Şimdi Ara

Renault Fluence Z.E. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
142
Cevap
9
Favori
10.906
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • nasip bakalım bu gün kırıkkalede alan bir arkadaş vardı onun arabasını test edecektim daha şarj ünitesini yeni kuruyorlar dedi sanırım yarına kaldı hiç olmadı ankaradaki arkadaşın arabasını biraderle gidip kullanacaz o zaman kesin kararı verecez aslında pile müdahale edemediğimiz için araçtan biraz soğudum çünkü hiç olmadı ileride pili değiştirme yada yüksek kapasiteli pil takma imkanımız olursa diye alacaktım ama renault izin vermiyor muş aracı kilitliyormuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cimbomlu1905

    nasip bakalım bu gün kırıkkalede alan bir arkadaş vardı onun arabasını test edecektim daha şarj ünitesini yeni kuruyorlar dedi sanırım yarına kaldı hiç olmadı ankaradaki arkadaşın arabasını biraderle gidip kullanacaz o zaman kesin kararı verecez aslında pile müdahale edemediğimiz için araçtan biraz soğudum çünkü hiç olmadı ileride pili değiştirme yada yüksek kapasiteli pil takma imkanımız olursa diye alacaktım ama renault izin vermiyor muş aracı kilitliyormuş.

    arkadaşım pil kirası olmadığına emin misin ?

    babamla konuşmuştuk mantıklı gelmişti sonra pil kirası mide bulandırmıştı vazgeçmiştik,

    eğer pil kirası kalkmışsa 25 e alınır evladiyelik binilir,

    şimdi aküler pahalı olsa bile ileride mutlaka ucuzlayacaktır.




  • Pil kirası alınmadığına emin misiniz ?
    Eğer öyleyse baya mantıklı çünkü bu aracı cazip olmaktan çıkaran o pil kirasıydı yıllık 4-5.000 TL para verince hiçbir ekonomikliği kalmıyordu ama eğer böyleyse baya iyi.
    Km'de 5 kuruş yakıyor çünkü

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • pil kirası benim alacağım araçta yoktu herhalde 3 bin tl gibi bir rakam verince alınabiliyormuş ancak bu fulence için geçerli diğer araçlarda devam ediyor bu da herhalde üretimden kalktığı için alınmıyordur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cimbomlu1905

    nasip bakalım bu gün kırıkkalede alan bir arkadaş vardı onun arabasını test edecektim daha şarj ünitesini yeni kuruyorlar dedi sanırım yarına kaldı hiç olmadı ankaradaki arkadaşın arabasını biraderle gidip kullanacaz o zaman kesin kararı verecez aslında pile müdahale edemediğimiz için araçtan biraz soğudum çünkü hiç olmadı ileride pili değiştirme yada yüksek kapasiteli pil takma imkanımız olursa diye alacaktım ama renault izin vermiyor muş aracı kilitliyormuş.

    Ankara'da arkadaşının arabasını kullandıktan sonra ayrıntılı olarak bilgi verebilir misin?
  • Elektrikli arabalarda çok teknik bir mesele yok. pil, elektrik regülatörü ve motor var. Pil değiştiğinde beyin bunu anlıyorsa beyine müdehale edilir bir seçenek. Beyine o sinyali gönderen chip'e müdehale edilir, bu da diğer seçenek. Yani istenirse o pile öyle bir müdehale edilir ki, Renoult bile şaşırır. Ancak iyi bir zihnisnir yazılımcı, bir de boşta elektronikçi lazım.
  • DeArAnGeL kullanıcısına yanıt
    kullanabilirsem bilgi veririm video ve fotoğrafta çekebilirsem eklerim
  • anladığım bir iş değil ancak forumda yapacak arkadaşlar var ama saolsunlar konuya bakmadılar gerçekten basit bir şey mi bilgi verirlerse sevinirim konuya enginos adlı kullanıcıyı bekliyoruz (elektrikli linea yapan arkadaş)
  • macera arama bence hocam. en dandik benzinli yada dizel araba bundan kat kat iyidir.ha paran çoksa löseve falan bağış yap daha iyi
  • üretici firmanın bile arkasında durmadığı, sonlandırdığı bir model, yakıttan kar edicem diye alınır 3-5 sene sonra satılmak istendiğinde kimse almaz elde kalır, 25000 tl zarar edilir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jac0B0

    quote:

    Orijinalden alıntı: cimbomlu1905

    nasip bakalım bu gün kırıkkalede alan bir arkadaş vardı onun arabasını test edecektim daha şarj ünitesini yeni kuruyorlar dedi sanırım yarına kaldı hiç olmadı ankaradaki arkadaşın arabasını biraderle gidip kullanacaz o zaman kesin kararı verecez aslında pile müdahale edemediğimiz için araçtan biraz soğudum çünkü hiç olmadı ileride pili değiştirme yada yüksek kapasiteli pil takma imkanımız olursa diye alacaktım ama renault izin vermiyor muş aracı kilitliyormuş.

    arkadaşım pil kirası olmadığına emin misin ?

    babamla konuşmuştuk mantıklı gelmişti sonra pil kirası mide bulandırmıştı vazgeçmiştik,

    eğer pil kirası kalkmışsa 25 e alınır evladiyelik binilir,

    şimdi aküler pahalı olsa bile ileride mutlaka ucuzlayacaktır.

