Şimdi Ara

Şehit olmak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
77
Cevap
2
Favori
3.979
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şehit olmanın tanımı nedir ? kim için kimler için şehit olunur ?



  • sen rahat uyu diye vatanını koruyan adam ölürse şehit olur tabi mertebeleri vardır o ayrı konu çalışırken ölen adamda şehittir
  • Allah yolunda ölenlere şehit denir diye biliyorum. Halkımız tarafından genişletilmiş bir kavram oldu son zamanlarda. Allah yolunda ölmenin tanımı bana göre cihaddır. Bu zamanda din savaşı kalmadığını varsayarsak...

    Her neyse askerde gece (nedense?) cephaneliğin patlaması sonucunda ölürsen de şehit oluyorsun.
  • Sehadet ve Sehitlerle Ilgili Bazi Ayetlerin Mealleri

    1. "Eger Allah yolunda öldürülürseniz veya ölürseniz, Allah'in size lütfedecegi magfiret ve rahmet onlarin biriktirdiklerinden daha hayirlidir. Andolsun, ölseniz de öldürülseniz de muhakkak ki Allah'in huzurunda toplanacaksiniz." (Ali Imran, 3/157-158)

    2. "Allah yolunda öldürülenleri ölüler sanmayin. Aksine onlar diri olup Rableri katinda riziklandirilmaktadirlar. Allah'in lütfundan kendilerine vermis olduklariyla sevinç içindedirler ve arkalarindan henüz onlara kavusmamis olanlari, kendilerine bir korku olmayacagi ve üzülmeyecekleri üzere müjdelerler." (Ali Imran, 3/169-170)

    3. "... Süphesiz hicret edenlerin, yurtlarindan çikarilanlarin, benim yolumda kendilerine eziyet edilenlerin, çarpisanlarin ve öldürülenlerin kötülüklerini örtecek ve kendilerini altindan irmaklar akan cennetlere sokacagim. Bu Allah katindan bir karsiliktir. Karsiligin en güzel olani Allah katindadir." (Ali Imran, 3/195)

    4. "Allah yolunda öldürülenlere 'ölüler' demeyin. Aksine onlar diridirler ancak siz fark edemiyorsunuz." (Bakara, 2/154)

    5. "O halde, dünya hayatini ahiret hayati karsiliginda satanlar, Allah yolunda çarpissinlar. Kim Allah yolunda çarpisir sonra öldürülür veya üstün gelirse ona büyük bir ecir verecegiz." (Nisa, 4/74)

    6. "Allah, Allah yolunda çarpisip öldüren ve öldürülen mü'minlerden, karsiligi cennet olmak üzere, mallarini ve canlarini satin almistir. Bu O'nun üzerine, Tevrat, Incil ve Kur'an'da vadedilmis olan bir haktir. Allah'tan daha çok ahdine vefa gösterebilen kim vardir? Su halde yapmis oldugunuz bu alisverisinizden dolayi sevinin. Iste büyük kurtulus budur." (Tevbe, 9/111)

    7. "Allah yolunda hicret edip sonra öldürülen veya ölenlere gelince; Allah onlari muhakkak güzel bir rizikla riziklandiracaktir. Süphesiz Allah rizik verenlerin en hayirlisidir." (Hacc, 22/58)

    8. "Inkâr edenlerle (savasta) karsi karsiya geldiginizde hemen boyunlarini vurun. Sonunda onlari yenik düsürüp üstünlük sagladiginizda (esirleri) siki baglara baglayin. Artik bundan sonra ya lütufta bulunu(p serbest biraki)n veya fidye karsiligi saliverin. Savas agirliklarini birakincaya kadar (böyle sürdürün). Iste böyle. Allah dileseydi onlardan öç alirdi. Ancak sizi birbirinizle imtihan etmek için (böyle emrediyor). Allah yolunda öldürülenlerin ise (Allah) amellerini bosa çikarmayacak." (Muhammed, 47/4)




