Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (136. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
12.319
Cevap
71
Favori
517.096
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 134135136137138
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Destny kullanıcısına yanıt
    Eğer temiz ve bakımlı bir araba denk gelirse belki alınabilir, ama dediğiniz gibi onlar da sizin bütçenizde mevcut değil.

    Bu arabalar artık yaşlanmaya başladı. Temiz, düzenli bakım yapılmış, gereken parçası zamanında değişmiş bir tane bulsanız bile büyük ihtimalle bir yerden patlak verecek, parça değiştirmek zorunda kalacaksınız. Çünkü esasında uzun ömürlü arabalar olmalarına rağmen, bu uzun ömürlülüğün sonu içinde bulunduğumuz senelerde bitiyor
    Benimkisi 280 bin km.'de (2001) mesela, şimdi hesap yaptım, 2017 senesinde bugüne kadar ömrünü dolduran parçalara (su hortumları, benzin pompası, PCV oil trap, sağ salıncak ve rot başı, aks körükleri vs.)
    bulabildiklerimi orijinal öbürlerini Alman malı yan sanayi alarak toplamda 1560 lira vermişim. Buna işçilik dahil değil. Daha sonra arabaya yanlış buji takılmış olduğunu keşfettim, 120 lira verip yeni buji takımı aldım. Sonrasında da keyfi olarak antifrizi değiştirdim.
    Bu saydıklarımı havalar soğumadan hallettim, böylece eylül ayından beri yağ-su kontrolü dışında kaputu açmadım. Arıza lambam PCV oil trap'ı değiştirdiğimden beri, 6 aydır yanmadı


    Özete gelirsek, bakımlı bir tane bulsanız bile 2000-2002 modelli olanlar 2016-2017'de patlamaya (parçaları ömrünü doldurmaya) başladı. Seneye de 2003-2004'ler patlar
    Aslında sadece volvo değil, bu yaşlarda herhangi bir araba almadan önce iki kere düşünmek lazım. Eğer bu kasadan istiyorsanız ve aldığınızda uzun süre, hatta ömrü boyunca kullanacaksanız az km yapmış temiz bir tane alınabilir. Alıp biraz binip satma ihtimaliniz varsa hiç bulaşmayın. Kesin zarar edersiniz.
    Son olarak eğer almaya karar verirseniz kenarda birikmiş 2-3 bin lira olması çok önemli. İlk zamanlar biraz masraf yapmak kaçınılmaz oluyor.


    Ekleme: Otomatiğe gelince, benim şanzıman henüz bir sıkıntı çıkarmadı. Geçen kış yağını değiştirmiştik. Eğer yağ değişimi düzenli yapılırsa ciddi bir sorun çıkaracağını sanmıyorum. Şanzımanlar Japon malı, üreticisi Aisin Warner, malum Japonlar dayanıklılığı ile bilinir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 5 Aralık 2017; 14:24:15 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    hocam tespitinize çok güldüm ama ne yazikki doğru tespit benim 2003 şu aralar patlama aşamasında olduğu için aynen tespite katılıyorum

    biraz konudan konuya olacak ama, PCV tıkanınca arıza lambası mı yanıyor? nasıl bir kod veriyor?
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    PCV tıkanması doğrudan arıza lambası yaktırmıyor hocam. Ben başıma gelenleri anlatayım:

    Benim PCV kutumun, emme manifoldu vakumunun bağlandığı kısımda çatlak oluşmuş. Sık sık "p0171-system too lean" yani fakir karışım arızası yanıyordu. Klima aç-kapa yapınca stop edecek gibi oluyordu. Hatta bir kere ışıklarda durunca stop etti. Tabii ben sorunu MAF sensöründe falan arıyordum. MAF temizleme spreyi alıp temizlemeyi denedim olmadı. Sonra ingiltereden 16 sterline çıkma MAF sensörü aldım, onu taktım yine değişen bir şey olmadı. Bir yandan da özellikle yabancı forumlarda araştırma yapıyordum neden olabilir diye.
    Sonunda aldım elime balata spreyini, emme manifoldunda görebildiğim bütün hava alabilecek yerlere sıktım. PCV kutusunun manifold hortumu, direksiyon pompasının sağ tarafını, manifoldun sol tarafına bağlayan ufak braketin arkasında kalıyor, ışık tutarak görebilirsiniz. Oraya spreyi sıktığımda devir artmaya başladı. Böylece orada çatlak olduğunu anladım. ya silikon falan kullanılıp çatlak yerler kapatılacaktı, ya da komple değişecekti. Her halükarda manifoldun sökülmesi gerektiğinden 200 liraya yenisini alıp değiştirdim.

    Tabii bu olaylar olurken benim PCV de tıkanmaya başlamıştı. En büyük ve kesin belirtisi motor rölantide iken yağ çubuğundan ve yağ kapağından dışarıya hava/yağ buharı atması. Bunu test etmenin en hızlı yolu motor çalışırken yağ kapağını çevirin fakat çıkarmayın. Eğer kapak yuvasına yapışıyor, siz hafifçe kaldırmaya çalışınca vakumun kapağı çektiğini hissediyorsanız sıkıntı yoktur. Veya yağ çubuğunu çekip deliğe parmağınızı koyarak vakum olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.
    Eğer düdük gibi bir yapı oluşturacak şekilde tıkanırsa videodaki sesi de çıkarabiliyor. Benim araçta hem ses vardı, hem de yağ kapağı-yağ çubuğunu çıkarınca hava üflüyordu. Bu aşamada bilmeyen bir usta kesin bana "motorun üflüyor yarın rektefiyeye gel" derdi





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 5 Aralık 2017; 15:44:6 >




  • Konya'da volvodan anlayan iyi bir usta yok hepsi başka markaların ustası olup tabelaya volvo servis yazmış ınsanlar, ayrıca hem parça hem işçilik çok alırlar. Ben periyodik bakımlara bile ankaraya giderim hem işçilik ve parça konusunda kafam rahat olur hem de yol masrafları dahil daha az para harcarım. Şu an için ne yapabilirsiniz bilmiyorum ama volvonuzu ankaraya götürmenızı tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • selamlar. birkaç sorum olacak yardımcı olursunuz umarım :)



    2001 s40 1.6 sahibiyim. 280bin km'de. aracım birkaç ay önce ağır bakımdan çıktı. egzantrik dişilisi, keçeler değişti. yağ olarak da 5-40 motul tam sentetik yağ koyduk. fakat şimdi sürekli olarak yağ eksiltiyor motorum. bakımdan önce böyle bir durum yoktu. ustayla kontrol ettik herhangi bir sızıntı da yok. daha önceki yağımın da numarasını hatırlamadığım için karşılaştırma yapamıyorum.



    ikinci soruma geleyim. bazen arabayı çalıştırdığımda klima paneli aktif olmuyor. paneldeki hiçbir tuş görevini yerine getirmiyor. bir süre geçtikten sonra ışığı yanmaya başlıyor ve klimayı/havalandırmayı çalıştırabiliyorum. uzun yolda bunu daha sık yaşıyorum. hele ki yazın çok problem oluyor bazen kendine gelmesi yarım saati buluyor.



    bu iki konu hakkında fikirlerinizi rica ediyorum. çok teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • erginyr E kullanıcısına yanıt
    Hoşgeldiniz

    Görünürde bir sızıntı yoksa ya yağ yakıyordur, ya da yağ suya karışıyordur.
    Öncelikle karter havalandırma sisteminin kontrol edilmesi gerek. Eğer tıkalıysa yağ yakmaya sebep olabilir. Genleşme deposundaki suyu kontrol edin, içinde yağ, krema gibi bir sıvı vs. olmaması gerek

    Klima paneline gelince, açıkçası böyle bir şey hiç duymadım. Aklıma gelen şey panelin arka tarafındaki soketlerde temassızlık olabilir mi? Bir ihtimal de panelin içerisindeki devrelerde bir sıkıntı olmuştur. Eğer eliniz yatkınsa kendiniz söküp inceleyebilirsiniz, değilse iyi bir elektrikçi bulmanız gerek.

