Şimdi Ara

Şehit olmak (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
77
Cevap
2
Favori
3.966
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi de konu ile alakası ne? Onu yapanlar o kişilerin sorunu.Bana dünyada bir kavram,ideoloji söyleki sömürülmesin,bazı insanlar kendi amaçları için kullanmasın.Mesaj kirliliğinden başka birşey değil senin yaptığın.Ama o yazıda yazılanlar senin açıkladığın gibi değil.Tekrardan alıntı yapıyorum.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Sosyal-Sol

    quote:

    Orijinalden alıntı: OPTİMİST

    Kavramin kapsama alani genisletmek zorundalar yoksa bu ölümleri halka anlatamazlar. Sehitlik payesi bugun fakir cocuklarin olumune verilen bir "sus payidir" kargasa cikarmayin oglunuz sehit oldu iste daha ne istiyorsunuz diyerek pisi pisine olenlerin sorumlulugundan siyrilmak icin kullanilan bir kavrama donusturuldu. Bunun adi dupeduz din somurusudur, hemde devlet eliyle. Hem ordunun hemde siyasilerin isine gelen bir sey

    Ağzına Sağlık Hocam..
    Ama Bazı Arkadaşlar Hala Bunu Anlayamamış..
    Din Sömürüsü..


    Yukarıdaki yazıda gayet net ifadeler var.Sus payı,din sömürüsü,Hiç öğle bazı kişiler filan demiyor.Lafı sağa sola çekmeyin.Yukarıda oldukça düzgün bir türkçe ile yazılmış.Kavramın daraltılmışı neymiş merak ettim? Ayrıca yazan arkadaş birşeyler istiyor demek merak etme kimsenin birşey istediği yok.Kendiniz ile karıştırıyorsunuz sanırım.Allah şükür okumamızda var okuduğumuz anlamamızda.Eğip bükmeyin söylediğiniz şeyleri.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cattivo-gmr
    iyi o zaman ben birisi için öleyim şehit olayım kim olduğum hangi dine mensup olduğum önemli değil öyle mi?yani diyorsunuz ki dinle alakası yok

    Bahsettiğim o değil. Bu konuda söyleyebilecek olduklarımı üstteki mesajlarımda söyledim zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: X Files

    Kavramları lütfen değiştirmeyin.

    Aynen Afyon'da olduğu gibi. Peki 25 tane cinayetin hesabını nasıl soracaksınız ? 25 tane canın bedelini nasıl ödeyeceksiniz ? Kefenleyip tabutlarına birer Türk Bayrağı sarıp birde sözde şehittir diyerek mi ? Bunları yapanları da, bunlara çanak tutanları da, bunlara şehit deyip milleti kandıranları da umarım Rabbim en ağır şekilde cezalandırır.

    Kavramı bilemem ama sizin kavramın kendisini de bildiğiniz yok sanırım. Dini olarak ele alalım;

    O kişiler nereye gitti? Askere değil mi? Vatan savunmasına yani? Bu ülkeyi korumaya,dinin bir emrini yerine getirmeye.Tabi bu kişilerin gerçekten bunun için mi gidip gitmediklerini bilemeyiz.Bu Allah ile onlar arasında olan birşey. Gerçekten müslüman olup olmadıklarını bilemediğimiz gibi ama aksini ıspatlanmadığı müddetçe bir kişiye sen müslüman değilsin diyemezsin.Yani bu kişilerin dini yönleri hakkında bir yorum yapamayız. Dinde önemli olan niyettir, eğer o kişiler vatan savunması için askere gittilerse ki öğle, bu kişiler ister cephede ister kaza kurşunu ile ister bir komutanın ihmali ile ölsünler onlar şehittirler.Çünkü onların niyeti dini bir emri yerine getirme üzerinedir.Vatan savunması Allahın bir emridir,tüm mezhep imamları tarafından da farz olduğu kabul edilmiştir,bu yolda ölen kişilere de şehit denmiştir.Şehit için olayın nasıl olduğu önemli değildir, kendisinin niyeti önemlidir. Niyeti eğer islamın şehitlik kavramına uyuyorsa bu kişi öldüğünde şehittir.Öğle illa cephenin şu hattında ölecek,kurşunu tam burasından yiyecek diye şartlar yok.

    İhmal eden kişilere gelince.Eğer ihmali bilerek yapmışlarsa yapan kişiler vatan hainidir düşmandadırlar.Şehit olan askerler ha düşman ile çarpışmış ha hainle,hükmü aynıdır.Hain eşittir düşmandır. Kavramın ismi ölen kişiler için şehitliktir cinayet değil.Cinayette olabilmesi için bu kişilerin Allah yolunda orada bulunmamaları lazım.( örneğin aynı patlamada gayri müslüm bir vatandaş ölse o cinayete kurban gitmiş olacaktı,çünkü o orada vatan savunması için bulunmuyordu ayrıca müslümanda değil ama kanunen de dinen de o kişi cinayete kurban gitmiş oluyor).Düşman ateşi ile ölen kişilerde şehittir.Eğer kazara olan birşeyse bu kanunlarda da dinen de yine cinayet değildir.Hatadır ama cinayet değildir.Yani bu olayın cinayet olabilmesi gerek dinen, gerekse kanunen imkansızdır.

    Devletin askerlik kanunlarının birçoğu (şehitlik vs) dine paralel ilerler.Kanunlarımızda yine buna uygundur.O yüzden bu dava cinayet ile yargılanmayacaktır.Hele ölen 25 kişi cinayetten gitmiş derseniz çok çok büyük hata yaparsınız.Kul hakkı dünyadaki en tehlikeli günahtır.Şehitlere öldü,cinayete kurban gitti denilmeyeceği de bizzat peygamberimiz tarafından bizlere denmiştir.Dini konularda kesin hüküm vermemek için birkaç kez düşünmek lazım.Şüpheden yana değil şüphenin az olduğu tarafta bulunmak gerekli.Nerden biliyorsunuz örneğin bu olayın sabotaj olmadığını örneğin?

    Şehitlik kavramı çok hassastır genel anlamda da dinde birçok şeyde olduğu gibi niyete bakan birşeydir.Allah yolunda kimin ne mücadele verdiğini herzaman bilemezsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 8 Eylül 2012; 23:23:50 >




  • Şehitlikte bir kavram üzerinden gitmemiz gerekir.Şehitlik demek din uğruna yapılan savaşlarda ölenlere denir diye biliyorum ben.Yani islam uğruna savaşan,islamın yayılması için çabalarken ölen vb.Açıkçası mühimmat deposunda patlamada ölenlerin şehit sayılması bana göre yanlış.İşin diğer tarafınada bakmamız lazım.Yukarda bi kaç arkadaş yazmış.Teröristler kafir ve bu din kavgası diye.Buna katılmıyorum ne yani radikal islamcılarla savaşırken iki tarafta müslüman o zaman bunlar şehit olmayacak mı.Teröristlerle biz vatan bütünlüğü için savaşıyoruz.Bu uğurda ölenlerin şehit olduğuna ben katılmıyorum.Onların ölümlerinin nedenleri arasında islamın korunması varsa şehitliğe yükselirler.Ama trdeki savaş tamamiyle toprak bütünlüğüne bağlı.Diğer bir olayda bir terörist bir askeri vurunca o askere şehit denilip,bir bölgeyi korumak için sivil bir şekilde oraya giderken kaza sonucu ölenlere şehit denilmemesi.Ne farkı var.Mayına basınca şehit oluyorda araç kaza yapınca mı şehit olmuyor.(Sivil kıyafet ve araçlarla kaza yapılması sonucundan bahsediyorum)Şehitlik kavramının içi Trde boşaltılmıştır..Evet şu görüşede katılıyorum.Fakir aileleri ve halkın genelinin galyana gelmemesi için bunlar şehittir diyerek resmen sömürüyoruz.Şehit oldular daha ne istiyorsunuza getiriyorlar lafı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Kavramı bilemem ama sizin kavramın kendisini de bildiğiniz yok sanırım. Dini olarak ele alalım;

