Şimdi Ara

Sağanak yağışta araç arızalanır mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
0
Favori
3.105
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ef kasa civic su birikintisinde kalmış gidemiyordu basıktı zaten araç hadi onu anladım da citroen cyellyse niye yolun ortasında kaldı su birikintisine girince ? Arac arizalandi adam yol ortasinda kaldı.Ben de cruze um ile doğu ekspress treninin karları yardığı gibi su birikintisini yarıp geçtim.Bazen arabayı yıkayınca benim arabada çalışmıyor ilk marşda ama su birikintisinde felan hiç kalmadım bu güne kadar.Su birikintisi dediğime bakmayın bu arada diz boyu su var yani az değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Pazartesi İstanbul' da başlayan ve ara vermeden 3 gün devam eden sağanakta 1 saat yürüdüm ve o güne kadar su çekmeyen Lotto marka montum su çekti, iç çamaşırlarım ıslandı, mont cebimdeki evrak hamur oldu.

    Araç arıza yapması normal

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arızalanır. Arkadaşımın Jettası sağanak yağışta 20 cm'lik su birikintisinden geçerken stop etti bir daha da çalışmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben loganımla ,özellikle su birikintisi olan yerlerden geçiyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: entigin

    Arızalanır. Arkadaşımın Jettası sağanak yağışta 20 cm'lik su birikintisinden geçerken stop etti bir daha da çalışmadı.

    Neden oluyor acaba bujiler mi ıslanıyor anlamıyorum ki, citroen benim aractan daha yüksek ama o kaldı ben gectim.Zaten istanbulun altyapisida berbat.Vallahi 4x4 araclardaki gibi şnorkel takıcaz yakında

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Derin su birikintisine girmediginiz surece hiç bir şey olmaz. Araçları en zor şartlarda test ediyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ateşleme sistemi veya beyine su alınca her araç arıza yapar. Suyun derinliği, giriş hızı bide şanssızlık varsa neden olmasın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    Ben loganımla ,özellikle su birikintisi olan yerlerden geçiyorum

    Hocam yanlış anlamayın ama şu loganı sanki biraz fazla büyütüyorsunuZ.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yanınızda her zaman palet ,şnorkel ve gözlük bulunsun,her ihtimale karşın
  • Diz boyu su az değil. arabadan arabaya değişmekle birlikte her şey olabilir.

    Eski arabalarda suda kalan genelde iki sebepten olurdu. Distribütörün içinin ıslanması, motorun hava aldığı yerin su dolması. Bir de şarj dinamosunun içinin ıslanması sorunsalı var. Anında yolda bırakmaz. Yarım saatte, akü bitince yolda kalırsın.

    Günümüzdeki araçlarda bunlara ek olarak ECU ve zilyon tane güvenlik önlemi sorun oluyor. Küçük bir sensörde kısa devre aracın kendini korumaya almasına, o da aracın çalışmamasına sebep olabiliyor. Zaten yapmayın böyle şeyler. Su birikintilerine girerken diskiniz ne kadar sıcak biliyor musunuz mesela? Diskinizi ısıtmışken su birikintisine girerseniz diskiniz yamulur. Sonraki ilk frende sallantılı fren yapmaya başlarsınız. Su birikintisine girmeniz şartsa, bu aklınızda olsun. Diskiniz sıcaksa girmeyin.

    Dize kadar suda aracın kabin içine su girmeyeceğinin garantisi yoktur. Zemin halısını kurutana kadar aracınız yaf yaf kokar. ek olarak da zemin halınızın altına hapsolmuş nem problemi hem halıya, hem taban saclarına zarar.

    Bazı araçlar artan egzoz basıncına karşı bile kendini korur. Yani, makul süre egzoz suyun içinde kalırsa artan egzoz basıncını risk olarak gören ECU, sistemi kitleyip aracınızı kapatabilir. Halbuki artan egzoz basıncı sorun olmayacaktır. Suyun içinde egzoz dışarı basılabilir. Tabi araç egzozu suyun içinde olduğu süre boyunca avans ayarınız biraz bozuk çalışacaktır. Ancak önemi de yoktur. Egzoz dışarı çıkınca sorun da biter. Ancak bazı araçlar buna bile tahammül etmeyecek kadar ince ayarlıdır.

