Şimdi Ara

Renault Fluence Z.E. (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
142
Cevap
9
Favori
10.904
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Özelden size ulaşmak için mesaj attım ama ulaşamadım. Bu arada arkadaşlar satılık Fluence ZE arıyorum. Ekibin haberi olsun. Abartılmamış fiyat olursa sevinirim. Sahibinden.com'da iki tane var ikisi de fiyatı abartmış...
  • Artık gençler araçların devri elektrikli otomobillerdir. İstediğiniz kadar Halil Sezai gibi isyan edin ama böyle olacak. Ben nacizene dünyadaki 1600 Eğitmenden biriyim otomobil üzerine. Ve BMW 10 yıl sonra neredeyse tüm araçlarını elektrikli yapacağını duyurdu.

    Fluence bir ilkti. Ve hala Ford'un elektrikli modeli 100 Km menzile sahip. Piyasa fazlasına izin vermediği için. Daha çok konuşacak şey var. Ama aklınıza ne türde soru gelirse gelsin cevap vermeye hazırım.
  • Net cevap yok hala: 220v ev voltajiyla sarz etmeye uygun kablo aracla birlikte mi geliyor yoksa ekstra para verilip alinacak mi?

    Uretilen az sayida arac var zaten. Kazasiz sorunsuzunu nasil denk getirecegiz? Arabam sitesinde,izmirde olan 26binlik aracin kazali oldugu asikar.yan aynalar bile siyah ve sanirim aynada sinyal yok.muayeneden de gecemez,yeni ayna masrafi da var tampon radyator masrafi da.Vurugu olmayanina denk gelmek piyasada zor.garantiliye yonelelim desek,renaultda 40bin fiyat bicmis.
  • lacinalper L kullanıcısına yanıt
    daha önceki sahibi aldıysa vardır yoksa 2,500 tl gibi bir rakama satılıyordu
  • lacinalper L kullanıcısına yanıt
    hocam 220V kablo sanırım herkeste var, yoksa da atla deve değildir bir yerlerden bulunur diye düşünüyorum. asıl olay ev şarj istasyonu. onu 2500 e falan yapıyorlar ama onda da evinizde 3 faz elektrik varsa iş yapar tek fazda çok avantajlı değil.

    bu arada aynı araba mı bilmiyorum ama izmir li aracın ilanı yok bir tane istanbul da var, önden arkadan kazalı 31 küsür istiyor. aklıma izmir den 26 ya aldı istanbul da 31 e satmaya çalışıyor olabilir mi diye geldi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi avnenger -- 3 Mart 2016; 20:59:05 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cimbomlu1905

    daha önceki sahibi aldıysa vardır yoksa 2,500 tl gibi bir rakama satılıyordu

    Muhakkak vardir bence yoksa orda burda sarj etmekle 20bin kmye ulasilmaz.tasima suyla degirmen donmez.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: avnenger

    hocam 220V kablo sanırım herkeste var, yoksa da atla deve değildir bir yerlerden bulunur diye düşünüyorum. asıl olay ev şarj istasyonu. onu 2500 e falan yapıyorlar ama onda da evinizde 3 faz elektrik varsa iş yapar tek fazda çok avantajlı değil.

    bu arada aynı araba mı bilmiyorum ama izmir li aracın ilanı yok bir tane istanbul da var, önden arkadan kazalı 31 küsür istiyor. aklıma izmir den 26 ya aldı istanbul da 31 e satmaya çalışıyor olabilir mi diye geldi.

    3faz da 3 zamanli tarife de mevcut bizde. Kablo da bulunur da vardir da o kadar km yapmis araclarda.

    Arabamdaki izmir ilani kalkmis.onun ön ve arka tamponda bariz boya gerektiren surtme izleri vardi. Bir de fluence ze nin yan aynalar siyahmis meger.diger ilanlarda da oylevoldugunu gorunce orjinaline baktim. Sanmistim ki dunku izmir ilaninda, aynalar sinyalli masrafli olunca kirik olani boyasiz ucuzuyla degismis.Yok yere adamin arabasini kotulemis gibi oldum,alinip ilani kaldirdi herhal burdan o mubarege sesleniyorum: kardes kusra bakma,aynalar orjinalmis.bak ben de izmirdeyim.eger vuruklar basitce kasko dosyasiyla giderilebilirse 23k ya anlasalim

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 100 puanlık uzman sorusunu soruyorum... bagaja jeneratör koysak bu aracın pilini doldururken kullanabilirmiyiz? yani bu araçta böyle bir özellik varmıdır ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    100 puanlık uzman sorusunu soruyorum... bagaja jeneratör koysak bu aracın pilini doldururken kullanabilirmiyiz? yani bu araçta böyle bir özellik varmıdır ?




