Şimdi Ara

ROVER 75 alınır mı??? (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
176
Cevap
2
Favori
78.802
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverxx10

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-rover-ingiliz-kraliyet-araci-101333675/detay

    aranıza yeni katıldım ve bu aracı almayı düşünüyoruz lütfen görüşlerinizzi sakınmayın....

    Direksiyon simidi bana pek 118 bin km havası vermedi
  • Bu rover'dan kuzenimde vardı her hafta biyeri bozuluyordu otomatik vitesti ve viteside hep sorun çıkartıyodu bigün arabayı r'ye takıp çıktı garajdan 2 gün sonra döndü 1'e takıp stop etti arabayı herif düz vitese çevirdi şanzımanı sorundan masraftan

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • pc ye bağlatıcaz arıza varmı yokmu diye bakalım inşallah sorunsuz çıkar :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverxx10

    pc ye bağlatıcaz arıza varmı yokmu diye bakalım inşallah sorunsuz çıkar :)

    mrb arkadaslar bende bu aractan almayı düşünüyorum bitane buldum 2000 model 20 bin tl 145000 de bu arada roverxx10 araci aldinmi nasil bi araç paylasirmisin alinca ilk izlenimlerini...
  • biz almaktan vazgeçtik çünki sanayide rover servisine sorduk çok arıza çıkarıyomuş sanayiden çıkamazsın dediler ....
  • Ben tam olarak 13.5 yıldır Rover 75 sahibiyim...

    bu arabanın orijinal servisi az var.
    arabanın parçaları çok pahalı ve sıfır olarak ithal (ingiltereden) gelmektedir.
    bazı Rover 75 lerde arabanın motoru 90.000 de değişmesi gerekebilir . (motor masrafı 10.000 tl ile 15.000 tl arası değişebilir.)
    arabanın sıfır fiyatı 1999 da 95-100 bin mark (20.000 € civarında)
    arabada sürekli ani fren yaparsan manifold (diye yazılıyor sanırım ) adlı 3.000 tl lik bir parçanın değişmesi gerekebilir.
    dediğim parçayı değiştirmesseniz arabanın komple motoru değişmesi gerekebilir.
    arabayı almadan önce (alırsan) araba açıkken farları yakıp sürücü koltuğunu ileri yada geri hareket ettir eğer airbag sorunu verirse o arabayı alma 5000 tl lik masrafı çıkar.

    Benim arabam şu anda 181021 km civarında. (bu arabanın en büyük sorunu abs sorunu.)
    abs sorununda direk göstergeler bozulur sadece devir çalışır (diğer herşey donar.)

    bence bu fiyatı biraz daha arttırarak fiat , opel, audi vb.. arabalar alabilirsin...

    Saygılarımla...




  • alıpta napıcaksın son sahibi olursun çok arıza çıkaran bir araç battı gitti.
  • hortlak gördüm sanki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Baran KOCA

    Ben tam olarak 13.5 yıldır Rover 75 sahibiyim...

    bu arabanın orijinal servisi az var.
    arabanın parçaları çok pahalı ve sıfır olarak ithal (ingiltereden) gelmektedir.
    bazı Rover 75 lerde arabanın motoru 90.000 de değişmesi gerekebilir . (motor masrafı 10.000 tl ile 15.000 tl arası değişebilir.)
    arabanın sıfır fiyatı 1999 da 95-100 bin mark (20.000 € civarında)
    arabada sürekli ani fren yaparsan manifold (diye yazılıyor sanırım ) adlı 3.000 tl lik bir parçanın değişmesi gerekebilir.
    dediğim parçayı değiştirmesseniz arabanın komple motoru değişmesi gerekebilir.
    arabayı almadan önce (alırsan) araba açıkken farları yakıp sürücü koltuğunu ileri yada geri hareket ettir eğer airbag sorunu verirse o arabayı alma 5000 tl lik masrafı çıkar.

    Benim arabam şu anda 181021 km civarında. (bu arabanın en büyük sorunu abs sorunu.)
    abs sorununda direk göstergeler bozulur sadece devir çalışır (diğer herşey donar.)

    bence bu fiyatı biraz daha arttırarak fiat , opel, audi vb.. arabalar alabilirsin...

    Saygılarımla...


    başından sonuna kadar yalan, yanlış, bilmeden sallamışsın.

    yazdıklarının hiç birinde zerre kadar bilimsel bir nokta ve tutarlılık yok.

    ani fren ne alaka, manifold ne alaka? küçük bir parça değiştirmeyip onun yerine komple motor değiştirmek ne alaka?

    ABS sorunu sonuna kadar zırvalık. en az sorun çıkaran kısımlardan birisidir ABS. hadi onu geçelim, ABS sorun çıkarınca göstergeler niye bozuluyor?

