Şimdi Ara

Şahin - Doğan farkı nedir ? Kuş serisinin anatomisini inceleyen var mı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
44
Cevap
0
Favori
45.325
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar

    Şahin ile Doğan arasındaki fark nedir ?

    Birde detaylı bilgi içeren bir link var mı bu kuş serisiyle alakalı...
    Bütün parçalarını, tarihini v.s. anlatım yapan. (100.000km testlerindeki gibi aracı komple söken bir test)



    Şu linkdeki aracın temizliği çok hoşuma gitti.

    http://www.araba.com/2824980/Tofa%C5%9F%20%C5%9Eahin

    Şu anda alasım falan yok... 10.000 lirayıda kalkıp şahin-doğana vermem...

    Kendim sıfır imprezada aldım, bir çok aracıda sürdüm, uzun dönem mercedesde kullandım.
    İlk aracım hala bende bulunan 80 model murat 131... Maşallahı vardır
    (daha geçen hafta 500 liradan fazla masraf yaptık... gören soruyor boyattınmı bu araba bi değişik geliyor gözüme diye)
    Binenler sorar 80 model deyince şaşırır baya bakımlıdır...
    ve sonuçda 2-3 milyarlık araba 100'ü geçip radarada yakalatmıyor... şehir içinde kilometrede 20 kuruş yakıp cebide zorlamıyor.

    Ama ahdım vardır... Şöyle 500.000 lira üzeri falan tutarda zengin olursam.
    Yapacağım tek şey var... Hanıma bi mercedes a-b-c üçünden birini alıp kendimede 2000 üstü son üretilen şahinlerden birini almak
    (tabi bu hayalim 2000 lerden beri var ama zengin olamadıkça araba kalmayacak piyasada :)
    Delide diyebilirsiniz ama 100 bin liraya kadar harcarım o arabaya.
    Motor değiştirmeden tut... otomatik vitese... elektronik ayarlanabilen süspansiyonlardan... turboya...
    profesyonel ses yalıtımından... havalandırmalı özel yapım koltuğa kadar her şey olsun istiyorum
    ama dışından bakıldığında %100 orjinal beyaz görüntüsü kalacak :)

    Heleki son zamanlardaki haberleri okudukça ve olayları yaşadıkça iyiden iyiye hevesim artıyor bu işe

    yok alışveriş merkezine eski arabaları almadılar haberleri

    geçenlerde beyaz eşya mağazasına gittik... elektrikli seramik ocakların siyah görüntüsünde gazlı ocak arıyorum...
    (benimle ilgilenen satış elemanının kısa donla gezidği) 98-99'da elektrik ocak kullandım bana pek pratik gelmedi ama görüntüsünü seviyorum.
    Bir tane sordum 750 lira dedi... yuh dedim alt tarafı gazlı ocak bi etrafı seramik diye bu kadar mı olur e bunun elektriklisi ne kadar dedim 850 lira ama size uymaz dedi
    Eleman gördüya murat 131'i... 5000 liradan az gelirin varsa almayacaksın elektrik paran 50 liradan 150 liraya çıkar dedi.
    la bizim su parası 60 lira geliyor... elektriğin 100den aşağı bir kere indiğini görmedim sana ne benim gelirimden dedim.
    Mercedesle gitsek tavrı değişik olurdu büyük ihtimal

    Daha önce E270CDI mercedesle gittiğim tatlıcıya 1-2 yıl aradan sonra murat 131'le gidince beni tanımayan elemanın bile tavrı değişik olmuştu.

    Tamam araba bir statü simgesidir... Zenginlik v.s. göstergesidir ona bir lafım yok.
    Ama karşıdaki kişilerin ona göre muamele etmesine çok sinir oluyorum.
    Biraz uzun oldu kusura bakmayın ama hem sorumu sorayım hem içimi dökeyim dedim.







  • quote:

    Orijinalden alıntı: Werner Heisenberg

    İyi arabaydı ama devri geçti artık, sizin gibi sempati duyanlar veya arabasının eskimesine aldırmadan cimrilik yapıpta kullananlar hariç etrafta artık hemen hemen hiç görmüyorum.

    Çocukluğumuz bu şahinlerin doğanların taksilerine binerek geçti, akrabada dostta vardı onlarada binerdik. Bende çocukken çok iyi araba olduğunu düşünürdüm, camlar otomatik o vites topuzu böyle vites atmaktan parlamış, direksiyon dolgun felan... :)

    Alıntıları Göster
    Çok temizini bulursan aslında öyle 100.000 TL'ler gibi bir bütçeye gerek yok.Turbo,süspansiyon sistemi,ses yalıtımı,yürür aksam vs. ortalama 10-15 bin TL'ye çıkarsın.Arabayla beraber 25 diyelim hadi.Ama swap işini katmadım işin içine.Ayrıca her motor da sığmıyor ne yazık ki.Şu ana kadar gördüğüm en büyük motor sığdıran Ankara'da 131'in birine Fiat Bravo 2.0 20V 5 silindir motorunu oturtmuşlardı.Ama epey uğraşmışlar.O aracı bulsam koyarım fotolarını.

