Şimdi Ara

Şehir İçi için En İyi Scooter Tavsiyesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
0
Favori
10.003
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,


    Çocukluğumdan beri bir motosikletim olsun isterdim ama bugüne kadar almak için bir girişimde bulunmadım.


    Şehir içinde 5-10km yollarda gitmek için kullanabileceğim 100-150CC arası bir Scooter almak istiyorum. A2 ehliyetim var.


    Bana az sorun çıkaran, servis ihtiyacı duyulduğunda yedek parça sorunu yaşamayacağım, kaportası da ortalama üstü olan bir öneride bulunur musunuz rica etsem. Sıfıra yakın bilgi sahibiyim bu konuda. Eğer destek alamassam Hond Dio alıp geçeceğim gibi görünüyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DH Anonim -- 15 Ağustos 2022; 12:1:24 >



  • efefor kullanıcısına yanıt

    Alternatif?

  • Merhaba, 2015 yılında A sınıfı ehliyet almıştım, mayıs 2022'de motosiklet almak kısmet oldu. İkinci el 700km'de Yuki Mojito 125 aldım. 90 kg'yim 178 boyum var, başlangıç için güzel bir seçenek bu motor. Mekanik ve tarz olarak hemen hemen cappucino ile aynı olduğu için yazıyorum. Şehir içi caddelerde vs. gayet yeterli bir motor, kaporta malzeme kalitesi iyi. 15km'lik iş ev arası cadde yollarında rahatlıkla götürüyor. Led ışıklandırmaları dikkat çekiyor, araba sürücüleri tarafından fark ediliyorsunuz, 80km/h'a düz yolda rahatlıkla ulaşıyor, dik yokuşları 50ile çıkabiliyorum. Ön fren iyi, arka fren az tutuyor, lastikler kuru asfaltta iyi. Enjeksiyonlu motor, marşı hemen alıyor. 1000 km'deki motorun 100km yakıt ortalamasını 2.8 lt olarak hesapladım. Eksileri: 12 inç jant bozuk yollar için biraz küçük geliyor, motor hafif-çok rüzgarlı havalarda biraz tedirgin ediyor, acemi bir sürücü olduğum için İstanbul'da E5'e, otobana çıkmaya cesaret edemiyorum o yüzden bu konuda bişey diyemeyeceğim, ama deneyimli de olsam bu motor otobana çıkmaz derdim herhalde. Yedek parça olarak sanırım hemen hemen tüm markalar bir miktar bekletiyor, ama eski ve piyasadan kalkmış bir çinli motor almayın, yani, eski model kanuni, rks, yuki, kuba vs vs, bu motorların belki mekaniğini bulur veya uydurursunuz ama kaporta vs zor.Sorun yaşamamak için 1500 bakımında baga, kayış, varyatör tırnağı değiştireceğim, böylece büyük sorunlar yaşamadan binebilirim diye düşünüyorum. Ancak gelecek sene değiştirmeyi planlıyorum, daha hızlı-güçlü bir motor alacağım. Siz de kendinizi bu şekilde değerlendirip sizin ihtiyaçlarınıza göre mantıklı bir motor alabilirsiniz.





  • 2. El temiz Sym Jet 14....
    Cappucino 50cc kullanicisiyim. Çan çin çon almayin,aldirmayin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tafo0911 -- 16 Ağustos 2022; 15:42:6 >
  • tafo0911 T kullanıcısına yanıt

    Arora çin markası değil mi? 125cc modelini gözüme kestirdim, eğer iyi derseniz bu modele yöneleceğim.

  • murti_82 M kullanıcısına yanıt

    Detaylı anlatımınız ve deneyiminiz için teşekkür ederim. Değerlendirmemde yol gösterici olacak.

  • Ken Thompson kullanıcısına yanıt

    Evet çin mali. Kendim kullandigim icin ve memnun kalmadigim icin almayin diyorumŞehir İçi için En İyi Scooter Tavsiyesi 

  • Memnun olmayanlar lütfen memnuniyetsizliklerini detaylı anlatsınlar, arıza mı kaç kmde vs vs. Birçok kurye bile çin malı kullanıyor. Yüksek km'de almak mantıksız olduğuna katılıyorum. Ayrıca japon avrupa kalitesi de beklemek yanlış olur. ama bence ihtiyaca göre seçilebilir. Size önerim, motoru aldığınızda hangi ustaya tamirini yaptıracaksanız oralara bir uğrayın, usta nasıl, müşteriler memnun mu gibi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murti_82 -- 17 Ağustos 2022; 15:41:40 >
  • murti_82 M kullanıcısına yanıt

    Çok haklısınız. İşin kötüsü çin modellerini kategori dışı bırakırsak alternatif kalmıyor nerdeyse. Şu an Honda ve Yamaha motor yok diyor mesala. Başka ne kaldı ki?

