Golf 6 kullanıyorum, araçta anlam veremediğim bir sağa çekme problemi var. Sorunumla ilgili yaşadıklarımı şöyle özetleyeyim; İlk aldığımda çekme problemi yoktu. Balans vardı. Nerde ve nasıl oldu bilmiyorum, sağa çekmeye başladı. Belli aralıklarla 3-4 kez rot ve balans yaptırdım, birşey değişmedi. Bu arada balansta düzelmiyordu. En fazla azaltıyorlardı. (sanırım bu bilezikten) Bunlardan sonuncusunda 2 jantımın yamuk olduğunu söylediler, tamam dedim düzelttirdim. Bunlar jantları düzeltince balans felaket arttı, çekmede değişmedi. Döndüm, tekrar yaptılar yine aynı, hadi çekmeyi düzeltemediniz, balansı nasıl bu kadar bozdunuz deyip paramı aldım. Bir süre ilgilenmedim. Bir gün lastikçinin önünden geçerken girdim içeri sağı sola solu sağa aldırdım ve araba sola çekmeye başladı. Tamam dedik lastikten bu, geçen hafta kışlık lastik taktırdım. Lastikler yeni Michelin. Aracı aldım, çıktım yola ve araç sağa çekmeye başladı :) taktırdığım usta bayağı uğraştı, rotil ve salıncak burcu bozuk dedi. Takozlarada baktır dedi. Salıncakları komple ve amortisör takozlarını da değiştirdim. Alt takımda hiç bir problem gözükmüyor ama çekme hala devam. Direksiyon rotasyonu mu bozuk dedik kontrol ettirdik, sorun yok dendi. şase hasar almış olabilir dedik ölçtürdük biçtirdik hiç bir problem yok, en son rotcu abi ya çok detaylı incelicez müsait olduğumuzda ya da şasecide sağ tekeri öne alıcaz dedi. Dedim hayır, sorun varsa tekeri niye öne alıyoruz. Tabi bunlar olurken ben hala ön tekerlerin yerini değiştirdiğimizde çekme yönünün değişmesine anlam veremiyorum. Benim tahminim jant kaldı. Rotcu jant çekme yaptırmaz dedi, peki yer değiştirdiğimde niye çekme yönü değişti deyince pek cevap bulamıyorlar. Tekrar değiştirelim dediğimde lastikler yönlü dediler kısaca üşendier. Janttan böyle bir problem yaşanır mı? veya başka ne gibi sebebi olabilir? < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anakata -- 2 Aralık 2021; 15:24:22 > |
Geçmeyen sağa çekme problemi
-
-
benim araçta frene basınca çekme yapıyordu.
tablalar değişti sorun düzeldi. ekstra fren merkezinide değiştirdim.
-
Frene basınca çekme yapmıyor. Keşke öyle olsa da sebebi daha kolay buluruz. Gaz, fren, dalma vs. etkilemiyor. Hep sağa gidiyor, yol eğimi seviyesinde değil. Bariz sağa gitmek istiyor. -
aracı düz bir zemine al. Direksiyonu tam sağ yap bırakma bir tık daha sağa çevirmeye çalış . Sonra tam sol yap dayanınca bırakma bir tık daha sol yap . Direksiyonu topla yola çıkıp dene. Kalibrasyon için boyle yapmak gerekebiliyor.
-
Kia ceed varken bende de sağa çekme problemi vardı , Elektrikli direksiyon kutusundan şüpheleniyordum o zamanın parasıyla 10 bin lira idi en sonunda sattım ... Ne onu çözecek usta ne de uğraşacak vaktim vardı . direksiyon kutusuna da baktırın derim
-
Jantları ön arka yapsaydınız -
Akson yani taşıyıcı yamuk olabilir -
Bunu yazmaya gelmiştim
konumu okuyun isterseniz
https://forum.donanimhaber.com/aracin-kendi-kendine-rot-ayari-yapmasi--151194789
-
Aracı sürekli bozuk ayarla kullandığınız için lastiğiniz yön yapmış olabilir. Sonra onu sola alınca araba sola çekmiş olabilir.
