Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (211. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12.361
Cevap
75
Favori
551.955
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 209210211212213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • benim araçta vana üstte kalıyor benden önceki sahibi radyatörü değiştirmiş, takan usta nasıl uyanmadıysa ters takmış. sonradan bizim ustaya sorduğumda sorun olmaz demişti, sıvıyı değiştirirken de alt hortumu çıkararak halletmişti. bir de üst hortumda hava alma yeri var, muhtemelen o parçayı kırdılar, yerine vida takıp körlemişler

    @goodorevil, lastikler kötü durumdayken ön takımda sorun var mı anlamak zor bence. hatta herşey yeniyse ilk suçlu lastiktir diye düşünüyorum. geçenlerde jant boyatmak için fiyat aldım, normalde boyama süresinde ikame jant-lastik ücrete dahil, ama adamlarda bize uygun jant yokmuş, yalan oldu boyatma işi ancak aramızda 2 takım jant-lastiği olan varsa o çözer bu işi




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Vay be daha neler göreceğiz Radyatörü ters takmak
    Hava alma demişken, alt radyatör hortumunun şanzımanın üstünde kalan kısmında kırmızı plastik bir vida var. Güya hava alma vidası. Servis kılavuzlarında su değişimi yapılırken, araba suyu almamakta ısrar ederse hava tahliyesi için kullanılmasını yazmışlar. Ama ne zaman dokunsam daha beter oldu.
    Soğutma suyunu ilk defa değiştirirken (o zamanlar alt hortum değişmemişti) kitabına uygun olsun diye su doldururken açmaya çalışmıştım. Kırıldı ve hafif hafif su sızdırmaya başladı. Bunun üzerine komple hortumu değiştirdim (zaten değiştirmek istiyordum, bahane oldu).
    Yeni hortumu taktım, "artık hortum sıfır" deyip yine kitabına uygun yapmaya çalıştım. Açtım açmasına ama bir işe yaramadı. Daha da kötüsü, geri sıkmaya çalışırken az kalsın onu da koparıyordum.
    Demem o ki sakın bu vidaya bulaşmayın. Yabancı forumlarda da uzak durulması tavsiye ediliyor. Pratikte hiç bir espirisi yok. Zaten var olan hava, arabayı çalıştırınca hemen tahliye ediliyor.
     S40 I (1995-2004)




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Rüzgarlı havalarda tek kişiyken rüzgarı hissediyorum ama kuvvetli rüzgar. Camlara vuruşundan falan duyuluyor şiddeti. Bu rüzgarda dahi pek uğraştırmıyor ama. Hele arkada yük varsa rüzgar, tır, otobüs falan dinlemiyor, tren gibi.

    Bence sorun büyük ihtimalle lastiklerinizden kaynaklı. Ben kışlıklardan yazlıklara geçince bile arabanın kontrolünde biraz muğlaklık hissettim. Yani gitmesine gidiyor ama kışlıklar varken yolda daha güzel duruyordu sanki. Ki benim lastiklerin durumu da aslında marka-model dışında çok kötü sayılmaz, 2-3 senelik lastikler. Ama kaliteli değiller.

    Bu arada denge kolunu nasıl halledeceksiniz? Acaba yuvasındaki dişlerde de mi yalama var?
    Yalnız siz alt takımdan bayağı bir çektiniz. Eski sahibi çok yatırmıştı diye bahsediyordunuz sanki. Demek ki yatmak alt takımlara gerçekten iyi gelmiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 26 Mayıs 2018; 1:57:8 >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Sormayın hocam, yurdumuzdan usta manzaraları ıste:) dikkatli ınceleyınce radyatorde vana dışında alt-ust simetrik tasarlamıslar, radyatör kapağı da olmayınca herhalde kafası karıstı:)

    Buarada tam olarak aynı hava alma yerini kastetmiştim, o kırmızı kapağın yerinde bende vida var demekkı takılmamak lazımmış o vıdaya, her kaputu açtığımda gözüme batıyordu :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Doğru ya sizin araç turbolu. Sizinkilerin genleşme tank hortumu, üst radyatör hortumuyla ortak bir bağlantıya sahip. Atmosferiklerin radyatör daha farklı. Genleşme tankına giden hortum için ekstra bir çıkış var en sol tarafta.

    Bizim araçlarda arka arkaya 3 radyatör var. Klima radyatörü ve motor radyatörü arasında alt tarafta bir de şanzıman radyatörü var. İnternetteki parça sitelerinde satıldığına hiç denk gelmedim şu ana kadar. Yani bir sebepten ötürü söküp-takmak gerekirse dikkatli olun derim
    S40 gibi nispeten düşük torklu modellere şanzıman soğutucusu koymak da ilginç bir fikir. Ama olmamasından iyidir, en azından "şanzıman ısındı sağa çek" gibi saçma sorunlar yaşamıyoruz. Şanzımanın ömrünü doğrudan artırıyor.

