Şimdi Ara

Falcon Freedom 250 - Kullanici deneyimleri ve tam bilgi ;)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
1
Favori
33.688
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaslar,
    Eylul 2015 de kuba superlight almaya giderken, saticiyla 300 tl icin anlasamayip, tesadufen falconu gorup rakamida uyunca almistim.Bugun 1.5 yasinda ve 25 bin km asmis bulunmaktayim ve temelde bicok kisinin soru isaretlerini cozme amacindayim.

    Istanbulda yasayan Izmirli olarak motoru surekli ist izmir kullandim. Arada basip antalya vs gezilerede gittim. Bir yurtdisi git gelim var 2500 km lik ve artik sunu soyleyebilirim, freedom kendini bana kanitladi.

    80 kisiye yaklasan aktif bir whatsapp grubumuzda var. Herkese yardimci olmaya calisiyorum...paylasimlarimiz cok aktif ve problem cozmek ciddi anlamda kolaylasiyor.

    Motor bikere yag sogutma oldugundan uzun yolda asla sisme aksirma tiskirma yapmiyor. Bir sefer bayram yogunlugunda benzin almak disinda nonstop 7 saat izmir ist yolculugu yaptim tapa gaz ve motor yinede banamisin demiyor.Motorun son hizi 115-120(gps olcumu) ama on diski 15 den 16 ya degistirince 130-140 lari gorebiliyoruz tabi bu rakamlar benim gibi rodaji guzel yapilmis, artik acilmis saglikli motorlar icin gecerli.

    Motorun yakit sarfiyati ise, 14 litre fullemeyle 350-380 km arasi kullanima bagli olarak degisiyor. Uzun yolda tapagaz yapmadan ilerlersem 400 km denemelerimde oldu.

    Motoru ilk aldigimda servisden kaynakli vidalarin sıkılmamasından oturu bir kazam olmustu ve freedom macerama onyargiyla baslamistim. Herkes kuba superlight alsaydin bari, yada china motora para verilirmi diyordu fakat iyiki freedom almisim cunku Bu konu falconla alakali degil servisle alakali...sonrasinda superlight da denedim, yazilari forumlarida takip ettim, kesinlikle bir freedom degil... Bikere freedom kadar kuvvetli degil, problemsiz degil, performansli hic degil... Konfor ise uzun yolda freedom yine kazanir. Freedom fanatigi degilim ve gayet net konusuyorum...

    Motorun 80 kisilik whatsapp grubu icerisinde karsilastigimiz, bilinen kronik bir mekanik hatasi vakasi mevcut degil. Tek kronik vakalarimiz harici donanimlar, yani km ve benzin gostergeleri arizali geliyordu, garantiden hemen degisiyor zaten, yeni modellerde sorun artik yok. Yan plastik kapaklarimiz maalesef dandik, mentese yerlerinden catliyor. Ve ne hikmetse gaz telimiz cok sık kopuyor. Daha dogrusu ilk 6-7 ay dayaniyor sonra surekli kopuyor.elcik tarafi plastik, ici asiniyor ve teli surtture surtture kopariyor.Burasi 10 tl parca degisimiyle halloluyor ;) Bu saydigim vakalar disinda freedom da vaka sorun bulunmuyor.

    Bir arkadas yazmis vidalari sikmazsaniz yerinden fiskiriyor diye .p mizansen olmus tabi ama ilk bikac ay motor oturana kadar her china motorda mentese gevsemesi oluyor. Benim motor artik civata vs gevsetmiyor ama ilk aylarda on fren disk vidalari, ayak koyma yerinin vidalarini vs bikac sefer tam sıktim.

    Temelde 25 bin km ve 1.5 senelik freedomumun omrunde bana maliyetlerine gelirsek... Daha bir sefer debriyaj balatam ve zincirim degisti.Toplam maliyeti 145 tl + 40 iscilikle 185 tl tuttu. Buna birde yag ekliyoruz ( kendim bir marka alip koyuyorum) . onun disinda 2000 km de bir yagimi degistiriyorum, 300km de bir zincir temizleme.yaglamasini kendim yapiyorum.Zincir gevsemisse sıkmasini yapiyorum okadar.

    Motorla ilgili herturlu soru isareti icin falconfreedom250 facebook sayfasina danisabilirsiniz. Bicok benim gibi eski freedomcu ve ben adminiz, herkese yardimci oluyoruz, sorulari cevapliyoruz. Bulusmalarimiz gezilerimiz vs oluyor. Sizlerede seve seve yardimci olmak isterim.

    Titresim konusuna gelirsek, en cok sorulan soru bu oldu.Freedomda balansor var. Superlight da yok.( her modelde yokmus, yeni kuba modellerinde varmis) Ayrica 2005 ve sonrasi Turkiyeye gelen nerdeyse her ucuz china motordada yok.Mct, jinlun, skygo da denemis biri olarak freedom 60-70 km hizda bobrek tasi dokturmez. 110 da biz sorunsuz, elbette az da olsa bir titresimle gidiyoruz.120-130 da tiresim elbette artiyor ama Mct jinlun skygo vs ciler ona titresim demez :) superlight i cok gomuyor gibi gozukmek istemiyorum neticede oda guzel bi motor ve cok kullanicisi var memnun olan ama freedomla aramizda fark var. Epey tanidigim oldugundan bulusmalarda genelde superlight i olan abi bi denesene diyor, benim freedomu istiyorlar vs, orada superlight cilarda hep freedom hakkinda keske daha fazla bilgi olsaydida fazladan 1500-2000 tl verip superlight almasaydik diyor istisnasiz fakat rakamlar kafa kafaya olsa gercekten yorum yapmam, binin, cusse olarak hangisi daha hosunuza gidiyorsa onu alin derdim ama freedom a nazaran fiyat farkina degmez(superlight forumlarindaki kronik sorunlari okuyunuz)

    Falcon fabrikasi 2015 ve 2016 mart nisan gibi musterilerini cok uzdu. Bizimle ilgilenilmedi, garantiden urunler gelmedi... Sistemleri oturmamisti vsvs... Fakat mart 2016 dan sonra hem fabrikalarini tasiyip sistemlerini oturttular hemde kurtlar vadisine vs sponsor olduktan sonra ozenmeye basladilar ve bizimle birebir iletisimlerde bulundular... Sorunlarimizi dinleyip cozduler.Yinede bir İzmir manisa turgutlu ve istanbul gibi yerlerde cok bulundugumdan net soyleyebiliyorum, İstanbulda falcon bizi yetkili servis konusunda zorluyor.Fiyatlar fahis, ayni parca istanbuldaki falcon servis 10 istiyorsa manisadaki 5 diyor. Muadil aliyorsunuz 2 ye geliyor vs... Kisacasi asla istanbulda motorumun bakimini yaptirmadim...Daima manisa izmir vs gibi yerlerde yaptirdim ve rahat ettim. Bu konuda eksik ve denetim sorunu var sanirim istanbulda. Ayrica misal ilk 2015 motorlarin egsozlari sorunluydu, epey arkadasin egsoz ici perdeleri koptu, zangir zangir ses yapiyordu. İstanbuldaki servisler garanti kapsaminda degil dediler, geldim manisada garanti dahilinde sorgusuz sualsiz ertesi gun konyadan kargolanarak degisti. Anlayacaginiz sahsi kararlar soz konusu servislerce...(Yorumlar sahsi degil, whatsapp grubu ortak muhabbet ve tespittir)

    Motorumun nesinden nefret ediyorum: keske eski 2005 model china motorlar gibi cift silindir olsa :) 5 sene rahat kullanirdim ozaman ... Buhaliyle cc yukseltme eglemi sart oluyor. Ki yakin zamanda honda shadow 750 me kavusacagim insallah ama ihtiyacim olmazsa freedomuda elimde tutacagim cunku cok zevkli, atik, seri ve sorunsuz bir motor.

