Şimdi Ara

Fiat Linea'nın Kazada Darbe Almadığı Halde Kırılan Koltukları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
120
Cevap
5
Favori
15.717
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Olay ile ilgili videonun ülkemizde izlenmesi yasaklanmış.O nedenle konuya bu konu ile ilgili diğer videoları ekliyorum:


    Kaza sonrasına ait video:



    Konu ile ilgili basın açıklaması:



    Fiat Linea ile ilgili bazı iddialar:



    Konu ile ilgili TV'de çıkan haber yayınına ait video:



    Bakanlık ve Fiat hakkında bazı iddialar:




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Automobilista -- 27 Aralık 2015; 20:01:19 >







  • Toprak bile kabul etmeyecek bu KOÇ grubunu. Zamanında kuş serisi ile şimdi de bu ucuz ve basit araçlarla milleti kazıklıyorlar. Sırf ceplerini biraz daha doldurmak için şu yaptıkları rezilliğe bakın. Beddua edeceksin olmuyor, Allah'a havale edeceksin içine sinmiyor. İki ucu pis değnek. En kısa zamanda iflaslarını açıklarlar inşallah.
    Yorumum ciddi olarak eksilenmiş ama 1999 yılından itibaren Volvo'larda Whips isimli bir sistem var. Arkadan çarpmalarda koltuk geriye hareket ederek boyun ve omurilik zedelenmelerini önlüyor.


    Yani şunu demek istemiştim, 16 sene önce piyasaya çıkmış böylesine bir güvenlik önlemi varken bu videodaki koltuk iskeleti tam bir fiyaskodur bana göre. Arkadan çarpılmış bir arabada insan vücudunun ağırlığıyla yamulacaksa bu koltuk işimiz var. Adamlar 15 sene önce bir koltuk yapmış, değil yamulup yaralanmaya müsaade etmek, sen sağ salim arabadan in diye koltuk seninle birlikte hareket ediyor.

    Eksilenmekte sıkıntı yok, ancak bugün sözünü ettiğim sistemin icadının üzerinden 15-16 yıl geçmişken bugün satılan arabaların koltukları 15 sene önceki güvenlik unsurunu sağlayamıyorsa ben öyle işe tükürürüm.

    Ben Fiat markasına bir antipati taşımam. Fiat Linea'ya da çoğu zaman laf söylememiş, söyletmemişimdir. Ancak bir arabanın emniyet kemeri kopuyorsa, koltuğu yamuluyorsa o arabaya ben binmem. Sizi de bilmem. Araba dediğinde her şeyden önce can güvenliğinin düşünülmesi lazım.
    Aynen, ince detayları olan bir araba.
    Orta konsolun içini boş ve zayıf bir malzemeden yapmışlar. Bu sayede yandan gelen darbelerde koltuk ortaya doğru kayıyor (Raylı bir düzeneği var) ve vites kutusu ile orta konsolun olduğu bölümü ezerek kazanın etkisinden uzaklaşıyor. Bu esnada kazanın darbesi alt ve üst karoser üzerinden aktarılıyor.
    Emniyet kemerleri aracın ani hızlanması, ani yavaşlaması, burnunun çok aşağı ya da çok yukarı bakması, ani manevra yapması gibi durumlarda kilitleniyor. Böylece olası bir çarpışmadan önce kemer halihazırda kilitlenmiş oluyor ve geleneksel kemerlere göre kaza anında daha sıkı oluyor.
    Yine yandan çarpmalarda kaburgaları hedef alan sağ ve sol koltuk için birer hava yastığı var.
    Kamçı etkisine karşı arkadan darbelerde geriye doğru hareket edebilen koltukları var.
    Karoseri zaten çok sağlam, çok abartı bir kaza geçirmedikçe bütünlüğünü korumayı ve yaşam alanını sağlam tutmayı başarabiliyor.

    Yani bütün bunlar 20 bin TL bütçe ile alınabilen 2000 model bir otomobilde var ve standart. Hatta bazıları 91 model Volvo'larda bile var.

    Şimdi Volvo fanboyu olarak görmeyin beni ama, bu arabadan 15-20 yıl sonra çıkmış bir arabada bu güvenlik önlemleri yoksa, güvenlik olarak çağ dışı olduğunu kabul etmek gerekir. Sadece Linea için değil, atıyorum bir 307 ya da Polo'da bu özellikler yoksa ben bu arabaları da eleştiririm.
    Tofaş'tan ne bekliyorsunuz ki??

    Uyanın artık.

    Koç zihniyeti tamamen budur

    Böyle söyleyince de yok vergi veriyorlar, iş sağlıyorlar...vs.

    Hayrına mı yapıyorlar sizce??

