Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (210. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
9 Misafir (3 Mobil) - 6 Masaüstü3 Mobil
5 sn
12.361
Cevap
75
Favori
554.507
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 208209210211212
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2001 s40 1.6 aracım var. Aracım son 2 haftadır geç çalışmaya başladı. Kontağı acıp 5 saniye bekleyip kontağı kapatıp tekrar acınca 3 saniye daha bekliyorum ve araba 1- 2 saniyede çalışıyor. Direk kontağı acıp marşa bastıgımda ise çalışmıyor kontağı kapatıp tekrar acmak zorunda kalıyorum.
    Sebebi nedir acaba?
    Benzin şamandırasını tamirini yapmıştım gösterde az gösteriyordu ve sebebi ise şamandıranın durması gereken yerden yukarda oldugunu farkekip aşağı indirince düzelti gösterge.
    şamandırayı sköüp taktıkdan 3 5 gün sonra böyle bir geç çalışma problemi yaşıyorum.

    arabamın böyle geç çalışması morelimi bozuyor. lütfen yardım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yasi20

    Arkadaşlar 2001 s40 1.6 aracım var. Aracım son 2 haftadır geç çalışmaya başladı. Kontağı acıp 5 saniye bekleyip kontağı kapatıp tekrar acınca 3 saniye daha bekliyorum ve araba 1- 2 saniyede çalışıyor. Direk kontağı acıp marşa bastıgımda ise çalışmıyor kontağı kapatıp tekrar acmak zorunda kalıyorum.
    Sebebi nedir acaba?
    Benzin şamandırasını tamirini yapmıştım gösterde az gösteriyordu ve sebebi ise şamandıranın durması gereken yerden yukarda oldugunu farkekip aşağı indirince düzelti gösterge.
    şamandırayı sköüp taktıkdan 3 5 gün sonra böyle bir geç çalışma problemi yaşıyorum.

    arabamın böyle geç çalışması morelimi bozuyor. lütfen yardım
    Geri dönüş valfi arizasi gibi duruyor hocam benzini geri kaciriyor



    www.ankpar.com
    S40 / V40 BENZİN GERİ DÖNÜŞ VALFİ ( BASINÇ REGÜLATÖRÜ ) - 796.61 TL + KDV
    https://www.ankpar.com/page.php?temp=mobiles&act=urunDetay&urunID=7240&?temp=mobiles



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LordMayros -- 24 Mayıs 2018; 10:38:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Peki Geri dönüş valfinin arızalı olup olmadığını kesin olarak nasıl anlayabiliriz?
  • Öncelikle resimde işaretlediğim plastik kapağı sökeceksiniz. T30 torx ucu ile vidasını(siyah daire içindeki) söküp klipsleri çekince geliyor.
     S40 I (1995-2004)

    Kapağı sökünce regülatörü ve regülatörün arkasından çıkıp, boğaz kelebeğinin üst kısmına giden hortumu göreceksiniz. Düz uçlu tornavidayla boğaz kelebeği tarafından hortumu yukarı doğru ittirerek çıkartın. Araca geçip kontağı açın (2. konum). Eğer bu hortumun ucundan benzin damlamaya başlarsa regülatör arızalı demektir.

     S40 I (1995-2004)
     S40 I (1995-2004)
     S40 I (1995-2004)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 24 Mayıs 2018; 16:45:6 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Çok Teşekkürler yardımınız için.
    Birde linkini attığınız regülatör 400 civarı buna başka marka uyumlu taksak yani renultun gibi daha ucuzunu taksak olurmu? sizce uyan marka varmıdır?
  • Türkiyede yok maalesef weber marka orjinal alip kullanacaksiniz



    Yurtdisinda nacker bosch takan var demisti ama buralarda hic duymadim gormedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yasi20 Y kullanıcısına yanıt
    Bizim araçlara uyan başka bir regülatöre hiç denk gelmedim.
    Bir tek aşağıda linkini verdiğim bosch'ün bir ürünü var. Ş ekil olarak benzer ama desteklediği araçlar arasında volvo'nun adı geçmiyor . Bana sorarsanız illa ki bir farklılık çıkacaktır yoksa yabancı forumlardaki kullanıcılar mutlaka keşfederdi. Sadece biz değil yurtdışındaki s40 sahipleri de bu durumdan muzdarip. Ufacık regülatörün çok absürt bir fiyatı var.

