Şimdi Ara

Turbo Hortumunda Aşırı Yağlanma

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
1
Favori
94.278
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. C3 1.4 hdi 70 bg aracimim turbo hortumunda asiri yag tespit ettim. Öncelikle arabada şu şekilde sorun yaratiyor. Biraz hizli gittigimde sanki ayagimi gazdan cekmis gibi kesilip duzeliyor ufak bi silkleme yapiyor. Bu hortum 3 kollu. Turbodan hava akismetreye (debimetre) gidiyor diger ucuda motora gidiyor sanirim. Hortumun her ucunda da asiri derecede yaglanma var ve disina kadar tasmis durumda. Hortumu cikarip kontrol ettigimde bi yirtik goremedim. Daha once boyle bi yaglanma gormemistim sizce sorun ne olabilir ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Turbo Hortumunda Aşırı Yağlanma: Nedenleri ve Çözümleri

    Turbo hortumu, turboşarjınızdan intercooler'ınıza hava taşıyan esnek bir borudur. Bununla birlikte, zamanla aşırı yağlanma sorununa uğrayabilir. Bu sorun, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir ve aracınızın performansını önemli ölçüde etkileyebilir.

    Turbo Hortumundan Yağ Gelmesinin Nedenleri

    • Turbo keçelerinin aşınması: Turboşarjınızdaki keçeler aşındığında, yağ sızıntısı meydana gelebilir.
    • Yüksek krank mili gazı basıncı: Krank mili gazı basıncı çok yüksekse, turbo hortumundan yağ ittirebilir.
    • Tıkalı yağ tahliye borusu: Yağ tahliye borusu tıkanırsa, turboşarjda aşırı yağ birikmesine neden olabilir.
    • Yağ seviyesinin fazla olması: Motorunuzda çok fazla yağ varsa, turbo hortumuna fazla yağ girebilir.

    Turbo Hortumunda Yağ Sorununun Belirtileri

    • Turbo hortumundan yağ sızıntısı: Hortumda yağ sızıntısı gözlemlenebilir.
    • Yağ dumanı: Motor çalıştığında yağ dumanı çıkabilir.
    • Azalan motor performansı: Aşırı yağlanma, turboşarjın verimliliğini etkileyerek motor performansında düşüşe neden olabilir.

    Turbo Hortumunda Yağlanma Sorununu Çözme

    Turbo hortumundaki yağlanma sorununu çözmek için şunları yapmalısın:

    • Arızalı parçaları tespit et: Sızıntının kaynağını belirlemek için turbo hortumunu, keçelerini ve yağ tahliye borusunu incele.
    • Arızalı parçaları değiştir: Hasarlı parçalar tespit edildiyse, bunları yeni parçalarla değiştir.
    • Yağ seviyesini kontrol et: Motorunuzdaki yağ seviyesini kontrol et ve gerekirse boşaltıp doldur.
    • Krank mili gazı basıncını kontrol et: Krank mili gazı basıncı çok yüksekse, bu sorunun nedenini belirlemek için bir mekanikle görüş.

    Turbo hortumunda aşırı yağlanma sorunu, aracınızın performansını etkileyebilecek ciddi bir sorundur. Bu sorunu zamanında tespit edip gidererek turboşarjınızın ve aracınızın sağlığını koruyabilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • hava filtresi kirli olabilir yada motor havalandırmasından yağ atıyordur.
  • terleme gibi ek yerlerinden sızdırıyorsa sert kullanım sonrası; normal..
    yağ eksiltme yoksa sorun yok; arıza kodlarına baktırın yine de serviste..
    debimetrede yağlanma yok değil mi?
  • Bir çok turbo dizel araçta bu durum mevcut..İster istemez sıkıştırıldığında yağ atma oluyor hangi turbo dizele bindiysem temizlenmediyse böyleydi.Eksiltme yoksa peşine düşmeye gerek yok.
  • Yag eksiltme oluyor arkadaslar. Hortumda bu sefer daha once gormedigim kadar yag sizintisi vardi cikarip kontrol ettigimde hortumun disi oldugu gibi yagdi fakat icinde bisey yoktu debimtrede icinde yag yok ama baglanti yeri yaglanmis ellerim vicik vicik yag oldu resmen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Narcotiq -- 20 Ocak 2014; 22:33:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Narcotiq kullanıcısına yanıt
    turbo borusunun yağlanması dediğiniz gibi bi probleme mi sebep olur araçta?
    aynı dediğiniz olayı ara sıra aracımda yaşıyorum da.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: quvardci

    turbo borusunun yağlanması dediğiniz gibi bi probleme mi sebep olur araçta?
    aynı dediğiniz olayı ara sıra aracımda yaşıyorum da.

