Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (144. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
12.316
Cevap
71
Favori
516.827
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 142143144145146
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Size katılıyorum. Aslında motorun sıkıştırma oranının düşük olması turbo basıncını yükseltmek için bir avantaj diye biliyorum. Bizim motorlar modifiye etmeye uygun olabilir.
    Dediğiniz gibi eski arabalarda magnezyum olma ihtimali daha düşük kalıyor. Hitler motorlu vaglar baya uygun mesela bu konuda.

    Ben aracımı aldığımda Lpg takılı idi. ilk sahibesi zaten benzinli binmiş, 137000 km de 2. sahibi lpg takmış. Markası Akl. Atikerin bir üst kalitesi ve beyni İtalyan diye biliyorum. Araba şuanda 193000 km de. Ben 5000 km önce Akl enjektörler bozulunca uyumlu İtalyan malı Valtek enjektörler ile değiştirmiştim; daha uzun sorunsuz kullanmak amacı ile. Ama aldığımdan beri hiç ayar yaptırmadım lpg ye. Bakımda yaptırmadım açıkçası:)

    Simit depo ile 300-350 arası yolun durumuna göre yol yapıyor. Simit depo yaklaşık 37,50 lt. yakıt alıyor.
  • Bende merak ediyorum bizim motorların subapların malzemesini. Şimdi fabrika çıkışı lpg'li olanlarda büyük ihtimalle subaplar ona göredir ama acaba sadece fabrika çıkışı olanlarda mı böyle? Tecrübesi veya bilgisi olan varsa buraya yazabilirse çok güzel olur.


    Bu arada t4'ler canavar. Bir yazılım ve turbo ile çok rahat 300 beygiri görüyormuş. Hatta youtube'da bazı çılgın elemanlar var 500-600-1000 beygir diyorlar s40 t4 1000hp diye aratınca bulabilirsiniz. Bir videonun altına yazmış 3. vitese kadar patinajdan araba gidemiyor diye



    İşin ilginç yanı arabaya spoiler falan da koymamış. Stok haliyle 340'a çıkıp dengesini kaybetmiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 21 Aralık 2017; 16:48:46 >




  • hocam, modifiye konusunda bir yere kadar açık bizimkiler, @nacker'in mesajına yazayım o konuyu.

    ben volvoyu benzinli almıştım, uzun araştırmalar sonucu brc taktırdım, kendi ayarımı yapamamak dışında memnunum. volvodan edindiğim tecrube ile lada niva nın kit modeline kadar kendim seçim yaptım. lpg ayar kablosunu aldım, ayarları kendim yapıyorum. sıcaklık-basınç ayarı gibi detaylara kadar indim, örneğin geçiş derecesini 25'e kadar çektim ve sorunsuz kullanıyorum.

    sizinkine gelince, atiker yerine akl olması daha iyi. beyin dediğiniz gibi italyan aeb marka. ben bizim araçlarda açıkçası valtek kullanılmamasının daha iyi olduğunu düşünüyorum, ama valtek ile sorunsuz kullanan çok kişi var. enjektör değişiminde atiker yerine valtek almanız yerinde olmuş, onlar daha uzun ömürlü ve stabil. ama almadan önce konuşmuş olsaydık dymco, hana, veya bulabilirseniz brc enjektör önerirdim, çok daha uzun ömürlü ve stabil olurdu. rölantideki titreme nozul çapınızdan kaynaklı olabilir. ama yüksek devirde sorun yoksa ve arıza lambanız yanmıyorsa kabul edilebilir.

    uzun süredir ayar yaptırmadıysanız bir baktırmanızda fayda var. hatta direkt afr olayını denemenizi öneririm. benim brc de ayar biraz daha sıkıntılı, afr işi yapan arkadaşlara danışacağım bakalım.