    Şimdi dikkat ettim bir de motor yağının radyatörü var. Uzun yol arabasıyım diye bağırıyor bizimkiler. 200 km ile saatlerce gidip sıcaklıktan yana sıkıntı yaşamıyorsun, güzel bir şey.
    Bir de neredeyse 6 litre yağ alan motor mevzusu var. Yeni motorlar 4 litreyi zor alıyor. Doğal olarak ömürleri kısa olacaktır. Bizimkiler 20 yaşına yaklaştı motorların keyfi hala yerinde. Fındık motorlular 15 yaşına gelince ne durumda olacak çok merak ediyorum.
    Volvo moduler engine ailesinden ve 5 silindirden vazgeçmeyecekti, bence hata yaptı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 26 Mayıs 2018; 2:17:4 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    evet dediğiniz gibi 2 hortum ortak bağlantıya sahip. orjinal halinde o birleşme yeri plastik, benim ilk soğutma sıvısı değiştirmemde genleşme hortumunun bağlandığı yerden kaçırmaya başladı. herhalde sık rastlanan birşeydi, bizim usta oraya göre yapılmış metal bir bağlantı parçası taktı, bir daha eksiltme kalmadı.

    şimdi gece gece kafam karıştı bende en önde intercooler var, sonra radyatör. motor yağ soğutucusu da belli, altta bloğa bağlı direkt. e şanzıman yağı soğutucusu nerede yarın bir bakayım şuna, uzun yola çıkacaktım yarın, üstüne denk geldi konu.

    fındık dizel ve benzinlileri ben de merak ediyorum. önce turbo gidiyor herhalde, sürekli devrede olmaktan. bir de direkt enjeksiyon turbolarda silindir duvarı yıkama mevzusu varmış (performanslı kullanımda aşırı yağ tüketimi), bu kadar stres altında motorlar ne olur bilmem. volvo moduler ailesi çok güzeldi, keşke bitmeseydi. ama emisyon bahanesiyle tarih oldular. neyse ki bizlerde hala birer tane var




  • Aynen hocam o parça

    İlk etapta emin olmak icin yagliyorlar onu deneyebilirsiniz

    İcindeki rulman isininciya kadar yada sertlesen kaucuk ilk baslarda ses yapiyor olabilir

    Cunku bahsettiginiz durumlarda bu parca devreye giriyor

    Aracin kasislerde cukurlarda esnemesini sagliyor

    Demem o ki gorevi buyuk :) amortisor ile şasi arasindaki sönümleyici parca

    Sanayide o arabalar icin haram beygiri diyorlar :)
    Gercek beygir atomosferik arabanin blogundan cikardigi beygir yani arabanin cigeri diyorlar

    Benimde sahsi gorusum 2.8 3.0 gibi sirali 6 silindirli bir atmosferigin tadini bambaska



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LordMayros -- 26 Mayıs 2018; 3:29:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Klima radyatörü ile motor radyatörü arasında, alt tarafta kalıyor. Resimdeki eleman. Eni dar olduğundan yukarıdan görmek zor. Ama şanzımana giden hortumları dışarıdan görebilirsiniz. Radyatörün sağ tarafından aşağı bakın, verdiğim resimde radyatörden çıkan hortum uçlarını ve onlara bağlı olan şanzımana giden iki kauçuk hortumu görürsünüz.
     S40 I (1995-2004)
     S40 I (1995-2004)
     S40 I (1995-2004)

    Yalnız koca internette bulabildiğim tek resimler bunlar şaka gibi. Yenisini temin etmek gerekirse ne yapacağız acaba



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 26 Mayıs 2018; 3:35:44 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    lpg de ilk çalıştırma şansım yok. basılı tutunca lpg de çalışmıyor.
    motorun olduğu bölümde sol tarafta sibop gibi bişey var oraya bastığımda benzin geliyordu. dün geri dönüş valfine bakarken o siboba bastırdım yine ama bu sefer benzin gelmedi. oradan her seferinde benzin gelmesi gerekir mi? geç çalışma problemi bundan olabilir mi?
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    lpg regülatörünün gaz saldığını nasıl anlayabiliriz? nereye bakmamız gerekir?
  •  S40 I (1995-2004)







    klima olcumu yapan oldu mu ? Ben bugun olcum yaptim rolantide 7 derece ufluyor.





