Şimdi Ara

Salı günü servisteki 20. iş günü dolacak, ya sonra ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
38.563
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba, dizüstü bilgisayarımı ekran kartı problem verdiği için servise verdim, vatanbilgisayarın sitesinden baktığımda "Yetkili Servis Kontrolünde" yazıyor. ben bilgisayarı 21 Eylülde vermiştim, yani normalde 20 iş günü doldu ancak servis kağıdına şöyle bir baktığımda bu sürenin vatan bilgisayara verdiğim zamanda değil, vatan bilgisayarın packard bell servisine gönderdiğinde başladığı yazıyordu. Neyse dedim bir arayayım v.b'ı sorayım hangi gün göndermişler diye, 24 Eylül'de servise ulaşmış. Yani şuanda 18 iş günü doldu ve salı günü itibariyle yanı 16 Ekim'de 20 iş günü dolacak. Peki bu süre dolunca ne olacak? Ne gibi işlemler gerçekleştirilecek? pc'min yenisimi verilecek yoksa para iadesimi yapılacak ?

    Forumu araştırdım birkaç kişide aynı sorunu yaşamış ancak sonuç alıpta yazan olmamış, şimdiden verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim.

    Not: Arkadaşlar birde 2 sene olan garantim 19 Aralıkta bitecek, acaba bilerek bekletiyor olabilirlermi ? Yani bilgisayarı tamir etmişlerdir belki ama bilerek bekletiyorlardır garantiden geçsin diye. Yoksa serviste kaldığı süre garanti süresine eklenecekmi :?







  • Kısaca bilgi vereyim;Garanti süreniz yönetmeliğe göre vatana iade ettiğiniz sürede başlar servise gittiği sürede değil vatana iade kağıdı varsa sizde bunu ispatlarsınız,yani çoktan süreniz dolmuş 20 iş günü dolduktan sonra size kalmış,ürün değişim talebinde ya da para iadesinde bulunabilirsiniz.Size servis talebinize göre değişim raporu ya da para iadesi konusunda rapor verecek,ürünü size kutulayıp gönderecek ambalajı bozmadan bu ürün ve raporla birlikte vatan mağazasına gidip eğer değişim talep etmişsen aynı ürünü eğer yoksa bir üst modelini vermek durumunda,para iadesi almak istersen faturanın üzerinde yazılı ücreti sana geri verirler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vercenik53

    Kısaca bilgi vereyim;Garanti süreniz yönetmeliğe göre vatana iade ettiğiniz sürede başlar servise gittiği sürede değil vatana iade kağıdı varsa sizde bunu ispatlarsınız,yani çoktan süreniz dolmuş 20 iş günü dolduktan sonra size kalmış,ürün değişim talebinde ya da para iadesinde bulunabilirsiniz.Size servis talebinize göre değişim raporu ya da para iadesi konusunda rapor verecek,ürünü size kutulayıp gönderecek ambalajı bozmadan bu ürün ve raporla birlikte vatan mağazasına gidip eğer değişim talep etmişsen aynı ürünü eğer yoksa bir üst modelini vermek durumunda,para iadesi almak istersen faturanın üzerinde yazılı ücreti sana geri verirler.

    Benim elimde şuan servis kağıdı var işte 21 eylül tarihli (hani ürün tamir edildiğinde kağıdı veriyoruz onlarda bize ürünü veriyor ya o kağıt). Yalnız olay şu ki, ben bu kağıdı imzaladım ve kağıttaki maddelerin birinde bu tarihin vatana verildiği tarihten değil vatanın servise gönderildiği tarihten başlayacağı yazıyor. Hem ben zaten adamları arayıp sorduğumda bu tarihin servise kargoyla verdikleri tarihte yani 24 Eylülde başladığını söylediler. Neyse dostum çok teşekkür ederim cevap verdiğin için, salı gününe kadar beklerim, herhangi bir sorun çıkartma şansları varmıdır acaba? Veya uğraştırma şansları varmıdır çünkü 2 ay sonra garantim bitecek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GranTurismo

    quote:

    Orijinalden alıntı: vercenik53

    Kısaca bilgi vereyim;Garanti süreniz yönetmeliğe göre vatana iade ettiğiniz sürede başlar servise gittiği sürede değil vatana iade kağıdı varsa sizde bunu ispatlarsınız,yani çoktan süreniz dolmuş 20 iş günü dolduktan sonra size kalmış,ürün değişim talebinde ya da para iadesinde bulunabilirsiniz.Size servis talebinize göre değişim raporu ya da para iadesi konusunda rapor verecek,ürünü size kutulayıp gönderecek ambalajı bozmadan bu ürün ve raporla birlikte vatan mağazasına gidip eğer değişim talep etmişsen aynı ürünü eğer yoksa bir üst modelini vermek durumunda,para iadesi almak istersen faturanın üzerinde yazılı ücreti sana geri verirler.