    Bu arada dişlinin ve keçelerin değişme sebebi neydi? Yağ mı kaçırıyordu yoksa keyfi mi değiştirdiniz?
  • HU-605 i aldim bugun 5 yildir atil duruyormus ama tek seferde sorunsuz calisti ancak dugmeler biraz wd40 istiyor hafta sonu bakim yaoacagim



    bu arada 2gun onceki yagmurda araba on yolcu tarafi su almis :( hali islak nerden oraya su gecerki



     S40 I (1995-2004)

     S40 I (1995-2004)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    goodorevil kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun hocam, biraz temizlik yaptıktan sonra çok güzel duracak gibi gözüküyor Sorun olmazsa nereden aldığınızı öğrenebilir miyim? Bende sahibinden'e bakıyorum da bizim hu-105'lere bile 350-400 fiyat çekiyorlar.
    Ses kalitesinde bir fark hissettiniz mi? 105'le bir kıyaslama yapabilir misiniz?



    Hocam geçen haftalarda @goodorevil'in de arabası su aldı. Bizim bilmediğimiz bir su kanalı falan mı var acaba diye düşünmeye başladım. Ben de yağmur yağdığı her gün kullandım arabayı, bir damla su girmedi içeriye.
    Aklıma gelen ilk şey motor kısmından bir yerden alması. Türkçe ismini bilmiyorum ama yabancıların firewall dedikleri, motor bölümünü iç kabinden ayıran duvar. O panelde çeşitli boyutlarda bir sürü kauçuk contalı geçiş var. Bir şekilde oradan alıyor olabilir mi?
    Bir diğer ihtimal ön camın altındaki kabin havalandırma girişleri olabilir. İçeriye yaprak falan dolup suyun yolu tıkandıysa, fan tertibatından içeriye girmiş olabilir. Zira fan da torpidonun altında.
    Ön cam daha önce söküldüyse alt köşelerden sızıyor da olabilir.




  • hocam birak sahibinden deki arkadaslarin ne sattigindan haberi yok :(

    Letgo dan aldim ben cok tatli bir abi hali vaktide yerinde 5 sene once kaza yapmis evo volvo arabasini perte ayirinca degerli esyaniz varsa alin arabadan demis abide hu605 i sonrdan evo volvodan almis o yuzden teybi almis kaldirmis dolaba gittim aldim 250 tl ye kodu da mevcut parasizda veririm adet yerini bulsun dedi bende 250 tl verdim ses farkediyor cunku hu 603 605 te 2 amplifikatör

    var en iyiside radyo da otomatik arama ve kayit etme var



    su almazdi araba tavana direklerede baktim sunroof tan suphelendim ama oradan degil gibi gunduz gozu ile bakacagim bi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam Konya'da yamanlar volvoya göturdunuz mu hiç aracınızı? Orayı tavsiye eden birkaç kişi vardı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    çok hafif bir sızıntı vardı dişliden. parçayı da hesaplı denk getirince sorun büyümeden önlemimi aldım. suya yağ karıştırma söz konusu değil. yağ ince geliyor olabilir mi? eksilme de az değil 1500km'de bir litreye yakın yağ ekledik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erginyr -- 6 Aralık 2017; 23:6:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • erginyr E kullanıcısına yanıt
    Hocam benimkisi de 2001, 1.8 ve 280.000 bin km'de, ben de 5-40 yağ kullanıyorum. 10 bin km'de 0.8 litre falan eksiltiyor. Sizinkisi bayağı ciddi tüketiyor. İnce yağın bu kadar etki edeceğini sanmıyorum. Zaten 10-40 veya (tam sentetik olması sebebiyle tercihen) 5-40 bu arabalarda kullanılacak optimum yağlardır. Bizim arabalarda vvt sistemi bir çok ufak yağ kanalı aracılığıyla çalışıyor. Kalın numara yağı bu sebeple hiç sevmezler, yağ tüketimini azalttığını sanarsınız ama alttan alttan başka sıkıntılar çıkarmaya başlar.