    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    100 puanlık uzman sorusunu soruyorum... bagaja jeneratör koysak bu aracın pilini doldururken kullanabilirmiyiz? yani bu araçta böyle bir özellik varmıdır ?

    Malesef öyle bir imkan yok.

    birinci sebebi arabanın anlık harcaması anlık üretilenden fazla. ayrıca pil yönetim sisteminin eş zamanlı şarj deşarj desteklediğini de sanmıyorum.

    hadi diyelim ki destekliyor, olsa olsa menzil uzar o da arabanın 8 saatlik şarjla 120km gittiğini var saysak, saatte 15km lik menzil kazanıyor demektir bu, saatte 60km hızla giderseniz 2 saat yol sürer, o arada size bir 30km daha menzil kazandırır jeneratör, yarım saat daha gider 150km sonra yine stop edersiniz. Jeneratörün yaktığı benzin de ekstra masraf olarak - hanesine yazılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lacinalper


    quote:

    Orijinalden alıntı: avnenger

    hocam 220V kablo sanırım herkeste var, yoksa da atla deve değildir bir yerlerden bulunur diye düşünüyorum. asıl olay ev şarj istasyonu. onu 2500 e falan yapıyorlar ama onda da evinizde 3 faz elektrik varsa iş yapar tek fazda çok avantajlı değil.

    bu arada aynı araba mı bilmiyorum ama izmir li aracın ilanı yok bir tane istanbul da var, önden arkadan kazalı 31 küsür istiyor. aklıma izmir den 26 ya aldı istanbul da 31 e satmaya çalışıyor olabilir mi diye geldi.

    3faz da 3 zamanli tarife de mevcut bizde. Kablo da bulunur da vardir da o kadar km yapmis araclarda.

    Arabamdaki izmir ilani kalkmis.onun ön ve arka tamponda bariz boya gerektiren surtme izleri vardi. Bir de fluence ze nin yan aynalar siyahmis meger.diger ilanlarda da oylevoldugunu gorunce orjinaline baktim. Sanmistim ki dunku izmir ilaninda, aynalar sinyalli masrafli olunca kirik olani boyasiz ucuzuyla degismis.Yok yere adamin arabasini kotulemis gibi oldum,alinip ilani kaldirdi herhal burdan o mubarege sesleniyorum: kardes kusra bakma,aynalar orjinalmis.bak ben de izmirdeyim.eger vuruklar basitce kasko dosyasiyla giderilebilirse 23k ya anlasalim

    kablo bulamadın diyelim satın alma şansın var.
    http://www.ebay.com/itm/Renault-Fluence-ZE-Cable-de-recharge-vehicule-electrique-16A-Type-1-Type-2-5M-/281928645062?hash=item41a441b9c6:g:XggAAOSw--1WsylL

    asıl soru şu: pilin israilli üreticisi batmış dükkanı kapatmış (bkz: Better Place), pil giderse ne yapacağız? 8995$ para verip yenisini mi alacağız?http://store.evtv.me/proddetail.php?prod=Betterplace

    Benim aklımda şu da var aslında, ingiltere de 6000 pound a satılıyor bunlar ikinci elhttp://www.autotrader.co.uk/used-cars/renault/fluence sonuçta içten yanmalı motorlu bir araç da değil, vergi avantajı falan derken bunlardan gümrük yoluyla getirtilebilir mi acaba?




  • avnenger A kullanıcısına yanıt
    hocam pil 22kw... 6lt mazotla 22kw enerji üreten dizel jeneratörler var... yanlız saatte 11kw üretmesi lazımki hiç durmadan gidelim... bu jeneratör sürekli 5kw üretiyor..

    peki bagaja 44kw lık yeni nesil bir pil koysak ve dc ac 220 dönüştürücü koysak ve giderken şarj olsa ? bu şekilde 600 km gidebilir...

    bu aracın amacı şehir içi olsada amacım şehir dışındada yakın mesafelere gidebilir mi onu hesaplamak...
  • Jeneratörün ne ürettiğinden çok bu araçtaki pilin şarj kapasitesi sınırlayıcı olan. Max giriş amperi ile 6 saat sanırım şarj süresi. Yani pil balans cihazının girişinde bir sınırlama mevcut.