Direksiyon düz dururken mi araç sağa çekiyor yoksa direksiyonu sağa toplama isteği mi var?
Şimdi akla gelmeyen çekme sebeplerini yazayım:
Arka tekerler yere düz basmıyor olabilir. Kamber açısı ya da yönü kayık olabilir, direksiyonda ısrarlı bir şekilde sağa / sola toplayabilir.
Yine sağ ön teker geride olabilir. Basitçe ön tekerleğin merkezi ile sabit bir noktayı (Mesela ön çamurluk ile kapı birleşim yeri) her iki tekerlek için ölçün. Değerler eşit olmalı. Eğer tekerlerden biri diğerinden gerideyse araç o yöne doğru çekme ve dalma yapar. Direksiyon düzken çeker, virajlarda da bir tarafa diğerinden daha istekli bir şekilde dalar.
Eğer yakın zamanda aks yaptırdıysanız aks milinin başsında bir pim var, onu takmadılarsa araba eksik pimin olduğu tarafa çekme, rüzgarda o tarafa daha dirayetsiz olma (Mesela sağ pim eksik ise soldan gelen rüzgar aracı daha çok etkiler) ve yine o tarafa dalma (Direksiyonu düz tutarken araç virajın içine doğru dalar, viraj bitince düz gitmeye devam eder) yapar.
Eğer arka bağımsız süspansiyon ise, denge ve ayar kolları bozuk olabilir, arka tekerlerin ayarını bozabilir ya da sabit bir ayarda kalmayabilir. Yani siz ayarlattınız, yola çıktınız ilk çukura düşmede, ilk zorlamada pat diye ayar atabilir, teker saçma sapan bir ayara dönebilir.
Aklıma gelenler bunlar.
-
Götürdüm, ona da baktırdım. Araca bindirdim, sürdümdür hiç bir sorun yok dediler.
-
Sağı ön arka yaptık, aynı maalesef.
-
Direksiyon düz, araç sağa gidiyor. Belli bir açıyla tutuyorum sürekli. Dalma vs yok, kararlı bir şekilde sağa gidiyor. İlginç bir detay yazmayı unuttum. Lastiği değiştirmeden önce ki gittiğim son rotcudan çıktık ustayla beraber, araç ip gibi. Dedim ben geçeyim koltuğa, hakikaten ip gibi gidiyor. Harika herşey. Bi 10km emin olmak adına gezdim, eve geldim. Sabah yola çıktım. Eskisi şekilde çekmeye devam ediyor :) Kaç ustayı aradım dedim böyle böyle, mümkün değil diyorlar. Ama eminim araba ip gibiydi.
Araçta kamber var, son rotcu kasterle oynadı. Ancak kamberle ben oynamayam, zaten o arabayı çektirecek durumda değil vs. dedi.
Sağ ön tekere 2 rotcuda normal değerleri dedi. Ancak bi tanesi herhalde sorunu bulmakta üşendiğinden çektirelim düzelir dedi, geride mi dedim hayır dedi. Ben istemedim.
Aks yaptırmadım. Onları kontrol ettiklerini düşünüyorum.
Arka bağımsız diye biliyorum. Bu mantıklı geldi. Ustalar arkalara düşman, arkaya bakın deyince anasına sövmüş gibi trip atmaya başlıyorlar. Aslında bu bayağı mantıklı.
-
Arka kamber ayarı bozuksa onu gene şaseci yapması gerekebilir. Bozukluğa göre eğer denge kolu ile çözülecek bir şeyse değiştirip çözersiniz ama bir şekilde salıncak falan eğilmişse ya değişecek ya düzelecek.
Rot makinesine tüm tekerleri bağlayıp bakıyorlar değil mi? Arka tekerin bozukluğu direksiyonu zannedilenden daha çok etkiliyor.
Verdiğiniz ilginç detaya istinaden amortisör üst takoz bilyesi bozulmuşsa bu da aracın bazen sağa bazen sola çekmesine v.b sebep olabilir. Amortisör rahat bir şekilde eski konumuna gelemediği için tekerlek bir kaç milim dönük kalıyor. Bu da çekmeye yetiyor.
