Şimdi Ara

Renault araçlara neden teneke deniyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
0
Favori
7.530
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Renault anladığım kadarıyla maliyetten kısıp rekabet ederek fiyatı düşük tutma ve bu sayede ucuz olmaya çalışan bir marka gibi bir intiba bırakıyor bende her aracında.
    Aslında sorun yaşamadım diyebilirim ama şu kaportayı neden teneke gibi yapıyor bir türlü anlamıyorum. Kendim de bir clio 4 dizel kullanıcısıyım mesela bir fiesta polo i20 gibi araçların kaporta maşallah taş gibi clio ya kıyasla. Bunun bir açıklaması olmalı bence. Ağırlığı düşürmek amaçlı olamaz zira ruhsatta 1150 kilo yazıyor yani i20 hariç emsallerine göre hafif değil aynı ağırlıkta. Bunu açıklayacak tecrübeli arkadaşlar varsa şimdiden teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Renonun arabalari baya dayanikli aslinda. Ancak zayif ve kalitesiz hissettiriyor nedense...

    Saglam olmak ayri sey saglam oldugunu hissettirmek ayri sey. Japon arabalari da teneke gibi hissettiriyor ama milyon km bana misin demiyor. Bazi alman arabalari da tok ve agir hissettiriyor ama birkac yilda dagiliyor.

    Ozellikle almanlarin otomobilleri tasarlarken ayri bir hissiyat ekibi var. Olmadik testler uyguluyorlar ve bir mekanizmanin duyulur sesini bile daha hos olabilecek sekilde degistirmeye arge yapiyorlar...

    Mesela ayni agirlikta surucu kapisini ayni arabaya bir fransiz mentesesi ile tak bu kapilar tuy gibi teneke dersin. Ama ayni kapiyi alman mentesesi ile tak ulan bu kapi kale gibi agir dersin. Halbuki keramet mentesede

    Alman muhendisligi iste boyle birsey. Sana ayni seyi daha iyi hissettirmeye kafa yoruyor bu adamlar...
    Dışının teneke olması önemli değil seni ne kadar koruyabildiği önemli renaultun araçlarıda testlerde diğer dünya rakipleri ile aynı puanları almakta belki teneke görüntüsü verebilir ama servisde işin olduğunda x bir markada daha fazla para vererek parça vs. İşlem yapıyorsun ayrıya yeni modellerindede gayet başarılı kalitede ben renaultu seviyorum ülkemiz için en ideal marka olduğunu düşünüyorum sonrada vw
    'Teneke' denilen Renault EuroNcap testlerinde sağlamlığını gayet güzel gösteriyor senelerdir. Renault, otomotiv dünyasına bir çok yenilik ve teknoloji katmıştır. Yok kaportası ince, kaza yapınca dağılıyor vs. gibi yorumlarla bilirkişilik yapılacağına bu işi yıllardır test olarak düzenleyen EuroNcap bu araçlara 5 yıldız veriyor, buna bakmak lazım. Belli bir kilometre hız üzerinde hiç bir aracın garantisi de yok zaten. Çoğu kişi sağlamlığı tok kapı sesi, yumuşak malzeme vs. olarak algılıyor. Açıkcası bu özellikler de artık Renault'da mevcut, güncel C ve üstü segment araçlarına bakılırsa anlaşılır. Herkesin önceliği farklı, herkese bu konuda saygı duymak gerekir. Renault; motor, mekanik, donanım, ekonomiklik, tasarım(göreceli), servis hizmeti konusunda ön planda olan bir marka. Başka öncelikleri olan başka firmayı tercih eder. Ancak Renault'u tercih edenle alay geçmek veya markanın araçların 'teneke' demek 'yav he' diyilip geçilecek cinsten yorumlar.
    O arabayı sağlam yapan o sac değildir bu 1.

    Şanzımanı sıkıntılı. Motoru kronik sorunlu diyebileceğin bir renault belki hiç çıkmaz.

    Araçtan be beklediğine bakar. Megane ve Talismanı artık bu işten çıkarıyorum çünkü gerçekten olmuş bu arabalar. Bu adam sorunsuz ucuz ve yakıtı güzel araç yapıyorlar.

    Adamların öyle clio 4 yaptık. Üst düzey sürüş konforu mükemmel yol tutuşu gibi vaadi yok yani. Mükemmel malzeme kalitesi vaad etmiyor. Sorumsuzluk ve düşük balım maliyeti vaad ediyor.

    Yere göğe sığmayan kendini premium sanan vw gibi kendini şişirmiyor.
    Bence teneke denmesinin sadece kaporta ile alakası yok; malzeme kalitesi, sürüş hissiyatı, yol tutuşu kısacası her yönü ile vasat bir marka olduğu için insanlar teneke diyor.

