Şimdi Ara

sert mi yumuşak lastikmi alırdınız?... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
83
Cevap
2
Favori
62.823
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yıllardır uyuyan uyandırılmış demek
    _____________________________
  • Lastiğinizim diş ömrünün uzun olmasını istiyor ve virajlarda aracın yatmamasını istiyorsanız konfordan ödün vererek sert lastik tercih edilebilir.Ama konfora önme veriyor ve sakin araç kullanıyorsanız ayrıca lastiğin diş ömrünün sizin için önemi az ise ayrıca çok çukurlu taşlı bir yol güzergahınız yok ise yumuşak tercih edilir.Eğer bütün şeyler bunların tam ortası ise orta sertlikte bir lastik size uygundur.Yumuşak lastiğin yanaklarından balon yapma riski mevcuttur bu da sert bir yerdenveya taştan veya sivri bir yerden hızlı geçiş sonucu oluşabiliyor.Ama sert lastiğin de dez avantajı lastiğin ömrünün sonlarına doğru tabanda göbek yapma bunun doğurduğu etkide direksiyonda titreşimler ve devamlı kullanılması sonucu da direksiyon kutusu bozma aks bilyası dağıtma durumlarına yol açmakta ve sert olan lastiğin ömrünün sonlarına doğru iyice sertleşmesi sonucu aşırı çatlamalar ve bir okadar da sertleşme sonucu yol tutuşun düşmesi frenajlarda çabuk kitlenmeye sebebiyet verme.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ototube -- 25 Mart 2010; 20:29:27 >
    _____________________________




  • Michelin Energy lastiklerini 1 yıldan uzun kullanabilen var mı tr'de?
  • Baş yumuşak lastik: Michelin. Yalnız Michel görürse geri alır, çünkü onlar Michel'in

    Hız sınıfı T ve civarı olan, yanakları 55-80 arası, popüler binek arabalarda, Japon üretimi Toyo, Marangoni, GoodYear'ın uzun ömürsüz olanları, Uniroyal (evet hala var), Cooper'ın performans harici olanları, Firestone'un binekleri, ağır bir arabanın altındaki Pirelli'nin P2500'ü de yumuşak.

    Başka neler var? Mesela Semperit, Ceat Spider, Dunlop veya bizim yerliler nasıllar
  • Arkadaşlar bende artık değiştirmeyi düşünüyorum. Bu güne kadar hep çıkma aldım pek dikkat etmeden özelliğine sadece ebatlarına bakıyordum. Şimdi sıfır alacağım için daha titizim

    Kullandığım yerde pek kaymak asfalt yok genelde yollar kötü. Aracım laguna. 195-65-15 kullanılıyor.185-65-15 taksam ne gibi zararı olur?

    Ayrıca hangi marka ve modeli önerirsiniz? çok pahalı olmasın ve çok yumuşak olmamalı yolların kötülüğünden dolayı?
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___

    Michelin Energy lastiklerini 1 yıldan uzun kullanabilen var mı tr'de?

    1 yıl mı? 2003 te takmıştım aracıma, 2009 da sattığımda lastikler yeni diye ilana eklemiştim, çünkü daha diş derinliği yeni lastik kadar iyiydi...
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: webcin


    quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___

    Michelin Energy lastiklerini 1 yıldan uzun kullanabilen var mı tr'de?

    1 yıl mı? 2003 te takmıştım aracıma, 2009 da sattığımda lastikler yeni diye ilana eklemiştim, çünkü daha diş derinliği yeni lastik kadar iyiydi...

    heralde kimse size lastiklerin sonkullanma tarihi oldugunu söylememiş. ?
    _____________________________
    745i
  • Kullandığım aracın üzerindeki fabrika çıkış lastikleri Dunlop B30 serisi.Sert bir lastik benim tercihlerime uyan bir lastik.Ancak lastiklerimi değiştircek olsam yeterli bütçem varsa Bridgestone daha kısıtlı bütcem varsa Lassa.Daha önceki arabama Lassa Miratta almıştım.Lassadanda memnun kalmıştım.Nacizane bir uyarı güney illerimizde yaşayanlar yumşak lastik lastik deilde kısmen sert lastik tercih etsinler.
    _____________________________
    2015 Egea Urban 1.3 Multijet Alev Kırmızı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea


    quote:

    Orijinalden alıntı: webcin


    quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___

    Michelin Energy lastiklerini 1 yıldan uzun kullanabilen var mı tr'de?