    şu yazdıklarını nerden duydun, kim beynine böyle saçmalıkları soktu bilmiyorum ama şu yazdıklarına bakınca bırak 13,5 yıl 75 kullanmayı, herhangi bir 75'in kapısını bile açtığından şüpheliyim.

    sen bence bilmediğin konularda yorum yapma...




  • Eski 220 rover sahibiyim. Size aksarayda yenikapinin orda parca satanlar var bastan asagiya rover yapabilecek kadar parca var adamlarda. 0 orjinal veya yan sanayi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: Baran KOCA

    Ben tam olarak 13.5 yıldır Rover 75 sahibiyim...

    bu arabanın orijinal servisi az var.
    arabanın parçaları çok pahalı ve sıfır olarak ithal (ingiltereden) gelmektedir.
    bazı Rover 75 lerde arabanın motoru 90.000 de değişmesi gerekebilir . (motor masrafı 10.000 tl ile 15.000 tl arası değişebilir.)
    arabanın sıfır fiyatı 1999 da 95-100 bin mark (20.000 € civarında)
    arabada sürekli ani fren yaparsan manifold (diye yazılıyor sanırım ) adlı 3.000 tl lik bir parçanın değişmesi gerekebilir.
    dediğim parçayı değiştirmesseniz arabanın komple motoru değişmesi gerekebilir.
    arabayı almadan önce (alırsan) araba açıkken farları yakıp sürücü koltuğunu ileri yada geri hareket ettir eğer airbag sorunu verirse o arabayı alma 5000 tl lik masrafı çıkar.

    Benim arabam şu anda 181021 km civarında. (bu arabanın en büyük sorunu abs sorunu.)
    abs sorununda direk göstergeler bozulur sadece devir çalışır (diğer herşey donar.)

    bence bu fiyatı biraz daha arttırarak fiat , opel, audi vb.. arabalar alabilirsin...

    Saygılarımla...


    başından sonuna kadar yalan, yanlış, bilmeden sallamışsın.

    yazdıklarının hiç birinde zerre kadar bilimsel bir nokta ve tutarlılık yok.

    ani fren ne alaka, manifold ne alaka? küçük bir parça değiştirmeyip onun yerine komple motor değiştirmek ne alaka?

    ABS sorunu sonuna kadar zırvalık. en az sorun çıkaran kısımlardan birisidir ABS. hadi onu geçelim, ABS sorun çıkarınca göstergeler niye bozuluyor?

    şu yazdıklarını nerden duydun, kim beynine böyle saçmalıkları soktu bilmiyorum ama şu yazdıklarına bakınca bırak 13,5 yıl 75 kullanmayı, herhangi bir 75'in kapısını bile açtığından şüpheliyim.

    sen bence bilmediğin konularda yorum yapma...

    sana sonuna kadar katılıyorum aya




  • tekrar yazıyım rover 75 ler bmw üretimidir.. hani ingiliz üretimi rover olsa derimki belki sorunlar olabilir ama bu rover 75 serisi bmw satın aldıkdan sonra bazıları rover motorluda olsa bmw nin konrolünde ürettiği seriler..

    rover 75 2.0 dizelindeki motor zaten bmw nin kendi m47 kodlu motorudur... aynı motor zamanında e46 kasa 3.20d , E39 5.20d, free landerlarda kullanıldı.. aynı motorun upgrade edilmiş versiyonları bmw nin e90 3.20d lerinde e87 1.20d lerde e60 5.20d lerinde vw x3 2.0d lerde kullanıldı..

    türkiyeye yollanmadı ama 4.6 v8 motorlusuda fordun modular motor dediği motor kullanıldıki bu motor ford grubunda pek çok araçda kullanıldı explorerdan tutda mustangine kadar lincoln towncar'a kadar...

    sadece 1.8,2.0 ve 2.5 motorlar roverın K-serisi ve KV6 serisi kodu ile adlandırılan kendi motorları'dır..
    bu motorlarda o kadar kötü motorlar değildir mesela K-serisi 1.8 motorları o zamanın lotus elise ve freelanderın'da caterham'larda falanda kullanıldı sadece rover grup içinde kullanılmadı bu motor..

    KV6 motor ise roverın V6 motorlu serileri idi yani 2.0 V6 ve 2.5 v6 motorlu serileri.. şimdi bu V6 serisi biraz daha farklı her ne kadar rover motoru olsada bu motor aslen hondanın 2.7l V6 motoru üstünde geliştirildi yani aslen motor honda motoru'dur.. tabii daha sonraki yıllarda rover group motorda çok değişiklikler yapdı kendinden çok şeyler ekledi.. aynı motorun lisansını daha sonra 1994 yılında kia motors'da satın aldı ama fazla kullanmadı daha sonra kia'yı hyundai satın alınca kia hyundainin motorlarını araçlarda kullanmaya başladı..

    bu 2.0 ve 2.5 v6 motorlar ilk nesil kia sedona kia carnival ve ilk nesil freelanderlarda kullanıldı.. tabi rover grupda mg-zs mg-zt rover 825 rover 45 rover 75 lerde kullanıldı..