    Bu sorun cozuldu : Birde gaz telinin kopup durmasindan nefret ediyorum. Kopma sebebi, elcikten tek tel, karburator tarafinda cift tel oluyor adaptoruyle ve elcik kismindan cift teli cekmekden oturu asinip elcik kismindan kopuyor. Bol yedek telle yola cikiyorum zira her ay bi tel gidiyor. Kimisi elcik tarafi plastik zedelenmesinden diyor, kimisi teller kalitesiz diyor, bakalim bi cozum bulacagim insallah(grupta herkesin kopuyor ama benim.kadar sık degil, elcik plastigini degistirecegim (10tl mis) )

    Lastik konusuna gelirsek elbette stock lastik dandik, ama dandik diye diye 25 bin km goturduk... Sorun su ki, bu motorlar grnelde baslangic motoru ve deneyimsizken elimize geliyor. Sifirken lastikler mum tarzi bi maddeyle kapli dolayisiyla daha kaygan... Bu durumdada islak zemin vs gibi yerlerde deneyimsizlikten kayip dusuyoruz... Ben artik motorun ve lastiklerin limitini biliyorum ve egitimde aldim(kazadan sonra) dolayisiyla lastikler cok batmadi gozumde ama kesinlikle durumu olan hemen degistirsin. Hemen bi anlas takin gecin. Metzeler durumunuz varsa hic durmayin. Kimisi superlight gibi michelin city grid takiyor, lastiklerimiz ayni ve memnunlar...

    Motorun koruma demiri cok iyi is cikartiyor. Motoru alip bi dusurmeyen yok gibi ama ortak noktamis hep koruma demiri ezilmesi ;) cok sukur motora zarar gelmiyor demir sayesinde, buda guzel bi arti...

    Ozetle ben dagilir o makina, chinaya bu para zarar gel regal raptor alalim hic olmazsa (bakiorm rakamlara 2010 modeller 10bin tl ki gulunc) , yolda kalirsin mahvolursun vs gibi yorumlara ragmen acelemde oldugundan gozum kapali almis oldum ama pisman olmadim ve her turlu arti eksi deneyimleri, soru ve cevaplarla yanitlamaktan zevk duyarim.

    Buarada motor dokulmesi kisminada sunu diyebilirim, evet goruntusu dokulecek cunku sag sol plastik kapak cok dandik, herkesin catliyor ve rengi soldu bile ;) ama plastik iste, degisir gider ne olacak ;) ( suan plastik kapagin tanesine falcon 125 tl diyor degistirilmez valla ama ilerde her dukkan eline dustugunde normale iner)

    Motorun parca sıkıntisi kesinlikle yoktur...her parcasi her chinada oldugu gibi birbiriyle ayni muadil. Ornek debriyaj balatamiz honda cbf 150 yle ayni gibi... Yani sadece falcon icin konusmuyorum, bu china motorlarda parcasiz kalinacagini sanmiyorum...

    Aku mevzusuna gelirsek uzerindeki stock aku 1sene zor dayaniyor, grubumuzda ortak sorun. Genelde 4 ay sonra aku gidik densede, sulu aku oldugundan bakim istiyor yani akunun tipalarini acip saf su doldurmaniz gerekiyor ve aku yine tazelenmis oluyor...Buna ragmen 1 sene omru zor cikartiyor. Normal sartlarda kanunen 2 sene garanti kapsaminda olmasina ragmen fabrika degil diye diretiyor. Biri cikip tuketici mahkemesine sikayet etse is cozulcek gorulecek bakalim garantidemi degilmi diyenama ugrasmaya degmiyor sanirim, hepimiz gidip 60 tl ye bi jel aku alip takiyoruz. Kafamiz rahat en azindan...

    Kuba vs freedom olarak birkac sey daha ekleyeyim:
    -Freedomda vites gostergesi var. O an hangi viteste oldugunuzu goruyorsunuz.Kubada yok.
    -Freedomda 4 lu flasor var, kubada yok
    -Freedomda vitesi ister parmak ucuyla ister topukla vites buyutebileceginiz cift duzenek var. Kubada yok(cogu motorda yok)

    Simdilik aklima gelenler bunlar. Sorulara gore editleme yapacagim.

    Tesekkurler
    Mefail Basgulsen



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mefairo -- 18 Mayıs 2017; 23:54:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Falcon Freedom 250: Kullanıcı Deneyimleri ve Kapsamlı Bilgiler

    Falcon Freedom 250, macera arayanlar ve doğa tutkunları için tasarlanmış bir ATV'dir. Kullanıcıların deneyimleri, bu aracın yetenekleri ve satın almadan önce dikkat edilmesi gerekenler hakkında değerli bilgiler sunar.

    Kullanıcı Deneyimleri

    Birçok kullanıcı, Falcon Freedom 250'nin arazide gezinmek için mükemmel olduğunu bildiriyor. Güçlü motoru, zorlu arazilerde bile sorunsuz bir sürüş deneyimi sağlarken, süspansiyon sistemi engebeli yolların darbelerini etkili bir şekilde emiyor.

    Diğer kullanıcılar, aracın kullanım kolaylığına ve manevra kabiliyetine dikkat çekiyor. Direksiyonu hassastır ve kısa dönüş yarıçapı, dar alanlarda gezinmeyi kolaylaştırır. Ayrıca, ergonomik koltuk ve geniş ayaklıklar, uzun yolculuklarda rahatlık sağlar.

    Tam Bilgi

    Falcon Freedom 250, 249 cc'lik tek silindirli bir motora sahiptir ve 19 beygir güç üretir. CVT otomatik şanzımanı, sorunsuz vites değiştirme sağlar. Araç, bağımsız çift salıncaklı ön süspansiyona ve çok bağlantılı arka süspansiyona sahiptir.

    Fren sistemi, hidrolik disk frenlerden oluşur ve aracın güvenli ve kontrollü bir şekilde durmasını sağlar. Ayrıca, ön ve arka bagaj rafları, ekipman ve kargo taşımak için bol miktarda alan sunar.