    Şahin'le Doğan arasındaki en temel fark herşeyden önce aksesuar farklılıkları.İşte otomatik cam;merkezi kilit;ön sis farları;far yıkama;ön far ve arka stopların değişik olması;yine panjurun farklı olması;koltukların ve döşemenin farklı olması gibi özetlenebilir.Zira Şahin S'e kadar zaten sahip olduğunuz 131'deki 1300 motor temelli kullanıldı.Tek farkı hacim büyüdü.93-94-95 model Şahin'ler de düz motordur ama karbüratörleri ve hava filtresinin olduğu kısım SLX tiptir.Onun haricinde 96 model yılı itibariyle Şahin'ler S oldu ve farları,panjurları,aynaları,göstergeleri değişti,tamamen SLX gibi oldu.
    Doğan ise L modeli düz motordur.Yani Tempra motoru değildir ve Şahin'in aksesuarlısı olarak görülebilir.
    SL modeli ise aynı aksesuar sahip Tempra motorlu modeldir.
    SLX modeli 93 yılında üretimine başlanan ve görüntü olarak değişikliklere gidilen modeldir.Yeni tip 5 kollu jantlar,bıyıklı far,çizgili stop,yeni koltuklar ve döşemeler,yeni gösterge saatleri,yeni düğmeler vb. parçaları değişen Tempra motorlu modeldir.
    96'nın 2.yarısından itibaren SLX'lerde hidrolik direksiyon ve yeni ön göğüs kullanılmaya başlandı.
    97 model yılı itibariyle EURO 93 normu çerçevesinde araçlar enjeksiyonlu motora kavuştu.Ayrıca yeni renk seçenekleri,yeni jant modeli,yeni ön göğüs ve üzerindeki Clarion radyo-kasetçalar gibi eklemeler yapıldı.Adı da SLX 1.6 i.e oldu.
    S modeli de vardı.O da Şahin S'in otomatik camlı,ön sis farlı,far yıkamalı,arka stopları dğeişik modeliydi.Yani yarı aksesuar paketli.1994-1997 arası üretildi.
    Ayrıca Doğan'ların hepsinde de S modeli hariç stepneler de çelik jantlıydı.
    2000'den 2002 Haziran'a kadar da SLX adı kaldırılarak sadece Doğan 1.6 i.e olarak üretildi.İlk defa çelik jantsız Doğan piyasaya sürüldü ama yine de satışları epey üst seviyedeydi.Ayrıca o son 2 senelik üretimde özellikle 2001'den itibaren fabrika çıkış orijinal BRC lpg kitli araçlar üretildi.LPG sistemleri gayet uyumluydu;ayar gerektirdiğini görmemiştim o yıllarda.Orijinal lpg dolayısıyla depo biraz küçüldü bildiğim kadarıyla ve depo kapağı da arka sağ çamurluğun üst kısmından;arka sol çamurluğun orta kısmına geldi ki;görüntü gerçekten bozulmuştu bana göre.
    Bunun haricinde üretilen Şahin 1.6 i.e'ler de motor olarak aynıydı;sadece yine aksesuar farkları vardı.
    Araçların modellerin hepsinde de opsiyonel klima sunulmuştur.Klimalıların radyatöründe de normalden farklı olarak Bosch çift fan vardı.O fandan bulup kendi Kartal'ımıza da taktığımı bilirim daha iyi soğutsun diye..

    Şimdilik aklıma gelen bunlar.
    Bende kitapçığı da vardı.Yaz tatilinde bulursam eğer yollarım sana.
  • Şahini o kadar sevmem ama doğan slx in yeri ayrıdır bende.Arkasında yazardı uzun uzun Doğan SLX 1.6 i.e bizde çocuğuz ya bi halt sanırdık.Vay be arabaya bak oğlum ne özellikleri var.Ufff camları otomatik, arkadan itiş 200 basıyor....Tabi 5 vites özelliğini unutmamak lazım


    Evet güzel fikir ama bunu yapmak için ihtiyacından fazla para olması lazım.1.4 tsı dsg doğan slx güzel olurdu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Şahini o kadar sevmem ama doğan slx in yeri ayrıdır bende.Arkasında yazardı uzun uzun Doğan SLX 1.6 i.e bizde çocuğuz ya bi halt sanırdık.Vay be arabaya bak oğlum ne özellikleri var.Ufff camları otomatik, arkadan itiş 200 basıyor....Tabi 5 vites özelliğini unutmamak lazım


    Evet güzel fikir ama bunu yapmak için ihtiyacından fazla para olması lazım.1.4 tsı dsg doğan slx güzel olurdu
    İyi arabaydı ama devri geçti artık, sizin gibi sempati duyanlar veya arabasının eskimesine aldırmadan cimrilik yapıpta kullananlar hariç etrafta artık hemen hemen hiç görmüyorum.

    Çocukluğumuz bu şahinlerin doğanların taksilerine binerek geçti, akrabada dostta vardı onlarada binerdik. Bende çocukken çok iyi araba olduğunu düşünürdüm, camlar otomatik o vites topuzu böyle vites atmaktan parlamış, direksiyon dolgun felan... :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Werner Heisenberg

    İyi arabaydı ama devri geçti artık, sizin gibi sempati duyanlar veya arabasının eskimesine aldırmadan cimrilik yapıpta kullananlar hariç etrafta artık hemen hemen hiç görmüyorum.

