Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (92. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
12.361
Cevap
76
Favori
555.903
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9091929394
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    özellikle bobinleri yenilemeniz gerekiyor ne yazık ki. zaten performans düşük diyordunuz, ateşleme grubu artık ömrünü tamamlamak üzereyken bir de yıkama yüzünden çatlayınca artık randıman vermeyecektir.

    volvonun bobinleri çok kalitelidir, diğer markaların aynı performansta olacağını sanmıyorum ama fiyat avantajı yüzünden denenebilir. şöyle ki herşeyi orjinal alırsanız, bobin tanesi 300, kablo 200, buji 200, yaklaşık 1000 tl çıkar. yan sanayi alırsanız yarı parasına oluyor zaten. ama hepsini orjinal yaparsanız 100bin km birşey düşünmezsiniz, ayrıca lpg de sistemi zorluyor, hepsinin yenilenmiş olması baya fark yaratır.

    son olarak üzerinden çıkan bujiler 3 tırnak volvo demişsiniz, o bujiler başka bir volvo motoruna ait olabilir. orjinali tek tırnak, zaten yurtdışı forumlarda da deneyenler 3 ve 4 tırnak kullanılmamasını önermişler. sizin şimdiye kadar ki performans düşüklüğü bundan da olabilir. ustalara pek güvenmeyip referans tablosuna göre buji seçerseniz daha doğru olur (orjinal almayacaksanız).




  • Hocam eminmisiniz uzerindeki orjinal volvo bujisi ve B4182S2 motorun buji oem kodu 272207

    Resimde bakinca onlarda 3 tirnak



    Bujileri Mez-Car dan alacagim bana cok yakin umarim disari satislari vardir



     S40 I (1995-2004)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar merhaba,



    S40 2001 ov 1.8 aracin oksijen sensoru soketi nerede bilen var mi acaba?



    Birde arac ilk soguk calistirmada gaza gecerken stop ediyor gaza basip deviri 1500 de tutunca 3,4 saniyede normale donup herhangi bir sorun olmuyor. Bunun sebebi nedir gaza erken gecmesimi acaba? Havalar ortalama 30 derece bu havada sorun olur mu. Gecis isisii 25 dereceye ayarli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Kusura bakmayın, yanlış bilgi. ben sürekli turbo üzerinden düşündüğüm için atmosferiklerde farklı tip olabileceği aklıma gelmedi. daha doğru aralarında sağlam bir fiyat farkı var da, tırnak farkı olabileceğini düşünmedim.

    Ben Maslak Evo dan yedek parça satın almıştım, tahminim onlar da satıyordur.
  • Bugun volvo yetkili servise gittim VIN kodu ile buji istedim



    Bendeki bujinin aynisini cikartti takimi 122 tl



    Orjinal bujinin ureticisi EYQUEM mis ayni buji yi



    Takim olarak 70 tl ye aldim



    Aralarindakibtek fark porselende birinde volvo birinde eyquem yazmasi





     S40 I (1995-2004)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    özellikle bobinleri yenilemeniz gerekiyor ne yazık ki. zaten performans düşük diyordunuz, ateşleme grubu artık ömrünü tamamlamak üzereyken bir de yıkama yüzünden çatlayınca artık randıman vermeyecektir.

    volvonun bobinleri çok kalitelidir, diğer markaların aynı performansta olacağını sanmıyorum ama fiyat avantajı yüzünden denenebilir. şöyle ki herşeyi orjinal alırsanız, bobin tanesi 300, kablo 200, buji 200, yaklaşık 1000 tl çıkar. yan sanayi alırsanız yarı parasına oluyor zaten. ama hepsini orjinal yaparsanız 100bin km birşey düşünmezsiniz, ayrıca lpg de sistemi zorluyor, hepsinin yenilenmiş olması baya fark yaratır.

    son olarak üzerinden çıkan bujiler 3 tırnak volvo demişsiniz, o bujiler başka bir volvo motoruna ait olabilir. orjinali tek tırnak, zaten yurtdışı forumlarda da deneyenler 3 ve 4 tırnak kullanılmamasını önermişler. sizin şimdiye kadar ki performans düşüklüğü bundan da olabilir. ustalara pek güvenmeyip referans tablosuna göre buji seçerseniz daha doğru olur (orjinal almayacaksanız).

    Bujiler 3 tırnak hocam. Yetkili servisten özellikle S40 bujisi olarak aldığım (Ambalaj üstünde de S40-I 1996-2004 yazılı ve S40 resmi olan) bujiler 3 tırnaktı.




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    evet öyleymiş, benim yanlışım var. turbolarda tek tırnak, o yüzden diğer motorlar da aynıdır diye düşünmüştüm.

    @LordMayros, oem buji üreticisini öğrendiğimiz iyi oldu. ayrıca servis fiyatı bile uçuk sayılmaz, ben de önce bir servise sorayım bakalım.