  • nacker kullanıcısına yanıt
    ben baya bir hevesle araştırmıştım şu modifiye işini. ama bizim 2.0t motorların önü kapalı yüklemeye. stock olarak 200hp civarında bırakılması önerilmiş hep yurtdışı forumlarda. yoksa yüklenebilir tabii ama blok dayanımı yüksek değilmiş. eğer modifiye yapılacaksa T4 motorları seçilmeli deniyor, blokları daha sağlammış. dediğiniz gibi hiç motora girmeden 300hp lere kadar çıkıyorlar.

    eğer ileride yeterince bütçe ayırırsam ve hala s40 duruyor olursa şöyle bir hedefim var. T4 turbosu, silikon hortumlar, ipd turbo kontrol valfi, ince bir wastegate ayarı, ile yaklaşık 180-200hp. fazlasıyla yeter ama hayal mi gerçek mi zaman gösterecek

    asıl modifiye yapılacaksa B52 kodlu motorlar ideal, 5 silindirli olanlar. s40 btcc de kullanılmıştı zamanında. işte asıl fantazi bu motoru kullanmak olur

     S40 I (1995-2004)




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Enjektör değişim zamanında ben yine orjinalini taktırıyordum ama lpg ustası valtekte var daha iyi dedi diye valteke döndüm ben. Yani lpg de sorunsuz bir kaç kez 220 km/h gördüm ancak gidişte benzinin daha titreşimsiz gittiğini hissediyorum.
    Arıza lambası ilk çalıştırışta service yazısı yanıyor, yarım dakika civarı sonrasında kapatıyor.
    En yakın zamanda iyi bir lpg ustasına gideyim en iyisi ben. Zaten şamandırada bozuk ne kadar yakıt var göremiyorum. Onuda tamir ettirmek istiyorum. İlk fırsatta artık gideceğim.

    Modifiye konusunda ben arkadan itişli eski Volvolara yaptıkları modifiyeleri daha çok beğeniyorum. Arkadan itişli olması daha iyi, hem kullanımı daha zevkli. Bende bir link koyiyim ortalık şenlensin :)


    https://www.youtube.com/watch?v=1Ty5lsJ11ek




  • Hocam service lambasının arıza ile ilgisi yok. Belirli bir motor çalışma saati/km dolunca otomatik yanıp bakım zamanı geldiğini hatırlatıyor.

    Lambayı söndürmek için kontak kapalıyken km sıfırlama tuşuna basılı tutun. Basılı tutarken anahtarı 2'ye getirin. Service lambası yanıp sönmeye başlayınca km sıfırlamayı bırakın.

    Bu lambanın yanma aralığı dice cihazı ile değiştirilebiliyor. Ama standart olarak sanırım 12 bin km'ye ayarlı. Biz genelde 10 binde bir bakım yaptığımız için bir süre sonra aradaki fark iyice açılıp alakasız zamanlarda yanmaya başlıyor.

    Bu arada o araba ne güzel dönüyor öyle. Volvo arkadan itişi bırakmamalıydı, en azından üst modellerde rwd seçeneği olsa iyi olurdu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 21 Aralık 2017; 18:14:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Valla hocam gördükçe ben de yapayım diyor insan ama adamların 800-900 euro'ya s40 alıp pist arabası yaptığını görünce bütün şevk kaçıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ustanız iyi önermiş zaten, akl-atiker enjektör yerine orjinal italtan valtek daha iyidir. benim dediklerim valtekin en az 2 katı fiyatlı, orjinal benzin enjektörü şeklinde olanlar. onlarda bu tip titreşim vs. olmuyor. ama anlaşılan sorunsuz çalışıyor, kurcalamaya gerek yok arada bir kontrol-filtre değişimi yeterli.

    arkadan itişliler volvonun çılgın yılları eminim çok zevklidir. isveçte ne volvolar vardır kimbilir..

    avrupalılar için bizim kasa s40ların kullanım ömrü bitti artık. uğraşayım diyenler alıyor parçalıyor, motor kırarsa hurdalıktan yeni bir t4 takıp devam ediyor. dediğiniz gibi aracın kendisi 800 euro olunca, bizim konuştuklarımız onlar için hayal olmaktan çıkıyor, 20li yaşların eğlencesi oluyor işte.

    volvo efendi efendi güvenli kasıp bazen çılgın işler de yapıyor, iç güdülerini bastıramıyorlar herhalde kamyonlarla da garip işler yapıyorlar, denk gelirse izleyin derim.




