Şimdi Ara

Yokuş aşağı boşta inmek, vitesle inmek (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
0
Favori
3.063
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Eski tip motorlarda cut-off gibi yakıt kesici bir sistem olmadığı için boşta inmek daha az yaktırır. Ancak yeni model araçların çoğunda cut-off sistemi olduğu için siz viteste inerken ayağınızı gaz pedalından çektiğinizde araç tekerleklerden aldığı hareketle yürümeye devam eder. Göstergedeki 0,0 tüketim değeri benim gözümde yalan ancak boşta inmekten daha az yakıt tüketiyor, orası bir gerçek. Sonuçta motor tekerleklerden güç alsa dahii içeride herhangi bir yakıt karışımından kaynaklanan yanma olayı olmadan hareketini sürdüremez.

    Vurdurmayla araç niye çalışır peki?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pcwolf28 -- 17 Şubat 2015; 13:11:04 >




  • zibidi gonzales kullanıcısına yanıt
    Yahu sanane? Forum senin mi, seni mi kirlettik? Görmedim böyle bir konuyu. Sen gördün diye, herkes gördü anlamına mı geliyor? Kraldan çok kralcısınız be...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: s3volcanfrais

    Yahu sanane? Forum senin mi, seni mi kirlettik? Görmedim böyle bir konuyu. Sen gördün diye, herkes gördü anlamına mı geliyor? Kraldan çok kralcısınız be...

    araştırsan görürdün... sizin gibiler yüzünden forumun çöplükten farkı kalmadı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zibidi Gonzales

    quote:

    Orijinalden alıntı: s3volcanfrais

    Yahu sanane? Forum senin mi, seni mi kirlettik? Görmedim böyle bir konuyu. Sen gördün diye, herkes gördü anlamına mı geliyor? Kraldan çok kralcısınız be...

    araştırsan görürdün... sizin gibiler yüzünden forumun çöplükten farkı kalmadı

    Alıntıları Göster
    kontağı kapatta in




  • Boşta inmek = Aracın kısmen senin hakimiyetinden çıkması, motor freninden mahrum kalması, fren mesafesinin uzaması ve kaza ihtimalinin yükselmesi anlamına gelir

    Viteste inmek candır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Buyurun anlatın. Yanlış düzeltmeden direkt olarak doğrusunu dinleyelim.

    peki bir de ben anlatayım;

    "motorun çalışması" denen kavram nedir? krank milinin dönmesi ve böylece ortaya dairesel bir hareket çıkması di mi? yani krank mili istenen devir sayısında döndüğü sürece o motor çalışıyor demektir. bunun ne şekilde yapıldığı önemli değil. peki normalde krank milini ne ile çeviriyoruz? üstte yanma odalarında hava-yakıt karışımını yakıp, bundan elde ettiğimiz enerjiyle pistonları aşağı ve yukarı hareket ettirerek elde ediyoruz öyle değil mi?

    peki bu krank milini başka herhangi bir şeyle çevirsek aynı işi yapmış olur muyuz? evet oluruz, çünkü amacımız o krank milini dönmesi ve bize hareket sağlaması. dolayısıyl krank milini istersen ve yapabiliyorsan elinle çevir, o zaman o motoru yakıt değil, sen çalıştırmış olursun.

    gelelim şimdi rampalarda nasıl oluyor da sıfır yakıt yakıyoruz kısmına. ne dedik, işimiz o krank milinin dönmesini sağlamak. ne ile yapıldığı önemli değil, krank dönsün bizim işimizi görür. şimdi rampa ya da düz farketmez, aracın daha önceden kazanılmış belli bir kinetik enerjisi var. bunu yakıt yaparak elde ettiniz. ancak, ayağınızı gazdan çektiniz ve beslemeyi kestiniz. peki daha önce elde edilmiş kinetik enerji ne oldu? birden bire sıfıra mı indi? elbette hayır, tekerlekler bu enerjinin yardımıyla dönmeye devam ediyor. bu durumda, kontağı kapatıp, ateşlemeyi, yakıtı her şeyi birden bire durdurun bakalım, ne olur? bu durumda da sonuçta yakıtı kesiyorsunuz, benzin pompasını komple durdurdunuz kontağı kapatarak, ateşlemeyi de öyle. peki hareket devam ediyor mu, yoksa kontağı kapattığınız yerde her şey çakılı mı kalıyor? hareket devam ediyor. niye?

