Şimdi Ara

TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (18. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar: vires , Mytro , dindebol , Oswinaldo , QRX
5 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 22 Misafir (10 Mobil) - 16 Masaüstü11 Mobil
5 sn
47.566
Cevap
1.254
Favori
3.126.378
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
95 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
6. Sırada  bugün en iyi #1
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tesla elektrikli araçların piridir.Teslanın sahip olduğu yazılım hiçbir elektrikli araçta yok. Teslanın menzili en gerçekçi menzildir.Bizim ülkemize yeni giren bu marka Amerika ve Avrupa’da yıllardır satılıyor.Bu bahsedilen sorunlar o ülkelerde olsa idi insanlar Tesla almak için sıraya girer miydi? Tesla model Y şubat ayında Avrupa’nın en çok satılan aracı oldu.Dacia’yı geçti yahu ! Daha ne olsun.Özetle ben hiç endişe etmiyorum. Sakin sakin aracımın bana gelişini bekliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yunsu -- 10 Nisan 2023; 17:42:10 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • irresponsible kullanıcısına yanıt

    Tekrar rica ederim.

    Yine bildiğim kadarıyla cevaplayayım;


    -Tesla supercharger (Ankara - Bolu -istanbul ) üniteler, 15 dakikada 320km menzile kadar hızlı şarj imkanı sunuyorlar. Yani 30dakika hızlı şarj ile 400km menzil abartı değil. (https://www.tesla.com/supercharger) . Emir Tunçyürek'in o videolarında o zamanlar supercharger imkanı olmadığı için ve kendisi fantastik şekilde elektrikli arabalar ile ilgilendiği için kamyon arkasında gitmek vs kendisi için doğal :) Supercharger istasyon olsaydı 30dakikada 400km menzil ile evine gitmiş olurdu diye tahmin ediyorum.


    - 10 yaşında bir elektrikli arabadan ortalama %2-3 oranında pil ömrü kaybı benim için açıkcası dert değil. İçten yanmalı aracın 10 yaşında olması daha büyük sorun olabilir. Ek olarak evet içten yanmalılarda menzil azalmıyor fakat km başı harcanan yakıt gideriniz artıyor (tecrübem ile sabit).


    - Superchargerlar 1 sene içerisinde sık kullanılan diğer otoyollardaki dinlenme tesislerine kurulacak. Yani çok kısa sürede menzil olayını problem etmeye gerek duyulmayacak. Genel olarak şehir dışına hangimiz çok sık çıkıyoruz? Benim çevremin çoğunluğu %90 oranında hep şehir içerisinde. Şehir içerisinde avmlerde, çalıştığımız binalarda, bazı sokaklarda, benzinliklerde vs şarj üniteleri bulunuyor. Bunlar da menzil sorununu dert olmaktan çıkartıyor. Zira bakınız hem teslanın, hem e-şarj firmasının, hem ZES firmasının, hem Voltrun firmasının hem de ismini yeni yeni duyduğumuz bir çok firmanın web sitesinde şarj istasyon haritası var, hemen hemen her yerde şarj edilebilir durumda olacağız. Tatile giderken ise, zaten tatile gidiyorumdur ve vakit sınırım yok demektir. 6 saatte gideceğim muğlaya 7 saatte gitmek benim için sorun değil açıkcası. Zaten tatildeyim.


    Örnekler:

    ZES

    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025


    E-Şarj


    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025


    Voltrun


    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025




    -Hücre değişimi ile ilgili bir bilgim ve iddiam yok, onu başka arkadaş söylemişti. Ben hücre değişiminden çok, eskiyi getir yeniyi götür tarzında 15 yaş ve üzeri elektrikli araçların takas edileceğini ve uygun fiyatla sunulacağını düşünüyorum.


    Herşey den önce yeni bir teknolojinin peşinden koşmak heyecan verici bir duygu. (ülkemiz için yeni, abd için 10 yıllık bir geçmiş var). Elbette içten yanmalının da, elektrikli otomobilin de avantajı, dezavantajı var. Benim açımdan her aracımla ortalama %90 şehir içi sürüş, %10 şehir dışı sürüş yapmışımdır. Bu yüzden bana elektrikli otomobiller çok mantıklı geliyor. Her geçen yıl daha da mantıklı gelmeye başlayacak teknoloji ilerledikçe (şuan için).





  • Size katılıyorum.

    Detaylı bilgiler aslında 1 saatlik internet aramasıyla ulaşılabilir durumda. Ben arkadaşın üslubunda sıkıntı görmediğim için cevap verme gereği duydum. Sonrası için özelden konuşmak daha mantıklı olacaktır. Heyecanla araçları bekliyoruz bakalım. 3 hafta sonra buralar daha çok hareketlenecektir.

