50 km'de 3 bardak su bayağı ciddir bir miktar hocam. Bu kadar büyük bir kaçağın mutlaka belli etmesi lazım kendini. Bence kaynağını bir an önce bulmaya çalışın zira motorlar alüminyum olduğu için 1 defa hararet görmesi bile yetebiliyor conta yakmaya.@eloq da kaynağı belli olmayan bir su eksilmesiyle uğraşıyordu neticede conta hafif yanık çıkmıştı. Ilk asamada conta testi yapabilirsiniz basit fikir vermesi açısından. Cs motor testi diye satılıyor. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 7 Mayıs 2021; 21:58:19 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
S40 I (1995-2004) (602. sayfa)



-
-
Cs conta testi sipariş ettim, umarım conta da sorun çıkmaz çünkü ordu da kimseye güvenip motoru açtıramam,önerileriniz için çok teşekkür ederim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
@nacker ın söylediği gibi internetten cs motor testi alın. Uygulaması kolay . ben denedim çok az kaçak var çıkmıştı.
Arabanın su eksiltmesi sizin kadar yoktu yalnız. Ek depo çatlak halde üzerine antifirizli su ekliyerek 1500km kullandım geri geldiğimde ek depoyu değiştim. İlerleyen zamanda sabahları ilk çalıştırmada 10 saniye araba tekliyor sonra normale dönüyordu.(pistona inen suyu atana kadar)Çekişinde gidişinde sorun olmuyordu. 200-300 km de sizin eklediğinizden az su ekliyordum. (max-min arası)Sıkıştırarak sürmezsem o kadar bile eksilmiyordu. o kadar eksiltme tek bir şeyden oldu. Radyatörün alttaki tahliye tıpası kırılmış ondan. Bu arada hiç hararet görmedi aracım. Devirin bir anda yükselmesi konusunda ilk başta bakılacak parça hararet müşürü olmalı.( bende oldu 4000 devire çıkıp sabitledi.Hararet yükselmedi. Sensörü değiştim normale döndü.) Conta yanık olsa bile sensörü değiştirmeniz faydanıza olacaktır zaten.
Yanık conta soğuk havada daha iyi anlaşılıyor motor ısındıktan sonra ışıkta durduğunuzda normalden fazla buhar çıkıyor egzostdan. Sıcak havalarda pek anlayamazsınız ama ilk çalıştırmada su atması normal. özellikle geceleri soğuk olan bir yerde iseniz.
Öncelikli olarak nereden eksiliyor onu öğrenmeniz lazım.Anladığım aracı kullanırken ek depodaki su devridaime giriyor. Yani radyatör dahil tam dolaşıma geçince basınçla eksiliyor. Radyatörü , alttaki kör tapayı. devridaimi ve bütün boruların bağlantılarını kontrol etmeniz iyi olur. İnceden sızdırıyorsa gözle görülmez yalnız çıkış yerinde korozyon oluşur. Ek depoyu yukarı kaldırıp bakın bir de. İki elinizle kavrayıp yukarı doğru çekin. arka tarafı çatlıyor genelde. Ondan da eksilir su .
Bu motorları volvo ustası olmayan birilerinin bakması sıkıntılı. Anlamıyorlar dilinden maalesef.Kapak sıkma torkları- dereceleri bile farklı.
-
Cs motor testi yaptım, gördüğüm kadarıyla turuncu renk yani orta düzeyde kaçak var çıktı, belki bu şekilde biraz daha idare eder ama contayı değiştirmek gerekecek, bu kdar su eksiltme sadece contadan olur mu bilemiyorum. Ordu da volvo ustası yok maalesef, en yakın samsun var, orda yetkili servisi aradım ama 2000 model araçla ilgilenmediklerini söylediler, samsunda özel volvo servisleri var araştırmam gerekecek, olmazsa İstanbul ya da ankaraya gitmem gerekecek sanırım. Hararet müşürüne sipariş ettim gelince hemen değiştircem. Bana önerebileceğiniz usta veya servis varsa çok memnun olurum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Cs motor testi üzerinde önce egr sogutucusunu kontrol ettirin yazıyor, egr sogutucusu arıza yapmış olaiblir mi?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu araçlarda EGR sistemi yok.
