Şimdi Ara

Renault Taliant 1.0 Tce Xtronic 90bg

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
1
Favori
842
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar bir sorum olacak, otomatik araba düşünüyoruz 700-800 bandına. Clio i20 dusunduk ama baktıkça taliant da mantıklı geliyor touch paketleri. Geri görüş olması, carplay vs olmasi bir arti. Yalitimi kotu deniyor ama ilk arabamiz olacak zaten, o kadar da önemli olduğunu düşünmüyorum. Performans cok onemli degil. Yuzde 90 sehirici kullanilacak. Yorumlariniz nedir?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Bütçe yetiyorsa egea cross bakın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Taliant'a para verilir mi hocam paranıza yazık. 4 teker 1 direksiyondan ibaret bir teneke. B segment Yaris, i20, Clio, Fiesta, C3, 208, Corsa, Rio falan alsanız daha mantıklı. Geri görüş kamerası ve multimedya sonradan takılır 10bin civarına en iyisi. Mümkünse ilerde masraf açmaması için Tork konventörlü tam otomatik veya CVT şanzımanlı bir araç almanız daha iyi olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Celonfix -- 20 Ocak 2025; 20:29:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Celonfix kullanıcısına yanıt

    Mümkün olduğunca yeni istiyorum hocam secenekler clio i20 taliant olarak daralttim. Clio ile arasında o kadar fazla fark var mı taliantın? Ayni paraya daha temiz daha dusuk km taliant bulunuyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ugurcav U kullanıcısına yanıt

    Taliant dediğimiz araç Symbol'ün yenisi. Tamamen düşük maliyet odaklı üretilmiş bir araç. Sırf daha yeni diye para verilmez.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çoluk çocuk lafına bakarsan araba sahibi olamazsın. yüksek model araç yıllarca masrafsız kullanırsın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Renault Talliant alacağıma giderim Honda City alırım. Çok daha iyidir. Aradaki farka değer;

    Taliant ın tce xtronic için ilk aklıma gelen durum yetkili servisin cvt şanzımana karşı ilgisizliği servisin yeterli bilgisi yok. Çoğu zaman ömürlük diyerek geçiyorlar ama kesinlikle hiç bir cvt de 10 yıl veya 200-250 bin km dayanacak yağ yok. Renoda kitapçıklarda yağ değişim km si hangi şanzıman yağı konulması gerekli haznede ne kadar var tapa açılınca ne kadar yağ dökülüyor. Hiç bir veri yok. Malum Mitsubishi Renault Nissan birlikteler. Megane 3 te de Jf015 kullanılıyordu Clio 5 te aynı şanzımanı kullanıyor (1.0 olanda araştırdık öğrendik, Taliant için de ayrıca arge yapıldığını sanmam o da aynıdır) İnsanlar Renault ta yeterli bilgi alamadığı için Nissan veya Mitsubishi gruplarında bilgi parça içerik arıyor. Özel servislere yöneliyor.

    Ben bu tutumlarını sevmiyorum. E guide renault tan bakabilirsin biz arkadaşa clio5 için baktık kitapçıkta sayfa sayfa lastik anlatmışlar şanzıman yok. Motor soğutma suyu özelliği yazmıyor yetkili servisin tavsiye ettiğini koyun yazmış. Yetkili servis şanzıman ve yağını bilmiyor. Peki biz nerden bilebiliriz içinde ne var. Tapasını açınca hepsi boşalmaz. Farklı yağ sorun çıkarır. Nissan ve Mitsubishi de kitapçıklara şanzıman yağı detaylı yazılırken Renault niye böyle bir yoldan gidiyor bir sürü garip detay...

    Parça filtre kovalamak değişim km leri için sayfaları arındırmak araştırma yapmak zorunda değilsin. Aynı grubun diğer markaları detaylı olarak yazıyor. Cvt bakımsızlığa gelemez. Kirli yağ soloneid valf i aşındırır. Bu seride soloneid valf zaten sorun çıkarması ile ünlü bunu öne çekmek istemezsin. Tamiri mümkün değil. Kiti zor bulunur tamir edecek ustası da öyle... Kirli yağ kayış ömrünü de kısaltır. Hassaslık ile ilgili de sorunlar var. Ani tepkiler input shaft parçasını eğiyor. Bu da titreşimli çalışmaya neden oluyor. Cvt de asla sürekli titreşim olmaz oluyorsa bu kötü sonun habercisidir. Parça değişmezse oradaki dişliler kırıyor. Yüksek stres planeter dişlisinin de zarar görmesine neden oluyor. Bunun bozulduğunu da anlamazsan dişliler kırılıyor. Mühendislik hesaplıdır vs deme Jf011 de olan problemler 15 serisine gelmiş. Daha dayanıklı malzemeler kullanılmış sorunlar ötelenmiş daha sonra oluyor ama olacak yani kaçarı yok. Narin kullanıp iyi bakarsın bu araçlara biz yağ değişimlerini öne çekiyoruz daha sık değiştirip filtrelerini daha sık yeniliyoruz. Bunun yegane sebebi parçaların ömrünü arttırmak. Parçayı bulmak zor pahalı işçiliği çok pahalı...


    Öte yandan Hondaya bakıyorum. Motor şanzıman uyumu çok güzel. 10.5 sn 0-100 cvt için iyi bir değer. Honda yetkili servisleri cvt konusunda bilgililer. Donanım eksikleri var ama artıları da var. Zaten düşük bütçe aracı parayı motor ve şanzımana ödüyorsun. Motor şanzıman net bir şekilde daha iyi durumda...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Storm Raider -- 21 Ocak 2025; 1:57:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Renault Clio 0.9 tce
    5 yıl önce açıldı
    Seat Arona 1.0 TSI hk
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Yetmiyor hocam maalesef yetse bunlari dusunmem zaten, max 800


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ugurcav U kullanıcısına yanıt

    Sanırım o bantta 1.6 OTM egea hb modeli var


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Taliant almazdım, Egea Cross dan da mümkünse uzak dururdum. İkisinin de şanzımanı güvenilir değil ve söz konusu araçlar aşırı kalitesiz. Başka seçenekler kesinlikle düşünülmeli

  • Merhaba hocam.

    Bu aracı kiralık olarak yaklaşık 2500 km kullandım. Yakıt tüketimi bana çok yüksek geldi. Şehirler arası 7 litrenin altına düşüremedim. Hızım 100-110 km ve arabada iki kişiydik. Araç sıfıra yakın 3000 km civarındaydı. Beni araçta en çok rahatsız eden teker en küçük taşın üstünden geçse hissediliyor. Çamurluklardan sürekli yol sesi geliyordu.

  • Bu rakama Honda City daha mantıklı.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.