Şimdi Ara

Şanzıman bilyesi mi Prizdirek rulmanı mı anlayamadım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
1
Favori
45.712
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Araç 2000 model Megane Coupe.

    Boşta, 1, 2 ve 3. viteste inanılmaz bir vurgu sesi, inanılmaz bir tıkırtı. Düşük devirde vites büyüterek 300 kilometre geldim, gelmek zorundaydım. 4. viteste sıkıntı olmadı. Bu olay olduktan sonra 5. vitesi hiç kullanmadım. 20-80 kilometre arası sadece 4. vites kullandım. Zaman zaman 1-4 yaptığım oldu, ışıklardan kalkışlarda vs. Söz konusu sesi boşta gaz verince ve ayağımı debriyajtan çektiğimde duyuyorum.

    Ufak bir ilçede ustalar baktı ama çıkma şanzıman bulmak gerek dedikleri için yola devam etmek istedim. Bu nedenle 300 kilometre geldim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ömer -- 26 Ocak 2014; 20:47:11 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Şanzıman Bilyesi mi Prizdirek Rulmanları mı?

    Bu iki terim genellikle birbirinin yerine kullanılır ancak birbirlerinden farklıdırlar.

    Prizdirek Rulmanları

    Prizdirek rulmanları, şaftları desteklemek ve dönmelerine izin vermek için kullanılan radyal yataklardır. Genelde ağır yükleri desteklemek için kullanılırlar ve otomobiller, kamyonlar ve endüstriyel makineler gibi çeşitli uygulamalarda bulunurlar. Prizdirek rulmanları bozulduğunda, yüksek bir uğultu veya vızıltı sesi çıkartabilirler.

    Şanzıman Bilyeleri

    Şanzıman bilyeleri, dişliler arasında teması sağlamak için kullanılan küçük bilyelerdir. Şanzımanlarda viteslerin sorunsuz bir şekilde değişmesini ve torkun aktarılmasını sağlarlar. Şanzıman bilyeleri bozulduğunda, sürüş sırasında kayma, takırtı veya öğütme sesleri gibi belirtiler ortaya çıkabilir.

    Arıza Belirtileri

    Hem prizdirek rulmanları hem de şanzıman bilyelerinin arızası, sürüş sırasında çeşitli belirtilere neden olabilir:

    • Uğultu veya vızıltı sesi
    • Kayma
    • Takırtı veya öğütme sesleri
    • Titreşim
    • Vites değiştirme sorunları

    Bu belirtileri fark ederseniz, aracınızı bir an önce bir tamirciye göstermeniz önerilir. Arızalı prizdirek rulmanları veya şanzıman bilyeleri onarılmadığı takdirde, daha powaz sorunlara ve daha maliyetli onarımlara neden olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Debriyaja basılı şekilde marşa basın, motoru devirlendirin. Debriyajda ama boşta değil. Eğer ses geliyorsa prizdirek rulmanında sıkıntı vardır. Volant dönerken prizdirek sabit kaldığı için arada çalışan rulman tıkırtı yapar.

    Aynı şeyi 60km hıza çıkıp ikinci vitese atıp debriyaja basarak deneyin. Bu sefer şanzıman giriş şaftı çok yüksek hızlarda döneceği için eğer şanzıman bilyası arızalıysa ses yapar. Debriyaja bastığınızda motor rölantiye düşeceği için o ses daha belirgin olacaktır. Ancak prizdirek rulmanında problem varsa bu ikinci işlemde de ses gelecektir.

    Kısacası iki işlemde de ses varsa prizdirek rulmanı, sadece ikincide ses yapıyorsa şanzıman bilyası.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Debriyaja basılı şekilde marşa basın, motoru devirlendirin. Debriyajda ama boşta değil. Eğer ses geliyorsa prizdirek rulmanında sıkıntı vardır. Volant dönerken prizdirek sabit kaldığı için arada çalışan rulman tıkırtı yapar.

    Aynı şeyi 60km hıza çıkıp ikinci vitese atıp debriyaja basarak deneyin. Bu sefer şanzıman giriş şaftı çok yüksek hızlarda döneceği için eğer şanzıman bilyası arızalıysa ses yapar. Debriyaja bastığınızda motor rölantiye düşeceği için o ses daha belirgin olacaktır. Ancak prizdirek rulmanında problem varsa bu ikinci işlemde de ses gelecektir.

