@Carisma70 sizde de tam olarak benimki gibi bir sorun mu vardı, yani klimayı açınca devir saati oynuyor muydu < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
S40 I (1995-2004) (605. sayfa)


-
-
@nacker swag mı orijinal hararet müşürü?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hayır değil, orjinalden kastım volvo etiketli olan.
-
Önceleri klimayı açınca devir yükseliyor dalgalanıyor kendi kendine gaz veriyordu. Daha sonraları klima kapalı olsa bile devir dalganmasi ve gaz verme olmaya başladı.
Maf sensörü de temizleyin garanti olsun. Bunların hepsi birbiriyle bağlantılı sistemler
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carisma70 -- 30 Temmuz 2021; 6:57:0 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Maf sensörünü güzelce temizledim fakat sorun devam ediyor, lakin arabanın çekişi fark edilir biçimde arttı, baya kurum bağlamış sanırım, rölanti valfini söküp temizleyeceğim tekrar, rölanti valfi nordic marka, benden önceki değiştirmiş yan sanayi ürün sanırım, bakalım Bi değişme olacak mı? Desteğiniz için teşekkürler @nacker @Carisma70
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Nordic marka hiç kullanılmadım ama arkadaşlar genelde hatta oybirliği ile tavsiye etmiyorlar
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Nordic iyi bir marka değil, ama suçu hemen ona da atmamak lazım.
Hararet sensörünü değiştirince oldu demiştiniz, onun markası nedir?
-
Önceki müşür meylen idi ve yalancı hararet sorunu vardı, şimdikinin üzerinde hiç bir şey yazmıyor, marka adı felan yok. Siparişi sanayide Bi usta vermişti maalesef benm bilgisizliğime geldi. İki parçanın da orijinalini almak mantıklı gibi geliyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Alıntı
metni:17 jant+kaliteli lastik kombinasyonunu da denedikten sonra farkettim ki Volvo bizim araçlara 15 inç jant koyarak haksızlık etmiş biraz. En kalitesini bile alsak 15 jantın dar tabanı ve yüksek yanağı yüzünden aslında araba limitlerine yaklaşamıyor, önce lastikler bırakıyor kendini. Yurtdışında s40ı piste hazırlayanları falan görünce pek anlam veremiyordum ama yürüyen aksama biraz yatırım yapınca (amortisör, kule gergisi vs) bizimkiler de pistte baya başarılı olur. Bu konuya katılıyorum hocam, gerçi ben 195'den geniş lastik kullanmadığım için sizin kadar kesin diyemem ama virajlarda aracı zorlayınca lastiklerin sınırlayıcı olduğu net anlaşılıyor. Cıyaklamaya başlıyorlar vs. Süspansiyonun ise daha gideri var gibi hissettiriyor.
Fakat 17'nin de biraz maliyet eksisi var
. Sanırım en f/p olan seçenek 16 inçte kaliteli lastik kullanmak.
-
Sizde kule gergısı oldugu için en az bendekı kadar net hıssedıyorsunuzdur hocam. Lastik yanaklarının ezilme hissi yüzünden bile çok zorlamak içimden gelmiyor benim. Sakin kullanım için 195 gayet yeterli tabi.
Bence de fp olanı 16 bbs
17nın maliyet ve konfor eksısı var, 15ın de yol tutuş.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
@nacker @ersin310 hocalarım öncelikle değerli cevaplarınız için teşekkür ederim. Araç 1.6 lpgli, geç çalışma sorunuyla alakalı temizlenebilecek her yeri temizledik. Ateşleme bobinlerinin soketleri yıpranmıştı onları yeniledik. Araç geç çalıştığından marş yapa yapa marş motorunun burcu düşmüş onu ve kömürlerini değiştirttik. Araç üzerinde yerli malı benzin filtresi vardı model numarasıyla bosch markasını bulup değiştirdik. Depoya enjektör temizleyici koyduk. Fakat sorun gitmedi artık lpgnin boğduğunu düşünmeye başlarken aylar önce çürüdüğü için hortumunu değiştiğimiz FRP (geri dönüş valfi) ne tekrar bir bakalım dedik ve valfin ara ara benzin kaçırdığını fark ettik. Valf hortumu dışarıda bekleyip motor çalışmadan hemen önce takılınca tek marşta çalışmakta. Çok büyük ihtimalle sorun araç kapalıyken valfin kaçırdığı benzin sebebiyle ilk çalışmada boğulması.
Konuda geçen yıllarda çok kez konuşulmuş bu valfin anlamsız fiyatlandırması. Şu anda s40 yakıt basınç regülatörü veya geri dönüş valfi olarak arattığımda 1100 ile 1500 tl arası fiyatlar çıkıyor. Fakat diğer araçların valflerine bakıyorum 150-200 tl. Örnek olarak aşağıda bmw m50 motorun valfi 180 tl. Birde millet parçası pahalı diye bmw den korkar
Özetle ürünlerin görsel olarak birbirine çok benziyor olması acaba uyar mı fikrini de sorgulatmakta. Aşağıdaki görsellerde beyaz plastik olan s40 ismiyle satılan diğerleri astra ve laguna.