    Evladiyelik kullanılamaz.Bu tarz araçlarda laptoplardaki gibi 18650 tipi şarjlı piller bulunur.Firmadan firmaya kalitesine bağlı olarak şarj ömürleri değişiyor.Bir kaç üst kalite firma dışında diğer piller aynı kalite de.Piller bir bitse komple yenilemek en az 10 bin lira.Ki çok daha fazla tutar bu dolar kurunda.

    Ek olarak Türkiye'de bir çok elektrik şarj istasyonu var kimileri ücretli kimileri ücretsiz lakin Batı'da yoğunlaşmış durumdalar.Orta ve Doğu Anadolu bu konuda çok tenha.Elektrikli araçlar kullanılabilecek hâle geldiğinde muhakkak ülkemizde elektrik araçlar için ayrı bir vergilendirme sistemi geliştirilecektir.Boşuna tasarruf yolları aramayın yapacak bir şey yok.

    Hidrojen bataryaları bu konuda biraz daha iyi lakin onun istasyonu 1 tane sanırsam ülkemizde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bilgisayar Bağımlısı

    quote:

    Orijinalden alıntı: jac0B0

    quote:

    Orijinalden alıntı: cimbomlu1905

    nasip bakalım bu gün kırıkkalede alan bir arkadaş vardı onun arabasını test edecektim daha şarj ünitesini yeni kuruyorlar dedi sanırım yarına kaldı hiç olmadı ankaradaki arkadaşın arabasını biraderle gidip kullanacaz o zaman kesin kararı verecez aslında pile müdahale edemediğimiz için araçtan biraz soğudum çünkü hiç olmadı ileride pili değiştirme yada yüksek kapasiteli pil takma imkanımız olursa diye alacaktım ama renault izin vermiyor muş aracı kilitliyormuş.

    arkadaşım pil kirası olmadığına emin misin ?

    babamla konuşmuştuk mantıklı gelmişti sonra pil kirası mide bulandırmıştı vazgeçmiştik,

    eğer pil kirası kalkmışsa 25 e alınır evladiyelik binilir,

    şimdi aküler pahalı olsa bile ileride mutlaka ucuzlayacaktır.

    Evladiyelik kullanılamaz.Bu tarz araçlarda laptoplardaki gibi 18650 tipi şarjlı piller bulunur.Firmadan firmaya kalitesine bağlı olarak şarj ömürleri değişiyor.Bir kaç üst kalite firma dışında diğer piller aynı kalite de.Piller bir bitse komple yenilemek en az 10 bin lira.Ki çok daha fazla tutar bu dolar kurunda.

    Ek olarak Türkiye'de bir çok elektrik şarj istasyonu var kimileri ücretli kimileri ücretsiz lakin Batı'da yoğunlaşmış durumdalar.Orta ve Doğu Anadolu bu konuda çok tenha.Elektrikli araçlar kullanılabilecek hâle geldiğinde muhakkak ülkemizde elektrik araçlar için ayrı bir vergilendirme sistemi geliştirilecektir.Boşuna tasarruf yolları aramayın yapacak bir şey yok.

    Hidrojen bataryaları bu konuda biraz daha iyi lakin onun istasyonu 1 tane sanırsam ülkemizde.

    fiyatı şimdi 10 bin tl,

    ileride fiyatları azalıcaktır mutlaka.

    ki 10bin tl olsa dahi bir dizel araçla 100bin kmde en az 25 bin tl yakıt parası veriliyor,

    elektrikle 10bin tl batarya + 5 bin tl şarj desen yine 10bin tl kar.




  • araba 2012 de satışa başlamış
    "Mayıs 2012 tarihinden itibaren nihai tüketiciye satışına başlanıyor. Tek donanım paketi ile pazara sunulan Türkiye’nin ilk %100 elektrikli otomobili Fluence Z.E.* (Zero Emission) %3 vergi oranı ile 64.900TL* tavsiye edilen fiyatla satışa sunuluyor. Bu fiyat, Fluence Privilège 1.5 dCi EDC 110 bg versiyonu fiyatına eşdeğer."