  • Hanefî mezhebi âlimlerinin görüşlerinin istikametinde, şehîdleri üç kısma ayırmamız mümkündür:
    1-Dünya ve âhiretin şehîdi: Kâfirlerle savaştığı sırada, düşman tarafından öldürülen veya asiler, yol kesen soyguncular tarafından öldürülen yahut evine giren hırsızların ağır bir cisim veya kesici bir alet kullanarak öldürdükleri kimsedir Savaş alanında yaralı bulunan, yaralarından, göz veya kulağından kanlar akan ve bu durumda vefât eden kişi de, bu kısım şehîdlerdendir Mal, can, namus ve benzeri müdafaalarda, zulüm ve haksızlıkla, suçsuz yere öldürülen kişi, kimin tarafından öldürülürse, öldürülsün, bu şehîdlerden sayılır Müslüman, âkil, baliğ olduğu halde, hayız, nifas ve cünüplükten temiz olarak şehîd olanlar yıkanmaz, kefenlenmez, kanları ve elbiseleriyle gömülürler Ancak onların üzerindeki kürk, palto, parke, silah, mest ve benzeri fazlalıklar çıkarılır Yıkanmadan gömülmeleri, Hz Muhammed (sav)'in: Onları kanlarıyla gömün" (Neseî, Cenâiz, 82, Cihâd, 37; Ahmed b Hanbel, III, 299, V, 431) şeklinde hadisine dayanmaktadır Bu kısım şehîdlerin her birine, "hükmî şehîd" denir Bu kısma giren şehîdler, elbiseleriyle gömülünce, elbiseleri onlar için kefen sayılır Vücutlarının her tarafı elbiseleriyle örtülür Elbiseleri vücutlarını örtmek için yetmezse, başka bir şeyle örtülmeleri temin edilir

    2-Âhiretin şehîdi: Bir kısım şehîdler de, yalnız âhiret hükmü bakımından şehîd sayılırlar Hata yoluyla öldürülen ve varislerine diyet verilmesi gereken kimse ile savaş veya asilerle çatışma sırasında yaralanıp da, çatışma bittikten sonra bir tarafa çekilerek yiyip içtikten, konuştuktan veya uyuduktan yahut ilaç kullandıktan yahut da aklı başında olarak üzerinden bir namaz vakti geçtikten sonra vefât eden müslüman gibi
    Âkil ve baliğ olmayan yahut hayızlı, nifaslı veya cünüp iken şehîd olanlar da, bu kapsama girmektedirler
    Bunlar diğer ölüler gibi yıkanır, kefenlenir ve namazı kılındıktan sonra gömülürler
    Bir de, yanarak ölen, suda boğulan, göçük, çığ, toprak veya bina altında kalan, vebâ gibi salgın hastalıklardan vefât eden, veya akrep sokmasından ölen, gurbette veya ilim yolunda ya da cuma gecesinde vefât eden müslümanlar da bu hükümdedir Doğumdan vefat eden kadın da böyledir Hz Muhammed (sas)'in bu kısma giren, savaş dışındaki şehîdler hakkında söylemiş olduğu hadisler vardır (Bakınız, Buhârî, Ezan, 32, Cihâd, 30; Müslim, İmâre, 164; Tirmizî, Cenâiz, 65, Fedâilu'l-Cihâd, 14; Ahmed b Hanbel, I, 22, 23, II, 323, 325)

    3-Dünya şehîdi: Kalbinde Allah rızasını taşımayan, başka duygu ve düşüncelerle hareket eden riyâkâr ve gösteriş ehli münafıklar, müslümanlarla beraber savaşa katıldıkları zaman, kâfirler tarafından öldürülürlerse, dünya hayatında şehîd muamelesine tabi tutulurlar Bunlar da "hükmî şehîd" sınıfından kabul edilir, yıkanmaz, cenâze namazları kılınır ve elbiseleriyle gömülürler Fakat, yukarıdaki hadislerde ifâde edildiği gibi, Allah onların kalbini bilir Âhirette kendilerine herhangi bir mükâfat yoktur Cehennem ateşi ile cezalandırılırlar Böyle insanların gerçek yüzünü Allah bilir İnsan olarak bizler, tam manasıyla bilemeyiz Onların hakkında, dış görünüşlerine, hal, hareket ve davranışlarına göre hükmederiz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atmaca57

    Sehadet ve Sehitlerle Ilgili Bazi Ayetlerin Mealleri

    1. "Eger Allah yolunda öldürülürseniz veya ölürseniz, Allah'in size lütfedecegi magfiret ve rahmet onlarin biriktirdiklerinden daha hayirlidir. Andolsun, ölseniz de öldürülseniz de muhakkak ki Allah'in huzurunda toplanacaksiniz." (Ali Imran, 3/157-158)

    2. "Allah yolunda öldürülenleri ölüler sanmayin. Aksine onlar diri olup Rableri katinda riziklandirilmaktadirlar. Allah'in lütfundan kendilerine vermis olduklariyla sevinç içindedirler ve arkalarindan henüz onlara kavusmamis olanlari, kendilerine bir korku olmayacagi ve üzülmeyecekleri üzere müjdelerler." (Ali Imran, 3/169-170)

