< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Automobilista -- 27 Aralık 2015; 20:01:19 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Automobilista -- 27 Aralık 2015; 20:01:19 > |
Toprak bile kabul etmeyecek bu KOÇ grubunu. Zamanında kuş serisi ile şimdi de bu ucuz ve basit araçlarla milleti kazıklıyorlar. Sırf ceplerini biraz daha doldurmak için şu yaptıkları rezilliğe bakın. Beddua edeceksin olmuyor, Allah'a havale edeceksin içine sinmiyor. İki ucu pis değnek. En kısa zamanda iflaslarını açıklarlar inşallah.
|
Yorumum ciddi olarak eksilenmiş ama 1999 yılından itibaren Volvo'larda Whips isimli bir sistem var. Arkadan çarpmalarda koltuk geriye hareket ederek boyun ve omurilik zedelenmelerini önlüyor.
Yani şunu demek istemiştim, 16 sene önce piyasaya çıkmış böylesine bir güvenlik önlemi varken bu videodaki koltuk iskeleti tam bir fiyaskodur bana göre. Arkadan çarpılmış bir arabada insan vücudunun ağırlığıyla yamulacaksa bu koltuk işimiz var. Adamlar 15 sene önce bir koltuk yapmış, değil yamulup yaralanmaya müsaade etmek, sen sağ salim arabadan in diye koltuk seninle birlikte hareket ediyor. Eksilenmekte sıkıntı yok, ancak bugün sözünü ettiğim sistemin icadının üzerinden 15-16 yıl geçmişken bugün satılan arabaların koltukları 15 sene önceki güvenlik unsurunu sağlayamıyorsa ben öyle işe tükürürüm. Ben Fiat markasına bir antipati taşımam. Fiat Linea'ya da çoğu zaman laf söylememiş, söyletmemişimdir. Ancak bir arabanın emniyet kemeri kopuyorsa, koltuğu yamuluyorsa o arabaya ben binmem. Sizi de bilmem. Araba dediğinde her şeyden önce can güvenliğinin düşünülmesi lazım. |
Belki Fanboy gibi olacağım ama, 2000 model bir Volvo'da böyle bir sıkıntının olması bir kenara, koltuğun söz konusu arkadan çarpmalarda omuriliği destekleyecek olduğunu bilmek çok güzel.
|
Aynen, ince detayları olan bir araba.
Orta konsolun içini boş ve zayıf bir malzemeden yapmışlar. Bu sayede yandan gelen darbelerde koltuk ortaya doğru kayıyor (Raylı bir düzeneği var) ve vites kutusu ile orta konsolun olduğu bölümü ezerek kazanın etkisinden uzaklaşıyor. Bu esnada kazanın darbesi alt ve üst karoser üzerinden aktarılıyor. Emniyet kemerleri aracın ani hızlanması, ani yavaşlaması, burnunun çok aşağı ya da çok yukarı bakması, ani manevra yapması gibi durumlarda kilitleniyor. Böylece olası bir çarpışmadan önce kemer halihazırda kilitlenmiş oluyor ve geleneksel kemerlere göre kaza anında daha sıkı oluyor. Yine yandan çarpmalarda kaburgaları hedef alan sağ ve sol koltuk için birer hava yastığı var. Kamçı etkisine karşı arkadan darbelerde geriye doğru hareket edebilen koltukları var. Karoseri zaten çok sağlam, çok abartı bir kaza geçirmedikçe bütünlüğünü korumayı ve yaşam alanını sağlam tutmayı başarabiliyor. Yani bütün bunlar 20 bin TL bütçe ile alınabilen 2000 model bir otomobilde var ve standart. Hatta bazıları 91 model Volvo'larda bile var. Şimdi Volvo fanboyu olarak görmeyin beni ama, bu arabadan 15-20 yıl sonra çıkmış bir arabada bu güvenlik önlemleri yoksa, güvenlik olarak çağ dışı olduğunu kabul etmek gerekir. Sadece Linea için değil, atıyorum bir 307 ya da Polo'da bu özellikler yoksa ben bu arabaları da eleştiririm. |
Tofaş'tan ne bekliyorsunuz ki??
Uyanın artık. Koç zihniyeti tamamen budur ![]() Böyle söyleyince de yok vergi veriyorlar, iş sağlıyorlar...vs. Hayrına mı yapıyorlar sizce?? Bu ülkede gelişmenin, inovasyonun tam karşısında olanlar büyük holdinglerdir. Çünkü zamanında ülkemizde hiç zengin olmadığı için Kore modeli benimsenerek sanal zenginler oluşturulmuştur. Kore'de Hyundai, Samsung, LG gibi gruplar vardır. Hatta bunlara "Chaebol" denir. Bizimkiler de onlardan görüp aynısını yapmıştır. Ne acıdır ki orada model işe yaramış ve bu firmalar milyarlarca dolar büyüklüğe ulaşmışlardır. Burada ise sadece taşeronluk ve distribütörlükle ülkeyi sömürmüşlerdir. RTE'ye tamamen karşı bir fikirde olsam da bu sermayecilere bakış açısında doğru noktalar var. Bi ara Koç ve Sabancı'yı kafaya taktı fakat daha sonra ne olduysa anlaştılar. Ülkenin adeta sıfırdan başlayıp rahat bir nefes alması için bunların toptan batması lazım. Yeni bir başlangıç için. |
Diyorum ya devlet politikasi ile alakali. Egeitim piyasa duzeni vs. hepsi etkili. Sonucta Musk fakir bir adam degil su anda, yillardir Teslanin ettigi zarari kendi birikiminden harcamadi.
Sistem ona gore kurulmus iyi fikrin varsa funding bulabiliyorsun, tesvik ediliyorsun vs. Vizyon neden sifir iste Turkler mi salak yoksa sistem mi izin vermiyor ya da yanlis yere tesvik ediyor? Amazon.com katma deger sayilmaz ilk basta elestirdigin distributorlukten farki yok. |
Iflas etmelerini daha çok bekleriz hocam. Bu ülkede zengin olmak için gereken bütün vasıflara sahipler (bkz. Şerefsizlik, haysiyetsizlik, yolsuzluk) bu duruma başka bir örnek de Doğuş Otomotiv.
Bir fiat linea kullanıcısı olarak ALMAYIN diyorum. 5 yaşındaki araç için buraya yüzlerce madde yazabilirim. Ucuz etin yahnisi yenmez. Sıfır diye böyle yürüyen tabutlara para vermeyin. Biz de zamanında babamın sıfır araç ısrarı yüzünden aldık. Aynı paraya ikinci el çok kaliteli araçlar alınabilir. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orktas -- 22 Mart 2015; 1:59:40 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 22 Mart 2015; 2:44:49 > |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |