< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (19. sayfa)



-
-
Evde kw başına 2,22 TL , iş yerinde 3,65 TL verebilecekken harici firmalarda 22kw AC 6-7TL, DC için 7-10 TL verdiğinizde maliyet çok artıyor. Şarj sıkıntısı değil de maliyet sıkıntısı yaşayabilirsiniz. Normal benzin-dizel araç gibi bir maliyeti olur. Elektrikli aracın yakıt maliyet avantajını kullanamazsınız.
-
Bence güzel ve mantıklı bir soru :)
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hybrid ve elektrikli araçlara uygulanan çağ dışı MTV sisteminin güncellenmesi gerekiyor. Toyota Corolla Cross kullanıcısı olarak change org üzerinden şöyle bir imza kampanyası başlatmıştım:
Bence elektrikli otomobiller için de benzer kampanyaların açılması, bu konuda sesin duyurulmaya çalışılması lazım.
(İmza kampanyamıza destek verirseniz sevinirim)
-
Elektrikli araçların benzinli araçlara göre en can sıkıcı özellikleri şunlardır:
- Şarj süresi: Elektrikli araçların şarj süresi, benzinli araçlardaki yakıt dolum süresine göre daha uzundur. Hızlı şarj istasyonlarında bile, elektrikli bir aracın tamamen şarj olması genellikle 30 dakika ila 1 saat arasında sürer.
- Şarj istasyonlarının sıklığı ve erişilebilirliği: Elektrikli araçlar için şarj istasyonları, benzin istasyonları kadar yaygın değildir. Bu durum, özellikle uzun yolculuklar sırasında can sıkıcı olabilir ve iyi bir planlama gerektirir.
- Menzil kaygısı: Elektrikli araçların menzili, benzinli araçların menziline kıyasla genellikle daha düşüktür. Menzil kaygısı, şarj istasyonlarının bulunmadığı veya mevcut şarj istasyonlarının dolu olduğu durumlarda ortaya çıkar ve sürücülerin planlarını değiştirmelerine neden olabilir.
- Fiyat: Elektrikli araçlar, genellikle benzinli araçlara göre daha pahalıdır. Fiyat farkı, hükümet teşvikleri ve düşük işletme maliyetleri ile dengelenebilse de, başlangıçta daha yüksek bir yatırım gerektirir.
- Altyapı eksikliği: Bazı bölgelerde, elektrikli araçlar için gerekli olan şarj altyapısı hala yetersizdir. Bu durum, elektrikli araç sahiplerinin seyahat etmeyi planlarken daha fazla zorluk yaşamasına neden olabilir.
Alan bunları bilerek alsın. Avrupa da amerika da bu problemleri yaşadı ve zamanla aştı. Başlarda sıkıcı ve bunaltıcı olabilir.
-
Ben ev prizinden şarjda bir arkadaşın müstakil evine gittiğimde, ilk takdığım prizden sorun yaşadım. Sanırım topraklaması olmayan bir prizdi. Bu tür bir durumda araç şarjı durduruyor zaten. Ama aynı evde başka bir prize takınca şarj etti.
O nedenle kullanacağınız priz voltajının 220 altında akım üretmemesi, uzatmalı çoklu prizle bir kaç tane elektrikli bir eşyanın takılı olduğu çoklu prize takılmaması, mutlaka topraklaması olması gerekiyor. Yazlıkta bunu çözmek zor değil.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Haklısınız ama benim için yakıt tasarrufu çok önemli değil. Yeni teknoloji olması, fosil yakıtlara göre nispeten (umarım) daha temiz olması, iç mekanın genişliği vs. beni daha cezbeden şeyler. Ben rekabet arttıkça dışarda şarjın da daha uygun maliyetlere ineceğini düşünüyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Uzatma kablosu kullanıldığında şarj süresi yüksek şekilde etkilenir diye düşünüyorum. Güvenli mi onu da bilmiyorum.
