Şimdi Ara

Renault Fluence Z.E. (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
142
Cevap
9
Favori
10.853
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • gersan yetkilisinin verdiği bilgi doğrudur. 6 saatten biraz daha uzun sürer bizde 9 saat gibi bir süre tuttuğunu bir önceki mesajımda belirtmiştim.
  • Vallahi araci almayi ben dusunurum pil kirasi yoksa. Kucuk sehirde yasiyorum ama tek sorun pilin omru benzinli motora gore erken biticek o zaman pili nerden ve kaca bulurum bunu bilen varsa yazabilirmi 25 e iyi gibi hatta pazarlikla 20 civarnada alniri

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aviregal

    darıldıgınızı düşünmemiştim cimrilik kötü birşey degildir alınma ama... yapacak birşey yok ..acı gerçek... cimrisin ...

    hala boş konuşuyor, yukarda aynı mesak 2 eksi, bu da aynı mesaj ama +2

    gelişen teknolojiyi cimrilik olarak görüyor, arkadaşım yarın öbür gün bu petrol bitince elektrikli arabaya sen de bineceksin ama,
    ki petrol dışındaki diğer alternatifler hem daha ucuz hem sağlıklı
  • Daha 5 yıl var bu elektrikli araçların gelişmesine

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut716

    quote:

    Orijinalden alıntı: aviregal

    darıldıgınızı düşünmemiştim cimrilik kötü birşey degildir alınma ama... yapacak birşey yok ..acı gerçek... cimrisin ...

    hala boş konuşuyor, yukarda aynı mesak 2 eksi, bu da aynı mesaj ama +2

    gelişen teknolojiyi cimrilik olarak görüyor, arkadaşım yarın öbür gün bu petrol bitince elektrikli arabaya sen de bineceksin ama,
    ki petrol dışındaki diğer alternatifler hem daha ucuz hem sağlıklı

    )) dostum arkadaşın ilk yorumuna bakarmısın ?
    (Arkadaşlar merhaba.gunluk 100 km yol gidiyorum ortalama 20 TL yakıt masrafım var yılda 7bini geçiyor akaryakıta verdiğim para...)

    adam 100 km yol gidiyor aracı tüplü bide....dibin dibini arıyor ben cimrisin diyince bana kızıyor....ve sen hala ona yardımcı olamıyon bana çemkiriyon...lütfen biraz düşün..petrolü sen düşünme fosil olunca bizden yaparlar petrolü




  • Herkese merhaba,

    Hobi olarak %100 elektrikli Linea çalışması yaptık ve sonunda iş hobi den ticari seri üretime dönüştü. Nasıl yaptığımızı da bu forumdan paylaştık.

    Buradaki konuda yazan bir arkadaşın daveti üzerine bende bu konuya yazıyorum. Kendisine nazik daveti için teşekkür ederim.

    Konuyu baştan sona okudum, Elektrikli Fluence kullandım, hatta serviste sökülmüş şekilde bir tanesini epey bir inceledim. Bu konuda geçen yazışmalarla ilgili olarak sizlerle kendi fikir ve bilgilerimi paylaşayım.

    Fluence ZE 2005-2007 yılların pil teknolojisiyle yapılmış bir araç. Yanılmıyorsam teknolojisinin bir kısmı Nissan dan bir kısmı da İsrailli Better Place firmasından alınma. Günümüz için teknolojisi çok eski. Bu aracın Renault gibi iyi bir marka için kesinlikle kötü bir başlangıç olduğunu düşünüyorum. İnsanların elektrikli araçlara yaklaşımını tereddütlü hale getirdi.

    Araç Makul sürüşte 100 km civarı menzil sağlıyor. Şarj süresi 6-8 saat aralığında. Şarjın süresini uzatıp kısaltan şey ise pilin kullanımı ve bir önceki şarjın şekli.

    Aracı ilk şarja taktığınızda aracın BMS i (pil yönetim sistemi) tüm pillerin seviyelerine bakar ve arada voltajı düşük pil var ise; önce voltajı yukarıda olan pillerin enerjisini harcayarak, düşük piller ile aynı seviyeye getirir. Bu işleme balans denir.
    Daha sonra yavaş yavaş pilin ısısını da kontrol ederek tüm pilleri birlikte şarj eder. Piller şarj olurken pilin kimyası, yapısı, yıpranma oranı sebebi ile hepsi aynı oranda dolmaz. Bazılarının voltajı diğerinden binde oranlarda farklı olur. BMS bu neden ile Piller dolduktan sonra tekrar balans işlemi yapar ve tüm pilleri dolu ve eşit hale getirir. İşte bu şarj başlangıcındaki balans ile şarj sonundaki balans süresi şarjın süresine etki eder.