    Alınır Mı?

    Falcon Freedom 250, arazide macera yaşamak isteyenler için iyi bir seçimdir. Güçlü motor, sağlam yapısı ve kullanıcı dostu özellikleriyle, zorlu arazilerde güvenilir ve keyifli bir sürüş deneyimi sunar.

    Ancak, aracın satın alınması konusunda karar vermeden önce aşağıdaki hususları göz önünde bulundurmalısın:

    • Kullanım Amacı: Aracı hangi amaçlarla kullanmayı planlıyorsun? Arazide sürüş, patika gezintileri veya faydacı kullanım için mi?
    • Bütçe: Aracın fiyatı ve bakım maliyetleri bütçene uygun mu?
    • Servis Erişimi: Yakınında yetkili bir Falcon servisi var mı?
    • Güvenlik: Araç, emniyet kemeri, kask ve diğer güvenlik önlemleriyle donatılmış mı?
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • bu gaz teli kopması ve diğer kronik sorunları ben yeni motora başlayacak kişileri korkutuyor. Sürekli sanayiye servise götürecek hissiyatı verdi motor tamam ucuz motor elbet olacak sorunları ama ben hiç anlamam bu işlerden ben gibi yeni yol yordam bilmeyen birine bu motoru önerir misiniz? Altından kalkabilir miyim bu sorunların?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BuralarHepDutluk

    bu gaz teli kopması ve diğer kronik sorunları ben yeni motora başlayacak kişileri korkutuyor. Sürekli sanayiye servise götürecek hissiyatı verdi motor tamam ucuz motor elbet olacak sorunları ama ben hiç anlamam bu işlerden ben gibi yeni yol yordam bilmeyen birine bu motoru önerir misiniz? Altından kalkabilir miyim bu sorunların?

    Merhaba, sanirim okuyan cok urkek okuyor :) bu saydigim seyler bizim totalde 1.5 senelik.deneyim toplami ve anlatimi. Kac defa servise gittim ben dersen toplam 4 belki. Gruptakilerde sevise gidip durmuyor ariza yuzunden... Biri size motorun kronik sorunu km saati, benzin gostergesi ve km teli kopmasi diyorsa, ve biraz forum okuyup arastirmissaniz insanlar diger markalarla motorlarla neler yasiyor, urkmek degil sevmeniz gerekir.

    Bu gaz teli durumu cozuldu mesela, kopmasida hemen aldiniz cat diye kopmuyor, 6-7 ay sonra kopuyor. Sebebi elcigin ici bi plastik, gaz verdiginizde teli ileri geri surtturuyor ve koparmaya basliyor.(zimpara gibi dusunun) parcayi degistirince halloldu(10 tl ye degisti) diger kronik dedigim ne km saati, yahu garantiden degisio bikerede bidaha ugrasmiyorsun vs ... Kronik sorun dedigin motor patlar catlar, sansuman kirilir...

    Kopanlar ne yasiyor mesela anlatayim, whatsapp grubu cok aktif diyoruzya, o an her turlu yardimla olay yerinden ayrilabiliyor...Ne gibi derseniz, rolantiyi yukselt diyoruz (bu komplike bi terim degil :) motor aldiginin ilk gunu ogrenecegin bi konu ;) ) ve rolanti yukseltilmis sekilde debriyajdan elini cek diyoruz bukadar.Rolanti gaz oluyor, surekli otomatikman gaz vermis oluyor motor ve servise kadar gidiyorsun. Biz bunlari yaziyoruz en azindan...diger motorlarin basinada geliyor ama kolay ufak isler oldugu icin yazilmiyor :) buyutulcek bi konu degil cunku. Ayrica 80 kisilik whatsapp daki kisilerin 5i onceden motora binmistir, hepimiz yeni baslayaniz ;)

    Gerci sizi kisisel tanimiyorum, tavsiyem gaz teli kopmasi gibi bir vakayi asiri buyuk gorup panik yasiyorsaniz asla china motorlara binmeyin, asil meseleden uzaksiniz ve el beceriniz yok demektir.Makalemdede yazdim, eliniz becerikli degilse, iki vida sikmayi, zinciri yaglamayi vs bakimi beceremeyecek insanlar zaten chinaya bulasmasin. (Genel olarak china motor diyorum) bizim teli cogumuz kendimiz degistirebiliyoruz artik mesela... Hatta ilk zamanlar orjinal almistik, smdi muadil uydurabiliyoruz gibi...

    Bi motor aldiniz, ornek mondial rx3i ve bol gordugumuz motor kirma sorunu yasadiniz.Bu nedemek biliyormusunuz, motor gitti kaput kirildi demek :) yada sansuman arizasi verdi, vs... Buyuk masraf budur, seni yolda birakacak budur. Hatta buyuk masraf ettirecek budur.Benim gaz telim koptugunda yada km saatim.bozuldugunda ben yolda kalmiyorum...

    Motoru tavsiye elbette ediyorum ama parana gore. Bende 20bin tl var dersen ve chopper seviyorum diyorsan bak ne guzel 2004 honda shadow lar var derim. 12-13 var dersen yamaha virago 1998 yada 2000 modeller var derim. 8-9 var dersen gidip regal al demem(10 senelik china motor onlarda) ve o paraya sifir kuba var ama dersen birak kubayi falcon al derim. Cunku urkuyorum derken kuba sayfa ve sorunlarini okumamissiniz mesela ...

    Tavsiyem bol okuyun once, teknikten mekanikten vs anlayin biraz kavrayin. Bi bisikletiniz vardir kesin, teli koparsa napiyorsunuz, vida gevsediginde napiyorsunuz, zincir kuruyunca napiyorsunuz gibi konulari bi kavrayin kafada bitirin.. Sonra motor illa akildaysa karar vermek icin yardimci olmak icin ortam cok ;) param sukadar yazarsiniz yonlendiririz ;)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mefairo -- 22 Nisan 2017; 10:31:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: csungu


    quote:

    Orijinalden alıntı: BuralarHepDutluk

    bu gaz teli kopması ve diğer kronik sorunları ben yeni motora başlayacak kişileri korkutuyor. Sürekli sanayiye servise götürecek hissiyatı verdi motor tamam ucuz motor elbet olacak sorunları ama ben hiç anlamam bu işlerden ben gibi yeni yol yordam bilmeyen birine bu motoru önerir misiniz? Altından kalkabilir miyim bu sorunların?

    Merhaba, sanirim okuyan cok urkek okuyor :) bu saydigim seyler bizim totalde 1.5 senelik.deneyim toplami ve anlatimi. Kac defa servise gittim ben dersen toplam 4 belki. Gruptakilerde sevise gidip durmuyor ariza yuzunden... Biri size motorun kronik sorunu km saati, benzin gostergesi ve km teli kopmasi diyorsa, ve biraz forum okuyup arastirmissaniz insanlar diger markalarla motorlarla neler yasiyor, urkmek degil sevmeniz gerekir.