    Bence ilk önce pcv sistemini kontrol edin. Eğer bu kilometreye kadar değişmediyse büyük ihtimalle tıkanmıştır. Daha önce kontrolün nasıl yapılacağını yazmıştım, birazdan bulup bu mesaja eklerim.

    Ekleme:
    quote:

    En büyük ve kesin belirtisi motor rölantide iken yağ çubuğundan ve yağ kapağından dışarıya hava/yağ buharı atması. Bunu test etmenin en hızlı yolu motor çalışırken yağ kapağını çevirin fakat çıkarmayın. Eğer kapak yuvasına yapışıyor, siz hafifçe kaldırmaya çalışınca vakumun kapağı çektiğini hissediyorsanız sıkıntı yoktur. Veya yağ çubuğunu çekip deliğe parmağınızı koyarak vakum olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.
    Eğer düdük gibi bir yapı oluşturacak şekilde tıkanırsa videodaki sesi de çıkarabiliyor. Benim araçta hem ses vardı, hem de yağ kapağı-yağ çubuğunu çıkarınca hava üflüyordu. Bu aşamada bilmeyen bir usta kesin bana "motorun üflüyor yarın rektefiyeye gel" derdi





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 6 Aralık 2017; 23:46:11 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    yarın deneyeyim bunu dönüş yaparım. teşekkür ederim ilginize.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu benim aracin pcv sistem kontrolu ben bu sekilde yapmistim fikir edinmek icin bakabilirsiniz



    https://youtu.be/_2f0WJG78L0

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    hayırlı olsun, güle güle kullanın.

    ben s40 ararken öncelikli kriterlerimden biri orjinal teybin üzerinde olmasıydı:)
    bu makinenin cd ve kaset aynı anda bulundurması çok güzel bir özellik bence. ama en sevdiğim kısmı çevirmeli radyo düğmesi. klasik olarak 6 tane radyo kanal düğmesi koymak yerine 20 kanalı arka arkaya dizip çevirmeli düğme koymuşlar. ben radyo dinlerken sırayla kaydettiğim kanalları gezerim, o yüzden benim için çok kullanışlı. basit ama zekice bir tasarım yapmışlar.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    sizinkinde başka sorunlarla birleşip kendini göstermiş. aslında değiştirdiğiniz iyi olmuş, sonradan uğraşmaktan iyidir. zaten volvo bakım prosedüründe özellikle turbolular için 100bin milde değiştirilmesi gerektiği yazıyor. Elbet karşınıza çıkacaktı. Direkt arıza lambası yaktıracak bir durum mu diye merak etmiştim. Benim de bir ara değiştirmem gerekli aslında, ben yağ tüketiminden şüpheliyim. 5000de yaklaşık 1-1,5 litre civarı yakıyor, mobil 5.30 esp kullanıyorum. Bu yağı düzenli kullanmaya başladığımdan beri yağ tüketimi düştü aslında. Bir 10bin daha kullanıp gözlemleyeceğim.
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Benim arabada pcv'yi söktüğümüzde, kartere açılan yağ geri dönüş kanalının da tıkalı olduğu gördük. Sonra karteri söküp hem karteri, hem kanalları hem de yağ süzgecini falan temizledik. Artık motordaki yağ 10 bin km sonra bile o sarımsı rengini koruyor

    Bu PCV kutusunun görevi motordan emdiği buharları içine çekip, hava-yakıt olanları manifolda geri gönderip yakmak, yağ buharını da yoğuşturup kartere geri döndürmek. Eğer kartere dönüş kanalı tıkandıysa, yağ buharı yoğuşamayacağından yağ buharı da emilip yakılıyor.

