< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|

< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Hocam her aldığım arabayı övseydim 20 forum başlığı olurdu. Benim için marka model hiç önemli değil ben olaya objektif olarak fiyat performans çerçevesinde bilimsel bakarım.
Evvela renk ve zevkler tartışılmaz. Otomobil sever Suv almaz yada Suv sever minibüs almaz. Ama ben diyorum ki aynı paraya daha performanslı işletim maliyetleri daha ucuz çok daha işlevsel ve daha donanımlı araç var. Bu araçların otomobil pratikliğinde olmadığı bir gerçek ama 2 milyona satılan Range Rover lar da otomobil pratikliğinde değil. Yani benim için büyülüğü sıkıntı olmaz diyen kişiler için kesinlikle otomobil yerine tercih edilebilir. İlgi çekmek gibi bir amacım yada bu arabalar satılsın diye bir derdim yok kamuda çalışan bir memurum PSA grupla bir anlaşmam yok yani. Kim ne derse bu forumda size mantıklı gelirse dinleyin okuyun zaten yoksa saçma sapan otomobil cahili dolu ortalık... Dolmuş gözü ile önyargılı bakarsanız bu araçlara zaten baştan objektif bakış açısını kaçırırsınız. Birde son olarak benim 1 araba alıp 3 araba devlete vermek gibi bu saçma vergi sistemine alerjim var bu durumdan memnun olanlar yada çok farketmez diyenler olabilir. Bu araçlar yüzde 15 vergi ile geliyor yoksa otomobil vergisi alınsın zaten binemeyiz rüyamızda görürüz... Teşekkürler |
|
Kısa şasi olanlar yakışıklı da, uzun olanlar hem pratik durmuyor, hem de çirkin görünüyor.
Geniş aileler için mantıklı olabilir. |
|
Hocam ben de 2017 Vitara 4x4 kullanıcısıydım. Sizi yenivitara forumundan da biliyorum. O nedenle yazayım dedim :) 2. çocuk olunca ne araç içine ne de bagaja sığamamaya başladık. Kısa mesafeler bile usandırmaya başladı. Bagaj işini tepeye port bagajla falan çözerim dedim ama hanım arkada 2 ufak çocukla perişan olmaya başlayınca 8+1'e geçmeye kesin karar verdim. Citroen, Opel, Pejo, Mercedes tüm bayileri gezdim. Bir tek 20 günlük bir bekleme ile (ki en kısa bekleme süresi) istediğim renk (siyah) olarak sadece Traveller bulabildim. Zafira Life da geldi ama beyaz olduğu için istememiştim. En büyük korkum Vitara'dan sonra devasa bir aracı kullanmakta zorluk çekmekti. Ancak adamlar öyle güzel yapmışlar ki, gerçekten aracı sıfır teslim aldığım ve bindiğim an sanki yıllardır kullanıyormuşum gibi hissettim, tüm korku heyecan gitti. O derece kullanması kolay ve rahat. PSA araçlarını yan aynalar küçük diye eleştirenler var, alakası yok gerçekten görüş on numara. Daha büyük ayna aerodinamiği de bozardı zaten. Amortisörler Vitara'dan sonra çok çok yumuşak geliyor, inanılmaz konforlu. Satış danışmanının övdüğü kadar varmış gerçekten. Araç olmadığından test şansım da olmamıştı. Bana göre ilk kalkışta Vitara (Sport modu) kadar seri değil gibi ama bir kaç saniye içerisinde acayip ivmeleniyor ve motorda bağırma falan da olmuyor. Totalde 2 tonluk cüsseden beklenmeyecek derecede seri ve hızlı yani. Camlar kapalıyken ne yol ne lastik ne de motor sesi duyuluyor. En azından ben 120 km/h'ye kadar duymuyorum, üstüne de çıkmadım araç yeni diye. Ama düşük süratte camlar açıksa doğal olarak tipik dizel motor sesi duyuluyor. Sonuç itibariyle markadan bağımsız olarak, ben de başlığı açan arkadaşla %100 aynı fikirdeyim, %15 ÖTV ile otomobil ruhsatlı bu araçlar, eğer park yeri sorununuz da yoksa ve aile biraz kalabalıksa mükemmel çözüm sunuyor. Dip Not: Vitara'mı sattığım için de gerçekten içim biraz buruk, 5 yılda düzenli bakım harici servis yüzü görmemişti. Ve yaşadığım bölge kışın karlı buzlu olduğundan kışın gönül rahatlığı ile binebiliyordum. Bu araçta da sürüş modları var, bir miktar yardımı olur diye düşünüyorum ama 4x4'ün yerini dolduramayacağı da kesin. |
