Şimdi Ara

SEAT LEON MK3/5F ANA KONU (1392. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
57.736
Cevap
368
Favori
2.584.829
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 13901391139213931394
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • vampirelf kullanıcısına yanıt
    Dün de biz karşılaştırdık. Arkadaşla Aksaray'dan Ant.ya beraber gittik.
    Benim araç 1.2tsı leon manuel benzin, onun ki de 1.6 2014 dizel octavia otomatik.
    Hız ortalamalarımız aynı 87km. Benim tüketim 4.9, onun tüketimi de 4.1 di.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Requiem_For_a Dream

    Hocam bu ikilemi hep yaşıyorum zaten.. Şuan en fazla 90.000 nakitim var. Dizel ve manuel olmazsa olmazım. Bmw 1 serisi, Mercedes a serisi, pejo 308, yeni focus, golf 7, bu saydığım araçların hepsinin dizelini test ettim. Sadece leon kaldı. Onuda hafta sonu deneyecem. Test ettiğim araçların arasında sürüş zevki açık ara bmw de idi. 140 ile viraja girdiğimde ki haz bambaşaydı.. Bmw almak tabiki çok isterim. Ama işte onunda m paketi çok yakışıklı.. Opsiyonları çok az ama yeterli, her nekadar cruise control standart donanım olarak gelmesede.. Leonun body kitli haline öldüm bittim. Çokk yakışıklı ayrıca opsiyon olarakta gırtlağa kadar dolu bir araba geliyo ayrıca sıfır alabiliyorum. Tabi devletede bir araba hediye(%63vergi) etmiş oluyorum orasıda ayrı bi mevzu..
    Anlıyacağınız kafam acayip karışık

    1-2 aya superb geliyor. 90bine c sınıfı araç alacağınıza yepyeni d sınıfı almış olursunuz. Passat comfort manuel dizelin 100bin olduğunu düşünürsek , orta donanım manuel dizel superb'ü 90 civarına alırsınız. Bence bekleyin paranıza değen bir araç alın. 90bine hatchback araba alınmaz m ya da s varyantı olmadığı sürece, yazık günah.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sk8ter_Boi


    quote:

    Orijinalden alıntı: Chuckly

    Arkadaşlar merhabalar

    1.2 tsi dsg leon için ne kadar sıra var acaba bilen var mı?

    Opsiyon olarak Ne istedigine bagli aslinda. Bakarsin 2 haftada teslim olur sorman lazim bayilere

    Hocam Led ve park sensörü kesinlikle istiyorum, bir de olursa bonus olarak metalik gri veya mavi yeterli benim için
  • Merhaba herkese, Seat İbiza sahibiyim 2 senedir Leon'a terfi etmeyi planlıyordum yalnız 2 kere yaptığım test sürüşü sonucu vazgeçip vazgeçmeme arasında kaldım.

    Arkadaşımın 2013 1.2 tsi dsg aracı var ve kullandığım 1.4 sti dsg 2 Leon aracında gidiş yakış yol konforu vs bir çok kriter için bence ortalama üzerinde ama biraz zorlandığındaki yol tutuşu maalesef İbiza'yı aratıyor. Ayını platformu paylaştığı kardeşi Golf'te de aynı sorun var yol tutuş limitleri beklediğimin çok altında ama belirtmek isterim ki diğer tüm kriterlerde parasını sonuna kadar hak eden bir araba yoldaki tümsek ve çukurları sönümlemesi yol konforu konusunda gayet iyi ama iş viraja biraz hızlı girildiğinde değişiyor benim için yol tutuş önemli bir kriter olduğu için arabadan şuan oldukça soğudum.

    Ben tarafsız olarak bir yorum yaptım katılan olur katılmayan olur kendimde Seat kullanıyorum belirtmek isterim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 21 Temmuz 2015; 13:01:49 >




  • noss N kullanıcısına yanıt
    Merhaba,
    yol tutuşu konusunda başka faktörleride atlamamak gerekir diye düşünüyorum. Kıyasladığınız araçlardaki jant büyüklüğü ve test aracındaki lastik basınç ayarları da aklıma gelen etkenlerden bazıları.
  • rad R kullanıcısına yanıt
    selam, söylediğin faktörlerden hava basıncı en önemli etken ama hava basıncını test yapmadan önce kontrol ederek yola çıktım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noss

    Merhaba herkese, Seat İbiza sahibiyim 2 senedir Leon'a terfi etmeyi planlıyordum yalnız 2 kere yaptığım test sürüşü sonucu vazgeçip vazgeçmeme arasında kaldım.