    Benim elimde şuan servis kağıdı var işte 21 eylül tarihli (hani ürün tamir edildiğinde kağıdı veriyoruz onlarda bize ürünü veriyor ya o kağıt). Yalnız olay şu ki, ben bu kağıdı imzaladım ve kağıttaki maddelerin birinde bu tarihin vatana verildiği tarihten değil vatanın servise gönderildiği tarihten başlayacağı yazıyor. Hem ben zaten adamları arayıp sorduğumda bu tarihin servise kargoyla verdikleri tarihte yani 24 Eylülde başladığını söylediler. Neyse dostum çok teşekkür ederim cevap verdiğin için, salı gününe kadar beklerim, herhangi bir sorun çıkartma şansları varmıdır acaba? Veya uğraştırma şansları varmıdır çünkü 2 ay sonra garantim bitecek

    Alıntıları Göster
    Sorun çıkartırlarsa tüketici haklarına baş vurursun 20 günü geçtiğinde değişim yada para talebinde bulunabilirsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vercenik53

    Sorun çıkartırlarsa tüketici haklarına baş vurursun 20 günü geçtiğinde değişim yada para talebinde bulunabilirsin.

    Hocam sana zahmet olmazsa bu süreci kısaca açıklayabilirmisin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GranTurismo

    quote:

    Orijinalden alıntı: vercenik53

    Sorun çıkartırlarsa tüketici haklarına baş vurursun 20 günü geçtiğinde değişim yada para talebinde bulunabilirsin.

    Hocam sana zahmet olmazsa bu süreci kısaca açıklayabilirmisin

    Alıntıları Göster
    20 iş günü dolduğunda yani salı günü doluyor dediğine göre çarşamba ararsın durumu izah edersin 20 iş günü dolduğunda durumu sorarsın yine uzayacağını söylerlerse artık paramı talep edersin değişim mi istersin bilemiyorum isteğini belirtirsin durumlarına göre süreci başlatırsın tüketici haklarına gidersin ilçelerde kaymakamlıklarda illerde valiliklerde durumunu anlatırsın süreci onlar başlatırlar gerektiği şekilde yönlendirilirsin kimizaman uzun sürer kimizaman hemen sonuçlanıyor bu üretici firmanın diretmesinden olur ama kazançlı çıkarsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vercenik53

    20 iş günü dolduğunda yani salı günü doluyor dediğine göre çarşamba ararsın durumu izah edersin 20 iş günü dolduğunda durumu sorarsın yine uzayacağını söylerlerse artık paramı talep edersin değişim mi istersin bilemiyorum isteğini belirtirsin durumlarına göre süreci başlatırsın tüketici haklarına gidersin ilçelerde kaymakamlıklarda illerde valiliklerde durumunu anlatırsın süreci onlar başlatırlar gerektiği şekilde yönlendirilirsin kimizaman uzun sürer kimizaman hemen sonuçlanıyor bu üretici firmanın diretmesinden olur ama kazançlı çıkarsın.

    yani insan gibi kanuna-yasaya uyulup "Tamamdır kardeşim biz bunu söz verdiğimiz 20 iş gününde yapmadık, al senin paran veya al senin yeni bilgisayarın" diye bir firma yok mu ? ben illaki uğraşacakmıyım kaymakamlıkla vs ile ?