  • Abovv bizim araba çok yakıyor o zaman simit depo 32 33 litre idi herhangi küçük simitler den 150 160km gidiyor. Motor değişiminden önce de böyle gidiyordu şimdi de böyle gidiyor ne yapsam ki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Coroic kullanıcısına yanıt
    lpg olmuş 3 tl, baktırın bir an önce hocam.
    lpg ayarıyla ilgili sıkıntı vardır, yoksa 20lt/100km normal değil..
  • Coroic kullanıcısına yanıt
    Hocam bence siz de AFR ayarı yaptırın. Motorunuz yeni, mümkün olan en fazla ömrü alırsınız.



    Bu arada benzinde denediniz mi ne kadar yakıyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Bende size katılıyorum. En azından s90 gibi makam tarzı arabaları arkadan olmalı. Gerçiönden çekişli arabalarında baya artı yönleri var. Ama arkadan olunca bir başka oluyor.

    Sizin dediğiniz yöntemi yapmıştım ama ben beceremedim sanıyorum. Tekrar deniyeyim. Herdefasında görünce irite oluyorum çünkü :)
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    İlk defa mecburiyetten gittiğim usta idi ancak baya yardımcı oldu sağolsun. Bakım için yine ona giderim heralde; iş yerinede yakın.
    Avrupada eski arabaların pek alıcısı olmadığı için ucuza gidiyorlar.
    İsveç ülkesi zaten tam bir hayal alemi gibi; Volvo ve Saab cenneti
    Volvo Truck diyince siz aklıma Iron Knight geldi. Buyrun keyifle izleyin o halde :) O kadar tork ile insan kalp krizi geçirir yahu



    https://www.youtube.com/watch?v=fLtbv7mqa2E




  • Yaklaşık 20 litre ediyor demi hocam hiç o açıdan bakmamıştım



    Benzinde ne kadar yakıyor bakmadım hiç hocam. Afr ayarı dediğiniz ne oluyor kim yapıyor onu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.9 t4 lerin 2.0 t4 lere göre modıfıyeye daha yatkın olduğunu duymuştum ne kadar doğru bilemiyorum. Ben bir ara çok heveslendim modıfıyeye ama aracım henüz 75000 kmde kıyamadım bir de 2.0 t4 ler çok uygun değil denilince vazgeçtim. Ama sadece yazılımla bile yüksek beygırlere ulaşanlar var. Bir de awd olmayınca yüksek beygır bir araba keyif vermez diye düşündüm. Şu an aracımda eksikliğini en çok hissettiğim awd çekiş sistemi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    mrh 16 aralık 2017 muayne den gectik sorun yok depo kapagında lpg dolum yeri olmasının
  • hocam iron knight efsane. gerçekten mantık sınırlarında geziyor makine. daha da garibi üzerindeki motor ve şanzıman standart çekicilerle aynı. zaten biraz da şanzımanı övmek için yapıyorlar. daha önce standart çekiciyle şov amaçlı 750 ton çekmişlerdi, aynı aracı pistte koenigsegg ile yarıştırdılar vs. dsg nasıl yapılır ders veriyorlar

    makinenin 0-1000m hızlanması nissan gt-r dan daha hızlı. şaka gibi

    bunun 2 önceki versiyonunu görmüştüm, o da dönemin rekortmeni, "wild viking" hayır bir de gayet şakacı arkadaşlar, aracın arkasına ne yazmışlar:

    "life starts after 6 bar"

     S40 I (1995-2004) S40 I (1995-2004) S40 I (1995-2004)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ersin310 -- 23 Aralık 2017; 0:52:55 >




  • karareis K kullanıcısına yanıt
    Öyle demeyin hocam S80'de mesela t6 gibi çift turbolu bir canavar var. V8 4.4 litrelik motor var bunlar önden çekiş



    Demem o ki iyi bir süspansiyon sistemi ile güçlü motorlarda önden çekişin ciddi bir eksikliği bence yok. Tabii awd veya rwd olursa çok daha güzel olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Hocam hakikaten bu devasa cüsse ve görece(otomobillere göre) vasat aerodinami ile nasıl böyle gidiyor bu makineler çok ilginç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Coroic kullanıcısına yanıt
    yol ayarının daha profesyonel olanı denebilir kabaca. facebook ta grubu var, oradan bakabilirsiniz.

    lpg konusunda kendiniz birşeyler yapmak istersenizwww.mscsi.net/destek/, forumuna takılın derim. gayet faydalı bilgiler dönüyor.
  • 
Sayfa: önceki 142143144145146
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.