    O kişiler nereye gitti? Askere değil mi? Vatan savunmasına yani? Bu ülkeyi korumaya,dinin bir emrini yerine getirmeye.Tabi bu kişilerin gerçekten bunun için mi gidip gitmediklerini bilemeyiz.Bu Allah ile onlar arasında olan birşey. Gerçekten müslüman olup olmadıklarını bilemediğimiz gibi ama aksini ıspatlanmadığı müddetçe bir kişiye sen müslüman değilsin diyemezsin.Yani bu kişilerin dini yönleri hakkında bir yorum yapamayız. Dinde önemli olan niyettir, eğer o kişiler vatan savunması için askere gittilerse ki öğle, bu kişiler ister cephede ister kaza kurşunu ile ister bir komutanın ihmali ile ölsünler onlar şehittirler.Çünkü onların niyeti dini bir emri yerine getirme üzerinedir.Vatan savunması Allahın bir emridir,tüm mezhep imamları tarafından da farz olduğu kabul edilmiştir,bu yolda ölen kişilere de şehit denmiştir.Şehit için olayın nasıl olduğu önemli değildir, kendisinin niyeti önemlidir. Niyeti eğer islamın şehitlik kavramına uyuyorsa bu kişi öldüğünde şehittir.Öğle illa cephenin şu hattında ölecek,kurşunu tam burasından yiyecek diye şartlar yok.

    İhmal eden kişilere gelince.Eğer ihmali bilerek yapmışlarsa yapan kişiler vatan hainidir düşmandadırlar.Şehit olan askerler ha düşman ile çarpışmış ha hainle,hükmü aynıdır.Hain eşittir düşmandır. Kavramın ismi ölen kişiler için şehitliktir cinayet değil.Cinayette olabilmesi için bu kişilerin Allah yolunda orada bulunmamaları lazım.( örneğin aynı patlamada gayri müslüm bir vatandaş ölse o cinayete kurban gitmiş olacaktı,çünkü o orada vatan savunması için bulunmuyordu ayrıca müslümanda değil ama kanunen de dinen de o kişi cinayete kurban gitmiş oluyor).Düşman ateşi ile ölen kişilerde şehittir.Eğer kazara olan birşeyse bu kanunlarda da dinen de yine cinayet değildir.Hatadır ama cinayet değildir.Yani bu olayın cinayet olabilmesi gerek dinen, gerekse kanunen imkansızdır.

    Devletin askerlik kanunlarının birçoğu (şehitlik vs) dine paralel ilerler.Kanunlarımızda yine buna uygundur.O yüzden bu dava cinayet ile yargılanmayacaktır.Hele ölen 25 kişi cinayetten gitmiş derseniz çok çok büyük hata yaparsınız.Kul hakkı dünyadaki en tehlikeli günahtır.Şehitlere öldü,cinayete kurban gitti denilmeyeceği de bizzat peygamberimiz tarafından bizlere denmiştir.Dini konularda kesin hüküm vermemek için birkaç kez düşünmek lazım.Şüpheden yana değil şüphenin az olduğu tarafta bulunmak gerekli.Nerden biliyorsunuz örneğin bu olayın sabotaj olmadığını örneğin?

    Şehitlik kavramı çok hassastır genel anlamda da dinde birçok şeyde olduğu gibi niyete bakan birşeydir.Allah yolunda kimin ne mücadele verdiğini herzaman bilemezsiniz.

    O kişiler askere neden gitti ?
    Şimdi diyorsunuz ki, dinde önemli olan niyettir diye, bende soruyorum neden gittiler diye ? Vatanı sevmenin veya sevmemenin göstergesi askere gitmekle mi ölçülüyor oldu ?

    Hatırların PKK militanlarının askerdeyken sözde kaçırılmaları hikayesini. Daha sonra serbest kaldıklarında tutuklanmışlardı. Askere gidenler askere gitmek mecburi olduğu için gidiyor olmasınlar ? Dini emir için askere giden bir adam asker eğlencesi düzenleyip nasıl kasa kasa içki içer de öyle askere gider ?

    O kadar çok çelişki var ki. 25 "Şehit" bak sana olaya pattlamanın olduğu saatler yatsı namazı saatleri. Bu adamlar yatsı namazlarını kılıyor olsalardı muhtemelen patlama bile olmazdı. Yani dinin emrettiği askere git vatanı koru ama namaz kılmana gerek yok. Bunun yerine daha eline silah bile verilmeyecek 5 günlük askeri cephaneliğin içine sok. Din böyle mi emrediyor ? İslamın şartları ne zamandan beridir değişti de siz bu adamlara "Şehit" mertebesi veriyorsunuz ?

    Şehitlik mertebesine öyle herkes ulaşamaz. Şehit sorgu sual görmeden cezaya çarptırılmadan cennetlik adamlara verilen mertebedir. Evinden binlerce km uzakta Allah'ın dini hakim olsun diye üç parasız yarı aç yarı tok yıllarca cefa çekeceksin, yatakta öleceksin şehit olmayacaksın, seni sorguya çekecekler, Allah bilir alnı secdeye değmemiş birisi üzerinde üniforma var diye askerde diye şehit olacak.

    Yok yahu, kusura bakma. Ben kavramı bilmiyor olabilirim ama senin hiç haberin yok anlaşılan.

    Bu adamlara "şehit" deme. Madem illa bir sıfat takacaksın "mehit" de. Ne bileyim başka bir şey de. Neden benim geri kalmış, çağ dışı kalmış, cami ile evinde kabul edilen, başörtüsü ile kışladan içeriye girilmesine izin verilmediği dönemlerini bildiğimiz askeriyeyi şimdi niye tanımın içerisine katıyorsunuz ?

    Şehitlik olayını yedirmeyiz öyle. Sen gidip adama "oğlun bir cinayete kurban gitti, bizim subaylar 5 günlük acemileri cephaneliğe doldurmuş, her yer savaş alanına döndü, kimliklerini dna testi yaptık öyle bulabildik dese, o ölen askerin babası emin ol o lafları söyleyen karşısında padişah olsa boğazına sarılır. ama şehit dersen ses çıkarmazlar.

    Olay kaza değil cinayettir. Düpe düz cinayettir. Alkollü direksiyona geçeceksin, adam öldü kaza; yok ya... 5 günlük askere bırak mermi vermeyi silah vermiyorlar be adam sen Afyonu havaya uçuracak cephaneliğe sokuyorsun yetmiyor saat kaça kadar çalıştırıyorsun. Bu kaza mıdır cinayet midir ? Stajyer doktoru ameliyata soksan da hasta masada kalsa ne diyecek millet. Kaza mı oldu diyecek. Daha tecrübesini ispat etmemiş bir adama nasıl oluyor da can emanet ediyorsunuz demezler mi. Bu cinayet demezler mi. Ama iş başka niye, bunlar asker...

    Bu adamların bir kısmı öğretmendi, deseydin ki, bu adamlar kırsal bir köyde cehalet ile savaşıyorlardı. ( Müslüman adamlar bunlar ve gerekliliklerini yerine getiriyorlardı ) okula giderken ayağı taşa takıldı düştü, ben işte ona şehit derdim. Ama bunlara demem, kimse de zorlasa da söylettiremez. Diyenlere de şunu derim, başka bir terim bulun...




  • Bende artık komik buluyorum bunları.
    Çoğunluğu cahillerden oluşan,amenci halkı nasıl kandıracaksın?

    Allah-Kitap-Muhammed üçlüsüyle bu kadar basit.
    Birde Metin-Ali-Feyyaz üçlüsü var çok tehlikeli bu üçlüler bak.