    3. "... Süphesiz hicret edenlerin, yurtlarindan çikarilanlarin, benim yolumda kendilerine eziyet edilenlerin, çarpisanlarin ve öldürülenlerin kötülüklerini örtecek ve kendilerini altindan irmaklar akan cennetlere sokacagim. Bu Allah katindan bir karsiliktir. Karsiligin en güzel olani Allah katindadir." (Ali Imran, 3/195)

    4. "Allah yolunda öldürülenlere 'ölüler' demeyin. Aksine onlar diridirler ancak siz fark edemiyorsunuz." (Bakara, 2/154)

    5. "O halde, dünya hayatini ahiret hayati karsiliginda satanlar, Allah yolunda çarpissinlar. Kim Allah yolunda çarpisir sonra öldürülür veya üstün gelirse ona büyük bir ecir verecegiz." (Nisa, 4/74)

    6. "Allah, Allah yolunda çarpisip öldüren ve öldürülen mü'minlerden, karsiligi cennet olmak üzere, mallarini ve canlarini satin almistir. Bu O'nun üzerine, Tevrat, Incil ve Kur'an'da vadedilmis olan bir haktir. Allah'tan daha çok ahdine vefa gösterebilen kim vardir? Su halde yapmis oldugunuz bu alisverisinizden dolayi sevinin. Iste büyük kurtulus budur." (Tevbe, 9/111)

    7. "Allah yolunda hicret edip sonra öldürülen veya ölenlere gelince; Allah onlari muhakkak güzel bir rizikla riziklandiracaktir. Süphesiz Allah rizik verenlerin en hayirlisidir." (Hacc, 22/58)

    8. "Inkâr edenlerle (savasta) karsi karsiya geldiginizde hemen boyunlarini vurun. Sonunda onlari yenik düsürüp üstünlük sagladiginizda (esirleri) siki baglara baglayin. Artik bundan sonra ya lütufta bulunu(p serbest biraki)n veya fidye karsiligi saliverin. Savas agirliklarini birakincaya kadar (böyle sürdürün). Iste böyle. Allah dileseydi onlardan öç alirdi. Ancak sizi birbirinizle imtihan etmek için (böyle emrediyor). Allah yolunda öldürülenlerin ise (Allah) amellerini bosa çikarmayacak." (Muhammed, 47/4)

    Hep allah yolunda diye geçiyor. Vatan savunmasını bir nebze anlarım da her hayatını kaybeden askerimize şehit denmesi sanki biraz olayı yatıştırmaya yönelikmiş gibi geliyor.

    Not: Bu sadece bir yorumdur alıntıladığım ayetlerden yola çıkarak yazdım bu yazıyı, lütfen saçma yerlere çekmeyin.




  • Kavramin kapsama alani genisletmek zorundalar yoksa bu ölümleri halka anlatamazlar. Sehitlik payesi bugun fakir cocuklarin olumune verilen bir "sus payidir" kargasa cikarmayin oglunuz sehit oldu iste daha ne istiyorsunuz diyerek pisi pisine olenlerin sorumlulugundan siyrilmak icin kullanilan bir kavrama donusturuldu. Bunun adi dupeduz din somurusudur, hemde devlet eliyle. Hem ordunun hemde siyasilerin isine gelen bir sey



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OPTİMİST -- 7 Eylül 2012; 11:48:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Memur Olmak
    10 ay önce açıldı
    onbaşı olmak için
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bende şehadet hakkında burada gerçek fikirlerimi yazmak isterim ama buradaki solc arkadaşlar kaldıramaz o yüzden yazmıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OPTİMİST

    Kavramin kapsama alani genisletmek zorundalar yoksa bu ölümleri halka anlatamazlar. Sehitlik payesi bugun fakir cocuklarin olumune verilen bir "sus payidir" kargasa cikarmayin oglunuz sehit oldu iste daha ne istiyorsunuz diyerek pisi pisine olenlerin sorumlulugundan siyrilmak icin kullanilan bir kavrama donusturuldu. Bunun adi dupeduz din somurusudur, hemde devlet eliyle. Hem ordunun hemde siyasilerin isine gelen bir sey

    Çok güzel bir yorum, aynen katılıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atmaca57

    Bende şehadet hakkında burada gerçek fikirlerimi yazmak isterim ama buradaki solc arkadaşlar kaldıramaz o yüzden yazmıyorum

    Forumun her türlü fikir ve görüşe açık olması lazım. Sen yaz yazını dileyen okusun dileyen yorum yapsın.
  • Şehîd-i Kâmil Kime Denir?

