Şimdi Ara

Şeytan Korkmadı mı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
159
Cevap
2
Favori
4.320
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şeytan, Tanrı'nın varlığından şüphe etmiyor.Çünkü kendisini Tanrı'nın yarattığını insanlar gibi kitaplardan değil bizzat kendisinden öğrendi.Fakat buna rağmen ona karşı geliyor.
    Bu olayı insanlara benzetenler olacaktır.Durum şu ki insan ve şeytanı aynı terazide tartamayız.Fakat biri Tanrı'nın yanında yer alırken diğeri bir ilüzyonda yaşıyor.
    Gerçeği tam anlamıyla bilen bir varlık niçin ona aykırı hareket etsin ?

    (Müslüman arkadaşların görüşleri dikkate alınacaktır.)



  • Korsan kullanıcısına yanıt
    Kibir nereden geliyor ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Korsan

    Bu mesaj silindi.
    İnsanlar yöneticilerine isyan edebiliyor. Şeytanın cinlerden olduğu söyleniyor. Cinler ise insanlar gibi ayrı bir türdür ve onların da kafir yada mümin olanları vardır. Yani belki doğrudan görmemiştir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mushi-Shi

    Kibir nereden geliyor ?

    Kibir ilimden gelir. İlme sahip olanlar kibirlenir ve büyüklenir. Şeytana meleklerin hocası deniyormuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    İnsanlar yöneticilerine isyan edebiliyor. Şeytanın cinlerden olduğu söyleniyor. Cinler ise insanlar gibi ayrı bir türdür ve onların da kafir yada mümin olanları vardır. Yani belki doğrudan görmemiştir.

    Alıntıları Göster
    Aslında sen ve Hümiyettin gerekli cevabı vermişsin.Şeytan Cinlerdendir.Cinler ise insan gibi günah işleyebilen veya inançlı olan bir türdür.Kibirdir yani mesele..
  • Allah meleğini dünyaya gönderiyor ki kırk yerden toprak alsın ve insan bu topraklardan yaratılsın.Ama dünya vermiyor.Çünkü insanın bir gün yaratıcısına küfür edeceğini , cinayetler işleyeceğini , çok büyük kötülükler yapacağını biliyor.Melek geri dönüyor.İkinciye dünya yine toprak vermiyor.Ancak üçüncüde veriyor.

    Kuran'da Bakara suresinde bahsedildiği üzere melekler Allah'a soruyor.Neden bizim gibi sürekli sana hamd ve tesbih eden varlıklar varken , insan gibi kan döküp kötülük edecek varlığı yaratacaksın diye soruyor.Allah sizin bilmediğinizş ben bilirim diyor.

    Yani sonuç olarak insanın ne haltlar yiyeceği daha yaratılmadan önce biliniyor.Tüm kainattaki varlıklar insanın yaratılmasına karşı.Her varlık onun yapacaklarından dolayı dehşete kapılmış durumdayken , bu karşıtlığın başını şeytan çekiyor.Hatta insana ruh üflenmeden önce , çamur halinde yatarken ayağıyla tak tak vuruyor.Bu mu benden üstün olacak diyor.

    Yani şeytanın isyanı , insanın çok kolay yoldan çıkması , çok kolay kanması üzerine.İnsan çok sayıf ve en ufak maddi isteklerine bile sabr2demiyecek derecede iradesiz.Şeytan dahil bütün varlıklar bunun farkında.Ancak insanın yaradılışına karşı duruşun altında yatan sebep , insan bir kere yoldan çıkarsa , gerçekten çok kötü bir varlığa dönüşebiliyor.Bu yüzden şeytanın karşı çıkışını haklı görebiliriz.Ancak tüm melekler ve dünya karşı çıksa da sonunda kabulleniyor.Ama tek kabullenemiyen ve secde etmeyen şeytan oluyor.

    Biz insanoğlunun kıyamete kadar doğru yolu seçenler ve sapkınlığı seçenler olarak savaşımız hiç bitmeyecek.3 günlük dünya hayatında üstünlük kurmak için tüm dünyayı insanlara cehennemen edenlerle , bu dünyasından vazgeçip , diğer insanların faydasını kendisinden fazla düşünüp yaratıcısının rızası için yaşayanların savaşını kim kazanacak?İşte insanın yaradılışının kavgası budur.Şeytan daha en başından bu savaşın kazananı olarak sapkınların olacağından o kadar emin ki , Allah'tan kıyamete kadar bunu ispatlamak için müsade istiyor ve Allah ona kıyamete kadar izin veriyor.Şeytan mı haklı çıkacak yoksa insanlığın kafasına dank edip , şeytanın bacağını mı kıracak hep birlikte görücez.Ne kadar aciz olsak da şeytanın orduları ne kadar güçlü olsa da , bombaları altında ezilsek de , tüm işkence ve baskılara rağmen , canımızdan bile vazgeçip , köle düzenini yıkabilecek miyiz?İnsanı insana köle yapan düzeni yıkabilecek miyiz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kingman29 -- 17 Mart 2016; 0:53:20 >




  • Madem şeytan cinler sınıfına giriyor,Tanrı niçin şeytandan bir insana secde etmesini istiyor ? Niçin Hz.Adem şeytana secde etmiyor ?
    Şeytan ya meleklerden daha üstün ya da onlarla aynı seviyede,ona sadece cin demek mantıklı değil.

