Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (605. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir (4 Mobil) - 3 Masaüstü4 Mobil
5 sn
12.361
Cevap
75
Favori
552.384
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 603604605606607
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • @Carisma70 sizde de tam olarak benimki gibi bir sorun mu vardı, yani klimayı açınca devir saati oynuyor muydu


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @nacker swag mı orijinal hararet müşürü?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Muhammet.s M kullanıcısına yanıt

    Hayır değil, orjinalden kastım volvo etiketli olan.

  • Muhammet.s M kullanıcısına yanıt
    Önceleri klimayı açınca devir yükseliyor dalgalanıyor kendi kendine gaz veriyordu. Daha sonraları klima kapalı olsa bile devir dalganmasi ve gaz verme olmaya başladı.
    Maf sensörü de temizleyin garanti olsun. Bunların hepsi birbiriyle bağlantılı sistemler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carisma70 -- 30 Temmuz 2021; 6:57:0 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Maf sensörünü güzelce temizledim fakat sorun devam ediyor, lakin arabanın çekişi fark edilir biçimde arttı, baya kurum bağlamış sanırım, rölanti valfini söküp temizleyeceğim tekrar, rölanti valfi nordic marka, benden önceki değiştirmiş yan sanayi ürün sanırım, bakalım Bi değişme olacak mı? Desteğiniz için teşekkürler @nacker @Carisma70


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Muhammet.s M kullanıcısına yanıt
    Nordic marka hiç kullanılmadım ama arkadaşlar genelde hatta oybirliği ile tavsiye etmiyorlar

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Muhammet.s M kullanıcısına yanıt

    Nordic iyi bir marka değil, ama suçu hemen ona da atmamak lazım.

    Hararet sensörünü değiştirince oldu demiştiniz, onun markası nedir?

  • Önceki müşür meylen idi ve yalancı hararet sorunu vardı, şimdikinin üzerinde hiç bir şey yazmıyor, marka adı felan yok. Siparişi sanayide Bi usta vermişti maalesef benm bilgisizliğime geldi. İki parçanın da orijinalini almak mantıklı gibi geliyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçtiğimiz hafta sonu yazlık nokian lastiklerden biri balon yaptığı için daha fazla bekleme şansım kalmadı ve lastikleri yeniledim. Yeni lastikten bahsetmeden önce nokian line ile uzun süre geçirdiğim için ondan bahsedeyim.

     

    195/60/15 lastikleri 57.000km, 215/45/17’leri ise 20.000km kullandım. Öncelikle şunu söyleyeyim, lastik bitmiyor  S40 I (1995-2004)  ilk takımı yanlış hatırlamıyorsam 4-5mm civarı kalmıştı ve 2. el olarak sattım, ikinciler de aynı şekildeydi eğer balon olmasaydı kendim kullanacaktım zaten. İlk birkaç yıl çok sessiz ve yumuşak lastikler, ama sonradan sertleşmeye başlıyor ve önceden olmayan yol sesleri gelmeye başlıyor. Ben içime sinerek alıp kullanmıştım ama bu kadar süre sonunda gerçek nokian kalitesinden bir tık aşağıda olduğunu düşünüyorum. Bence nokian iyi ki bu lastikten vazgeçti ve wetproof/powerproof serisine geçti. Zaten line serisi rusya üretimi, wetprooflar ise Finlandiya, bu bile bende fason üretim izlenimi uyandırmıştı.

     

    215’lerin en çok bir yılı daha kaldığını tahmin ettiğim için fiyatları sürekli takip ediyordum. Yeni lastik ya wetproof ya da powerproof olacaktı. Yakın zamana kadar fiyatlar 650tl civarındaydı, yanında 200tl yakıt çeki, kredi kartı puanı vs. biraz daha düşüyordu. Ama tam ihtiyacım olduğunda baktım ki 800tl seviyesine gelmiş, başka bir indirim yok, ayrıca ilginç şekilde powerproof testlerde ortalama puan sergilemiş. Hatta gürültü ve konfor konularında geride kalmış. Öyle ya da böyle bir takım için 3000tl seviyesine çıkacaksam bari Premiumlara bakayım dedim. Continental kalitesine güvensem de nedense ısınamadığım bir marka, ayrıca yanak tasarımlarını da sevmiyorum pek. Goodyear olabilirdi belki ama biraz da marka alışkanlığından dolayı michelini seçtim. (babam corollada 2 takım primacy eskitti, şuan rav4te latitude cross kullanıyor, keza nivada da aynı lastik var). michelin balon yapmasıyla ünlü biraz ama biz şimdiye kadar sorun yaşamadık.