Kendi açımdan planım şu şekilde, hemen hemen hergün akşam yemeği sonrası 45 dk - 1 saat yürüyüş yaparım, haftada 1 ya da 2 haftada 1 olacak şekilde bu yürüyüşlerimi aracım şarj olurken yapacağım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
22 KWh alabileceğin mobil ev tipi şarj cihazları var. Evine ve yazlığa hattı düzenleyip trifaz bi priz eklemen yeterli mobil cihazı bu prize takıp kullanabiliyorsun ağırlığıda 1.8 kg falan yanında taşınabilir bişey
-
Doğru tespitler. Bunlara uygun profildeki kullanıcılar için elektrikli araçla yolculuk çok çok keyifli kesinlikle. Ben 2 yıldır elektrikli araç kullanan biri olarak rahatlıkla söyleyebilirim ki, bir daha içten yanmalıya dönüş yapmam. Özellikle AC şarj ünitesi kurabilecek kişilerin büyük bir kısmının memnun kalacağını düşünüyorum. Ama Tesla'nın iç ve dış tasarımını beğenmeyen bir başka elektrikli aracı tercih edebilir tabi ki.
Özellikle 400 km üzeri uzun yol yapılacağında programlama yapmak gerekir. Ben ZES uygulaması üzerinden rezervasyon yapıyorum sıkıntı yaşamamak için. Ama zamanla Tesla Süpercharger'ların çoğalmasıyla bu sıkıntının azalacağı görünüyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bir sorum olacak;
Tesla Max 11 kwh şarj alıyor bu ev tipi cihazlarda (ben öyle okudum ki tesladaki yetkili de bunu dedi)
Siz 22’lik alın demişsiniz. 22 olmasının bir espirisi oluyor mu bu durumda? Sanki 11’lik de yetiyor mu?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Benim şuan kafamı kurcalayan soru matrix farlar lr sipariş verdim mayıs haziran teslimat.
Lr matrix far yoksa performans sipariş vermeyi düşünüyorum.
Adam akıllı bir donanım listesi bulamamak can sıkıcı
-
Merhaba, performance siparişi verdiğim için 21 dışında jant seçme şansım yoktu. O yüzden 19’a geçme işini araştırmaya başladım.
19 jantlar kapaklı ve tasarımı 21 olanlardan baya bi değişik, tek şansım Amazon da 299 $ a satılan siyah kapaklardan almak. Bunları aldığımda da bire bir aynı olmayacak ama İstanbul’un bozuk yollarında arabayı yıpratmak istemiyorum.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hiç farketmemiştim. Çok doğru bir noktayı yakalamışsınız. Ben performance fsd deep blue siparişi verdiğim için büyük ihtimalle %60 dilime girerim.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bir hususa dikkat edin lütfen.Bildiğim kadarıyla performans modelinde ön ve arka lastikler farklı. Yol tutuşu optimum seviyeye getirmek için ön ve arkada farklı lastikler kullanılmış.
İnternette bulduğum bilgi :
255/35R21 ön lastikler
275/35R21 arka lastikler
Eğer performans modeli alıp jantları 19 a düşürürseniz yüksek hızlarda Allah korusun kaza ihtimaliniz artabilir
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
arkadaşlar mrb şimdi aklıma bişey takıldı videolarda gördüğüm kadarıyla sonradan alınan otopilot aylık ücret karşılığı veriliyor eğer sürekli alım yapamıyorsak sadece aylık alabiliyorsak vay halimize felaket olur FSH 199 dolar aylık görünüyor ciddi pahalıya gelir Buradan gol yemesek iyi olur valla iyice muallak oldu
LED far ve şu otopilot sonradan alma konusu çok kafamı karıştırıyor bunu yetkili ağızdan öğrenmemiz lazım
-
Ben aracı ilk sipariş verdiğimde 20lik jantla vermiştim.İlave maliyet ÖTVden dolayı 68 bin TL olmuştu.İlave edilen her yazılım ve donanıma OTV bindiği için sonradan jantları iptal edip standart 19 a döndüm. Herkesin kullandığı jant kapaklarından sipariş vereceğim.İlerde 20lik jant-lastik de alsam 68 bin TLden daha az tutar muhtemelen (kur fırlamazsa tabi). İlaveten 19 luk lastiklerim de bende kâr kalmış olur.19 luk lastiğin en önemli avantajı konfor ve 565 km’lik yüksek menzil.Jant kapaklarında rüzgar sürtünmesini engelleyen tasarımdan dolayı ilave menzil artışı da oluyormuş.Artık ne kadar doğru kullandıkça göreceğiz.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Elona yazsak da cevap vermiyor namussuz :)
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Adam akıllı bir bilgilendirme yok ben sonradan yazılımları aylık alacaksam bu ciddi bir sorun
-
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X