Şimdi Ara

@ Renault Megane 4 HB 1.5dci EDC @ 2019 a C180 Exclusive ile giriyoruz. (41. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.141
Cevap
29
Favori
121.855
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
73 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3940414243
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ec.dmn

    Burada kimse bana kızmasın ama Icon donanım dışındaki Megane'lar ile Icon Megane'lar bana aynı arabaymış gibi bile gelmiyor. Megane alınacaksa Icon donanımda ve hatta 8.7" ekran opsiyonuyla alınmalı.

    17" jantın konforunu ve izolasyonunu ben çok beğendim ama görünüş olarak 17" Megane'a biraz küçük geliyor bence. 18" hem tasarım olarak hem de boyut olarak Megane'a çok daha uygun fakat konfordan ne kadar çalıyor henüz test edemedim maalesef.

    Arka diz hacmi bana da yetersiz geldi fakat bekar ve tek kişi kullanacağım bir araç olduğu için çok da sıkıntı etmemeye çalışıyorum bu durumu zira Astra K dışında bütün C sınıfı hatchbacklerin arka diz mesafesi koltuğu kendime göre ayarlayınca yetersiz kalıyor.

    Tespitinize katılıyorum. Diğer donanımlar ile Icon donanım sanki farklı araçlar kadar uzaklar birbirlerinden.

    17'' jantlar haliyle hem yol tutuşa etkisi pozitif hemde görünüş olarak 16 jantlara nazaran daha dengeli duruyor.

    18'' jant tabiki daha spor duruyor o tartışılmaz ancak yanaklar inceldikçe konfor haliyle olumsuz etkileniyor.

    Bu açıdan bakıldığında en iyi süspansiyon konforu haliyle 16 jant olan versiyonlarda, 17'' orta karar, 18'' sert çocuk


    Ben 175 cm boyundayım, babam 184 cm mesela geçenlerde Bursa'ya gittiğimizde araca ailece 4 kişi bindik ve kimse rahatsız olmadı.

    Sedan ve HB arasında arka diz mesafesi konusunda fark hissedilir derecede var, ancak bu sınıfa şahsi görüşüm HB daha güzel yakışıyor.


    Araç satın almadan önce test ettiğim tüm HB modeller içinde en geniş arka diz mesafesi Opel Astra daydı ancak aracın genel özellikleri

    devreye girince Megane 4 ağır bastı. Testler sırasında hoşuma giden ve orta karar diz mesafesi olan araçlardan biri Volvo V40 diğeri

    Megane 4 HB oldu ve bizde genelde aracımıza 2 kişi bindiğimiz için arka bölümün çok daha geniş olması konusunda bir arayışımız olmadı.

    4 kişide bindiğimizde ise rahat ettik kimse sıkıntı çekmedi. Bagaj konusunda ise sınıfının en geniş hacimlerinden biri Megane 4 te. (434lt)

    .





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 1 Şubat 2018; 20:58:59 >




  • yildiz kullanıcısına yanıt
    İsminizi bilmiyorum ama Megane'ı araştırırken bu kadar ciddiye alıp test etmemdeki en büyük etken sizsiniz, söylemek istedim.

    Benim DS3 de oldukça "sert çocuk" olduğu için ve Megane genel anlamda zaten konforlu olduğu için 18" sıkıntı çıkarmaz diye düşünüyorum. Görüntüye çok fazla şıklık katıyor tasarımıyla 18" jantlar.

    Bana da birkaç arkadaşım "sedan al" diye çok baskı yaptılar ama bence de C sınıfı hatchback daha çekici. Ayrıca yaşım gereği (26 yaşındayım) hb araçlar daha bana göreymiş gibi geliyor. Ailede zaten bir adet diz mesafesi geniş sedan Civic var, sadece arkadaşlarla vs. tatile giderken ya da uzun yol yaptığımızda sıkıntı çıkarmasın bana yeter. Sizin deneyimlerinizle de gördüğüm kadarıyla 4 kişi rahatça yolculuk yapabiliyorsa hiçbir sıkıntı yok.

