Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (604. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12.361
Cevap
75
Favori
552.034
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 602603604605606
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • baba resital B kullanıcısına yanıt

    Dediğiniz gibi tamire girmeden önce böyle bir sorun yoktuysa, iki ihtimal kalıyor. Ya sente yanlış yapıldı ya da akışmetre ile ilgili bir sıkıntı var. Arıza lambası yanmıyordu değil mi?

  • nacker kullanıcısına yanıt
    Motor arıza ışığı yanıyordu evvelden LPG’den dolayı ama dediğiniz gibi ya sente de ya da akışmetrede bi sıkıntı var

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Dediğiniz gibi tamire girmeden önce böyle bir sorun yoktuysa, iki ihtimal kalıyor. Ya sente yanlış yapıldı ya da akışmetre ile ilgili bir sıkıntı var. Arıza lambası yanmıyordu değil mi?

    Hocam merhabalar, otoparktaki ve buradaki mesajlarınızı okudum ve gerçekten teşekkür etmek istedim. Son günlerde uzaktan kumanda problem çıkarmaya başladı. Onunla ilgili bilgi ararken sizin mesajlarınıza ulaştım. 180 binde S40 classic 1.6 aracım var ve sayenizde inanılmaz bilgiler edindim. Araçta zamanla artan geç marş basma sorunu var. Benzin geri dönüş valfi ile bayağı bir uğraştık çözmedi. Rölanti sensörünü kaç kez temizledik çözmedi en son benzin filtresini değişmeye karar vermişken sizin verdiğiniz bilgileri okuyunca kesinlikle öncelik olarak PCV kutusuna odaklanmaya karar verdim çünkü araçta fakir karışım hatası da mevcut. Ustalara sorunca lpgden yanar o vs deyip geçiştiriyorlar. Karter havalandırmasının yedeği 650 tl civarında şu anda. Öncelikli olarak temizleme imkanının olup olmadığına bakacağım.


    vvt'yide bir kontrol etmek gerekiyormuş ayrıca şu -4 dereceye alma muhabbetini de kesinlikle bir denemeyi düşünüyorum  S40 I (1995-2004) yağ değişimi de yaklaştı içerisinde kitapçığına yağ kapağına uyarak castrol 5w40 koymuştuk fakat sizin tavsiyeleride göz önüne alarak motul denemeyi düşünüyorum.

    ---------------------------------


    mesajdan bağımsız olarak anahtar konusunda bilgisi olan varsa yardımlarını bekliyorum. Sanırım açma butonunun lehimi koptu ve anahtar içerisinde bağımsız hareket ediyor. Uzaktan kumandadan açma yapamaz oldum sadece kilitleniyor. fakat asıl sorun anahtar her sallandığında kitleme veya açma yapması. İstisnasız her kontağı kapadığımda araç kilitleniyor. Artık can sıkmaya başladı ve bir dikkatsizlik sonucu daha büyük dertler açabilir. Anahtarı açabilsem kartı tamir ederim fakat anahtarın nasıl açılacağına dair herhangi bir bilgi video mevcut değil. Anahtar aşağıdaki fotoğrafın aynısı. Ne yazıkki yedek anahtarı da önceki sahibi tarafından yok edilmiş.


     S40 I (1995-2004)


    Bataryasını değiştim fakat durum değişmedi. Yapışma yerlerinden ince bir bıçakla açılır gibi duruyor fakat kapatması nasıl olacak orası muamma. Nasıl yapıldığını bilen varsa aydınlatırsa çok sevinirim. Yada yetkili bayi veya volvodan yeni anahtar istemek mümkün müdür?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi S,W,A,T -- 20 Temmuz 2021; 23:33:51 >




  • Merhaba

    Öncelikle araçta LPG var mı diye sorayım. Geç çalışmanın PCV ile pek bir bağlantısı yok yalnız bilginiz olsun. Geri dönüş valfi vs. sağlamsa, benim tavsiyem benzin pompası ve filtresini değiştirmeniz olur. Tabii araçta LPG varsa direkt LPG ile çalıştırıp, sorunun benzin pompası kaynaklı olup olmadığına kesin emin olmuş olursunuz.

    PCV'yi test için motor ısınmış halde yağ kapağını gevşetin ve hafifçe yukarı kaldırmaya çalışın. Eğer kapağı aşağı doğru emiyorsa PCV sağlamdır, eğer tam tersine yukarı doğru atmaya çalışıyorsa tıkanmıştır değişmesi gerekir.