    Genel olarak buji değişimlerini kaç km de bir yapıyorsunuz?
  • Ben bobinleri delphi tanesi 140

    Bujileri eyquem takimi 70

    Buji kablolarini 90 tl valeo ile degistirdim



    Arabada bayagi bi duzelme oldu benim sorunum atesleme imis



    Yanan motor ariza lambasida sondu kendiliginden aksam test ettim hizlanmalar felan duzeldi yakit nasil olacak onu merak ediyorum



    Lpg de 75 tl ile 200km gitti

    Normalde 300 gitmesi gerekirdi



    Birde karakoyden kalorifer rezistansinin uzerindeki transistoru aldim onu degistirecegim



    Klima fani bazen kendi kendine hizlanip azaliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Transistör MJ802 idi değil mi? Ben de müsait olduğum bir gün değiştireceğim.

    Bozuk ateşlemeden dolayı arabanın yakıt trimleri sapmıştır. Bir kaç gün kullanımdan sonra kendine gelir diye tahmin ediyorum. Bu sırada arabayı yer yer sıkıştırıp yer yer sakin kullanmak da ayarların daha çabuk düzeltilmesi için fayda sağlıyormuş.
  • Evet MJ802 karakoyden 20 tl ye aldim gecenlerde yolum o tarafa dusunce aklima geldi aldim



    Bu arada torpidoyu sokmeden alttan degistirdi youtube da birisi bende onun gibi yapmayi planliyorum seyrettigim gibi hafta sonu bakacagim bakalim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    bu MJ802 ne ola ki
    kronik herhalde google da hemen çıktı s40 diye. klima çalışması mı bozuluyor?
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Fan ayarlama düğmesi pek bir işe yaramaz hale geliyor. Yani 3'e getiriyorsunuz biraz 1 gibi çalışıyor sonra bi ara 5 gibi üflüyor sonra düzeliyor. Veya 4'ten 2'ye getiriyorsunuz neredeyse duruyor vs.
  • Arkadaslar radyatoe faninda kademe var mi? 100 derecede calisiyo benim fan ve cok sesli ayni sekilde klimada da cok sesli calisiyo fan

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Fanın iç mekanizması nasıldır hiç görmedim ama bilgisayar fanları gibi olduğunu tahmin ediyorum. O durumda yağlanıp, eğer fan dönünce aracı da titretiyorsa balans yapılması gerek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Fanın iç mekanizması nasıldır hiç görmedim ama bilgisayar fanları gibi olduğunu tahmin ediyorum. O durumda yağlanıp, eğer fan dönünce aracı da titretiyorsa balans yapılması gerek

    Titreme mevcut evet balans yapan usta varmidir ankarada ve cok tuzlu birsey midir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Açıkçası hiç bir bilgim yok.
  • Benzin basınç regülatörüne bakarken znt'de 420 liraya Marelli marka gördüm. Orijinali Weber marka 700 liraya yakın. Sizce Znt'de satılan ürün iş görür mü arada iyi fark var ama deneme yanılma yapmak için de pahalı sonuçta

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlla orjinal derseniz yurtdisinda 120$ a weber var



    Ama magnetti marelli alinir reno ve pug araclarin orjinal tedarikcisi zannetmem sorun cikarsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LordMayros

    İlla orjinal derseniz yurtdisinda 120$ a weber var



    Ama magnetti marelli alinir reno ve pug araclarin orjinal tedarikcisi zannetmem sorun cikarsin

    Hocam 120 dolar zaten 425 lira falan yapacak, kargosu takılırsa gümrüğü, beklemesi değmeyecek yani. Magnetti Marelli biliyorum kaliteli marka ama şimdi alıp da tat vermezse o da üzer. Yani tamam ilk marş sorununu çözer ama çok kısa bir gecikme olur mesela can sıkar. Orijinali ile birebir olur mu ki?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cikma sordunmu hocam hic



    Bostanci sanayi sitesindeki ikitelli guven otoya istinaden fiyat konusunda insafli



    Hem yaninda takip test edilebilir



    Kucucuk cek valf icin o paralar bayagi uçuk aslinda insanin zoruna gidiyor



    Bende delphi bobin icin ayni kararsizligi yasamistim reno citroen ve pug da fabrikanin taktigi delphi olunca aldim



    Magnetti Marellide benim eski 206 nin ecu markasi ki bu arada masserati alfa ve lancia markalarininda orjinal tedarikcisidir



    Tat verir orjinal markanin weber olmasi tamamen ihale ve fiyat ile alakali



    Bosch yada marellide olabilirdi



    Örn: Vectra A kasa x20xev motor da mars motoru 2 marka bosch ve valeo var ve ikiside ayni motor ve ikiside fabrikanin taktigi aracin uzerinden cikan bi donem birine bi donem birine urettirmisler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 9091929394
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.