    bugün 2012 ze 25.000tl 1.5dci 40.000tl,ze %62 değer kaybetmiş
    ,ze alırsanız son sahibi olursunuz, yada çok zarar ederek satarsınız, yakıttan ettiğiniz kar falan kalmaz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hiç bişey yapamazsam akvaryum yaparım :)
    Doğan, şahin olmuş 10-11-12 bin tl
  • landmoon L kullanıcısına yanıt
    minimum 100km gitse gözüm kapalı alırım ama kışın 80 km menzil benim için sıkıntı oldu günlük 100 km yol yapan birisi için yıllık masraf göz önüne alınca fiyat çok iyi ben bu arabanın parasını 4 yılda çıkarırım kalanı da ver hurdaya gitsin en kötü 10 lira eder yılda
    (7 bin yakıt masrafım var yağ bakımı da 500 tutsa 7,5*4=30,000-25,000 araç + 2,000 şarj istasyonu+keyif=3000 kalır 10bine hurdaya versem yine kârdayım ha bu arada mtv den muaf yıllık bin de oradan gelir oldu mu 17bin) hesap güzel ama menzili insanı korkutuyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cimbomlu1905

    minimum 100km gitse gözüm kapalı alırım ama kışın 80 km menzil benim için sıkıntı oldu günlük 100 km yol yapan birisi için yıllık masraf göz önüne alınca fiyat çok iyi ben bu arabanın parasını 4 yılda çıkarırım kalanı da ver hurdaya gitsin en kötü 10 lira eder yılda
    (7 bin yakıt masrafım var yağ bakımı da 500 tutsa 7,5*4=30,000-25,000 araç + 2,000 şarj istasyonu+keyif=3000 kalır 10bine hurdaya versem yine kârdayım ha bu arada mtv den muaf yıllık bin de oradan gelir oldu mu 17bin) hesap güzel ama menzili insanı korkutuyor

    Belki çaktırmadan devreye 1 akü eklenebilirse kışın da 100+ gidilebilir




  • DeArAnGeL kullanıcısına yanıt
    nasıl akü eklenebilir anlamadım
  • merhaba. Fluence ZE uzurun süre istanbul içinde kullanan birisi olarak bilgi vermek isterim. standart 15-20 bin km yol yapmış bir batarya 120-130 km yol çok rahatlık ile yapabilmektedir. batarya tam dolu pozisyonda iken gidilebilecek yol olarak 98 km civarı gösteriri yol bilgisayarında fakat bunun üzerinde km her mevsimde yapabilirsiniz. benim aracı kullanırken ki korkum hep acaba pil biterse sürekli gözünüz pil ekranında kalıyor buda hoş bir durum değil. araç kullanımı çok hoş bir araç sürekli aynı devirdeyken hızlanma eğiliminde olan bir araç. çok seri bir şekilde hızlanıyor fakat ayağınızı gaz pedalından çektiğiniz anda bataryayı doldurma moduna geçtiğinden araç hızını hemen kaybediyor. nerdeyse hiç fren pedalı kullanımıyorsunuz. araç sonradan elektirikli model olarak tasarlandığı için bataryası bagajda yer almaktadır. buda aracın ağırlık merkezinin dengesiz olmasını sağlamaktadır. elektirikli araçları kullanmak gerçekten keyifli fakat Fluence ZE renaultun ilk elektirikli aracı olduğundan dolayı yeteri kadar başarılı değildir. Zoe tam bir elektirikli araç olarak üretildiğinden bataryası zemine yayılmış yol tutuşu çok iyi malzeme kalitesi ve menzili çok daha iyidir. sonuç olarak kafanızdaki tek sorun 100 km menzil yapar mı ise evet yapar. araç sorun çıkartır mı dizel araçlara göre daha yüksek potansiyeli var. piyasası yok ve üretimi durdu. şarj istasyonu kurdurmanız gerekli aksi halde şebeke elektiriği ile şarj süresi aşırı uzun sürmektedir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cimbomlu1905

    nasıl akü eklenebilir anlamadım

    Sistem seri bağlanmış bataryalardan (piller ya da aküler her neyse) oluşmuyor mu?
    160 km menzil ile başlayan sistem zamanla 100 km'ye düştüyse içindeki bataryalarla aynı volt ve amper değerine sahip bir akü ile menzil uzatılabilir. Tabi bunu sen, ben yapamayız ama yapanlar var.
  • ReeaLs R kullanıcısına yanıt
    Hocam merhaba bazı sorularım var umarım yardımcı olursunuz, araç rampa aşağı inerken şarj olmazmı yani Ankara için düşünürsek diyelim ki dikmenden indiginiz düşünelim hem uzun hemde dik bir rampa inerken ayağımızı gazdan kestiğimiz de araç duruyor mu
    Aracı boşa almamız mümkün müdür sallama yapabilir miyiz
    Bu şarj istasyonu ile 4 saatte pilin %80 şarj olduğunu söylüyorlar doğru mu
    Şarj istasyonunu aracın barajına yerleştirilebilir mi yani sonuçta her gittiğimiz yerde bu alet olmadan işimiz zor yada portatif bir şarj istasyonu yaptırabilir miyiz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cimbomlu1905 -- 27 Mayıs 2015; 17:26:07 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.