    Özellikle 1. Viteste biraz zorlarsam oluyor 3. Ve diger viteslerde gazlarkende oluyor o sorun ama bu illa turbo hortumu ile ilgilede olmayabilir ben sadece tahmin yuruttum hortumda bu kadar yaglanma oldugundan dolayi. Debimetre kirlenincede yapar debimetreni yagsiz kontak spreyle temizle belki iyilesme olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Motorda Yağ Kaçakları Varmış?
    11 yıl önce açıldı
    Lifter sesi ve yağ basıncı
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Narcotiq


    quote:

    Orijinalden alıntı: quvardci

    turbo borusunun yağlanması dediğiniz gibi bi probleme mi sebep olur araçta?
    aynı dediğiniz olayı ara sıra aracımda yaşıyorum da.

    Özellikle 1. Viteste biraz zorlarsam oluyor 3. Ve diger viteslerde gazlarkende oluyor o sorun ama bu illa turbo hortumu ile ilgilede olmayabilir ben sadece tahmin yuruttum hortumda bu kadar yaglanma oldugundan dolayi. Debimetre kirlenincede yapar debimetreni yagsiz kontak spreyle temizle belki iyilesme olabilir.

    sıfır aldığım aracım (HDI) yaklaşık 3000 km de iken özellikle yokuş yukarı ne kadar bassamda gitmiyordu ve titriyordu
    arasıra yaptığı için servis çözüm bulamadı aramadı daha doğrusu.
    neyse konunuzu dağıtmayayım teşekkürler.

    debimetre dediğiniz şey nedir aracın neresinde bulunur?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: quvardci

    quote:

    Orijinalden alıntı: Narcotiq


    quote:

    Orijinalden alıntı: quvardci

    turbo borusunun yağlanması dediğiniz gibi bi probleme mi sebep olur araçta?
    aynı dediğiniz olayı ara sıra aracımda yaşıyorum da.

    Özellikle 1. Viteste biraz zorlarsam oluyor 3. Ve diger viteslerde gazlarkende oluyor o sorun ama bu illa turbo hortumu ile ilgilede olmayabilir ben sadece tahmin yuruttum hortumda bu kadar yaglanma oldugundan dolayi. Debimetre kirlenincede yapar debimetreni yagsiz kontak spreyle temizle belki iyilesme olabilir.

    sıfır aldığım aracım (HDI) yaklaşık 3000 km de iken özellikle yokuş yukarı ne kadar bassamda gitmiyordu ve titriyordu
    arasıra yaptığı için servis çözüm bulamadı aramadı daha doğrusu.
    neyse konunuzu dağıtmayayım teşekkürler.

    debimetre dediğiniz şey nedir aracın neresinde bulunur?

    Hava akismetre olarakta gecer aracinizda tam olarak nerde olacagini bilemicem fakat googleden aratirsan bulabilirsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bahsettiğiniz sorun maalesef bi çok hdi motorlarda var. Turbonun hortum ve borularının yağ olmasının bi kaç sebebi vardır.En önemli sebebi anlatayım size. Turbonun içindeki paletleri taşıyan bir mil bulunur. Bu milin aşınmasından dolayı ve milin aşırı boşluk yapmasından dolayı sadece hava basması gereken turbo, o milin boşluğundan geçen yağları da havanın içine katar ve borulara yağ bulaştırır. Sizde boruları yağlanmış olarak görürsünüz. Özellikle 3. viteste 1500 devirdeyken tam gaz bastığınızda aracın bashsettiğiniz şekilde kesiklik yapıyor gibi olmasının sebebi de budur. Havanın içinde ki yağ silindir içerisine ulaştığı için aracın kesiklik yapmasına neden olur. Turbonun milinin boşluk yapıp yapmadığını anlayabilirsiniz. Bunun için araç stop haldeyken turbonun sağ tarafındaki çıkış borusunu sökünüz ( hava filtresine giden) ve turbonun içine baktığınızda paleti görürsünüz. Parmağınızı sokup aşağı yukarı sallamaya çalışın. Çok az bi boşluk varsa o normal ama boşluk fazla ise mil aşınmış demektir bu da kısaca turbonuz arızalı demektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetbulut38

    Bahsettiğiniz sorun maalesef bi çok hdi motorlarda var. Turbonun hortum ve borularının yağ olmasının bi kaç sebebi vardır.En önemli sebebi anlatayım size. Turbonun içindeki paletleri taşıyan bir mil bulunur. Bu milin aşınmasından dolayı ve milin aşırı boşluk yapmasından dolayı sadece hava basması gereken turbo, o milin boşluğundan geçen yağları da havanın içine katar ve borulara yağ bulaştırır. Sizde boruları yağlanmış olarak görürsünüz. Özellikle 3. viteste 1500 devirdeyken tam gaz bastığınızda aracın bashsettiğiniz şekilde kesiklik yapıyor gibi olmasının sebebi de budur. Havanın içinde ki yağ silindir içerisine ulaştığı için aracın kesiklik yapmasına neden olur. Turbonun milinin boşluk yapıp yapmadığını anlayabilirsiniz. Bunun için araç stop haldeyken turbonun sağ tarafındaki çıkış borusunu sökünüz ( hava filtresine giden) ve turbonun içine baktığınızda paleti görürsünüz. Parmağınızı sokup aşağı yukarı sallamaya çalışın. Çok az bi boşluk varsa o normal ama boşluk fazla ise mil aşınmış demektir bu da kısaca turbonuz arızalı demektir.

