Şimdi Ara

Fiat Linea'nın Kazada Darbe Almadığı Halde Kırılan Koltukları (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
120
Cevap
5
Favori
15.719
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • falken34 kullanıcısına yanıt
    E buna itiraz eden yok zaten, Dikkat ederseniz;

    '' Video'yu çeken şahsa kızamıyorum, çünkü böyle bir mağduriyette tofaş servislerinde ilgi alaka sıfır oluyor, '' diyorum. Tofaş ülkede bütün işlerin yolunda gittiğini de Fiat group'a anlatıyor diyorum.. Ben bile çoğu kez kavgalı duruma düşüyorum Tofaş ile..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Fiat Linea = Volvo V40

    Bu kalitede olduğu için koltuk kırılması şaşırtmadı.

    Yau tamam markaya çamur atmayı çok seviyorsunuz, muhtemelen daha önce bir Volvo ile kaza yaşadınız, sizin arabanız pert olurken Volvo sadece tampon çatlağı ile atlattı bu yüzden markaya kızgınsınız falan bilmiyorum ama, azıcık yukarıda, Volvo'nun güncel V40'dan 13 sene önce yaptığı koltuk sistemini koyduk.
    Hangi Volvo V40'ın koltuğu kırılıyormuş?
     Fiat Linea'nın Kazada Darbe Almadığı Halde Kırılan Koltukları
    Bunu yapan arabanın koltuğu mu kırılır?

    Bu yorumum da eksilenmiş. Eğer Şenersongur eksilemediyse kim olduğunu öğrenebilir miyim?




  • Öncelikli olarak kazazedeye geçmiş olsun.
    Her zaman olduğu gibi bilir bilmez bir çok şey yazılmış.
    Acaba bu yazıları yazanları bir kez olsun TOFAŞ Renault fabrikalarını gezmişler mi?
    Dönemine göre bu fabrikalar 7000-10000 kişi çalışır. Yan sanayilerle birlikte bu rakam 50.000 lere çıkar. Bu kadar insana haksızlık yapılmıyor mu acaba bu acımasız yorumlarla? Emin olabilirsiniz ki herhangi bir otomobil fabrikasında çalışan bir kişi kaza olsun bu insanlar yaralansın demez. Üretilen arabayı en iyi şekilde çıkartmaya çalışır. Otomobilin üretiminden çıktığı noktaya kadar yüzlerce kontrolden geçer. Bazıları üretim alanında yapılır bazıları tekrar fabrika içerisinde yapılır.

    EuroNcap: Bu otomobiller için çarpışma testidir. 64 Km hızla çarpışma testi yapılır. Aslında burada kaza simulasyonu 32Km ile kafa kafaya çarpışmayı ya da duvara vurmayı denemektedir. Burada önemli olan FREN YAPILDIĞI öngürüsüdür. Aslında kurallara uyguduğunuz; güvenli takip mesafesini koruduğunuz öngörülür. Yani anlayacağınız kaza yapıyorsanız 64 Km altına düşün. Otomobilin tasarımına EuroNCap ya da hangi hızda çarpışılacağına göre tasarıma başlanır. Hedef değer 64km de olabilir 62 ya da 60km. Sonuç olarak bu 2-3 km lik fark tasarımı tamamen değiştirir. Bu hızlarda çarpışmalarda ölüm oranı düşük olmaktadır diye tahmin ediyorum.
    Bu yazdıklarım uzamanlık alanıma girmez ARGE'cilerden öğrendiğim konulardır.

    Gelelim kamyon ile çarpışmaya. Kamyon ile çarpışıyorsanız frenin de pek önemi olmadığını öğrendim. frene basılmış 30 30 la bile kafa kafaya çartığınızda geçmiş olsun.
    Çok derine girmeden kazalarda en önemli şey Frenleme sistemlerinin iyi çalışması. Balata Lastik durumu vs. Bizi frene bastığımızda hayata bağlayan önemli unsurlar.