    Bu ülkede gelişmenin, inovasyonun tam karşısında olanlar büyük holdinglerdir.

    Çünkü zamanında ülkemizde hiç zengin olmadığı için Kore modeli benimsenerek sanal zenginler oluşturulmuştur.

    Kore'de Hyundai, Samsung, LG gibi gruplar vardır.

    Hatta bunlara "Chaebol" denir.

    Bizimkiler de onlardan görüp aynısını yapmıştır.

    Ne acıdır ki orada model işe yaramış ve bu firmalar milyarlarca dolar büyüklüğe ulaşmışlardır.

    Burada ise sadece taşeronluk ve distribütörlükle ülkeyi sömürmüşlerdir.

    RTE'ye tamamen karşı bir fikirde olsam da bu sermayecilere bakış açısında doğru noktalar var.

    Bi ara Koç ve Sabancı'yı kafaya taktı fakat daha sonra ne olduysa anlaştılar.

    Ülkenin adeta sıfırdan başlayıp rahat bir nefes alması için bunların toptan batması lazım.

    Yeni bir başlangıç için.
    Diyorum ya devlet politikasi ile alakali. Egeitim piyasa duzeni vs. hepsi etkili. Sonucta Musk fakir bir adam degil su anda, yillardir Teslanin ettigi zarari kendi birikiminden harcamadi.
    Sistem ona gore kurulmus iyi fikrin varsa funding bulabiliyorsun, tesvik ediliyorsun vs.

    Vizyon neden sifir iste Turkler mi salak yoksa sistem mi izin vermiyor ya da yanlis yere tesvik ediyor?

    Amazon.com katma deger sayilmaz ilk basta elestirdigin distributorlukten farki yok.
    Iflas etmelerini daha çok bekleriz hocam. Bu ülkede zengin olmak için gereken bütün vasıflara sahipler (bkz. Şerefsizlik, haysiyetsizlik, yolsuzluk) bu duruma başka bir örnek de Doğuş Otomotiv.
    Bir fiat linea kullanıcısı olarak ALMAYIN diyorum. 5 yaşındaki araç için buraya yüzlerce madde yazabilirim. Ucuz etin yahnisi yenmez. Sıfır diye böyle yürüyen tabutlara para vermeyin. Biz de zamanında babamın sıfır araç ısrarı yüzünden aldık. Aynı paraya ikinci el çok kaliteli araçlar alınabilir.
  • Ncap e gitmemişti sanırım linea, aslında Ncap A girse bile üretim menşei de test sonucuna yazılmalı. Sonuçta avrupada satılan bir çok aracın türkiyeden daha yüksek kaliteye ve işçiliğe sahip olduğunu biliyoruz.

    Araç sahibine geçmiş olsun...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mr.big kullanıcısına yanıt
    İnternette okuduğum kadarı ile Fiat Müşteri Hizmetlerini arayınca girdi diyorlarmış ama her hangi bir video da ya da aldığı puanlar ortada yok.
  • Araç sahibi göbeğini kaşıyıp kaskodan Parasını alacağına , Uğraş vermiş. Helal olsun elemana...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Belki Fanboy gibi olacağım ama, 2000 model bir Volvo'da böyle bir sıkıntının olması bir kenara, koltuğun söz konusu arkadan çarpmalarda omuriliği destekleyecek olduğunu bilmek çok güzel.
  • Toprak bile kabul etmeyecek bu KOÇ grubunu. Zamanında kuş serisi ile şimdi de bu ucuz ve basit araçlarla milleti kazıklıyorlar. Sırf ceplerini biraz daha doldurmak için şu yaptıkları rezilliğe bakın. Beddua edeceksin olmuyor, Allah'a havale edeceksin içine sinmiyor. İki ucu pis değnek. En kısa zamanda iflaslarını açıklarlar inşallah.
  • Dünya çapında bir şirketin onlar için üç kuruş olan parayı vermemek için nasılda kırk takla atıyor.Zaten Türk halkınada bu yakışır bizi bu hallere düşürenlere Allah birgün elbet soracak.Neyse IMF'ye borç verdik,duble yollarımız var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • yalnız bu videodan ötürü muhatap firma dava açsa kazanır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuya bekleniyorsunuz
  • Automobilista kullanıcısına yanıt
    Ben sormuştum onu, İtalya da test ediliyor denilmişti.

    Ama ben koltuğa şaşırdım Martur çoğu firmaya koltuk satıyor ve ödül bile almış bir marka bu Martur.
    O arkadaşın koltuğu ya işlem görmüştür ya da daha önceden o aracın bir kazası olabilir, dediğim gibi bence ama belki de hatalı üretimdir her şey olabilir.