    Bu gaz teli durumu cozuldu mesela, kopmasida hemen aldiniz cat diye kopmuyor, 6-7 ay sonra kopuyor. Sebebi elcigin ici bi plastik, gaz verdiginizde teli ileri geri surtturuyor ve koparmaya basliyor.(zimpara gibi dusunun) parcayi degistirince halloldu(10 tl ye degisti) diger kronik dedigim ne km saati, yahu garantiden degisio bikerede bidaha ugrasmiyorsun vs ... Kronik sorun dedigin motor patlar catlar, sansuman kirilir...

    Kopanlar ne yasiyor mesela anlatayim, whatsapp grubu cok aktif diyoruzya, o an her turlu yardimla olay yerinden ayrilabiliyor...Ne gibi derseniz, rolantiyi yukselt diyoruz (bu komplike bi terim degil :) motor aldiginin ilk gunu ogrenecegin bi konu ;) ) ve rolanti yukseltilmis sekilde debriyajdan elini cek diyoruz bukadar.Rolanti gaz oluyor, surekli otomatikman gaz vermis oluyor motor ve servise kadar gidiyorsun. Biz bunlari yaziyoruz en azindan...diger motorlarin basinada geliyor ama kolay ufak isler oldugu icin yazilmiyor :) buyutulcek bi konu degil cunku. Ayrica 80 kisilik whatsapp daki kisilerin 5i onceden motora binmistir, hepimiz yeni baslayaniz ;)

    Gerci sizi kisisel tanimiyorum, tavsiyem gaz teli kopmasi gibi bir vakayi asiri buyuk gorup panik yasiyorsaniz asla china motorlara binmeyin, asil meseleden uzaksiniz ve el beceriniz yok demektir.Makalemdede yazdim, eliniz becerikli degilse, iki vida sikmayi, zinciri yaglamayi vs bakimi beceremeyecek insanlar zaten chinaya bulasmasin. (Genel olarak china motor diyorum) bizim teli cogumuz kendimiz degistirebiliyoruz artik mesela... Hatta ilk zamanlar orjinal almistik, smdi muadil uydurabiliyoruz gibi...

    Bi motor aldiniz, ornek mondial rx3i ve bol gordugumuz motor kirma sorunu yasadiniz.Bu nedemek biliyormusunuz, motor gitti kaput kirildi demek :) yada sansuman arizasi verdi, vs... Buyuk masraf budur, seni yolda birakacak budur. Hatta buyuk masraf ettirecek budur.Benim gaz telim koptugunda yada km saatim.bozuldugunda ben yolda kalmiyorum...

    Motoru tavsiye elbette ediyorum ama parana gore. Bende 20bin tl var dersen ve chopper seviyorum diyorsan bak ne guzel 2004 honda shadow lar var derim. 12-13 var dersen yamaha virago 1998 yada 2000 modeller var derim. 8-9 var dersen gidip regal al demem(10 senelik china motor onlarda) ve o paraya sifir kuba var ama dersen birak kubayi falcon al derim. Cunku urkuyorum derken kuba sayfa ve sorunlarini okumamissiniz mesela ...

    Tavsiyem bol okuyun once, teknikten mekanikten vs anlayin biraz kavrayin. Bi bisikletiniz vardir kesin, teli koparsa napiyorsunuz, vida gevsediginde napiyorsunuz, zincir kuruyunca napiyorsunuz gibi konulari bi kavrayin kafada bitirin.. Sonra motor illa akildaysa karar vermek icin yardimci olmak icin ortam cok ;) param sukadar yazarsiniz yonlendiririz ;)

    Bu kadar ilgili ve detaylı bir cevap verdiğiniz için teşekkür ederim öncelikle. Şuan bu motoru almaya karar verdim, dediğiniz gibi daha önce bu tür tamirat işleri ilgili ne tecrübem ne de bilgim var ama basit şeylerse 1-2 denememde yapabileceğime inanıyorum ki siz ve diğer kullanıcıların çoğu az çok bu tür şeyleri kendiniz yapıyormuşsunuz. Birde bu motoru 0 mı 2. el mi almak daha mantıklı? 0 ları 8 bin tl civarı 2. el 5-10 bin km araları 5-6 bin tl civarı. Bana 2. el almak daha mantıklı geliyor. Sizin bu konuda ki görüşünüz benim için önemli, hangisine yönelmeliyim?




  • Nedemek, ben ilk motor alacagim vakit cok zorlandim, regalci arkadaslar cin malina para verilmez dokulur o derken abi sizinkide cin makina denildiinde aa bizimki kaliteli cin kanitladi kendini deniyordu... Kubacilar asiri radikal, mondialciler kil aldirmiyorlar burundan vs... Kimse makinasinin fanatikligini yapmamali, bende fanatigi degilim, sadece aldigim paraya cok mutluyum ve gerekli yerde fabrikayada gomuyorum sonucta :)



    Abi ikinci el alman tavsiyemdir cunku garsntisi bitmis freedom piyasada iki uc tanedir suan... Yani sifir 8000 ler vermek koyardi bana falcona suan, bide ruhsat vs masraflari 9000 e kadar yolu var... Ondan 2015 model az cizikli vuruklu 5000-5500 (sonucta sizde bi yan yatiracaksiniz :D ) yada daha temiz 6500 tl lerde bi makina alip keyfinize bakabilir kar edebilirsiniz.



    Mesela suan tamamen kefil olabildigim bi makina var face sayfamizda , 50 yas uzeri bi abimiz aldi acemiligi atti, chopper klubunde takildigi icin artik yetersiz geliyor ve yeni makina alacak. Titiz ve dikkatli bi abimiz, onunla ilgilenebilirsin. Yada face sayfasindanda motor ariyorum yazarsan gruptan satan arkadaslari sana yonlendiririz.



    Ne olursa olsun 2000 tl ayirip saglam.ekipman doseyin kendinize lutfen... Cok ufak bi yatirsan motoru dahi, ayagin ezildiginde 140 kilo altinda komik olmuyor. Dizlik bot mont eldiven kask cok onemli...motordan kar et ekipmana bas en temizi ;)



    Buarada butceniz nedir, yani baslangici bi honda cbf 150 ilede yapabilirsiniz daha sorunsuz olur honda sonucta illa chopper olsun demiyorsaniz..m

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: csungu

    Nedemek, ben ilk motor alacagim vakit cok zorlandim, regalci arkadaslar cin malina para verilmez dokulur o derken abi sizinkide cin makina denildiinde aa bizimki kaliteli cin kanitladi kendini deniyordu... Kubacilar asiri radikal, mondialciler kil aldirmiyorlar burundan vs... Kimse makinasinin fanatikligini yapmamali, bende fanatigi degilim, sadece aldigim paraya cok mutluyum ve gerekli yerde fabrikayada gomuyorum sonucta :)



    Abi ikinci el alman tavsiyemdir cunku garsntisi bitmis freedom piyasada iki uc tanedir suan... Yani sifir 8000 ler vermek koyardi bana falcona suan, bide ruhsat vs masraflari 9000 e kadar yolu var... Ondan 2015 model az cizikli vuruklu 5000-5500 (sonucta sizde bi yan yatiracaksiniz :D ) yada daha temiz 6500 tl lerde bi makina alip keyfinize bakabilir kar edebilirsiniz.



