Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (109. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
12.361
Cevap
76
Favori
555.903
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 107108109110111
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Motordan çıkıp nereye gittiğini bilmediğim 2 tane hortum var. Ve bunlar yerine geçme bir kikit tutmuyor. Arabalar eski olduğu için yerinden kurtulabiliyorlar. Kurtulduğu zaman araba tutarsız çalışıyor ve stop ediyor. Arabaya gittiğimde fotoğrafını çekerim size.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomatik vitesi olanlardan bir ricam olacak;

    Müsait olduğunuz bir zamanda, kaputu açıp sağ üstteki sigorta kutusunun altını gösteren bir kaç fotoğraf çekip buraya yükleyebilir misiniz? Aracıma cruise control sistemini kurmak için volvoforums.org.uk'den birisiyle gerekli parçaları çıkma olarak tedarik etmesi için iletişime geçtim.

    CC'nin vakum pompasının 3 pinli bir soketi var. Normalde bu soket sigorta kutusunun altındaki kablo demetlerinin bir yerinden çıkıp, elektrik bandıyla bir yere sabitlenmiş olarak duruyor. Fakat benim araçta böyle bir kablo yok. Alex'in söylediğine göre bugüne kadar bu kablonun olmadığı bir s40 görmemiş. Acaba otomatik araçlarda farklı bir kablo demeti mi kullanılıyor yoksa sorun sadece benim araçta mı emin olamadık.

    İlk fotoğraf, CC'nin vakum pompası, gördüğünüz gibi, kablo bağlantısı 3 pinli ve muz tipi:
     S40 I (1995-2004)


    Bu fotoğrafta vakum pompasının nereye monte edildiğini görüyorsunuz. Kırmızı halka içerisine aldığım vakum pompası. Sizlerden ricam yeşil ve turuncu ok ile gösterdiğim yerlerin alt kısmının, kablolar gözükecek şekilde fotoğrafını almanız.
     S40 I (1995-2004)

    Yardımlarınız için çok teşekkür ederim. Hayırlı akşamlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 15 Ekim 2017; 19:59:7 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Otomatik vitesi olanlardan bir ricam olacak;

    Müsait olduğunuz bir zamanda, kaputu açıp sağ üstteki sigorta kutusunun altını gösteren bir kaç fotoğraf çekip buraya yükleyebilir misiniz? Aracıma cruise control sistemini kurmak için volvoforums.org.uk'den birisiyle gerekli parçaları çıkma olarak tedarik etmesi için iletişime geçtim.

    CC'nin vakum pompasının 3 pinli bir soketi var. Normalde bu soket sigorta kutusunun altındaki kablo demetlerinin bir yerinden çıkıp, elektrik bandıyla bir yere sabitlenmiş olarak duruyor. Fakat benim araçta böyle bir kablo yok. Alex'in söylediğine göre bugüne kadar bu kablonun olmadığı bir s40 görmemiş. Acaba otomatik araçlarda farklı bir kablo demeti mi kullanılıyor yoksa sorun sadece benim araçta mı emin olamadık.

    İlk fotoğraf, CC'nin vakum pompası, gördüğünüz gibi, kablo bağlantısı 3 pinli ve muz tipi:
     S40 I (1995-2004)


    Bu fotoğrafta vakum pompasının nereye monte edildiğini görüyorsunuz. Kırmızı halka içerisine aldığım vakum pompası. Sizlerden ricam yeşil ve turuncu ok ile gösterdiğim yerlerin alt kısmının, kablolar gözükecek şekilde fotoğrafını almanız.
     S40 I (1995-2004)

    Yardımlarınız için çok teşekkür ederim. Hayırlı akşamlar.

    Kutunun altini cekmek pek mumkun degil ama vacum pump sigortasina ben sigorta taktigimda ses geliyor biryerden bos suan sigorta yeri

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Bu araçlarda 2 tane vakum pompası mevcut. Bir tanesi CC sisteminin pompası. Bu pompanın oluşturduğu vakum CC'yi aktif ettiğinizde gaz pedalını aşağı doğru çekiyor. Yani pedala kendi kendine basıyor. Bu pompa sadece CC mevcut araçlarda monteli geliyor. CC olmayanlarda ise monte yeri hazır, kablosu da bantlanmış şekilde duruyor.