    Ekleme: Sonucu ne olacak gerçekten merak ettim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orktas -- 22 Mart 2015; 1:59:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Koç grubu iflasını açıkladığında Türkiye'de oluşabilecek işsizlik oranından haberiniz var mı ? Ki bu şartlar altında zaten imkansız denilebilir.

    Bunu geçip olaya gelelim. Günümüzde bir çok farklı marka ve araçta bir çok sorun vs gördük . Bunun Fiat'a yıkılmaması gerekir. Ben daha önce hiç Linea'da böyle bir sorun görmedim. Ek olarak Koç grubu zorla satmıyor bu araçları . Türk vatandaşının alacağı seviyede satıyor . Bugün bile Linea C segmentinde en çok satan araçlar arasında. Keza Linea olarak değil Doblo Fiorino Ducato tarzı ticari araçları da içerisine alarak Türkiye'nin yükünü taşıyor. Ayrıca Koç grubu Ford marka araçları da üretip satıyor ithal ediyor. Bu araçları da kullanıyoruz .

    Kuş serisine gelince zamanında 90 'lı yıllarda döneminin standartlarında araçlardı .O dönemde yaşayan çoğu insanın hayaliydi belkide. Yıl 2015 arasında 25 senelik bir yaşlanmışlık söz konusu olan araçlar . Ülkemizde Koç grubu zamanında çok güzel şekilde sattı , vatandaşımız aldı buna lafım yok gidip 2 ev parası verip Avrupai tarzda araç alacaklarına yerli üretim aldılar . Ama 2015 yılına geldiğimizde bunun Koç ile bağlantısının olmadığını söylerim. 25 Yıllık araçtan ne bekliyorsun ki olabilecek kaza da tabi ki ortadan ayrılır . 25 yıllık farklı marka araç getir eyvallah ortadan ayrılmasa da ölümle sonuçlanacağı yüksek oran.

    Video 'ya gelince gerçekten çok gereksiz bir şekilde videoyu sonlandırmış. Fiat marka araba almayın diyerek . Ne kadar sığ ne kadar gereksiz bir cümle. Sen yada siz almayın ama alacak olana da lütfen karışmayın derim . Saygılar.




  • Emniyet kemerleri de kopuyor.

    http://forum.donanimhaber.com/m_77944586/f_//tm.htm#78014089

    yoğun istek üzerine:

    TOFAş'ın emniyet kemerleri gerçekten kopuyor. Bilirkişi raporu da var. Linkte detaylar mevcut. Ama asıl sorun TOFAŞ ISO 9001'le üretim yaptığı içn etkilenen serileri aynı saat içinde açıklayabilirdi. Asıl hata bu, kemerin kopması bunun yanında çok hafif bir hata.

     Fiat Linea'nın Kazada Darbe Almadığı Halde Kırılan Koltukları



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 22 Mart 2015; 2:44:49 >




  • linea nın bukadar dandik olduğunu bilmiyordum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lego95

    Koç grubu iflasını açıkladığında Türkiye'de oluşabilecek işsizlik oranından haberiniz var mı ? Ki bu şartlar altında zaten imkansız denilebilir.

    Bunu geçip olaya gelelim. Günümüzde bir çok farklı marka ve araçta bir çok sorun vs gördük . Bunun Fiat'a yıkılmaması gerekir. Ben daha önce hiç Linea'da böyle bir sorun görmedim. Ek olarak Koç grubu zorla satmıyor bu araçları . Türk vatandaşının alacağı seviyede satıyor . Bugün bile Linea C segmentinde en çok satan araçlar arasında. Keza Linea olarak değil Doblo Fiorino Ducato tarzı ticari araçları da içerisine alarak Türkiye'nin yükünü taşıyor. Ayrıca Koç grubu Ford marka araçları da üretip satıyor ithal ediyor. Bu araçları da kullanıyoruz .

    Kuş serisine gelince zamanında 90 'lı yıllarda döneminin standartlarında araçlardı .O dönemde yaşayan çoğu insanın hayaliydi belkide. Yıl 2015 arasında 25 senelik bir yaşlanmışlık söz konusu olan araçlar . Ülkemizde Koç grubu zamanında çok güzel şekilde sattı , vatandaşımız aldı buna lafım yok gidip 2 ev parası verip Avrupai tarzda araç alacaklarına yerli üretim aldılar . Ama 2015 yılına geldiğimizde bunun Koç ile bağlantısının olmadığını söylerim. 25 Yıllık araçtan ne bekliyorsun ki olabilecek kaza da tabi ki ortadan ayrılır . 25 yıllık farklı marka araç getir eyvallah ortadan ayrılmasa da ölümle sonuçlanacağı yüksek oran.