     

    Yeni lastikler michelin pilot sport 4 serisi, 2021 17. hafta almanya üretimi. Bana yakın bir michelin bayisini arayarak sipariş verdim, ellerinde olmayınca merkezden çekiyorlarmış, lastikler genelde hep yeni tarihli oluyor zaten dediler. İlk 500km sonrasında karşılaştıracak olursak, performans serisi olmasına rağmen yumuşak bir lastik, konfor olarak eskisinden daha iyi şu an. Gürültü konusu biraz ilginç, 71db ile çok sessiz gibi durmuyor. Ancak yol pürüzsüzse çok sessiz, hatta düşük hızlarda içeride hiç ses yok. Ama yol bozuldukça gürültü eski lastiklerle aynı seviyeye geliyor. yol tutuş ise bambaşka bir dünyada. Virajlarda biraz zorladım ama hiç kayacakmış gibi durmuyor, sürekli daha hızlı girip deneme isteği uyandırıyor, adamlar hakikaten yapmış  S40 I (1995-2004)  hızlı kullanımda direksiyon tepkisi de daha keyifli oldu ayrıca. Aynı fiyata primacy 4 alsaydım muhtemelen çok daha sessiz ve konforlu olacaktı ama yol tutuş azalacaktı, belki balon yapma riski de yüksek olurdu.

     

    17 jant+kaliteli lastik kombinasyonunu da denedikten sonra farkettim ki Volvo bizim araçlara 15 inç jant koyarak haksızlık etmiş biraz. En kalitesini bile alsak 15 jantın dar tabanı ve yüksek yanağı yüzünden aslında araba limitlerine yaklaşamıyor, önce lastikler bırakıyor kendini. Yurtdışında s40ı piste hazırlayanları falan görünce pek anlam veremiyordum ama yürüyen aksama biraz yatırım yapınca (amortisör, kule gergisi vs) bizimkiler de pistte baya başarılı olur. 


     S40 I (1995-2004)




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt

    Alıntı

    metni:
    17 jant+kaliteli lastik kombinasyonunu da denedikten sonra farkettim ki Volvo bizim araçlara 15 inç jant koyarak haksızlık etmiş biraz. En kalitesini bile alsak 15 jantın dar tabanı ve yüksek yanağı yüzünden aslında araba limitlerine yaklaşamıyor, önce lastikler bırakıyor kendini. Yurtdışında s40ı piste hazırlayanları falan görünce pek anlam veremiyordum ama yürüyen aksama biraz yatırım yapınca (amortisör, kule gergisi vs) bizimkiler de pistte baya başarılı olur. 

    Bu konuya katılıyorum hocam, gerçi ben 195'den geniş lastik kullanmadığım için sizin kadar kesin diyemem ama virajlarda aracı zorlayınca lastiklerin sınırlayıcı olduğu net anlaşılıyor. Cıyaklamaya başlıyorlar vs. Süspansiyonun ise daha gideri var gibi hissettiriyor.

    Fakat 17'nin de biraz maliyet eksisi var S40 I (1995-2004) . Sanırım en f/p olan seçenek 16 inçte kaliteli lastik kullanmak.





  • nacker kullanıcısına yanıt

    Sizde kule gergısı oldugu için en az bendekı kadar net hıssedıyorsunuzdur hocam. Lastik yanaklarının ezilme hissi yüzünden bile çok zorlamak içimden gelmiyor benim. Sakin kullanım için 195 gayet yeterli tabi.


    Bence de fp olanı 16 bbs  S40 I (1995-2004)  17nın maliyet ve konfor eksısı var, 15ın de yol tutuş.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @nacker @ersin310 hocalarım öncelikle değerli cevaplarınız için teşekkür ederim. Araç 1.6 lpgli, geç çalışma sorunuyla alakalı temizlenebilecek her yeri temizledik. Ateşleme bobinlerinin soketleri yıpranmıştı onları yeniledik. Araç geç çalıştığından marş yapa yapa marş motorunun burcu düşmüş onu ve kömürlerini değiştirttik. Araç üzerinde yerli malı benzin filtresi vardı model numarasıyla bosch markasını bulup değiştirdik. Depoya enjektör temizleyici koyduk. Fakat sorun gitmedi artık lpgnin boğduğunu düşünmeye başlarken aylar önce çürüdüğü için hortumunu değiştiğimiz FRP (geri dönüş valfi) ne tekrar bir bakalım dedik ve valfin ara ara benzin kaçırdığını fark ettik. Valf hortumu dışarıda bekleyip motor çalışmadan hemen önce takılınca tek marşta çalışmakta. Çok büyük ihtimalle sorun araç kapalıyken valfin kaçırdığı benzin sebebiyle ilk çalışmada boğulması.