    Aslında tam otomatik-dizel kombinasyonuna sahip 2 model var; 308 ve Astra K. 308 yine neyse ama Astra K kesinlikle istemediğim bir model. Astra J'nin devrim yaratan güzel tasarımından sonra alışamadım bir türlü. İç tasarımda asimetrik yerler var ve simetri takıntım olduğu için bana göre değil. Ayrıca trim seslerinden ve elektronik sıkıntılardan muzdarip insanlar da var. O yüzden tam otomatik olmasına rağmen Astra seçeneklerim arasında değildi.

    Aslında V40 ben de düşündüm, baya da baktım bir ara ama hem eskidi, hem de şanzımanla ilgili birçok sıkıntısı olduğunu ve aracın kendi kendini kitlediğini, çekiciyle servise kaldırıldığını okudum birkaç yerde ve eledim.

    Dediğim gibi şu şanzıman konusunu kafamdan atabilirsem Megane'a karar verdim. Tek kafamı kurcalayan çift kavrama muhabbeti.

    Aracınız çok güzel duruyor maşallah. Kazasız, belasız, güzel günlerde kullanmanız dileğiyle.




  • @yildiz



    Hocam çok teşekkür ederim detaylı mesajlarınız için cidden çok yardımcı oluyorsunuz. Megane da test edeceğim sanırım 2018 modellerden git lime gelmeyecek. Bu biraz kırdı açıkçası.



    @s700

    Haklısınız uzun yol pek yapmıyorum ama 308 e göre bayağı rahatsız ediyor gibi geldi total olarak en avantajlı araç i30 gibi görünüyor tek eskisi yakıt tüketimi sanırım. Teşekkürler.



    @Ec dmn

    Bu kadar benimle aynı düşünen bulmak çok sevindirici totale aldığımda sadece eat6 ve güzel performansı kalıyor 308in insanı muallakta bırakıyor, gerek ikinci eli gerek marka algısı ve ufak püsür ince sorunlar vs. Dedikçe peugeottan soğuyorum ama tam otomatik dendiğinde seçeneğim 308 olucak yıl olmuş 2018 önünü görmeyen arabaya binmek istemiyorum(aktif ş.içi kaza ö.fren) bu son 10 yılın en değerli teknolojileri den biri. Tutmuş peugeot efendi makyajlı kasadan bunu çıkarmış.. 2018 model yılı araçta olursa 308 düşünürüm derken iç mekan özellikle klima butonlarının olmaması akşamları araçta ışık görüntü için hiç bir şıklık olmaması 90 model araçta daha alımlı iç mekan var. O denli rezil akşamları iç mekan görüntüsü. İnsan direksiyondaki tuşları bari ışıklandırır yahu...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ec.dmn kullanıcısına yanıt
    Adım Ahmet (39)



    Otomatik şanzıman konusunda içiniz rahat olsun, yeni versiyon EDC ler gayet güzel şanzımanlar. Ben 23bin km'dir Ankara şehir içi trafiğinde kullanıyorum ve bu kararımdan çok memnunum. Özellikle tüketim, yalıtım ve sürüş konforunu beğenerek kullanıyorum. (ilk yıllık bakım 450tl)



    Sizin için önemli olan kriterleri baştan sona bir kağıda yazıp önünüze koyun ve mümkünse aklınızdaki otomobilleri gidip test edin. Hangisi belirlediğiniz kriterler konusunda sizin sürüş karakteriniz ve ihtiyaçlarınızı en iyi sekilde karşılıyorsa onu tercih edin. Ben şahsen böyle yaptım.



    Tam otomatik yeni şanzımanlarda sandığınız kadar sorunsuz değil bunu unutmayın Bmw ZF lerde dahil tüm tam otomatiklerde sorunlar çıkarabiliyor bu birazda kullanıma bağlı.



    Daha geçen ay bu forumdan çok yakın bir arkadaşım Opel Astra tam otomatik ile yolda kaldı şanzıman arızasından ve aracı çekici ile gelip aldılar beni aradı ve bu konuyu konuştuk.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Evet oldukça benzer düşünüyoruz, ben de yorumlarınızdan fark ettim bunu.