    Mesela suan tamamen kefil olabildigim bi makina var face sayfamizda , 50 yas uzeri bi abimiz aldi acemiligi atti, chopper klubunde takildigi icin artik yetersiz geliyor ve yeni makina alacak. Titiz ve dikkatli bi abimiz, onunla ilgilenebilirsin. Yada face sayfasindanda motor ariyorum yazarsan gruptan satan arkadaslari sana yonlendiririz.



    Ne olursa olsun 2000 tl ayirip saglam.ekipman doseyin kendinize lutfen... Cok ufak bi yatirsan motoru dahi, ayagin ezildiginde 140 kilo altinda komik olmuyor. Dizlik bot mont eldiven kask cok onemli...motordan kar et ekipmana bas en temizi ;)



    Buarada butceniz nedir, yani baslangici bi honda cbf 150 ilede yapabilirsiniz daha sorunsuz olur honda sonucta illa chopper olsun demiyorsaniz..m

    ben illa chopper olsun diyorum gerekirse 30 bin km'de kanuni caracal alırım 2 bin tl'ye genede chopper alırım :) Bütçe 12 bin tl civarı (içinde ekipman,ruhsat,sigorta,kasko var) Ama şuan için aciliyeti yok 2 ay sonra alacağım motoru. 2 ay sonra motor hala duruyor olursa neden olmasın. Tavsiyeleriniz ve ilginiz için tekrar teşekkür ederim




  • merhaba, bi falcon freedom kullanıcısı olarak whatsapp grubuna dahil olmak isterim
    sevgi ve saygılarımla
  • Bi ara aklım kalmıştı bu motorda resmen tank gibi. Kuba hiç ilgimi çekmedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaslar

    3 yıl ve 35000km ardından güncellenmiş yazımı paylaşmak isterim.

    öncelikle facebook ve whatsapp grubumuz oldukça aktif.Facebook da FalconFreedom250 aratirsaniz ulasabilirsiniz.Ayrica motor sahibi arkadaslarida whatsapp grubumuza beklerim.

    WhatsApp.com
    WhatsApp Grup Daveti
    https://chat.whatsapp.com/5rYJMlxReHn4qQIU4Zkwhu


    Gelelim motoruma;

    2015 eylul cikisli motor 35bin km ve cogu kisinin bildigi uzere Italyaya gidip gelmis motor.Buradan bu motor uzun yol yaparmi diyenlere cevap olabilir

    Motorumda on disli 16 arka orjinal disli hali mevcut. 4-4500 devirde kullanimda 14lt benzinle 450km gidiyorum. Yuksek devirlerde 300-350km ;)

    Motordan coook memnunum arkadaslar.Motor yaslandikca dahada acildi. Suan China motor olmasina ragmen sorunsuzluguyla beni dahada mutlu ediyor.

    Bukadar yol yaptim, neler yasandi, ne sorunlar cikti, 3 senelik total masraf nedir??? Not: bakim ve montajlari kendim yapiyorum

    3 yil 35bin km icinde;
    -debriyaj balata yapraklarini 1 kez 19bin km de degistirdim. Orjinali gercekten saglam cikti) 15tl verdim

    -3-4 defa keyfi buji degistirdim(5-10 tl)

    -artik herkes biliyor yag olarak 3 senedir Lubco marka motosiklet yagi kullaniyorum.4lt si 38tl.bukadar km de kendini kanitlamistir artik.Motorumda ne bi yag yakma ne duman vs yok. Motor ici kurum baglama vs sorunuda yok. Her 1500-2000km de bir degistiriyorum

    -zincir: bakimdan cikan yagla her 200-300 km de zincir yagliyorum. Ilk zincirimi 18000km de degistirdim. 80tl tutmustu. Hala ikincisi duruyor ama yakinda degistirecegim.

    -subap: 7000km de subap ayari yapmistim(35k da suan tekrar yapacagim)

    -karburator ayarlarini kendim yapiyorum.Yaz kis her mevsim degisiminde yenilemelisiniz.

    -Gaz teli kopmasi(cok sik yasiyoruz bu sorunu... )Sebebi elcik...10 tl ye degistirin siyah elcigin icinde beyaz elcik kismini sokup yenisini takin...8 tane gaz teli eskittim en buyuk masrafim olmustu...elcik degisiminden sonra skinti kalmadi

    -km saati: 3 tane degisti(3. Sude bozuldu ic mekanizmasini skygo 250 nin saatiyle degistirdim) buarada skygo felan bicok china saatiyle saatimiz ayni ;)

    -km saati teli: 1 kez degisti 10tl(izmir cankaya toptancilardan almistim)

    -fren balatasi: 23bin km de degistirdim, orjinali cok iyi cikti. 10 tl ye aldim taktim. Arka kampana hala orjinal ve iyi durumda.Ayrica Arka kampana cok uzun omurludur. 40-60 bin km idare eder...

    -Jant telleri:asiri yuk sebebiyle arka jant tellerini kirdim. Mondial mct250 ninkiyle uyumlu. 35 tl +65tl iscilikle halloldu.

    Egsoz: 1 kez degisti garsntiden ama 2. Egsozumda arizali suan... Ic perdesi kopuyor egsozun... Ses yapiyor. Grupta genelde olan durum...

    Yapilacaklar:
    - egzantrik zinciri degisecek artk ses geliyor.ardindan subab ayari yapilip piston segmanlarda kontrol edilip kapanacak ;)

    Gordugunuz uzere 3 yil 35bin km de motorun fiyat performansi gayet basarili.

    Not:elinizden tamir felan gelmiyorsa China motor almayin, falcon kuba regal vs bunlar bakim isteyen cihazlar...evet regalde...siz onu japonmu sandiniz ;)

    SIKAYETLER:
    - FALCON firmasi ilgi alaka vs...yil 2015-2016-2017-2018 degisen bisey yok olmayacakta.

    Oneri: Falcon freedom250 paraniza gore asiri mutlu olacaginiz bir motor.Ama aldiginizda falcon servis ve garantiye bakmayin...cogu bakimi kendiniz yapin, parcalar muadil zaten... Sokaginizda cevrenizde moto kuryelere saglam motor ustasi danisin edinin. Zaten motorunuz varsa cok iyi desteklestigimiz whatsapp grubumuz ve face sayfami var bize ulasin ;)
    3 senedir istanbuldaydim ama artik Izmirdeyim, istanbul ayaginda Reha arkadasimiz cok iyi bir Falcon dostu...herkese kosturmaya calisiyor. Ege bolgesinde direk bana ulasabilirsiniz ;)

    Falcon motorla ilgili baska diyebileceklerim, plastik aksam vs dokuluyor. Daha aldiginizin ayi dokulecek kirilip catlayacak...ondan kacis yok...falconda garantiden saymayacak... e sadece bir yan kapak 160tl olunca, ona iyi bakin demekten baska yapacak bisey yok.