    Konuda geçen yıllarda çok kez konuşulmuş bu valfin anlamsız fiyatlandırması. Şu anda s40 yakıt basınç regülatörü veya geri dönüş valfi olarak arattığımda 1100 ile 1500 tl arası fiyatlar çıkıyor. Fakat diğer araçların valflerine bakıyorum 150-200 tl. Örnek olarak aşağıda bmw m50 motorun valfi 180 tl. Birde millet parçası pahalı diye bmw den korkar  S40 I (1995-2004) 


    https://urun.n11.com/oem-yedek-parca/bmw-uyumlu-m50-m52-m54-m60-ve-m62-motor-yakit-basinc-regulatoru-1-P115899153


    Özetle ürünlerin görsel olarak birbirine çok benziyor olması acaba uyar mı fikrini de sorgulatmakta. Aşağıdaki görsellerde beyaz plastik olan s40 ismiyle satılan diğerleri astra ve laguna.


     S40 I (1995-2004)
     S40 I (1995-2004)
     S40 I (1995-2004)

    Satılan çoğu valf birbirine benziyor ve çoğu 4-5 markaya birden uyumlu durumda. Hal böyle olunca alınabilir fiyatları sebebiyle bunlardan birini belirleyip değişmeyi düşünüyoruz. Yurt dışındaki satış sitelerinde gördüğüm kadarıyla valfler 2.5 3 bar gibi farklı basınçlar ile satılıyor. Bizim aracınkine denk değerde bir valf bulup alsak yerine oturur mu acaba? Daha önce böyle bir şeyi deneyen oldu mu?





  • quote:

    Orijinalden alıntı: S,W,A,T

    @nacker @ersin310 hocalarım öncelikle değerli cevaplarınız için teşekkür ederim. Araç 1.6 lpgli, geç çalışma sorunuyla alakalı temizlenebilecek her yeri temizledik. Ateşleme bobinlerinin soketleri yıpranmıştı onları yeniledik. Araç geç çalıştığından marş yapa yapa marş motorunun burcu düşmüş onu ve kömürlerini değiştirttik. Araç üzerinde yerli malı benzin filtresi vardı model numarasıyla bosch markasını bulup değiştirdik. Depoya enjektör temizleyici koyduk. Fakat sorun gitmedi artık lpgnin boğduğunu düşünmeye başlarken aylar önce çürüdüğü için hortumunu değiştiğimiz FRP (geri dönüş valfi) ne tekrar bir bakalım dedik ve valfin ara ara benzin kaçırdığını fark ettik. Valf hortumu dışarıda bekleyip motor çalışmadan hemen önce takılınca tek marşta çalışmakta. Çok büyük ihtimalle sorun araç kapalıyken valfin kaçırdığı benzin sebebiyle ilk çalışmada boğulması.


    Konuda geçen yıllarda çok kez konuşulmuş bu valfin anlamsız fiyatlandırması. Şu anda s40 yakıt basınç regülatörü veya geri dönüş valfi olarak arattığımda 1100 ile 1500 tl arası fiyatlar çıkıyor. Fakat diğer araçların valflerine bakıyorum 150-200 tl. Örnek olarak aşağıda bmw m50 motorun valfi 180 tl. Birde millet parçası pahalı diye bmw den korkar  


    https://urun.n11.com/oem-yedek-parca/bmw-uyumlu-m50-m52-m54-m60-ve-m62-motor-yakit-basinc-regulatoru-1-P115899153


    Özetle ürünlerin görsel olarak birbirine çok benziyor olması acaba uyar mı fikrini de sorgulatmakta. Aşağıdaki görsellerde beyaz plastik olan s40 ismiyle satılan diğerleri astra ve laguna.


    Satılan çoğu valf birbirine benziyor ve çoğu 4-5 markaya birden uyumlu durumda. Hal böyle olunca alınabilir fiyatları sebebiyle bunlardan birini belirleyip değişmeyi düşünüyoruz. Yurt dışındaki satış sitelerinde gördüğüm kadarıyla valfler 2.5 3 bar gibi farklı basınçlar ile satılıyor. Bizim aracınkine denk değerde bir valf bulup alsak yerine oturur mu acaba? Daha önce böyle bir şeyi deneyen oldu mu?

