Şimdi Ara

Renault Megane Coupe Impressor 1.4T 130 bg: 'Yeni motor, yeni ruh!' Arabam.com TEST

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
4.029
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Renault Megane Coupe Impressor 1.4T 130 bg: 'Yeni motor, yeni ruh!'

    Renault Megane ailesi üçüncü jenerasyonunda altın çağını yaşıyor. İlk jenerasyondaki gibi HB kardeşinden farklı bir tasarımla satılan Megane Coupe akıcı tasarımı ve yeni geliştirilen turbo motoruyla dikkatleri üzerine çekiyor.

    Tasarım

    Megane Coupe’ye önden bakıldığında en çok dikkat çeken unsur gri renkli bantlar oluyor. Farların alt kısmından başlayıp, tamponun altına kadar uzanan gri bantlar, Coupe Megane’ı HB kardeşinden ayırıyor. Kaputun üzerindeki U şeklindeki kabarıklık aracın daha güçlü görünmesini sağlıyor. Aynalara entegre sinyallerin ve gri renkli kapı kollarının kendini gösterdiği profil görüntüsünde üçgene yakın arka camlar araca sportif bir hava katmış. Megane Coupe’nin tasarım anlamında en önemli kısmı ise şüphesiz arka bölümü. Bombeli tasarlanmış arka kısım kırmızı beyaz stop grubu ve tamponun ortasına konumlandırılmış egzoz çıkışı benzeri yapıyla oldukça şık görünüyor.

    İç mekan

    Renault’nun Megane ailesinde kullandığı iç mekan coupe versiyonda da yerini almış. Coupe versiyonu özelleştirecek fazla bir detayın olmaması can sıkıcı. En azından direksiyonun altı düzleştirilip devir saati farklı olsaydı iç mekana bir nebze sportif hava katılabilirmiş. İki parçalı orta konsolda ergonomik açıdan kullanım zorluğu olan tek kısım klima. Klimayı kapalı haldeyken tekrar aktif hale getirmek için herhangi bir kontrol tuşuna basılması yeterli olmalıydı. Ancak Megane’da doğru tuşu bulana kadar klima sistemi tepkisiz şekilde bekliyor. Orta konsolun üst kısmında yer alan navigasyon ekranı yer olarak çok iyi ancak kapatılabilir bir sistem olsaydı daha iyi görünürdü. Ayrıca coupe versiyonda navigasyonu kontrol etmek için el freni yanındaki kontrol ünitesi kullanılıyor. HB versiyondaki uzaktan kumanda hem ilkel hem de kullanışsızdı. Arka koltuklarda bir coupeden beklenmeyecek kadar fazla diz mesafesi sunan araçla 4 kişi sorunsuz yolculuklar yapmak mümkün.

    Motor

    Renault tarafından geliştirilen 1.4 Tce motor son yılların trendi turbo beslemesi ile nefes alıyor. 5500 d/dk’da 130hp güç üreten motor maksimum torku olan 190Nm’yi ise 2250 d/dk’dan itibaren kullanıcısına sunuyor. Maksimum torkunu benzer aşırı beslemeli motorlara göre yüksek bir devirde vermesi sebebiyle Tce motor devirli kullanımı seviyor. 1270kg ağırlığındaki Megane Coupe’yi 9,6 saniyede 100 km/s hıza ulaştıran ünite, aracı maksimum 205 km/s hıza çıkartabiliyor. Şehir dışı yakıt tüketimi 5,3 litre olarak verilen araç testimiz süresince çok da tutumlu bir görüntü sergileyemedi. Tce motorlu Megane Coupe’nin tüketimi 8.2 lt/100 km oldu.

    Yol tutuş ve Konfor

    Megane Coupe’nin sportif tasarımı sizi yanıltmasın. Kesinlikle sert bir araç değil. Konfor odaklı üretildiğini hemen belli eden süspansiyon sistemi yoldaki bozuklukları çok iyi absorbe ediyor. HB kardeşi ile çok benzer olan amortisör sertliği biraz daha fazla olsa hiç de fena olmazdı. Çünkü bu tarz araç alan kişiler virajlara daha hızlı girmek isteyip, daha iyi sürüş dinamikleri olan bir araca sahip olmak isteyeceklerdir. Yan destekleri iyi ön koltuklar konforlu yolculuklar vaat ediyor. Hız sınırlayıcı ve sabitleyici gibi konforu arttıran donanımların standart olması Megane Coupe için büyük bir avantaj. Bagaj üstü örtüsünden gelen sesi saymazsak çok fazla gürültü almayan iç mekanı ile beğenimizi kazanan araç yüksek devirli kullanımda motor sesini içeriye alıyor. Ancak bir coupe kullanıcısı için motor sesini duymak büyük bir problem olmamalı.

    Güvenlik

    Renault Megane üçüncü jenerasyonu ile girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız alarak ayrıldı. Coupe versiyonun teste ayrı bir katılımı bulunmuyor.