    Diğeri de fren westinghouse sisteminin pompası. Bu da motorun vakumu yetersiz kaldığında (mesela devir aniden çok düştüğünde, ilk çalıştırma sırasında vs.) devreye girerek ekstra vakum oluşturup eksiği tamamlıyor. Bu ikincisi zaten bütün araçlarda standart, normalde sigortanın olması gerekir. Sigorta olmadığı halde, kontak kapalıyken freni şişene kadar pompalayıp basılı tutarken kontağı 2'ye çevirdiğinizde motor bölümünden bir vızıltı gelmesi ve pedalın aşağı doğru gitmesi gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 15 Ekim 2017; 23:58:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Bu araçlarda 2 tane vakum pompası mevcut. Bir tanesi CC sisteminin pompası. Bu pompanın oluşturduğu vakum CC'yi aktif ettiğinizde gaz pedalını aşağı doğru çekiyor. Yani pedala kendi kendine basıyor. Bu pompa sadece CC mevcut araçlarda monteli geliyor. CC olmayanlarda ise monte yeri hazır, kablosu da bantlanmış şekilde duruyor.



    Diğeri de fren westinghouse sisteminin pompası. Bu da motorun vakumu yetersiz kaldığında (mesela devir aniden çok düştüğünde, ilk çalıştırma sırasında vs.) devreye girerek ekstra vakum oluşturup eksiği tamamlıyor. Bu ikincisi zaten bütün araçlarda standart, normalde sigortanın olması gerekir. Sigorta olmadığı halde, kontak kapalıyken freni şişene kadar pompalayıp basılı tutarken kontağı 2'ye çevirdiğinizde motor bölümünden bir vızıltı gelmesi ve pedalın aşağı doğru gitmesi gerekir.

    2 adet vacum pump var birisi buyuk kare sigortali onda sigorta var zaten ama dedigim ikinci galiba cc nin sigortasi siziin soyledigiiniz gibii. Ama oraya sigorta takinca dedigiim ses geliyor ben yarin size ayrintili resim atayim sizinde isiniz gorulsun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Valla ilginç hocam. Belki de sizinkinde pompa takılı gelmiştir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • o bölge biraz sıkışıktı diye hatırlıyorum, benim lpg ecusu da o tarafta olması lazım. akşam fotoğraf çekmeye çalışırım.

    @M_aTRa_X, sizdeki ses olayını ben de yaşamıştım. westinghouse ile vakum pompası arasında bir switch var, westinghouse un üzerinde kalıyor olması lazım. lpg montajı sırasında usta ona temas edince birden kırılıp içindeki yay fırladı. zamanda plastik kısmı sertleşmiş, ilk temasta kırıldı. bu yay mekanizması sanırım vakuma göre pompanın çalışmasını düzenliyor. neyse, parçayı bantladık falan ama olmadı, o sesi yapmaya başladı. bizim volvo ustasına götürdüm, o parçayı yenilememiz lazım yoksa vacum pompası yanabilir dedi. mecburen volvo servisinden orjinal parça siparişi verdik, bir de normalde sadece bu switch değişebiliyor ama s40larda komple borularıyla beraber değiştirmek gerekiyor. sonuç, sadece parça 450tl ye patladı. Parça gelene kadar sigortasını çıkararak kullandım, ilk marştan sonra frenler çok yetersiz oluyordu, başka bir etkisini görmedim.

    Parçayı Türkçe bir sitede bulamadım, tam olarak şu:http://www.skandix.de/en/spare-parts/brakes/brake-booster/vacuum-line-brake-booster/1058317/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ersin310 -- 16 Ekim 2017; 8:52:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    o bölge biraz sıkışıktı diye hatırlıyorum, benim lpg ecusu da o tarafta olması lazım. akşam fotoğraf çekmeye çalışırım.

    @M_aTRa_X, sizdeki ses olayını ben de yaşamıştım. westinghouse ile vakum pompası arasında bir switch var, westinghouse un üzerinde kalıyor olması lazım. lpg montajı sırasında usta ona temas edince birden kırılıp içindeki yay fırladı. zamanda plastik kısmı sertleşmiş, ilk temasta kırıldı. bu yay mekanizması sanırım vakuma göre pompanın çalışmasını düzenliyor. neyse, parçayı bantladık falan ama olmadı, o sesi yapmaya başladı. bizim volvo ustasına götürdüm, o parçayı yenilememiz lazım yoksa vacum pompası yanabilir dedi. mecburen volvo servisinden orjinal parça siparişi verdik, bir de normalde sadece bu switch değişebiliyor ama s40larda komple borularıyla beraber değiştirmek gerekiyor. sonuç, sadece parça 450tl ye patladı. Parça gelene kadar sigortasını çıkararak kullandım, ilk marştan sonra frenler çok yetersiz oluyordu, başka bir etkisini görmedim.