    Yani, yeni araçların suyun ortasında kalmak için çok sebebi var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 17 Mart 2017; 11:41:21 >




  • mümkün olduğunca kaçın sulardan araç jip tarzı değilse.o su her taraftan motora sızar,hiç olmadı altından sızar yani.üstelil hızlı geçerseniz kızaklama yaparsınız takla bile atabilirsiniz.ya yavaşlayarak geçin ya da geçmeyin,en doğrusu bu motor sağlığı için.çünkü bir elektronik donanıma,kabloya,bujiye,alternatöre vs kaçsa o su direk olarak motor arıza verir.



    benim eski aracım polo classicte v kayışı kapağı yoktu,sağdan ön tekere bakınca kayışlar görünüyordu.çok hızlı sudan geçmem gerekti çünkü görmemiştim suyu yerde,arabanın kaputundan mı ön ızgaradan mı o su öyle bir çıktı ki zaten direk alternatör ışığı yandı geçtikten sonra ve motor düzensiz çalışmaya başladı,sis farları bir süreliğine iptal oldu,elektronik aksam sapıttı.açtığımda motorun sırılsıklam olduğunu gördüm.velhasıl,yeni araçlar için o kadar da tehtid oluşturmada da hızlı geçince ve su da derinse aracın motoruna yine su girebilir,dikkatli olmak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • PoloClassic75 kullanıcısına yanıt
    hızlı geçince o basınçla su v kayısıni yerinden oynattı demek ki, haklisiniz yavaş geçmek lazim aslinda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: başaran

    hızlı geçince o basınçla su v kayısıni yerinden oynattı demek ki, haklisiniz yavaş geçmek lazim aslinda.

    oynatmadı aslında,v kayışı o kadar ıslanmış ki,alternatör sırılsıklam olmuş.bu yüzden alternatör ışığı yanıyordu.birde gaza basınca kayışın kaydığı fark ediliyordu tak tak sesinden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dizel araba motorun hava alabileceği kadar suya batmasın sorun yok çünkü buji yoktur
    benzinlide buji ıslanırsa sıkıntı stop edip kuruyana kadar çalışmaz

    Sağanak yağışta araç arızalanır mı?
    resimdeki araçta motor suya çamura saplandığında hava alıp çalışmasını sağlamak için yapılmış şey.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekiRoRo

    Pazartesi İstanbul' da başlayan ve ara vermeden 3 gün devam eden sağanakta 1 saat yürüdüm ve o güne kadar su çekmeyen Lotto marka montum su çekti, iç çamaşırlarım ıslandı, mont cebimdeki evrak hamur oldu.

    Araç arıza yapması normal

    Lotto almakla hata etmişsin nike olsaydı su çekmezdi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekiRoRo

    Pazartesi İstanbul' da başlayan ve ara vermeden 3 gün devam eden sağanakta 1 saat yürüdüm ve o güne kadar su çekmeyen Lotto marka montum su çekti, iç çamaşırlarım ıslandı, mont cebimdeki evrak hamur oldu.

    Araç arıza yapması normal

    lotto marka çöp.
  • ya cruze olmasaydı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Experimentation

    ya cruze olmasaydı

    Cruze tank gibi araba dağa bayıra sür yaylaya çık bana misin demiyo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Özellikle turbo motorlarda havayı motora uzak soğuk yerden çekince (genellikle arabanın altına doğru olur) hava filtresine su kaçabiliyor. Dikkatli olun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haydarkarapuar


    quote:

    Orijinalden alıntı: BekiRoRo

    Pazartesi İstanbul' da başlayan ve ara vermeden 3 gün devam eden sağanakta 1 saat yürüdüm ve o güne kadar su çekmeyen Lotto marka montum su çekti, iç çamaşırlarım ıslandı, mont cebimdeki evrak hamur oldu.

    Araç arıza yapması normal

    lotto marka çöp.

    25 liraya almıştım

    Sağanağa çıkmazsam güzel ama

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.