< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
S40 I (1995-2004) (607. sayfa)


-
-
Ben de bi ara sol sinyal kolu tamiri için fotoğraflı kısa bir paylaşım yapayım diyorum ama bi sebepten şimdiye kadar yapamadım. ihtiyaç nedeniyle nette arayanlar olabilir diye şimdilik yazılı olarak bilgi vereyim. tepkilere göre foto işlemini hızlandırabilirim.
öncelikle s40 mk1 için 2 tip sinyal kolu var. benim araç 2004 1.6 classic olup bağlantı soketi 2 adet. piyasada çoğunlukla 3 soketli klasik tip diyeceğim "çıt, çıt, çıt" sesi çıkararak mod değiştiren tip. makyajlı son kasada dokunmatik.
sinyal kolunu içine girdiği kutudan çıkarttığınız zaman kolun yapısı mekanik ile aynı. bu bizim için avantaj. kolun yapısında uç tarafta 2 tane plastik çıkıntı var: 1mm uzunluğunda yuvarlak. yuvarlak çapı 3mm kadar biraz daha az.
buraya kadar gelmişken sinyal kolunun hangi sorununu tamir edeceğimizi yazayım artık
volvo s40 classic sol sinyal kolu gevşek ve uzun kısa far ayarlamasını yaparken bazan uzun moda almıyor yada uzundan kısaya geçerken mod değiştirmiyordu. kolu kendine doğru çekince bi kaç ml/sn fark olunca bazan mod değişiyor bazan geçmiyordu bu süre yönünden. ben süreden kaynaklandığını düşünüyorum en azından.dedim ya dokunmatik sistem gibi bi şey. basma çekme basılı kalma süreleri önemli olabilir. Neyse....
sinyal kolunu çıkarınca bahsettiğim tırnaklardan birinin kırılmış olduğunu gördük. Gördük derken asıl işi yapan arkadaş olup ben yanında durdum. bundan sonra usta diyeceğim. ustalarda becerebilir çünkü :)
yuvarlak tırnağın çapını ölçtük ve 3mm (?) civarında olduğunu tespit ettik. 2 tırnak arasını pim geçirecek şekilde karşıdan karşıya deldik. 2 tırnak arası uzunluğu kadar ince yuvarlak metal parça bulduk daha doğrusu daha uzundu ama kenarları yan keski ile kestik. plastik çıkıntı yerine metal çıkıntılar olmuş oldu. piyasada pim diye satılan metal şeyler var. onlar da olabilir. biz kolu sökerken neyle karşılacağımızı bilmediğimiz için o anda mevcut duruma göre hareket ettik.
Sonuç olarak, montaj sonrası koldaki gevşeklik bitti ve uzun kısa mod değiştirme sorunu da çözülmüş oldu.
-
Hocam daha 2 hafta önce araç ilk marşı düzgün almamaya başladı. Şans eseri hortumları kontrol ederken benzin basınç regülatörünün altındaki hortumdan gaz kelebeğine benzin damlattığını farkettim. Netten araştırınca en ucuz 1600TL ye bulabildim orjinal parçayı. Sizin sayenizde bu parçayı alıp(0280160557) matkapla üst kısmını genişlettim. Şu an maşallah sorunsuz kullanıyorum(2Haftadır). Arabanın düşüremediğim LTFT değerini 0 ile -2 arasına düşürdüm. Demek ki benim benzin basıç hattımında uzun süredir sıkıntılıymış bu parça sorunlarını yeni göstermeye başlamış demek ki. Herkese kazasız sürüşler. Teşekkürler hocam paylaşım için. Parçayı da en ucuz 300tl ye bulabildim. Malesef kur yerinde durmuyor. Bilginiz olsun.
-
Hayirli olsun hocam Allah kaza bela vermesin. Bir tavsiyem var bizim gibi calisan parcayla sonradan oynamayın. Neden oldugunu hatirlayamiyorum fakat bi 3 ay once taktigimiz o bosch parcayi çıkarıp tekrar takma durumu oldu fakat bir daha o valf ile calistiramadik arabayı. Parca mi zedelendi noldu anlayamadik. Calisan parcanin bir anda çalışmamasi cok garip geldi. Eski kaciran valfi takip borusunu bosa cikardik. Bu sekilde çalışıyor ellemiyorum.