    Yani hakkımı aramak için tabiki herşeyi yaparım, ancak illaki böyle direteceklermidir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GranTurismo

    quote:

    Orijinalden alıntı: vercenik53

    20 iş günü dolduğunda yani salı günü doluyor dediğine göre çarşamba ararsın durumu izah edersin 20 iş günü dolduğunda durumu sorarsın yine uzayacağını söylerlerse artık paramı talep edersin değişim mi istersin bilemiyorum isteğini belirtirsin durumlarına göre süreci başlatırsın tüketici haklarına gidersin ilçelerde kaymakamlıklarda illerde valiliklerde durumunu anlatırsın süreci onlar başlatırlar gerektiği şekilde yönlendirilirsin kimizaman uzun sürer kimizaman hemen sonuçlanıyor bu üretici firmanın diretmesinden olur ama kazançlı çıkarsın.

    yani insan gibi kanuna-yasaya uyulup "Tamamdır kardeşim biz bunu söz verdiğimiz 20 iş gününde yapmadık, al senin paran veya al senin yeni bilgisayarın" diye bir firma yok mu ? ben illaki uğraşacakmıyım kaymakamlıkla vs ile ?

    Yani hakkımı aramak için tabiki herşeyi yaparım, ancak illaki böyle direteceklermidir

    Alıntıları Göster
    Diretirlerse dedim öyle olacak diye bir kaide yok ama bazı cins firmalar var işi yokuşa sürerler,packardbell acer'in ürünüdür inşallah acer servisi gibi sıkıntı vermezler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vercenik53

    Diretirlerse dedim öyle olacak diye bir kaide yok ama bazı cins firmalar var işi yokuşa sürerler,packardbell acer'in ürünüdür inşallah acer servisi gibi sıkıntı vermezler.

    Evet dostum biliyorum acerin urunu oldugunu, birşey daha soracagim, adamlaarin bana biz senin bilgisayarına baktik ama bi sorun bulamadikfalan deme hakları varmi 20 iş günü dolduğu hAlde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GranTurismo

    quote:

    Orijinalden alıntı: vercenik53

    Diretirlerse dedim öyle olacak diye bir kaide yok ama bazı cins firmalar var işi yokuşa sürerler,packardbell acer'in ürünüdür inşallah acer servisi gibi sıkıntı vermezler.

    Evet dostum biliyorum acerin urunu oldugunu, birşey daha soracagim, adamlaarin bana biz senin bilgisayarına baktik ama bi sorun bulamadikfalan deme hakları varmi 20 iş günü dolduğu hAlde

    Alıntıları Göster
    diyebilirler ama sorun geçmeyeceği için yine tüketici haklarına baş vurursun tüketici hakem heyeti tarafsız bir servis tayin eder kontrolü yapılır eğer gerçekten arıza varsa sen haklı çıkarsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vercenik53

    diyebilirler ama sorun geçmeyeceği için yine tüketici haklarına baş vurursun tüketici hakem heyeti tarafsız bir servis tayin eder kontrolü yapılır eğer gerçekten arıza varsa sen haklı çıkarsın.

    İyide sorun olmasa bbile (ki var) beni 20 is gunu bekletebilirlermi ?

    Bu arada sizide mesgul eeiyorum kusura bakmayin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GranTurismo

    quote:

    Orijinalden alıntı: vercenik53

    diyebilirler ama sorun geçmeyeceği için yine tüketici haklarına baş vurursun tüketici hakem heyeti tarafsız bir servis tayin eder kontrolü yapılır eğer gerçekten arıza varsa sen haklı çıkarsın.

    İyide sorun olmasa bbile (ki var) beni 20 is gunu bekletebilirlermi ?

    Bu arada sizide mesgul eeiyorum kusura bakmayin

    Alıntıları Göster
    bekletir neden olmasın öyleki son iş gününde ürünü eline gelenler var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vercenik53

    bekletir neden olmasın öyleki son iş gününde ürünü eline gelenler var.

    Yok o manada demedim dostum, 20 iş günü geçiyor ama ürünün bir problemi yok diyebilirlermi ? Da sorunu var zaten.