    Çocukluğumuz bu şahinlerin doğanların taksilerine binerek geçti, akrabada dostta vardı onlarada binerdik. Bende çocukken çok iyi araba olduğunu düşünürdüm, camlar otomatik o vites topuzu böyle vites atmaktan parlamış, direksiyon dolgun felan... :)

    Alıntıları Göster
    Çok temizini bulursan aslında öyle 100.000 TL'ler gibi bir bütçeye gerek yok.Turbo,süspansiyon sistemi,ses yalıtımı,yürür aksam vs. ortalama 10-15 bin TL'ye çıkarsın.Arabayla beraber 25 diyelim hadi.Ama swap işini katmadım işin içine.Ayrıca her motor da sığmıyor ne yazık ki.Şu ana kadar gördüğüm en büyük motor sığdıran Ankara'da 131'in birine Fiat Bravo 2.0 20V 5 silindir motorunu oturtmuşlardı.Ama epey uğraşmışlar.O aracı bulsam koyarım fotolarını.

    Şahin'le Doğan arasındaki en temel fark herşeyden önce aksesuar farklılıkları.İşte otomatik cam;merkezi kilit;ön sis farları;far yıkama;ön far ve arka stopların değişik olması;yine panjurun farklı olması;koltukların ve döşemenin farklı olması gibi özetlenebilir.Zira Şahin S'e kadar zaten sahip olduğunuz 131'deki 1300 motor temelli kullanıldı.Tek farkı hacim büyüdü.93-94-95 model Şahin'ler de düz motordur ama karbüratörleri ve hava filtresinin olduğu kısım SLX tiptir.Onun haricinde 96 model yılı itibariyle Şahin'ler S oldu ve farları,panjurları,aynaları,göstergeleri değişti,tamamen SLX gibi oldu.
    Doğan ise L modeli düz motordur.Yani Tempra motoru değildir ve Şahin'in aksesuarlısı olarak görülebilir.
    SL modeli ise aynı aksesuar sahip Tempra motorlu modeldir.
    SLX modeli 93 yılında üretimine başlanan ve görüntü olarak değişikliklere gidilen modeldir.Yeni tip 5 kollu jantlar,bıyıklı far,çizgili stop,yeni koltuklar ve döşemeler,yeni gösterge saatleri,yeni düğmeler vb. parçaları değişen Tempra motorlu modeldir.
    96'nın 2.yarısından itibaren SLX'lerde hidrolik direksiyon ve yeni ön göğüs kullanılmaya başlandı.
    97 model yılı itibariyle EURO 93 normu çerçevesinde araçlar enjeksiyonlu motora kavuştu.Ayrıca yeni renk seçenekleri,yeni jant modeli,yeni ön göğüs ve üzerindeki Clarion radyo-kasetçalar gibi eklemeler yapıldı.Adı da SLX 1.6 i.e oldu.
    S modeli de vardı.O da Şahin S'in otomatik camlı,ön sis farlı,far yıkamalı,arka stopları dğeişik modeliydi.Yani yarı aksesuar paketli.1994-1997 arası üretildi.
    Ayrıca Doğan'ların hepsinde de S modeli hariç stepneler de çelik jantlıydı.
    2000'den 2002 Haziran'a kadar da SLX adı kaldırılarak sadece Doğan 1.6 i.e olarak üretildi.İlk defa çelik jantsız Doğan piyasaya sürüldü ama yine de satışları epey üst seviyedeydi.Ayrıca o son 2 senelik üretimde özellikle 2001'den itibaren fabrika çıkış orijinal BRC lpg kitli araçlar üretildi.LPG sistemleri gayet uyumluydu;ayar gerektirdiğini görmemiştim o yıllarda.Orijinal lpg dolayısıyla depo biraz küçüldü bildiğim kadarıyla ve depo kapağı da arka sağ çamurluğun üst kısmından;arka sol çamurluğun orta kısmına geldi ki;görüntü gerçekten bozulmuştu bana göre.
    Bunun haricinde üretilen Şahin 1.6 i.e'ler de motor olarak aynıydı;sadece yine aksesuar farkları vardı.
    Araçların modellerin hepsinde de opsiyonel klima sunulmuştur.Klimalıların radyatöründe de normalden farklı olarak Bosch çift fan vardı.O fandan bulup kendi Kartal'ımıza da taktığımı bilirim daha iyi soğutsun diye..

    Şimdilik aklıma gelen bunlar.
    Bende kitapçığı da vardı.Yaz tatilinde bulursam eğer yollarım sana.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    Çok temizini bulursan aslında öyle 100.000 TL'ler gibi bir bütçeye gerek yok.Turbo,süspansiyon sistemi,ses yalıtımı,yürür aksam vs. ortalama 10-15 bin TL'ye çıkarsın.Arabayla beraber 25 diyelim hadi.Ama swap işini katmadım işin içine.Ayrıca her motor da sığmıyor ne yazık ki.Şu ana kadar gördüğüm en büyük motor sığdıran Ankara'da 131'in birine Fiat Bravo 2.0 20V 5 silindir motorunu oturtmuşlardı.Ama epey uğraşmışlar.O aracı bulsam koyarım fotolarını.