    Ama rover 75 'de bir fark var bu KV6 kodlu motorlarda.. bmw satın aldıkdan sonra bu v6 serilerine el attı bu kısmı önemli.. bmw mühendisleri almanyada motoru çekip çevirdi boğaz kelebeği,manifoldu ve pek çok motorun genel aksamı component parçalarını revizyondan geçirdi güncelledi bmw mühendisleri el attı ve rover 75 lere bu motorlar öyle konuldu..

    O yüzden ben bazen bu rover 75 hakkında yazdığımda bmw motorları kullanılmışdır dediğimde bazıları sadece 2.0 dizeli bmw motoru diğerleri rover motoru'der ama bana göre bmw mühendisinin güncellemek için bile olsa revizyon için bile olsa o motora eli değimişse.. kısaca alman mühendisliği o motora dokunmuşsa bana göre o artık bmw motorudur ne kadar rover motoruda olsa.. tabi bu dediğim sadece rover 75 serisi için geçerli...

    rover75'deki bu motorlar zaten o yüzden zamanının araçlarına göre emisyon değerleri düşükdür vede performanslarıda iyidir.. avrupalı emisyon değerlerine çok önem verir malum.. misal rover75 2.0v6 emisyon değeri 225 g/km iken o zamanın Mercedes C240 V6 nın emisyon değeri 256 g/km yada Lexus IS 200 233 g/km'dır...

    birde station wagonları varki gerçekden çok güzel ve çekici araçlar.. türkyiede fazla yok sanırım 4 yada 5 tane vardı.. hem sw hemde 2.0dizelleri çok güzeldir üstüne webasto navigasyon falanda vardı sw'larında..

    Rover 75 in Ncap den 4 yıldız aldığınıda unutmamak lazım 2000 li yıllarda Ncapden 4 yıldız almak çok başarılı değerlerdi.. gerçi şimdi bile çok başarılı bir değer..

    birde aldığı ödellere denk gelirsek

    What Car? ‘Car of the Year’ 1999.
    What Car? ‘Compact Executive Car of the Year’ 1999
    What Car? ‘Diesel Car of the Year’ 1999
    Auto Express ‘World Car’ 1999
    The Journal / AA ‘Business Car of the Year’ 1999
    Italian ‘World's Most Beautiful High Class Saloon’ 1999
    Bild am Sonntag ‘Golden Steering Wheel Award’ 1999
    The Society of Plastic Engineers ‘Innovative use of plastic’ for the 75's V6 plastic intake system 1999
    British International Motor Show ‘Best riding and handling front wheel drive saloon in the world’ 1999
    Japanese 'Import Car of the Year' 1999
    Middle East Wheels & Gears ‘Car of the Year’ 1999/2000
    Japanese 'Import Car of the Year' 2000
    New Zealand's National Business Review 'Car of the Year' 2000
    Executive Class ‘Portuguese Car of the Year’ 2000
    What Car? ‘Compact Executive Car of the Year’ 2000
    The only executive car to be short-listed in the 2000 ‘European Car of the Year Awards’
    Used Car Buyer 'Used Car of the Year’ 2000
    Used Car Buyer ‘Used Car of the Year’ 2001
    Diesel Car Magazine ‘Compact Executive Car’ 2001
    JD Power customer satisfaction survey ‘Only European car in the Top 5’ 2001
    Auto Express Used Car Honours 'Best Diesel Car' 2002
    Used Car Buyer 'Best Used Medium Car’ 2002
    ITM ‘Car of the Year' 2002
    Australian Institute of Transport Management ‘Car of the Year’ 2002
    Used Car Buyer ‘Used Car of the Year’ 2004
    Used Car Buyer ‘Best Used Family Car of the Year’ 2004
    ‘Most popular British Forces Germany tax free car purchase’ 2004
    Auto Express Drive Power ‘Best Ride Quality’ 2006
    Auto Trader Used Car Awards 'Best Family Car' 2007


    Bu 75 serisinin tek kötü yanı bmw satın aldıkdan sonra rover firmasını fazla açık kalmadı..
    bmw rover group olarak satın aldı (mini rover,land rover,rover,mg rover,austin ve morris markaları) ama az kalsın rover yüzünden iflasın eşiğine geliyordu ayarsız bir büyümeye girmeye çalışdı bir group aldı ama bir groupun altında 6 tane ayrı marka satın aldı buda bmw yi batmanın eşiğine getirmişdi ve rover groupu parçalayıp bir kısmını satıp bir kısmını elinde tutup bir kısmınıda kapatmaya karar verdi...