    Bu konuyu yazan beyfendiye Linea kullandığı için ne kadar şanslı olduğunu gösteren bir fotoğraf göstermek istiyorum. Ne yazık ki bu gençler Euro NCAP +++++ tarzı bir arabada hayatlarını kaybettiler. Koltular sağlam kaldı mı bilmiyorum. istemeyerek bu fotoğrafları paylaşıyorum.

     Fiat Linea'nın Kazada Darbe Almadığı Halde Kırılan Koltukları


    http://www.mynet.com/tv/sile-yolunda-feci-kaza-3-olu-1-agir-yarali-vid-2055548/
    Olayın videosu.

    Geldiğimiz son noktada durum şu araba şakaya gelmez hız öldürür. Hızlı gittikten sonra markanın önemi yoktur.

    Unutmadan söyleyim yaralanmalı bir kaza olduğu için olay mahkemeliktir. Kazazede bizimle kaza tutanaklarını paylaşabilir mi? Hem kaza nasıl olmuş hem de kaç Km ile çarpışma gerçekleşmiş görelim. Tek taraflı bir yazı olmamış olur böylece

    Yazdıklarımın hiç biri profesyonel bilgiler değildir. Arkadaşlarımdan öğrendiklerim ışığında yazılmıştır. Hiç bir kurumu bağlamaz.




  • Bu durum ile ilgili yeni gelişmeler varmı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Up up up
    Konuyu bi uplayayım fiat aega mıdır nedir onun gazına gelip sırf kendisinde de fiat var diye insanları fiata yönlendiren arkadaşlar foruma doluştu daha 1 ay olmadı uzaktan bir akrabam fiat albea ile takla atti aractan 1 kişi (bir tanidiklari) ölü geri kalanlar fazlaca kırık ve kanamayla çıktı
    Fiatlar kağıt gibidir dünyanın en kalitesiz arabalarındandır avrupada rakipsiz en dandik arabadir bizim ülkemizde ötv yüzünden araclar pahali tamam ama sirf ucuz diye 0 olsun diye fiat almayin inanin 45 bine alacaginiz bir linea yerine 2. El cok daha guvenli araclar alabilirsiniz bir araba alirken önce güvenliğe bakin hicbir sey sizden kiymetli degil öldükten sonra 0 araba almanizin size bir faydasi olmayacak cevrenizin gazina gelip 0 arac diye kendizini kasmayin kalin saglicakla



    < Bu mesaj 18.9.15 tarihinde kaybolan verilerden kurtarılmıştır >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Hocam tabii ki kar önemli ama şimdi bakıyorum Amerikan firmalarına.

    Mesela Musk Tesla'yı kuruyor adam 2020'ye kadar kar yok diyor.

    Benzer şekilde Amazon yıllardır kar getirmiyor.

    Yani adamlar uzun dönem düşünüyor.

    Bizim girişimcimiz neden kurduğu ilk gün kar peşinde??

    Neden sıfır vizyon??

    Bunlar çok yanlış düşünceler.

    Aslolan kardan çok artı değerdir bence

    @goodorevil

    Hocam Volvo böyle ufak detaylara o kadar dikkat ediyor ki.

    Gözü kapalı binilir hepsine

    Aynen, ince detayları olan bir araba.
    Orta konsolun içini boş ve zayıf bir malzemeden yapmışlar. Bu sayede yandan gelen darbelerde koltuk ortaya doğru kayıyor (Raylı bir düzeneği var) ve vites kutusu ile orta konsolun olduğu bölümü ezerek kazanın etkisinden uzaklaşıyor. Bu esnada kazanın darbesi alt ve üst karoser üzerinden aktarılıyor.
    Emniyet kemerleri aracın ani hızlanması, ani yavaşlaması, burnunun çok aşağı ya da çok yukarı bakması, ani manevra yapması gibi durumlarda kilitleniyor. Böylece olası bir çarpışmadan önce kemer halihazırda kilitlenmiş oluyor ve geleneksel kemerlere göre kaza anında daha sıkı oluyor.
    Yine yandan çarpmalarda kaburgaları hedef alan sağ ve sol koltuk için birer hava yastığı var.
    Kamçı etkisine karşı arkadan darbelerde geriye doğru hareket edebilen koltukları var.
    Karoseri zaten çok sağlam, çok abartı bir kaza geçirmedikçe bütünlüğünü korumayı ve yaşam alanını sağlam tutmayı başarabiliyor.

