Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (143. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
12.319
Cevap
71
Favori
517.096
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 141142143144145
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LordMayros

    hocam o usb den var bende almistim aliexpressten



    hatta lpg anahtarini sokunce oradaki delige takacaktim ama buyuk geldi biraz kaba vitesin onundeki cebin arkasina olur bende dusundum ama konsolu sokmek zor geldi konsol sokulmeden cakmaga ulasmak mumkun degil ayrica fast charger ozelligi yok o yuzden takmaktan vazgectim



    cakmak lambabda patlak ama orta konsol yuzunden

    surunuyor :(



    bu arada iki gundur yagmur yagiyor ama drenaj masallah oluk gibi akitiyor arabanin ici kuru



    aux calisirsa ben 2 adet giris koymayi planliyorum insallah calisirda hallederiz yoksa hu 603 e fiziki mudahale edecegim :) dört gözle bekliyorum

    nasıl açtınız hocam Benimde başımda bu dert var şimdi Aracın sağ direği sabah hafif ıslanmış elimi bi attım sunroof a göl olmuş. Aracı virajda sola yatırdım aktı gitti. Sadece sağ taraf tıkalı yukardan demir mi salladınız?


    Birde + olarak çakmaklık lambası var mı bilmiyorum ama küllük lambası çalışmıyor benim bunu takmak için nasıl bir yol izlemek gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M_aTRa_X -- 19 Aralık 2017; 23:14:52 >




  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Ben küllük lambasının olduğunu bilmiyordum, oradaki deliği elimle yokladım içerde ampülü gibi bir şey vardı ama emin olamadım.
    Ampülü büyük ihtimalle orta konsol sökerek değiştireceksiniz.
  • kulluk icin ampul var ama degisim icin orta konsolun sokulmesi gerekiyor sadece onun icin sokmek istemedim

    meşakatli bir iş



    hocam tel sallamayin zira boruyu yirtarsin lavabo ac alin delikten iceriye ince birsey ile doldurun kaynar suyu bosaltin aninda aciliyor hocam sag ve sola 2 defa uyguladim ben sonuc cok iyi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LordMayros

    kulluk icin ampul var ama degisim icin orta konsolun sokulmesi gerekiyor sadece onun icin sokmek istemedim

    meşakatli bir iş



    hocam tel sallamayin zira boruyu yirtarsin lavabo ac alin delikten iceriye ince birsey ile doldurun kaynar suyu bosaltin aninda aciliyor hocam sag ve sola 2 defa uyguladim ben sonuc cok iyi

    Borunun cikis yolunu gordunuz mu ? On pacaliklarin orda biryerdemi acaba orasi tikanmistir buyuk ihtimalle.bugun musait olursam bakmayi dusunuyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  •  S40 I (1995-2004)

    hocam kırmızı ile işaretledim ucu orada ama ucundan müdahale edebileceğinizi düşünmüyorum en hızlı temizi dediğim gibi yapın ilkinde damlıyor ama ikincisinde resmen su akıyor boru temizlendiği için
  • Günaydınlar Arkadaşlar. Bi konuda yardıma ihtiyacım var. benim s40 2001 1.6 da klima panelinin olduğu orta kısımdan hava gelen ızgaraların çercevesi kırıldı. internetten biraz araştırdım ama bulamadım. yardımcı olabilecek var mı?

    şimdiden teşekkürler iyi günler
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Valla 2 kere denedim en düşük ve en yüksek hızda bişey değişmedi. Yazdığım cd yi şirket arabası çalıyor ama bizimkinde tık yok :) Kuş öldü galiba bugün son kez orta yazma hızında deniyim bakalım ne olacak.
    Haftasonu 8pin din kablosu alıp arkaya bağlıyacağım belki ondan verim alabilirsem cd işinden yırtarım.
  • Aman diyelim hocam, sevdiği cd ye denk gelmedi herhalde hala, sizinki çok seçici

    Son sayfalarda dönen ses sistemi mesajlarından zerre birşey anlamıyorum ama takipteyim. Başarıya ulaşan olursa uygulamayı kopyalarız belki
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Valla ben çok basit birşey deneyeceğim kabloyu aldığımda. Olacağını umuyorum ama denemeden bişey demek çok zor. Orjinal harici cd çalmıyor meret kafayı yedirtti bana. Dediğiniz gibi çok seçici çıktı benimkisi. Sizinkinin çalıştırıp benimkinin çalıştırmaması çok ilginç geliyor.
  • hiç çalmasa anlayacağım da, cd seçmesi garip gerçekten. kesin basit ama saçma birşey çıkar altında, format-cd kalitesi vs.
  • Hocam 8 pin kabloyu bağlayıp ses kablolarından ses vermeyi planlıyorsanız işe yaramıyormuş. Çünkü teybin arkadaki cd changer portundan sesi alması için öncelikle oraya takılmış cd changer olduğunu sanması gerek, öbür türlü o hattı açmıyor.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    vouvvvv o zaman hiç uğraşmadan yotaur almak lazım. Çok şaşırtıcı o yıllarda böyle teknolojik işler yapmış olmaları
  • Şimdi bu hazır satılan cihazların içinde ufak bir bilgisayar var. Gerçek bir volvo cd changer'ın teybe gönderdiği sinyalleri kopyalayıp bu cihaza aktarmışlar, siz bunu teybe takınca teyp cd changer taktınız sanıyor. Source butonu ile de cd changer'ı seçince sesi buradan alıyor.