    Allah yolunda ölenlere deniliyor şehit.İnsanlar akıllı olsun,Allah yolunda da ölmesin,dostça kardeşçe yaşamayı öğrensin.Şehitlik gibi bir mertebede olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WirLieBen -- 9 Eylül 2012; 16:08:32 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CLAIRV0YANT

    quote:

    Orijinalden alıntı: atmaca57

    Sehadet ve Sehitlerle Ilgili Bazi Ayetlerin Mealleri

    1. "Eger Allah yolunda öldürülürseniz veya ölürseniz, Allah'in size lütfedecegi magfiret ve rahmet onlarin biriktirdiklerinden daha hayirlidir. Andolsun, ölseniz de öldürülseniz de muhakkak ki Allah'in huzurunda toplanacaksiniz." (Ali Imran, 3/157-158)

    2. "Allah yolunda öldürülenleri ölüler sanmayin. Aksine onlar diri olup Rableri katinda riziklandirilmaktadirlar. Allah'in lütfundan kendilerine vermis olduklariyla sevinç içindedirler ve arkalarindan henüz onlara kavusmamis olanlari, kendilerine bir korku olmayacagi ve üzülmeyecekleri üzere müjdelerler." (Ali Imran, 3/169-170)

    3. "... Süphesiz hicret edenlerin, yurtlarindan çikarilanlarin, benim yolumda kendilerine eziyet edilenlerin, çarpisanlarin ve öldürülenlerin kötülüklerini örtecek ve kendilerini altindan irmaklar akan cennetlere sokacagim. Bu Allah katindan bir karsiliktir. Karsiligin en güzel olani Allah katindadir." (Ali Imran, 3/195)

    4. "Allah yolunda öldürülenlere 'ölüler' demeyin. Aksine onlar diridirler ancak siz fark edemiyorsunuz." (Bakara, 2/154)

    5. "O halde, dünya hayatini ahiret hayati karsiliginda satanlar, Allah yolunda çarpissinlar. Kim Allah yolunda çarpisir sonra öldürülür veya üstün gelirse ona büyük bir ecir verecegiz." (Nisa, 4/74)

    6. "Allah, Allah yolunda çarpisip öldüren ve öldürülen mü'minlerden, karsiligi cennet olmak üzere, mallarini ve canlarini satin almistir. Bu O'nun üzerine, Tevrat, Incil ve Kur'an'da vadedilmis olan bir haktir. Allah'tan daha çok ahdine vefa gösterebilen kim vardir? Su halde yapmis oldugunuz bu alisverisinizden dolayi sevinin. Iste büyük kurtulus budur." (Tevbe, 9/111)

    7. "Allah yolunda hicret edip sonra öldürülen veya ölenlere gelince; Allah onlari muhakkak güzel bir rizikla riziklandiracaktir. Süphesiz Allah rizik verenlerin en hayirlisidir." (Hacc, 22/58)

    8. "Inkâr edenlerle (savasta) karsi karsiya geldiginizde hemen boyunlarini vurun. Sonunda onlari yenik düsürüp üstünlük sagladiginizda (esirleri) siki baglara baglayin. Artik bundan sonra ya lütufta bulunu(p serbest biraki)n veya fidye karsiligi saliverin. Savas agirliklarini birakincaya kadar (böyle sürdürün). Iste böyle. Allah dileseydi onlardan öç alirdi. Ancak sizi birbirinizle imtihan etmek için (böyle emrediyor). Allah yolunda öldürülenlerin ise (Allah) amellerini bosa çikarmayacak." (Muhammed, 47/4)

    Hep allah yolunda diye geçiyor. Vatan savunmasını bir nebze anlarım da her hayatını kaybeden askerimize şehit denmesi sanki biraz olayı yatıştırmaya yönelikmiş gibi geliyor.

    Not: Bu sadece bir yorumdur alıntıladığım ayetlerden yola çıkarak yazdım bu yazıyı, lütfen saçma yerlere çekmeyin.

    Tamamen niyete bakar herşey. Askerde bulunma durumu, sorumluluğu alıp kendi canını sevdiklerinin hatta hiç tanımadıklarının canından aşağıda tutmak demektir. Asker görev başında ölürse asker olma durumuyla şehit olmuştur sadece asker olmasına da gerek yok. Bir polis suçlu yakalamak isterken ölürse şehit olmuştur. Bir itfaiyeci yangından bir bebeği kurtarmaya çalışırken şehit olmuştur. Üniformaya da gerek yok tamamen sivil birisi başka birinin canı için kendi canını ortaya koyduysa şehit olmuştur. Müslüman olmasına da gerek yok. Ateist birisi de yaşlı birine araba çarpacakken onu kurtarır ve kendi canından olursa o da şehit olmuştur.

    Toparlarsak.. Masum ve savunmasız biri için yapılan her fedakarlık zaten Allah katında yapılan bir fedakarlıktır. Asker olup olmaması önemli değildir. Bir canı kurtarma uğruna can veren her insan Şehit'tir.
    En doğrusunu tabi ki Allah bilir ama İslam Dini'ni birazcık öğrenebildiysem bu konu hakkında bu kadar kesin ve net konuşabilirim.
    Allah tüm fedakar şehitlerimizin mekanını Cennet eylesin..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atmaca57

    Şehîd-i kâmiller, yıkanmadan kanlı elbiseleri ile gömülürler. Hz. Ömer (ra) ile Hz. Ali (ra) de bu şartlardan biri bulunmadığı için yıkandılar; Hz. Osman (ra) ise, yıkanmadan gömüldü.

    Şehîd-i Uhrevî Kime Denir?

    Dünya itibariyle şehid sayılmayan, yani, yıkanıp kefenlenmiş olarak gömülen, fakat âhirette şehid muamelesi gören kimselere şehîd-i uhrevî denir. Şehîd-i kâmil olmanın şartlarından birini kaybeden kimseler, bu kısma girerler.

    Bundan başka şu kimseler de âhiret şehîdi sayılır:

    * Suda boğulanlar.

    * Ateşte yananlar. (İbnu Mace, Cihad, 17))

    * Enkaz altında kalanlar.

    * Veba gibi bulaşıcı bir hastalıktan ölenler.

    * Sıtma gibi ateşli hastalıktan ölenler.

    * İlim yolunda ölenler.

    * Ciğer hastalıklarından ölenler.

    * Doğum sırasında veya lohusa iken ölen kadınlar.

    * Baş ağrısından ölenler.

    * Karın ağrısından ölenler.

    * Ailesinin nafakasını helâlinden kazanmak için çalışırken iş kazasından ölenler.

    * Cuma gecesi ölenler.

    * Gurbet ilde vefat edenler.

    * Akrep, yılan sokması gibi sebeblerle vefat edenler... (Savaş dışındaki şehîdler hakkında hadisler için bakınız: Buhârî, Ezan, 32, Cihâd, 30; Müslim, İmâre, 164; Tirmizî, Cenâiz, 65, Fedâilu'l-Cihâd, 14; Ahmed b. Hanbel, I, 22, 23, II, 323, 325).)

    Bu tür konularda Kaynakların Hacılar Hocalar, Şemsi Tibriziler filan değilde Kur'an'ı Kerim olmasına özen göstermek lazım.
    '' * Ciğer hastalıklarından ölenler. ''
    Hayatı boyunca sigara içip akciğer kanserinden ölen adama da Şehitliği yakıştırmışlar baksana..




  • Sen Allah'ın hükümlerini kabul etme sonrada ölünce "şehit" kavramasına sarıl.madem kabul etmiyorsun şehitlik kavramınıda kullanma.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: paardon

    quote:

    Orijinalden alıntı: atmaca57

    Şehîd-i kâmiller, yıkanmadan kanlı elbiseleri ile gömülürler. Hz. Ömer (ra) ile Hz. Ali (ra) de bu şartlardan biri bulunmadığı için yıkandılar; Hz. Osman (ra) ise, yıkanmadan gömüldü.

    Şehîd-i Uhrevî Kime Denir?