    Fazla bilgi bir yerden sonra kibiri doğurabilir.Fakat burada bahsettiğimiz sadece bilgi değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mushi-Shi

    Madem şeytan cinler sınıfına giriyor,Tanrı niçin şeytandan bir insana secde etmesini istiyor ? Niçin Hz.Adem şeytana secde etmiyor ?
    Şeytan ya meleklerden daha üstün ya da onlarla aynı seviyede,ona sadece cin demek mantıklı değil.

    Fazla bilgi bir yerden sonra kibiri doğurabilir.Fakat burada bahsettiğimiz sadece bilgi değil.

    quote:

    Hani biz meleklere, “Âdem'e secde ediniz” demiştik. İblîs hariç olmak üzere, onlar hemen secde ettiler. İblîs cinlerdendi; Rabbinin emrinden dışarı çıktı. “Şimdi siz, beni bırakıp da onu ve onun zürriyetini dost mu ediniyorsunuz? Oysa onlar sizin düşmanınızdır. Zâlimler için bu ne fenâ bir takastır!” (Kehf 50)


    Bu ayette onun cinlerden olduğu söyleniyor. 51. ayette de onun insan gibi aciz ve sonradan yaratıldığı anlaşılıyor :

    ''Ben İblîs'i ve soyunu ne göklerin ve yerin yaratılışına ne de kendilerinin yaratılışına şâhit tuttum. Ben, yoldan çıkanları yardımcı edinecek değilim.'' (Kehf 51)

    Onun da insanlar gibi özgür iradesi var. O da fasık olabilir.

    ''Yalnız İblis secde etmedi. O büyüklük tasladı ve kâfirlerden oldu'' (Sad 74)

    '' Meleklere, “Âdem'e secde ediniz” dediğimiz vakit İblis'ten başka hepsi secde ettiler. İblis secde etmedi, kibirlendi ve kâfirlerden oldu.'' (Bakara 34)




  • kingman29 K kullanıcısına yanıt
    Yani karşı geldiği Allah değil,insanlar.
    Hiçbir şey kazanamayacağını biliyor fakat yine de insanları saptırmaya çalışıyor ?
  • Hümiyettin kullanıcısına yanıt
    Fakat bir cin niçin insana secde etmek zorunda olsun ki ? Bu nasıl bir sınav ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mushi-Shi

    Fakat bir cin niçin insana secde etmek zorunda olsun ki ? Bu nasıl bir sınav ?

    Melekleri de, cinleri de, insanları da Allah yarattı. Melekler yapıyorsa cinlerin ne üstünlüğü var ?
  • kingman29 K kullanıcısına yanıt
    vay sen şu iblise bak daha çamurken vurmuş bize ha ?

    şaka bi yana güzel anlatmışsınız, elinize sağlık :)
  • Hümiyettin kullanıcısına yanıt
    Melekler yapmak zorunda.Aksini yapamazlar.
    İnsanlar niçin cinlerden üstün olsun ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mushi-Shi

    Şeytan, Tanrı'nın varlığından şüphe etmiyor.Çünkü kendisini Tanrı'nın yarattığını insanlar gibi kitaplardan değil bizzat kendisinden öğrendi.Fakat buna rağmen ona karşı geliyor.
    Bu olayı insanlara benzetenler olacaktır.Durum şu ki insan ve şeytanı aynı terazide tartamayız.Fakat biri Tanrı'nın yanında yer alırken diğeri bir ilüzyonda yaşıyor.
    Gerçeği tam anlamıyla bilen bir varlık niçin ona aykırı hareket etsin ?

    (Müslüman arkadaşların görüşleri dikkate alınacaktır.)