    Ben bu aleti daha ucuza mal edebilir miyim diye biraz bakınayım dedim ve gördüm ki yabancı bir arkadaş bunu başarmış. Gerekli sinyalleri bulup ufak bir kod yazmış ve arduino nano isimli ufak bir karta bunları yükleyip teybi cd changer takıldığına inandırmış Hemen kartın siparişini falan geçtim. Şu an tek eksiğim 8 pin din soketi. O da bir kaç güne gelecek, sonrasında hemen yapmaya başlayacağım. Eğer düzgün çalışırsa buraya detaylı bir anlatım koyarım sizler de kendiniz yapabilirsiniz. Çünkü sokete kabloları lehimlemek dışında ekstra bir alet gerektirmiyor.
    Adam nasıl yaptığını burada anlatmış:http://gizmosnack.blogspot.com.tr/2015/11/aux-in-volvo-hu-xxxx-radio.html İlk resimde adamın elinde tuttuğu kabloların ucundaki yeşil ışıklı kart arduino nano.

    Eğer çalışırsa kablolar, arduino falan hepsi dahil 30 lira gibi bir maliyet çıkıyor Piyasada 300 liradan aşağı bulunmuyor. Tam on kat daha ucuz




  • nacker kullanıcısına yanıt
    valla başarabilirseniz süper. Ben daha önce lehim filan hiç yapmadım, elimde aletide yok. Belki bize siz yapar satarsınız çalışırsa :)
  • ben dört gözle bekliyorum :) aux yeri bile hazir arabada

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • müzik konularından lpgye bir geçiş yapayım başka bir konuda lpg yüzünden subap yanması vardı, Oradan aklıma geldi.

    Son dönemde afr cihazı ile lpg ayarı muhabbeti dönüyor. Daha yol ayarı yaptıracak yer bulamazken afr ile ayar yapanları duymak sevindirici aslında. Sanıyorum yapanlar artık işin profesyoneli olmuşlar, facebooktan isimlerine ulaşılabilir.

    Benim araçta arıza lambası yanmıyor, herhangi bir sorun yok. Ama yol ayarı yapılmadığı için ne durumda olduğunu kestiremiyorum, ltft zaten gözükmüyor bizde ama stft genelde -5,0,5 arasında geziyor bende (arada 10ları da görüyor tabi)

    Diyeceğim o ki, afr cihazı ile ayar yaptıran var mı aramızda? Veya bilgisi olan? Genel yorumlar hep olumlu yönde. Eğer aksi bir durum çıkmazsa iletişime geçip yılbaşından sonra yaptırmayı düşüyorum. Sizlerin de fikrini almak istedim.




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Hocam LPG hakkında fazla bir bilgim yok ama geçenlerde volvo'nun basına verilmek üzere yazılmış kitapçıklarını buldum. Orada söylediğine göre LPG'li 1.8 motor benzine göre 3 nm daha az tork üretiyor. 0-100 değerinde de yarım saniyelik bir uzama söz konusu. Bu da büyük ihtimalle lpg sisteminin ekstra ağırlığından kaynaklanıyor.
    Yani düzgün bir ayarla çekiş farkını çok az hissetmeniz gerek.

    Ayrıca basın açıklamalarını karıştırırken bir kaç ilginç şey buldum. 2003 senesinde dünyada ilk defa, çarpışma testlerinde kullanılan mankenlerin hamile versiyonunu yapıp bunu testlere sokup anne-çocuk güvenliği hakkında araştırmalar yapmaya başlamışlar.
    Arka koltukta oturan 30 kg ağırlığında bir çocuk kemerini takmazsa, 40 km/h ile önden yapacağınız bir kazada önünde oturana çarpıp, bütün kaburgalarınızı kırıp akciğerlerinizi parçalayabiliyormuş.
    Ayrıca kemerin yetişmeyeceği kadar şişman yolculara da arabaya binmeyin diye bir uyarıda bulunuyor