    Mg roverı phoenix de bir şirkete sattılar land roverı o zamanlar forda sattılar roverı kapatma kararı aldılar grup içinde sadece mini rover markasını ellerinde tutma kararı aldılar yani bugünün mini markası.. eskiler bugün hala mini ye mini rover der ağız alışkanlığı .. kısaca rover markası fazla açık kalmadığı için bmw üretimi yeni nesil 25,45,75 serilerininde parçadan ötürü sıkıntıları olabilir.. eski nesil roverlarda bir sıkıntı yok nedenide yıllarcana aynı kasanın üretilmesi ingilterede yan sanayisinin çok kuvvetli olması hala ingilterede yan sanayi olarak rover parçaları üreten firmalar var yani eski roverlarda parçada sıkıntı yok..ama yeniler zaten 3-4 sene üretildi ve fabrika kapandı haliyle parçada sıkıntı olabilir..




  • Alınır.
  • BMW'nin rover'ı satın almasıyla, rover'ın batışıyka ilgili çok şeyler söylendi de BMW bu konuda mağdur hatta bırakın mağduriyeti acaba gerçekten masum muydu? bununla ilgili yıllar öncesinden elimde bir yazı var, çeşitli zamanlarda değişik ortamlarda paylaşmışımdır. burada bir kez daha paylaşmış olalım;

    -------------------------------------

    Bölüm 1 - BMW Rover'ı neden satın aldı?

    BMW gibi prestij sahibi bir şirketin Rover’ı satın alıp bu kadar kısa bir sure sonra elinden çıkarması çok manidar. Acaba BMW Rover’ı neden satın aldı? Daha en başında elinde tutmayı planlıyor muydu?

    BMW’nin çok iyi bir marka tanınırlığı ve prestiji var ancak pazar payı diğer otomotiv markalarına göre kısıtlı. Ürettiği arabalar çok çeşitli değil ve sadece belirli bir sınıfa hitab ediyor. Otomotiv sektöründeki global daralma ile birlikte eğer daha çok araba satmanın bir yolunu bulamasa idi şirket ciddi sıkıntı içine girebilirdi.

    BMW için daha çok araba satmanın yolu ise basitti. Ürün gamı daha ucuz bir veya birkaç araba eklemek. Karmaşık olan ise bunun nasıl yapılacağı idi. BMW markası ile üretilecek ucuz bir araba, marka imajını olumsuz etkileyebilirdi. İzlenecek en iyi yol diğer birçok firmanın yaptığı gibi farklı tüketicilere yönelik farklı markalar kullanmaktı. Burada firmanın iki seçeneği vardı. Ya sıfırdan bir marka yaratacak, ya da kendisine uygun bir markayı satın alacaktı.

    Rover diesel motorlarını BMW’den alıyordu. Dolayısı ile BMW Avrupa otomobil pazarı küçülmekte olduğu halde Land Rover satışlarının artmakta olduğunun farkındaydı. Rover BMW’nin kalite kaygılarını da gidermekteydi. Ürettiği arabalar BMW’nin kalitesi ile örtüşüyordu. BMW ürün gamıyla çakışan 800 serisi hariç, Rover’lar mükemmel bir uyum sağlayacaktı. Rover bünyesindeki Land Rover ve Mini (Mini’nin tasarımcısı Sir Alec Issigonis’in BMW yönetim kurulu başkanı Bern Pischetsrieder ile kuzen olmaları ilginç bir tesadüftür.) hem BMW ile rekabet etmiyordu, hem de firmanın lüks araç imajını daha da pekiştirecekti. Bunun yanında o tarihte aktif olmayan MG, Riley, Austin-Healey, Triumph vb. markalar da Rover’ın yanında bir hediye olacaktı.

    O dönemdeki sahibi British Aerospace için Rover bir yüktü. Sipariş üzerine yüksek kar bırakan uçak parçaları ve jet motorları üretmek, düşük bütçeli alıcılara için seri olarak otomobil üretmekten çok daha karlı idi. Sadece 10 gün içersinde Rover BMW’ye geçmişti. BMW’nin önündeki tek engel Honda’ydı. Rover’ın %20 hissesi Honda’ya ait olduğu gibi, Honda’nın İngilterede’ki fabrikasının %20 hissesi de Rover’a aitti. Ancak Honda BMW ile çalışmak istemedi ve iki firma karşılıklı anlaşarak ortaklığı feshettiler.

    Bölüm 2 - Peki BMW gerçekten Rover’ı bünyesine katmak istiyor muydu?

    İlk bakışta evet. Ancak dikkatli bakınca kazın ayağının aslında başka türlü olduğu görülüyor. Rover, Honda ile ortaklık kurduktan sonra üretim kalitesini ve Avrupa’daki Pazar payını oldukça arttırmıştı ve İngiltere’nin BMW’si olma yolunda ilerliyordu. Rover’ı satın alarak hem onu kontrol altına alacak (ya da öldürecek) hem de Rover ortaklığı ile Avrupa’da lüks otomabiller üretmek isteyen Honda’nın önünü de kesmiş olacaktı.