Satılan çoğu valf birbirine benziyor ve çoğu 4-5 markaya birden uyumlu durumda. Hal böyle olunca alınabilir fiyatları sebebiyle bunlardan birini belirleyip değişmeyi düşünüyoruz. Yurt dışındaki satış sitelerinde gördüğüm kadarıyla valfler 2.5 3 bar gibi farklı basınçlar ile satılıyor. Bizim aracınkine denk değerde bir valf bulup alsak yerine oturur mu acaba? Daha önce böyle bir şeyi deneyen oldu mu?
-
quote:
Orijinalden alıntı: S,W,A,T@nacker @ersin310 hocalarım öncelikle değerli cevaplarınız için teşekkür ederim. Araç 1.6 lpgli, geç çalışma sorunuyla alakalı temizlenebilecek her yeri temizledik. Ateşleme bobinlerinin soketleri yıpranmıştı onları yeniledik. Araç geç çalıştığından marş yapa yapa marş motorunun burcu düşmüş onu ve kömürlerini değiştirttik. Araç üzerinde yerli malı benzin filtresi vardı model numarasıyla bosch markasını bulup değiştirdik. Depoya enjektör temizleyici koyduk. Fakat sorun gitmedi artık lpgnin boğduğunu düşünmeye başlarken aylar önce çürüdüğü için hortumunu değiştiğimiz FRP (geri dönüş valfi) ne tekrar bir bakalım dedik ve valfin ara ara benzin kaçırdığını fark ettik. Valf hortumu dışarıda bekleyip motor çalışmadan hemen önce takılınca tek marşta çalışmakta. Çok büyük ihtimalle sorun araç kapalıyken valfin kaçırdığı benzin sebebiyle ilk çalışmada boğulması.
Konuda geçen yıllarda çok kez konuşulmuş bu valfin anlamsız fiyatlandırması. Şu anda s40 yakıt basınç regülatörü veya geri dönüş valfi olarak arattığımda 1100 ile 1500 tl arası fiyatlar çıkıyor. Fakat diğer araçların valflerine bakıyorum 150-200 tl. Örnek olarak aşağıda bmw m50 motorun valfi 180 tl. Birde millet parçası pahalı diye bmw den korkar
Özetle ürünlerin görsel olarak birbirine çok benziyor olması acaba uyar mı fikrini de sorgulatmakta. Aşağıdaki görsellerde beyaz plastik olan s40 ismiyle satılan diğerleri astra ve laguna.
Satılan çoğu valf birbirine benziyor ve çoğu 4-5 markaya birden uyumlu durumda. Hal böyle olunca alınabilir fiyatları sebebiyle bunlardan birini belirleyip değişmeyi düşünüyoruz. Yurt dışındaki satış sitelerinde gördüğüm kadarıyla valfler 2.5 3 bar gibi farklı basınçlar ile satılıyor. Bizim aracınkine denk değerde bir valf bulup alsak yerine oturur mu acaba? Daha önce böyle bir şeyi deneyen oldu mu?
Aslında bu valfler bir check valf teknik manada belirtilen basınç değerleride valfin açılması için gerekli değerler, valf bir yuvaya oturuyor mu bilmiyorum lakin aynı basınç değerlerinde olan herhangi bir valf işe yarayacaktır. Herhangi bir yuvanın içerisinde ise tabi ona uygun bir şey bulmak lazım ama
-
Bunların uçtaki çıkıntı kısımlarının uzunlukları farklı oluyor farklı modeller arasında. Basıncı 3 bar diye hatırlıyorum. Ben araştırırken bizimkilere benzeyen bir kaç model görmüştüm ama fotoğraflardan tam anlaşılmıyor tabii. İş biraz deneme yanılmaya kalıyor. Veya parçacılara gidip direkt karşılaştırılabilir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arkadaşlar merhaba, 2005 model volvo s40 aracım istanbul şehir içi 11.5 litre yakıyor bu da 90 kuruşa denk geliyor. Lpg taktırmayı düşünüyorum, istanbulda lpgli kullanan var mı? Ne kadar yakıyor şehiriçi?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Merhaba. Sizin araç yeni kasa. Bu grup eski kasa araçlar içindir. 1.6 atmosferik araçların yoğun trafikte yaktığı yakıt zaten bir anormallik yok gibi. Aracın lpg ye uyumu konusunu ise bilmiyorum. İnce hesap ile lpgde %30 civarında bir tasarruf yapıyorsunuz. Değer mi değmez mi sizin karar vermeniz lazım. Yaptığınız km. de önemli tabii.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hocam motorları aynıdır sanırım, 90 kuruştan 70 kuruşa düşecekse çok da anlamı yok aslında. Sizin araç lpgli mi, ne kadar yakıyor?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Motorları farklıdır, eski kasada motor volvonun kendi motoruyken; yeni kasadaki mazda-ford-volvo ortak motoru.
-
Motor aynı değil. Sizin kasada Ford motoruna geçiş oluyor. Benim motor hacmi daha büyük ama lpg nin avantajı eskisi kadar yok ve lpg kit fiyatları ise uçtu. Çok şikayetçi iseniz bence dizele geçin.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X