    Kısacası iki işlemde de ses varsa prizdirek rulmanı, sadece ikincide ses yapıyorsa şanzıman bilyası.


    Şu an aracı yürütmeyi düşünmüyorum. O nedenle 60 km hız göremem bir daha.

    Araç boşta çalışırken gaz veriyordum ayağımı gazdan çektiğimde ses başlıyordu. Debriyaja basılıyken kesiyordu. Bu şekilde 1. vitese taktım tıkırtı devam, 2. viteste devam, 3. viteste devam lakin 4. vitese taktığım an kesiliyordu. O nedenle 1-4 yaptım bazı zamanlarda 2 ve 3. viteslerde sesi işitmeyeyim diye.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ömer

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Debriyaja basılı şekilde marşa basın, motoru devirlendirin. Debriyajda ama boşta değil. Eğer ses geliyorsa prizdirek rulmanında sıkıntı vardır. Volant dönerken prizdirek sabit kaldığı için arada çalışan rulman tıkırtı yapar.

    Aynı şeyi 60km hıza çıkıp ikinci vitese atıp debriyaja basarak deneyin. Bu sefer şanzıman giriş şaftı çok yüksek hızlarda döneceği için eğer şanzıman bilyası arızalıysa ses yapar. Debriyaja bastığınızda motor rölantiye düşeceği için o ses daha belirgin olacaktır. Ancak prizdirek rulmanında problem varsa bu ikinci işlemde de ses gelecektir.

    Kısacası iki işlemde de ses varsa prizdirek rulmanı, sadece ikincide ses yapıyorsa şanzıman bilyası.


    Şu an aracı yürütmeyi düşünmüyorum. O nedenle 60 km hız göremem bir daha.

    Araç boşta çalışırken gaz veriyordum ayağımı gazdan çektiğimde ses başlıyordu. Debriyaja basılıyken kesiyordu. Bu şekilde 1. vitese taktım tıkırtı devam, 2. viteste devam, 3. viteste devam lakin 4. vitese taktığım an kesiliyordu. O nedenle 1-4 yaptım bazı zamanlarda 2 ve 3. viteslerde sesi işitmeyeyim diye.

    Araç durur vaziyette iken debriyaja basıp gaz verince ses yapıyor mu ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ömer

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Debriyaja basılı şekilde marşa basın, motoru devirlendirin. Debriyajda ama boşta değil. Eğer ses geliyorsa prizdirek rulmanında sıkıntı vardır. Volant dönerken prizdirek sabit kaldığı için arada çalışan rulman tıkırtı yapar.

    Aynı şeyi 60km hıza çıkıp ikinci vitese atıp debriyaja basarak deneyin. Bu sefer şanzıman giriş şaftı çok yüksek hızlarda döneceği için eğer şanzıman bilyası arızalıysa ses yapar. Debriyaja bastığınızda motor rölantiye düşeceği için o ses daha belirgin olacaktır. Ancak prizdirek rulmanında problem varsa bu ikinci işlemde de ses gelecektir.

    Kısacası iki işlemde de ses varsa prizdirek rulmanı, sadece ikincide ses yapıyorsa şanzıman bilyası.


    Şu an aracı yürütmeyi düşünmüyorum. O nedenle 60 km hız göremem bir daha.

    Araç boşta çalışırken gaz veriyordum ayağımı gazdan çektiğimde ses başlıyordu. Debriyaja basılıyken kesiyordu. Bu şekilde 1. vitese taktım tıkırtı devam, 2. viteste devam, 3. viteste devam lakin 4. vitese taktığım an kesiliyordu. O nedenle 1-4 yaptım bazı zamanlarda 2 ve 3. viteslerde sesi işitmeyeyim diye.

    Araç durur vaziyette iken debriyaja basıp gaz verince ses yapıyor mu ?