    Vermis oldugun bilgiler icin cok tesekkur ederim. Soylediklerini yapip test edicem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Narcotiq

    Merhaba arkadaşlar. C3 1.4 hdi 70 bg aracimim turbo hortumunda asiri yag tespit ettim. Öncelikle arabada şu şekilde sorun yaratiyor. Biraz hizli gittigimde sanki ayagimi gazdan cekmis gibi kesilip duzeliyor ufak bi silkleme yapiyor. Bu hortum 3 kollu. Turbodan hava akismetreye (debimetre) gidiyor diger ucuda motora gidiyor sanirim. Hortumun her ucunda da asiri derecede yaglanma var ve disina kadar tasmis durumda. Hortumu cikarip kontrol ettigimde bi yirtik goremedim. Daha once boyle bi yaglanma gormemistim sizce sorun ne olabilir ?

    ya turbon motor yağını çekiyor, ki bu durumda motor yağında azalma olur kontrol etmelisin.. yada motor yağını fazla koydun sıkıştırdığında yağı atacak yer arıyor.. genel olarak turbonu kontrol ettirmelisin ama..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Narcotiq


    quote:

    Orijinalden alıntı: quvardci

    quote:

    Orijinalden alıntı: Narcotiq


    quote:

    Orijinalden alıntı: quvardci

    turbo borusunun yağlanması dediğiniz gibi bi probleme mi sebep olur araçta?
    aynı dediğiniz olayı ara sıra aracımda yaşıyorum da.

    Özellikle 1. Viteste biraz zorlarsam oluyor 3. Ve diger viteslerde gazlarkende oluyor o sorun ama bu illa turbo hortumu ile ilgilede olmayabilir ben sadece tahmin yuruttum hortumda bu kadar yaglanma oldugundan dolayi. Debimetre kirlenincede yapar debimetreni yagsiz kontak spreyle temizle belki iyilesme olabilir.

    sıfır aldığım aracım (HDI) yaklaşık 3000 km de iken özellikle yokuş yukarı ne kadar bassamda gitmiyordu ve titriyordu
    arasıra yaptığı için servis çözüm bulamadı aramadı daha doğrusu.
    neyse konunuzu dağıtmayayım teşekkürler.

    debimetre dediğiniz şey nedir aracın neresinde bulunur?

    Hava akismetre olarakta gecer aracinizda tam olarak nerde olacagini bilemicem fakat googleden aratirsan bulabilirsin.

    Hava filtresine gelen hortumun, hava filtresi ile birleştiği yerde soketle bağlı bir parça vardır..

    O debimetre denilen akış metredir.. (MAF sensörü)

    Arızalanması durumunda yüksek miktarda çekiş kaybı yaşarsınız..

    Aracınızda arızalı parça bu ise ve yağlanmaya bağlı olarak arızalandıysa durum hiç normal değil..

    Fakat bahsettiğiniz araçta tahminim, hortumun kaçırmasıdır..

    O kadar düşük km bir araçta başka sıkıntı olacağını sanmıyorum.. Hortumda patlak yada kelepçelerde sıkıntı vardır..

    İyice baktırın, canınızı sıkmayın..




  • Benim 2012 mazda 3 dizel araçta da bu sorunu tespit ettim.(focus 1.6 TDCİ ile aynı motor 1.6 115 bg)
    Hava filtresi ile turbo arasındaki körüklü hortumda yağlanma var ve turbo girişinin oradan az bir miktar yağı dışarı atmış. O aradaki körüklü hortumu çıkardım içi bayağı yağlanmış.
    Servisi aradım getir garantiden değişelim dedi.
    Sizce ne yapmalıyım?
    Birde geçen yıl 10 bin deki yağ değişiminde kullanma klavuzunda 3.9 litre yazmasına rağmen 4.5 litre yağ koydular.Acaba ondan dolayıda oradan yağ atmış olabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç motor içindeki havalandırma borusu turbodan önce o hortuma bağlıdır. Dolayısıyla motor içindeki yağ buharı o hortuma gelir daha sonra turbo ile motorun içine geri gider. Aslında terleme yapması bu nedenle olabilir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.