Şimdi Ara

Rektefiye edilmiş yeni motor ve bazı sorunlar...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
1
Favori
19.821
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba...

    Aracın motoru yeni rektefiye oldu daha 200 kmde öncelikle bunu belirtiyim.


    Biraz önce eve gelirken yokuşta bi anda elfreni lambasına benzeyen ama elfreni lambasının 2 sağında yanan lambayı gördüm aynaya bi baktım bu arada arka taraf duman altı sanki araba yanıyor gibi duman atıyordu bembeyaz.

    Bu esnada yokuş çıkıyordum 3bin devir civarı çeviriyordum fazlası yoktu.yokuşu tamamladıktan sonra ikaz lambası kesildi duman atma durdu.

    Şuanda eve geldim ve kaputu açtım bi suyuna bakıyım dedim motor sıcaktır yavaş yavaş açıyım dedim ama kapağı bi açtım yarım litreye yakın su eksiltmiş ve kaynama vs hiçbirşey yok. suyu ekledim kapattım geri kapağı. üst kısımda yağ vs hiçbirşey yok tertemiz.


    araç volvo s40 1.8 motor . rektefiye sonrası benzinle kullanıyorum sizce sorun nerde olabilir?







  • Hocam geçmiş olsun. Anlattıklarınıza bakılırsa aracınız soğutma suyunu yanma odasında yakıp dışarı atıyor. Su eksiltmesi ve bembeyaz ve fazla egzoz gazı bu yüzden. Muhtemelen motoru toplarken silindir kapak contası hasar gördü ya da hasarlı conta ya da silindir kapağı kontrol edilmeden toplandı.
    Yani işin özü silindir kapağında ya da contasında büyük ihtimalle sıkıntı var.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Rektefiye Edilmiş Yeni Motor ve Olası Sorunlar

    Yeni bir motor taktırdıktan sonra aracınızın duman atması, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilecek yaygın bir sorundur. İşte olası nedenlerden bazıları:

    • Motor Yapımında Kullanılan Yağın Kalitesi: Rektefiye esnasında kullanılan yağın kalitesiz olması, duman atmasına neden olabilir.
    • Piston Segmanlarının Arızalı Olması: Piston segmanları motorun silindirlerindeki sıkıştırmayı sağladığından, arızalı olmaları duman atmasına yol açabilir.
    • Valf Sızdırmazlığının Bozulması: Valfler düzgün kapanmazsa, motor yağının yanma odasına kaçmasına ve duman atmasına neden olabilir.
    • Turboşarj veya Süperşarj Arızası: Turboşarj veya süperşarj??? arızası duman atmasına neden olabilir.
    • Yakıt Enjeksiyon Sistemi Sorunları: Yakıt enjeksiyon sistemindeki sorunlar, yakıtın yanlış oranda yanmasına ve duman atmasına neden olabilir.

    Aracınız rektefiye edildikten sonra duman atıyorsa, sorunun nedenini belirlemek için bir otomobil tamircisine başvurmanız önemlidir. Zamanında onarım, daha ciddi sorunların gelişmesini önlemeye yardımcı olabilir.

    İşte yeni motor takılan bir aracı kullanırken dikkat etmeniz gereken bazı ipuçları:

    • İlk 500-1000 kilometre boyunca aracı düşük devirlerde kullanın.
    • Motoru aşırı zorlamayın.
    • Motor yağını ve yağ filtresini önerilen aralıklarla değiştirin.
    • Aracınızda anormal sesler veya duman fark ederseniz, derhal bir tamirciye başvurun.