    Şahin'le Doğan arasındaki en temel fark herşeyden önce aksesuar farklılıkları.İşte otomatik cam;merkezi kilit;ön sis farları;far yıkama;ön far ve arka stopların değişik olması;yine panjurun farklı olması;koltukların ve döşemenin farklı olması gibi özetlenebilir.Zira Şahin S'e kadar zaten sahip olduğunuz 131'deki 1300 motor temelli kullanıldı.Tek farkı hacim büyüdü.93-94-95 model Şahin'ler de düz motordur ama karbüratörleri ve hava filtresinin olduğu kısım SLX tiptir.Onun haricinde 96 model yılı itibariyle Şahin'ler S oldu ve farları,panjurları,aynaları,göstergeleri değişti,tamamen SLX gibi oldu.
    Doğan ise L modeli düz motordur.Yani Tempra motoru değildir ve Şahin'in aksesuarlısı olarak görülebilir.
    SL modeli ise aynı aksesuar sahip Tempra motorlu modeldir.
    SLX modeli 93 yılında üretimine başlanan ve görüntü olarak değişikliklere gidilen modeldir.Yeni tip 5 kollu jantlar,bıyıklı far,çizgili stop,yeni koltuklar ve döşemeler,yeni gösterge saatleri,yeni düğmeler vb. parçaları değişen Tempra motorlu modeldir.
    96'nın 2.yarısından itibaren SLX'lerde hidrolik direksiyon ve yeni ön göğüs kullanılmaya başlandı.
    97 model yılı itibariyle EURO 93 normu çerçevesinde araçlar enjeksiyonlu motora kavuştu.Ayrıca yeni renk seçenekleri,yeni jant modeli,yeni ön göğüs ve üzerindeki Clarion radyo-kasetçalar gibi eklemeler yapıldı.Adı da SLX 1.6 i.e oldu.
    S modeli de vardı.O da Şahin S'in otomatik camlı,ön sis farlı,far yıkamalı,arka stopları dğeişik modeliydi.Yani yarı aksesuar paketli.1994-1997 arası üretildi.
    Ayrıca Doğan'ların hepsinde de S modeli hariç stepneler de çelik jantlıydı.
    2000'den 2002 Haziran'a kadar da SLX adı kaldırılarak sadece Doğan 1.6 i.e olarak üretildi.İlk defa çelik jantsız Doğan piyasaya sürüldü ama yine de satışları epey üst seviyedeydi.Ayrıca o son 2 senelik üretimde özellikle 2001'den itibaren fabrika çıkış orijinal BRC lpg kitli araçlar üretildi.LPG sistemleri gayet uyumluydu;ayar gerektirdiğini görmemiştim o yıllarda.Orijinal lpg dolayısıyla depo biraz küçüldü bildiğim kadarıyla ve depo kapağı da arka sağ çamurluğun üst kısmından;arka sol çamurluğun orta kısmına geldi ki;görüntü gerçekten bozulmuştu bana göre.
    Bunun haricinde üretilen Şahin 1.6 i.e'ler de motor olarak aynıydı;sadece yine aksesuar farkları vardı.
    Araçların modellerin hepsinde de opsiyonel klima sunulmuştur.Klimalıların radyatöründe de normalden farklı olarak Bosch çift fan vardı.O fandan bulup kendi Kartal'ımıza da taktığımı bilirim daha iyi soğutsun diye..

    Şimdilik aklıma gelen bunlar.
    Bende kitapçığı da vardı.Yaz tatilinde bulursam eğer yollarım sana.


    Alıntıları Göster
    harikasın bir şey diyemiyorum...
    çok sağol

    hatta bi daha sağol :)
    Bi kaç defa okudum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 34 SRY 86 -- 20 Mayıs 2010; 15:08:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 34 SRY 86

    harikasın bir şey diyemiyorum...
    çok sağol

    hatta bi daha sağol :)
    Bi kaç defa okudum

    Alıntıları Göster
    Tofaş Doğan marka arabanın alışveriş merkezinin otoparkına alınmadığı bir ülkede yaşıyoruz
    Sizin yaşadıklarınız gayet normal.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erAn_

    Tofaş Doğan marka arabanın alışveriş merkezinin otoparkına alınmadığı bir ülkede yaşıyoruz
    Sizin yaşadıklarınız gayet normal.

    Alıntıları Göster
    Çok güvensiz , zayıf yol tutuş ve frenlere sahip araçlardır. Kullananların yeni araçlarla kapışmaması , özellikle yakın takip etmemesi gerekir.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erakcora

    Çok güvensiz , zayıf yol tutuş ve frenlere sahip araçlardır. Kullananların yeni araçlarla kapışmaması , özellikle yakın takip etmemesi gerekir.