300 lira da bayağı fazla geldi bu paraya alıp delmeye kıyamazdım ben.
Birde genel uyari olarak bu benzin geri dönüş valfi kucuk gorunse de cok onemli bir parça. Arızası, değişimi durumunda bir süre araci dikkatli kullanmanizi öneriyorum. Cunku valf sıkıntısı durumunda arac gazi biraktiginizda(vites değişirken, devir dusukken vs) stop edebiliyor. Trafikte yuruyen arabada bir kac kez başıma geldi. Direksiyon fren her sey sertlesiyor. Kötü bir senaryo olabilir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ayrıca kendi sorumu da sormuş olayım 1 ay once uzaktan kumanda sapitti araci kilitedikten 2 sn sonra arabayı açıyordu. En son kumandanin pilini söktum kapi ici tuslara falan müdahale etmeye çalıştık su kactiysa diye. Bir şekilde düzeldi o gun kitledim arabayı. 1 hafta sonra kumandam hiç çalışmaz oldu . Aracın kumanda alıcısı nerede ve kumandayı tanıtmak icin bir islem vs var mı? Pil dolu yedek anahtarda yok kapıdan kilitleyip açıyorum.
Bmwlerde arka cam fren lambasinda alıcı varmis diye bir bilgi duydum bizimkininde yeri biliniyorsa bir bakmak istiyorum.
Yada vectrada kontagi açıp kumandaya basinca pil değişimi sonrası kumanda aktiflesiyordu öyle bir sey varsa onu denemek istiyorum.
Aksi halde kumandayi zorla kesip acmak zorunda kalacağım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam işim gereği araçla uzun yol yapıyorum. Baya bir sıkıştırma olsun, yoğun trafik olsun benzin basıncında bir darboğazlık olur mu diye deneme şansım oldu. Nazar değmesin memnunum. Ama tabi ki dikkat edeceğim her şekilde.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Herkese hayırlı geceler
S40 2000 model 2.0 otomatik hangi buji kullanmalıyım ve hangi markayı tavsiye edersiniz?
Şimdiden teşekkürler
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hocam bende de aynı sorun var şu an. Havalar soğumaya başladı ve marşı gazsız almıyor be ilk marşta kesinlikle çalışmıyor. Parça ve kontrol etmem gereken yeri söylerseniz çok memnun olurum:-)
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Şimdi abilerim kardeşlerim hepinize selamın aleyküm diyorum iyi hafta sonları diliyorum ve konuya giriyorum yardımcı olursanız sevinirim Volvo S40 1.6 2001 benzin LPG aracım araç geçen akşam durdu çalışmadı gene gıy gıy gıy gıy marş yok babam genelde böyle olunca benzin pompasını şamarlıyodu çalışıyordu bende aynen öyle yaptım araç çalışmadı vurdurdum çalıştı eve kdr attım kendimi istop ettim sabah bida çalışmadı bu sefer şamarda fayda etmedi pompa motoru dedik gittim motoru aldım taktım bi hevesle çalışacak die gene çalışmadı sora eski motora kablo bagladım aküden voltaj verdim baktım ki çalışıyo pompoya gelen sokette elektrik olmadıgını anladım ama sigortasını yada nie gelmediğinin kaynagını bulamadım bu olay başına gelen varsa çözümü varsa paylaşırsanız sevinirim saygılar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bakmışsınızdır belki ama sigortası sağlam mı? sağlam ise bir elektrikçi baksa iyi olur.
-
Benzin pompasinin sigortası kaputun altındaki sigorta kutusundadır. Kapağın arkasındaki etikette yeri fuel pump olarak yazar. Rölesiyle de alakalı olabilir, o da aynı kutunun içindedir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Orjinale üretim yapan marka eyquem'dir, 3 tırnak. Alternatif olarak turbolu orjinal buji kullanılabilir, tek tırnak iridyum. 3 tırnak olandan daha uzun ömürlü olacaktır.