    Rektefiye edilmiş yeni motorunuzun uzun yıllar sorunsuz bir şekilde çalışmasını sağlamak için bu ipuçlarını izleyerek aracınızın bakımını özenle yapabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Sorun nerede bilmiyorum ama sıcak motora su takviyesi yapılmaz. Motor soğur, su durumuna bakılır öyle eklenir. Motor sıcak ve soğukken genleşme kabında ki su farklılık gösterir. Bunların haricinde asıl sorun neden, nerden su kaçırdığı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam geçmiş olsun. Anlattıklarınıza bakılırsa aracınız soğutma suyunu yanma odasında yakıp dışarı atıyor. Su eksiltmesi ve bembeyaz ve fazla egzoz gazı bu yüzden. Muhtemelen motoru toplarken silindir kapak contası hasar gördü ya da hasarlı conta ya da silindir kapağı kontrol edilmeden toplandı.
    Yani işin özü silindir kapağında ya da contasında büyük ihtimalle sıkıntı var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bedaesoldier

    Sorun nerede bilmiyorum ama sıcak motora su takviyesi yapılmaz. Motor soğur, su durumuna bakılır öyle eklenir. Motor sıcak ve soğukken genleşme kabında ki su farklılık gösterir. Bunların haricinde asıl sorun neden, nerden su kaçırdığı.

    hocam arabayı her park ettiğimde bakıyorum altında yağ tarzı birşey var. en sonunda altına kağıt koydum.

    kağıda baktığımda antifriz olduğunu anladım. Kaçak tam olarak dolum noktasının altındaki hortumdan gidiyor.

    ama şöyle bir durum var. Araba şu havalarda bile çabucak fan açıyor. Eski haliyle bile bu kadar fan açmıyordu motor çok sıcak muhtemelen.


    Bugün duman atması işkillendirdi beni. Bu yağ olayını ustaya sürekli resim olarak attım usta kullanmaya devam et nerden geldiğini anlayalım diyip duruyordu.

    yarın sabahtan götüreceğim arabayı. birde sağlam olsun diye 3 hafta bekledik bir motorun yapılmasını...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxkowboyxx

    Hocam geçmiş olsun. Anlattıklarınıza bakılırsa aracınız soğutma suyunu yanma odasında yakıp dışarı atıyor. Su eksiltmesi ve bembeyaz ve fazla egzoz gazı bu yüzden. Muhtemelen motoru toplarken silindir kapak contası hasar gördü ya da hasarlı conta ya da silindir kapağı kontrol edilmeden toplandı.
    Yani işin özü silindir kapağında ya da contasında büyük ihtimalle sıkıntı var.

    sıvı conta bile kullanılmış motorda dışardanda açık bir şekilde görünüyor. en sağlamı bu olduğunu biliyorum.

    banada contada sorun var gibi geliyor. yarın götüreceğim hayırlısı bakalım. canımı sıktı 2 gün önce servisten çıkan aracın böyle olması...
  • Hocam yukarda biri daha yazmış motor toplanırken silindir kapağı kontrol edilmeden toplanmış olabilir. Silindir kapak contasında da sıkıntı olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Silindir kapağı takilirken sökülürken ya hasar aldi ji bence zayif ihtimal. Ya da contada sıkıntı var ki %90 contada sıkıntı. Burdan su antifiriz kaçıp silindirde yanıyor. Su eksilip beyaz duman atıyor arac. Su eksilmesine bağlı fanın dereye girmesi de bunu kanıtlıyor zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Genlesme kabinda catlak vardi ordan ve hortumlarin biri gevsemis ordan atmis suyu. Arabayi kaldirdik egzozun disinda arabanin ortalarinda bile antifriz vardi. Hortumlari degistirdi usta bakalim ne olacak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam ne kadar masraf ettiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Hocam ne kadar masraf ettiniz?