    Dünya itibariyle şehid sayılmayan, yani, yıkanıp kefenlenmiş olarak gömülen, fakat âhirette şehid muamelesi gören kimselere şehîd-i uhrevî denir. Şehîd-i kâmil olmanın şartlarından birini kaybeden kimseler, bu kısma girerler.

    Bundan başka şu kimseler de âhiret şehîdi sayılır:

    * Suda boğulanlar.

    * Ateşte yananlar. (İbnu Mace, Cihad, 17))

    * Enkaz altında kalanlar.

    * Veba gibi bulaşıcı bir hastalıktan ölenler.

    * Sıtma gibi ateşli hastalıktan ölenler.

    * İlim yolunda ölenler.

    * Ciğer hastalıklarından ölenler.

    * Doğum sırasında veya lohusa iken ölen kadınlar.

    * Baş ağrısından ölenler.

    * Karın ağrısından ölenler.

    * Ailesinin nafakasını helâlinden kazanmak için çalışırken iş kazasından ölenler.

    * Cuma gecesi ölenler.

    * Gurbet ilde vefat edenler.

    * Akrep, yılan sokması gibi sebeblerle vefat edenler... (Savaş dışındaki şehîdler hakkında hadisler için bakınız: Buhârî, Ezan, 32, Cihâd, 30; Müslim, İmâre, 164; Tirmizî, Cenâiz, 65, Fedâilu'l-Cihâd, 14; Ahmed b. Hanbel, I, 22, 23, II, 323, 325).)

    Bu tür konularda Kaynakların Hacılar Hocalar, Şemsi Tibriziler filan değilde Kur'an'ı Kerim olmasına özen göstermek lazım.
    '' * Ciğer hastalıklarından ölenler. ''
    Hayatı boyunca sigara içip akciğer kanserinden ölen adama da Şehitliği yakıştırmışlar baksana..


    verem gibi hastalıklar kastediliyor sigara zaten mekruhtur mekruh ve haramdan ölenlere ne olacağı yazılmaz çünkü onlar bu içkilerin zararlı olduğunu bilipte içiyor


    ek olarak Allah yolunda ölenlere şehit denir. Allah yolundan kastımız verilen görevi tam manasıyla yerine getirmeye çalışan kişidir. Aldığımız paranın hakkını vermek Allah yolunda olduğumuza(yani Allahın koyduğu sınırlar içerisinde hareket etmek) işarettir
    görevi başında (eceliyle ölenler hariç zehirlenmeden vs dış etki olmadan kalp krizi falan geçirip ölenler) ölenler şehit kabul edilir dinimizde
    zaten şehitlik islamda vardır sadece

    mesela teftişe giden devlet müfettişi yolda kaza geçirip ölürse şehit kabul edilir ama mertebesi farklıdır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Discount Specialist -- 10 Eylül 2012; 0:46:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WirLieBen

    Bende artık komik buluyorum bunları.
    Çoğunluğu cahillerden oluşan,amenci halkı nasıl kandıracaksın?

    Allah-Kitap-Muhammed üçlüsüyle bu kadar basit.
    Birde Metin-Ali-Feyyaz üçlüsü var çok tehlikeli bu üçlüler bak.

    Allah yolunda ölenlere deniliyor şehit.İnsanlar akıllı olsun,Allah yolunda da ölmesin,dostça kardeşçe yaşamayı öğrensin.Şehitlik gibi bir mertebede olmaz.

    Al bendende okadar, özellikle semavi dinler şu tanrı yolunda ölmeyi öyle cazip hale getirdilerki, insanları yüzyıllarca bir sebeb olsada savaşsak şehit olsak durumuna getirildiler, savaşda baş rol erkeğe ait olduğu için cennette erkeğe göre dizayn edilmiştir, ya şehit olur içinden şaraplar akan nehirlere ve turunç göğüslü kızlara kavuşursun yada kazanırsan ganimet, köle ve cariye elde edersin, iki şekildede kazançlısın, nedense bu savaşları çıkaranlar hep geri plandadır, ölen insanlar onlar için sadece sayıdır.

    Birde inanmayanları korkaklıkla, vatan hainliğiyle yargılarlarki kurmuş oldukları düzen bozulmasın, oysa ben dahil pek çok arkadaşım Doğuda askerlik yaptık, devriyeye çıkıp çatışmaya giren pek çok ateist-agnostik arkadaşım var, yanlız aradaki fark şu, bu bahsettiğim pek çok arkadaşım insan hayatına değer verir, ölümden sonraki bir hayata inanmadığınızda insan hayatı daha değerli ve anlamlı geliyor, bir ülke çıkarları için durup duruken saldırırsa silahımı alır ülkemi savunurum, ama şu anki hükümet Amerikan planları doğrultusunda İran'la, Suriye ile savaşa girersede, hükümete meraklıysanız buyrun siz savaşın derim, kısaca şehit olma merakıyla hareket ederseniz gideyim pkk ile savaşayımdan başka birşey düşünmezsiniz, eğer hayata daha çok önem veriyorsanız, sen ohali kaldırdın, teröristleri sınırdan içeri soktun, Doğuda aldığın oyu arttırmak uğruna benim canımamı kastediceksin diye sorgularsınız.

    Başkomutan M.K.Atatürk'ün dediği gibi " yurtta sulh cihanda sulh ", keşke tanrıda böyle düşünseydi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Corvette_

    quote:

    Orijinalden alıntı: paardon

    quote:

    Orijinalden alıntı: atmaca57

    Şehîd-i kâmiller, yıkanmadan kanlı elbiseleri ile gömülürler. Hz. Ömer (ra) ile Hz. Ali (ra) de bu şartlardan biri bulunmadığı için yıkandılar; Hz. Osman (ra) ise, yıkanmadan gömüldü.

    Şehîd-i Uhrevî Kime Denir?

    Dünya itibariyle şehid sayılmayan, yani, yıkanıp kefenlenmiş olarak gömülen, fakat âhirette şehid muamelesi gören kimselere şehîd-i uhrevî denir. Şehîd-i kâmil olmanın şartlarından birini kaybeden kimseler, bu kısma girerler.

    Bundan başka şu kimseler de âhiret şehîdi sayılır:

    * Suda boğulanlar.

    * Ateşte yananlar. (İbnu Mace, Cihad, 17))

    * Enkaz altında kalanlar.

    * Veba gibi bulaşıcı bir hastalıktan ölenler.

    * Sıtma gibi ateşli hastalıktan ölenler.

    * İlim yolunda ölenler.

    * Ciğer hastalıklarından ölenler.

    * Doğum sırasında veya lohusa iken ölen kadınlar.

    * Baş ağrısından ölenler.

    * Karın ağrısından ölenler.

    * Ailesinin nafakasını helâlinden kazanmak için çalışırken iş kazasından ölenler.

    * Cuma gecesi ölenler.

    * Gurbet ilde vefat edenler.

    * Akrep, yılan sokması gibi sebeblerle vefat edenler... (Savaş dışındaki şehîdler hakkında hadisler için bakınız: Buhârî, Ezan, 32, Cihâd, 30; Müslim, İmâre, 164; Tirmizî, Cenâiz, 65, Fedâilu'l-Cihâd, 14; Ahmed b. Hanbel, I, 22, 23, II, 323, 325).)