    Bu arada bu regülatör s40'ların az sayıdaki kronik sorunlarından birisidir. İstisnasız her s40'ın regülatörü bir kere değişir. Sizin araçtaki 17 sene dayanmış. Yenisini takınca bir 17 sene daha kafanız rahat olacak.
    Bir de döviz fiyatlarından dolayı satın almanızı geciktirmenizi pek tavsiye etmem. Her geçen gün biraz daha pahalılaşıyor. Orta vadede yükselişini sürdüreceği söyleniyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 24 Mayıs 2018; 19:59:49 >




  • İki üç hafta önce konya-sivas yapmıştık. 200 km/h ile 170 180 km boyunca sürdüm yahu hiç mi yok yeter artık basma demez. Sen 20 yaşında arabasın yaşından başından da mı utanman yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Coroic kullanıcısına yanıt
    Arkadaş tam bir uzun yol arabasıdır. Vurucan kırbacı. Vurdukça hoşuna gidiyor
  • nacker kullanıcısına yanıt
    dediğinizi yaptım fakat ne kontağı actığımda ne de arabayı çalıştırdığımda oradan benzin gelmedi damlamadı.
  • O zaman ikinci supheli benzin pompasidir hocam onuda kontrol etmwktw fyada var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese merhaba.Benim 1 sene önce radyatör yağ soğutucum delindi ve radyatör hattıma yağ karıştı . Yağı temizlediler 1 kez ama halen yağ var.Ben bunu tek başıma temizleyebilirmiyim. Bunun videosu varmı.
    olasılık1 =Würth temizleyici
    olasılık2=Toz tursil ama temizleme işlemi nasıl olacak bilemedim.Yardımcı olursanız sevinirim.Araç volvo S40 2001
    DM den yazarsanız sevinirim.
  • Yasi20 Y kullanıcısına yanıt
    Bu durumda LordMayros'un dediği gibi benzin pompasında sorun olabilir. Arka koltukların oturma yerlerini kaldırıp kontağı 2'ye getirin. Pompanın vızıltısını 3-4 saniye kadar duymanız gerek.
    Eğer pompada da sorun yoksa, bir ustaya enjektör kütüğünden basınç ölçümü yapmasını rica edebilirsiniz. Ölçüm yeri kütüğün üzerindeki plastik kapağı sökünce sol tarafta kalır. Basit bir işlemdir. Sorun benzinden mi kaynaklanıyor o kesinleşmiş olur en azından.

    Peki LPG'de yapıyor mu aynı problemi?
  • sedat454 kullanıcısına yanıt
    Bunun en basit yolu şu şekildedir hocam:
    Radyatörün sol alt köşesinde tahliye vanası var. Araba soğukken bunu açar sistemdeki bütün suyu boşaltırsınız. Üstten temiz suyu doldurursunuz. Arabayı çalıştırır, termostat açana kadar bekler ve eksilen suyu tamamlarsınız. Daha sonra araba ısınmış halde çalışırken tahliye vanasını yine açar, alttan su tahliye oldukça genleşme tankından sürekli temiz içme suyu ilave edersiniz. Radyatörden gelen su berraklaşana kadar buna devam etmeniz gerekir.

    Yalnız su sıcakken tahliye vanasını kapatmak zor oluyor, yanınızda fırın eldiveni gibi elinizi yanmaktan koruyacak kalın şeyler olması iyi olur. Tabii aracın yanından hiç ayrılmamanız, elinizde su bidonu genleşme tankının yanında beklemeniz gerekecek.