    Yorum - Selim ERKEK



    Renault Megane Coupe, orta sınıftaki rekabetin bir ürünü aslında. Markalar bu segmentteki modellerinde, ellerinden geldiğince fazla karoser tipi oluşturma amacındalar. Megane ailesinin sportif versiyonu Megane Coupe, arka kısmının Astra H GTC ile olan benzerliği ile dikkatleri çekiyor. Şık tasarımıyla beğenilen aracın son eksik noktası olan zayıf motoru da Tce motorların gelmesiyle tamamlandı. Yeni geliştirilen bu motor esneklik konusunda VW’nin sadece turbo beslemeli TSI motorunu alt edebilecek özelliklere sahip. Ancak yakıt tüketim değerlerine bakınca Tce motor TSI kadar başarılı olamıyor. Ayrıca Megane Coupe’nin ESP sistemi hakkında birkaç şey söylemek istiyorum. Hızlı girilen virajlarda arkasını bırakan Megane’ın ESP sistemi normalden çok geç devreye giriyor. ESP’ye güvenip gerekenden sert girdiğimiz virajlarda tedirgin olduğumu söylemeliyim. ESP sisteminin geç devreye girmesi bazı durumlarda güzel olsa da asıl amacı güvenlik olduğu için en azından kademeli şekilde kontrol edilmeliydi. Çift kavramalı EDC şanzımanın da gelmesiyle Coupe Megane için harika kombinasyon tamamlanmış olacak.


    Yorum – Hasan AYTEKİN

    Benim ‘O’... Renault Fluence operasyonu ile birlikte Megane ailesi de hem tasarım hem de modelleri ile sportif bir seri haline getirdi. Ve bence test aracımız Megane Coupe, Megane’nın sportif çizgisinin en iyi yerinde duruyor. Megane Coupe yol alırken başkalarının gözü üzerinizde olduğunu bile bile, - Benim ‘O’- diyerek gezmek için yaratılmış bir araç. Test aracımızda hem iç tasarım hem de dış tasarım benim çok hoşuma gitti. Bu tarz bir araçta daha güçlü motor ve otomatik vites arzulasam da manuel vites tercihi ise sportifliği pekiştiren firma, bu motor tercihi ile kullanım ekonomisi düşünenlere yönelik akıllıca bir adım atmış. İç mekanda en önemli verebileceğim detay ise arka koltuğun yolcusu için gayet yeterli olduğudur. Renault’un manuel vitesli araçlar için geliştirdiği vites değişimini hatırlatan uyarı ise aracı doğru viteste kullanma alışkanlığı için iyi bir detay olmuş. Megane Coupe piyasada VW Scirocco ile karşılaştırılıyor. Test aracımız yeni yüzü ile öne çıkarken, Scirocco sportif kullanımda ağır basıyor.
    Teknik Özellikler
    Motor: 1.4 Tce
    Motor Hacmi: 1397 cc
    Silindir Adedi: 4
    Maksimum Güç: 130hp 5500 d/d
    Maksimum Tork: 190 Nm 2250 d/d
    Performans
    0-100 km/s Hızlanma 9,6s
    Maksimum Hız: 205km/s

    Frenler
    Ön: Hava kanallı Disk
    Arka: Disk

    Yakıt Türü Benzinli
    Yakıt Tüketimi
    Şehir İçi: 8,8 lt
    Şehir Dışı: 5,3 lt
    Karma: 6,6 lt
    Test: 9 lt

    Boyutlar
    Uzunluk: 4295 mm
    Genişlik: 1808 mm
    Yükseklik: 1423 mm
    Dingil Mesafesi: 2640 mm
    Bagaj Hacmi: 344 lt
    Yakıt Depo Kapasitesi: 60 lt
    Boş Ağırlık: 1270 kg
    Lastik Boyutu: 205/50 R17

    Test fotoğraflarının tamamı: Arabam.com

     Renault Megane Coupe Impressor 1.4T 130 bg: 'Yeni motor, yeni ruh!' Arabam.com TEST


     Renault Megane Coupe Impressor 1.4T 130 bg: 'Yeni motor, yeni ruh!' Arabam.com TEST


     Renault Megane Coupe Impressor 1.4T 130 bg: 'Yeni motor, yeni ruh!' Arabam.com TEST



    _____________________________




  • Merak ettıgım bırsey var

    Sürüş pozisyonları nasıl acaba duzeltmıslermıdır yoksa aynen devammıdır ?

    Şirkette bırtane Megane 1.5 DCI 100 vardı Nefret edıyordum surus pozisyonundan

    oldukça yuksekte sandalyede oturur gıbı araç kullanıyordunuz.. Renaultların hepsı boyle sanırım
    _____________________________
    :):):)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Merak ettıgım bırsey var

    Sürüş pozisyonları nasıl acaba duzeltmıslermıdır yoksa aynen devammıdır ?

