< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
Sanırım duvar şarjı olarak ZES ağırlıklı tercih edilecek. Tesla'nın da şarj istasyonu var, onun rakamı nasıl olacak bakalım. Bu arada dediğinize de katılıyorum. Hele evde, iş yerinde şarj etme imkanı olmadığında dışarıda maliyetli bir noktaya gelecektir. Evde de günlük uzun yok yapılmıyorsa her akşam şarja takmak çok da mantıklı değil sanırım. Ya zamanla alışılır, öğrenilir bu konular bence. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
_____________________________
|
Her iki versiyonda (LR ve Performans) 1.357.000 ₺ üstü fiyatla satıldığı için yaklaşık 25bin ₺ < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
_____________________________
|
Düşük beygirli benzer fiyatta giriş - orta seviye Mercedes, Bmw için tamam da evin 2. arabası değilse 140-150 hp'lik güzel bir merso, bmw yerine insanlar tercih etmede çekinebilirler. Elektrikli araba evin tek aracı olması için fazla riskli, iddialı bir tercih arkadaşlar. Şehir içi için, Marmara - Ege - Akdeniz gibi yakın bölge içerisinde kullanım için tamam lakin atlayıp memlekete gideyim Nooluyo ya Fırat bile elektrikli merso'yu seyahatlerde hızlı şarjlı istasyon kovalamaktan satacam en son diyordu |
_____________________________
|
bilgiler için tekrar teşekkürler.. bu arada şuan 30 dakikada 400 km menzil sunan bir mekanizma, oluşum var mıdır? içten yanmalı motorlu araçlar da zaman içinde ve yapılan kilometre, hava, yol koşulları vs gibi durumlardan belli bir süre sonra yıpranır, eskime payı motorda da olur, aksamlarda da olur.. buna kabul. fakat içten yanmalı motorlu araçlarda hiç bir zaman menzil kısalması olmaz.. ki zaten volkswagen, mercedes, toyota gibi araçlar ünlerini yaptıkları çokça sorunsuz kilometrelerden alırlar. emir tunçyürek'in çoğu videosunu izledim, akyaka'dan istanbul'a 2 saat duraklama ve 3 kez şarj ile geliyor ve model s'in pil gücünün ilk günkü durumuna nazaran iyi olmadığını söylemese de kamyonun arkasına geçip rüzgarla korunarak menzili artırmaya çalışıyor.. yani 5 yılda olsa 3 yıl da olsa neden benim menzil, özgürlük hakkım elimden alınıyor ki bu bana mantıklı gelmiyor. varsa modüle yönelik değişim ile menzilin normale döndüğünü gösterir bir video beklerim. |
_____________________________
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
|
hocam çok teşekkür ederim size de verdiğiniz bilgiler için. fakat ben bu arabaya 1.700 ml tl para vereceksem böyle ihtimallere dayalı belirsizliklerle dolu bir yola girmek konusunda çekiniyorum.. "Örneğin belki de, 6-7 yıl sonra batarya sağlığı %80'e ya da daha az seviyeye gelmiş bir aracın bataryasının sadece verimliliği bitmiş hücreleri çok düşük maliyetlerle değiştirilerek sorun çözülecek. " |
_____________________________
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
_____________________________
|
Arka cam dar, arka görüş iyi değil deniyor ama kameralar var aynı şey olmasa da, bana pek sıkıntı yapmazdı, herkes kendi bakmalı buna. Dikiz aynası LCD olan geri görüş kameralı sistem var, sonradan takılabilen, hem de arkayı 5x filan geniş açı gösteriyormuş. Tesla sahipleri çok para harcayacak, dashboard takayım, şunu ekleyeyim, bu da güzelmiş diye |
_____________________________
|
Daha önce youtube'da gördüğüm kırmızılar, Tesla web sitesindekinden farklı yazmıştım. Bilmeden yazmışım., o eski kırmızı imiş, ABD'deki. Sonra bu Midnight Cherry çıkmış daha yeni ve sadece Berlin yapabiliyor. ABD üretiminde de aynısı değil ama buna benzer Ultra Red diye bir renk çıkarıyorlarmış Amerikalılar kıskanmasın Avrupayı diye :) Bu rengi canlı göremeyiz herhalde, sanırım mavi ve bu cherry yok gösterimde. Galiba bayağı güzel bir renk. Fakat teslimatı en gecikebilecek olan da bu renkmiş. Bu rengi alınca da siyah jant da ister insan......masraf da masraf |
_____________________________
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
_____________________________
|
hayırlı olsun. yani uslu uslu şarj eder kullanırsak 400-500 bin km'de pil güç kaybının %10'u geçmeyeceğini mi söylüyorsunuz? çok iddialı bir söylem. valla varsa bu istatistiki bilgiler paylaşırsanız sevinirim.. ya diyelim ki bir yere eşinizle, ailenizle bir yere gittiniz, ola ki gittiğiniz yeri beğenmediniz ya da hadi biraz daha gezelim dediniz.. çanakkale'nin bilmem ne hangi köyündesiniz.. oraya yakın benzin istasyonu bir ihtimal bulabilirsiniz ama elektrik bilemiyorum.. tesla evet varacağınız yere göre şarj etmeyi öneriyor ama hala ikna olamadım ama tabi söyledikleriniz güzel ve faydalı bilgiler. |
_____________________________
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
|
Hayır. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
Tabi ki sizin tercihiniz. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
_____________________________
From each according to his ability; to each according to his need.
|
Ben iki yıldır elektrikli araç kullanıyorum. Şu anda Kia Niro EV kullanıyorum. Hiç öyle kaygılarım olmadı. Hiç bir sıkıntım da olmadı. Bu tamamen kişiye göre, kullanım alışkanlıklarına göre, tercihine göre değişir. Kişilerin tercihine saygı duymak gerekir. Sonuçta burası "Tesla Model Y Kullananlar Kulubü 2023" olarak açılmış bir başlık. Tercih etmişler ve tercih edenlerde bunları az ya da çok düşünürler ve düşünmeliler. O nedenle bu söyledikleriniz için forumda farklı başlıklar var, hala görüşlerin sunulduğu. Yanlış anlamayın, kaygılarınız çok normal ama bir noktadan sonra elektrikli araç tercih edenler size açıklama yapmak zorundaymış gibi bir durum oluşuyor. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
_____________________________
|