    Piş değiştirme konusunda da bu konunun 2. sayfasındaki enginos beyefendinin mesajını okumanızı öneririm. İlgili kısımları kalın font ile işaretledim.

    quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    Herkese merhaba,

    Hobi olarak %100 elektrikli Linea çalışması yaptık ve sonunda iş hobi den ticari seri üretime dönüştü. Nasıl yaptığımızı da bu forumdan paylaştık.

    Buradaki konuda yazan bir arkadaşın daveti üzerine bende bu konuya yazıyorum. Kendisine nazik daveti için teşekkür ederim.

    Konuyu baştan sona okudum, Elektrikli Fluence kullandım, hatta serviste sökülmüş şekilde bir tanesini epey bir inceledim. Bu konuda geçen yazışmalarla ilgili olarak sizlerle kendi fikir ve bilgilerimi paylaşayım.

    Fluence ZE 2005-2007 yılların pil teknolojisiyle yapılmış bir araç. Yanılmıyorsam teknolojisinin bir kısmı Nissan dan bir kısmı da İsrailli Better Place firmasından alınma. Günümüz için teknolojisi çok eski. Bu aracın Renault gibi iyi bir marka için kesinlikle kötü bir başlangıç olduğunu düşünüyorum. İnsanların elektrikli araçlara yaklaşımını tereddütlü hale getirdi.

    Araç Makul sürüşte 100 km civarı menzil sağlıyor. Şarj süresi 6-8 saat aralığında. Şarjın süresini uzatıp kısaltan şey ise pilin kullanımı ve bir önceki şarjın şekli.

    Aracı ilk şarja taktığınızda aracın BMS i (pil yönetim sistemi) tüm pillerin seviyelerine bakar ve arada voltajı düşük pil var ise; önce voltajı yukarıda olan pillerin enerjisini harcayarak, düşük piller ile aynı seviyeye getirir. Bu işleme balans denir.
    Daha sonra yavaş yavaş pilin ısısını da kontrol ederek tüm pilleri birlikte şarj eder. Piller şarj olurken pilin kimyası, yapısı, yıpranma oranı sebebi ile hepsi aynı oranda dolmaz. Bazılarının voltajı diğerinden binde oranlarda farklı olur. BMS bu neden ile Piller dolduktan sonra tekrar balans işlemi yapar ve tüm pilleri dolu ve eşit hale getirir. İşte bu şarj başlangıcındaki balans ile şarj sonundaki balans süresi şarjın süresine etki eder.

    Eğer pillerin içinden biri veya birkaçı diğerlerine göre daha çabuk/geç şarj oluyor ise balans ihtiyacı daha fazla olacağından şarj süresi de uzuyor.
    Özellikle pilin sonuna kadar ve/veya şarjının yarım bırakılarak kullanıldığı durumlarda bir sonraki şarjda, balans süresi epey artıyor.

    Balans süresinin kısa olması ve şarjın daha hızlı yapılabilmesi için aracın pilini bitene kadar kullanmamak lazım.

    Fluence ZE nin pilinin değiştirilip yerine yenisinin yapılması teknik olarak mümkün ama bu işin maliyeti arabanın maliyetinden fazla olur. Sebebi ise BMS diğer yazılımların haberleşme sorunu.

    Araç ki beyin ve BMS mevcut pillere göre verileri okuyor. Pili değiştirdiğinizde mevcut BMS i kullanmak imkansız çünkü tamamen gömülü yazılım.
    Yeni pil ve bms inde aracın beyniyle haberleşmesi imkansız çünkü oda gömülü yazılım.


    Bu sorunların tamamı aşılsa bile araca şimdikinin 2 katı pil koymak lazım ki onun bedeli en az 20.000.usd tutar.
    Parayı harcarım, yazılımsal sorunları da çözerim derseniz, Renault hiç bir şeye karışamaz ama Tip Onay yönetmeliğine takılırsınız ve kontrol edecek olurlarsa aracı parka çekerler. Çünkü pilin güvenlik sertifikasının alınması, aracında tip onayının yenilenmesi gerekiyor.
    Bunlarda servet tutacağı için iş yapılabilir olmaktan çıkıyor.