    Arkadaşımın 2013 1.2 tsi dsg aracı var ve kullandığım 1.4 sti dsg 2 Leon aracında gidiş yakış yol konforu vs bir çok kriter için bence ortalama üzerinde ama biraz zorlandığındaki yol tutuşu maalesef İbiza'yı aratıyor. Ayını platformu paylaştığı kardeşi Golf'te de aynı sorun var yol tutuş limitleri beklediğimin çok altında ama belirtmek isterim ki diğer tüm kriterlerde parasını sonuna kadar hak eden bir araba yoldaki tümsek ve çukurları sönümlemesi yol konforu konusunda gayet iyi ama iş viraja biraz hızlı girildiğinde değişiyor benim için yol tutuş önemli bir kriter olduğu için arabadan şuan oldukça soğudum.

    Ben tarafsız olarak bir yorum yaptım katılan olur katılmayan olur kendimde Seat kullanıyorum belirtmek isterim.



    Bir önceki Leon ve Golf 5-6 serilerinde kullanılan tam bağımsız süspansiyon çok iyi işler beceriyordu.
    VAG grubu çok daha fazla kar edecek diye maalesef bazı modellerden "YENİ" kasa olarak satılan araçlar Golf 4'teki gibi torsiyona geçti.
    Bunun izahı hiç bir şekilde yapılamaz. Olmaması gereken bir durum. Golf 7'nin 122 ps ve altı motorlarda torsiyon ile geleceği belli olduğunda Avrupa'da yer yerinden oynamıştı.

    ESP ve XDS'ye güveniyorlar. Nasıl olsa çizgiden çıkacak olursa ESP dan dun devreye girer diye düşünüyorlar.
    Avrupa'da yüksek motorlu araçlar bizdeki gibi vergi mağduru olmadığı için zaten satılan araçların birçoğu tam bağımsız. Bize gelen 1.2 TSI, 1.4 TSI ve 1.6 TDI motorlar maalesef şansımıza torsiyonlu.

    Bu arada söylemeden geçeneyeceğim, lastik kalitesi de yol tutuşunda çok büyük etken. Test araçlarında ben kaliteli ve düzgün lastik olduğunu sanmıyorum.
    Otopark testinde de lastikten şikayet edip arabanın çok evvel koptuğunu belirtmişlerdi. Aynı altyapıdaki Golf7 1.6 TDI'da da torsiyonu yere göğe sığdıramamışlardı.
    Torsiyonlu modelin tam bağımsızdan daha konforlu olduğu, darbe sönümlemesinin çok daha başarılı olduğunu belirtmişlerdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gürbüz G -- 21 Temmuz 2015; 13:33:09 >




  • Gürbüz G kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Torsiyondan mı çok emin olamıyorum bana torsiyondan çok konfora ağırlık verilmiş süspansiyonunda bunda etkisi var gibi geldi.
    Aracı zorladığınızda çok ilginç tepkiler veriyor sanki arkası bi anda hafifliyor ve komple gövde olarak bir tarafa yığılıp yola tutunma isteğini kaybediyor, sonra esp devreye giriyor zaten.

    Golf ve Leon gibi bir çok konuda ortalama üstü ve mantıklı olan bir araç için çok büyük eksi bence bu yol tutuş olayı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 21 Temmuz 2015; 13:40:56 >
  • noss N kullanıcısına yanıt
    Hocam aracın hangi versiyonunu kullandınız tam anlamadım ama 1 yıldır 2014 1.4 TSI 140 HP Leon FR kullanıyorum, sizin dediğinizin tam tersi benim düşüncelerim de. Süspansiyonları sert olduğu için çukurları sönümlemede iyi değil doğal olarak ancak yol tutuşu gayet iyi.
  • Cesc_ kullanıcısına yanıt
    Ben fr kullanmadım kullandığın 2 araçta style donanımdı
  • Arkadaslar bu konuya lütfen bir çeki düzen getirelim. Aracı alacak arkadaşları yanlış yönlendirmeyelim.