    Boya gercekten cok kalitesiz. 2. Senesine gelmeden boya felan kalmiyor pek ;) o yuzden zevkine boyuyoruz ;) oda bi zevk tam hobici motoru

    Smdi bukadar negatif sey yazdim millet falcon cöpmus diyebilirrl, hayir. Motor cok buyuuk sorun cikarmayan, bakimi ucuz az yakan bir motor. Nekadar para verdiginizi unutmayin!!!

    ÇOK ÖNEMLI NOT: ben stok lastigi 30bin km kullandim sonra degistirdim ve pisman oldum... Ilk gunlerden beri memnun degildim ama bi zamanda ayirmadm gezmekten...keske ilk gun degistirseydim.Taktigim lastikde kalitesiz bi marka(yazmiim referans olmasin) ama yinede motorun karakteri tarzi ve durusu bambaska bisey oldu ;) 350-400 tl dahi olsa degistirin arkadaslar stok lastigi(grupta cogu kisi amatorlukte islakta kayip dustu...hep o stok lastikten...kic attiriyor)

    Aklima geldikce daha yazarim. sorularinizi face sayfamizdan iletebilirsiniz.

    facebook/FalconFreedom250

    2.el piyasasi : Arkadaslar cok net yaziyorum size... Ölüsü para ediyor bugun ilan koyan yarina satmis oluyor. Piyasada falcon elde kalir, yada china motor o rezil alma diyen ustalara dahi bence kulak asmayin...neden derseniz, size bir senaryo...diyelimki cok kotu hor kullandin pistonlari yaktin...piston segman vs takimi 150 tl yi gecmiyor zaten... Diyelimki krank kirdin( grupta kiran oldu ama cok sukur kronik degil, 1-2 kisi max) muglada krank takimi bakim sokme takma 160tl verdi ark... Kisacasi alma o motoru dagilir elde kalir lafi gecerli bir arguman degildir bence...kime gore neye gore

    Maalesef bu bakimlar istanbul fiyatini yansitmaz...Asla istsnbulda bakim.yaptirmadim...kactim Tekirdaga yada Sakarya gibi ufak ve motorcularin bol ve ucuz oldugu yerlere gerekiyorsa orda baktirdim(ilk acemilik zamanlarinda)...

    Kubami, falconmu, lifanmi????
    ---------------
    Arkadaslar kuba bizden hem pahali hem daha kalitesiz bunu fanatizmden yazmiyorum.Bizden daha ufak motor aksam dahil... Bizden daha performanssiz ve daha az ozellikli...ayrica forumda kronik arizalarini siz okuyunuz. Tek artisi freedomdan daha kaliteli plastik ve boya aksami var. Yani 3 senelik falcon freedom 10 senelik durabiliyor kuba yeni durabiliyor ama aradaki fiyat farkiyla falconu ful boyatirim yenilerim ;)

    Gordum ki lifan cift silindir 250 ile freedom fiyati nerdeyse ayni yere gelmis.

    oncelikle konuya soyle bakalim, lifanda 250cc diyor kendisine cift silindir fakat 2 adet 125cc lik motor aslinda...e iki 125 cc yi toplayip 250 demek bence olmuyor falcon tek silindir blok 230cc... Saglamlik, omur ve tork farki kesinlikle cok ustun falcona kubaya gore... Performansida bize erisir bi motor cunku birebir Yamaha Virago kopyasi motor ve bir artisi olacak elbet... Ama servis bakim masrafi ve giderleri olarak ben ucuz ikinci el falcon alirdim... Eger gercek 250cc v motor olsaydi lifan alirdim dusunmeden..

    Regallere gelirsek, 10 yasinda motoru falcon parasina satiyorlar...bence okadarda degil...ne regal ne falcon çöp motorlar degil, regallerde china ama yillarca piyasada ve kendini yeterince kanitladi... Yoksa izmirde cook 3-4 yasinda 250 regaller var kirik dokuk dolasan... Bakan bakiyor... Sonucta benm 3 yillik falcon 10 yillik duruyor ama sakaryada Guney arkadasimin falcon hala sifir gibi adam bakiyor... birde google a regal raptor krank sorunu yazmaniz yeterlidir :) kronik olarak problemlidir regal 250-350 cc grubu.

    Sahsi tavsiyem butcenizi iyi bilin... Max 10bin tl param var illa chopper istiyorum diyorsan(goruntu olarak yoksa falcona biniom chopperciyim demekde garip oluyor .p ) 6-7k ya ikinci el bi freedom, 1500 e ful koruma bi mont, dizlik , kask(ls250 olmayacak!!!!) ve bot alip, birde lastik yenileyerek mutlu gunlerinize baslayin...
    Rakam 15 e cikarsa falcona bin demem 20 lere giderseee honda shadow yamaha dragstar candir...

    Özet:Falcon Freedom kullanip motorunu sevmeyen yok ;) baglaniyoruz... Sorunsuz, ekonomik sapsik... Ve cok karizmatik, gittiginiz yerde goze carpiyor hemen soruluyor vs... Capkin arkadaslar ikinci kask hep hazir olsun binmek isteyen cok olacak ;)
    Amaaaaa ELI ANAHTAR TUTMAYAN, yagi bile serviste degistiren, sakar, debriyaj teli koparsa yolda kalacak kisi chinadan UZAK durmali...cunku gaz teli debriyaj teli gibi seyler cook ufak sorunlar...


    facebook/FalconFreedom250


    Herkese keyifli surusler...




  • Baslangic motoru icin kuba ve bunun arasinda kaldik. Ne dersiniz arkadaslar?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Falcon mu? Kaç Kaç!!!
    Övenlere kulak asmayın, yolda giderken dökülüyor pişman olursunuz, parçaları çin motoruna göre dolar ve vergiler yüzünden aşırı pahalı ve sözde distribitörü yerli olmasına rağmen parça bulmak zor ve geç geliyor, başınızı ağrıtmayın derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Türk Teknik -- 16 Ocak 2019; 7:17:26 >
  • vay be yıl 2020, 55000 km le hala falcon la olduğuma inanamıyorum :D yeni bi yazı ve video hazırlama vakti geldi :)

    buarada soruları olanlar gruba katılabilir.