    Elektrikli araçlar yokuş aşağı inerken vitesin boşa atılmaması gerekiyor.
    Renault Fluence ZE de ki regen sistemi eski nesil denilen sistem. Gaza ve frene basıncı algılayarak regen oranını otomatik arttırıp azaltamıyor. Bu yüzden kullanıcılar iniş sırasında ayağımı gazdan çekince araç yavaşlıyor, bende akıp gitsin diye boşa alıyorum diyorlar.

    Eğer yokuş aşağı giderken aracı boşa alırsanız regen denilen frenden geri kazanım sistemi devre dışı kalır ve boş yere enerji kaybedersiniz. Diyelim ki rampa aşağı iniyorsunuz, rampa iniş eğimi az olduğu için araç yavaşlıyor. Bu durumda çok az gaz vererek aracın hızını korumasını sağlamak lazım. Araç düz yolda 1 kilometrede 100 birim enerji harcıyorsa, siz gaza çok az bastığınız için hafif de olsa rampa inerken 60 birim tüketecektir. Bu da bir kazançtır.

    Elektrikli araçların menzilinin uzaması için,
    Gaza ani basmamak, vitesi boşa almadan sürmek, ve freni çok az kullanmak gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi avnenger -- 4 Mart 2016; 10:10:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: avnenger

    quote:

    Orijinalden alıntı: lacinalper


    quote:

    Orijinalden alıntı: avnenger

    hocam 220V kablo sanırım herkeste var, yoksa da atla deve değildir bir yerlerden bulunur diye düşünüyorum. asıl olay ev şarj istasyonu. onu 2500 e falan yapıyorlar ama onda da evinizde 3 faz elektrik varsa iş yapar tek fazda çok avantajlı değil.

    bu arada aynı araba mı bilmiyorum ama izmir li aracın ilanı yok bir tane istanbul da var, önden arkadan kazalı 31 küsür istiyor. aklıma izmir den 26 ya aldı istanbul da 31 e satmaya çalışıyor olabilir mi diye geldi.

    3faz da 3 zamanli tarife de mevcut bizde. Kablo da bulunur da vardir da o kadar km yapmis araclarda.

    Arabamdaki izmir ilani kalkmis.onun ön ve arka tamponda bariz boya gerektiren surtme izleri vardi. Bir de fluence ze nin yan aynalar siyahmis meger.diger ilanlarda da oylevoldugunu gorunce orjinaline baktim. Sanmistim ki dunku izmir ilaninda, aynalar sinyalli masrafli olunca kirik olani boyasiz ucuzuyla degismis.Yok yere adamin arabasini kotulemis gibi oldum,alinip ilani kaldirdi herhal burdan o mubarege sesleniyorum: kardes kusra bakma,aynalar orjinalmis.bak ben de izmirdeyim.eger vuruklar basitce kasko dosyasiyla giderilebilirse 23k ya anlasalim

    kablo bulamadın diyelim satın alma şansın var.
    http://www.ebay.com/itm/Renault-Fluence-ZE-Cable-de-recharge-vehicule-electrique-16A-Type-1-Type-2-5M-/281928645062?hash=item41a441b9c6:g:XggAAOSw--1WsylL

    asıl soru şu: pilin israilli üreticisi batmış dükkanı kapatmış (bkz: Better Place), pil giderse ne yapacağız? 8995$ para verip yenisini mi alacağız?http://store.evtv.me/proddetail.php?prod=Betterplace

    Benim aklımda şu da var aslında, ingiltere de 6000 pound a satılıyor bunlar ikinci elhttp://www.autotrader.co.uk/used-cars/renault/fluence sonuçta içten yanmalı motorlu bir araç da değil, vergi avantajı falan derken bunlardan gümrük yoluyla getirtilebilir mi acaba?