    Alıntıları Göster
    Başka sitelerden bulduklarımı buraya kopyalayayım bakarsın bi gün lazım olur :)

    Aynen katılıyorum. Ve 93 şahinler de sağ ayna yoktu. Galiba 94 ya da 95'de Şahin S yaptılar o zaman sağ tarafta ki ayna standart oldu. Mesela bizim 1981 - 1990 arası kullandığımız beyaz renkli şahin arabaların hiçbirinde sağ ayna yoktu. 90 da aldığımız 90 model şahinde de (ilk 5 vitesli şahinlerden) sağ ayna yoktu ama sol ayna içeriden ayarlanıyordu galiba. Sonra babam ona sağ ayna taktırmıştı. Bende 94 yılında o arabaya 93 model Doğan SLX'lerin aynalarından (yeni tip aynalar) taktırmıştım. Tabi boyasız olanından siyah plastik olandan yani. Ama 93 şahinlerde ki sol ayna da Doğan SLX'lerin yeni tip aynası ile aynıydı. Çok ama çok iyi hatırlıyorum sağ aynası yoktu. Ve bakınız hatırladıklarım ;
    1988 Şahinlerde bir kaç özellik :
    -Yeni kasa
    -Arka bagaj'da sağ tarafta Şahin yazısı
    -Ön panjurda renkli T arması
    -Sol ayna (dışardan elle ayarlanan)
    -Vites ön göğüs üzerinde
    -Sadece orta göbekte jant kapağı
    1989 Şahinlerden hatırladıklarım
    -Arka bagajda T arması ve sağ tarafta Şahin yazısı
    -Jantlar yine 88 model ile aynı
    -Vites yine o ön göğüste
    -Eklenen bir kaç yeni renk (siyah, nefti yeşili)
    -Mesela Nefti yeşil ve bordo alırsan arabayı arabanın iç döşemeleri de bej oluyordu
    1990 Şahin den hatırladıklarım %100 doğrudur tam 14 yıl kullandım
    -Arka bagajda; sol tarafta Şahin yazısı, yuva içerisinde T arması, sağ tarafta da 5 vites yazısı
    -Sol dikiz aynası (Doğanlar ile aynı tip galiba içeriden ayarlanıyordu evet)
    -Yenilenen Jant kapakları
    -Vites Doğanlar da ki gibi normal yerinde
    -Zaten en büyük yenilik 5 vites idi
    Sonra 1991 ve 1992 modeller ile dış görünüm olarak 1990 şahinlerden hiç ama hiç fark yoktu. Galiba 91 ve sonrası modellerde pedal desenleri farklıydı. Birde emniyet kemeri bağlantı breketi'nin şekli farklıydı. Birde koltuk desenleri hafif kareli gibiydi.
    1993 Şahinlerden hatırladıklarım
    -Arka bagaj'da yuva içerisinde T arması ve sağ tarafta Şahin yazısı
    -Komple yenilenmiş jant kapakları
    -Beyaz renkli ön sinyaller
    -Ama 93 Ocak'tan sonra çıkan modellerde arka sinyallerde beyaz renk oldu
    -Siyah renkli ön, arka ve yan cam fitilleri ve siyah renk yağmur oluğu çıtaları
    -Mavi renkli döşeme kumaşı
    -Ön koltuklarda siyah plastik ve ızgara gibi koltuk başlıkları
    -Ön konsol ise bu modellerde daha koyu bir siyahtı
    1994 Şahinlerden hatırladıklarım
    -Arka bagajda yuvanın içine yerleştirilmiş mavi zemin üzerine 45 derece sağa yatık yeni T arması ve yine sağda Şahin yazısı
    -Önde yeni tip T arması ve panjur üzerinde iki siyah çıta
    -Galiba sağ ayna 94'lerde standart oldu
    -93 modellerle aynı jant kapakları
    -Yenilenen ön koltuk başlıkları
    -Koltuk yanlarında deri gibi gözüken görünüm
    1995 Şahinlerden hatırladıklarım
    -Şahin S oldu evrim oldu. Doğan motorlumu Tempra motorlumu ne deniliyordu onlara
    -Güzelim otomatik jigleyi bozup elden jigle yaptılar
    -Bagajdaki yazılar, armalar vs. 94 ile aynı tek fark; ŞahinS yazısı
    -Arka emniyet kemerleri
    -Ön konsol da galiba Doğan SLX'ler ile aynıydı.
    1996 sonrası da galiba buna benzer ufak tefek değişiklikler oldu. 98 sonrası ise bir ara Şahin 1.4 çıktı. Sonra Şahin 1.6 ie çıktı. Hatta LPG'li fabrika çıkışlı oldular. Jant kapakları, yan aynalar, direksiyon, hatta ön konsol da galiba komple değişti. Şahinlerde metalik renk bile kullanıldı. Zaten 2000 den sonra da Kuş serisi tarih oldu.

