Şimdi Ara

SANDIK MOTOR | Nedir, Ne Değildir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
1
Favori
138.571
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir çoğunuzun bildiği üzere sandık motor diye bir kavram var. Özellikle eski yıllara ait üst model arabaların sahipleri, ayrılmak istemedikleri araçlarının motorlarını, fabrikadan temin ettikleri 0km orjinal motorlarla değiştiriyorlar. Ya da onarılamayacak bir üretim hatası olduğu tespit edilen araçların motorları, yetkili servisler tarafından aynı şekilde değiştiriliyor. Fabrikadan alınan bu motor için de sandık motor ibaresi kullanılıyor.

    Özellikle Maserati, Jaguar, Mercedes ve BMW' lerde çok rastladığım bir olay. Bir de ilk gelen Alfa 156 serisindeki motor hatalarından dolayı servis tarafından değiştirilenler var bolca.

    Merak ettiğim bu olayın maliyeti ne kadardır ve diğer aksamları eskimiş bir araçta 0km motor probleme yol açar mı? Mesela 1991-1992 Mercedes 190 serisi bir aracın motoru Mercedes' ten yaklaşık ne kadara alınabilir acaba?

    Bu konuda bilgisi/tecrübesi olan arkadaşlar cevap verebilir sanırım.







  • Üretimdeki araçların motorları için dediğim doğru da artık üretimi bitmiş ve bu tür parçalarda stoğu tükenmiş modellerde artık hurdacılarıdan araştırmak gerekebilir.
  • benzinli clio motoru 4,500 liraydı sıfır ben de forumda okudum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: autoshow

    Üretimdeki araçların motorları için dediğim doğru da artık üretimi bitmiş ve bu tür parçalarda stoğu tükenmiş modellerde artık hurdacılarıdan araştırmak gerekebilir.


    80' li ve 90' lı modellerde olan S320' ler, 500SEC' ler ve Maserati Quatroporte' ler için bu işlemin yapıldığını okuyorum. Gerçekten fabrikadan sıfır olarak alıyorlar motoru. Ben de bunun için sordum zaten, nasıl alıyorlar motoru, onu öğrenmek istiyorum.

    Mesela benim takıntıı olduğum model 1986 500SEC. İyilerini piyasada 14-15Bin-YTL civarında bulmak mümkün, ancak kilometreleri çok yüksek doğal olarak. Karoseri ve şasisi iyi durumda olup, motor problemi nedeni ile kullanılmayan araçların fiyatı 6.500/8.000-YTL civarında. Böyle bir aracı alıp sıfır sandık motor taktırdıktan sonra, üstüne biraz döşeme, aksesuar ve hatta LPG masrafı yaparak en az 250Bin Km. sorunsuz kullanılabilirmiş gibime geliyor. Üstelik tam klasik olacak bir araç ve maliyet 20.000-YTL civarında tutulursa kesinlikle harcanan paraya değer.

    Acaba yanılıyor muyum?




  • çok çok pahalı olduğunu söyleyebilirim

    zaten bunu yapan firmalara bakarsan zangin işi olduğunu görebilirsin eyer garantiden deyişilmiyorsa araba kadar maliyeti vardır bu işlemin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium

    çok çok pahalı olduğunu söyleyebilirim

    zaten bunu yapan firmalara bakarsan zangin işi olduğunu görebilirsin eyer garantiden deyişilmiyorsa araba kadar maliyeti vardır bu işlemin



    Keşke araba maliyeti kadar olsa, benim işimi görür, zira 86 500SEC' i 8.000-YTL' ye alıp 8.000-YTL' de motor masrafı yapsan 16.000-YTL' ye maletmiş olursun. Yürür aksam vs. gibi parçalar için de bir 4.000-YTL harcanacağını varsayarsak, 20.000-YTL' ye mekaniği neredeyse sıfırlanmış süper bir araca sahip olunur. Her araç için değmez ama 500SEC gibi özel araçlar için değer bence.
  • Motoru 2. el satın alabilirsin