    Eğer pillerin içinden biri veya birkaçı diğerlerine göre daha çabuk/geç şarj oluyor ise balans ihtiyacı daha fazla olacağından şarj süresi de uzuyor.
    Özellikle pilin sonuna kadar ve/veya şarjının yarım bırakılarak kullanıldığı durumlarda bir sonraki şarjda, balans süresi epey artıyor.

    Balans süresinin kısa olması ve şarjın daha hızlı yapılabilmesi için aracın pilini bitene kadar kullanmamak lazım.

    Fluence ZE nin pilinin değiştirilip yerine yenisinin yapılması teknik olarak mümkün ama bu işin maliyeti arabanın maliyetinden fazla olur. Sebebi ise BMS diğer yazılımların haberleşme sorunu.

    Araç ki beyin ve BMS mevcut pillere göre verileri okuyor. Pili değiştirdiğinizde mevcut BMS i kullanmak imkansız çünkü tamamen gömülü yazılım.
    Yeni pil ve bms inde aracın beyniyle haberleşmesi imkansız çünkü oda gömülü yazılım.

    Bu sorunların tamamı aşılsa bile araca şimdikinin 2 katı pil koymak lazım ki onun bedeli en az 20.000.usd tutar.
    Parayı harcarım, yazılımsal sorunları da çözerim derseniz, Renault hiç bir şeye karışamaz ama Tip Onay yönetmeliğine takılırsınız ve kontrol edecek olurlarsa aracı parka çekerler. Çünkü pilin güvenlik sertifikasının alınması, aracında tip onayının yenilenmesi gerekiyor.
    Bunlarda servet tutacağı için iş yapılabilir olmaktan çıkıyor.

    Elektrikli araçlar yokuş aşağı inerken vitesin boşa atılmaması gerekiyor.
    Renault Fluence ZE de ki regen sistemi eski nesil denilen sistem. Gaza ve frene basıncı algılayarak regen oranını otomatik arttırıp azaltamıyor. Bu yüzden kullanıcılar iniş sırasında ayağımı gazdan çekince araç yavaşlıyor, bende akıp gitsin diye boşa alıyorum diyorlar.

    Eğer yokuş aşağı giderken aracı boşa alırsanız regen denilen frenden geri kazanım sistemi devre dışı kalır ve boş yere enerji kaybedersiniz. Diyelim ki rampa aşağı iniyorsunuz, rampa iniş eğimi az olduğu için araç yavaşlıyor. Bu durumda çok az gaz vererek aracın hızını korumasını sağlamak lazım. Araç düz yolda 1 kilometrede 100 birim enerji harcıyorsa, siz gaza çok az bastığınız için hafif de olsa rampa inerken 60 birim tüketecektir. Bu da bir kazançtır.

    Elektrikli araçların menzilinin uzaması için,
    Gaza ani basmamak, vitesi boşa almadan sürmek, ve freni çok az kullanmak gerekiyor.