    Birde unutmadan; Şahinlerde hiç bir zaman kapıların yanlarına takılan o siyah koruyucu çıta olmadı. Hep Doğanlarda olurdu, bazı Şahin sahipleri ise onu sonradan taktırırdı. Biz şahsen taktırmadık. Bir de hiç unutmam, 1991 yılıydı. Eh bizde 90 şahin varya, tesadüfen yürürken Tofaş Satıcısının önünden geçiyorum. Bej renkli bir Şahin içeride duruyur. Ön camında 1991 tabelası duruyor. Girdim içeri ve sordum "abi 90 Şahin ile 91 Şahin arasında ne fark var?" dedim ve adamda bana dedi ki "hiçbir fark yok, tek bir fark var o da zonlu ön cam dedi". Yani ön cama bir taş geldiğinde hemen kırılmıyormuş galiba öyleymiş. İşte böyle, 92 model Şahin sarı renk sinyalliyken, 93 şahin ise beyaz renk sinyalli ve jant kapakları değişik. Heeyt beee. 94 modelde ise T armaları 45 derece sağa yatık hatta arka arma mavi yuvarlak bir zemin üzerinde. Yaaaa, işte 93 ile 94 arasındaki en büyük fark. Zaten 95 de Şahin idi Şahin S oldu. Sonra 2000'lere doğru Şahin 1.6 ie oldu. Her halde bu TOFAŞ ürettiği arabaların bagajına alfabedeki harflerin yarısını yazmıştır. Mesela size bir örnek ile aklımda kalanlar;
    Tempra versiyonları :
    Tempra
    Tempra S
    Tempra SX
    Tempra SXA
    Tempra SXAK (Klimalı fulll...)
    Tempra 2.0 SXAK
    Sonraya doğru Tempralara da ie harfleri eklendi. Aman Tempra sahipleri kızmasın. Bir ara bende kullandım. Şirketin arabasıydı. 1996 - 1998 arası ve 93 model SX idi. Göstergesi dijitaldi ve ara sıra bozulurdu.
    Doğan versiyonları :
    Doğan 1.6
    Doğan S
    Doğan SL
    Doğan SLX
    Doğan SLX 1.6 ie
    Tabi bu harfler Kartal da da vardı.
    Şahinler ise SLX olmadı ama;
    Şahin
    Şahin 1.6
    Şahin S
    Şahin 1.6 ie oldular.
    Allah için şimdi Renault böyle yapmadı. Renault 9 serisi ;
    Spring
    Broadway
    Fairway (galiba 95 sonrası çıktı) olarak isimler ile işi halletti.

    Alıntıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 34 SRY 86

    Başka sitelerden bulduklarımı buraya kopyalayayım bakarsın bi gün lazım olur :)

    Aynen katılıyorum. Ve 93 şahinler de sağ ayna yoktu. Galiba 94 ya da 95'de Şahin S yaptılar o zaman sağ tarafta ki ayna standart oldu. Mesela bizim 1981 - 1990 arası kullandığımız beyaz renkli şahin arabaların hiçbirinde sağ ayna yoktu. 90 da aldığımız 90 model şahinde de (ilk 5 vitesli şahinlerden) sağ ayna yoktu ama sol ayna içeriden ayarlanıyordu galiba. Sonra babam ona sağ ayna taktırmıştı. Bende 94 yılında o arabaya 93 model Doğan SLX'lerin aynalarından (yeni tip aynalar) taktırmıştım. Tabi boyasız olanından siyah plastik olandan yani. Ama 93 şahinlerde ki sol ayna da Doğan SLX'lerin yeni tip aynası ile aynıydı. Çok ama çok iyi hatırlıyorum sağ aynası yoktu. Ve bakınız hatırladıklarım ;
    1988 Şahinlerde bir kaç özellik :
    -Yeni kasa
    -Arka bagaj'da sağ tarafta Şahin yazısı
    -Ön panjurda renkli T arması
    -Sol ayna (dışardan elle ayarlanan)
    -Vites ön göğüs üzerinde
    -Sadece orta göbekte jant kapağı
    1989 Şahinlerden hatırladıklarım
    -Arka bagajda T arması ve sağ tarafta Şahin yazısı
    -Jantlar yine 88 model ile aynı
    -Vites yine o ön göğüste
    -Eklenen bir kaç yeni renk (siyah, nefti yeşili)
    -Mesela Nefti yeşil ve bordo alırsan arabayı arabanın iç döşemeleri de bej oluyordu
    1990 Şahin den hatırladıklarım %100 doğrudur tam 14 yıl kullandım
    -Arka bagajda; sol tarafta Şahin yazısı, yuva içerisinde T arması, sağ tarafta da 5 vites yazısı
    -Sol dikiz aynası (Doğanlar ile aynı tip galiba içeriden ayarlanıyordu evet)
    -Yenilenen Jant kapakları
    -Vites Doğanlar da ki gibi normal yerinde
    -Zaten en büyük yenilik 5 vites idi
    Sonra 1991 ve 1992 modeller ile dış görünüm olarak 1990 şahinlerden hiç ama hiç fark yoktu. Galiba 91 ve sonrası modellerde pedal desenleri farklıydı. Birde emniyet kemeri bağlantı breketi'nin şekli farklıydı. Birde koltuk desenleri hafif kareli gibiydi.
    1993 Şahinlerden hatırladıklarım
    -Arka bagaj'da yuva içerisinde T arması ve sağ tarafta Şahin yazısı
    -Komple yenilenmiş jant kapakları
    -Beyaz renkli ön sinyaller
    -Ama 93 Ocak'tan sonra çıkan modellerde arka sinyallerde beyaz renk oldu
    -Siyah renkli ön, arka ve yan cam fitilleri ve siyah renk yağmur oluğu çıtaları
    -Mavi renkli döşeme kumaşı
    -Ön koltuklarda siyah plastik ve ızgara gibi koltuk başlıkları
    -Ön konsol ise bu modellerde daha koyu bir siyahtı
    1994 Şahinlerden hatırladıklarım
    -Arka bagajda yuvanın içine yerleştirilmiş mavi zemin üzerine 45 derece sağa yatık yeni T arması ve yine sağda Şahin yazısı
    -Önde yeni tip T arması ve panjur üzerinde iki siyah çıta
    -Galiba sağ ayna 94'lerde standart oldu
    -93 modellerle aynı jant kapakları
    -Yenilenen ön koltuk başlıkları
    -Koltuk yanlarında deri gibi gözüken görünüm
    1995 Şahinlerden hatırladıklarım
    -Şahin S oldu evrim oldu. Doğan motorlumu Tempra motorlumu ne deniliyordu onlara
    -Güzelim otomatik jigleyi bozup elden jigle yaptılar
    -Bagajdaki yazılar, armalar vs. 94 ile aynı tek fark; ŞahinS yazısı
    -Arka emniyet kemerleri
    -Ön konsol da galiba Doğan SLX'ler ile aynıydı.
    1996 sonrası da galiba buna benzer ufak tefek değişiklikler oldu. 98 sonrası ise bir ara Şahin 1.4 çıktı. Sonra Şahin 1.6 ie çıktı. Hatta LPG'li fabrika çıkışlı oldular. Jant kapakları, yan aynalar, direksiyon, hatta ön konsol da galiba komple değişti. Şahinlerde metalik renk bile kullanıldı. Zaten 2000 den sonra da Kuş serisi tarih oldu.