    Pert olmuş arabaların motorları yurt dışında satılıyor

    Sadece motor sanzuman istersen akslar bile war

    Hatta arabanın ön kısmını yani kaputu ile half-cut diye tabirle satanlar war

    Bu motorlar az km yapmışlar oluyor km artınca fiyat düşüyor

    Sana tavsiyem yeni bir merso motoru adapte etmen

    Japon arabaları için çok sayıda swap kit yani motor değişim kiti war

    Almanları bilmem ama bulursan vede yeterli yerin warsa sorun olmaz

    Ama bu işi 2 değil 50 kere düşünmen lazım

    Çunki araban japon değil vidası bile 100 lira olabilir
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Motor açmak ne demek?
    15 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ZMY3435


    quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium

    çok çok pahalı olduğunu söyleyebilirim

    zaten bunu yapan firmalara bakarsan zangin işi olduğunu görebilirsin eyer garantiden deyişilmiyorsa araba kadar maliyeti vardır bu işlemin



    Keşke araba maliyeti kadar olsa, benim işimi görür, zira 86 500SEC' i 8.000-YTL' ye alıp 8.000-YTL' de motor masrafı yapsan 16.000-YTL' ye maletmiş olursun. Yürür aksam vs. gibi parçalar için de bir 4.000-YTL harcanacağını varsayarsak, 20.000-YTL' ye mekaniği neredeyse sıfırlanmış süper bir araca sahip olunur. Her araç için değmez ama 500SEC gibi özel araçlar için değer bence.




    maliyeti dediysem 560 sec in ikinci el satış fiyatı maliyeti demedim

    misal 2006 model transporter 2.5 tdi 130 bg modelinden vardı bi tanıdıkta bunun motoru devamlı arıza çıkarıyorduservis sonunda motorun hatalı olduğunu kabul edip almanyadan yenisini yani tabiriyle sandık motoru sipariş ettirdi o zaman arkadaşın bana dediyi ne kadar doğru ne kadar yalan bilmiyorum 30 küsürbin ytl maliyeti olduğuydu var 560 sec motorunun maliyetini sen hesap et tabi sıfırını bulabilirsen

    ama neden sıfır arıyorsunki rektefiyeyle düzelmeyecek kadar kötümü durumu

    kötüyse bile çıkmacılara sor bi ihtimal çıkma motor bulabilirsin maliyetide çok uçuk olmaz diye tahmin ediyorum




  • Bir tanıdığımızda var 86 model 500SEC, arabanın ilk sahibi kendisi. Araç genel olarak çok iyi durumda olmasına rağmen motor bitik tamamen. Adam uğraşmak istemediği için hurdaya çıkartmayı bile düşünüyor aracı, güzelim araba öylece yatıyor. Kesin alacağım diye bir şey yok ama içim de gitmiyor değil arabaya.

    Bir arkadaş, başka bir motorun adapte edilebileceğini yazmış. Aracın karakterine uymuyor ama, acaba bu arabaya Mercedes' in Diesel motorlarından biri uygulanabilir mi? Neticede tüp taktırmaktan daha iyidir...
  • başka motor tabiki uygulanır hatta güzelde olur ama dizel motor o kasayı çekermi bilemem baya büyük bi dizel motor bulman lazım bulabilirsen 300td motoru güzel olur mesela
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Platinium

    başka motor tabiki uygulanır hatta güzelde olur ama dizel motor o kasayı çekermi bilemem baya büyük bi dizel motor bulman lazım bulabilirsen 300td motoru güzel olur mesela


    Bence de 3000TD motor bu kasa için çok iyi olur. Aslında modern 2,5lt TD bir motor da rahatlıkla kaldırır bu arabayı ama nasıl uyarlayacaksın?

    Araç jantlar ve renk dışında resimdekiyle aynı. Rengi beyaz.