    Bu tür konularda Kaynakların Hacılar Hocalar, Şemsi Tibriziler filan değilde Kur'an'ı Kerim olmasına özen göstermek lazım.
    '' * Ciğer hastalıklarından ölenler. ''
    Hayatı boyunca sigara içip akciğer kanserinden ölen adama da Şehitliği yakıştırmışlar baksana..


    verem gibi hastalıklar kastediliyor sigara zaten mekruhtur mekruh ve haramdan ölenlere ne olacağı yazılmaz çünkü onlar bu içkilerin zararlı olduğunu bilipte içiyor


    ek olarak Allah yolunda ölenlere şehit denir. Allah yolundan kastımız verilen görevi tam manasıyla yerine getirmeye çalışan kişidir. Aldığımız paranın hakkını vermek Allah yolunda olduğumuza(yani Allahın koyduğu sınırlar içerisinde hareket etmek) işarettir
    görevi başında (eceliyle ölenler hariç zehirlenmeden vs dış etki olmadan kalp krizi falan geçirip ölenler) ölenler şehit kabul edilir dinimizde
    zaten şehitlik islamda vardır sadece

    mesela teftişe giden devlet müfettişi yolda kaza geçirip ölürse şehit kabul edilir ama mertebesi farklıdır

    Müslümansın diye diğer dinlere mensup insanlara karşı Allah katında bir torpilin yok bundan emin olabilirsin. Şehitlik mertebesi Allah'ın İslam Dinine koyduğu bir ödül değil, Allah'ın İnsanoğlu'na koyduğu bir ödüldür.
    Dinler, İnsan yazması Hukuk Kitapları gibi kurallardan oluşmaz. 3. maddenin 12. bendine göre sen Şehitsin. 4. maddenin 18. bendine göre Şehit'liğin farklı bir ismini almışsınız. gibi saçmalıkları karıştırmayın lütfen. İnsanların kendi içinde bölünmesi yetmedi artık dini yükümlülüklerde bölünüyor hayret birşey! Yok şu şehidi yok bu şehidi. Yok kardeşim Kur'an da şehitliğin açıklaması var ve merak eden insanlar açıp bakabilir. Bana Şems-i Tibrizi yok bilmem bişey Hazretlerinin el yazmalarıyla gelmeyin. Günahtır.. Bunun sonucunda Mevlana gibileri çıkar ve der ki: '' Bu kitap Allah katındandır ! '' İnsanlarda tapar onlara.
    Tanıdığım tek kitap Kur'an tanıdığım mertebeli insanlarda Peygamberlerdir. Toplumumuzun ve Ümmetimizin Hacılara Hocalara ihtiyacı yok, tepkim buna..




  • Şehit demek Namusu,Şerefi,Dini,Ecdadı,Vatanı için bu uğurda can verenlere söylenen kavramdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: X Files

    O kişiler askere neden gitti ?

    Şimdi diyorsunuz ki, dinde önemli olan niyettir diye, bende soruyorum neden gittiler diye ? Vatanı sevmenin veya sevmemenin göstergesi askere gitmekle mi ölçülüyor oldu ?

    Hatırların PKK militanlarının askerdeyken sözde kaçırılmaları hikayesini. Daha sonra serbest kaldıklarında tutuklanmışlardı. Askere gidenler askere gitmek mecburi olduğu için gidiyor olmasınlar ? Dini emir için askere giden bir adam asker eğlencesi düzenleyip nasıl kasa kasa içki içer de öyle askere gider ?

    O kadar çok çelişki var ki. 25 "Şehit" bak sana olaya pattlamanın olduğu saatler yatsı namazı saatleri. Bu adamlar yatsı namazlarını kılıyor olsalardı muhtemelen patlama bile olmazdı. Yani dinin emrettiği askere git vatanı koru ama namaz kılmana gerek yok. Bunun yerine daha eline silah bile verilmeyecek 5 günlük askeri cephaneliğin içine sok. Din böyle mi emrediyor ? İslamın şartları ne zamandan beridir değişti de siz bu adamlara "Şehit" mertebesi veriyorsunuz ?

    Şehitlik mertebesine öyle herkes ulaşamaz. Şehit sorgu sual görmeden cezaya çarptırılmadan cennetlik adamlara verilen mertebedir. Evinden binlerce km uzakta Allah'ın dini hakim olsun diye üç parasız yarı aç yarı tok yıllarca cefa çekeceksin, yatakta öleceksin şehit olmayacaksın, seni sorguya çekecekler, Allah bilir alnı secdeye değmemiş birisi üzerinde üniforma var diye askerde diye şehit olacak.

    Yok yahu, kusura bakma. Ben kavramı bilmiyor olabilirim ama senin hiç haberin yok anlaşılan.

    Bu adamlara "şehit" deme. Madem illa bir sıfat takacaksın "mehit" de. Ne bileyim başka bir şey de. Neden benim geri kalmış, çağ dışı kalmış, cami ile evinde kabul edilen, başörtüsü ile kışladan içeriye girilmesine izin verilmediği dönemlerini bildiğimiz askeriyeyi şimdi niye tanımın içerisine katıyorsunuz ?

    Şehitlik olayını yedirmeyiz öyle. Sen gidip adama "oğlun bir cinayete kurban gitti, bizim subaylar 5 günlük acemileri cephaneliğe doldurmuş, her yer savaş alanına döndü, kimliklerini dna testi yaptık öyle bulabildik dese, o ölen askerin babası emin ol o lafları söyleyen karşısında padişah olsa boğazına sarılır. ama şehit dersen ses çıkarmazlar.

    Olay kaza değil cinayettir. Düpe düz cinayettir. Alkollü direksiyona geçeceksin, adam öldü kaza; yok ya... 5 günlük askere bırak mermi vermeyi silah vermiyorlar be adam sen Afyonu havaya uçuracak cephaneliğe sokuyorsun yetmiyor saat kaça kadar çalıştırıyorsun. Bu kaza mıdır cinayet midir ? Stajyer doktoru ameliyata soksan da hasta masada kalsa ne diyecek millet. Kaza mı oldu diyecek. Daha tecrübesini ispat etmemiş bir adama nasıl oluyor da can emanet ediyorsunuz demezler mi. Bu cinayet demezler mi. Ama iş başka niye, bunlar asker...

    Bu adamların bir kısmı öğretmendi, deseydin ki, bu adamlar kırsal bir köyde cehalet ile savaşıyorlardı. ( Müslüman adamlar bunlar ve gerekliliklerini yerine getiriyorlardı ) okula giderken ayağı taşa takıldı düştü, ben işte ona şehit derdim. Ama bunlara demem, kimse de zorlasa da söylettiremez. Diyenlere de şunu derim, başka bir terim bulun...



    -Vatanı sevmenin göstergelerinden birisi evet askere gitmektir.Eğer devlet seni askere çağırıyorsa gitmek zorundasın.Vatan savunması şahıslar üzerinden yapılmaz,çağıran şahıs hatta kurum islami davranışlarda bulunmayabilir.Ama sonuç itibari ile eğer vatan elden giderse müslümanlarda zarar göreceği için bu emre uyman lazım.Bununla alakalı dini sohbet meclislerinde tarihten çeşitli hikayeler anlatılır ama yeri burası değil.

    -Niyet nedir diye sorman güzel birşey.Ama niyetleri buydu diye hüküm vermen hatalı.Nerden biliyorsun o kişilerin vatan savunması için gitmediklerini? Bende sana bunu soruyorum.Savaş çıktığında seferberlik ilan edilecek örneğin.Herkes gidecek,nerden bilebilirsin bu kişilerin hepsinin bunun için gitmediklerini?

    -Yatsı namazı kılmamak şehitliğe engel değil.Dinen şehit sayılmak için müslüman olmanız yeterli.Müslüman günahkar olabilir.İçtikleri içki günahtır, müslümanlıktan çıkmalarına engel değil.Ayrıca nerden biliyorsun bu askerlerin imanlı okup olmadıklarını,içki içip içmediklerini? Tüm genellemeler yanlıştır, üç beş gördüğün durum ile hemen genelleme yapma.Bir sen misin hakiki müslüman bu dünyada? Günahkar olmak farklıdır,müslüman olmak farklıdır.

    -5 günlük askerin cephaneliğe girmesi onun problemi değildir.Asker emirlere uymakla memurdur.15 yaşında hatta çocuklar savaştı Kurtuluş Savaşında.Nerde yazıyor 15 yaşındaki çocuğun savaşacağı? Nerde yazmıyor 5 günlük askerin cephaneliğe girmeyeceği? Başlarında yetkili komutanla giriyor.Her neyse o kişinin girip girmemesi onu ilgilendirmez, o asker öldüğünde şehittir.Eğer komutan hatası varsa asker yine şehittir ama komutan mesuldür.Ölen asker için ölmüş olması yeterlidir.Nerde,nasıl,ne şekilde olduğu önemli değil.Niyeti önemli olan.