  • enginos E kullanıcısına yanıt
    bilgilendirme için teşekkür ederiz böylece fulence alma hayalimiz başlamadan bitmiş oldu.
    siz seri üretime geçtiğinizi yazmışsınız linea için 105 bin lira istemişsiniz bu seri üretim fiyatı mı
    yoksa şuan ki aracın fiyatı mı ve dönüşüm yapıyor musunuz yapsanız maliyeti ne olur
  • enginos E kullanıcısına yanıt
    Merhabalar Hocam açtığınız konuyu ilgiyle okumuştum o sıralar Antalya'ya gelme durumumuz vardı ve çalışmanızı görmeyi çok istemiştim ama kısmet olmadı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dün akşam iş çıkışı Kırıkkale deki fulence ze ye bakmaya gittim sağ olsun sahipleri denememe izin verdi. 5-6 km gezdik araç hakkında biraz konuştuk, adamlar memnun araçtan zaten çok fazla menzil yapmıyorlar ayak işlerinde kullanıyorlar şirket olduğu için ayak işlerinde baya rahatladık diyor yerleri müsait olduğu için şarj sıkıntıları da yok hatta 2 adet daha almayı düşünüyoruz dedi 25 bine almışlar 9 saatte şarj olduğunu söylüyorlar ancak onlar için sorun olmuyordur çünkü zaten kısa mesafe kullanıyorlar ve gelir gelmez şarja takıyorlar aracı dün gittiğimde yeni geldik dedi şarja taktığımda 60 km menzil yazıyordu ortalama 45-50 dk içinde aracın direksiyonuna geçtim mezil 79 km olmuş ortalama 1 saatte 20 km şarj etmiş aracın fotoğraflarını elimden geldiği kadar çekmeye çalıştım aslında video var ama boyutu yüksek olduğu için yükleyemedim
    benim düşüncem aracın hızlanması güzel, gazdan çekince bir anda durmuyor ama yavaşlıyor rampa aşağı deneme fırsatım olmadı ama düzlükte gazdan ayağını çekmek çok da akıl karı değil boşa almayı denedim boşda gittik biraz sorun olmadı ama tekrar vitese takınca araba irkiliyor zararlı olduğunu bilmiyordum hala alınabilme ihtimali olan bir araç gibi görünüyor ancak ileride pil ile ilgili sıkıntılardan dolayı soğudum şimdilik vazgeçtim piyasada kaç adet var bilmiyorum ama enginos arkadaş aslında bu araçlar için iyileştirme çalışması yapsa diyelim ki piyasada 215 adet satıldığı söylenmekte bu 215 araç için bir geliştirme yapsanız maliyetler araç başı düşer diye düşünüyorum hatta gerekirse pilin yeri değiştirilip linea gibi alta döşeyebilirsiniz en azından kağıt üzerinde maliyet çalışması yapmanız mümkün müdür.
    gelecek elektrikli araçlarda kesinlikle araç dönüşüm ve pil, menzil iyileştirme çalıştırmaları gibi bir yan sanayi doğacaktır

     Renault Fluence Z.E. Renault Fluence Z.E. Renault Fluence Z.E. Renault Fluence Z.E.
     Renault Fluence Z.E. Renault Fluence Z.E. Renault Fluence Z.E. Renault Fluence Z.E.




  • Ülkemizde az satılmış olabilir fakat avrupa'da alanlar pil sorunlarını gidermek için bizden çok daha öndeler gibi.

    https://www.youtube.com/watch?v=Clc69gOu9ys
  • bedava verseler almiyacağım bi ara. alır parça satarım orası ayrı :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Madem bir takım sorunlar var ve bunların bir nebze çözümü bulunabiliyor, Renault'un el atmaması çok garip.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    bedava verseler almiyacağım bi ara. alır parça satarım orası ayrı :D

    İyi ki gelip bunu yazdın, yoksa hepimiz almaya karar vermiştik. Hatta başlığı açan arkadaş da kimler beğeniyor?, kimler alır? diye sormuştu.
  • Renault Mais'e gittim bugün. Temsilci elimde bir araç kaldı dedi. Sattığımız araçlar temiz dedi. Aracın yanına bir gittik sağı solu vuruk çizik. Arabanın içi çamur pislik. Cd çalar düğmeler soyulmuş halde. Bu mu temiz araba diye geçirdim içimden. Araçlar şirket arabası gibi bir şey.

    Fiyat için 27000 dedi forumdan alanlar olmuş dedim 25000den,o fiyattan bir tane bile araba çıkamadı buradan dedi. 27500 dedi başta asla inmem dedi Renault sitesinde 27000 tl yazıyor dedim siteye özel indirim olmuştur dedi anlam veremedim. Buna ek olarak evde şarj etmek için 2800 tl aparat parası istiyor ama onu da kendileri temin edemiyorlar bi kullanıcı temin etmiş ben size numarasını vereyim onunla görüşün dedi.
    4 yıl pil garantisi veriyor yani garanti dediğim kmsi filan kısalırsa değiştiriyor.
    Motor arızası yaşanan araçlar varmış. Elimizde patlama ihtimali var garanti vermiyor sen yaptırırsın diyor.


    Özet geçersem arabanın o yorgun halini gördüğüm için , satış temsilcisinden güven almadığım için, temiz dediği araba vuruk çizik olduğu için almaktan vazgeçtim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi harvardharvey -- 31 Mayıs 2015; 10:25:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Türkiye'de ilk elektrikli otomobil II. Abdülhamit tarafından İngiltere'de Messrs Immisch & Co şirketine 1888 yılında sipariş edildi. Şirketin mühendisleri Magnus Volk ve Moritz Immisch'in özel olarak hazırladıkları bu otomobil ön kısmında tek bir büyük teker yerine birbirine yakın iki küçük tekere sahipti, Immisch tarafından patenti alınan 20 Amper 48 Volt 1 beygirlik motoru vardı. Abdülhamit Han bu otomobilden çok memnun kalmıştı ve bu iki mühendisi ödüllendirmişti, bu sayede mühendisler uluslararası bir üne kavuşmuşlardı.Sultan için hazırlanan bu otomobil o zamanın teknik dergilerinde de görülebilmektedir.