    -4 derece biraz fazla gelebilir S40 I (1995-2004)  Ben en son -2 -2.5 gibi bir değerde bırakmıştım. Yalnız trigerin sente atlama riski var, onu göze alabiliyorsanız girişin derim. Ben denemelerim sırasında motor ılık iken bir anlık komple krankla beraber döndü, triger az kalsın boşa çıkıyordu. Çok soğuk dakikalardı, bu riski bilerek yapın S40 I (1995-2004) . Yapacaksanız da soğuk motorda yapın mutlaka.


    Kumanda konusunda bilgim yok maalesef.


    Edit: Yağ konusunda farklı tecrübeler var. Bazı motorlar (benimkisi mesela) motul'a geçtikten sonra neredeyse hiç yağ tüketmemeye başladı. Fakat bazı kullanıcılarda ters reaksiyon verdi. Kimisinde shell minimum eksiltme yapıyor vs. Sanırım motorun bakım geçmişiyle alakalı. Kalite olarak motul son derece iyidir, ama dediğim gibi özellikle ilk değişimden sonra bir miktar eksilebilir özellikle öncesinde yarı sentetik 10w40 yağ kullanılıyorsa.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 21 Temmuz 2021; 13:41:8 >




  • Herkese merhaba bir sorum olacak s40 200 model bir aracım var klima yada kaloriferin az üflediğini düşünüyorum açıkcası 4. seviyede dahi aman aman bir hava akışı yok sebebi neden olabilir

  • quote:

    Orijinalden alıntı: alicandogu

    Herkese merhaba bir sorum olacak s40 200 model bir aracım var klima yada kaloriferin az üflediğini düşünüyorum açıkcası 4. seviyede dahi aman aman bir hava akışı yok sebebi neden olabilir

    Polen filtresini degistirdiniz mi ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Doğrudur değiştirdim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aşırı yağ yakan motoru sonunda sökmeye başladık. Zaman zaman vakit buldukça buradan da bilgilendirme yaparım. :)

     S40 I (1995-2004)

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • @S,W,A,T eğer araçta lpg varsa ondan da kaynaklanabilir. soğuk motorda geç çalışıyor (örneğin geceden sabaha kadar hiç çalıştırılmamış) ama sıcak motorda bu sorun yoksa lpg ihtimalini de düşünmek lazım. eskiyen regülatörler uzun beklemelerde manifolda lpg kaçırıp marş sırasında motorun boğulmasına sebep olabiliyor. denemek için 2 yöntem var.


    1. araç çalışırken lpg tankı üzerindeki vanayı kapatıp motor benzine geçene kadar beklemek ve hattaki tüm lpgyi bitirmek.
    2. regülatör ve manifold arasındaki hortumu herhangi bir uçtan çekik bırakmak.


    geceden bu şekilde bırakıp sabah marş yaptığınızda geç çalışma olmuyorsa sorun lpg regülatörüdür.

  • Merhaba arldslar, s40 2000 model 1.8 aracım var. Araçta klima açıkken rölanti dalgalanması ve kendi kendine gaz verme gibi bir durum var. Problemin videosunu çektim, yardımcı olursanız çok sevinirim
    https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=gE-3GO1Vfmo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Muhammet.s M kullanıcısına yanıt

    Merhaba

    Öncelikle arıza kodlarını okuttunuz mu diye sorayım. Problemle ilgili bir arıza kodu vermiş olabilir. Fakat bu tür problemler genelde hararet sensörü, MAF sensörü ve ufak bir ihtimal de rölanti valfi kaynaklı oluyor. Eğer arıza kodu vermiyorsa iyi bir volvocu Dice cihazını bağlayıp sensör verilerini takip ederek tespit yapabilir ama yapan kişi sayısı muhtemelen çok azdır.

    Ayrıca hem benzin hem lpg'de aynı şekilde mi davranıyor?

  • Çok kez obd ile bağlandım sadece oksijen sensörü arızası veriyor. Hem benzin hem LPG de aynı hata oluyor. Sadece klimayı açınca dalgalanma yapıyor, yüksek hızda debriyaja bastığımda devir 2 bin ile 3 bin arasında oynuyor sanki devir daim yapar gibi. Çok garip bir arıza rolanti valfini temizledim Bi işe yaramadı maalesef, hararet müşürünü yeni değiştirdim acaba yan sanayi Bi ürün oldugundan mı bilmiyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Muhammet.s M kullanıcısına yanıt

    Hararet müşürü değişiminden sonra mı oldu arıza?