    Birde unutmadan; Şahinlerde hiç bir zaman kapıların yanlarına takılan o siyah koruyucu çıta olmadı. Hep Doğanlarda olurdu, bazı Şahin sahipleri ise onu sonradan taktırırdı. Biz şahsen taktırmadık. Bir de hiç unutmam, 1991 yılıydı. Eh bizde 90 şahin varya, tesadüfen yürürken Tofaş Satıcısının önünden geçiyorum. Bej renkli bir Şahin içeride duruyur. Ön camında 1991 tabelası duruyor. Girdim içeri ve sordum "abi 90 Şahin ile 91 Şahin arasında ne fark var?" dedim ve adamda bana dedi ki "hiçbir fark yok, tek bir fark var o da zonlu ön cam dedi". Yani ön cama bir taş geldiğinde hemen kırılmıyormuş galiba öyleymiş. İşte böyle, 92 model Şahin sarı renk sinyalliyken, 93 şahin ise beyaz renk sinyalli ve jant kapakları değişik. Heeyt beee. 94 modelde ise T armaları 45 derece sağa yatık hatta arka arma mavi yuvarlak bir zemin üzerinde. Yaaaa, işte 93 ile 94 arasındaki en büyük fark. Zaten 95 de Şahin idi Şahin S oldu. Sonra 2000'lere doğru Şahin 1.6 ie oldu. Her halde bu TOFAŞ ürettiği arabaların bagajına alfabedeki harflerin yarısını yazmıştır. Mesela size bir örnek ile aklımda kalanlar;
    Tempra versiyonları :
    Tempra
    Tempra S
    Tempra SX
    Tempra SXA
    Tempra SXAK (Klimalı fulll...)
    Tempra 2.0 SXAK
    Sonraya doğru Tempralara da ie harfleri eklendi. Aman Tempra sahipleri kızmasın. Bir ara bende kullandım. Şirketin arabasıydı. 1996 - 1998 arası ve 93 model SX idi. Göstergesi dijitaldi ve ara sıra bozulurdu.
    Doğan versiyonları :
    Doğan 1.6
    Doğan S
    Doğan SL
    Doğan SLX
    Doğan SLX 1.6 ie
    Tabi bu harfler Kartal da da vardı.
    Şahinler ise SLX olmadı ama;
    Şahin
    Şahin 1.6
    Şahin S
    Şahin 1.6 ie oldular.
    Allah için şimdi Renault böyle yapmadı. Renault 9 serisi ;
    Spring
    Broadway
    Fairway (galiba 95 sonrası çıktı) olarak isimler ile işi halletti.

    Alıntıdır.

    Alıntıları Göster
    ve öğrendimki bir dönem aynasız satılıyormuş bu araçlar
    hatta 70 lerde sol ayna bile yokmuş orjinalinde :)

     Şahin - Doğan farkı nedir ? Kuş serisinin anatomisini inceleyen var mı ?



    http://www.diecastturk.com/forum/diecast-genel-konular/evet-arkadaslar-bilgisi-olan-var-mi/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 34 SRY 86

    ve öğrendimki bir dönem aynasız satılıyormuş bu araçlar
    hatta 70 lerde sol ayna bile yokmuş orjinalinde :)

     Şahin - Doğan farkı nedir ? Kuş serisinin anatomisini inceleyen var mı ?



    http://www.diecastturk.com/forum/diecast-genel-konular/evet-arkadaslar-bilgisi-olan-var-mi/