    Yani bütün bunlar 20 bin TL bütçe ile alınabilen 2000 model bir otomobilde var ve standart. Hatta bazıları 91 model Volvo'larda bile var.

    Şimdi Volvo fanboyu olarak görmeyin beni ama, bu arabadan 15-20 yıl sonra çıkmış bir arabada bu güvenlik önlemleri yoksa, güvenlik olarak çağ dışı olduğunu kabul etmek gerekir. Sadece Linea için değil, atıyorum bir 307 ya da Polo'da bu özellikler yoksa ben bu arabaları da eleştiririm.

    Hocam 2006 model s40lar nasıldır güvenlik olarak dediginiz her seyi icerir mi?



    < Bu mesaj 18.9.15 tarihinde kaybolan verilerden kurtarılmıştır >




  • Gözümdeki Fiat algisi tamamen degisti konu ile birlikte



    < Bu mesaj 18.9.15 tarihinde kaybolan verilerden kurtarılmıştır >
  • Bu durum ile ilgili yeni gelişmeler varmı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hamza5806


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Hocam tabii ki kar önemli ama şimdi bakıyorum Amerikan firmalarına.

    Mesela Musk Tesla'yı kuruyor adam 2020'ye kadar kar yok diyor.

    Benzer şekilde Amazon yıllardır kar getirmiyor.

    Yani adamlar uzun dönem düşünüyor.

    Bizim girişimcimiz neden kurduğu ilk gün kar peşinde??

    Neden sıfır vizyon??

    Bunlar çok yanlış düşünceler.

    Aslolan kardan çok artı değerdir bence

    @goodorevil

    Hocam Volvo böyle ufak detaylara o kadar dikkat ediyor ki.

    Gözü kapalı binilir hepsine

    Aynen, ince detayları olan bir araba.
    Orta konsolun içini boş ve zayıf bir malzemeden yapmışlar. Bu sayede yandan gelen darbelerde koltuk ortaya doğru kayıyor (Raylı bir düzeneği var) ve vites kutusu ile orta konsolun olduğu bölümü ezerek kazanın etkisinden uzaklaşıyor. Bu esnada kazanın darbesi alt ve üst karoser üzerinden aktarılıyor.
    Emniyet kemerleri aracın ani hızlanması, ani yavaşlaması, burnunun çok aşağı ya da çok yukarı bakması, ani manevra yapması gibi durumlarda kilitleniyor. Böylece olası bir çarpışmadan önce kemer halihazırda kilitlenmiş oluyor ve geleneksel kemerlere göre kaza anında daha sıkı oluyor.
    Yine yandan çarpmalarda kaburgaları hedef alan sağ ve sol koltuk için birer hava yastığı var.
    Kamçı etkisine karşı arkadan darbelerde geriye doğru hareket edebilen koltukları var.
    Karoseri zaten çok sağlam, çok abartı bir kaza geçirmedikçe bütünlüğünü korumayı ve yaşam alanını sağlam tutmayı başarabiliyor.

    Yani bütün bunlar 20 bin TL bütçe ile alınabilen 2000 model bir otomobilde var ve standart. Hatta bazıları 91 model Volvo'larda bile var.

    Şimdi Volvo fanboyu olarak görmeyin beni ama, bu arabadan 15-20 yıl sonra çıkmış bir arabada bu güvenlik önlemleri yoksa, güvenlik olarak çağ dışı olduğunu kabul etmek gerekir. Sadece Linea için değil, atıyorum bir 307 ya da Polo'da bu özellikler yoksa ben bu arabaları da eleştiririm.