|
Hocam benim bildiğim o senin dediklerin ticari faaliyet gösterenler için. Yani kendi hususi kullanım için almış birisi src, psikoteknik gibi şeylere gerek yok. |
|
hiç katılmıyorum bence özellikle çocuklu aileler için çok mantıklı ama mantık ile bizim insanımızın arası açık. yakıt konusuna takılacak adam bir zahmet 350.000 tl lik araç kullanmasın zaten. benim latitude 1.5 şehir içi 7.7 yakıyor clio IV 0.9 tce şehiriçi 7.6 yakıyor yani şehiriçi tüketim açısından bir farklılık da yok. şehiriçinde kullanım ve park sıkıntısı ise külli palavra ; şirket aradcı olarak 2 sene ford turneo custom 2 sene ford transit 10+1 kullandım. ikisinde de ön-arka park sensörü ve kamera vardı. şehiriçinde ne park yeri bulamamazlık yaşadım, ne manevra sorunu ne de park etme sıkıntısı. eğer ki araba kullanmayı gerçekten biliyorsanız ve parkınız iyiyse en ufak bir zafiyet çıkmıyor. |
|
YAZDIKLARINIZ ARAÇ TİCARİ ÜNVANA alınırsa geçerli şahıs adına bunlara gerek yok sadece 7 yılda bir alt dilime düştüğü doğru gerisi yanlış |
|
Konuştuğumuz araçlar PSA grubun araçları yoksa Bu araçlardan daha boş olana Mercedes Vito ya 550 bin vermek mantıklı değil. Ayrıca Caravella da 450 bin tl yani ikisininde çok bir mantığı kalmıyor.
Bakım aralığı 20 bin km ve 1550 tl buda bütün binek otomobiller içinde km hesabı yaparsanız en ucuzu. Parçalar Caravella da pahalı olabilir ama bunlarda peugeot un binek araçlarına göre parçalar daha ucuz... Vip aracı getir götüre verirseniz o araçta bir çok problem olabilir ama aile kullanımı için bu araçlar binek araçlara göre daha problemsizdir... Elma ile Armut kaşılaştırması olmuş sizin ki biraz... Haa ikna olmadım derseniz Peugeot Citroën Opel servislerinden hangisini isterseniz kanıtlanabilir... Ben gene diyorum bu araçlardan mantıklısı bu otomobil fiyatları ile yok... |
Otomobilden VIP Araca: Çok Mantıklı Bir Karar
Türkiye'de, 8+1 veya 7+1 olarak da bilinen otomobil ruhsatlı VIP araçlar giderek daha popüler hale geliyor. Bu araçlar, geniş ve konforlu iç mekanları, güçlü motorları ve prestijli görünümleri ile öne çıkıyor. Ancak, VIP araç sahibi olmanın faydaları sadece bunlarla sınırlı değil.
Vergi Avantajları
Otomobil ruhsatlı VIP araçlar, ticari araçlar olarak kabul edildiğinden, özel araçlara kıyasla önemli vergi avantajları sunuyor. Düşük Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) oranlarından ve daha uygun yıllık Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) ödemelerinden yararlanabilirsin.
İş Fırsatları
VIP araçlar, özellikle transfer işinde gelir elde etmek için mükemmel bir seçenek olabilir. Lüks oteller, iş seyahatleri ve özel etkinlikler için talep yüksek olduğundan, bu işten elde edebileceğin gelir oldukça tatmin edici olabilir.
Konforlu Seyahat
VIP araçların geniş iç mekanları ve konforlu koltukları, uzun yolculukları bile keyifli bir hale getiriyor. İş seyahatlerinde, aile gezilerinde veya özel etkinliklerde rahat ve huzurlu bir yolculuğun tadını çıkarabilirsin.
Prestij
8+1 veya 7+1 otomobil ruhsatlı VIP araçlar, prestij ve başarı imajı sunuyor. Bu araçlar, iş ortamlarında, sosyal etkinliklerde veya özel günlerde statünü yansıtmana yardımcı olabilir.