    Yoldayken en az 4.2 gordum ama sabit degil surekli oynuyordu. En fazla 9 derece oldu yol boyunca. Sizce normal mi ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar dün yolda kaldım. Allahtan şirkete yakın bir yerdeydide babamın arabayla çekerek geri getirdik arabayı. Radyatör genleşme hortumu çatlamış ve su kaçırıyordu.
    Bugün Gökşen otodan opar marka yeni genleşme tankı aldım ve taktım. Kapağıda değiştir Avrupada 5 k da bir değişiyor dediler onuda febi(blistein yazıyor) aldım ama kapak tam oturmuyor. İyice sıkınca atıyor kapak ve sonuçta eski orjinal kapağını tekrar taktım.
    Suyu yeni genleşme kapına koyduktan sonra marşa basınca ve fan açınca genleşme kabından suyu çekiyor ve içinde su kalmıyor ama hararet göstergesi sabit. kapağı açarsanız bu esnada yada stop ettikten sonra su genleşme kabına tekrar doluyor.
    Yukarıda bahsettiğiniz kırmızı vidalı hortumun içi tam su dolu olmuyor elle sıkınca çalışırken yumuşak oluyor.
    Sizce sıkıntı nerede iş çıkışı Gülhan ustaya gidip göstermeyi düşünüyorum bakalım vakti varsa. Hem pcv sisteminin değişimi için randevu alacağım, şu yağ işinide hallettimmi gönül rahatlığı ile bineceğim arabama.




  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Eski kia arabamız varken servis bu ölçümü yaptığında 15-16 derece üflüyor sıkıntı yok derdi. eğer onların söylediği doğruysa seninki buzzz gibi yapıyordur. Fazla soğutuyor gibi. Kaldıki kia grubu arabaların klima performansı baya iyi. Ya onlar yanlış biliyor yada yanlış ölçtü yada senin araba çok iyi üflüyor.
    Çok sıcak havada beyaz duman filan atıyormu acaba soğuk soğuk?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Rüzgarlı havalarda tek kişiyken rüzgarı hissediyorum ama kuvvetli rüzgar. Camlara vuruşundan falan duyuluyor şiddeti. Bu rüzgarda dahi pek uğraştırmıyor ama. Hele arkada yük varsa rüzgar, tır, otobüs falan dinlemiyor, tren gibi.

    Bence sorun büyük ihtimalle lastiklerinizden kaynaklı. Ben kışlıklardan yazlıklara geçince bile arabanın kontrolünde biraz muğlaklık hissettim. Yani gitmesine gidiyor ama kışlıklar varken yolda daha güzel duruyordu sanki. Ki benim lastiklerin durumu da aslında marka-model dışında çok kötü sayılmaz, 2-3 senelik lastikler. Ama kaliteli değiller.

    Bu arada denge kolunu nasıl halledeceksiniz? Acaba yuvasındaki dişlerde de mi yalama var?
    Yalnız siz alt takımdan bayağı bir çektiniz. Eski sahibi çok yatırmıştı diye bahsediyordunuz sanki. Demek ki yatmak alt takımlara gerçekten iyi gelmiyor.
    Hocam bayağı yordu, ben de biliyorum önceden böyle değildi bu araba. Yalnız benim araba yatmış dememiştim hocam, eski sahibi sadece binmiş hiç bakmamış demiştim.

    Denge kolunu nasıl halledeceğim ben de bilmiyorum, şöyle ki önceki ayar civatası ayar yapıyordu ancak ilk frende pat diye ayar kaçıyordu. Ayar civatası değişti, rotçu ayar yapamadı, boşa döndü. Eğer denge kolunun içindeyse o diş denge kolunu değiştirirm o kolay ama şimdi tam aklımda değil ne nasıldı. Tekrar bir bakmak lazım.

    @ersin310 Hocam benim T4 jantları Eskişehir'de olmasa vereyim size bir kaç gün ama jantlar size uzak sanırım. Ön takımdaki soruna gelince, yani araçta hala bir sol isteği var ama bunu sağ arka tekerdeki ayar bozukluğuna yoruyorum ama onun dışında rüzgarda falan çok gezindi. Lastik dişleri iyi ama uzun süre bozuk ön takımla kullanıldığı için acaba lastikler bozuldu mu diye düşünüyorum. Bu arada lastiklerin yola basan kısımlarını gözle kontrol ettiğimde de (Mesela uzun süre temiz otobanda sürünce çok düzgün belli oluyor nerelerin bastığı) öyle bir anormallik çarpmadı gözüme. Hani lastik alınca çözüleceğini bilsem alıcam ama lastik aldığımda da çözülmezse ne yapıcam? Acaba yaylardan yapar mı? Araba gayet düzgün duruyor ama çökme v.b yok.