    1 yıl mı? 2003 te takmıştım aracıma, 2009 da sattığımda lastikler yeni diye ilana eklemiştim, çünkü daha diş derinliği yeni lastik kadar iyiydi...

    heralde kimse size lastiklerin sonkullanma tarihi oldugunu söylememiş. ?

    Ne alaka tabiki kabul edilen 4 yıl ama ben bunun ticari olduğuna inanıyorum.

    Genel kanı oto lastiğinin bir son kullanım tarihi olmadığıdır. Ancak beş yıllık kullanımdan sonra lastiğin nitelikleri önemli ölçüde değişmeye başlıyor. Örneğin beşinci seneden sonra lastikler sertleşmeye başlıyor. Dolayısıyla 5 yaşını dolduran lastiklerin belli bir diş derinliğini korumuş olsa bile değiştirilmesi öneriliyor. 10 seneden sonra ise artık emniyet sınırı da geçiliyor.
    Bu arada Türkiye'deki lastik yenileme sıklığının 2.6 yıl olduğunu, ancak yaşanan krizler nedeniyle bu sürenin 3.5-4 yıla yükseldiği uzmanlarca belirtiliyor. Bu konuyla ilgili internet geniş bilgilere ulaşabilirsiniz.

    Ben niçin o mesaja öyle cevap verdim. Michelin gerçekten yumuşak bir lastik 5 yıllık olmasına rağmen hala yumuşaklığını ve diş derinliğini korumuştu. Onu belirtmek istemiştim.
    _____________________________




  • 1975 FORD GRANADA

    17 İnch orjinal fabrika çıkışı jant

    Yumuşak lastik (Fulda 10 senedir.)
    _____________________________
  • selam
    elbette yumuşak lastik
    zaten lastik zaman içinde sertleşecek
    aracımın üstünde gelen lastikleri daha 1200 km de iken michelin energy saver ile değiştirdim
    çok memnunum bir yıldır kullanıyorum
    ıslak zemin olayına gelince zaten 4 adet kışlık lastiğim var kışın onlar takılı hala da duruyor
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea


    quote:

    Orijinalden alıntı: webcin


    quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___

    Michelin Energy lastiklerini 1 yıldan uzun kullanabilen var mı tr'de?

    1 yıl mı? 2003 te takmıştım aracıma, 2009 da sattığımda lastikler yeni diye ilana eklemiştim, çünkü daha diş derinliği yeni lastik kadar iyiydi...

    heralde kimse size lastiklerin sonkullanma tarihi oldugunu söylememiş. ?

    6 yıllık lastiğe arabayı satarken yeni diyen biri misiniz yoksa ben mi öyle anladım?




  • sert lastik arabanın rot balansını ağlatır
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___


    quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea


    quote:

    Orijinalden alıntı: webcin


    quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___

    Michelin Energy lastiklerini 1 yıldan uzun kullanabilen var mı tr'de?

    1 yıl mı? 2003 te takmıştım aracıma, 2009 da sattığımda lastikler yeni diye ilana eklemiştim, çünkü daha diş derinliği yeni lastik kadar iyiydi...

    heralde kimse size lastiklerin sonkullanma tarihi oldugunu söylememiş. ?

    6 yıllık lastiğe arabayı satarken yeni diyen biri misiniz yoksa ben mi öyle anladım?

    evet doğru anlamışsınız ne olacak şimdi?
    yeni! yani yıpranmamış, hala diş derinliği iyi ve yumuşak anlamında söyledim neden ısrarla metnin içerisinden belirli yerleri alıyosunuz. Lütfen bütüne bakın ne demek istenildiğine.
    Kaldı ki 6 yıl olması onun lastiğin kötü olduğu anlamına gelmez. Yukarıda açıkladım isterseniz araştırın biraz lastik olayında son kullanma tarihi bana göre biraz ticari. Sonuçta bu lastik özel işlemlerle kimyasal yollarla üretiliyor. Normal şartlarda kolay kolay bozulmaz...

    Şunu merak ettiyseniz 6 yıllık lastiğe yeni alındı deyip kimseyi kandıracak halimiz yok heralde. Kaldı ki sizin gibi lastikten anlıyor herkes merak etmeyin üzerindeki üretim tarihine de bakarlar...
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: unforgiv3n

    1975 FORD GRANADA

    17 İnch orjinal fabrika çıkışı jant

    Yumuşak lastik (Fulda 10 senedir.)