    Alıntıları Göster
    Bizim canavarlar çoktan grup kurmuş bile :)

    http://forum.donanimhaber.com/m_21650518/tm.htm

    şu en soldaki doğan sanırım... ama aynı görüntüde şahin tercih ederim... ismi güzel :))

     Şahin - Doğan farkı nedir ? Kuş serisinin anatomisini inceleyen var mı ?


    yıllardan sonra impreza logosunu değiştireyim bari nasıl olsa satıldı :)

    ama buradada dursun linki ;)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 34 SRY 86 -- 20 Mayıs 2010; 15:20:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 34 SRY 86

    ve öğrendimki bir dönem aynasız satılıyormuş bu araçlar
    hatta 70 lerde sol ayna bile yokmuş orjinalinde :)

     Şahin - Doğan farkı nedir ? Kuş serisinin anatomisini inceleyen var mı ?



    http://www.diecastturk.com/forum/diecast-genel-konular/evet-arkadaslar-bilgisi-olan-var-mi/

    Alıntıları Göster
    Şahinin sileceği 39 cm iken Doğanınki 41 cm diye okudum bir yerde ama ne kadar doğru bilmiyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 34 SRY 86

    Bizim canavarlar çoktan grup kurmuş bile :)

    http://forum.donanimhaber.com/m_21650518/tm.htm

    şu en soldaki doğan sanırım... ama aynı görüntüde şahin tercih ederim... ismi güzel :))

     Şahin - Doğan farkı nedir ? Kuş serisinin anatomisini inceleyen var mı ?


    yıllardan sonra impreza logosunu değiştireyim bari nasıl olsa satıldı :)

    ama buradada dursun linki ;)



    Alıntıları Göster
    Orijinalliği bozulmasın diye sağ tarafa ayna taktırmayan müşterilerimiz vardı.Bir de hepsinin içinde ya bayi tarafından verilen ya da parçacıdan alınan "Panter" paspaslardan olurdu..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    Orijinalliği bozulmasın diye sağ tarafa ayna taktırmayan müşterilerimiz vardı.Bir de hepsinin içinde ya bayi tarafından verilen ya da parçacıdan alınan "Panter" paspaslardan olurdu..

    Alıntıları Göster




    orjinal bloğu kullanarak 400 hp güç elde ettiğini iddia etmiş vatandaş, draglarda da baya birinciliği var, ilginç..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: edilhan





    orjinal bloğu kullanarak 400 hp güç elde ettiğini iddia etmiş vatandaş, draglarda da baya birinciliği var, ilginç..

    Alıntıları Göster
    Orjinal blok dediği eski tip motor sanırım,motora bakınca öyle anlaşılıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: edilhan





    orjinal bloğu kullanarak 400 hp güç elde ettiğini iddia etmiş vatandaş, draglarda da baya birinciliği var, ilginç..

    Alıntıları Göster
    hımm şu meşhur mju 06




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Energetic

    hımm şu meşhur mju 06

    Alıntıları Göster
    Yalnız çok sağlam giden bir araçtı.Geçmediği araç kalmadı.Youtube'da yığınla videosu var.Astra 2.2'den Subaru Impreza STI'ya,Nova'ya kadar..

    Ama 2.5-3 seneden beri görünmüyor araç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Energetic

    hımm şu meşhur mju 06

    Alıntıları Göster
    En soldaki araç şahindir. Grubumuzun üyesi Tahsin beye aittir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Energetic

    hımm şu meşhur mju 06

    Alıntıları Göster
    bizde de 91 model kartal var. 94 yılında kars havaalanı mdüründen 26 bin km iken almıştık. ancak sıfır km araçtan bile daha temizdi. araç havaalanı hangarında beklediğinden ve sürekli bakım gördüğünden tertemizdi. bir de rengi deniz mavisi denilen özel bir renkti. aynı model ve renkteki araçlar jandarma için üretilmişti. zaten bir jandarmalarda bir de biz de bu renk araçtan vardı. hatta jandarma sireni bile vardı. fabrika çıkışlı olarak konmuş. zaten jandarma bizim aracı pek durdurmazdı. başka araçları çevirirken bize geç derdi. o zamanlar kartal ya beyazdı ya kırmızı idi. böyle mavi gibi renkler çok özeldi. aracın değerini bile arttırıyordu. an garip durum ise aracın kataloğundaki klima opsiyonu idi. şu ana kadar hiç bir tofaş da rast gelmedi.

    bir de sıfır kartal alan tanıdıklar sanayiye gelip arabanın bazı parçalarını değiştirirdi. sebebini sorduğumuzda fabrikada yan sanayiden montaj yapıldığı ve sonradan oto yedek parçacıdan orjinallerini alıp kendilerinin takdırdığı idi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Energetic

    hımm şu meşhur mju 06

    Alıntıları Göster
    5 sn altında 0-100 ü var diyorlardı... bi ara baya efsane olmuştu.

    Ah bi para* olsa :)
    Bi Tane Beyaz Şahin SS - Bi tane Kırmızı Şahin WRC
    İkisinide yan yana koyucam garaja

    *Hani bi sıfır S320CDI parası kadar bişi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 34 SRY 86

    harikasın bir şey diyemiyorum...
    çok sağol

    hatta bi daha sağol :)
    Bi kaç defa okudum

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.