    @Yasi20 Hocam ben LPG bitince bir kaç gün LPG almadım, benzinle kullanınca (LPG tankı boş olacak) sorunsuz çalışmaya başlamıştı. Belki LPG tankını vanadan kapatırsanız da olabilir.




  • Yasi20 Y kullanıcısına yanıt
    Bahsettiğiniz sibop basınç ölçümü yapılan yer işte. Mavi bir kapağı var.

    Bastırdığınızda kontağı açmış mıydınız? Açtıysanız basmadan ne kadar önce açtınız?

    Enjektör kütüğünde benzin olduğu müddetçe o siboptan benzin gelmeli.

    Peki geç çalışma sadece sabah ilk çalıştırmada mı oluyor, yoksa çalıştırıp stop ettikten 5-10 dk sonra yine yapıyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Bence gayet normal. Hatta yabancı bir forumda -2 üfleyen birisi var.

    Zaten dış hava sıcaklığından 15-20 derece daha soğuk olması gerekirmiş, rakamlar da uyuşuyor.

    Volvo soğuk iklim arabası gibi geliyor ama kaloriferin yanında kliması da canavar gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hortum derken genleşme tankı demek istediniz herhalde. Yeni aldığınız kapak yeşil renkte değil mi? Bende de aynısından var yeni almıştım. Ama atma sorunu olmadı. Acaba fazla sıkıyor olabilir misiniz? Parmağınızla hafifçe çevirerek takın, durduğu yerde 90 derece daha döndürüp bırakın. Ben bu şekilde sıktım. Biraz zorlayınca daha da dönüyordu ama zaten basıncı tutuyor diye daha çok sıkmaya gerek duymadım.



    Sizin sanırım hava almanız gerekecek. Genleşme tankı kapağı açık şekilde arabayı çalıştırıp fan açana kadar bu şekilde beklemeniz gerek. Suyu da eksildikçe tamamlayacaksınız.

    Bu süreçte alt ve üst radyatör hortumlarını arada bir sıkıp bırakmak ve arada bir 2000-2500 devire kadar gaz vermek var olan havayı atmaya yardımcı olur. Daha sonra arabayı stop eder tankın kapağını kapatırsınız.

    Ertesi sabah araba soğukken ilk iş genleşme tankına bakıp, su eksilmişse Max çizgisine kadar doldurursunuz. Bundan sonra bir kaç gün boyunca şu seviyesini takip etmeniz iyi olur.

    Bu arada sorması ayıp tankı ne kadara aldınız? Benimkisinde de kılcal çatlaklar var. Değiştirmeyi düşünüyorum.
    Ekleme: Genleşme tank kapağı kapalı değilken hortumlar yumuşacık olur çünkü basınç yok. Kapağı taktıktan sonra sertleşir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 26 Mayıs 2018; 15:23:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Genleşme tankını 100 liraya aldım opar marka.

    Yeni aldığım kapak yeşil renkte evet ama tam sıkmadan işlemleri yaparken kapakmkapalıyken kaçırdı. Belki bana denk gelen arızalıydı. Zaten iade ettim sıkıntı olmadı.

    Benim tank kapağı kapalıykende hortumlar yumuşak sanırım havadan. İşim yok gidip havasını almayı deniyim bakalım olacakmı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Bence gayet normal. Hatta yabancı bir forumda -2 üfleyen birisi var.

    Zaten dış hava sıcaklığından 15-20 derece daha soğuk olması gerekirmiş, rakamlar da uyuşuyor.

    Volvo soğuk iklim arabası gibi geliyor ama kaloriferin yanında kliması da canavar gibi.
    4/9 arasi ddalgalanmasii normal mi ? Acaba sicak soguk ayarlama tusu ac kapa mi yapiyor diye dusunuyorum bazen.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Kompresör arada bir devreye girip çıkıyor ya, ondan kaynaklanabilir sıcaklığın dalgalanması.
    Sıcaklık ayarlayan düğmeyi kademe kademe sıcağa çevirerek her kademede ölçüm yapabilirsiniz.

    Klape hareket ediyor mu şüpheleniyorsanız, dinleyebilirsiniz. Kontağı ikiye getirip kemeri falan takın içeride başka ses kalmasın. Fan kapalıyken sıcaklık konumunu hareket ettirin. Motorun ve klapenin sesi dörtlülerin oradaki menfezlerden hafif hafif duyulabiliyor.
  • 
Sayfa: önceki 209210211212213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.