    Lastiklerinizi atın çöpe son kullanma tarihi geçmiş kızıyor arkadaşlar!!!
    _____________________________
  • Evet gelelim başlığa uygun görüş bildirmeye;

    Bana göre yumuşak veya sert lastik seçimi tamamen kullanım koşullarına bağlı olmalıdır.
    Yumuşak lastikler yolu iyi kavrar fakat sürtünmeden dolayı ısınma ve erken aşınma problemleri çıkartır. Yani ömrü sert lastiğe göre daha azdır 40-50 bin km.

    Sert lastikler ise yeni nesil araçlarda kullanılan sürate uygun aracın performansına ıslak ve kuru zeminde en iyi düzeyde yanıt veren lastiklerdir. Ömrü yumuşak lastiğe göre daha uzundur 70-80 bin km dayanabilir. (hemen son kullanım tarihi demeyin lastiklerin son kullanım tarihi bana göre tartışılacak bir konu sebebini yukarıda yazdım)

    Bu sebeplerden dolayı lastik seçiminde sert veya yumuşak seçimi;
    aracın özelliği
    kullanıcının sürüş karakteristiği
    çevre, iklim koşulları ve
    yol koşulları dikkate alınarak yapılmalıdır derim... İyi sürüşler dilerim...
    _____________________________




  • hort



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cyber-shot -- 26 Mart 2010; 16:03:27 >
    _____________________________
    Katılım:19 Mayıs 2006
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___

    Michelin Energy lastiklerini 1 yıldan uzun kullanabilen var mı tr'de?



    5 sene kullandım, dişleri aynen duruyordu fakat kılcal çatlamalar mevcuttu...

    Bu arada aracını satarken 6 senelik lastiğe yeni diyen arkadaşa da bir yuh çekmek istiyorum, 6 sene sonunda lastik değildir o çöptür; biri lafınıza güvenip de o lastikle hız yaptığında başına birşey gelse ne hissedeceksiniz merak ediyorum, ayrıca lastiğin üzerinde üretim tarihi yazıyor bunu gören adam sizin sahtecilik yaptığınızı anlamayacak mı? şiddetle kınıyorum ve araba alacak arkadaşları böyle insanlar konusunda uyarıyorum, lastiğin üretim tarihine göz atınız, böyle bir yalanla karşılaşırsanız arabayı da bırakın daha çok yalanı vardır o arabanın.
    _____________________________
  • uzun yolda yumuşak şehir içinde sert lastik tercih edilmeli yoksa çukurdu kaldırıma park falan yumuşak lastikler balon yapar.



    lastiğin raf ömrü 3-5 yıldır [tabi uygun şartlar altında saklanırsa] .3 yıl rafta bekleyen lastik konfor azalmasi 4-5 yıl sonunda ise güvenlik sorunlarına yol açar.



    1-2 yıllık lastikler alınıp kulanılabilir fakat 3 aylık lastik duruken 2 yıllık lastiği ucuza kapatmaya çalışmak akıllıca olur.


    quote:

    Orijinalden alıntı: webcin

    Evet gelelim başlığa uygun görüş bildirmeye;

    Bana göre yumuşak veya sert lastik seçimi tamamen kullanım koşullarına bağlı olmalıdır.
    Yumuşak lastikler yolu iyi kavrar fakat sürtünmeden dolayı ısınma ve erken aşınma problemleri çıkartır. Yani ömrü sert lastiğe göre daha azdır 40-50 bin km.

    Sert lastikler ise yeni nesil araçlarda kullanılan sürate uygun aracın performansına ıslak ve kuru zeminde en iyi düzeyde yanıt veren lastiklerdir. Ömrü yumuşak lastiğe göre daha uzundur 70-80 bin km dayanabilir. (hemen son kullanım tarihi demeyin lastiklerin son kullanım tarihi bana göre tartışılacak bir konu sebebini yukarıda yazdım)

    Bu sebeplerden dolayı lastik seçiminde sert veya yumuşak seçimi;
    aracın özelliği
    kullanıcının sürüş karakteristiği
    çevre, iklim koşulları ve
    yol koşulları dikkate alınarak yapılmalıdır derim... İyi sürüşler dilerim...



    kopyala yapiştir yaptiğinda alıntıdır diye yazarsan iyi olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RECEP____KOVBOY -- 26 Mart 2010; 5:49:14 >
    _____________________________




  • Mesajı okuyup istediği kısmı alıp kafanıza göre yorum yapıyorsunuz, 6 senelik lastiğe yeni falan demişim geç kardeşim, asıl siz söylemek isteneni anlamamak için özellikle çaba sarfediyorsunuz...

    Sayın kaiser şoze ne kopyala yapıştırından bahsediyorsunuz?
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.