Bunlar haricinde ngk gibi markalar da tercih edilebilir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Cevaplarınız ilgilendiğiniz için çok teşekkürler bugün gene kurcaladım biraz açık elektirikçi bulamadım YouTube dan sigorta kontrol kalemi yapımı die bi video var yapın bence çok basit aracınızda bulunsun onunla bütün sigortaları kontrol ettim benzin pompa sigortasını buldum rölelere aküden voltaj verdim çıt çıt çalışıyo ama sigortanın yuvasında elektirik yok resimde sağ altta 1 mavi 1 kırmızı olan yuvada elektirik yok acaba sebebi nedendir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Pompanın sigortası resimde kırmızı ile işaretlediğim sigorta,
Benzin pompası sadece motor çalışırken sürekli çalışır. Kontağı açtığınızda 2-3 saniye kadar çalışıp durur. Eğer o şekilde kontrol ettiyseniz orada elektrik olmaması normal. Marş basarken veya kontağı açar açmaz birkaç saniye elektrik geliyor mu onu kontrol ettiniz mi?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 20 Şubat 2022; 23:57:36 > -
Bütün sigortaları da elektrik var pompanın yuvasında elektirik yok diğer sigortalardan köprü attım çalıştı araç benzin LPG köprüyle çalıştı ama aracı istop edince pompa durmuyo direklediğimiz için yuvada neden elektirik olmaz onu bulmam lazım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Cümleten selamlar. 2001 s40 2.0t araçta söyle bir sıkıntımız var daha önce basına gelen veya tecrübesi olan varsa yardımcı olabilirse sevinirim. Arac her zaman yapmasada bazen sorunlu çalışıyor. Tek marşta almayıp zorlanarak çalışıyor devir dalgalanması vs yapiyor. Boylr çalıştığı zamanlarda da esp lambasıni yakıyor ve motoru kasıyor. Odb cihazlarina bağladigimizda eksantirik ve krank mili sensor hataları alıyoruz fakat usta ondan olabilir de olmayabilirde diyor. Krank sensorunu değiş düzelmezse sansizamn dişlilerinde problem vardır falan dedi. Bu durumu yaşayan oldu mu hiç acaba ?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Maskiba -- 2 Mart 2022; 16:59:45 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: MaskibaCümleten selamlar. 2001 s40 2.0t araçta söyle bir sıkıntımız var daha önce basına gelen veya tecrübesi olan varsa yardımcı olabilirse sevinirim. Arac her zaman yapmasada bazen sorunlu çalışıyor. Tek marşta almayıp zorlanarak çalışıyor devir dalgalanması vs yapiyor. Boylr çalıştığı zamanlarda da esp lambasıni yakıyor ve motoru kasıyor. Odb cihazlarina bağladigimizda eksantirik ve krank mili sensor hataları alıyoruz fakat usta ondan olabilir de olmayabilirde diyor. Krank sensorunu değiş düzelmezse sansizamn dişlilerinde problem vardır falan dedi. Bu durumu yaşayan oldu mu hiç acaba ?
Obd'den hata olmasada benzin regülatörü derdim ancak hata verdiğine göre sorun krank sensöründen kaynaklı olabilir. Egzantrik sensörü çalışmasa da çalışıyor ama krank ateşleme için önemli.
Birde nacker hocamdan yorum alalım yine de
-
@ezimuse Krank sensörü olmadan da çalışıyor hocam, benim araçta denemiştim. Tabii biraz kaba çalışıyor.
@Maskiba Yakın zamanda triger değişimi oldu mu? Veya bu problem aracı aldığınızdan beri var mıydı? Şanzımanla olan ilişki aklıma yatmadı, şanzıman sadece araç harekete geçtikten sonra olaya dahil olan bir şey. Ki hareket halinde de boşa attığınızda yine devreden çıkıyor.
Bence ilk olarak sente ayarı kontrol edilmeli, çünkü hem egzantrik hem krank sensörünün aynı anda bozulması düşük ihtimal.