    Şimdi araca ve aynı segmentteki diğer araçlarla karşılaştırmasına geleyim. uzun bir yazı olabilir. Öncelkle en cok karşılaştırması yapılan 308 ile leonu ele alirsak. fiyat ve motor bakımından degerlendirmek gerekir. leonun 1.2 tsi motorunun performans degerleri 308 in tum motorlarindan daha iyi 1.4 tsi yi saymiyorum bile. yani motor konusunda wv grubun destegini alan leon acik ara daha iyi. tutus limitlerine gelirsek leonun limitlerde yasadigi ani kopmalar var. yani kademeli bir sekilde kopmuyor arkasi. belli bir limite kadar iyi fakat sonra birden kopuyor. 308 bu konuda daha iyi leondan. icine gelirsek leonun malzeme kalitesi ile 308 arasinda pek fark oldugunu dusunmuyorum. ancak kullanislilik bakimindan 308 gogus bolgesinde fazla tus olmadan cogu seyi dokunmatik ekrandan yapmak bazen eziyey verici olabiliyor. klima bile oradan ayarlaniyor. ancak fiziksel tus koymak kullanisliliktir. leon bu konuda daha iyi. fiyat konusuna gelirsek zaten bariz bir sekilde leon daha iyi bu yuzden tutulan bir arac. suan piyasadaki en ucuz c segment araclardan biri 1.2 si. ustelik 0-100 u 9.9 sn 110 bg lik yeni olanin. ki bu deger 1.16d, a180, mazda 3, ford focus tum motorlari, peu 308, i30 gibi araclardan daha iyi. arastirabilirsiniz. bu yuzden 1.2 soyle boyle diyenler motor hakkinda hacminden baska birsey bilmeyenlerdir. tork desen sikistirma orani desen devir araligi desen hicbirsey anlamazlar. bu durum golf icinde, seat,skoda icinde yani vag grubu icin gecerli tabii. motorlarlari gercekten kaliteli.
    Leon ile golfu kiyaslama yapayim birde. Golf gercekten kaliteli bir arac ve hakkini veriyor parasinin. leon 10 bin daha ucuz ve aracin bi yerlerinden mecburen kisilmis. ancak bence paranizi cok harcamak istemiyorsaniz kesinlikle o fiyata ciddi bir alternatif. ustelik leon dolu paket olan style ile geliyor tr ye son kasasinda. buda araci on plana cikartiyor.sitesine girip donanima bakin mutlaka gercekten zengin bir donanima sahip oldugunu goreceksiniz. hatta golfun orta paketi comfortlineda olmayan bazi ozellikler style da var. buda ciddi bir alternatif olmasini guclendiriyor. ancak golf kesinlikle daha iyi bir arac leondan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • xalx kullanıcısına yanıt
    leonun 1.2 tsi motorunun performans degerleri 308 in tum motorlarindan daha iyi

    Kağıt üzerinde 1.2 PureTech 130 hp EAT6 daha iyi gibi duruyor. Yukardakini neye göre yazdığını da açıklayabilir misin. Bizde bilgilenmiş oluruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ognemir -- 21 Temmuz 2015; 14:47:01 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sk8ter_Boi


    quote:

    Orijinalden alıntı: Chuckly

    Arkadaşlar merhabalar

    1.2 tsi dsg leon için ne kadar sıra var acaba bilen var mı?

    Opsiyon olarak Ne istedigine bagli aslinda. Bakarsin 2 haftada teslim olur sorman lazim bayilere

    Ben haziranda bayiye gittiğim zaman bi araç vardı ortalama 10 güne teslimdi apollo mavi 1.2 tsi dsg. sadece sunroof ve led vardı. ben daha dolu bi araç istedigim için bir bucuk ay beklemeyı goze aldım. yanı sans ısı ama dolu araclar bıraz daha gec gelıyor heralde sormak lazım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gatayi -- 21 Temmuz 2015; 15:16:56 >
  • Aracımdan ben çok memnunum genel olarak ancak yol tutuşu konusunda bir kelam da ben edeyim.