    Bunu denemedim. Yarın sabah deneyerek size buradan haber veririm. 15 metre ileriye park etmek için yürüteyim dedim mahalledeki esnaf dükkân önlerine döküldü. Sesi siz düşünün.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ömer

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ömer

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Debriyaja basılı şekilde marşa basın, motoru devirlendirin. Debriyajda ama boşta değil. Eğer ses geliyorsa prizdirek rulmanında sıkıntı vardır. Volant dönerken prizdirek sabit kaldığı için arada çalışan rulman tıkırtı yapar.

    Aynı şeyi 60km hıza çıkıp ikinci vitese atıp debriyaja basarak deneyin. Bu sefer şanzıman giriş şaftı çok yüksek hızlarda döneceği için eğer şanzıman bilyası arızalıysa ses yapar. Debriyaja bastığınızda motor rölantiye düşeceği için o ses daha belirgin olacaktır. Ancak prizdirek rulmanında problem varsa bu ikinci işlemde de ses gelecektir.

    Kısacası iki işlemde de ses varsa prizdirek rulmanı, sadece ikincide ses yapıyorsa şanzıman bilyası.


    Şu an aracı yürütmeyi düşünmüyorum. O nedenle 60 km hız göremem bir daha.

    Araç boşta çalışırken gaz veriyordum ayağımı gazdan çektiğimde ses başlıyordu. Debriyaja basılıyken kesiyordu. Bu şekilde 1. vitese taktım tıkırtı devam, 2. viteste devam, 3. viteste devam lakin 4. vitese taktığım an kesiliyordu. O nedenle 1-4 yaptım bazı zamanlarda 2 ve 3. viteslerde sesi işitmeyeyim diye.

    Araç durur vaziyette iken debriyaja basıp gaz verince ses yapıyor mu ?

    Bunu denemedim. Yarın sabah deneyerek size buradan haber veririm. 15 metre ileriye park etmek için yürüteyim dedim mahalledeki esnaf dükkân önlerine döküldü. Sesi siz düşünün.

    İşlemi yaptığınızda ses çıkarsa prizdirek rulmanı. Çıkmazsa şanzıman bilyalarına baktırın.




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Bu bilyelerin değiştirilme olasılığı nedir? Sanırım çıkmaya baksak daha sağlıklı olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ömer -- 26 Ocak 2014; 23:14:44 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Ömer kullanıcısına yanıt
    bu konuya cevap verecek daha bilgili arkadaşlar mevcuttur..ben bilebildiklerimi anlatayım...
    araçların şanzımanında genelde gurup kamalı mil geri vites ve yükseltme dişlileri bulunur..pirizdirek dişliside uzantısı dışarıda olsada şanzımana aittir..aracı tanımıyorum amma şanzıman hakkında bilgilerime dayanarak..
    sizin arızanızın gurup milinden geldiği kanatindeyim..şayet pirizdirek bilyası bozuk olsa 4 vitestede ses yapardı.şanzıman iç yapısı hakkında bilginiz varsa şöyle bir durum var;4.viteste pirizdrekle çıkış birleşir..gurup devreden çıkar..5.vitese korsanız ses yine gelir..gurup devreye girdiği için..aslında ses 1.vitestede var fakat 1 çok güçlü olduğu için ve hemen 2.vitese attığımız(siz 4 yapıyorsunuz duymamanız normaldir)zaman sesi duyarız 3.viteste daha çok duyarız..geçmiş olsun.umarım birşeyler karalıyabilmişim...
    (bana bu soruyu sorduğunuza göre biraz tanıyorsunuz.bu işleri bırakalı çok oldu.malum yaş meselesi.)
    ilave edeyim:pirizdirekte genede iki bilya bulunur.i
    ç masura(genelde)dış tane bilya.masura hakkındada bir şey diyemem..şanzımanın inmesi gerekiyor.
    debriyaja basıp kaldırmayla ses dğişiyorsa arıza baskıdan olmasın-her halükarda şanzıman inmeli bence...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hezerfen -- 26 Ocak 2014; 22:22:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ömer

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ömer

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Debriyaja basılı şekilde marşa basın, motoru devirlendirin. Debriyajda ama boşta değil. Eğer ses geliyorsa prizdirek rulmanında sıkıntı vardır. Volant dönerken prizdirek sabit kaldığı için arada çalışan rulman tıkırtı yapar.