    Sadece cinler ve insanlar imtihan için yaradılmıştır.Melekler allahın her buyruğunu yerine getirir meleklerde kötülük kavramı yoktur ilk ateşten yaratılan cindir yani şeytan.Şeytan yaratıldıktan sonra onda iyilik ve kötülük kavramı verilmiştir ilk başlarda şeytan allahın emirlerini yerine getiren bir varlıktı henüz onun imtihanı gelmemişti.Sonra Biz insanoğlu yaratıldık ve şeytanın imtihanı başladı.Tüm melekler hz.Adem babamıza secde ederken şeytanda kötülük kavramı ortaya çıkmıştır Ben ateşim o ise çamur ben üstünüm asla secde etmem demiş bir nevi Bir çocuğun babası başka çocuğu severken kıskanması gibi şeytanda bizi kıskanmıştır.Kendisini hiç bir zaman Haşa allahın yerinde görmemiştir hiç bir varlık göremez zaten şeytanın derdi sadece insanlardır.Allahın emirlerini hiçe saymış ve hz.ademe oyun oynamıştır.

    Şeytan neden korkmadı dersen kibir ve kıskançlık cinlere özgüydü henüz insanlık yok iken şeytanın gözüne perde inmiştir kibir ve kıskançlıktan. şeytan kendi iradesiyle cevherini bozduğu için tövbe etme ve imana girme özelliğini kaybetmiştir. Tövbe etme özelliğini kendi iradesi ile kaybetmiş ve insanları sapıklığa itme vazifesini bizat kendisi Allah'tan istemiştir.Kısacası kendi iradesiyle yaptığı şeyler onun imtihanını geçirememiştir ve daha kötü bir yola girmiştir

    Özetlersek Şeytan kendini allahtan üstün değil insanoğlundan üstün görmüştür.HZ.Peygamberimiz zamanın da Allah tarafından şeytana bir emir gelmişti hz.Peygamber ile konuşcaksın diye ve şeytan bu emiri yerine getirmiştir kısacası hala allahın emirlerini yerine getirdiği için şeytanın kendisini haşa allahtan üstün gördüğünü sanmıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Koks34 -- 17 Mart 2016; 5:20:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mushi-Shi

    Melekler yapmak zorunda.Aksini yapamazlar.
    İnsanlar niçin cinlerden üstün olsun ?


    '' Andolsun, biz Âdemoğulları'nı şan ve şeref sahibi kıldık. Onları karada ve denizde taşıdık; temiz besinlerle onları rızıklandırdık. Yine onları yarattıklarımızın birçoğundan cidden üstün kıldık.'' (İsra 70)

    '' İncire, zeytine, Sina dağına ve şu emîn beldeye yemin ederim ki, biz insanı en güzel biçimde yarattık. Sonra onu aşağıların aşağısına indirdik.'' (Tin 1-5)


    İnsan yaratılanların birçoğuna üstün kılınmıştır. Onların arasında cinler de olabilir. İlk yaratılışta üstün olduğu söyleniyor ama insan kendi yaptıkları yüzünden daha aşağılık bir hale gelebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mushi-Shi

    Madem şeytan cinler sınıfına giriyor,Tanrı niçin şeytandan bir insana secde etmesini istiyor ? Niçin Hz.Adem şeytana secde etmiyor ?
    Şeytan ya meleklerden daha üstün ya da onlarla aynı seviyede,ona sadece cin demek mantıklı değil.

    Fazla bilgi bir yerden sonra kibiri doğurabilir.Fakat burada bahsettiğimiz sadece bilgi değil.

    Allah işte sağı solu belli olmuyor. Demek ki cinlerle insanlar bir değilmiş ki secde ettirmiş.
  • Hz.Adem yasak elmayı yediğinde Allah onu ikinci bir şans olarak Dünya'ya göndermişti.Fakat şeytana ikinci bir şans verilmedi.
    Kendini Hz.Adem'in yerine koy.Sebebini bilmeden bir cine secde eder miydin ? Yaratılanların en kötüsü bir cin, en iyisi bir insan.Bir insan şeytandan daha kötü olamaz,bir cin de Hz.Muhammed'den daha iyi olamaz.

    Neden olduğunu hala söylemedin ? @Hümiyettin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mushi-Shi

    Hz.Adem yasak elmayı yediğinde Allah onu ikinci bir şans olarak Dünya'ya göndermişti.Fakat şeytana ikinci bir şans verilmedi.
    Kendini Hz.Adem'in yerine koy.Sebebini bilmeden bir cine secde eder miydin ? Yaratılanların en kötüsü bir cin, en iyisi bir insan.Bir insan şeytandan daha kötü olamaz,bir cin de Hz.Muhammed'den daha iyi olamaz.

    Neden olduğunu hala söylemedin ? @Hümiyettin

    şeytana kıyamete kadar mühlet verilmiştir o da cehenneme kovulmuştur işte şeytan Allah(c.c)'ı çok severmiş, en çok zikredenlerdenmiş... Allah'ın sevgisini kimseyle paylaşmak istememiş.. hep insanoğlunu kendisinden çok seveceğine inanırmış.. cehennem ateşinin tam zıttı olacak derecede çok severmiş...

