2015 model 1.5 dci 90 hp touch bu aracın baskı balatası kolay biter mi ? Ya da baskı balata bitme olayı kolay bir şey mi (genel olarak). İlk zamanlar araba kullanırken debriyaj çok kullanıyordum :) Babamda bunu bildiği için çekiniyor. Şu sıralar sık almaya başladığım için debriyajla uğraşmıyorum artık :) Babamın endişesi yersiz mi? Geçenlerde dalgınlıkla el freni indirmeyi unutup gazladım. Araba hiç oynamadı yerinde milim milim ilerledi zaten 1 m bile belki gidememişimdir (anca farkettim). Tabi yanık kokusu geldi. Ben şimdi ne kadar zarar vermişimdir araca? Böyle şeyleri kafaya takmaya gerek var mı? Son bir sorum ise rampada durmak gerekirken deneme şansım hiç olmadı fren+debriyaj sonra boşa atıp sadece frene atıp durulabilir mi? Durulamıyor olabilir diye arabayı kaydırırım diye hani boşta ya vites bir de rampa aşağı geri geri kaymaktan korktuğum için fren+debriyaj basılı vites 1 de bekliyorum. Sadece rampada ve hafif eğimli yerlede bunu yapıyorum geri kaymaktan korktuğum için. Yoksa debriyajla beklemenin baskı balata ömrünü yediğini biliyorum. |
Renault Symbol baskı balata hk.




-
-
Baskı balata kolay biten bir şey değil fakat kullanımada bağlı değişir, 10 bin km'de gider 100 bin km'de.
Şuan ki aracımız 100 bin km'de üzerinde orijinal balata var, eski arabama 120 bin km bindik yine hiç değiştirmedim.
Tabi el freni ile kalkmaya çalışırsan ya da çok yarım debriyaj yaparsan uzun ömürlü olmaz, hemencecik de bitmez.
Yokuşta boşa atıp debriyaja basmadan frene basarak durabilirsin sorun olmaz. Ayrıca o modellerde yokuş kalkış desteği olabilir bir araştır derim.
Debriyaj bitse bile symbolün parçaları ucuz 800-1000 liraya halledilir.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Cihat_,
Baskı balata kolay biten bir şey değil fakat kullanımada bağlı değişir, 10 bin km'de gider 100 bin km'de.
Şuan ki aracımız 100 bin km'de üzerinde orijinal balata var, eski arabama 120 bin km bindik yine hiç değiştirmedim.
Tabi el freni ile kalkmaya çalışırsan ya da çok yarım debriyaj yaparsan uzun ömürlü olmaz, hemencecik de bitmez.
Yokuşta boşa atıp debriyaja basmadan frene basarak durabilirsin sorun olmaz. Ayrıca o modellerde yokuş kalkış desteği olabilir bir araştır derim.
Debriyaj bitse bile symbolün parçaları ucuz 800-1000 liraya halledilir.Yanıtınız için çok teşekkür ederim hocam.
-
ışıklarda beklerken debraja basılı tutmayın her yavaşlamada debraja basıp sonra yarım debraj tekrar hızlanmayın rahatlıkla 100 bin km gider üstü şöförlüğe bağlı.
-
Şöyle söyleyim yıllarca logan 1.6 kullandım 200 binde ve sanzıman açılmamıştı biteceğini sanmam kolayca
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bunun şöförlükle bir ilgisi var ama baskı Balat’a işi şöförlük bir nebze
Aracı hangi ilde hangi yol şartlarında, full sıkışık trafikte mi?
Öyle kendine sıkıntı yapıp debriyajı basmama gibi psikolojiğe girme kaza yaparsın. Debriyajı kullanacaksın tabiki,
Sadece ayığını hareket halinde debriyajda tutma, ışıklarda beklerken basılı tutma yeter. Gerisi hiç önemli değil basılacak tabiki
Adam Allah’ın terk ettiği yerde yaşıyor. Ben iyi şöförüm 200 bin gidiyor diyor bana, boş işler. Gel İstanbul’a -
Büyüklerim, arkadaşlar cevaplar için çok teşekkürler.
-
quote:
Orijinalden alıntı: kıng365
Bunun şöförlükle bir ilgisi var ama baskı Balat’a işi şöförlük bir nebze
Aracı hangi ilde hangi yol şartlarında, full sıkışık trafikte mi?
Öyle kendine sıkıntı yapıp debriyajı basmama gibi psikolojiğe girme kaza yaparsın. Debriyajı kullanacaksın tabiki,
Sadece ayığını hareket halinde debriyajda tutma, ışıklarda beklerken basılı tutma yeter. Gerisi hiç önemli değil basılacak tabiki
Adam Allah’ın terk ettiği yerde yaşıyor. Ben iyi şöförüm 200 bin gidiyor diyor bana, boş işler. Gel İstanbul’aLafın banaysa araç Bursa aracı en az İstanbul kadar trafik var burada dur kalk çok yoğun biraz ustalığa bakar bu iş
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tamam -
Baskı balata kolay bitmez diyende ne bileyim.
Sıfır yeni değişmiş baskıyı 15 dakikada yarım debriyaj ile bitirirsin.
Bu iş debriyaj kullanım sıklığı ve şoförlük ile alakalı
Fren balatası gibi kimisi önünü açarak minimum frenle ilerler balatası diski 50.000-60.000KM gider kimisi hızlanır hızlanır frene abanır 20.000KM'de bir balata değişir.
-
el freninden gelen balatakokusunu baskı balata ile karıştırmışsın.
210 binde citroen var bizde orjinal baskı balata... yani adam gibi kullanırsan kolay kolay bitmez.
-
Benim çevremde gördüğüm ve deneyimlediğim kadarıyla kullanıcı çok çok hor kullanmıyorsa, ya da sürekli sıkışık trafikte dur kalk yapmıyorsa 120.000-140.000 arası gidiyor debriyaj balatası. En azından tanık olduğum Opel, Peugeot, Renault vb. markalarda gözlemim bu yönde.
Benzer içerikler
- porsche cayenne kronik sorunları
- trafik cezasına itiraz reddedilirse vekalet ücreti
- fiat egea 1.4 benzinli hangi yağı kullanıyor
- arabanın şarj dinamosu bozulursa ne olur
- en iyi cam filmi markası
- hyundai insert
- dünyanın en hızlı arabası
- opel mokka fiyat
- mg fiyat listesi 2025
- yangwang u8 türkiye fiyatı
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X