    Parçayı Türkçe bir sitede bulamadım, tam olarak şu:http://www.skandix.de/en/spare-parts/brakes/brake-booster/vacuum-line-brake-booster/1058317/




    Suanda tamm olarak anladim ne ise yaradigini. İlk marsta aracimda 30 saniye boyunca fren sisik oluyor sonra duzeliyor baska hicbir problem yok. Westinghouse uzerine hic bakmadiim ama sigortayi takinca 10 saniye fln boyunca ses gelmisti bende cikarmistim. Acaba 1 dakika falan beklesem ses kesilir mi veya 1dakikada zarar verir mi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    ben sesin nerden geldiğini anlayana kadar baya bir süre gezdim sonradan jeton düştü, neyseki sigortayı söktük, vakum pompasında görünen bir sorun oluşmadı.

    ses bence kesiliyor bir süre sonra ama tam hatırlayamıyorum şimdi. aklımda kalan otoparka giriş ve çıkışlarda sürekli duyduğum, yola çıkınca belki devir yükseldiği için gelmiyordur, pek hatırlamıyorum açıkçası. bence sistem sağlıklı çalışmıyorsa hiç takmayın sigortayı, pompa da gitmesin. bu şekilde kullanmakta bir sakınca olur mu bilmiyorum (frenlerin tutması açısından).
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    ben sesin nerden geldiğini anlayana kadar baya bir süre gezdim sonradan jeton düştü, neyseki sigortayı söktük, vakum pompasında görünen bir sorun oluşmadı.

    ses bence kesiliyor bir süre sonra ama tam hatırlayamıyorum şimdi. aklımda kalan otoparka giriş ve çıkışlarda sürekli duyduğum, yola çıkınca belki devir yükseldiği için gelmiyordur, pek hatırlamıyorum açıkçası. bence sistem sağlıklı çalışmıyorsa hiç takmayın sigortayı, pompa da gitmesin. bu şekilde kullanmakta bir sakınca olur mu bilmiyorum (frenlerin tutması açısından).

    3yıldır bu şekilde kullanıyorum aslında sadece problem ilk aşama dediğim gibi o da 20 - 30 saniye gibi bir sürede düzeliyor. Ustama sormuştum aslında bunu bana cevabı 2004-2005 arası tüm s40 ları servise çağırmışlar bu problem yüzünden senin araç gitmemiş westinghouse sistemi ile alakalı bir değişiklik yapıldı falan filan demişti. Bu arada Gittiğim usta eski volvo servis çalışanı ankarada özel servise gidiyorum.




  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    doğrudur, serviste çalıştığına göre servis bültenlerinden biliyordur. zaten garip ve pahalı bir parça. belki de diğer serilerdeki sisteme çevirmişlerdir, onlarda sadece switch değiştiriliyor, borular vs. komple bir sistem değil, haliyle daha az maliyetli.

    bizim aracı eşim de kullandığı için risk almak istemedim. zaten ilk o fark etti, bu arabaya ne oldu durmuyor diye. çok emin değilim ama bu sistem her arabada olmuyor, ekstra bir güvenlik önlemi diye düşünüyorum.
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Seninde başına gelenler pişmiş tavuğun başına gelmedi hocam :)
  • Sigorta tablasinin neresini cekeyim?

     S40 I (1995-2004)

     S40 I (1995-2004)

     S40 I (1995-2004)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    görüldüğü gibi 31. numaralı vakum pompası sigortası çekik :)

    buarada, tablodan elektrik alınmış gözüküyor, o kahverengi kablo nereyi besliyor?
  • sorma hocam, iyi para harcadım diyorum ya arada satıp bir auris alayım, dertsiz tasasız bineyim diyorum ama yıkatınca vazgeçiyorum gene
     S40 I (1995-2004)




  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Buldum hocam. Attığınız ilk fotoğrafta sigorta kutusunun sağ üst çaprazında boşta iki tane 3 pinli soket var. Eğer onlar lpg ile alakalı değilse %90 CC pompasının kabloları. Bu durumda benim araçta bu kablo eksik. Teşekkür ederim.

    Sizin aracın yılı neydi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Sizin kaporta tertemizmiş hocam, imrendim şimdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    ahahahh. Bu araba satılıp auris alınırmı yaaa :) Ablamda var benim dizel otomatik bir kere kullan hayattan soğursun :))))

    Arabada süper duruyor bu arada nazarlardan korusun. Çok güzel bir rengi var.
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Hocam maşallah nazar değmesin ama yanıyor.
  • onlar lpg nin soketleri olması lazım, biri map diğeri de pc bağlantı soketi. lpg markası brc olabilir mi acaba?
    akşam benim araca bir bakayım ben de.

    teşekkür ederim iyi dilekleriniz için, hepimiz kazasız belasız.. malum son bakımlı s40lar bizimkiler. benden önce baya bir güneşte kalmış ama sağolsun önceki sahipleri kaza yapmamış hiç.

    buarada araba bu kadar parlamıyordu, hep pasta-cilanın işi bunlar. o yüzden önermiştim uzun süre yapılmadıysa yaptırın diye, teşvik edeyim sizi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ersin310 -- 16 Ekim 2017; 17:18:39 >
  • 
Sayfa: önceki 107108109110111
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.