    -Şehitlik mertebesine nasıl ulaşılacağı net bir şekilde ifade edilmiştir.Niyeti ve müslüman olması yeterlidir.Alnını kaç defa secdeye koyduğu vs çoğu ham sofi kişilerin uydurduğu şeyler.Ben o kişilere de sordum peki söyler misin bana ayet ve hadislerle kaç defa koymuş olacak kafasını secdeye? Neymiş ekstra şartları? Bunun ölçüsü ne? Ölçüsünün ayet ve hadisle ıspatı ne? Bir tane düzgün cevap alamadım.

    -Cami ile kışla arasında kalan veya eşi başörtülü diye askerden atanlar şahıslardır.Şahsın hatta şahsın ettiği kurum ile o kurum içindeki şahısları bağlamaz.Ameller niyete göredir.Komutan din düşmanı dahi olsa vatan savunması esnasında onun verdiği emre uyman şarttır.Ayrıca askeriye eskiden beri şehit kavramını kullanır.İyi bari komutan şöyle idi ee askerde şehit değil.Nerden buluyorsunuz böyle saçma sapan çıkarımları merak ediyorum.

    -Tekrar söylüyorum ölen askerler için olayın ne olup olmadığı önemli değildir.Onlar şehittirler.Gerçekten şehit olup olmadıklarını ise sadece Allah bilir,herşeyi sadece o bildiği gibi.

    -Yeni tanım bulması gereken sizsiniz, ben değil.Var olan tanım bizim için yeterli.Olayı karmaşık hale siz getiriyorsunuz.

    Son olarak benden siz acizane tavsiye,dini konulara hevesli birisiniz bildiğim kadarı ile ama piyasada kafa karıştıran o kadar çok hoca var ki birçoğu ham sofilik yapmaktan başka birşey yapmıyorlar.Özellikle ayetlerin indikleri zamanki durumu yani bu ayet ne zaman hangi olay üzerine inmiş ve siyeri(ondan da hadisi şerifler hangi olay üzerine söylenmiş) okumanız lazım ki anlamlar tam otursun.Yoksa meal ile, sadece bir hadis ile kafa karıştırmaktan ileri gidemezsiniz, bir süre sonrada herşeye günah diyen birisi olup çıkarsınız.Müslüman aleminin sorunu bu zaten uzun süredir, ilim olmadan herkes fetva vermek derdinde.

    Ordu müslüman değil o zaman askere de gidilmez vatanda savunulmaz diyende çıkar, devleti yöneten müslüman değil o zaman cuma namazının şartı düştü kılmaya da gerek yok gibi tek bir şarttan hüküm çıkaranların tuzağına düşersiniz ki bir bakmışsınız hiçbir ibadeti yapmaya gerek yok olmuş çıkmış.Tabi tam tersi herşeye günah demeye başlamışta olabilirsiniz.




  • Yukarda da yazdım.Bir kavram üzerinden gitmemiz gerekir diye.Eğer din uğruna ölmüşse ve müslümanım diyorsa bu adam şehittir.Ama sizin kavramınızda askerde ölenler din uğruna savaşmadığı için şehit olmuyorsa şu soruyu sormak isterim.Müslümanım diyen iki kişi var.Ama birisinin dini görevlerle hemen hemen hiç alakası yok.Diğeri ise 5 vakit namazına kadar tüm hepsini yerine getiriyor ve gerçektende çok iyi birisi.Şimdi soru şu.Bu ikisi yan yana giderken pkklılar bir anda ateş açıyor ve bunlar çatışma sonucu ölüyor.Eğer siz müslümanlık görevini yerine getirmeyen kişi şehit değil deyipte,diğer askere o şehittir derseniz bu çelişkidir.Yukardaki kavramlara göre bu ikisi ya şehittir yada değildir.Ortası yoktur bunun..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    quote:

    Orijinalden alıntı: X Files

    O kişiler askere neden gitti ?

    Şimdi diyorsunuz ki, dinde önemli olan niyettir diye, bende soruyorum neden gittiler diye ? Vatanı sevmenin veya sevmemenin göstergesi askere gitmekle mi ölçülüyor oldu ?

    Hatırların PKK militanlarının askerdeyken sözde kaçırılmaları hikayesini. Daha sonra serbest kaldıklarında tutuklanmışlardı. Askere gidenler askere gitmek mecburi olduğu için gidiyor olmasınlar ? Dini emir için askere giden bir adam asker eğlencesi düzenleyip nasıl kasa kasa içki içer de öyle askere gider ?

    O kadar çok çelişki var ki. 25 "Şehit" bak sana olaya pattlamanın olduğu saatler yatsı namazı saatleri. Bu adamlar yatsı namazlarını kılıyor olsalardı muhtemelen patlama bile olmazdı. Yani dinin emrettiği askere git vatanı koru ama namaz kılmana gerek yok. Bunun yerine daha eline silah bile verilmeyecek 5 günlük askeri cephaneliğin içine sok. Din böyle mi emrediyor ? İslamın şartları ne zamandan beridir değişti de siz bu adamlara "Şehit" mertebesi veriyorsunuz ?

    Şehitlik mertebesine öyle herkes ulaşamaz. Şehit sorgu sual görmeden cezaya çarptırılmadan cennetlik adamlara verilen mertebedir. Evinden binlerce km uzakta Allah'ın dini hakim olsun diye üç parasız yarı aç yarı tok yıllarca cefa çekeceksin, yatakta öleceksin şehit olmayacaksın, seni sorguya çekecekler, Allah bilir alnı secdeye değmemiş birisi üzerinde üniforma var diye askerde diye şehit olacak.

    Yok yahu, kusura bakma. Ben kavramı bilmiyor olabilirim ama senin hiç haberin yok anlaşılan.

    Bu adamlara "şehit" deme. Madem illa bir sıfat takacaksın "mehit" de. Ne bileyim başka bir şey de. Neden benim geri kalmış, çağ dışı kalmış, cami ile evinde kabul edilen, başörtüsü ile kışladan içeriye girilmesine izin verilmediği dönemlerini bildiğimiz askeriyeyi şimdi niye tanımın içerisine katıyorsunuz ?

    Şehitlik olayını yedirmeyiz öyle. Sen gidip adama "oğlun bir cinayete kurban gitti, bizim subaylar 5 günlük acemileri cephaneliğe doldurmuş, her yer savaş alanına döndü, kimliklerini dna testi yaptık öyle bulabildik dese, o ölen askerin babası emin ol o lafları söyleyen karşısında padişah olsa boğazına sarılır. ama şehit dersen ses çıkarmazlar.

    Olay kaza değil cinayettir. Düpe düz cinayettir. Alkollü direksiyona geçeceksin, adam öldü kaza; yok ya... 5 günlük askere bırak mermi vermeyi silah vermiyorlar be adam sen Afyonu havaya uçuracak cephaneliğe sokuyorsun yetmiyor saat kaça kadar çalıştırıyorsun. Bu kaza mıdır cinayet midir ? Stajyer doktoru ameliyata soksan da hasta masada kalsa ne diyecek millet. Kaza mı oldu diyecek. Daha tecrübesini ispat etmemiş bir adama nasıl oluyor da can emanet ediyorsunuz demezler mi. Bu cinayet demezler mi. Ama iş başka niye, bunlar asker...

    Bu adamların bir kısmı öğretmendi, deseydin ki, bu adamlar kırsal bir köyde cehalet ile savaşıyorlardı. ( Müslüman adamlar bunlar ve gerekliliklerini yerine getiriyorlardı ) okula giderken ayağı taşa takıldı düştü, ben işte ona şehit derdim. Ama bunlara demem, kimse de zorlasa da söylettiremez. Diyenlere de şunu derim, başka bir terim bulun...