  • hayalci07 H kullanıcısına yanıt
    Çok güzel özetlemişsiniz.Elinize sağlık.Bende sizinle tamamiyle aynı fikirdeyim.TOGG’un ve Teslanın etkisiyle şarj istasyonu sayısında 2 yıl içerisinde 20-30 binli rakamları göreceğiz.Şarj problem olmaktan çıkacak.İlerde batarya teknolojisi de ucuzlayıp batarya değişimleri de sorun olmaktan çıkacak.Burada devletin yapması gereken en önemli şey MTV denen verginin elektrikli araçlarda oldukça makul seviyeye çekilmesidir.Şuan ki MTV rakamları tam bir saçmalık ! Bu MTV aynı zamanda yerli markamız TOGG içinde tehdittir. Buna bir düzenleme yapılması şarttır.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Siparislerini 20’den 19’a dusuren pek cok insan gorunce arastirayim dedim ve ikisi arasindaki farklari burada ecnebiler baya guzel ozetlemisler;

    Benim icin onemli olan konfordu, konfor bakimindan fark olmadigi, hatta 20 inc olanin normal ve islak yol tutus, kar performansinin vs. daha iyi oldugunu yazdiklarini gorunce, 20 inc ile yola devam

    https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/model-y-19-vs-20-decision-guide.201380/


    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025

    Bu arada mumkunse daha alim asamasinda ustunden gecilmesi gereken konulari buraya yazip, konuyu dagitip, gereksiz mesajlar okumak zorunda kalmayalim. Basligin adi ustunde, buradaki insanlar hali hazirda ilgili araci almis olan insanlar. Sorulariniz var ise bunun ile alakali diger basliklar hali hazirda mevcut @irresponsible



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cou_de_GraCe -- 10 Nisan 2023; 18:3:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • hayalci07 H kullanıcısına yanıt

    Benim yazdığım bir şeydi, ileride "bataryalarda hücresel değişimin" yapılabileceği. Şu anda zaten Tesla'da modül modül değişim yapılabiliyor. Tesla Model Y yaklaşık 4500 hücreden ve 16 modülden oluşuyor. Aşağıdaki videonun 4.45 dakikasında Emir Tunçyürek'in verdiği yanıtta bunu görebilirsiniz. Ama gelişmeler ileride hücre hücre değişim yapılabileceğini gösteriyor. Bir başka şeyde Nio markasının yaptığı gibi (şu anda yurt dışında özellikle Norveç'te) şarj için beklemek yerine modüler batarya tiplerinin istasyonlarının olması.


    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025InsideEVs Turkiyeyoutube
    Batarya Değişim Maliyeti Ne Kadar? | Batarya Blok Olarak mı Değişiyor? | Soru-Cevap #4 Soru-Cevap serimizin 4.bölümünde sizden gelen soruları Emir Tunçyürek ile cevapladık! Sosyal Medya Hesaplarımız: Instagram: https://bit.ly/2MXYzEG Facebook: https://bit.ly/3p8f3aA Twitter: https://bit.ly/2Z37J5m
    https://www.youtube.com/watch?v=X6zhjQXA5x8&feature=youtu.be


    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi corylus -- 10 Nisan 2023; 18:36:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Cou_de_GraCe C kullanıcısına yanıt

    O zaman performance almak daha iyi değil mi?? Tork daha yüksek


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cou_de_GraCe C kullanıcısına yanıt
    Kardeşim ben de alacam belki..? Elbette sizleri de anlıyorum, güncel satış diyalogları ama arkadaşlar güzelce cevap verdiler sağolsun. Kimse marka ve Elon Musk’ın ismi var diye sormadan soruşturmadan da almasın. Az para değil..

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • irresponsible kullanıcısına yanıt

    Bu konular, bu sorular sizin ilginizi çekmiyorsa ve formu terk etmek istiyorsanız tabi ki saygı duyulur. Ancak buradaki insanlar en azından ben hayatları boyunca defalarca Tesla almıyorlar, elektrikli araç kullanmıyorlar. Hele hele daha TR'ye gelişi yeni tamamlanan bir markaya karşı merak içerisinde oluyorlar. Ben kendi adıma faydalı 1-2 bilgi edindim bile.


    Heee arabanın, elektrikli aracın mutlaka artı ve eksileri var. Alan da zatan bunları görecek, belki 6 ay sonra aracını satacak. O yüzden söylediklerinizin haklı yanı olsa bile benim bir itirazım yok. Alıp almamanız da tabi ki sizin tercihiniz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BhuRkY B kullanıcısına yanıt
    çoğu tesla alan insanın daha önce bir elektrikli araç satın almadığını, deneyimlemediğinden adım gibi eminim. Biz türkler bazı şeyleri hevesle yapıyoruz, sormuyoruz, soruşturmuyoruz, basıp geçiyoruz 10.000 tl’leri. Bilen varsa sunsun bilgilerini istedim kötü mü yani almak niyetinde olanda bilgileniyor işte

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Tesla kullananlar değil ısmarlayanlar kulübü açılsın. TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 

    Daha aracı alan yok, yani kullanan da yok (direk Tesla TR'den).