    Sayin avenger, forumlarda gormeyi arzulayip okumaktan zevk aldigim arastirmaci paylasiminiz icin sagolun

    Diger fluence ze konusuna pil hakkinda yazdiklariniz dusundurdu. Tasarlanan sistem iyiymis aslinda.biten pili istasyonda degis cabucak cik.ama olmamasi bunun,aracin kaderini olumsuz etkiliyor.pil yoksa,anlami yok bunun. Renault,ilk satin alan kullanicidan itibaren mi 10yil pil garantisi veriyor,hani ℅75altina dusunce degisim garantisi?yoksa,dendigi gibi her kullaniciyla yeni bir sozlesme yaptigini anladim tum sayfalari okuyunca.eger ki her yeni kullaniciyla 10yillik sure yenilenirse;bu sure icinde illaki bir aku degisimi garanti kapsaminda olur sanirim.olmadi diyelim ama 10yil suresi doluyor;10.yilin sonunda aileden birine araci devredip renaultla yeni 10yillik sozlesmeyle aku derdi olmadan omurluk yapilir arac.umarim her kullaciyla isme ozel sozlesme kismini dogru anlamisimdir. Oyleyse, ben de bu yonden katkida bulunmus olayim

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • lacinalper L kullanıcısına yanıt
    Aslında bu pil değişimi işi her elektrikli araç için -en azından günümüz alışkanlıkları düşünülünce- firmalar tarafından düşünülen bir olgu. Çünkü insanların zihninde "benzin biterse benzincide doldurur yola devem ederim, 2 saat şarj için beklemem" mantığı var. Tesla bu söze şöyle bir cevap vermiş:https://www.teslamotors.com/videos/battery-swap-event

    Renault bu işi harici bir firmaya yaptırmış olmanın acısını çekiyor şu anda. Garanti her üründe araç satışından itibaren başlar ama ortada bir sözleşme durumu olduğu için belki sözleşme yeniledikçe kullanım süresi boyunca garanti kapsamına alınabilirdi ancak artık sözleşmeler de -pil kirasının kalkmasıyla birlikte- geçerliliğini yitirdi. MAİS ten görüştüğüm yetkili, 2. el Fluence lerde pil kirası olmadığını, bu nedenle bir sözleşme de olmayacağını söyledi telefonda. (Ankara MAİS den bir bayanla görüştüm) Yani artık ne garanti var ne yedek parça. Kaç serviste elektrikli arabadan anlayan personel var o da ayrı muamma.

    Benim de aklımdaki soru, %75 in altına inince ne olacak, buna MAİS bir cevap vermiyor, ellerinde yedek pil de yok anladığım kadarıyla. Pil satın alma imkanım var mı dedim, biz pil satış ve kira ile hiç ilgilenmedik, ORFİN ile görüşün dediler, ORFİN den kimseye ulaşamadım. Web sitelerinde 2 telefon var, birini kimse açmıyor, diğeri de sadece borç sorgulamak için. Ulaşabileceğim bir telefon bilen varsa lütfen paylaşsın.

    Bu durumda bu arabayı alanlar/alacaklar için benim aklımda iki yol var. Ya avrupa da perte hurdaya çıkmış araç pili araştıracaklar, ya da bu aracın Samsung/Renault işbirliğiyle üretilen kardeşinin peşine düşecekler. Korece bilmiyorum ama bakmak isterseniz buradan buyrun:http://www.renaultsamsungm.com/2016/vehicle/sm3ze.jsp Sitedeki pil fotoğraflarına bakınca BetterPlace pillerine çok benzediğini (en azından dış yapı olarak) fark ettim. Belki başka bir firmanın ürettiği Fluence ile de uyumlu bir pildir, bilemem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: avnenger

    Aslında bu pil değişimi işi her elektrikli araç için -en azından günümüz alışkanlıkları düşünülünce- firmalar tarafından düşünülen bir olgu. Çünkü insanların zihninde "benzin biterse benzincide doldurur yola devem ederim, 2 saat şarj için beklemem" mantığı var. Tesla bu söze şöyle bir cevap vermiş:https://www.teslamotors.com/videos/battery-swap-event

    Renault bu işi harici bir firmaya yaptırmış olmanın acısını çekiyor şu anda. Garanti her üründe araç satışından itibaren başlar ama ortada bir sözleşme durumu olduğu için belki sözleşme yeniledikçe kullanım süresi boyunca garanti kapsamına alınabilirdi ancak artık sözleşmeler de -pil kirasının kalkmasıyla birlikte- geçerliliğini yitirdi. MAİS ten görüştüğüm yetkili, 2. el Fluence lerde pil kirası olmadığını, bu nedenle bir sözleşme de olmayacağını söyledi telefonda. (Ankara MAİS den bir bayanla görüştüm) Yani artık ne garanti var ne yedek parça. Kaç serviste elektrikli arabadan anlayan personel var o da ayrı muamma.