    Şirkette bırtane Megane 1.5 DCI 100 vardı Nefret edıyordum surus pozisyonundan

    oldukça yuksekte sandalyede oturur gıbı araç kullanıyordunuz.. Renaultların hepsı boyle sanırım


    Renault değil piyasa otomobili dyebileceğimiz bütün hepsi böyle neredeyse.... Satıcıya soruyorsun "bu sürüş pozisyonu ne böyle kamyon mu kullanıcaz hesabı" cevap olarak "yola daha bir hakim oluyorsunuz" diye de cevap veriyorlar. Yola hakim olmak istesek panelvan alırız....
    _____________________________
    BMW 3.20 D M Package 2012 - 2.0 D 184hp - 380nm
  • oturma pozisyonundan çok yeni motor merak ediliyordu aslında
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Merak ettıgım bırsey var

    Sürüş pozisyonları nasıl acaba duzeltmıslermıdır yoksa aynen devammıdır ?

    Şirkette bırtane Megane 1.5 DCI 100 vardı Nefret edıyordum surus pozisyonundan

    oldukça yuksekte sandalyede oturur gıbı araç kullanıyordunuz.. Renaultların hepsı boyle sanırım


    Renault değil piyasa otomobili dyebileceğimiz bütün hepsi böyle neredeyse.... Satıcıya soruyorsun "bu sürüş pozisyonu ne böyle kamyon mu kullanıcaz hesabı" cevap olarak "yola daha bir hakim oluyorsunuz" diye de cevap veriyorlar. Yola hakim olmak istesek panelvan alırız....


    Yeni megane'ın oturuş pozisyonu pek öyle değil daha çok aracın içine gömülüyorsunuz pedallar fazla derinde hatta , benim eski aracım jazz'da kamyon gibiydi sürüş pozisyonu aslında çok rahat ve hakim oluyorsun etrafına buda bir gerçek ama seven var sevmeyen var.
    _____________________________




  • Farklı görüşler, ben ise kendimi kanoda hissettiğim çok alçak sürüş pozisyonlarını sevmiyorum :)

    Ne çok yüksek ne çok alçak olmalı
    _____________________________
  • Alçak sürüş pozisyonu sadece İtalyanlarda ve Honda'da var. Fiat, Alfa Romeo,Lancia modelleri genelde yere yakın bir poziyon sunuyor. Mesela bir Bravo'dan inip i30, Auris gibi araçlara bindiğinizde çok garipsiyorsunuz.

    Bu Megane III ilk çıktığında epey pahalı idi . Ama şimdi normalleşti fiyatlar. Alınabilir bence. Coupe'ların ikinci eli çok zayıf bu da bilinmeli bu arada.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kkvan -- 29 Temmuz 2010; 11:23:06 >
    _____________________________
    MG HS luxury
    Bravo 1.6 Emotion
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Merak ettıgım bırsey var

    Sürüş pozisyonları nasıl acaba duzeltmıslermıdır yoksa aynen devammıdır ?

    Şirkette bırtane Megane 1.5 DCI 100 vardı Nefret edıyordum surus pozisyonundan

    oldukça yuksekte sandalyede oturur gıbı araç kullanıyordunuz.. Renaultların hepsı boyle sanırım




    Evet bu nedenden dolayı o Magene'lar bana arabayı sürerken hiç güven vermiyor.

    Bizim 2006 Alfa 156 herkese göre süper bana göre çok yüksek yada taban tavan mesafesi az olduğundan benim kafa tavana çarpıyor. (boy 197cm) En güzeli 2000 Vectra taban tavan mesafesi çok koltuk yerle sıfır. Kendimi güvende hissediyorum.



    Yakıt tüketimi fazla değil mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi impossiblespeed -- 29 Temmuz 2010; 11:29:32 >
    _____________________________




  • Benim 407'de de, yerde oturuyor gibi koltuğu indirdim iyice, arabanın önünü bile görmüyorum :)

    2000 model Megane Coupe'si vardı eşimin, aynen denildiği gibi havada gidiyorduk. Böyle spor araba mı olur diye hep şikayet ediyorduk. Satınca kurtulduk.
    _____________________________
  • Ekmek köfte ilişkisi .Alırsın RS iş biter.

     Renault Megane Coupe Impressor 1.4T 130 bg: 'Yeni motor, yeni ruh!' Arabam.com TEST
    _____________________________
  • Coupenin sürüş pozisyonu baya aşağıda, eski Megane 2 ler gibi değil kesinlikle. Yeni HB'lerden de aşağıda

    Bu arada sözüm ona bu otomobil testerlarını anlayamıyorum. ESP geç girer eleştirirler esp erken girer gene eleştirirler. Coupe araçta ESP geç giriyor diye eleştirmek abesle iştigal bence
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.