  • Çin malı dediklerinin çoğu yerli. Motor bloğu çinden geliyor. Ordan sipariş üzerine vs. Ulaşılabilir fiyatlara vespa falan alınamıyor, maluk bunlardan alıcaksın. Tipi en çok hoşuna gideni al. Ben znu50 aldım, 2 kişi rahay binşyorum, zaten kasa 125lik.
    Bşraz daha hızlı olsun tip de önemli değil diyosan vitesli ve zincirli 50cclere bak.
  • murti_82 M kullanıcısına yanıt

    Şasedeki kaynak yerlerinden birisi koptu desem. allahtan erken fark ettim...caninizin kiymeti yoksa buyurun alin. Karar sizin tabi ki. Ben tecrubelerimi aktarayim da gerisi size kalmiş..

  • kymco modellerini araştırabilirsiniz.. japonlara yakın ve stok problemi olmayan bir seçenek olarak aklınızda bulunsun..

  • Rks bitter 125 almak üzereyim bende 35k bütçe ile ancak bu alınabiliyor gibi umarım pişman etmez
  • tafo0911 T kullanıcısına yanıt

    Evet çin malına ekstra dikkat etmek gerekiyor. Topcase'e ağır yük yüklemek ve artçılı sürüş ve bozuk yollarda dikkatsiz sürmek çin malları için sakıncalı. Siz bunlara dikkat ettiniz mi? Youtube'da bir paket motorunun şasesinin kırıldığını ben de görmüştüm, paket motorunu bari amacına uygun biraz daha sağlam yapmalılar.

  • murti_82 M kullanıcısına yanıt

    Hocam genelde tek kişi kullanirim. Ben 90kiloyum. Çok nadir esimin de artci olarak binmisligi vardir. Esim de 50 kilo.

    Yollar bozuk olabilir ama bir motorun şasesi de bir zahmet kaynak yerinden kopmasin be hocam. Zaten motordaki fabrikasyon kaynak işçiligini bir inceleseniz ne demek istedigimi anlarsiniz. Bu adamlarin ne sattigini denetleyen yok mu? Arora kesinlikle bu tarz durumlara onem vermiyor. Bu durum basima geldikten sonra guc bela fabrikayi arayip durumu izah ettim, bana dedigi siz cukurdan dikkatsiz gecmişinizdir oldu. Tam küfürlükler 

  • tafo0911 T kullanıcısına yanıt

    Kullanım kitapçıklarında yük kapasitesi genelde 150kg olarak yazıyor bu motorların, yani motor 107 kilo ise maksimum ağırlığı 257kg yazılmış benim motorda, siz eşinizle bindiğinizde bu değeri aşmamışsınız. Kaç km kullandınız motoru? Youtube'da çin malı motorların şase kırıkları ile ilgili videolar var, kaporta kalitesini yükselttiler ama şase kalitesi hala yerlerde, nasıl olsa kimse görmüyor.

  • murti_82 M kullanıcısına yanıt

    Motorum şu anda 12bin kmde. Allah var mekanik olarak hic bir sikinti yasamadim..

  • tafo0911 T kullanıcısına yanıt

    Geçmiş olsun tekrardan, umarım sorunu kolayca hallettirmişsinizdir. Ama farketmeseydiniz-görmeseydiniz virajda çukurda şase kırığı kazaya neden olabilirdi . Youtube videolarında şasenin Türkiye'de imal edildiği, kaynak ve malzeme kalitesinin çok kötü olduğu söyleniyor.

  • Cinli alacak arkadaslar icin nacizane birkac tavsiyem:
    1. Tum grenaji sokup iyi bir kaynakcida şasedeki zayif noktalarin guclendirmesini yapin.
    2. Bagalari 6.5 gr speedup baga ile degistirin.
    3. Kayisi bando veya continental ile degistirin.
    4. Bujiyi ngk ile degitirin
    5. Kaliteli bir yag(motul scooter expert) ile yag degisimini her 2500kmde bir yapin..
    Bu iyilestirmelerle çinli scooteriniz binilebilir bir hale gelebilir..
    Ben olsam bir daha çinli almam, bunu da soylemiş olayim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tafo0911 -- 23 Ağustos 2022; 20:23:49 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.