    [Kaynak:http://tr.wikipedia.org/wiki/Elektrikli_otomobil#cite_note-23 ]

    O günden bugüne değişen ne?
    Biz yine elektrikli otomobil için başka mühendisleri ödüllendiriyoruz ve hala kendimize ait bir otomobilimiz yok!!

    140 YIL ÖNCE YAPILAN BU ELEKTRİKLİ ARAÇ (otomobil)
    Şuan bunu bile yapamıyoruz. Hatta daha yapılmış olan aracın bataryasını bile değiştirmeye korkan bir nesil daha ne yapabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeArAnGeL -- 30 Mayıs 2015; 21:07:35 >




  • cimbomlu1905 kullanıcısına yanıt
    sayın; cimbomlu1905
    Fiyatı usd kuruna göre değişiyor. Söylediğiniz fiyat biraz arttı. Fiyat seri üretim fiyatı.
    Aracı Fiattan satın alıp, elektrikliye dönüştürüp, %100 elektrikli araç olarak ruhsatını veriyoruz.
  • DeArAnGeL kullanıcısına yanıt
    Sayın; DeArAnGel

    Yerli otomobil konusunda size katılıyorum,
    bize ait otomobil olma şansı söz konusu bile değil.
    1-Mevzuat uygun değil,
    2-Otomobil üretimi işi yüksek maliyetli, bundan sebep inşaat yapmak varken kimse uğraşmıyor.
    3-Dünya tekelleri Türkiyeyi işgal etmiş ve bunlarla savaşacak kadar büyük, sermaye birikimi yok.
    4-Bürokratlarımız ve bürokrasimiz yerli otomobil yaptırmamak üzere özel eğitim almış.

    Üst yöneticiler yerli arabayı yapacak adam peşinde dolanıyor.
    Bunun yerine bir ihale açıp;
    bir hafif ticari bir binek 4 kapılı araç isteseler ve 5 yıl boyunca her sene bunlardan toplam 5.000 araba alacağım. Üretici Türkiye de olacak, üretim Türkiye de yapılacak, marka Türkiye de tescil edilecek, tasarım Türkiye de yapılacak, aracın ilk üretim yeri Türkiye olacak, ilk yıl yerlilik en az %50 olacak, ve her yıl yerlilik %10 arttırılacak, ihaleden önce 1 er tane tane uygun prototip getirenler ihaleye teminatsız şartsız koşulsuz katılabilecek, ilk 500 aracın parasını da peşin olarak sermaye için veriyoruz deseler; bakın bakalım yerli otomobil doğuyor mu? doğmuyor mu?

    Batarya değişimi konusunda size katılmıyorum,
    Bataryayı değiştirmek mümkün de, parayı ödeyecek kim ? bu soruya yanıtı olan varsa, ben elektrikli fluence bataryasını değiştirmeye talibim. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enginos -- 31 Mayıs 2015; 3:23:51 >




  • ülkemizde zehir gibi binlerce mühendis var ancak destek olacak hükümet yok.

    konu içinde sormuştum 5 yıl 10 yıl sonra fulence'ın içindeki pil ölünce pil yapılabilir mi diye ama Renault'tan aldığım bilgiye göre pile dokunduğumuzda araca uzaktan müdahale edeceğini söylüyor o engel nasıl aşılabilir yani diyelim aldık bu aracı 7 yıl sonra pil bitti Renault da pile 7 bin€ dedi illa oradan mı taktıracağız yoksa piyasada yapılabilir mi diye sorumuştum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cimbomlu1905

    ülkemizde zehir gibi binlerce mühendis var ancak destek olacak hükümet yok.

    konu içinde sormuştum 5 yıl 10 yıl sonra fulence'ın içindeki pil ölünce pil yapılabilir mi diye ama Renault'tan aldığım bilgiye göre pile dokunduğumuzda araca uzaktan müdahale edeceğini söylüyor o engel nasıl aşılabilir yani diyelim aldık bu aracı 7 yıl sonra pil bitti Renault da pile 7 bin€ dedi illa oradan mı taktıracağız yoksa piyasada yapılabilir mi diye sorumuştum

    Benim aracıma müdahale etmeye hakkı olur mu? Bunun için sözleşme imzalatması gerekir. Ayrıca pillere dokunma diyorsa zaten piller benim değil renault'undur. O zaman pillerin ömrü bitince ücretsiz değiştirmesi gerekir.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.