    İlk günden itibaren BMW nerelere yatırım yapacağına çok dikkat etti. Sadece Rover’ı sattıktan sonra elinde tutacağı tesislere (Cowley, Swindon, Hamms Hall, vb...) ve satışından büyük kar elde edeceği Land Rover’a yatırım yaptı. Rover’ın zaten geliştirmekte olduğu projeleri devam ettirdi. Bayi ağını ise daralttı.

    400, 200 ve MGF modelleri zaten neredeyse hazır gibiydi. BMW’nin geliştirdiği modeller ise şunlardır:
    • Rover 75,
    • Rover 45 (400’ün makyajlı hali),
    • Rover 25 (200’ün makyajlı hali),
    • Land Rover Freelander,
    • Yeni Mini,
    • Yeni Range Rover

    Rover için geliştirilen tek “yeni” araç 75 oldu. Dolayısı ile BMW kontrolündeki Rover’ın satış rakamlarının sürekli düşmesi sürpriz değildi. 75 serisinde 3 ve 5 serilerinde kullanılan diesel motorun aynısı kullanıldı ancak aracın özellikleri BMW‘ye rakip olmayacak şekilde düşük tutuldu. Rover 75 Motor Show fuarında ilk kez görücüye çıktığında BMW yetkilileri aracın başında Rover Fabrikasını kapatmaktan bahsediyorlardı. Pazarlama tekniğine göre tam bir aptallık. Ancak aslında amaç 75’in mümkün olduğunca az satması ve Rover’ı elden çıkartmak için bahane yaratmaktı.

    Yenilenen Mini’de çok uygun olan K-Serisi Rover motorlarını kullanmak yerine Chrysler’dan motor alındı. Böylelikle Mini’ler için Rover’a ihtiyacı olmayacaktı. Zaten sonunda Rover’ı elden çıkardı ama Mini’yi tuttu.

    BMW’nin hızla büyüyen 4x4 pazarında Mercedes ile rekabet etmek için çok hızlı bir şekilde başlangıç yapması gerekiyordu. X5’i geliştirmek için Land Rover teknolojisini ve bilgi birikimini sonuna kadar kullandı. X5 çıktıktan sonra da Land Rover’ı sattı.

    Bölüm 3 - Mali Tablo

    BMW bu işten gerçekten zarar etti mi? Mali tabloya bir bakalım ve siz karar verin.

    BMW elinde tutuğu süre boyunca Rover’a yatırım yaptı, ancak bu yatırımlar ya hala BMW’nin elinde ya da iyi bir fiyata satıldılar.

    Rover Group’un BMW’ye satış fiyatı £800,000,000 idi. Daha sonra BMW Land Rover’ı Ford’a £1,800,000,000 karşılığında sattı. Burada net £1,000,000,000 gelir var.

    Yatırımların büyük kısmı Cowley Fabrikasına yapılmıştı. Bu fabrika BMW’de kaldı. (İsmi Oxford Fabrikası olarak değiştirildi.)

    BMW Hamms Hall adında yeni bir motor fabrikası kurmuştu. Bu fabrika BMW’de kaldı.

    Rover £10 karşılığında Phoenix konsorsiyumuna satılmıştı. Ancak bu fiyata Longbridge motor ve şanzıman fabrikası ve Swindon panel fabrikası dahil değildi. Bu fabrikaları BMW kendi çalıştırıp parçaları Phoenix’e sattı. Rover zarar ederken BMW para kazanıyordu. Daha sonra Rover’ın batmasına yakın, fabrikaları iyi bir fiyata satıldı.

    BMW, Rover’ın hep zarar ettiğini iddia etti. Zararın boyutu bilinmiyor çünkü BMW Rover’ın hesaplarını hep gizli tuttu. BMW Rover’dan yönetim giderleri için ne kadar para alıyordu? Rover teknikerlerinin Almanya’daki eğitimi için alınan para ne kadardı? Eğitim için gelen teknikerler BMW üretim bantlarında çalıştırıldı. Buradan BMW’nin elde ettiği kazanç ne kadardı? X5 tasarımının ne kadarını Rover yaptı? Bunun için Rover’a bir bedel ödenmedi. Buradan BMW’nin kazancı ne kadardır? Bunlar bilinmiyor.

    BMW Rover’la beraber Phoenix konsorsiyumuna şunları verdi:

    - Longbridge fabrikasının büyük bir kısmı (motor ve şanzıman kısmı hariç)
    - Austin markası
    - MG Markası
    - Rover isminin (yalnızca) kullanım hakkı
    - Stoklarda kalan arabalar
    - Bayiler
    - 75,45,25 MG-F ve kısa bir süre için eski Mini’nin üretim hakkı.

    Böylelikle hem Rover tesislerinin masrafından kurtulmuş, hem de Rover’ı kendisi kapatmamış oldu.

    Satıştan sonar BMW’de kalanlar:

    - Rover, Triumph, Riley, Mini markaları,
    - Rover’ın kasasındaki paranın, alacak ve borçlarının tamamı,
    - Cowley, Swindon, Hamms Hall Fabrikaları,
    - Swindon Fabrikası.