    Hocam 2006 model s40lar nasıldır güvenlik olarak dediginiz her seyi icerir mi?

    Biraz geç gördüm ama cevap vereyim.
    90'lı yıllar:


    Yeni kasa S40:


    Whips sistemi:




  • Burada NCAP testine neden bazi araçların sokulmadigini anliyoruz. Halkımızın da 4 teker olsun ayağımı yerden kessin 5 bin TL az vermis oalyim yeterli mantığınasahip oldugunu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • konuya lineaya toz kondurmayan fanboyları bekleriz :D arkadaşta tipo vardı bundan 7-8 yıl öncesi kız arkadaşını çamlığa götürdü, geri geldiğinde sürücü koltuğu kırılmıştı :D sanırım bu fiatta aile boyu aynı sorun var :D
  • ilanlara bakıyorum,ülkemizde f/p mantığına göre en iyi araç linea dizeldir,bu fiyata başka markalarda benzinli bile zor bulunuyor,bırakın bu boş beleş yorumları.
    güvenliğinizi düşünüyorsanız bu ülkede hiç yaşamayın,metrobüste bile adama inşaat demiri giriyor,emniyet şeridinde lastik değiştirenler eziliyor boş konular bunlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    ilanlara bakıyorum,ülkemizde f/p mantığına göre en iyi araç linea dizeldir,bu fiyata başka markalarda benzinli bile zor bulunuyor,bırakın bu boş beleş yorumları.
    güvenliğinizi düşünüyorsanız bu ülkede hiç yaşamayın,metrobüste bile adama inşaat demiri giriyor,emniyet şeridinde lastik değiştirenler eziliyor boş konular bunlar

    Neyse ki herkes sizin gibi düşünmüyor hakkını arıyor ki daha güvenli bir ülkede yaşam için umut taşıyoruz.
    Hiç bir şey bir anda olmaz zamanında avrupa da aynı şeyleri yaşadı. Şimdi çok farklı yerdeler. Biz de olaylardan ders çıkarıp, hakkımızı arayıp yıllar içerisinde daha iyi noktalara ulaşacağız, ulaşmak zorundayız.




  • Cakma kaporta var motorsiklet le ayni sayilir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim hocam videolar için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı duyarlılığı keske wv icinde düşünseniz. Ama o araç evet guvenli ncap ta 5 yıldızlı. Koltukta kırılmıyor. Ancak cevreye 40 kat zehir salarak bizi çocuklarımızı zehirliyor kanser ediyor kimsede ses seda yok. Hala da talep patlaması yapiyir. Olsun koltukları sağlam sessiz premium.

    Yani demek istediğim bu ülke bazı şeyleri hakediyor. Olaya genel bakalım lütfen. Otomotiv firmalarının hepsinde eksiklik var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Linea hakikaten ilginç araba..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    ilanlara bakıyorum,ülkemizde f/p mantığına göre en iyi araç linea dizeldir,bu fiyata başka markalarda benzinli bile zor bulunuyor,bırakın bu boş beleş yorumları.
    güvenliğinizi düşünüyorsanız bu ülkede hiç yaşamayın,metrobüste bile adama inşaat demiri giriyor,emniyet şeridinde lastik değiştirenler eziliyor boş konular bunlar

    Neyse ki herkes sizin gibi düşünmüyor hakkını arıyor ki daha güvenli bir ülkede yaşam için umut taşıyoruz.
    Hiç bir şey bir anda olmaz zamanında avrupa da aynı şeyleri yaşadı. Şimdi çok farklı yerdeler. Biz de olaylardan ders çıkarıp, hakkımızı arayıp yıllar içerisinde daha iyi noktalara ulaşacağız, ulaşmak zorundayız.

    +1

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Linea pismanliktir,rezalet otesi tipsiz konforsuz , Kalas araba

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Grande puntoda göğüsteki airbag in üst kısmının yırtılması ve fiorino emniyet kemerinin kopmasınıda eklemek lazım. Yani sırf linea değil.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.