    Güvenlik konusunda ise bazı modelleri idare eder, bazı modelleri ise resmen canlı tabut ama istisnasız tüm renaultlar kaza yaptığında kabak çiçeği gibi açılıyor. Gereğinden fazla dağılıyor yani, Allahtan parçası ucuz.
  • Tok kapı sesli arabam var diyebilmek için araçlara ederinden fazla para verenler aynı donanımı başka markalarda daha ucuza alanların araçlarına sürekli teneke der.

    Kaporta sac kalınlığı kaza anında bakılacak ilk etken değildir öncelik şasi vb. gibi konulardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnderGelişenOsasunaAtağı -- 24 Ağustos 2019; 22:5:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnderGelişenOsasunaAtağı

    Tok kapı sesli arabam var diyebilmek için araçlara ederinden fazla para verenler aynı donanımı başka markalarda daha ucuza alanların araçlarına sürekli teneke der.

    Kaporta sac kalınlığı kaza anında bakılacak ilk etken değildir öncelik şasi vb. gibi konulardır.
    Haklısınız ama neden kaporta bariz şekilde zayıf zorlasanız çöküyor durumda fiili olarak kullanıyorum, ayrıca iç mekanda kullanılan malzeme çocuğa alınan Çin malı plastik oyuncak gibi çok kalitesiz plastik aksam var maliyet odaklı sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Renonun arabalari baya dayanikli aslinda. Ancak zayif ve kalitesiz hissettiriyor nedense...

    Saglam olmak ayri sey saglam oldugunu hissettirmek ayri sey. Japon arabalari da teneke gibi hissettiriyor ama milyon km bana misin demiyor. Bazi alman arabalari da tok ve agir hissettiriyor ama birkac yilda dagiliyor.

    Ozellikle almanlarin otomobilleri tasarlarken ayri bir hissiyat ekibi var. Olmadik testler uyguluyorlar ve bir mekanizmanin duyulur sesini bile daha hos olabilecek sekilde degistirmeye arge yapiyorlar...

    Mesela ayni agirlikta surucu kapisini ayni arabaya bir fransiz mentesesi ile tak bu kapilar tuy gibi teneke dersin. Ama ayni kapiyi alman mentesesi ile tak ulan bu kapi kale gibi agir dersin. Halbuki keramet mentesede

    Alman muhendisligi iste boyle birsey. Sana ayni seyi daha iyi hissettirmeye kafa yoruyor bu adamlar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İçeride kullanılan plastik model ve donanım ile ilgili , bir talisman kaleos a bindiğin zaman plastik çok nadir iken clio symbol ise plastik aksam fazladır.Teneke model her markada var.Genelde clio gibi arabalara binildigi için akıllarda hep teneke kalmış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • işçilik farkı var ufak detaylar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnderGelişenOsasunaAtağı

    Tok kapı sesli arabam var diyebilmek için araçlara ederinden fazla para verenler aynı donanımı başka markalarda daha ucuza alanların araçlarına sürekli teneke der.

    Kaporta sac kalınlığı kaza anında bakılacak ilk etken değildir öncelik şasi vb. gibi konulardır.
    1.2 Clio otomatik olmuş 130 bin hala ederinden fazla para diye başka markalara laf atıyorsunuz

    Gören de Renault'un Volvo gibi araçlar yaptığını sanacak. Fluence'in kapısını açıp kapatan ve ohaaa kapıyı kırdım demeyen varsa telefon alacaaaaam ona



    Hatta şöyle bir rivayet bulunuyor:

    Renault mühendislerine sormuşlar:
    - Dünyanın diğer önde gelen otomobil üreticileri estetiğe önem veriyorlar siz neden bunu göz önüne almıyorsunuz.
    Renault mühendisleri:
    - Biz çeliğe ancak bu kadar şekil verebiliyoruz diye cevap vermişlerdir.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 24 Ağustos 2019; 22:36:57 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Renault twingo neden alınmaz ?
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • baltalı_ilah kullanıcısına yanıt
    Kahve dedikodusu bence.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Renault sağlamlık konusuna fransız kalmış..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam merhabalar. Bu yaz boyunca bir çok yol yaptım ve malasef bu orantıda kaza vakası gördüm.

    Gördüğüm çoğu vakadaki izlenimlerim renonun kaportası hemen bükülüyor. En net hatırladığım ve şok olduğum önden arkaya doğru linea-yaris(2005)-fluence bir zincirleme sadece maddi hasarli kaza gördüm. Fluence arkadan çarptığı yarisin bagaj kapağında çizik dahi olmadığı halde fluencein motor yürümez hale gelmişti.

    Gene taunusun fluence'e arkadan vurduğu bir kaza vardı. Taunusun kaporta göçtü epey ama sol şeritten emniyet şeridine geçebildi yani motor çalışır halde idi hayret ettim çalıştığına lakin vurduğu fluencede bagaj kalmamıştı.