Yalnız sente ayarını sente aparatıyla ayarlamak gerekir, çünkü kasnakların üzerindeki ayar çizgileri eğer kasnak daha önce söküldüyse bir işe yaramaz.
Bu arada araçta LPG var mı, varsa LPG'yi vanadan iptal ederek bir süre kullanmayı denediniz mi? Zor çalışma problemine sebep olabilir LPG eğer regülatör gaz kaçırıyorsa. Ayrıca LPG'nin sensör bağlantılarını krank sensöründen aldılarsa belki oradaki kablolarda da temassızlık gibi bir problem olabilir.
Eğer kayıtlı olarak varsa obd kodlarını numaralarıyla beraber yazabilir misiniz?
-
Ilginiz için tessekkür ederim @nacker hocam. Bu araçlar kkranksensoru sokulsede eksantrikten aldigi bilgiyle çalışmaya devam ediyormus galiba. Sensörü çektik çalışıyor yine araç hic değişiklik yokmuş gibi. Bu problem aldığımızda yoktu yavaş yavaş sonradan cıktı ortaya. Triger değişimi yapılmadı. Akslar değişti araçta siz diyince bir düşündüm de onunla bağlantılı bir sorun olmus olabilir mi acaba. Birde sürekli yapmıyor araç bu saçma çalışma sorununu bazen tık yarım marşta çalışıyor sorunsuz problemsiz bazen zorluyor çalışmada esp yanıyor moturu kasıyor sensörden olup olmadığı belli değil değişip deneyeceksin diyorlar sanayide sensör eski de durmuyor öyle kablolari falan yeni duruyor
Bunun dışında başka bir yerde daha cihaza bağladık orda da motor devir sensörü hatasi verdi. Onun görüntüsü elimde yok malesef. Aracta lpg var hocam ama sürekli benzinde çalışıyor sonradan lpgye geçiyor tüple alakalı olabileceğini hic düşünmedik ama bilmiyoruz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Maskiba -- 3 Mart 2022; 17:53:33 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: MaskibaIlginiz için tessekkür ederim @nacker hocam. Bu araçlar kkranksensoru sokulsede eksantrikten aldigi bilgiyle çalışmaya devam ediyormus galiba. Sensörü çektik çalışıyor yine araç hic değişiklik yokmuş gibi. Bu problem aldığımızda yoktu yavaş yavaş sonradan cıktı ortaya. Triger değişimi yapılmadı. Akslar değişti araçta siz diyince bir düşündüm de onunla bağlantılı bir sorun olmus olabilir mi acaba. Birde sürekli yapmıyor araç bu saçma çalışma sorununu bazen tık yarım marşta çalışıyor sorunsuz problemsiz bazen zorluyor çalışmada esp yanıyor moturu kasıyor sensörden olup olmadığı belli değil değişip deneyeceksin diyorlar sanayide sensör eski de durmuyor öyle kablolari falan yeni duruyor
Bunun dışında başka bir yerde daha cihaza bağladık orda da motor devir sensörü hatasi verdi. Onun görüntüsü elimde yok malesef. Aracta lpg var hocam ama sürekli benzinde çalışıyor sonradan lpgye geçiyor tüple alakalı olabileceğini hic düşünmedik ama bilmiyoruz.
Peki bu arıza kodlarını sürekli mi veriyor yoksa zor çalıştığı zamanlarda mı veriyor sadece?
OBD2 cihazı değil de volvo'nun Dice cihazı ile bağlanırsanız arıza kodlarını daha detaylı görebilirsiniz. Onu da volvo yetkili-özel servislerinde bulabilirsiniz.
Hem egzantrik hem krank kodlarının aynı anda çıkması genelde bozuk sente ayarından kaynaklanır. Fakat sensörlerin kablosu, soketleri ve tesisatlarını da kontrol edin mutlaka.
Krank sensörünü sökünce çalışmaya devam ediyor, peki krank takılıyken egzantriği sökmeyi denediniz mi? Eğer bu şekilde yapınca stop vs. ederse problemin krank sensöründe olma ihtimali artar.
Akslarla alakalı olacağını sanmıyorum.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X