    Benim de aklımdaki soru, %75 in altına inince ne olacak, buna MAİS bir cevap vermiyor, ellerinde yedek pil de yok anladığım kadarıyla. Pil satın alma imkanım var mı dedim, biz pil satış ve kira ile hiç ilgilenmedik, ORFİN ile görüşün dediler, ORFİN den kimseye ulaşamadım. Web sitelerinde 2 telefon var, birini kimse açmıyor, diğeri de sadece borç sorgulamak için. Ulaşabileceğim bir telefon bilen varsa lütfen paylaşsın.

    Bu durumda bu arabayı alanlar/alacaklar için benim aklımda iki yol var. Ya avrupa da perte hurdaya çıkmış araç pili araştıracaklar, ya da bu aracın Samsung/Renault işbirliğiyle üretilen kardeşinin peşine düşecekler. Korece bilmiyorum ama bakmak isterseniz buradan buyrun:http://www.renaultsamsungm.com/2016/vehicle/sm3ze.jsp Sitedeki pil fotoğraflarına bakınca BetterPlace pillerine çok benzediğini (en azından dış yapı olarak) fark ettim. Belki başka bir firmanın ürettiği Fluence ile de uyumlu bir pildir, bilemem.

    Onu soracaktim,peki ranault ne der bu aku isine sordunz mu diyecektim ama maalesef demek koskoca renault fiattan beter cikti.bizde 2006dan beri severek kullandigimiz fiat idea var.fiat talep gormediginden galiba 2007de turkiyeye sokmadi bu ideayi.kendi has parcasi gerekince bulunuyor.kapi kilidi mesela,yan sanayisi cikmasi yok 500tl tanesi. Renaultsa, akusuz olmazsa olmaz bu araci sokaga attiriyor hurda niyetine.olmasi gerekense sudur,aslinda renaultun ettigi skandaldir.nasil ki bir partideki uretilen aractaki kronik ariza sebebiyle geri cagriliyorsa;akusu tedarik edilemeyen bu ze yi sifir emisyon masaliyla musallat eden renault da geri cagirip bedel iadesi yapmali.Diger yolu da, madem sozlesmeyle sahip cikamiyorsa, kaskolu aracin akusune dogru hasar verdirip sigoirtadan karsilatmak.zaten aku degeri kaskodaki arac degerine kiyasla goze batiyorsa ortalama arac rayic bedeli geri alinir. Oyle ya da boyle, alasim var bu araci. Arastirmaya devam. Bu arada siz de mi İzmirdensiniz?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • lacinalper L kullanıcısına yanıt
    Açıkcası pil konusunda suçu MAİS e armamak lazım hemen. Sonuçta pil firmasının batması işleri bu noktaya getirdi. bilinen şu ki şu anda ellerinde yedek pil yok, ama ihtiyaç olması halinde bir yerlerden temin edilebilir mi onu bilmiyorum.

    ben Ankara'dayım, şu pil işi ile ilgili bir alternatif bulabilirsem ve 28 bin civarına da bir araç denk getirirsem almayı düşünüyorum.

    aslında şu an fransa dan ikinci el elektrikli araba getirilebilir mi onu araştırıyorum. elektrikli araçların ötv si çok düşük olduğu için makul fiyatlara bu iş çözülebilir. 5000€ ya dynamic paket deri koltuklu z.e. ler var 30bin km civarı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • avnenger A kullanıcısına yanıt
    Konuyu hortlatayım bu kadar zaman sonra.

    piyasada 50'den aşağı ZE yok şu anda. Mais'in hemen her yerini aradım, düzgün bilgi de alamıyorum. Kimi diyor pil araç sahibinin oldu, kimi diyor 5 sene garanti, kimi diyor 10 sene garanti, kimi diyor Orfin karar veriyor pil kirasına.. Yani resmi bir yetkili bulamadım, bulabilen var mı?
  • mustafakaplan kullanıcısına yanıt
    o araca 50 bin vermek tek kelime ile delilik 2 ay öncesine kadar malum sitede 70 bine zoe satılıyordu
  • mustafakaplan kullanıcısına yanıt
    Hocam pilin mülkiyeti sizin değil, garantisi 10 yıl. Pil kirası olmadığı için 2. el satışta sözleşme evrak vs. işleri olmuyor ama servise giderseniz pil seri numarası kaydını alıyorlar.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.