    Yan sanayi hararet müşürüne karşı bayağı hassas bizim araçlar, forumda daha önce yan sanayi kullanıp randıman alamadan orijinal parçaya geçenler olmuştu.

  • Evet hararet müşürünü değiştirdikten sonra oldu. Önce klima çalışmadı, sigortasını değiştirdim, sonra çalışmaya başladı, sonrasında da bu arıza çıktı. Harareti düzgün okuyor aslında, ustaya sordum görevi harareti okumak harareti düzgün okuyor dedi, ondan değil dedi, klima açınca da hararet göstergesi sağlıklı çalışıyor, ama garip şekilde sanki motoru soğutmak için devirdaim amaçlı gaz veriyor gibi...hararet müşürünün üstünde de marka felan yazmıyor hiç, yan sanayidir diye düşünüyorum, hangi marka hararet müşürü almam gerekir?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @nacker bir de ısı sönsörü diye bişey var sanırım hararet müşüründen farklı olarak, ondan olabilir mi? Toptan, meyle, swag gibi markaların hararet müşürü var İnternete, hangi markayı tavsiye edersiniz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Muhammet.s M kullanıcısına yanıt

    Isı sensörüyle hararet sensörü aynı şey.

    Evet görevi basit gibi ama enteresan şekilde yan sanayi sensörlerle ısıyı doğru okumasına rağmen problem yaşayanlar oldu. Bu sensörü değiştirince problem kesin çözülür diyemeyiz, çünkü farklı bir sebepten de olabilir ama dediğim gibi yan sanayi sensörle sıkıntı yaşayanlar oldu.

    Meyle topran gibi markalar hep yan sanayidir. Eğer problem bundan kaynaklıysa aynı sorunu yaşama ihtimaliniz muhtemel. Orjinal tercih edin derim. ZNT'de orjinali 480 tl şu an (tabii aynı parça mı bilmiyorum, şasi numarasından kontrol ettirmek gerekir) yetkili servise de bir sorabilirsiniz daha düşük fiyat verebilirler (farklı bir parçada başıma geldi, yetkili servis dışarıdan neredeyse yarı yarıya ucuza satmıştı parçayı).


    Sorun bundan mı kaynaklı emin olmak adına araç kapalıyken sensörün fişini çekip bir çalıştırıp deneyin isterseniz. Aynı sıkıntıyı yapmazsa %90 ondan kaynaklıdır. Soketi direksiyon pompasının üstündedir. Fotoda işaretlediğim yer.

     S40 I (1995-2004)




  • Muhammet.s M kullanıcısına yanıt

    Bendeki sorun rolanti valfinden kaynaklanmıştı: temizleyin olmazsa yenisini alın. benim araç classic makyajlı modeldi. rolanti valfinde ford amblemi vardı. amblemsiz (muhtemelen daha eski ve orjinal volvo olan) bir çıkma taktım sorun düzeldi. onu da takmadan önce temizledim doğal olarak. hata kodu olarak yanlış hatırlamıyorsam 102 maf sensörü olarak görünüyordu. maf sensörü aldım sorun çözülmedi. sorunun ilk başlarında DSA ışığı da yanıyordu bazan sönüyordu.

    muhtemelen bu sorun watsap grupta da gündeme gelip yazmıştım ama forumda da bulunsun dedim :)

  • Hararet müşürünün soketini çıkardım, aracın kliması hiç çalışmadı, o yüzden devir dalgalanması olmadı. Soketi tekrar taktım ve klima çalıştı yine devir dalgalanması oldu. Rölanti valfini temizledim ama yine bişeu değişmedi, rölanti valfinde sorun olsa klima kapalıyken de devir oynaması olmaz mı? @nacker @carisma70

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Muhammet.s M kullanıcısına yanıt
    Rölanti valfi klima açık konumunda ayar yapamıyor, kapalı iken yapabiliyor belki. Malum klima açılınca rölanti oynaması olur araçlarda.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • @Carisma70 anladım, klima açınca rölanti yi ayarlayamıyor olabilir. Rölanti valfini tekrar Bi temizleyeyim inşallah düzelir problem. Hararet müşürü veya rölanti valfi gibi görünüyor problem


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 602603604605606
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.