    2003 s40 kitapçığı:https://www.volvoclub.org.uk/press/volvo2003uk/s40/S40_Fulldoc.pdf
    Arabada çocuk güvenliği isimli kitapçık:https://www.volvoclub.org.uk/press/pdf/Children-in-cars.pdf
    Çok daha geniş arşivli basın sayfası:https://www.volvoclub.org.uk/press/




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Evet o konuyu okudum biraz önce sizede yazdım hatta. Bizim arabaların motor blokları aliminyumda imal edilmiş diye biliyorum. Aliminyum motorlar yüksek sıcaklıklara dayanacak tarzdamı yapılıyor bilmiyorum. Ancak Lpgnin bir zararı olduğu kesin.
    Sorum bizim arabalarda Lpg kullanım ömrü diğer atmosfetik motorlara göre daha kısa olurmu. MEsela benim araba benzine göre daha titreşimli çalışıyor. Bir ara söktüreyim diye düşünmüştüm ama ruhsat işi yüzünden vazgeçmiştim. Sizler ne dersiniz bu duruma.
    Hesabıma göre %40 civarında daha ucuza yol katediyorum lpg ile.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Hocam lpg konusunda performans sorunu yok, zaten lpg de 3000 deviri pek geçmiyorum. Ama işte biraz anlayıp araştırınca kurt düşüyor adamın içine, herşey mükemmel olsun diye kasıyoruz arada diyorum araba 0 km değil, 15 yaşında, beklentiyi düşür artık diye

    Çocuk koltuğu alacağım zaman ben de baya araştırmıştım. Paylaştığınız 2. Link gerçekten önemli bir çalışma. Bizim ufaklık doğduğunda bu dokumanları da okumuştum. Tüm araştırmalar sonunda, daha yeni modeller olmasına rağmen volvo nun kendi çocuk koltuğuna karar kıldım. Ya servisten alınabiliyor ya da yurtdışından (volvo logosu olmayan hali, britax römer multi tech 2 diye geçiyor). Britax ve volvo nun ortak çalıştığı bir koltuk, testleri volvonun isveçteki tesislerinde yapılmış hatta. Ben şansa o dönem yurtdışından aldım. Böylece bizim ufaklık 1,5 yaşına kadar sürüş yönünün tersine oturdu, sonunda annesi dayanamadı, daha yeni öne çevirdik

    Sözün özü, adamlar güvenlik konusunda çok iyiler. Şişmanlar için uyarıyı bile atlamamışlar

    afr ayarını yaptıran varsa konuya bekleriz ayrıca




  • hocam şimdi gördüm o konudaki mesajınızı. ben bildiklerimi yazayım, beyin fırtınası hesabı biryerlere varırız

    şimdi bizim bloklar alüminyum, bu sebeple yüksek sıcaklığa dayanıksız. Ama genel hatlarıyla bu konu lpg yi pek ilgilendirmiyor, benzin veya lpg hararet yaptırmazsak sorun yok.
    Bizi asıl ilgilendiren subapların malzemesi. Yeni nesillerde hafif alaşım malzemeden (magnezyum sanırım). ama bizimkiler yıl itibariyle bence değiller, olsaydı şuan hepimiz üst kapak yeniliyor olurduk (aman diyeyim bir bu eksik) ayrıca arkadaşımın 2009 s60 2.0t aracı var, 9bin km den beri lpgli, şuan 120bin civarında ve subaplarda sorun yok. Sanırım bu da tezimizi doğruluyor.

    Gelelim turbo lpg olayına. Şimdiye kadar okuduklarıma göre, lpg yüksek oktanı sebebiyle sıkıştırması yüksek motorlara daha uygun. Görüntüde bizim oran 9,0:1 gibi düşük duruyor, ama buarada önemli olan statik değil dinamik sıkıştırma. Bizde turbo olduğu için aslında dinamik sıkıştırma yüksek, yani teorik olarak atmosferik motora göre turboluların lpg verimi daha fazla. Ama bunun ilk şartı düzgün ayar, turboda bu ayar daha zor ve ayarsız çalıştığında hasar verme ihtimali daha yüksek.

    aracı fakir karışımda kullanırsak bir süre sonra subapların bozulacağı kesin gibi (focus konusunda olduğu gibi). Bu sebeple ya düzgün bir yol ayarı, ya da afr ile ayar yapılırsa içimiz rahat edecek. Bende obd ile baktığımda herhangi bir hata yok, belki de ayar gayet düzgündür ama emin olmak istiyorum.

    Biraz uzun oldu lakin bilgilerim bunlar. Lpg ayarı düzgün olduğu sürece motora vereceği zarar, elde ettiğimiz karın yanında devede kulak kalır.

    Son olarak, sizin lpg kiti ile ilgili detay verebilir misiniz, ne zaman takıldı, markası ne, vb.




  • 
Sayfa: önceki 141142143144145
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.