    Aslında bu valfler bir check valf teknik manada belirtilen basınç değerleride valfin açılması için gerekli değerler, valf bir yuvaya oturuyor mu bilmiyorum lakin aynı basınç değerlerinde olan herhangi bir valf işe yarayacaktır. Herhangi bir yuvanın içerisinde ise tabi ona uygun bir şey bulmak lazım ama





  • Bunların uçtaki çıkıntı kısımlarının uzunlukları farklı oluyor farklı modeller arasında. Basıncı 3 bar diye hatırlıyorum. Ben araştırırken bizimkilere benzeyen bir kaç model görmüştüm ama fotoğraflardan tam anlaşılmıyor tabii. İş biraz deneme yanılmaya kalıyor. Veya parçacılara gidip direkt karşılaştırılabilir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba, 2005 model volvo s40 aracım istanbul şehir içi 11.5 litre yakıyor bu da 90 kuruşa denk geliyor. Lpg taktırmayı düşünüyorum, istanbulda lpgli kullanan var mı? Ne kadar yakıyor şehiriçi?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • emreoguz177 E kullanıcısına yanıt
    Merhaba. Sizin araç yeni kasa. Bu grup eski kasa araçlar içindir. 1.6 atmosferik araçların yoğun trafikte yaktığı yakıt zaten bir anormallik yok gibi. Aracın lpg ye uyumu konusunu ise bilmiyorum. İnce hesap ile lpgde %30 civarında bir tasarruf yapıyorsunuz. Değer mi değmez mi sizin karar vermeniz lazım. Yaptığınız km. de önemli tabii.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • bullbaba kullanıcısına yanıt
    Hocam motorları aynıdır sanırım, 90 kuruştan 70 kuruşa düşecekse çok da anlamı yok aslında. Sizin araç lpgli mi, ne kadar yakıyor?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • emreoguz177 E kullanıcısına yanıt

    Motorları farklıdır, eski kasada motor volvonun kendi motoruyken; yeni kasadaki mazda-ford-volvo ortak motoru.

  • emreoguz177 E kullanıcısına yanıt
    Motor aynı değil. Sizin kasada Ford motoruna geçiş oluyor. Benim motor hacmi daha büyük ama lpg nin avantajı eskisi kadar yok ve lpg kit fiyatları ise uçtu. Çok şikayetçi iseniz bence dizele geçin.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Geçtiğimiz aylarda benim aracın rektefiye işlemlerini yazacak vakit bulamamıştım. Şimdi biraz toparlayıp fotoğrafları paylaşayım.  S40 I (1995-2004) 


    Öncelikle evimizin garajında söküm işlemlerine başladık. Motoru calaskar ile sabitleyip bağlantılarını söktük.

     S40 I (1995-2004)

    Şanzıman ve motoru yere indirip şanzımanı yerde ayırdık. daha sonra motoru üstten aldık.


     S40 I (1995-2004)


     S40 I (1995-2004)


     S40 I (1995-2004)


    Külbütör kapağını açtık buradan sonra aşama aşama söktük. Üstteki vida diplerinden yağ geliyordu buji yuva oringleri artık vazifesini yerine getiremiyordu.

     S40 I (1995-2004)


    Üst kapağı da açtık pistonlar aşağıya indi  S40 I (1995-2004) Buradaki ilk izlenim önceki sahipleri tarafından antifriz kullanılmamış. Üst kapakta su kanallarında çürümeler vardı.

    Pistonlar aşırı derece boşluk yapmıştı. Bu şekilde elle yokladığımızda silindir içerisinde sağa sola oynama vardı. Pistonlar üzerindeki kurumlardan da anlaşılacağı gibi aşırı şekilde yağ yakma vardı araçta.

    Lokomotif gibi geziyorduk :)


     S40 I (1995-2004)

    Karteri de sökerek kranka ulaştık.

     S40 I (1995-2004)


    üzerinden çıkan yataklar fabrikada takılan orjinal yatakalr idi. Motor daha önce kasaplar tarafından kurcalanmasına rağmen yatakları değiştirmemişler.

    Çok ufak çizikler dışında yataklar ve krank iyi durumdaydı. 300bin km de olmasına rağmen daha iyi bakılsa daha da fazla kmleri görebilirdi.

     S40 I (1995-2004)


    Piston ve segmanın durumu bu şekilde. Segmanlar önceden ters takılmış yada yanlış segman kullanmışlar. Segmanlar hem ince hem de çapı kurtarmıyordu.

    Kompresyon segmanları bitik vaziyetteydi. Boşluktan dolayı da piston eteği silindir duvarlarına çarptığı için çizikler meydana gelmiş.

    Pistonların sıfırını bulamadığımız ve serviste de olmadığı için aynı pistonlara segman atarak tekrar kullandık. Rektefiyeci tarafından pistonlara göre özel gömlek çakıldı.