    Hem dünya hem de âhiret itibariyle şehid sayılan kimselere, şehîd-i kâmil denir. Bunlar muharebede öldürülenler, yahut âsiler, eşkıyalar, anarşistler veya evinde hırsızlar tarafından gadren ve zulmen öldürülen kimselerdir. Bir Müslümanın şehîd-i kâmil sayılabilmesi için altı şart lâzımdır:

    1. Müslüman olmak.

    2. Akıllı olmak.

    3. Bâliğ olmak.

    4. Cünüp olmamak, hayız ve nifas hâlinde bulunmamak.

    5. Vurulmanın akabinde hemen ölmüş olmak. Vurulduktan sonra, ölmeden önce, yeyip içer, tedavi görürse, vurulduğu yerden başka tarafa taşınırsa veya üzerinden bir namaz vakti geçecek kadar yaşarsa, kâmil şehidlik kısmından çıkar. Uhrevî şehîd olur.

    6. Öldürülmüş olmasından dolayı, öldüren kimseye kısas icab etmek. Yani, kasden öldürülmüş olmak. Hatâen öldürülme durumlarında, katile kısas vâcib olmadığı için, maktûl şehîd-i kâmil kısmına girmez.




  • Şehîd-i kâmiller, yıkanmadan kanlı elbiseleri ile gömülürler. Hz. Ömer (ra) ile Hz. Ali (ra) de bu şartlardan biri bulunmadığı için yıkandılar; Hz. Osman (ra) ise, yıkanmadan gömüldü.

    Şehîd-i Uhrevî Kime Denir?

    Dünya itibariyle şehid sayılmayan, yani, yıkanıp kefenlenmiş olarak gömülen, fakat âhirette şehid muamelesi gören kimselere şehîd-i uhrevî denir. Şehîd-i kâmil olmanın şartlarından birini kaybeden kimseler, bu kısma girerler.

    Bundan başka şu kimseler de âhiret şehîdi sayılır:

    * Suda boğulanlar.

    * Ateşte yananlar. (İbnu Mace, Cihad, 17))

    * Enkaz altında kalanlar.

    * Veba gibi bulaşıcı bir hastalıktan ölenler.

    * Sıtma gibi ateşli hastalıktan ölenler.

    * İlim yolunda ölenler.

    * Ciğer hastalıklarından ölenler.

    * Doğum sırasında veya lohusa iken ölen kadınlar.

    * Baş ağrısından ölenler.

    * Karın ağrısından ölenler.

    * Ailesinin nafakasını helâlinden kazanmak için çalışırken iş kazasından ölenler.

    * Cuma gecesi ölenler.

    * Gurbet ilde vefat edenler.

    * Akrep, yılan sokması gibi sebeblerle vefat edenler... (Savaş dışındaki şehîdler hakkında hadisler için bakınız: Buhârî, Ezan, 32, Cihâd, 30; Müslim, İmâre, 164; Tirmizî, Cenâiz, 65, Fedâilu'l-Cihâd, 14; Ahmed b. Hanbel, I, 22, 23, II, 323, 325).)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atmaca57

    Şehîd-i Kâmil Kime Denir?

    Hem dünya hem de âhiret itibariyle şehid sayılan kimselere, şehîd-i kâmil denir. Bunlar muharebede öldürülenler, yahut âsiler, eşkıyalar, anarşistler veya evinde hırsızlar tarafından gadren ve zulmen öldürülen kimselerdir. Bir Müslümanın şehîd-i kâmil sayılabilmesi için altı şart lâzımdır:

    1. Müslüman olmak.

    2. Akıllı olmak.

    3. Bâliğ olmak.

    4. Cünüp olmamak, hayız ve nifas hâlinde bulunmamak.

    5. Vurulmanın akabinde hemen ölmüş olmak. Vurulduktan sonra, ölmeden önce, yeyip içer, tedavi görürse, vurulduğu yerden başka tarafa taşınırsa veya üzerinden bir namaz vakti geçecek kadar yaşarsa, kâmil şehidlik kısmından çıkar. Uhrevî şehîd olur.