    Ben henüz karar vermedim ve buradaki görüşlerden yararlanmaya çalışıyorum. En geniş katılım burada gözükltüğünden de burada yazdım.

  • Müstakil evi olmayan elektrikli araç almamalı tavsiye etmem


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • irresponsible kullanıcısına yanıt

    Hangi hakkınız nasıl elinizden alınıyor? Bu gelşlen bir teknoloji, firma yetkilileri koydukları bir kuralla zaman geçtikçe batarya eskitme yapmıyor.


    Ben Kia Sportage, Hyundai Tuscon almak için fırsat kollarken Tesla'nın gelmesiyle Model Y siparişi verdim. İhtiyaçlarıma %100 uygun mu? Hayır değil, ama yeni teknolojileri test etmeyi seviyorum.


    En baştan beri öyle mesajlar atıyorsunuz ki sanki Tesla gelmiş Türkiye'de ticaret bakanlığı ile anlaşma yapmış, içten yanmalı motorlu araç kullanan herkes en fazla 2 sene içinde araçlarını hurdaya çıkarıp Tesla olmak zorundaymış gibi bir izlenim çıkıyor.


    Mesela 100 bin km sonra 10 yıl sonra 2. el piyasasında ne olacak gibi sorgulamalarınız bir garip. Türkiye'de henüz resmi olarak tek bir araç satmamış bir firmanın 2. eldeki konumunu hiçbirimiz kahin gibi bilemeyiz.


    Merak etmeniz normal ama gerçekten ilginç bir iletişim tarzınız var.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • irresponsible kullanıcısına yanıt

    Bakın bu dediğinize katılıyorum :)

    şahsen ben de Tesla'yı, elektrikli arabayı araştırmadan almak için heveslendim ve işlem yaptım. Şimdi şimdi mevzuların ne olduğunu anlıyorum. Ama işte bu da bir tercih değil mi? Kimisi 1 yıl araştırır ancak alır kimisi de benim gibi heves eder (yeni teknoloji, kendini kanıtlamış bir araba...vs vs) kısa bir düşünmeyle karar verir. Yoksa sizin değinmek istediğiniz konuların inanın bende yeri var, meraklanmıyor değilim sorularınızın cevabına. Ama inanın bunlar da deneyimle öğrenilecek. Mesela size cevap veren arkadaş Kia'a kullanıyor. Daha önce de belki yine elektrikli deneyimi var.


    neyse çok uzatılacak bir konu değil. Önemli olan deneyimleri, bilgileri paylaşmak. Belki benim hiç dikkat etmediğim şeye siz değeneceksiniz. O yüzden ben artı eksi her yorumu değerli buluyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BhuRkY -- 10 Nisan 2023; 19:9:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Attorney58585858 A kullanıcısına yanıt

    Mesela bu da bir tercih;

    Örnek evinde belki imkanı yok, ancak çok yakınında açık şarj yeri vardır ve bu kişinin de maddi olarak bir sıkıntısı yoktur. 3-5 kuruşa bakmaz ben aracımı dışarıda şarj ederim der :)


    Benim evimde kapalı otoparkım var ve ben kendime bir şarj alanı yapacağım. Ancak şahsi yorumum da sizinle benzer. Hem maliyet açısından hem de dışarılarda beklemek, şarj etmek zor olur sanki


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • irresponsible kullanıcısına yanıt

    Beyefendi almak istersen alır istemezsen almazsın sayfalarca insanların dil dökmek zorunda değil. Başka bir başlık açıp tartışa bilirsin burada gereksiz mesaj kalabalığa sebebiyet veriyorsun.

  • irresponsible kullanıcısına yanıt

    Evet, tabiki öyle. Zaten Türkiye'de elektrikli araç satışı diğer ülkelere göre çok düşük. Bunun sebebi devletin diğer ülkeler gibi bu konuda bir teşvik sunmaması diye düşünüyorum.


    Ben elektrikli araç olarak daha önce sadece Renault Zoe kullandım, o da kiralama şirketi üzerinden, ve memnun kaldım. Ama çoğu insanın böyle bir şansı yok, bazen dış pazarlarda kendini kanıtlamış ürünlere güvenmek gerekiyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Attorney58585858 A kullanıcısına yanıt

    İstanbul'da apartmanda yaşıyorum. İş yerim bir plazada, 6 tane şarj noktası var otoparkta, anlaşmalar yapılmış, 6 tane daha eklenecekmiş. Şarj sıkıntısı yaşayacağımı düşünmüyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim aklıma şu soru geliyor :) Araç ev tipi şarj aleti ile gelecek buraya kadar hiç bir sorun bulunmuyor. Evdeki prize taktığımızda ev prizi tarafında bir güncelleme yapmamıza gerek kalacak mı ? Yani evdeki prizin yanma vs gibi ya da yetersiz kalacağı gibi bir sorunla karşılaşır mıyız ? Bununla ilgili düzgün bir cevaba ulaşamadım. Wallbox vs taktır diyenler çıkmasın diyelimki yazlık evde takmak zorundayız :)

  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.