    Rover markasınının satılmamasını özellikle Ford istemişti. Böylece Rover kendi Land Rover’a rakip bir arazi aracı çıkartması engellenmiş oldu.

    Ford’a satılanlar:

    - Land Rover markası ve bayi ağı,
    - Gaydon’daki Ar-Ge Tesisi ve Rover müzesi.

    ---------------------------------

    alıntıdır : kaynak bilimiyor...




  • bilen bilmeyen herkes sallamış, konuda bayağı eski, ama yinede söyleyeyim,

    hiç öyle dışarıdan göründüğü gibi değil, öyle aman aman bir kalite yok arabada,

    bende 2.5 v6 vardı, yakıtı resmen içiyordu, bir alacağıma karşılık almıştım, satana kadar akla karayı seçtim, 33000 tl ye aldım 28 e zar zor sattım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    BMW'nin rover'ı satın almasıyla, rover'ın batışıyka ilgili çok şeyler söylendi de BMW bu konuda mağdur hatta bırakın mağduriyeti acaba gerçekten masum muydu? bununla ilgili yıllar öncesinden elimde bir yazı var, çeşitli zamanlarda değişik ortamlarda paylaşmışımdır. burada bir kez daha paylaşmış olalım;

    -------------------------------------

    Bölüm 1 - BMW Rover'ı neden satın aldı?

    BMW gibi prestij sahibi bir şirketin Rover’ı satın alıp bu kadar kısa bir sure sonra elinden çıkarması çok manidar. Acaba BMW Rover’ı neden satın aldı? Daha en başında elinde tutmayı planlıyor muydu?

    BMW’nin çok iyi bir marka tanınırlığı ve prestiji var ancak pazar payı diğer otomotiv markalarına göre kısıtlı. Ürettiği arabalar çok çeşitli değil ve sadece belirli bir sınıfa hitab ediyor. Otomotiv sektöründeki global daralma ile birlikte eğer daha çok araba satmanın bir yolunu bulamasa idi şirket ciddi sıkıntı içine girebilirdi.

    BMW için daha çok araba satmanın yolu ise basitti. Ürün gamı daha ucuz bir veya birkaç araba eklemek. Karmaşık olan ise bunun nasıl yapılacağı idi. BMW markası ile üretilecek ucuz bir araba, marka imajını olumsuz etkileyebilirdi. İzlenecek en iyi yol diğer birçok firmanın yaptığı gibi farklı tüketicilere yönelik farklı markalar kullanmaktı. Burada firmanın iki seçeneği vardı. Ya sıfırdan bir marka yaratacak, ya da kendisine uygun bir markayı satın alacaktı.

    Rover diesel motorlarını BMW’den alıyordu. Dolayısı ile BMW Avrupa otomobil pazarı küçülmekte olduğu halde Land Rover satışlarının artmakta olduğunun farkındaydı. Rover BMW’nin kalite kaygılarını da gidermekteydi. Ürettiği arabalar BMW’nin kalitesi ile örtüşüyordu. BMW ürün gamıyla çakışan 800 serisi hariç, Rover’lar mükemmel bir uyum sağlayacaktı. Rover bünyesindeki Land Rover ve Mini (Mini’nin tasarımcısı Sir Alec Issigonis’in BMW yönetim kurulu başkanı Bern Pischetsrieder ile kuzen olmaları ilginç bir tesadüftür.) hem BMW ile rekabet etmiyordu, hem de firmanın lüks araç imajını daha da pekiştirecekti. Bunun yanında o tarihte aktif olmayan MG, Riley, Austin-Healey, Triumph vb. markalar da Rover’ın yanında bir hediye olacaktı.

    O dönemdeki sahibi British Aerospace için Rover bir yüktü. Sipariş üzerine yüksek kar bırakan uçak parçaları ve jet motorları üretmek, düşük bütçeli alıcılara için seri olarak otomobil üretmekten çok daha karlı idi. Sadece 10 gün içersinde Rover BMW’ye geçmişti. BMW’nin önündeki tek engel Honda’ydı. Rover’ın %20 hissesi Honda’ya ait olduğu gibi, Honda’nın İngilterede’ki fabrikasının %20 hissesi de Rover’a aitti. Ancak Honda BMW ile çalışmak istemedi ve iki firma karşılıklı anlaşarak ortaklığı feshettiler.

    Bölüm 2 - Peki BMW gerçekten Rover’ı bünyesine katmak istiyor muydu?

    İlk bakışta evet. Ancak dikkatli bakınca kazın ayağının aslında başka türlü olduğu görülüyor. Rover, Honda ile ortaklık kurduktan sonra üretim kalitesini ve Avrupa’daki Pazar payını oldukça arttırmıştı ve İngiltere’nin BMW’si olma yolunda ilerliyordu. Rover’ı satın alarak hem onu kontrol altına alacak (ya da öldürecek) hem de Rover ortaklığı ile Avrupa’da lüks otomabiller üretmek isteyen Honda’nın önünü de kesmiş olacaktı.