    Kayitli kapali ve motoru olanlar grubu
    form.jotform.com
    Freedom Hunters Başvuru Formu
    https://form.jotform.com/91050743884965



    Mefail Başgülşen



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mefairo -- 17 Mayıs 2023; 0:3:5 >
  • Tekrar merhaba dostlar, 2023 yılında hala sizinle beraberiz :) whatsapp ve facebook gruplarımızda epeyce büyüdü...maalesef whatsapp link atamıyorum fakat üstte kapalı grubumuzun linkli var. kayıt olup dahil olabilirsiniz.


    DM den çok fazla mesaj geliyor o yuzden bir güncelleme şart oldu...


    Benim Jack in artık km sinden bahsetmenin anlamı yok çünkü fiziken 80 bin km leri geçti lakin alt motoru yenilendi...eskisini ayrıca elimde tutuyorum...Bu süreçte falcon freedom sahibi olmak isteyenlere öncelikle motoru tamamen tavsiye etmekle beraber dikkat etmeniz gereken detayları listeleyeceğim...


    Öncelikla motoru tavsiye etme sebebim, tamiri kolay, dağ keçisi gibi kullanabiliyor olmam, motor şişmesi yapmaması, bakımı kolay olması...ve grubumuzun köklenmesinden dolayı yeni kullanıcılarında rahat etmesi...yedek parça anlamında gruba yardımcı oluyorum ve bu freedom a büyük konfor sagladı... ayrıca bi sorun vs olduğunda nokta atışı size çözüp ne yapmanız gerektiğini söyleyebiliyoruz...


    Negatif tarafı benim açımdan yok ama şunu unutmamanız gerekir, piyasadaki en yeni freedom 250 2018 model, onlarda o zamanki yasalara göre 2018 sayılsada 2017 model... trafige çıkış 2019 olabiliyor lakin trafiğe çıkışla motorun üretimini karıştırmayın, farklı şeyler :) burdan neye varmak istiyorum derseniz, en yeni falconun bile karburatoru eskimiş oluyor... biçok makinanın sente subabına kontrol yapılmış olmuyor...eğer motor 30-40 bin km lerdeyse ve bakımsızsa zuak durulması gerekiyor... bunlarında sebebini açıklayayım...


    Çin menşei li çoğu motorlar elbetteki servis ve parçalardan kar edebilmek için bu işi yapar...Bizzat çinde fabrikaları gezdim, kendi motorumu modelimi markamı toplayıp getirmeye kadar gelsekte pandemiye denk geldik, projemi yapmadığıma şükrediyorum :D ama size bir gerçeği gönül rahatlığıyla anlatabilirim, oda herhangi bir modeli ömürlükte ürettirebilirsiniz, belli km ye dayanabilecek şekildede...


    Mesela heryerde yazmışımdır, freedom kelle motorunun ortalama ömrü taş çatlasın 60-70 bin km dir. ha bu km den sonra çöpmü oluyor, hayır...yani o km de silindir piston krank vs büyük işlere girişip yenileme vakti demek istiyorum...fakat öncesindede dikkat edilmesi gereken km ler var...Çünkü her motor fabrikada farklı dizayn ediliyor...


    Örneğin ben fabrikada yetkililerle görüştüğümde, blok içindeki şanzuman rulmanları ne marka olsun, nekadar dayansına kadar görüşüldü... piyasadaki çoğu china motor 30-40 bin km de şanzuman rulman dağıtır... çünkü SKF yada japon rulmanlar kullanılmaz..kullanılırsa motor bozulmaz, servis kazanmaz :) ve 8 senelik gözlemlemem ve grup takimde ve kendi tecrübelerimde bende 40 bine yakın sanzuman rulmanı patlattım... şanslıydım çünkü rulman değişerek kurtuldum, şanzuman vs sağlamdı... sonrasında dikkat edilmesi gereken km ler kuba superlight olsun, freedom olsun, drift vs olsun 50 binli km lerdir :) bi china motor 50 bin km ye geldiğinde, sanzuman rulman dağılmadıysa, muhtemelen piston kıracaktır :) ve çoğumuz bu senaryoyuda yaşadık... aslında silindir piston burda tek hatalı unsur değil, işin içine bakımını özenli yapmayan ustalar giriyor...çünkü motor 3. defa yani 40 binlerde debriyaj balatası değişimi için servise gitmesine rağmen, ustalar yağ pompası ve pompa zincirini değiştirmiyor...radyatör temizliği yapmıyor... sonuç olarak motor içinde biriken pislikler ve düşen yağ debisi motoru yağsız bırakıyor ve yağsızlıktan piston kırılıyor.... ustaların 1 litre bu motora yetmiyor tribinin kaynağı bu... 8 yıldır 1lt yağ koyuyorum ve yağ gayet motorumuza yeterli :) tabiki ustalar doğru km de doğru kontrolleri yaparsa...


    Şimdi bu yazıları okuyan deneyimsiz kardeşlerim eywah freedom alınmaz dicekler..hayır dostlarım, siz sadece tüm chinalarda geçerli olan şeyi belki ilk defa benden duyuyorsunuz :D o yüzden korkmayın...freedom alt kelle motor olarak çok torklu, keyifli ve sağlam bir motor...krankı gerçekten çok uzun ömürlü...


    Size tavsiyem piyasada düşük kmli motor peşinde koşturmayın, siz motor daha önce inmişmi, açılmışmı...açıldıysa hangi usta açmış ve ne parça takmış, ne şekilde toplanmış onun peşine düşün... Çünkü china motorların alayının km saati yada teli kopuk yada bozuk olabilir... 2018 model bi motorda 5000 km mantıklı bi sayı değildir mesela...evet nadiren garajda saklanmışlar çıkıyor ama nedense piyasada onlarca 3000-5000km lik 2018 modeller var... neyse özetle inceletin ama bu işi bilen biriyle inceletin...


    Falcon Freedom da en çok yaşadığımız sorunların başında usta bilgi eksikliği oluyor maalesef... Çoğu usta normal cg motor gibi subap ayarı yapıyor, sentil çakısı olmadan kulaktan ayarlıyor ve çoğunlukla sıkı ayarlamış oluyor..buda motorun hararetli çalışıp piston kırmasına sebep olabiliyor...ben yıllardır giriş çıkış subapları 0.1mm ayarlıyorum..motorum yaz kış tek marş zorlanmadan çalışır..ayak marşında ise çok rahat hala çalışmakta... buna dikkat edin...Ayrıca şu gerçeği asla unutmayın, tanıdığınız, bildiğiniz ve güvendiğiniz bir usta yoksa hangi motoru alırsanız alın mutsuz bir motorcu olacaksınızdır... Bu sebeple Honda yamaha suzuki vs gibi motorunuz yoksa ve kurumsal servisi olmayan motora biniyorsanız ensafla aranızıda iyi tutun :) Maalesef ülkemizde eğitimli ve sertifikalı usta kavramı yok...Yani örnek vereyim, bi falcon servisi yetkili diye, o servis freedomdan anlıyor anlamına gelmiyor...sadece falconla sözleşmeli anlamına geliyor..Gayette o servis freedomu ilk defa görmüş olabiliyor ve yanlış parçalar uydurmaya çalışabiliyor...bu her marka için geçerli... şimdi falconu zan altında bırakmayayım başka örnek vereyim, rks cruiser vtwin motor... bi servis rks servisi diye hayatında vtwin motor görüp tamir ettiği anlamına gelmiyor...oysa yetkili demek işin ustası demek..ama bukadar servisi eğitim verip bi çatıda toplamak zor operasyon... dolayısıyla motor sahibi olacak arkadaşlar öncelikle etrafındaki motorcularla cankuş olup iyi ve esnaf işini bilen usta arasınlar...yoksa işiniz zor...