    -Vatanı sevmenin göstergelerinden birisi evet askere gitmektir.Eğer devlet seni askere çağırıyorsa gitmek zorundasın.Vatan savunması şahıslar üzerinden yapılmaz,çağıran şahıs hatta kurum islami davranışlarda bulunmayabilir.Ama sonuç itibari ile eğer vatan elden giderse müslümanlarda zarar göreceği için bu emre uyman lazım.Bununla alakalı dini sohbet meclislerinde tarihten çeşitli hikayeler anlatılır ama yeri burası değil.

    -Niyet nedir diye sorman güzel birşey.Ama niyetleri buydu diye hüküm vermen hatalı.Nerden biliyorsun o kişilerin vatan savunması için gitmediklerini? Bende sana bunu soruyorum.Savaş çıktığında seferberlik ilan edilecek örneğin.Herkes gidecek,nerden bilebilirsin bu kişilerin hepsinin bunun için gitmediklerini?

    -Yatsı namazı kılmamak şehitliğe engel değil.Dinen şehit sayılmak için müslüman olmanız yeterli.Müslüman günahkar olabilir.İçtikleri içki günahtır, müslümanlıktan çıkmalarına engel değil.Ayrıca nerden biliyorsun bu askerlerin imanlı okup olmadıklarını,içki içip içmediklerini? Tüm genellemeler yanlıştır, üç beş gördüğün durum ile hemen genelleme yapma.Bir sen misin hakiki müslüman bu dünyada? Günahkar olmak farklıdır,müslüman olmak farklıdır.

    -5 günlük askerin cephaneliğe girmesi onun problemi değildir.Asker emirlere uymakla memurdur.15 yaşında hatta çocuklar savaştı Kurtuluş Savaşında.Nerde yazıyor 15 yaşındaki çocuğun savaşacağı? Nerde yazmıyor 5 günlük askerin cephaneliğe girmeyeceği? Başlarında yetkili komutanla giriyor.Her neyse o kişinin girip girmemesi onu ilgilendirmez, o asker öldüğünde şehittir.Eğer komutan hatası varsa asker yine şehittir ama komutan mesuldür.Ölen asker için ölmüş olması yeterlidir.Nerde,nasıl,ne şekilde olduğu önemli değil.Niyeti önemli olan.

    -Şehitlik mertebesine nasıl ulaşılacağı net bir şekilde ifade edilmiştir.Niyeti ve müslüman olması yeterlidir.Alnını kaç defa secdeye koyduğu vs çoğu ham sofi kişilerin uydurduğu şeyler.Ben o kişilere de sordum peki söyler misin bana ayet ve hadislerle kaç defa koymuş olacak kafasını secdeye? Neymiş ekstra şartları? Bunun ölçüsü ne? Ölçüsünün ayet ve hadisle ıspatı ne? Bir tane düzgün cevap alamadım.

    -Cami ile kışla arasında kalan veya eşi başörtülü diye askerden atanlar şahıslardır.Şahsın hatta şahsın ettiği kurum ile o kurum içindeki şahısları bağlamaz.Ameller niyete göredir.Komutan din düşmanı dahi olsa vatan savunması esnasında onun verdiği emre uyman şarttır.Ayrıca askeriye eskiden beri şehit kavramını kullanır.İyi bari komutan şöyle idi ee askerde şehit değil.Nerden buluyorsunuz böyle saçma sapan çıkarımları merak ediyorum.

    -Tekrar söylüyorum ölen askerler için olayın ne olup olmadığı önemli değildir.Onlar şehittirler.Gerçekten şehit olup olmadıklarını ise sadece Allah bilir,herşeyi sadece o bildiği gibi.

    -Yeni tanım bulması gereken sizsiniz, ben değil.Var olan tanım bizim için yeterli.Olayı karmaşık hale siz getiriyorsunuz.

    Son olarak benden siz acizane tavsiye,dini konulara hevesli birisiniz bildiğim kadarı ile ama piyasada kafa karıştıran o kadar çok hoca var ki birçoğu ham sofilik yapmaktan başka birşey yapmıyorlar.Özellikle ayetlerin indikleri zamanki durumu yani bu ayet ne zaman hangi olay üzerine inmiş ve siyeri(ondan da hadisi şerifler hangi olay üzerine söylenmiş) okumanız lazım ki anlamlar tam otursun.Yoksa meal ile, sadece bir hadis ile kafa karıştırmaktan ileri gidemezsiniz, bir süre sonrada herşeye günah diyen birisi olup çıkarsınız.Müslüman aleminin sorunu bu zaten uzun süredir, ilim olmadan herkes fetva vermek derdinde.

    Ordu müslüman değil o zaman askere de gidilmez vatanda savunulmaz diyende çıkar, devleti yöneten müslüman değil o zaman cuma namazının şartı düştü kılmaya da gerek yok gibi tek bir şarttan hüküm çıkaranların tuzağına düşersiniz ki bir bakmışsınız hiçbir ibadeti yapmaya gerek yok olmuş çıkmış.Tabi tam tersi herşeye günah demeye başlamışta olabilirsiniz.

    Vatan savunması Allah için ölmek demek değildir ve şehitlik geçerli değildir !

    Bakınız;
    Eğer amacınız Vatan ( veya bizim için ) ölen birisine bir kutsiyet ifade etmek ise ve bunu bir şekilde isimlendirmek veya önüne sıfat eklemek istiyorsanız tamam. bunda hiç bir behis yok. ancak sıfat olarak tanımladığınız şey, İslam dininden alınmış ise ve Şehit diyorsanız o zaman orada duralım.

    Örnek olarak ben kendimi vereyim.

    1 - İş yerinden çıktım ve camiye gideceğim. Orada insanlara namaz kıldıracağım veya hak din olan İslam ile ilgili bilgiler vereceğim. Ve asıl niyetim bu iken şunu düşünüyorum; işim bitince oradaki marketten de alış veriş yapar eve giderim.

    2 - İş yerinden çıktım. Asıl niyetim marketten alış veriş yapmak. diyorum ki hazır gitmişken orada namaz kıldırır ve biraz da İslam dan bahsederim.

    Yola çıktım. Birisi geldi beni öldürdü. 1. niyette isem şehit olurum; 2. niyette isem kimse kusura bakmasın.

    Asker meselesi de aynıdır. Allah yolunda hizmet etmek bir Müslüman için her şeyden önemli ise, yemesinden, içmesinden, evladından, karısından, malından, canından, vatanından yani Allah'a ve İslam'a hizmet en önemli meselesi ise ancak o kişi şehittir. Yoksa gerisi boştur.

    Adamın Müslüman olması, vatanı veya toprağını savunması gibi konular dikkate alınmaz. Halifelere dahi ( tümüne ) verilmeyen bu mertebe ( Allah nasip etmemiştir ) her önüne gelene verilmez.

    Kars'tan Sivas'a kadar yolu iki adam çarıkla yürüse, birisi ganimet birisi hak yolunda tebliğ olsa ikisi de yolda öldürülse birisi şehittir, diğeri için aynı şeyi söyleyemeyiz.

    Türkiye'nin ne yazık ki Müslüman bir ülke olmadığını defalarca söyledim.
    Bu ülkede faiz ve kumar devlet eli ile yapılıyorsa ve devamında zina ile ilgili düne kadar durum belli ise bu ülke zaten Müslüman bir ülke değildir. Müslüman olduğunu söyleyen ama İslama göre günah işleyen kişiler tarafından da yönetilmektedir.

    İslam Devletinde "Su" para ile satılamaz. Ödenmeyen faturalara faiz konulamaz. Bir zanaatkarın el aletlerine makinelerine el konulamaz ( icra veya devlet yolu ile ). Bütün bunlar İslam Hukukunda NET ifadelerle bellidir.