Sonuç
Otomobil ruhsatlı VIP araçlar, vergi avantajları, iş fırsatları, konforlu seyahat ve prestij gibi birçok avantaj sunar. Bu avantajlar göz önüne alındığında, 8+1 veya 7+1 otomobil ruhsatlı VIP araçlara yatırım yapmak, senin için oldukça mantıklı bir karar olabilir.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Guzel gunlerde kullanin. Mantikli bir tercih olmus. Bu kadar donanımlı olduğunu bilmiyordum. Bizim komşulardan biri almis Peugeot modelini. Otopark'da tam karşıma park ediyor. Buyuk arac tabi. Ne kadar'a aldiniz < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
Bmw x1(f48)
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
|
hayırlı olsun. bende de 2 çocuk var, elimdekini çıkarıp bu tarz bişey düşünebilirim ama dogru karar vermek gerekir. binek ruhsatlı dediniz, yani bu yollarda otomobil hız sınırlarına sahip demektir di mi? otoban ücretleri nasıl? binek ücreti mi alınıyor? |
|
_____________________________
Kids are like farts, you can only tolerate your own. -
Dolaştığım ülkeler; / EUROPE: TURKEY, GREECE, BULGARIA, ROMANIA, GERMANY, ITALY, FINLAND, NORWAY / MIDDLE EAST: UAE, CYPRUS / ASIA: AZERBAIJAN, PAKISTAN, CHINA, HONG KONG, SOUTH KOREA / ASIA-PASIFIC: THAILAND, INDONESIA, MALAYSIA, SINGAPORE, PHILIPPINES, VIETNAM |
|
kiralama yöntemi ile bir süre kullanmıştık. Park sorunu yaşadık bir kaç kez. dükkanın önüne koyunca esnaf ayaklanıyor resmen. çünkü dükkan önünü vitrini ile birlikte kapatıyor. Otoparklarda da köşelere koyamıyorsunuz. Kullanım ve genişlik olarak tabi güzel, ancak üstte yazdıklarımı kısa sürede yaşadık. |
| _____________________________ |
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
|
teşekkürler. Peugeot Expert Traveller ile karşılaştırdınız mı? Biliyorum aynı marka aynı motor aynı şanzıman aynı şirket herşey aynı ama işte fark var mıdır diye sordum.. eğer tüm herşey %100 aynı ise, peugeot yerine citroen tercih edilebilir fiyat uygunlugu yüzünden. birde süspansiyonlar nasıl, konfor nasıl tecrübenizi yazar mısınız? arka bağımsız süspansiyon yazılmış ama Citroen C5 Aircross gibi konforlu mu acaba? |
|
_____________________________
Kids are like farts, you can only tolerate your own. -
Dolaştığım ülkeler; / EUROPE: TURKEY, GREECE, BULGARIA, ROMANIA, GERMANY, ITALY, FINLAND, NORWAY / MIDDLE EAST: UAE, CYPRUS / ASIA: AZERBAIJAN, PAKISTAN, CHINA, HONG KONG, SOUTH KOREA / ASIA-PASIFIC: THAILAND, INDONESIA, MALAYSIA, SINGAPORE, PHILIPPINES, VIETNAM |
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Zaten şasi uzun oldugundan , dingil arası mesafe D segment ayarında. bu yuzden konforlu geliyor. dikkat edilecek husus aldıgınız modelde arka süspansiyonun amortisor olmasına bakın. makas ise konfor vermez. |
|
_____________________________
drrah diyorum başka birşey demiyorum.
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
Hatalı sollama yap, sonra KADER..
Afrika'da ortalama yaşam 50-55 yıl, Batı Avrupa'da ve İskandinavya'da 80-85 , bu da mı KADER ! |
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mitokondri Kristası -- 17 Kasım 2021; 10:49:40 > < Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Storm Raider -- 17 Kasım 2021; 11:23:16 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Bir de böyleleri türedi. Ben bir araç aldım eee? bu araç söyle güzel böyle güzel eee? Hadi bu aracı alın! Sizi kötülemek için söylemedim. Fakat durum böyle. Mesela bu satınaldığını araç ile ilgili bir youtube inceleme videosu koysanız veya 20.000, 50.000 veya 100.000 km değerlendirme videosu koysanız emin olun daha çok ilgi çeker. Bu haliyle diyorsun ki bu araba yokluğunda galericilerin veya bayilerin yeni bir oyunu mu? Bu dediğiniz araçlar dolmuş kategorisindeki araçlar. Yani eskiden beri varolan dolmuş statüsünün günümüze uyarlanmış hali. Hani istanbulda beşiktaş - kadıköy, Bakırköy - Bostancı dolmuşları vardı ya Renault Traffic model. Onların evrilmiş hali. Verdiğiniz paraya karşılık sunduğu genişlik ve donanım çok iyi. Fakat hiçbir zaman binek aracın konforunu ve pratikliğini vermez. Öyle olmasaydı bayiler kuyruk olur sıra yazardı. Selamlar. |
|
_____________________________
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|