    İlk günden itibaren BMW nerelere yatırım yapacağına çok dikkat etti. Sadece Rover’ı sattıktan sonra elinde tutacağı tesislere (Cowley, Swindon, Hamms Hall, vb...) ve satışından büyük kar elde edeceği Land Rover’a yatırım yaptı. Rover’ın zaten geliştirmekte olduğu projeleri devam ettirdi. Bayi ağını ise daralttı.

    400, 200 ve MGF modelleri zaten neredeyse hazır gibiydi. BMW’nin geliştirdiği modeller ise şunlardır:
    • Rover 75,
    • Rover 45 (400’ün makyajlı hali),
    • Rover 25 (200’ün makyajlı hali),
    • Land Rover Freelander,
    • Yeni Mini,
    • Yeni Range Rover

    Rover için geliştirilen tek “yeni” araç 75 oldu. Dolayısı ile BMW kontrolündeki Rover’ın satış rakamlarının sürekli düşmesi sürpriz değildi. 75 serisinde 3 ve 5 serilerinde kullanılan diesel motorun aynısı kullanıldı ancak aracın özellikleri BMW‘ye rakip olmayacak şekilde düşük tutuldu. Rover 75 Motor Show fuarında ilk kez görücüye çıktığında BMW yetkilileri aracın başında Rover Fabrikasını kapatmaktan bahsediyorlardı. Pazarlama tekniğine göre tam bir aptallık. Ancak aslında amaç 75’in mümkün olduğunca az satması ve Rover’ı elden çıkartmak için bahane yaratmaktı.

    Yenilenen Mini’de çok uygun olan K-Serisi Rover motorlarını kullanmak yerine Chrysler’dan motor alındı. Böylelikle Mini’ler için Rover’a ihtiyacı olmayacaktı. Zaten sonunda Rover’ı elden çıkardı ama Mini’yi tuttu.

    BMW’nin hızla büyüyen 4x4 pazarında Mercedes ile rekabet etmek için çok hızlı bir şekilde başlangıç yapması gerekiyordu. X5’i geliştirmek için Land Rover teknolojisini ve bilgi birikimini sonuna kadar kullandı. X5 çıktıktan sonra da Land Rover’ı sattı.

    Bölüm 3 - Mali Tablo

    BMW bu işten gerçekten zarar etti mi? Mali tabloya bir bakalım ve siz karar verin.

    BMW elinde tutuğu süre boyunca Rover’a yatırım yaptı, ancak bu yatırımlar ya hala BMW’nin elinde ya da iyi bir fiyata satıldılar.

    Rover Group’un BMW’ye satış fiyatı £800,000,000 idi. Daha sonra BMW Land Rover’ı Ford’a £1,800,000,000 karşılığında sattı. Burada net £1,000,000,000 gelir var.

    Yatırımların büyük kısmı Cowley Fabrikasına yapılmıştı. Bu fabrika BMW’de kaldı. (İsmi Oxford Fabrikası olarak değiştirildi.)

    BMW Hamms Hall adında yeni bir motor fabrikası kurmuştu. Bu fabrika BMW’de kaldı.

    Rover £10 karşılığında Phoenix konsorsiyumuna satılmıştı. Ancak bu fiyata Longbridge motor ve şanzıman fabrikası ve Swindon panel fabrikası dahil değildi. Bu fabrikaları BMW kendi çalıştırıp parçaları Phoenix’e sattı. Rover zarar ederken BMW para kazanıyordu. Daha sonra Rover’ın batmasına yakın, fabrikaları iyi bir fiyata satıldı.

    BMW, Rover’ın hep zarar ettiğini iddia etti. Zararın boyutu bilinmiyor çünkü BMW Rover’ın hesaplarını hep gizli tuttu. BMW Rover’dan yönetim giderleri için ne kadar para alıyordu? Rover teknikerlerinin Almanya’daki eğitimi için alınan para ne kadardı? Eğitim için gelen teknikerler BMW üretim bantlarında çalıştırıldı. Buradan BMW’nin elde ettiği kazanç ne kadardı? X5 tasarımının ne kadarını Rover yaptı? Bunun için Rover’a bir bedel ödenmedi. Buradan BMW’nin kazancı ne kadardır? Bunlar bilinmiyor.

    BMW Rover’la beraber Phoenix konsorsiyumuna şunları verdi:

    - Longbridge fabrikasının büyük bir kısmı (motor ve şanzıman kısmı hariç)
    - Austin markası
    - MG Markası
    - Rover isminin (yalnızca) kullanım hakkı
    - Stoklarda kalan arabalar
    - Bayiler
    - 75,45,25 MG-F ve kısa bir süre için eski Mini’nin üretim hakkı.

    Böylelikle hem Rover tesislerinin masrafından kurtulmuş, hem de Rover’ı kendisi kapatmamış oldu.