Eğer aracın altında bir yere kaçmıyorsa conta hayli muhtemel gibi maalesef. Aracın geçmişini biliyor musunuz? Km kaç ve lpg var mı?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Km 263 bin, ikinci sahibinden aldım, satan kişi aracı aldığında Yağ kaçakları oldugunu ve yaptırdığını sonra da Bi sorun çıkarmadığı ı söylemişti, ustaya götürdüm motorun gayet güzel çalıştığını söyledi, 3 ay oldu alalı aslında, muhtemelen satan kişi bilerek bu şekilde verdi, LPG var araçta ama kaç km de takıldığını sormadım açıkçası
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Siz conta değişikliği yaptınız sanırım, sonrasında memnun kaldınız mı? Conta yı düzgün değiştiremeidkleri içşn daha sonra problem yaşayan çok insan var, umarım siz de öyle bir durum olmamıştır
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
@eloq bir sorun yaşamadı diye biliyorum.
Conta değişiminde ustanın işçiliği çok önemli. Düzgün bir volvo ustası yaparsa sıfırdan farksız olur, ama hayatında ilk defa volvo motoru gören ustalar yapınca sorunların ardı arkası kesilmiyor. Dikkat ederseniz satılıktaki araçların büyük çoğunluğunun contası daha bir kaç bin km önce değişmiş. Yapan ustalar beceremeyince sorun yumağı haline geliyor araç, sahipleri de bir an önce kurtulmaya çalışıyor. Yani iyi usta + kaliteli parçalarla sorun yaşamazsınız.
Km aslında düşük sayılır. Benim gözlemlediğim volvolarda 300 bin altındaki conta yanıkları genelde gizli hararet (genleşme kabı basıncı tutmuyor, veya kullanıcı farkında olmadan su seviyesi min altına düşüyor) ve antifriz kullanmama yüzünden contanın çürümesi dolayısıyla oluyor. LPG de pek iyi gelmiyor tabii, sıcaklıkları yükseltiyor neticede.
Usta konusunda tavsiye veremeyeceğim maalesef böyle bir işi yaptırmadığım için, diğer arkadaşlar yardımcı olur.
-
Şubat 2020 de 278.000 civarında değiştim contayı. Şu an araç 287bin civarında ve herhangi bir sorun yaşamadım o zamandan bu yana. Su eksiltme hiç olmadı. Pandemi araya girdiğinden çok km yapamadım 1 yıldır. İşten anlayan düzgün bir ustaya yaptırırsanız sıkıntı yaşayacağınızı düşünmüyorum.
-
-
Açıyor kapamıyor öyle durumlar var aslında konektör tarafını mı kastediyorsunuz hocam
-
İstanbul Volvo Özel servis diye geçiyor adı . Yenisahra/ataşehir de.
-
quote:
Orijinalden alıntı: nackerTriger seti komple orjinal parçalar mıydı? Eğer orjinal volvoysa veya gergilerde INA, devirdaimde Aisin ise bence bu kadar az km'de tekrar değiştirmenin bir anlamı yok. 7 sene çok fazla bir zaman değil, zaten yapılan km de çok az. Ben olsam değiştirmez tam 8 seneyi doldurmasını beklerdim.
ABD'deki kılavuzlarda 160 bin km, 10 sene diyor mesela. Motor tamamen aynı motor, triger seti tamamen aynı. Muhtemelen kullanıcıların kullanım alışkanlıkları ve iklime göre kendilerini riske atmayacak süreler veriyor volvo. Bu kadar az km yapmış kayışın 6 sene dayanmaması için bir sebep yok.
Tabii setin orjinal parçalarla değiştiğini ve kayışın durumunun iyi olduğunu varsayıyorum. Sanırım daha önce kayışın fotolarını paylaşmıştınız, tam hatırlayamadım şimdi.
Triger Seti tamamen Volcar üzerinden orijinal Volvo olarak değişti. V kayışını kontrol ediyorum tertemiz, hiçbir sorunu yok. Yazılar dahi duruyor.
Değiştirmeyi düşünmüyorum açıkçası şu an, Amerika'daki kılavuzu bir türlü bulamadım ama maalesef. Araştırmak istediğimde, kayış dediğiniz gibi taze sorunsuz duruyor. Ses, sorun hiçbir şey yok.