    Rabbimiz şeytanı neden yok etmemiştir neden kıyamete kadar süre istemiştir ve allah kabul edip vermiştir derseniz .Şeytan Allahu tealadan mühlet istemiştir.Rabbimiz merhametli olduğundan şeytana kıyamet saatine kadar vakit verdi.kendisine kıyamete kadar insanlara musallat olma, onları yoldan çıkarmak için çalışmaya izni verilmiştir. Neden verildiğine gelirsek

    Şeytana kıyamet günü verilen sürenin 1 tane değil 100 lerce hikmeti vardır en önemli olan 2 hikmet ise:

    Cenab-ı Hak, şeytan vesvesesi olmaksızın da insanları imtihan edebilir, şeytanın görevini de insan nefsine yükleyebilirdi. Ama böyle yapmakla, şeytanın o çirkin arzusunu, yani kıyamete kadar insanları hak yoldan saptırma arzusunu kabul etmekle şeytanın cehennemde çekeceği azabı milyarlarca kat artırmış oldu “Sebep olan işleyen gibidir.” hadis-i şerifine göre, insanların şeytan vesvesesine uyarak işledikleri günahların bir katı da şeytana yazılıyor ve böylece onun azabı attıkça artıyordu.

    Diğer hikmeti ise insanların nefis ve şeytan ile bir imtihan geçirmeleri ve bu imtihanı kazanan müminlerin meleklerden daha ileri derecelere yükselmeleridir. Eğer, insan nefsine kötülüğü emretme özelliği verilmemiş olsaydı ve insanlara şeytan musallat olmasaydı insanların dereceleri de meleklerde olduğu gibi sabit kalacaktı.

    Insanoğlunu sapkınlığa itmesi için bu vazifeyi bizzat kendisi allahtan istemiştir kendi iradesiyle cevherini bozduğu için.
    Şeytan insanlara sadece vesvese verir, kötülüklere sevk eder, ama zorla bir şey yaptıramaz. Eğer böyle bir gücü olsaydı, insanların kötülükler sebebiyle sorumlu olmaması gerekirdi.Kısacası Şeytan sana kötülüğün(Alkolü zinayı uyuşturucuyu Allaha ve bütün peygamberlere iman etmemeyi dini emirleri yerine getirmemeyi gösterir ama Zorlamaz Insanoğlu kendi iradesiyle seçer)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Koks34 -- 17 Mart 2016; 17:19:03 >




  • Koks34 kullanıcısına yanıt
    İşte burayı aklım almıyor.Allah'ın en sevdiği kullarından birisisin fakat sonra büyük bir günah işleyip bir hiç uğruna kendini yok ediyorsun.İkinci bir şansın olmadığını bildiğin için de geri adım atamıyorsun.Neredeyse şeytana acımaya başlıyacağım.

    Bilgi için teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mushi-Shi

    Hz.Adem yasak elmayı yediğinde Allah onu ikinci bir şans olarak Dünya'ya göndermişti.Fakat şeytana ikinci bir şans verilmedi.
    Kendini Hz.Adem'in yerine koy.Sebebini bilmeden bir cine secde eder miydin ? Yaratılanların en kötüsü bir cin, en iyisi bir insan.Bir insan şeytandan daha kötü olamaz,bir cin de Hz.Muhammed'den daha iyi olamaz.

    Neden olduğunu hala söylemedin ? @Hümiyettin

    Hz. Adem yasak meyveden yemiş, elma değil. Şeytanın Allah'a karşı kibirlenmesi ile yasağı çiğneyip Allah'a karşı kibirli davranmamanın aynı olmadığını düşünüyorum.

    Allah'ın emretmesi yeterli olmalıdır. Onun kendisini yarattığını biliyor ve ona iman ediyorsa ona karşı gelemez. Yaratılanların en kötüsü olduğu söylenemez. Onu geçen insanlar da olabilir. Bazen boynuz kulağı geçer. O kibirlendi ve Allah'ı inkar etmedi. İnsanlar ise her dediğine karşı gelip, kibirlenip onu inkar edebilir. Bunlar toplamda daha kötü olduğunu gösterir.

    İnsanın yaratılmışların en üstünü olduğunu söylemedim. Aşağıdaki ayeti koyup üstün kılınanlar arasında cinler de olabilir demiştim.

    '' Andolsun, biz Âdemoğulları'nı şan ve şeref sahibi kıldık. Onları karada ve denizde taşıdık; temiz besinlerle onları rızıklandırdık. Yine onları yarattıklarımızın birçoğundan cidden üstün kıldık.'' (İsra 70)




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.