    Hemen bunla ilgili bir örnek anı anlatayım; x arkadaşın motor ateşleme kesilmiş çalışmıyor...yetkili ustaya gidiliyor, usta basitce tabiki beyin yanık diyor...Falcon firmadan servis beyin sipariş ediyor(faturasını gördüm falcon firmasının faturası) Beyin takılıyor ama motor gene çalışmıyor...usta o halde statör ve konjektorden de şüpheleniyor ve değişiyor. olmadı bobin de değişiyor (hepsi falcon yetkili faturalı) ve motor çalışmıyor. 3 ay yatmış, ben şans eseri denk geldim ve ustaya hayırdır freedom çalışmıyormu ben yardımcı olayım dediğimde mevzuyu anlattı, bakıp işi çözmem 1 dakkamı aldı :) kendi motorumun beynini söküp taktım ve motor çalıştı... usta dedim sana gelen beyin farklı hatalı... Öyle deyince faturasını gösterdi ve maalesef firmadan yanlış beyin gelmiş..usta yeterince deneyimli olsa, ilk bakışta beynin 6 fişli AC cg beyni olduğunu anlardı zaten :) kendisine 3 ay, sahibine ise bedavadan statör, konjektör, bobin zaman ve sinir strese maloldu... dahada vahimi, statör arızasını ölçmek vs deneyim istesede basit işlem...neyse konuyu anladınız umarım...usta nekadar en başta teşhisi doğru koymuş olsada gelen yanlış paraçayı tanımamaktan gol yedi, ve elektronik aksamdan anlamadığı için müşteriyede ekstra masraf açmış oldu.


    2. sorun ise çin motorlarında elbetteki 2 sene ortalamada marş rublesi dağılır bozulur... bunu değiştirmek için volan anahtarı olan usta bulmanız laızm...basit bişey olmasına rağmen iş bilmez ustalar hala kranka vurarak volan çıkarmaya çalışıyor... sonuçlar hoş olmuyor...


    Neyse biraz teknik detaya indiğimin farkındayım fakat özet yapacak olursak Ben bu freedom 250 yi aşırı fazla yol, deneyim ve anı sebebiyle çok seviyorm...Şunu net söylüyorum, bozulacakmı diye hiç düşündürmüyor ve cross motor gibi hor kullanıyorum...kampta bayırda dağda çayırda tam bir teke... amaaaa burdan bu motor süper anlamı çıkmasın dostlar...Motor 2015 de de söylediğim gibi, dengeli ve güvenli bir motor değil...ön ve arka izalaması hatalı dolayısıyla çoğu falconcu motoru alır almaz arka frene yüklendiğinde motordan fırlıyor.. çünkü motor hemen göt atıp sizi üstünde atıyor... yani olması gerektiği gibi dümdüz durmuyor... bir diğer durum ise motorunun merkezlenmesi sebebiyle çok oturaklı bir sürüş yaratmıyor... Fakat biraz deneyim ve hissiyat geliştirdiğinizde elbetteki alışılmauyan motor yok...Ama çok güvenli bir motor değil bunda herkesle hemfikirim.


    şimdiyekadar 30 un üstünde falcon freedom motoru indirip zevkine topladım, dolayısıyla herşeyine artık hakimin, bu sebeple burda yeni kullanıcılardan çok daha deneyimli arkadaşlarada detaylı teknik anlatım yaptığımın farkındayım...Ayrıca 3 motorum var... 2003 den beri honda shadow 750- falcon freedom 2015 ve 2006 model bisan roadstar vtwin 250... Yani bu adam kaç motor tanıyor da freedom u övüp duruyor demeyiniz :D drift, superlight vs eş dost arkadaş motoru çokça elimden geçti :)


    Bu arada tarafsızca bişeyinde noktasını koyayım...Kuba superlight parça kalitesi olarak, boya olarak , grenaj olarak elbetteki freedom dan çok daha kaliteli ve üstün...ama km ve ömür olarak aralarında inanın fark yok.superlight 200 nezninde konuşayım, onlarda 70-80 bin km max ömür alıyor ... 2015 den beri de söylemişimdir, hangisini alayım diye düşünen kişi otursun 2 sinede,, hangisi hoşlarına gidiyorsa onu alsınlar...maalesef falcon freedom cüsse ve görünüm olarak çoğu motoru solluyor...Ne yalan söyliim mevcut freedom a vtwin kelle oturtabilirlerse piyasa sallanır... ama şase vs bambaşka olduğundan bu pek mümkün değil...2022 fuarda tanıttıkları 277 freedom vtwin de aynı tip değil zaten ve o gelmeyecek zaten...


    şuan fiyatı açıklanması beklenen ve fuarda tanıtılan tek silindir freedom 277 ise ne yazıkki mevcut freedom kasasını sevenleri biraz üzdü...elbetteki daha modern bir motor, led far, led km saat, enjeksiyon ateşleme ve düz gidon gibi yenilikler olsada tip olarak modern vulcan çizgiside serpiştirilmiş... oysa biz azerbaycan da satılan aynı kasalı, fabrika çıkış 300cc + ape gidonlu( opsiyonel olabilirdi) ve led farlı modelin de gelmesini 4 gözle bekledik... Falcon freedom facebook sayfamızda görebilirsiniz...


    Bu arada gruplardanda bahsedeyim, 2015 yılında kurduğumuz whatsapp grubu hala aktif..kapalı ve kayıtla alıyoruz.. Grup ismimiz FREEDOM HUNTERS... kayıtsız grubada facebook sayfasından ulaşabilirsiniz..Eğer freedomunuz varsa grup kayıt linki

    form.jotform.com
    Freedom Hunters Başvuru Formu
    https://form.jotform.com/91050743884965

    açık free whatsapp grubunada face sayfasından ulaşabilirsiniz... Maalesef buraya yapıştırılmadığı için koyamadım.

    https://www.facebook.com/groups/468564486679008/


    Biraz daldan dala ve uzun bir yazı olmasına karşın freedom 250 hastası dostlar bilsinlerki, hala yanınızdayım :)


    Sevgiyle Kalın

    Mefail Başgülşen




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mefairo -- 17 Mayıs 2023; 1:23:36 >




  • kral ben regal DD250E-9B modelini düşündüm sence nasıl

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.