    Bütün bunlara çanak tutan, hoş gören ve haksız olan bu uygulamaları meşru gösterenlerde "Dilsiz Şeytan" dır, İslam hukukuna göre. Kim ne derse desin.

    Ben defalarca yazdım. Ben hiç bir cemaate üye değilim. Gittiğim hemen tüm yapılanmaları kendim terk ettim. Hadis'te Peygamber'de alimler de benim için baş tacıdır. Sapla samanı ayırmak gerek. Yok bu böyle demiş, bu çeviride bunu yazmış.

    Umurumda değil. Ben Müslümanım, doğruyu söyleyen ve kitaba göre hüküm veren birisi, elbet yanlış hüküm de verebilir, hata da yapabilir. Benim görevim, eğer hata yapıyorsa ona doğrusunu anlatmak ve doğru şekilde hüküm vermesini sağlamaktır. Eğer ben hatalı isem benim kendimi düzeltmemdir.

    Merak ediyorum hangi Vatan'dan bahsediyorsunuz ?
    Sizin bugün ortaya koyduğunuz kriterlere göre bu topraklar bizanslılara hatta ondan öncekilerine aitti. O zaman 1071 de biz bu toprakları onlardan "işgal etmeye" başladık. Öyle değil mi? Şimdi onlar bunlar benim atalarımdı, bu topraklar bizimde dese, AB nin dediği gibi bize "barbar Türkler dese" ne cevap vereceksin.

    Oysa İslam da medeniyetlerin, Arapların, Acemlerin, Türklerin, Kürtlerin, Almanların, Fransızların millet olarak birbirliğinden üstünlüğü yoktur. Dolayısı ile anlamadığınız şey, milletler arası barış meselesini Allah daha H.z. Adem den itibaren gelen tüm Peygamberlere tebliğ görevini zaten vermiştir.

    Bu yüzden insan, kendi çıkarları için öldüğü hiç bir meselede "ŞEHİT" olamaz. Ve cihat adına kendi nefsi yüzünden hiç kimseyi öldüremez. Eğer öldürürse bu cihat değil, cinayet olur.

    Şimdi güzel kardeşim, bana bugün her şeyi ile İslamı dert edinmiş birisini göster yanına gidip o adamı bulup ayaklarını yıkayıp o suyu da şerbet niyetine içmek istiyorum. Sen bana onu göster de bende sana gerçek şehitler göstereyim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kei$er$oZe

    Yukarda da yazdım.Bir kavram üzerinden gitmemiz gerekir diye.Eğer din uğruna ölmüşse ve müslümanım diyorsa bu adam şehittir.Ama sizin kavramınızda askerde ölenler din uğruna savaşmadığı için şehit olmuyorsa şu soruyu sormak isterim.Müslümanım diyen iki kişi var.Ama birisinin dini görevlerle hemen hemen hiç alakası yok.Diğeri ise 5 vakit namazına kadar tüm hepsini yerine getiriyor ve gerçektende çok iyi birisi.Şimdi soru şu.Bu ikisi yan yana giderken pkklılar bir anda ateş açıyor ve bunlar çatışma sonucu ölüyor.Eğer siz müslümanlık görevini yerine getirmeyen kişi şehit değil deyipte,diğer askere o şehittir derseniz bu çelişkidir.Yukardaki kavramlara göre bu ikisi ya şehittir yada değildir.Ortası yoktur bunun..

    Güzel kardeşim, yaptığın amelde niyet önemlidir.

    2 Müslüman aynı yerde farklı amaçlarda bulunuyorsa amelleri farklı olur. Hac için rehber olarak giden bir kimse hacılık yapmış olmaz. Her ne kadar hacılarla aynı şeyleri yapsa dahi asıl mesele amaca bakar.

    Şimdi herkes banyo yapar.
    Yıkanmayan adam yoktur diyelim, hani istisnaları saymazsak. E peki her banyo yapan adam Gusül abdesti alıyor sayılır mı ? Veya su ile yıkanmayan bir adam teyemmüm ederek Gusül Abdesti alabilir mi ?

    - Önce şartları yerine getirip getirmediğine bakılır.
    - Sonra şartları neden ( niyet ) yerine getirdiğine bakılır.

    Tevhid işte yapılan tüm işlerin ve niyetin sadece tek bir yaratan için yapıldığı/yapılacağını gösteren/söyleyen bir söz veya akittir.

    Askerde adam mümkün olduğunca her türlü ibadetini yapmaya devam eder, arkadaşlarına da İslam'ı tebliğ eder, Nöbete de Müslüman adamların can güvenliği niyeti ile giderse ne ala. Ölürse, öldürülmesi veya ayağının taşa takılması önemli değil, suda boğulsa önemli değil, verem olsa ölse önemli değil zaten şehittir.




  • @XFiles
    Vatan savunması Allah için ölmek demek değildir ve şehitlik geçerli değildir !

    Buradan sonrasını okumaya değer bile görmedim,kusura bakma ama ben sizi biraz donanımlı biri zannetmiştim.Yani fikirlerde elbette farklılıklar olur,tartışılır ama şehitliğin belki de temelini oluşturan cihat ( savaşarak veya savaşsız) ve bunun savunulması ( vatan savunması bunun en barizidir) eğer bu kavrama girmediğini iddia ediyorsanız diyecek hiçbirşey bulamıyorum.Sağlıcakla kalın demek en iyisi sanırım
  • @tenekekutu

    Siz her ne kadar konudan çıkıp şahsi yazmaya başlamış olmuş olsanız bile yazdığınız son mesajınıza istinaden şunu tekrar sorayım.

    1 - Bir Rus askeri sonuçta Rusya vatanı olduğundan dolayı öldüğü zaman şehit midir ?
    2 - Bir PKK militanı veya DHKP C her neyse Asala militanı diyelim ki Müslüman ve bağımsız bir devlet için dağa çıkmış savaşıyor. Karşılarında da 2 Müslüman Türk askeri veya 2 Müslüman Iran askeri veya Suriye askeri,
    Çatışma çıktı ve bir Müslüman militan ile karşı taraftan bir asker öldü;
    a - Ölenlerin her ikisi de şehittir,
    b - Devlet tanımı yapmış olan şehittir
    c - Sadece militan şehittir
    d - Hiç biri şehit değildir...

    3 - 1071 de Alpaslan Bizans ile savaştığında; Anadolu topraklarına hakim olan bizanslılardan ölenler şehit midir, değil midir ?

    4 - Irak'a, Afganistan'a vb yerlere demokrasi götüren devletler;
    a- Bu devletlerle savaşan Saddam, Kaddafi vb kişiler Şehit midir ?

    5 - Usame Bin Laden Şehit midir ?

    6 - Neva Şalom' da veya buna benzer yerlerde canlı bomba olarak kendini patlatanlar şehit midir ?

    Bakın yukarıdaki örneklerin hepsi Vatan kavramı ile ilgili. Ve içlerinde Müslüman olan- olmayanlar.

    Diğer önemli sorum ise şu;

    Bir Müslüman kendi vatanı veya toprağı için ölüyor ise, siz buna şehit mertebesi veriyor iseniz, bir Gayri-Müslime bu hakkı vermiyorsanız bu Kuran ilkeleri ile bağdaşır mı?

    Not : Kuran, hangi dine ait olursa olsun, Din Adamlarını, çocukları, savaşmayan kadınları, eli silah tutmayan kişileri cihat adına bile olsa öldürmeyi men etmiştir.

    İlave Edeyim son Soru veya İsteğim:
    Vatanı için ölenlerin şehit olduğunu belirten bir ayet göstermenizi rica edeceğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi X Files -- 10 Eylül 2012; 18:38:51 >




  • dini vecibelerini yerine getirip yaşadığı yere ihanet etmeden v.s. .... yani dürüstlük içinde ölürse vatan millet din uğruna ölürse şehitlik mertebesine ulaşır..
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.