    Hem yarın 20. iş günü oluyor daha bu saatten sonra ürünün elime gelme şansı yok ki. Bu arada 20. iş gününü yanlış hesaplamıyorum değil mi 24 Eylülden sonra hiç resmi tatil olmadı
  • Daha vakit var.Bu cuma 20 iş günü oluyor.(Hafta sonlarını ve laptoun vatanda kaldığı süreyi çıkart.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bilgisayar Bağımlısı

    Daha vakit var.Bu cuma 20 iş günü oluyor.(Hafta sonlarını ve laptoun vatanda kaldığı süreyi çıkart.)

    hayır hocam haftasonlarını değil sadece pazar gününü çıkartıyoruz kanunlar öyle. Ve laptopun vatanda kaldığı süreyi zaten çıkarttım laptopu 21 eylülde verdim vatana ancak aradığımda 24ünde ulaştırıldığı söylenmişti

    EDIT: 24.04.2011 tarihli resmi gazeteden alıntı

    “k) İş Günü: Ulusal, resmî ve dini bayram günleri ile yılbaşı, 1 Mayıs ve pazar günleri dışındaki çalışma günlerini,”



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GranTurismo -- 15 Ekim 2012; 18:11:00 >
  • Evet bugün 20 iş günü dolucak yarın vatana gitmeyi düşünüyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GranTurismo

    Evet bugün 20 iş günü dolucak yarın vatana gitmeyi düşünüyorum
    Arkadaşlar vatan bilgisayara gittim oradaki çalışanların daha kanundan haberi yok hala cumartesinin sayılmadığını sanıyorlar neyse sonra şefleri geldi onunla konustum kusura bakmayın bilmiyorlar falan dedi bende birazcık fırça attım çalışanlara neyse işte mail attılar servise iade edilmesi için, sizce bu süreç ne kadar sürer
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GranTurismo

    Arkadaşlar vatan bilgisayara gittim oradaki çalışanların daha kanundan haberi yok hala cumartesinin sayılmadığını sanıyorlar neyse sonra şefleri geldi onunla konustum kusura bakmayın bilmiyorlar falan dedi bende birazcık fırça attım çalışanlara neyse işte mail attılar servise iade edilmesi için, sizce bu süreç ne kadar sürer

    Alıntıları Göster
    valla senın yazını okuduktan sonra garantıye gondermekte tereddut etmıstım hatta 20 25 gun beklerım dıye tahmınlerde bulunuyordum ama 2gun ıcınde tum sorunları hallettıklerını sorgulamada gordum teknık destekle de telefonda gorustum. 2.gun bıtmeden sanırım kargoya verıcekler yada 3. gun kesınlıkle kargolanacagını soyledıler. teknolojı sans ısı gercekten:D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brianck

    valla senın yazını okuduktan sonra garantıye gondermekte tereddut etmıstım hatta 20 25 gun beklerım dıye tahmınlerde bulunuyordum ama 2gun ıcınde tum sorunları hallettıklerını sorgulamada gordum teknık destekle de telefonda gorustum. 2.gun bıtmeden sanırım kargoya verıcekler yada 3. gun kesınlıkle kargolanacagını soyledıler. teknolojı sans ısı gercekten:D

    Hersorun öyle bir çırpıda düzeltilemiyor yurt dışından yedek parça aldıran servislerde var mesela lenovo bunu çok yapıyor ellerinde adam akıllı parça olmuyor ve 20 iş günü içinde genelde bitmiyor makineler,sizinki sıkıntı değilmiş ya da yine olmayacağını nerden biliyorsunuz servisen gelipte sorunu devam eden yada ektsra sorunlar çıkanlar yok değil hele makine bir gelsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vercenik53

    quote:

    Orijinalden alıntı: brianck

    valla senın yazını okuduktan sonra garantıye gondermekte tereddut etmıstım hatta 20 25 gun beklerım dıye tahmınlerde bulunuyordum ama 2gun ıcınde tum sorunları hallettıklerını sorgulamada gordum teknık destekle de telefonda gorustum. 2.gun bıtmeden sanırım kargoya verıcekler yada 3. gun kesınlıkle kargolanacagını soyledıler. teknolojı sans ısı gercekten:D

    Hersorun öyle bir çırpıda düzeltilemiyor yurt dışından yedek parça aldıran servislerde var mesela lenovo bunu çok yapıyor ellerinde adam akıllı parça olmuyor ve 20 iş günü içinde genelde bitmiyor makineler,sizinki sıkıntı değilmiş ya da yine olmayacağını nerden biliyorsunuz servisen gelipte sorunu devam eden yada ektsra sorunlar çıkanlar yok değil hele makine bir gelsin

    ben zaten garantı suresı ıcın konustum. ve genel olarak tum notebookları kastetmedı forumu pek bılmem ama burası packardbell bolumu sanırım ona nazaran yazdım. insaşşah sorun cıkmaz tabıkı :D




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.