    Bilmiyorum neden kaynaklanıyor ama 145-150 km hız ve sonrasında güven duymuyorum araca çok kararsız gidiyor gibi bir his alıyorum savrulacakmış gibi. Belki benim kuruntumdan veya aracımdan veya lastiklerden bilemiyorum. Hatta büyük ihtimal lastiklerden olabilir.

    2009 dan önce Octavia 1 ve 2 kullanmıştım 9 sene kadar. Açıkçası bu araç octavia dan daha iyi yol tutuyor diyemiyorum ki beklentim o şekildeydi daha kısa dingil mesafesi ve daha spor bir araç olması sebebiyle.

    Aşağıda geçen başımdan geçen bir şeyi anlatacağım ama bunun faturasını aracıma değil lastiklerime çıkarıyorum.

    Yaşım 30, 18 biter bitmez ehliyet aldım dolayısıyla kabaca 11 senelik şöförüm diyebilirim. Bu kadarlık şöförlüğümde hiç bir zaman hiç bir şekilde yaşamadığım şekilde düşük süratte hiç beklemediğim bir anda aracın hakimiyetini kaybettim 1 ay kadar önce.

    Gece saatinde halkalı dolaylarında bir viraja girdim. Ancak öyle bir viraj ki zaten max 30 la girilir. Çok keskin. Bugüne kadar da 200 kere geçmiş olabilirim oradan. Yine her zamanki gibi girdim. Araç aniden koptu yoldan sağa savruldu. Ani bir refleksle ters tarafa kırdım öteki tarafa savruldu. tekrar kırdım öteki tarafa.. Allahtan kimse yoktu gece vakti ve 2 şeritli dar bir dönüştü kimse olmadığı için ortasından rahat rahat dönüyordum.. O sebeple sağa sola vurmadan kurtardım.. Yolda yağ vs mi vardı diye indim baktım yok. Ancak gece belediye sulamalarından yola sağlı sollu su dökülmüş sırılsıklamdı. Ancak yolun ıslak olması bu kadar mı etki eder. esp vs çalıştı mı farketmedim bile o panikle. belki de o kurtardı... spin de atabilirdim...

    Bugüne kadar o virajda saçma sapan bir şekilde kaza yapmış araçlar görüyordum ve anlam veremiyordum. Çünkü gerçekten isteseniz de hızlı giremeyeceğiniz bir dönüş . Az daha ben de onlardan biri oluyordum. Çarpsam benim burnum dahi kanamazdı ama o hızda kayıp arabayı vurarak tarihe geçerdim herhalde! Artık buraya kuzu gibi giriyorum.

    Gerçekten aracımla beraber gelen michelin lastiklerden hiç ama hiç memnun değilim. michelin energy saver.. kaygan zeminde inanılmaz patinaja düşüyor hemen kayma eğilimi gösteriyor. araç allahtan 105 lik 140 lık olsa demek ki uçacağım.. biraz daha ömrü dolsun direk çöpe atacağım o kadar memnuniyetim düşük bu lastikte.

    Genel olarak güven vermiyor. Islak zeminde ise hafif bile olsa gaza da frene de dokunmaya korkuyorum hele ki viraj da varsa.

    Aracın efsane bir yol tutuşu yok bence ama standart kullanıcıların çoğunu memnun edecektir. Ben ise bir tık daha iyisini beklerdim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bLooP

    Arkadaşlar selam sizden yardım bekliyorum.
    Benim Leon'un camlarından inanılmaz ses gelmeye başladı son bir kaç haftadır. Sanırım kapı fitillerinden dolayı olmakta.

    Bu sorunu nasıl çözebilirim? Servise götüreceğim ama sürekli silikon sprey atıp gönderiyorlar ve sanırım bu sprey mahvetti fitilleri.
    Arkadaşlar aracın içi resmen takır tukur şu an.

    Arkadaşlar bu konu hakkında bilgisi olan yok mudur =)

    Ya da aracın fitillerine ne yapılabilir? Bunlar değiştirilebilir mi. Anladığım kadarı ile fitiller fitillikten çıkmış durumda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bLooP

    quote:

    Orijinalden alıntı: bLooP

    Arkadaşlar selam sizden yardım bekliyorum.
    Benim Leon'un camlarından inanılmaz ses gelmeye başladı son bir kaç haftadır. Sanırım kapı fitillerinden dolayı olmakta.

