Şimdi Ara

Rüzgar tribüni ile ısınma

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
1.942
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar,

    bulunduğum yerde rüzgar eksik olmuyor. ben de rüzgar tribüni ile ısınmaya katkıda bulunup faturaları düşürebilirim diye düşündüm. yardım ve önerilerinizi bekliyorum. düşüncem tribünden direkt eve hat çekip uçlarını bir rezistansa bağlamak rüzgar estikçe ısıtsın açtı kapadı, akü vs derdi olmasın diye düşünüyorum. gerekirse araya bir anahtar koyarak kapatır veya başka bir şeye yönlendiririm diye düşündüm. sizler ne dersiniz?



  • İstediğin gibi yaparsın. Ancak rüzgar türbinlerinde fren olmazsa yüksek hızlara fırlayabiliyor. Bağlayacağın makineyi bozabileceğin gibi, türbinin parçalanmasına da sebep olabilirsin.

    Elektrikli soba için bi jeneratör kullanman lazım. Diğer taraftan araç klima motoru takarasan klima yapmış olursun.

    Bir de kompresör bağlarsan hava sıkıştığında ısınır. Havayı dışarıdn içeri basıp, içeride kısarsan muslukla, hava içeriyi ısıtmış olur.

    Yöntem çok, Başarılar
  • Havalı klima ilk iklimlendirme sistemidir. Refrigirant yerine hava kullanılır. Ama en pahalısıdır. Rüzgar türbini nasılsa boşa döndüğü için bu halde kullanılabilir.

    Bisiklet pompasını sıkıştırdığımızda nasıl ısındığını bilirsiniz değil mi? Ya da bir kompresörün basınç hattının nasıl el değmeyecek hale geldiğini???

    Hava sıkıştırıldığında ısınır. Her taraf1ımız hava olduğundan sıkışmış hava ile ısıtma yaptıktan sonra dışarıya atabiliriz ve yeni hava alabiliriz. Aslında iklimlendirme çevrimi böyle değil ama biz böyle yapabiliriz.

    Rüzgar türbinine bir kompresör bağlanacak. Tabi türbinin o kkompresörü çevirebilmesi lazım. Bu yüzden uygun devir oranı gerekli. Türbin az iş çıkarıcak bişiyse, küçük kasnak ile büyük kasnaklı kompresöre bağlanacak. Tabi kompresörün basma hacmi de ufaltılarak türbine kolaylık tanınabilir.

    Kompresör havayı bir hattan basacak. 30 barlık lastik hortumlar da var. Isıtılacak ortama girince artık iyi ısı transferi yapacak yani havanın sıcaklığından ortama iyi ısı aktaracak cins bir malzeme lazım boru için. Mesela bakırboru. Ama en azından lastik yerine demir boru. Ev içine döşenen ısıtma borularının evden dışarıya çıkacak kısmına ise bir musluk. Aslında kısma vanası. Bu vana ne kadar kısılırsa hat içindeki hava o kadar sıkışır ve ısınır. Ne çok fazla ne de çok az. Vanadan çıkan hava direk dışarıya atılır.

    Sistem çok basit.Rüzgar türbini kompresörü çevirir, kompresör havayı alıp hatta basar. Hattın çıkışındaki vananın kısıklığı sebebiyle hat içinde sıkışan hava ısınır ve vana tarafından dışarı atılır. Kompreösürn çıkışı hemen ısınmaya başlayacağından bu kısım ev içinde olmalı. Yani basınçlı hat ne kadar dışarıda kalırsa o kadar kayıp.

    Bu sistemin bir avantajı da, kısma arttırılarak türbin frenlenebilir. Ama türbinin kontrolden çıkma ihtimaline karşı bbir fren mantığı ekstradan lazım ve de hızlandığında kimsenin zarar görmemesi sağlanmak zorunda.




  • ricamı kırmayıp açıklama yaptğınız için teşekkür ederim
  • verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karafetva

    İstediğin gibi yaparsın. Ancak rüzgar türbinlerinde fren olmazsa yüksek hızlara fırlayabiliyor. Bağlayacağın makineyi bozabileceğin gibi, türbinin parçalanmasına da sebep olabilirsin.

    Elektrikli soba için bi jeneratör kullanman lazım. Diğer taraftan araç klima motoru takarasan klima yapmış olursun.

    Bir de kompresör bağlarsan hava sıkıştığında ısınır. Havayı dışarıdn içeri basıp, içeride kısarsan muslukla, hava içeriyi ısıtmış olur.

    Yöntem çok, Başarılar

    Sizin açıklamanıza yakın bir uygulamayı Bursa'da gördüm sistemin kahramanı bir TV firmasında (elekt müh) ve gayet randımanlı idi.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.