    Satıştan sonar BMW’de kalanlar:

    - Rover, Triumph, Riley, Mini markaları,
    - Rover’ın kasasındaki paranın, alacak ve borçlarının tamamı,
    - Cowley, Swindon, Hamms Hall Fabrikaları,
    - Swindon Fabrikası.

    Rover markasınının satılmamasını özellikle Ford istemişti. Böylece Rover kendi Land Rover’a rakip bir arazi aracı çıkartması engellenmiş oldu.

    Ford’a satılanlar:

    - Land Rover markası ve bayi ağı,
    - Gaydon’daki Ar-Ge Tesisi ve Rover müzesi.

    ---------------------------------

    alıntıdır : kaynak bilimiyor...

    Güzel bilgiler ve mantıklı. Gerçeklik payı olduğunu düşünüyorum. BMW'nin amacını bende böyle tahmin ediyorum. Teşekkür ederim




  • o bilgilerin doğruluk payı olabilir ama bmw nin batma eşiğine geldiği bir gerçekdir.. bmw rover dışında rollyce rollyce'u da satın almışdı bunu unutmamak lazım zaten yazımdada yazdım bmw genişlemeyi bir hamlede yapmaya çalışdı o sattığı rakamlara oranla yapdığı yatırım devede kulak kalır..

    land rover grubu komple revize etti fabrikası dahil yeni rangelerde bmw üretimi sıkıntılar çıkdı geri çağırdılar belli bir kısmını zaten bmw yi batma noktasına getiren hep bu tip şeyler oldu mgf markasını misal revize etti ama satış grafikleri istedikleri gibi olmadı bir minide yüzleri güldü onuda zaten bırakmadılar..

    zaten mantıklı düşünülürse bmw nin x suv platformu vardı land rover gibi yan bir suv firması gereksizdi mgf desen zaten roadster grubunda z serileri vardı oda gereksizdi rover ı alt markası gibi bir şey yapma niyetindeydi ucuz bmw si tarzında bir şey amaç oydu vw de nasıl seat skoda var o misal.. bmw ye gücü yetmeyenlere yada farklılık isteyenlere yönelik bir marka yaratma amacındaydı bmw ama olmadı yada belki kapalı kapılar arkasında vw nin satışlarını baltalar diye vw anlaşdılar kapattılar fabrikayı öyle bir şeyde olmuş olabilir tamamen komplo teorisi bu kısmı ama olada bilir.. bmw nin imzası olan bir aracı vw fiyatına herkes alır..

    kısaca bmw mantıklı iş yapdı zaten suv da x serileri vardı ekstradan bir suv markası gereksizdi roverda binekde olmadı sanırım kapattı.. mgf de gereksizdi bmw nin zaten roadster olarak ürettiği z3 ,z4 serisi vardı..
    bir tek mini tuttdu birde mini bmw nin tarzı dışında bir araçdı kült bir markaydı efsane bir araçdı vw kaplumbağa gibi tarih yazmış dünyada milyonlarca seveni olan bir markaydı bmw bünyesinde mini gibi bir araçda üretilmiyordu onu elinde tutmakla doğru bir iş yapdı bence..

    roverın bildiğim kadarı ile marka hakkı hala bmw de ve ilerde bmw süpriz yapıp roverı gene ucuz bir alt markası olarak çıkartabilir çünkü üretim maliyetleri ve rekabet gün geçdikçe artıyor ve premium sınıfdaki mercedes bmw gibi markalar rekabette ve satışlarda geri kalmamak için 80'li 90'lı yıllara oranla malzeme kalitesinde çok büyük düşüş yapdılar ve normalde girmedikleri halk sınıfı denilen b ve c segmentinde araçlarda üretmeye başladılar bu satışlarını iyileştirsede kemikleşmiş premium sınıf araç sürmeyi seven kesmi biraz rahatsızda etti premium markaların halk işi araç üretmesi o sınıfa pek hoş gelmiyor bu yüzden bmw gene bildiği kalitede premium araç üretip halk işi araçlarınıda alt sınıf bir marka yaratıp onda üretebilir rover gibi ve bence bu olucakda..




  • Arkadaşlar ben öğrenciyim ve 2014 şubat ayı gibi araba almayı planlıyoruz. Genellikle okula gidip gelirken kullanacağım ve senede 1 defa şehirdışına çıkma olayı olabilir. Ve maksimum bütçem 13.000 tl. Uzun süre kullanabileceğimiz bir araba olsun istiyoruz. Bu fiyata aradığım kriterlere rover uygunmudur ?
  • rover 75 uygun olmaz zaten o fiyatlara bulma imkanın zor ama güzel bir rover 25,45,214,216 bulabilirsin genç işi olabilir..
  • Alınmaz mı yaa,şu güzelliğe şu asalete bakın.Paramı toparlayım alacam valla

     ROVER 75 alınır mı???

     ROVER 75 alınır mı???
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.