    Aynı şeyi 60km hıza çıkıp ikinci vitese atıp debriyaja basarak deneyin. Bu sefer şanzıman giriş şaftı çok yüksek hızlarda döneceği için eğer şanzıman bilyası arızalıysa ses yapar. Debriyaja bastığınızda motor rölantiye düşeceği için o ses daha belirgin olacaktır. Ancak prizdirek rulmanında problem varsa bu ikinci işlemde de ses gelecektir.

    Kısacası iki işlemde de ses varsa prizdirek rulmanı, sadece ikincide ses yapıyorsa şanzıman bilyası.


    Şu an aracı yürütmeyi düşünmüyorum. O nedenle 60 km hız göremem bir daha.

    Araç boşta çalışırken gaz veriyordum ayağımı gazdan çektiğimde ses başlıyordu. Debriyaja basılıyken kesiyordu. Bu şekilde 1. vitese taktım tıkırtı devam, 2. viteste devam, 3. viteste devam lakin 4. vitese taktığım an kesiliyordu. O nedenle 1-4 yaptım bazı zamanlarda 2 ve 3. viteslerde sesi işitmeyeyim diye.

    Araç durur vaziyette iken debriyaja basıp gaz verince ses yapıyor mu ?

    Bunu denemedim. Yarın sabah deneyerek size buradan haber veririm. 15 metre ileriye park etmek için yürüteyim dedim mahalledeki esnaf dükkân önlerine döküldü. Sesi siz düşünün.

    Niyeyse çok güldüm geçmiş olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    bu konuya cevap verecek daha bilgili arkadaşlar mevcuttur..ben bilebildiklerimi anlatayım...
    araçların şanzımanında genelde gurup kamalı mil geri vites ve yükseltme dişlileri bulunur..pirizdirek dişliside uzantısı dışarıda olsada şanzımana aittir..aracı tanımıyorum amma şanzıman hakkında bilgilerime dayanarak..
    sizin arızanızın gurup milinden geldiği kanatindeyim..şayet pirizdirek bilyası bozuk olsa 4 vitestede ses yapardı.şanzıman iç yapısı hakkında bilginiz varsa şöyle bir durum var;4.viteste pirizdrekle çıkış birleşir..gurup devreden çıkar..5.vitese korsanız ses yine gelir..gurup devreye girdiği için..aslında ses 1.vitestede var fakat 1 çok güçlü olduğu için ve hemen 2.vitese attığımız(siz 4 yapıyorsunuz duymamanız normaldir)zaman sesi duyarız 3.viteste daha çok duyarız..geçmiş olsun.umarım birşeyler karalıyabilmişim...
    (bana bu soruyu sorduğunuza göre biraz tanıyorsunuz.bu işleri bırakalı çok oldu.malum yaş meselesi.)
    ilave edeyim:pirizdirekte genede iki bilya bulunur.i
    ç masura(genelde)dış tane bilya.masura hakkındada bir şey diyemem..şanzımanın inmesi gerekiyor.
    debriyaja basıp kaldırmayla ses dğişiyorsa arıza baskıdan olmasın-her halükarda şanzıman inmeli bence...

    İndireceğiz görülen o ki. Teşekkür ederim paylaşımlarınız için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: greencher
    Niyeyse çok güldüm geçmiş olsun

    Araçtan indiğimde ben de sinirlerim bozulduğu için gülüyordum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ömer -- 26 Ocak 2014; 23:12:43 >
  • İzmir'de var mı önerebileceğiniz şanzıman ustası?
  • @kocaballi @cLk @set @supremum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ömer -- 30 Ocak 2014; 13:01:11 >
  • Güncel diyelim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ömer

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ömer

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Debriyaja basılı şekilde marşa basın, motoru devirlendirin. Debriyajda ama boşta değil. Eğer ses geliyorsa prizdirek rulmanında sıkıntı vardır. Volant dönerken prizdirek sabit kaldığı için arada çalışan rulman tıkırtı yapar.