    çünkü az önce sizin yakıt yakarak elde ettiğiniz enerji ile belli bir hız kazanan tekerlekler, yer ile sürtünmesinden dolayı hareketine devam ediyor. bu hareket, araba boşta olmadığı için aynen kranktan tekerleklere gittiği yoldan geriye, şanzıman üzerinden bu sefer tekerleklerden kranka geliyor ve krankı döndürmeye devam ediyor. e kontak kapalı, yakıt yok, ateşleme yok, ama araba yoluna devam ediyor, çünkü tekerleklerin kazanmış olduğu eldeki dönme hareketi krankı çevirmeye devam ediyor. yani krank devir çeviriyor halen.

    kontağı kapattığınızda tamamen kestiğiniz yakıt beslemesiyle araç harekete devam edebiliyorken, kontak açık olduğunda niye yakıta ihtiyaç duyalım? işte bu nedenle, belli bir atelete sahip olduğu sürece araç, yakıta ihtiyaç duyulmuyor bu durumda.

    motorda bu durumda olan şey şu; siz gazdan ayağınızı çektiniz ve gaz kelebeği kapandı. elektronik sensör/sensörler bunu algıladı. hıza baktı, hız var, devire baktı, devir var, yani krank dönüyor. o zaman enjektörleri tamamen kapatıyor ve içeriye yakıt sevkini durduruyor. diğer mekanik aksam olduğu gibi çalışmaya devam ediyor. yani emme subapları mekanik oldukları için ve kareketini kranktan aldıkları için açılıyorlar. motorun vakum etkisiyle, emme zamanındaki silindire hava emiliyor. aynı hava sıkıştırılıyor, kontak açık olduğu için buji ateşliyor ama içinde yakıt olmayan boş havanın içine kıvılcım çakıyor. sonra eksoz subabı açılıyor ve yine içinde yakıt artığı olmayan temiz havayı atmosfere boşaltıyor. diğer sistemlerin tamamı, yağ pompasından pistonlara kadar her şey işine devam ediyor.

    ne zamana kadar? ta ki rölanti devrine kadar. niye? çünkü motorun krank çevrimini devam ettirebilmesi için ihtiyaç duyduğu minimum bir devir sayısı var. yani üzerinde hiç bir yük yokken krankın dönmeye devam edebilmesi için belli bir devirde dönmesi gerek ki pistonlar birbirini itebilsin. işte bu devire rölanti devri deniyor. e rampa inerken beslemeyi kestiniz ve daha önce kazandığınız kinetik enerji, yer ve havanın sürtünmesiyle, ağırlıkla vs. gibi etkenlerle azalıyor. dolayısıyla krankın dönüş hızı yani devriniz de düşüyor. rölanti devrinin üstünde olduğunuz sürece sorun yok, çünkü zaten minimum noktanı rölanti devriniz. ancak oradan daha aşağıya düşecek olursa bu sefer krank çevrimini devam ettiremeyecek. işte artık orada kinetik enerjinin yetmediği yerde takviye yakıta ihtiyacınız var demektir ve artık enjektörler yakıt beslemesi için açılıyor.


    tüm buna "ters dinamo etkisi diyebilirsiniz". daha iyi anlamanız için örnekleyelim; bisikletlerde ön far için eskiden tekerleğe bağlı dinamolar takılırdı, hatırlarsınız. şimdilerde az enerji tükettikleri için pilli led lambalara geçildi ama bu dinamolar halen var. ne işe yarıyor ve nasıl çalışıyordu bunlar? bu dinamolar aslında bildiğiniz basit bir elektrik motoru. yani diyelim 12 voltluk bir dinamonun, elektrik uçlarına 12 volt verirseniz ucundaki mil dönüyor. bisiklette ne yapıyorsunuz? bunun tam tersini, yani arkasına enerji verip, uçtaki mili çevirmek yerine, uçtaki mili tekerleğe irtibatlayıp, o mili tekerlekle çevirip elektrik ucunda 12 volt elde ediyor ve bununla lambayı besliyorsunuz. aynı mantık, tüm rüzgar enerjisi santrallerinde hatta evde, işyerinde kullandığınız benzinli ya da dizel jeneratörlerde de var.

    jeneratörler de aynı mantıkla çalışıyor. yani bir dizel ya da benzin motorunu çalıştırıp bununla bir alternatörü çeviriyor ve elektrik elde ediyorsunuz. işte bunu ters çalıştırsanız, yani o alternatörün ucuna enerji verirseniz, alternatörünüz bu sefer motoru çalıştırır.

    aynı şeyi arabanızı çalıştırırken de yapıyorsunuz. marş dinamosu denen elektrik motoruyla krankı çeviriyorsunuz. cut-off sisteminde de, işte bu marş motoru ile yaptığınız şeyi tekerlekleriniz yapıyor kısaca...

    umarım anlaşılabilir örneklerle anlatabilmişimdir...

    gördüğüm en mantıklı cevap. Teşekkür ederim. Bu duruma bir örnek, şahsen yaşadığım,tecrübe ile sabitlediğim bir durum.