-
-
Aracın bugün İzmir VOLZEY'de Triger ve V Kayışını değiştirdim.
Devirdaim, gergi seti, rulmanlar vs hepsi 20.000 km ve 7 yıl önce VOLCAR'da değişmişti.
Ben de riske atmadım Triger ve V- Kayışını değiştirdim. 300TL Parça parası ( Gökçen'den aldım) 200 TL'de işçilik parası aldılar. Sağolsunlar.
500TL'ye kapattım. Kayış da, V-kayışı da Continental marka aldım.
2026'ya kadar sorun yok.
-
Bu aralar arabayı pek kurcalayamadığım için jant-lastik ağırlığı meselesine takıldım
Mevzu şöyle başladı. Nivada yazlık olarak kullandığım alaşım Suzuki jantları yan taraflarından çatlamaya başladı (alaşım jant nasıl yarılır ilk defa görüyorum, bir anlam veremedim). Kaynak yaptıracaktım ama fazla ilerledi, kaynakçı da yapmayalım deyince başka bir takım alayım en iyisi, hatta direkt sac olsun dedim ve yine suzukinin orijinal sac jantlarından aldım. Ağırlık farkı bariz olduğu için tartmaya karar verdim, sonuç şöyle:
Sac jant: 8,8 kg
Alaşım jant: 6,2 kg
Arada 2,6kg gibi devasa bir fark var. tabi ki yolda hemen hissedildi. Düşük devirlerde hızlanma net yavaşladı, rampa çıkışları biraz yavaş ama hızı koruması aynı gibi, yakıt tüketimi de ihmal edilebilir derecede arttı.
Bu arada biraz forumları kurcaladım, arada enteresan bilgiler çıktı. Mesela yerli/Uzakdoğu üretim çoğu alaşım jant, orijinal sac jantlardan daha ağır çıkmış. Bbs, oz gibi markalar olması gerektiği gibi daha hafif ama pahada ağır
hatta yine bir konuda işi daha büyütüp lastik ağırlıklarını da ölçenler olmuş. 17 inç boyutunda kaliteli lastikler ile orta sınıf lastikler arasında 1,5kgye kadar fark çıkabildiğini görmüşler. Bence lastiğin yük sınıfı ve xl olması bile ağırlığı etkiliyordur. hatta jantın ağırlığı aynı kalsa bile jant büyüdükçe ağırlık merkezi dışa doğru kaydığı için sürüşü/yakıtı etkiler demişler.
Sadede gelirsek acaba bizim jantlar ne kadar ağır? Benim tahminim 16 bbs ler hepsinden hafif olmalı.
Yani sıralama şöyle diye düşünüyorum: 17arcadia>15 sac>15 alaşım>16 bbs
Şimdilik jant ve lastik ayrı ayrı ölçme durumum yok ama kışa gelirken lastik+jant olarak bir ölçeceğim bakalım ne kadar fark çıkacak.
-
16'ları bilmiyorum ama 15'lerde alaşım kesinlikle daha hafif saca göre. Geçen sene yazlık-kışlık değiştirirken tartmıştım. Gerçi üzerlerinde lastik vardı onun da etkisi vardır ama, spectra jantlar sac'tan birazcık daha hafifti. 1 kg falandı sanırım, tam hatırlayamadım.
-
yanlış hatırlamıyorsam bizim jantlar almanya üretimiydi, muhtemelen baya kalitelidir. lastik etkisini göz ardı edersek alaşım-sac arasında 1-1,5kg fark olması aslında sacların da baya kaliteli olduğunu gösterir bence. bir şekilde lastikleri janttan ayırmam gerekirse mutlaka ölçeceğim bakalım kaç kg çıkacak.
-
BBS muhtemelen alman üretimidir, zaten alman markası. Ama bendeki spectra içinde tayvan yazıyor. Sac jantın içinde de almanya yazıyordu diye hatırlıyorum.
Arcadia nerenin üretimi acaba hiç bakabildiniz mi hocam?
Saclar bence de kalite olarak iyi, normalde sac kolay eğilir denir ama onca senelik kullanmaya hala hissedilir bir yamukluk vs. yok benim jantlarda.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 8 Haziran 2021; 13:53:37 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X