    Video 'ya gelince gerçekten çok gereksiz bir şekilde videoyu sonlandırmış. Fiat marka araba almayın diyerek . Ne kadar sığ ne kadar gereksiz bir cümle. Sen yada siz almayın ama alacak olana da lütfen karışmayın derim . Saygılar.

    İşte sırf bu mantık yüzünden maalesef hep kaybeden taraf olmaya mahkumuz. Koç Grubu iflası açıkladığında işsizlik oranı belli bir seviyede artar tamam orasına eyvallah... Peki işsizlik oranı artacak diye bizler hatta o işsiz kalacak insanların yakınları ve bizzat kendileri bu tenekelere binmek zorundalar mı ? Koltuğun kırılması ne demektir ? Emniyet kemerinin kopması ne demektir ? Daha 6.000KM'de bir aracın kasisten çapraz geçince gıcırdaması ne demektir ?

    25 yaşındaki araçtan ne beklediğimi sormuşsunuz. Güldüm bu kısımda nedense. Çünkü piyasadaki 2001 model Doğan'lar Şahin'ler aynı şekilde dökülüyor. Kaportaları her ne kadar toplu dursa da bir çoğunun altı haşat vaziyette... Zaten kullanım kitapçığında dahi 1 sene boya garantisi veren bir firma TOFAŞ. Yanlış anlamayın kesinlikle aşşağılamıyorum TOFAŞ'ın araçlarını. Bende kullandım 15 sene. Ancak araçlar gerçekten olması gerekenden daha hızlı yaşlanıyor maalesef. Bu kadar ucuz olmamalı insan hayatı...

    3 kuruş fazla para kazanacaklar diye bizlerin hayatını tehlikeye atıyorlar, siz ve sizin kafanızdaki insanlarda "olsun, ucuz satıyor işte adamlar, C sınıfının en çok satanı" vs. diyerek onlara koltuk çıkıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BatuKır

    yalnız bu videodan ötürü muhatap firma dava açsa kazanır

    Problemde burda ya. Magdur olan kisi ilgili kimseyi bulamiyor. Ortada dava acabilecek firma yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Böyle şeyler görüyorum sonra puntoya bakıyorum taş gibi araba.
    Linea mı dandik ben mi şanslıyım çözemedim....
  • Martur, koltuk konstrüksiyonlarını sevkiyattan önce pasa karşı katoforeze tabii tutuyorum yazıyor.
    Kataforez işlemi görmüş yüzeyde böyle bir pas beklenmez.

     Fiat Linea'nın Kazada Darbe Almadığı Halde Kırılan Koltukları


     Fiat Linea'nın Kazada Darbe Almadığı Halde Kırılan Koltukları




  • orktas O kullanıcısına yanıt
    Hocam ben Fiat ha da Martur yerinde olsam Türkiye'nin en çok satan binek aracı olan Linea'da böyle bir şey yaşansa şayet koltuk daha önce işlem gördüyse ya da

    hatalı üretimse bunu kanıtlamak için çalışırım.Ha benim çıkarıma ha tüketici çıkarına olsun sırf marka imajım ve malımın arkasında olduğumu göstermek için

    en kötü bir bilirkişi raporu isterim.

    Ama burada marka müşterinin kapısına kendi gitmeyi bırakın kapısına gelen adamın yüzüne kapıyı kapatmış.

    Burada Fiat ne kadar haklı bile olsa şayet hatalı üretim değil işlem görmüşse bile benim gözümde değer kaybeder.

    İmajı düşer.Ama Fiat'ta böyle bir korku yok çünkü bizim insanımızda böyle bir algı yok.
  • nk061 kullanıcısına yanıt
    Keşke sadece işsizlik ile kalsa, verdiğimiz verginin üzerine bir dünya vergi daha eklenir, cari açık çok büyük düzeyde artar.

    Koç'un iflas etmesi demek Türkiye'nin batmasına adım atmak gibi bir şey olur şu devirde.

    Türkiye'nin İhracatı 84 Milyar ve bunun çoğunu Koç yapıyor, yapmasa bile Beko, Arçelik, Grundig,Tofaş gibi katma değeri yüksek olan ürünleri üreten bir firma yok olacağı için bunları dışarıdan ithal edeceğiz daha da dışa bağlı olacağız cari açık daha da artacak kısacası Koç şuan sadece binlerce işçiyi geçindirmekten çok daha fazlasını yapıyor.

    Ama keşke Linea daha kaliteli bir araç olsa o konuda herkese katılıyorum benim katılmadığım tek nokta Koç inşallah iflas eder diyenlerin sözleri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Automobilista kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle haklısınız.
    Fiat ın inceleme başlatması gerekiyordu ilk o araçta ki koltuk ile ve eğer gerçekten oynanmamış veya kaza görmemiş bir koltuk ise Martur için işlem veya benzeri bir iş yapması gerekiyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.