    Ben ilk başta Golf ya da Leon bakıyordum. İkisi arasından Leon'a karar vermiştim. DSG sorunlarından haberdardım fakat yine de garanti uzatıp bu riski alacaktım. Sonra hem artık tasarımlarının eskimiş olması, hem Leon sahiplerinin sürekli trim seslerinden şikayetçi olması, hem de garantiden de olsa sorunlarla uğraşmak istemediğimden tam otomatik şanzımanlı bir şey bakayım dedim. Astra'yı beğenmediğim için geriye tek seçenek olarak 308 kalmıştı. İkinci el düşündüğüm için değer kaybetmesi bir bakıma avantajıma açıkçası ama içi çok sade, aynı zamanda dışı da çok sade aracın. Evet donanımlar güzel, zaten hangi aracım alırsam alayım en donanımlısını alacağım ama 308 için bir türlü "tamam işte alacağım araç bu!" diyemiyorum. Megane için bunu diyebildim ama onun da şanzımanı düşündürüyor. Ben araç alana kadar Megane IV'le ilgili şanzıman sorunu okumazsam Megane alacağım gibi. 308'den çok daha fazla sinecek içime.

    i30'u ben Megane test ettiğim gün test ettim. Aynı gün içerisinde önce Megane'ı, sonra Astra'yı daha sonra da i30'u test ettim. i30'un tasarımını da hiç merak etmiyordum, düşündüğüm bir araç da değil ama yine de test edeyim dedim ve Megane ve Astra'dan sonra iç plastik kalitesi bana 1-2 segment düşükmüş gibi geldi. Zaten tasarımını da beğenmediğim bir araç da olduğu için hiç değerlendirmedim bile.




  • yildiz kullanıcısına yanıt
    Memnun oldum Ahmet abi, benim adım da Emre (26)

    Aslında otomobiller benim en büyük hobim. Yeni bir araç çıktığında bile boş zamanımda gider test ederim. Genel anlamda donanımlara, piyasaya vs. hakimim ama terzi kendi söküğünü dikemiyor işte.

    Dediğim gibi, kriterlerimi göz önüne koyduğumda hepsini bir potada eriten tek model Megane oldu. EDC şanzıman kafama takılan tek husus Megane hakkında.

    2012'den beri ailemizde olan Honda Civic'i de kullanıyorum. Tam otomatik ve sorunsuz bir şanzımana sahip. Honda'nın otomatikleri zaten sorunsuzluğuyla meşhurdur ama tam otomatik genel anlamda da sorunsuz diyebileceğimiz şanzımanlardandır. 308'in çekici gelen tek tarafı benim için az yakan motoru ve tam otomatik şanzımanı.

    Opel Astra'nın şanzımanının sorun çıkartmasına çok şaşırdım, özel değilse sıkıntı neydi?




  • Evet yeni fiyat listesinde GT Line adı geçmiyor. Bu Oyak-Renault Bursa genel merkezin verdiği bir karar yoksa

    yurtdışında GT - GT Line ve RS olarak daha güçlü versiyonlarda satılıyor. Geçen yıl Avusturya , Macaristan ve Slovakya'da

    bir çok Megane 4 GT gördüm. 1.6lt benzinli 205hp araç, tam benim istediğim gibiydi ama malesef ülkemizdeki vergi sisteminin

    baştan sona yanlış olması ve saçma sapan yakıt fiyatları nedeniyle bu ülkede bir çok farklı versiyona ulaşamıyoruz.

    (GT lerde benzinli 1.6lt 205hp ve dizel 1.6lt 165hp olarak 2 farklı versiyon mevcut ayrıca RS versiyonuda yeni çıktı 1.8lt 280hp)


    Ben araç satın alırken GT Line otomatik yok dediler (Satış temsilcisi GT Line ları sadece 1.6 dizel sanıyormuş fakat alakası yok)

    sonradan öğrendimki 1.5dci EDC olarak mevcutmuş :) Tabi Icon almış bulunduk ama bu kararımdanda son derece memnunum.