    Kazalar her ne kadar ölümsüz de olsa ufacık olayda büyük zararlar görebiliyor. Tamam kaza için bir sürü senaryo olabilir bahsettiğim olaylarda reno tamamen dezavantajlı araç olabilir lakin gözümle gördüğüm bu tarz olaylar için tekrar sağlamlığını kabullenebileceğim zor gibi. Bu bahsettiklerimi de başka birine örnek vererek kaportası çöp demek mantıklı değil elbet. Yaşadıklarımın bende olan yansıması bu şekilde sadece.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu forumda herkez her araba için birşeyler sallıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Neden mi?

    Ağzı olan konuşuyor da ondan...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 'Teneke' denilen Renault EuroNcap testlerinde sağlamlığını gayet güzel gösteriyor senelerdir. Renault, otomotiv dünyasına bir çok yenilik ve teknoloji katmıştır. Yok kaportası ince, kaza yapınca dağılıyor vs. gibi yorumlarla bilirkişilik yapılacağına bu işi yıllardır test olarak düzenleyen EuroNcap bu araçlara 5 yıldız veriyor, buna bakmak lazım. Belli bir kilometre hız üzerinde hiç bir aracın garantisi de yok zaten. Çoğu kişi sağlamlığı tok kapı sesi, yumuşak malzeme vs. olarak algılıyor. Açıkcası bu özellikler de artık Renault'da mevcut, güncel C ve üstü segment araçlarına bakılırsa anlaşılır. Herkesin önceliği farklı, herkese bu konuda saygı duymak gerekir. Renault; motor, mekanik, donanım, ekonomiklik, tasarım(göreceli), servis hizmeti konusunda ön planda olan bir marka. Başka öncelikleri olan başka firmayı tercih eder. Ancak Renault'u tercih edenle alay geçmek veya markanın araçların 'teneke' demek 'yav he' diyilip geçilecek cinsten yorumlar.




  • Reno'ya teneke demek pek doğru olmaz. Clio'ların ön çamurluklarına, megane 4 hb'in bagaj kapağına filan tıkırdayınca metal sesi bile gelmiyor.

    Asıl teneke Fiat'tır bana göre. Direk 4x2x2 m3'lük metal parçasını alıp mağara adamı gibi yontarak arabayı yaptıklarını düşünüyorum. Ürettikleri araçlar rakiplerine göre çok çok daha ağır. +200, +400 kg fazla ağırlıklardan bahsediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hafiflik ve dolayısıyla performans ve yakıt ekonomisi amaçlanmış olabilir. Ayrıca renault araçların güvenlik puanları fena değildir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Dışının teneke olması önemli değil seni ne kadar koruyabildiği önemli renaultun araçlarıda testlerde diğer dünya rakipleri ile aynı puanları almakta belki teneke görüntüsü verebilir ama servisde işin olduğunda x bir markada daha fazla para vererek parça vs. İşlem yapıyorsun ayrıya yeni modellerindede gayet başarılı kalitede ben renaultu seviyorum ülkemiz için en ideal marka olduğunu düşünüyorum sonrada vw

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dışının teneke olması önemli değil seni ne kadar koruyabildiği önemli renaultun araçlarıda testlerde diğer dünya rakipleri ile aynı puanları almakta belki teneke görüntüsü verebilir ama servisde işin olduğunda x bir markada daha fazla para vererek parça vs. İşlem yapıyorsun ayrıya yeni modellerindede gayet başarılı kalitede ben renaultu seviyorum ülkemiz için en ideal marka olduğunu düşünüyorum sonrada vw

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teneke olarak nitelendirdiğiniz Clio 4 B segmentinde 2012 yılından beri 4 Airbag, ESP donanımını standart olarak sunan tek marka. Hala sıfır alacağınız Polo, İ20 ve Fiesta(eski kasa) standart olarak 2 hava yastığı ile geliyor.
  • Yav arkadaş bu arabalar Euro NCap’te 5 yıldız almıyor mu ? Zaten Avrupa araçları bunlar, belli bir güvenlik kalitesinde olmak zorundalar. Ee daha tartışmaya ne gerek var, yok teneke yok plastik diye ? Araba 5 yıldız almış daha ne yapsın ? Biz de zamanında 206 vardı, herkes 206’ya teneke filan der. Bir kaç kere çok saçma kazalar atlattık ama çok şükür araba bizi gayet güzel korumuştu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnderGelişenOsasunaAtağı

    Tok kapı sesli arabam var diyebilmek için araçlara ederinden fazla para verenler aynı donanımı başka markalarda daha ucuza alanların araçlarına sürekli teneke der.

    Kaporta sac kalınlığı kaza anında bakılacak ilk etken değildir öncelik şasi vb. gibi konulardır.
    Benim kapı sesim tok değil ama en yüksek çocuk korumasına sahibim. Seat Leon

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.