     SANDIK MOTOR | Nedir, Ne Değildir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ZMY3435 -- 26 Ocak 2007; 18:20:38 >
  • Ya bu 500SEC hastalıgı bende yeni bas gösterdi. Gercekten cok güzel görünüşü var arabanın. İnsallah diledigini gerceklestirirsin. Direksiyonda senin bulundugun resimleri de koyarsın foruma.
  • uyarlama çok zor olmaz bildiyim kadarıyla şanzımanlar motorlarla uyumlu

    deyilse bile motor bulduktan sonra çıkma otomatik mercedes şanzımanı haydi haydi bulursun fazlasıyla var bu konuda sıkıntı yaşamazsın

    yerinde olsam çıkma bir dizel motor araştırırım çıkmacılara parçacılara kartımı bırakırım onlar sana bulurlar aklıma yattı bu iş valla nasıl olsa motor bölümünde bolca yer var iyi bir mercedes ustası bulman yeter oda bulunur masraf biraz olur ama o araba içinde deyer derim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Platinium -- 27 Ocak 2007; 0:40:01 >
  • 500SEC resim hocamda da vardı. Onunki de beyazdı. Yoksa o sen misin?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: @pi

    Ya bu 500SEC hastalıgı bende yeni bas gösterdi. Gercekten cok güzel görünüşü var arabanın. İnsallah diledigini gerceklestirirsin. Direksiyonda senin bulundugun resimleri de koyarsın foruma.



    İşallah. Allah hepimize gönlümüzdekini almayı nasip etsin

    Hasta olunmayacak bir araba değil, dışı çok güçlü ve karizmatik arabanın. İçi de ferah ve zamanına göre fersah fersah önde bir araç. Düşünün işte bugünün 6 serisi BMW' su gibi birşey, tasarımı zaman tanımıyor.

    Tabi gönül ister ki benzin ucuz olsun, biz de orjinal halinde kullanalım ama malesef mümkün gözükmüyor. Ya LPG takılacak ya da diesel motor şart.

    Ben araştıracağım biraz, öğrendiklerimi mutlaka paylaşırım...




  • ben 300se sahibiyim mercedes parçaları hakkında bilgim var. 500 veya 560sec motoru 30.000euro dan aşağı deildir.sadece öntakımına harcarsın 4000 ytl.direksiyon kutusu 3500ytl
  • ben size söyleyeyim ne olduğunu çünkü Volvo aracım için bir tane sipariş verdim..


    sandık motor demek bir motorun aksesuarları hariç(manifoldlar,ve üzerinde bulunabilecek diğer parçalar) krank mili,pistonlar,silindir bloğu ve subaplar yani özetle alt ve üst kapak olarak ayrı bir parça olarak satılması demektir.genelde artık üretilmeyen araçların motorları bu şekilde bulunur ve fiyatları tamamen hacime göre değişir.. şöyle ki

    benim aracımın 2 litre 5 silindirli 160 hp lik sandık motorunun herşey dahil fiyatı 8000 ytldir. bu fiyata yukarıda bahsettiğim kısımlar dahildir. ama mesela 2001 model mercedes ve 8 silindirli bir motorun fiyatı ise 32 bin ytl dir. yani arada ciddi farklar var. ortak noktaları aksesuarsız oluşlarıdır.

    kolay gelsin
  • Mercede motoruna gelirsek arkadaşın sorduğu

    o mercedesler oldukça ağır arabalardır yani en az 1600 kilo ve bu araca takılan motor belli kriterler hesaplanarak takılmıştır.ve bu motor aracı düzgün bir şekilde yürütür. ama her manası ile dediğiniz motor değişikliği mümkün olabilir ama motorun adapte edilmesi ve araçtan alınacak verim tamamen soru işaretidir.
  • yani volvo nun 2.0 lt. sandık motoru 8.000 ytl ise bedava ben nissan ı aradım sordum 1.6 lt motorunu 23.000 ytl fiyat çekti.
  • sandık motor deyince ben V8 ve fiyatlarının üsütne bir motor bilmiyorum. Seçeneklere beygir güçlerine ve fiyatlarına göz atarsanız 1,6 motor ile uğraşmaya değmeyeceğini anlarsınız.(sözüm yapanlar için değil yeni araç alacaklar için)

    http://www.enginefactory.com/
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.