    Tursil'e falan hiç bulaşmayın. Köpürür, radyatörü tıkar falan başınıza daha büyük iş açarsınız. Hatta bence özel temizleme sıvısını da son çare olarak kullanın. Önce dediğim gibi sadece su ile yapmayı deneyin. Yine olmazsa würth'ü denersiniz.




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim. Ama benim radyatör de vana yok. Altta kör tapa var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sedat454 kullanıcısına yanıt
    Olması lazım ya
    Kaputu açıp bakarken, radyatörün sol alt kısmında ufak plastik bir vana olması lazım.
    Eğer yoksa radyatör orijinal radyatör değildir. Eğer tahliyeye benzer başka bir şey yoksa alt radyatör hortumu sökülüp boşaltılabilir. Ama bu durumda araba çalışırken aynı anda su değiştirme yapamazsınız. Doldur-ısıt-boşalt- tekrar doldur şeklinde olur anca.
  • Km benimkinden düşük. ve çelik jant var. Güzel araç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Aynı ses bende de var. Kasisde diş gıcırtısı gibi ses yapıyor ya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yasi20

    dediğinizi yaptım fakat ne kontağı actığımda ne de arabayı çalıştırdığımda oradan benzin gelmedi damlamadı.
    Hocam bu araçlarda 2 tane benzin valfi var, birisi de şamandıranın orada. Ona da bakılabilir ama genelde manifolddaki valften yapar. Bir de benim başıma geldi, 2 defa valf olmak üzere VVT, bobin v.b değiştirten bir sorundu, her şey sağlam ama araba geç çalışıyor artık kabullenmiştim, bir gün LPG bitti, almadım benzinde kullandım bir süre, geç çalışma sorunu bitti. Sonradan LPG regülatörünün diyaframının yırtılıp manifolda gaz saldığını anladım. O da bir ihtimal.




    Bir de ben bir soru sorayım, bugün biraz uzun yol yaptım. Araba özellikle rüzgarlarda çok gezdi, tıpkı rotilleri bozuk bir arabayı yolda tutmak gibi uğraştırdı.

    Ön takım yeni, amortisörler yeni, yaylar orijinal (eski), lastikler iyi durumda değil.
    Lastikleri şöyle açayım, yıllarca absürd ön takım problemleri ile kullanıldığı için belki lastik yönleri bozulmuştur bilemiyorum, yanakları da iyi durumda değil zaten.
    Şimdi sorum şu: Lastikler kötü olduğu için mi araba yolda geziyor? İstanbul'da olan bir S40'daşın jant lastik takımına bir kaç saatliğine talibim.
    Bir de arka sağ denge koluna bağlı ayar civatası ayar yapmıyor bende, yalamaydı değiştirdim, yalama olan ayar yapıp tutmuyordu, yenisi hiç ayar yapmıyor. O da beni uyuz eden bir durum. Yani müthiş bir uzun yol arabası uzun yolda keyif vermiyor şu anda.

    Ha virajlarda falan lastikler, ön takım yük altındayken çizgisini çok iyi koruyor, hiç bozmuyor ama düz yolda düz gidemiyorum. Hatta jant lastikten önce birinizin arabasını yakıtını koyup bi 100-120 km/sa hızlarda kullanmak istiyorum.




  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Bahsettiğiniz takoz bu mudur:
    www.zntyedekparca.com
    AMORTİSÖR ÜST TAKOZ ÖN SAĞ/SOL S40/V40
    http://www.zntyedekparca.com/s40-v40-2000-2004-amortisor-ust-takozu-pmu4128


    Bir de amortisör durduru takozu var (bump-stop diye geçiyor). Amortisör miline geçirilen bir kauçuk. Ondan da olabilir mi?




  • 
Sayfa: önceki 208209210211212
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.