    Avusturya / Viyana'da çektiğim Slovakya plakalı bir GT 1.6lt benzinli 205hp


    Çek Cumhuriyeti / Prag'da çektiğim bir Honda Civic SW


    Yine Avusturya / Viyana girişinde çektiğim ve Türkiyede görmeye alışık olmadığımız CLA shooting brake !


    Macaristan / Budapeşte'de çektiğim bir Megane 4 Bose Edition



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 2 Şubat 2018; 0:51:50 >




  • Hocam bu görsel ziyafet için teşekkür ederim demir mavi çok başka hava katıyor araca.



    Gt donanım 165 beygir için mail atmıştım gelmeyeceğini söylediler, bir de tutup gt line kaldırmışlar pes.



    Android auto yok sanırım m4 de katologda görmedim bir de sizin bilginiz dahilin de mi makyaj ne zaman alır araç, 2016 üretim olarak bu yıl alır gibi ama sene sonu diye tahmin yürüttüm ben, teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Android Auto ve Apple Car Play için bir video vardı geçen forumda, gizli özellik gibi bir şeymiş ve açılabiliyormuş sanırım.
  • Geçenlerde bir arkadaşım daha benim aldığım aracın aynısının metalik gri rengini satın aldı.

    O araçta Apple Car Play vardı aynı sistemde android telefonunuza bir yazılım yükleyerek Android auto aktif ediliyor.

    Hatta fotoğrafınıda çekmiştim.

  • ec.dmn kullanıcısına yanıt
    Tanıştığımıza bende memnun oldum Emre :)

    Evet R-Link2 sisteminde birçok aktif edilmemiş özellik aktif hale getirilebiliyor.
  • Bu güzel haber. Android auto programı bahsettiğiniz gibi apk kurulup kullanılıyor her araçta.



    Teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Megane 4, Talisman, Kadjar ve Koleos için gizli özelliklerin açılması amacı ile 03-04 şubat 2018 de
    Bursa ve İzmirde toplanıyoruz.

    Katılım yapacak Arkadaşlar İletişim bilgilerini özelden göndermeleri gerekmektedir.

    Yapılacak işlemler;

    *Hareket halinde video izlenmesi

    *Tabela okuma sisteminin açılması(hız tabelalarının okunması)

    *Hız kadran değişimi (260 yada 290 yapma)

    *Android auto ve car play

    *Lastik göstergelerini psi yapma(32-33 gibi görünmesi)

    *Yorgunluk algılamayı aktif yapma

    *Kadrana sıcaklık göstergesinin eklenmesi

    *Açılış ve karşılama ekranını değiştirme(Renault spor yada GT Line yapma)

    *Radyo çekim gücünün arttırılması

    *Araç ekranından youtube-facebook ve whatsapp kullanma

    *Motor sesi(Sürüş moduna göre motor sesinin değiştirilmesi)

    Kayıt: 5438189773




  • ynkpars kullanıcısına yanıt
    Hocam dur önce arabayı alalım, sonra buluşmalara katılırız.

  • yildiz kullanıcısına yanıt
    Döşemelere bayıldım, ilk defa görüyorum açık renk döşemeyi. Opsiyon listesinde de görememiştim, yeni mi geldi bu opsiyon?
  • ec.dmn kullanıcısına yanıt
    Sedanlar için Icon donanım opsiyonlarında 'Bej Deri Döşeme' olarak geçiyor(4450 TL). Fiyat listesine göre HB için bu opsiyon gözükmüyor.
  • R_DeNiro kullanıcısına yanıt
    Güzel donanımmış, keşke hatchbacklerde de sunulsaymış.
  • yildiz kullanıcısına yanıt
    Renk çok hoş duruyor. Bir kırmızı değil ama
  • Engin Cann kullanıcısına yanıt
    Birde yeni RS in bu rengini her modelde sunsalar




    https://www.motor1.com/photos/600723/2018-renault-megane-rs-first-drive/#2855775/2018-renault-megane-rs/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 3 Şubat 2018; 0:12:22 >




  • 
Sayfa: önceki 3940414243
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.