Misal bu bendeki araçtan çıkan bilye.
Kırmızı ile işaretlediğim yerdeki ağzın bozukluğuna bakın, bir de tam o işaretin altında kalan rulman kesimine bakın. Bir de sol yukarıdaki kısma bakın. Yatağın pek çok yeri bozuk. Elle çevirmeye çalıştığımda da bir tarafa kolay bir tarafa zor dönüyordu, bir noktayı aşırtınca tekrar aynı yere gelene kadar bu sefer o yöne kolay dönüyor, tersi yöne zor dönüyordu. Bu da aracın sola kolay dönmesi, sağa zor dönmesini açıklıyor. Sağa döndürmeye çalıştığımda bu rulman direnç gösteriyor. Sola eğim olduğunda da rulman zaten tersi yönde direnç olduğu için kolayca dönüyor gibi.
-
quote:
Orijinalden alıntı: HemşireZEDBunu yazmaya gelmiştim
konumu okuyun isterseniz
https://forum.donanimhaber.com/aracin-kendi-kendine-rot-ayari-yapmasi--151194789
Bunu denedim, maalesef birşey değişmedi.
-
Evet, tüm tekerleri bağlıyorlar. Amortisör takozu ve bilyesini değiştirdim. Birşey değişmedi. Emin değilim ancak düşük hızlarda sanki sağa dönüşlerde sola dönüşe nazaran direksiyonu toplamakta daha bir isteksiz. Sanki bir noktada kalmak istiyor gibi hissediyorum.
-
Arka aksamdaki bozukluklara bir bakin o zaman hocam. İnşallah çözersiniz çok çektim ben çünkü.
-
Yarın iyi bi şaseciye gidip iyice ölçmelerini isteyeceğim, eğer tekrar sorun bulamazlarsa arka aksamları iyice kontrol ettireceğim. -
Herşey yapılmış uğraşılmış fakat çekme sorunu geçmemiş. Aklıma şu video geldi;
https://www.google.com/sorry/index?continue=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3DYJYCP1fYRv0%26feature%3Dyoutu.be&q=EgQuLZpEGLKppI0GIhCpJw7JzgJdn0Wx3ih5Vvx7MgFy
Videoyu bi izleyin hocam daha sonra Arabanın arkasını detaylıca incelettirin baktırın videodaki sorun sizin yaşadıklarınızla nerdeyse aynı -
Hunter Road Force cihazi olan bir yerde Balans yaptirin. Sorun lastikte mi jantta mi ortaya cikar. Bir de varsa arkaya da rot ayari yaptirin. Bende de benzer sorun vardi. Hunter ile hangi lastigin nereye koyulmasi gerektigini hesaplattik, sorun cozuldu. Normal balansa gore 2 kat civari pahalidir ama bence fiyatinin karsiligini alirsiniz. -
Corsa F lerde yeni kasada sağa çekme problemi vardı çoğu araçta. Direksiyonu düz tutarken sağa doğru gidiyordu araç sürekli sola doğru kullanmak gerekiyordu. Kronik çoğu corsa f te vardı. Servise gittiğimde rot balansla çözeriz dediler ama çözemediler. Fabrikadan destek alıp yazılım güncellemeyle çözdüler. Bi tıkta direksiyon sertleşti, sonra. Direksiyon kutusunu değiştiren servislerde vardı. Sadece lastik, janta odaklanmamak lazım sorun geçmiyorsa.
Benzer içerikler
- p0420 arıza kodu
- yedek su deposu kapağı ne kadar sıkılmalı
- ehliyet sağlık raporu sevk süresi
- renault megane 1.3 tce 140 yorumlar
- clio 1.0 tce yorumları
- 2024 araç sigorta fiyatları
- fiat topolino klima varmı
- volkswagen direksiyon tuşları ne ise yarar
- 2025 transporter
- honda hornet 750 fiyat
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X