    Sizinkisi turbolu olduğu için biraz fazla yakabilir ama on binde 2-3 litre yakmasının tek suçlusu PCV olabilir mi bilmiyorum. Turbo kaçırıyor olabilir mi?
  • nacker kullanıcısına yanıt
    dediğiniz gibi, karteri söküp kanalları da temizlemek gerek. yoksa amacına ulaşmayabilir PCV değişimi. sizin sistem artık 10 numara olmuş, yağın kararmadığını görmek güzel birşey

    aslında bu işim ideali oil catch can kullanıp buharlaşıp nispeten bozulan yağı hiç motora göndermemek, yağ değişiminde o yağı da boşaltmak. yoğun yağ buharının emme manifolduna gitmesi de ayrı bir sorun. işin özü PCV önemli bir sistem, vakti gelince temizlik şart.

    benim durumda, turbodan biraz kaçırıyor, orası kesin. ama miktarı konusunda emin değilim. ustanın yorumu, yaş itibariyle subap lastiklerinden de ufaktan kaçırmaya başlamış olabilir (umarım ciddi bir hararet görmemiştir geçmişte, bu da bir etken). PCV hafiften tıkalı sanıyorum, yağ da nispeten ince sayılır, şimdilik 5/40a geçmek istemiyorum. hepsi birleşince bu sonuca varıyorum, şimdi 10bin km kullanacağım, net olarak ölçeceğim bakalım. eğer 1-1,5lt seviyelerine düşmüşse kabul edilebilir sanıyorum.




  • Arkadaşlar güzel bilgilendirmeleriniz için teşekkürler dediğiniz gibi bendeki bütçe ile kredi çekip alınacak bir araç olacak en iyisi hiç bulasmamak sanırım golf4 ya da bora alabilirim onlarda temiz bulmakta zor tabi ama altından kalkabilirim şükürler olsun aldığım 2000 model polo 17 yaşında olmasına rağmen 2 senedir çok az masraf açtı fakat ailemize küçük geliyor malesef 😊

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bendeki mevcut rölanti sorunu, rölanti valfi temizlenince hepten çekilmez olmuştu. Devir 1600e kadar çıkıyordu boştayken. Mecburen bir an önce çözmek gerekti. Dün akşam bizim ustaya gittim. Başka valf taktı, devir 1100lere kadar düştü ama gene olmadı. Vakum kaçağı kontrolü yapıldı, boğaz kelebeği kontrol edildi, valfin soketleri kontrol edildi, hiçbir şey yok. Bir türlü sorun çözülmedi. Artık kara kara düşünürken bir de orjinal valf deneyelim dediler. Neyse bir tane çıkma bulup getirdiler, benim araba hiçbirşey olmamış gibi 750 devre düştü ve rölanti sabitlendi. Sorunu az kullanılmış orjinal çıkma parça ile çözdük. (orjinalin sıfırı 1000tl bu arada) Şimdiye kadar beni arabadan soğutan 1-2 sorundan biridir bu da..

     S40 I (1995-2004)

    Bu arada ilginç bir bilgi. Bendeki valfte aynı yukarıda olduğu gibi ford logosu vardı. Önce bir sevindim, çözeriz bu işi diye. Ford parçacısı arkadaşımla görüştüm, meğer bu parça amerikan ford ların parçasıymış. Avrupa fordların da tipi aynı ama soket yeri farklı, bir şekilde risk alıp bağlayacaktık ama çalışmama ihtimali yüksek dedi. Neyseki bizim usta bir şekilde çözdü, çünkü uğraşmak için ne zamanım ne de enerjim kalmıştı. Biraz araştırınca bu parçanın aslında dönemin amerikan ford ranger/explorer 4.0'larında kullanıldığını gördüm. Bu garip parça seçimi için de volvoyu tebrik etmek gerekir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ersin310 -- 7 Aralık 2017; 13:37:13 >




  • 
Sayfa: önceki 134135136137138
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.