    Bu sorunu nasıl çözebilirim? Servise götüreceğim ama sürekli silikon sprey atıp gönderiyorlar ve sanırım bu sprey mahvetti fitilleri.
    Arkadaşlar aracın içi resmen takır tukur şu an.

    Arkadaşlar bu konu hakkında bilgisi olan yok mudur =)

    Ya da aracın fitillerine ne yapılabilir? Bunlar değiştirilebilir mi. Anladığım kadarı ile fitiller fitillikten çıkmış durumda.

    bende aynı sıkıntı vardı, ilk başta silikon sprey sıkıp süngerle güzelce dağıttım. iyice yumuşadı.
    iki-üç gün sonra sonra yine temiz bir süngerle sabunlu suyla yıkadım.
    şuanda bir sıkıntım yok.
    aynı şey sunroof içinde geçerli. 4-5 yıkamada bir bu yapılan işlemi tekrarlamak gerekmekte.




  • cnsuff C kullanıcısına yanıt
    Benzer bir olay benimde başıma geldi fakat Golf'le kayın pederimde Golf var Leon'la aynı şasiyi paylaşan araç onun üzerinde de michelin energy saver lastikleri vardı çoğu zaman bende kullanıyorum aracı ve benzer yol tutuşla ilgili memnuniyetsizliklerim vardı geçen sene tatile gitmeden önceki aracımda çok beğendiğim Bridgestone Turanza lastikler taktırdık tarihleride kontrol ettim lastikler oldukça tazeydi. Taktırdıktan sonra yola çıktık fakat sonuç dediğin gibi 140'ın üzerinde virajlarda güvensizlik ve zaman zaman garip savrulmalar maalesef lastikle ilgilisi yoktu Golf'un sorununun umarım seninki lastikle alakalıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gürbüz G

    quote:

    Orijinalden alıntı: bLooP

    quote:

    Orijinalden alıntı: bLooP

    Arkadaşlar selam sizden yardım bekliyorum.
    Benim Leon'un camlarından inanılmaz ses gelmeye başladı son bir kaç haftadır. Sanırım kapı fitillerinden dolayı olmakta.

    Bu sorunu nasıl çözebilirim? Servise götüreceğim ama sürekli silikon sprey atıp gönderiyorlar ve sanırım bu sprey mahvetti fitilleri.
    Arkadaşlar aracın içi resmen takır tukur şu an.

    Arkadaşlar bu konu hakkında bilgisi olan yok mudur =)

    Ya da aracın fitillerine ne yapılabilir? Bunlar değiştirilebilir mi. Anladığım kadarı ile fitiller fitillikten çıkmış durumda.

    bende aynı sıkıntı vardı, ilk başta silikon sprey sıkıp süngerle güzelce dağıttım. iyice yumuşadı.
    iki-üç gün sonra sonra yine temiz bir süngerle sabunlu suyla yıkadım.
    şuanda bir sıkıntım yok.
    aynı şey sunroof içinde geçerli. 4-5 yıkamada bir bu yapılan işlemi tekrarlamak gerekmekte.

    Anladım hocam bunun kesin bir çözümü yok mu?
    Daha önce Fiestam vardı araçta en ufak bir sorun yaşamamıştım. Eşşek niyetine kullanmama rağmen.
    Bununla sürekli ufak tefek can sıkıcı sorunlar yaşıyorum yahu.




  • cnsuff C kullanıcısına yanıt
    Islak zemin konusunda conti premium contact 5 lastikler bayağı iyi.
    Michelin primacy 3'de iyi diye biliyorum.

    Energy saver lastikler arabanın tutunma direncini azalttığı için az yaktırdığını iddia etmekte. bu da yol tutuşunda negatif etki yapıyor.
    Zaten primacy 3 ve conti PC5 lastiklerden bir seviye altta bir lastik.
  • arkadaslar dediginiz lastikler zaten energy saver ve turanza oldukca kotu lastikler yol tutus bakimindan. conti contact 5 iyidir arkadasin dedigi gibi.

    @ognemir
    evet yanlis bakmisim tekrar baktigim zaman 9.6 sn oldugunu gordum. leon 1.2 9.9 sn. pek fark yok arada aslinda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 13901391139213931394
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.