     S40 I (1995-2004)

    Buradan sonraki aşamada söktüğümüz parçaları yıkadık temizledik ve Antalya Motor Yenileme atölyesinde Ecir Ustaya teslim ettik.

    2-3 haftalık piston arama gibi bir vakit geçirdik boşu boşuna. En sonunda İsveç'te bile bulunmadığını farkettiğimizde bir hüsran oldu bizim için ancak sonrasında Ecir ustaya durumu bahsettik.

    Mevcut pistonların çok kötü olmadığını segman ve gömlek ile hallolur deyince bir de segman arayışına girdik  S40 I (1995-2004)  Segmanları 950 gibi bir fiyata aldıktan sonra rektefiyeciye teslim ettik. Eklemeyi unuttuğum üst kapakta egzantrik tarafında bir eğiklik olduğunu üst kapağın değişeceğini söylediler. Çıkma olarak komple egzantrikler dahil 2250 gibi fiyata üst kapağı aldık. Ürün muhtemelen yurtdışından gelmişti çok çok temizdi şansımıza. Ülkemizde çıplak kapağı o fiyattan satıyorlar normalde.

    3-5 gün içerisinde de rektefiyeciden hazır diye haber geldi. Gidip teslim aldık ve montajına başladık.


    Buradan itibaren montaj fotoğrafları yer alıyor.

    Pistonlar ve krank rektefiyecide toplandı. Kendimiz de toplayabilirdik ancak bu şekilde gelince dokunmadık.

    Yatakları güzelce yağladık ince ince yavaş yavaş topladık.


     S40 I (1995-2004)


    Yağ pompasının içi. Yayı bir miktar kısalmıştı altını pul ile besledik. İçinden oldukça çamur çıktı iyi ki sökmüşüz. Pompanın da yenisi olmadığı için bunu da değiştiremedik maalesef.

    Ancak aracı yağ yaktığından dolayı söktüğümüz için herhangi bir sıkıntı olmayacağını düşündük. Sonuçta yatak sarmamıştı.


     S40 I (1995-2004)


    Taşlanmış yeni subaplar takılmış çıkma aldığımız üst kapak.


     S40 I (1995-2004)


     S40 I (1995-2004)


    Volanı da sökmüşken taşlattık. Yanıklar fln vardı üzerinde. Baskı balata da yenilendi.

     S40 I (1995-2004)


    Anaerobik Sıvı Conta ile topladık tüm aksamı. Bazı yerlerde normal sıvı conta da kullandık. Blok birleşimleri sadece turuncu conta ile yaptık.



     S40 I (1995-2004)


    Üst kapak ve egzoz manifoldu takıldıktan sonra.

     S40 I (1995-2004)


    Şanzımanı yine yerde birleştirdik ve yukarıya kaldırarak motor takozlarını taktık. Bu aşamadan sonra kablolar sensörler gaz teli gibi aksamları taktık. Debriyaj hidroliğinin havasını aldık.


     S40 I (1995-2004)



    Parça eksikliği gibi nedenlerden dolayı toplama işi 3.güne sarktı. 3. günün akşamında Enjektör kütüğünün havasını alarak marşa bastık. 5-6snlik marşta motor çalıştı. eksilen suyunu fln takviye ederek deneme sürüşüne çıktık. yağını suyunu kontrol ettikten sonra yaz ayının gece serinliğinde 130km yol yaptık. motoru yenilemimizden bugüne yaklaşık 3bin km yol yaptım. 1900km civarında ilk yağını değiştirdik ki bu süre çok önemliydi. İlk yağ içerisinden çapaklar ve metal tozu bolca çıktı. Yağ olarak ilk yağı petrol ofisi 10-40 sonraki yağı ise liqui moly 10-40 kullandım.


    Motoru yapmadan önce rölantide klima açınca stop edecek hale gelen motor bugün rampalarda klima ile çıkmakta.  S40 I (1995-2004) 

    Parçalar ve rektefiyeci işçiliği olarak 12500'e yakın meblağ tuttu. Sökme ve toplama işlerini kendimiz yaptığımız için maliyet daha düşük oldu. 4 ile 6bin tl arasında işçilik isteyenler vardı.

    Bu süreçten sonra arkadaşımın s40 2.0t yatak sardı onu da rektefiye edip topladık. Abimin clio da 450bin de artık vakti geldiği için onu da söküp rektefiye ederek 1.5 ay içerisinde 3 aracı da yapmış olduk.

    Vakit ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim.  S40 I (1995-2004) 





  • 
Sayfa: önceki 603604605606607
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.