    Aynı şeyi 60km hıza çıkıp ikinci vitese atıp debriyaja basarak deneyin. Bu sefer şanzıman giriş şaftı çok yüksek hızlarda döneceği için eğer şanzıman bilyası arızalıysa ses yapar. Debriyaja bastığınızda motor rölantiye düşeceği için o ses daha belirgin olacaktır. Ancak prizdirek rulmanında problem varsa bu ikinci işlemde de ses gelecektir.

    Kısacası iki işlemde de ses varsa prizdirek rulmanı, sadece ikincide ses yapıyorsa şanzıman bilyası.


    Şu an aracı yürütmeyi düşünmüyorum. O nedenle 60 km hız göremem bir daha.

    Araç boşta çalışırken gaz veriyordum ayağımı gazdan çektiğimde ses başlıyordu. Debriyaja basılıyken kesiyordu. Bu şekilde 1. vitese taktım tıkırtı devam, 2. viteste devam, 3. viteste devam lakin 4. vitese taktığım an kesiliyordu. O nedenle 1-4 yaptım bazı zamanlarda 2 ve 3. viteslerde sesi işitmeyeyim diye.

    Araç durur vaziyette iken debriyaja basıp gaz verince ses yapıyor mu ?

    Bunu denemedim. Yarın sabah deneyerek size buradan haber veririm. 15 metre ileriye park etmek için yürüteyim dedim mahalledeki esnaf dükkân önlerine döküldü. Sesi siz düşünün.

    İşlemi yaptığınızda ses çıkarsa prizdirek rulmanı. Çıkmazsa şanzıman bilyalarına baktırın.

    Alıntıları Göster
    vites boşta ve ayağımızı debriyajdan kaldırdık tıkı tıkı tıkı sesi geliyor. debriyaja basarsam ses kesiliyor. araç vitesde ve yürür haldeyken ses gelmiyor. bu neden olabilir ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crow in cornfield

    vites boşta ve ayağımızı debriyajdan kaldırdık tıkı tıkı tıkı sesi geliyor. debriyaja basarsam ses kesiliyor. araç vitesde ve yürür haldeyken ses gelmiyor. bu neden olabilir ?

    Alıntıları Göster
    Hocam sorunu çözebildin mi? araştırırken bu konuyu buldum, bende de aynı sorun var da.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: isetta_1955

    Hocam sorunu çözebildin mi? araştırırken bu konuyu buldum, bende de aynı sorun var da.

    Alıntıları Göster
    Çözmek değil de sorunun kaynağı şu pirizdirek rulmanı. 30 liralık şey ama işçiliği çok. Baskı balata değişirken değiştirin. Yürüyüşe sorun edecek Bir parça değil sadece ses yapıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crow in cornfield

    Çözmek değil de sorunun kaynağı şu pirizdirek rulmanı. 30 liralık şey ama işçiliği çok. Baskı balata değişirken değiştirin. Yürüyüşe sorun edecek Bir parça değil sadece ses yapıyor.

    Alıntıları Göster
    Hocam benim araç 130k km'de baskı balata 20k km önce değişti. Parça olarak fiyatı hiçbir şey de değiştirilmesi çok meşakkatli. Ben de araç ısındıktan sonra ses kesiliyor hocam sizde de öyle mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi isetta_1955 -- 23 Kasım 2018; 22:53:58 >
  • isetta_1955 kullanıcısına yanıt
    Tam km si gelmiş işte.usta adam olsa bu sorun çıkarır deyip uyarır ama adam değil işte. Benim ki ısınınca yapıyor genelde ama debriyaja basınca ses gidiyorsa rulman problemin var. Artık bir daha ki baskı balata değişiminde değiştirirsin.hatta aklında olsun debriyaj telini ve çatalını da değiştir. 150 binden sonra değişmesi lazım 50 TL lik tel yolun ortasında kopuverir kalırsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crow in cornfield

    Tam km si gelmiş işte.usta adam olsa bu sorun çıkarır deyip uyarır ama adam değil işte. Benim ki ısınınca yapıyor genelde ama debriyaja basınca ses gidiyorsa rulman problemin var. Artık bir daha ki baskı balata değişiminde değiştirirsin.hatta aklında olsun debriyaj telini ve çatalını da değiştir. 150 binden sonra değişmesi lazım 50 TL lik tel yolun ortasında kopuverir kalırsın.
    Tamamdır hocam, tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.