  • pcwolf28 P kullanıcısına yanıt
    Vurdurmanın esprisi aracın ilk çalıştırmada Marş motorunun verdiği ilk hareketi, tekerlekten vermektir. yani şöyle ki, motor çalışır hareketi şanzuman'a verir, oda tekerlere iletir. vurdurma da ise tam tersi bir prensip tekerlekler hareketi şanzumana oda motora iletir buda marş motorunun yaptığı etki ile aynı olur.
  • s3volcanfrais kullanıcısına yanıt
    Viteste inmek dogru olanidir..Arac kompresyondayken yakit beslemesi kesilir ekonomi de yaparsiniz,frenlemeye katkisi da vardir araci durdurmak icin daha az guc harcanir..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0A14CAF8E

    Viteste inmek dogru olanidir..Arac kompresyondayken yakit beslemesi kesilir ekonomi de yaparsiniz,frenlemeye katkisi da vardir araci durdurmak icin daha az guc harcanir..
    herkes bi fren tehlikesinden bahsetmiş ama millet kamyon mu sürüyor nedir, frene basınca durmuyor mu arabanız
  • Boşta inmek yakıt tasarrufundan önce tehlikelidir viteste inmek en sağlıklısıdır çünkü bütün yükü frenlere vermemiş olursunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaptân-ı Cihan

    Vurdurmanın esprisi aracın ilk çalıştırmada Marş motorunun verdiği ilk hareketi, tekerlekten vermektir. yani şöyle ki, motor çalışır hareketi şanzuman'a verir, oda tekerlere iletir. vurdurma da ise tam tersi bir prensip tekerlekler hareketi şanzumana oda motora iletir buda marş motorunun yaptığı etki ile aynı olur.


    Sağolun da arkadaş yakıt olmadan araba nasıl gidiyor dediği için ben de öyle örnek verdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pcwolf28

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaptân-ı Cihan

    Vurdurmanın esprisi aracın ilk çalıştırmada Marş motorunun verdiği ilk hareketi, tekerlekten vermektir. yani şöyle ki, motor çalışır hareketi şanzuman'a verir, oda tekerlere iletir. vurdurma da ise tam tersi bir prensip tekerlekler hareketi şanzumana oda motora iletir buda marş motorunun yaptığı etki ile aynı olur.


    Sağolun da arkadaş yakıt olmadan araba nasıl gidiyor dediği için ben de öyle örnek verdim.

    Alıntıları Göster
    Yokuşu hangi viteste çıktıysan o viteste in.




  • aya kullanıcısına yanıt
    Detaylı anlatım için teşekkürler. Ancak bende biliyorum zaten bunları. Sadece motorun teknik olarak sıfır yakıtla çalışması enteresan geliyor bana. Sanki o yol bilgisayarının bir oyunuymuş gibi geliyor.

    Yine de teşekkürler.
  • zibidi gonzales kullanıcısına yanıt
    Haklısın kardeşim, varolan konuyu tekrar açmak gereksiz. Ama cidden görmedim. Yine de sen bilirsin...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: s3volcanfrais

    Haklısın kardeşim, varolan konuyu tekrar açmak gereksiz. Ama cidden görmedim. Yine de sen bilirsin...

    Yok kardeşim ben özür dilerim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    Viteste inmek her zaman iyidir diyen şöförse ben şöförlüğü bırakırım.

    Her zaman viteste inmek daha iyi değil. Hafif eğimli, güvenli, sonu görülebilen rampalarda boşa almak daha iyi.

    Siz bence birakin soforlugu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BaRoN55

    Karbüratörlü araçta boşta inmek yakıt tasarrufu sağlatır.Enjeksiyonlu araçta viteste inmek daha uygun olur cut off araç kendi torkuyla gidiceği zaman tüm yakıtı keser.

    Niye karburatorde cut off yok mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÇVK -- 18 Şubat 2015; 11:04:57 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    quote:

    Orijinalden alıntı: BaRoN55

    Karbüratörlü araçta boşta inmek yakıt tasarrufu sağlatır.Enjeksiyonlu araçta viteste inmek daha uygun olur cut off araç kendi torkuyla gidiceği zaman tüm yakıtı keser.

    Niye karburatorde cut off yok mu?

    Alıntıları Göster
    Çok teferruata gerek yok. Kağıthane taraflarındaki dimdik yokuşlarda 1. viteste iniyorum frene basmadan, yavaş yavaş gidiyor. Eğer çok çok yavaş gideceksem (mesela çoluk çocuk oynuyorsa etrafta, dalıp atlarlar diye) boşta gidiyorum çünkü çok yavaşlarsam araç kendi kendine gaz verecek deviri korumak için, böyle ileri atılacak problem olacak.

    Teorisini mekaniğini bilmem şahsen böyle kullanıyorum, değişeceğinide sanmam.




  • otomatik kalkışın bir faydası oluyor mu.?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DarkOfEagle

    otomatik kalkışın bir faydası oluyor mu.?
    Al vitese ver gücü motora hem güvenli hem de yavaşça in.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.