    6. Öldürülmüş olmasından dolayı, öldüren kimseye kısas icab etmek. Yani, kasden öldürülmüş olmak. Hatâen öldürülme durumlarında, katile kısas vâcib olmadığı için, maktûl şehîd-i kâmil kısmına girmez.

    yorumun altında ezildim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atmaca57

    Şehîd-i kâmiller, yıkanmadan kanlı elbiseleri ile gömülürler. Hz. Ömer (ra) ile Hz. Ali (ra) de bu şartlardan biri bulunmadığı için yıkandılar; Hz. Osman (ra) ise, yıkanmadan gömüldü.

    Şehîd-i Uhrevî Kime Denir?

    Dünya itibariyle şehid sayılmayan, yani, yıkanıp kefenlenmiş olarak gömülen, fakat âhirette şehid muamelesi gören kimselere şehîd-i uhrevî denir. Şehîd-i kâmil olmanın şartlarından birini kaybeden kimseler, bu kısma girerler.

    Bundan başka şu kimseler de âhiret şehîdi sayılır:

    * Suda boğulanlar.

    * Ateşte yananlar. (İbnu Mace, Cihad, 17))

    * Enkaz altında kalanlar.

    * Veba gibi bulaşıcı bir hastalıktan ölenler.

    * Sıtma gibi ateşli hastalıktan ölenler.

    * İlim yolunda ölenler.

    * Ciğer hastalıklarından ölenler.

    * Doğum sırasında veya lohusa iken ölen kadınlar.

    * Baş ağrısından ölenler.

    * Karın ağrısından ölenler.

    * Ailesinin nafakasını helâlinden kazanmak için çalışırken iş kazasından ölenler.

    * Cuma gecesi ölenler.

    * Gurbet ilde vefat edenler.

    * Akrep, yılan sokması gibi sebeblerle vefat edenler... (Savaş dışındaki şehîdler hakkında hadisler için bakınız: Buhârî, Ezan, 32, Cihâd, 30; Müslim, İmâre, 164; Tirmizî, Cenâiz, 65, Fedâilu'l-Cihâd, 14; Ahmed b. Hanbel, I, 22, 23, II, 323, 325).)

    Ciğer hastalıklarından ölenler şehit oluyorsa,ozaman çok fazla içen de şehit sayılır mı?Oda ciğer hastalığından ölüyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Adamın Allah'tan ahiretten haberi yok, ömründe alnı secdeye gitmemiş, yoldan geçerken şarapnel yada kurşun isabet ediyor . hoop şehit.

    Bu kadar ucuz değil bu iş.. Şehit , şahit olan demek. Şahit olan kişiye şehit denir.

    Hayatını Allah'a şahit olarak geçiren , Allah kaygısıyla yaşayan her mümin şehittir.. Ancak savaşta ölmesi makamını yüceltir, öyle zannediyorumki herşeyde olduğu gibi şehitliğinde mertebeleri var..
  • Bir arkadaşım hariç herkes temas etmek istediğim yere değinmiş.Ben şehitliğin anlamını biliyorum fakat demek istediğim allah yolunda vatan yolunda gerekli şartlara uyarak ölmek şehit değil mi?Ama türkiye islam devleti değil ki ? Yani cihat yolu mu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cattivo-gmr

    Bir arkadaşım hariç herkes temas etmek istediğim yere değinmiş.Ben şehitliğin anlamını biliyorum fakat demek istediğim allah yolunda vatan yolunda gerekli şartlara uyarak ölmek şehit değil mi?Ama türkiye islam devleti değil ki ? Yani cihat yolu mu


    Yaklaşıyorsun
    Biraz daha gayret
  • Şehitliği dinle bu kadar bağdaştırmanın anlamı yok, biz rahat edelim diye birisi canını vermişse şehittir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kabuska

    Şehitliği dinle bu kadar bağdaştırmanın anlamı yok, biz rahat edelim diye birisi canını vermişse şehittir.

    İşte buna eyvallah derim
  • Dinsel acidan yorumlamayacagim bazilari sacmalamis zaten.
    Her yerde olen askerlere buyuk saygi vardir en azindan o parali asker dediginiz adamlar oldugu zaman arkasinda yas tutan gercekten onlar icin uzulenler var.Turkiyedeki gibi kanal degistirince ruh hali degisen manyak tipleri pek bulamazsin.Askere muhtesem derecede onem verirler.Burdakinin tam tersi gibi.
    Sehitlikde kavram olarak semboldur olenin bosuna olmedigini bir amac ugruna hayatini kaybettigine dair bir sembolden ibarettir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.