    şuanki toplam masrafı 4200 tl
  • arkadaşlar içinizde rektefiye ustası varsa bir şey soracağım soru şu aracimdan sabah ilk çalıştırmada mavi duman atıp bir dakika içinde dumanı kesiyordu ısındıktan sonrada hafif gazda tekleme oluyordu silindir kapağını söktürüp reketefiyeye gönderdik rektefiyeci bu kapak çatlak olmaz yeni kapak almak lazım dedi bizde yeni kapak aldık eski kapağı geri getirmesini söyledik kapak geldikten sonra birde baktıkki kapağın yüzeyinde onlarca noktalama işareti var açıkçası noktayla kapağın yüzeyini delik deşik etmişler .sizce bunun anlamı nedir rektefiyeci müşterisinin malına onun bigisi olmadan nasıl zarar verir.siz bu işe ne dersiniz
  • Arkadaşlar Merhaba, Arkadaşın sorununa benzer bir sorun da benim başıma geldi. Yeni konu açmak istemedim.

    Her neyse,

    Aracım 2005 model Kia picanto benzinli. Arac 252000de ve aracı rektifiye soktum. Motor yenilendi, ustadan aldım 1 gün kullandım ilk etapta el freni çekili olmadığı halde sürüşteyken el freni uyarısı veriyordu giderken bu ikaz lambası kayboldu, daha sonra arkadaşın dediği gibi bir kaç yokuş çıktım ama çok fazla yokuş yoktu. Son aşamada durduğumda vites boştayken kaputtan beyaz duman yükseliyordu biraz da koku vardı. O şekilde aracı park ettim bıraktım. Yarın tekrar rektifiye yapan ustaya götüreceğim sizce sorun nedir? Dumanın geliş yerine baktığımda sanki motorun alt tarafından geliyor gibiydi.
  • salihata S kullanıcısına yanıt
    Koku nasıl bir kokuydu?
    Şanzımandan geliyor olabilir mi?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hocam koku balata yandığındaki kokunun hafifi gibiydi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • salihata S kullanıcısına yanıt
    Tahmin ettiğim gibi, koku şanzımandan. Eğer zorlandıysa çok ısındığı için böyle olmuştur. Aman dikkat. Ben de yaşadım böyle birşey ve ne olur ne olmaz diye baskı balata değiştirdim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hocam teşekkür ederim. Peki bu durumda ne yapmalı? Bu sorun devam eder mi dersin?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • salihata S kullanıcısına yanıt
    Hocam tam olarak bilemiyorum ben baskı balata değişimi en mantıklı olanı, istenmedik bir durumda bitsin istemediğim için değiştirmiştim. Bir süre daha belki sıkıntı olmaz, belki bir daha zorlanmazsa hiç olmaz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: salihata

    Arkadaşlar Merhaba, Arkadaşın sorununa benzer bir sorun da benim başıma geldi. Yeni konu açmak istemedim.

    Her neyse,

    Aracım 2005 model Kia picanto benzinli. Arac 252000de ve aracı rektifiye soktum. Motor yenilendi, ustadan aldım 1 gün kullandım ilk etapta el freni çekili olmadığı halde sürüşteyken el freni uyarısı veriyordu giderken bu ikaz lambası kayboldu, daha sonra arkadaşın dediği gibi bir kaç yokuş çıktım ama çok fazla yokuş yoktu. Son aşamada durduğumda vites boştayken kaputtan beyaz duman yükseliyordu biraz da koku vardı. O şekilde aracı park ettim bıraktım. Yarın tekrar rektifiye yapan ustaya götüreceğim sizce sorun nedir? Dumanın geliş yerine baktığımda sanki motorun alt tarafından geliyor gibiydi.
    Ben konuya yazmamisim ama ekleyeyim.

    Sarj dinamosunda bir hata yapmislar araba 3bin devirin ustunde 17volta kadar cikiyordu. Sizin bahsettiginiz gibi unlem isareti cikiyordu. Sarj dinamosunun diot tablosu degisti duzelmisti. Halen araci kullanmaktayim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Takip

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhabalar,


    2012 model Citroen C4 1.6 e-hdi MCP şanzımanlı bir aracım var. Geçenlerde conta yaktı ve motor rektefiyeye gitti. Her parça orijinal olarak değişti. Motor yapıldıktan sonra aracım 1. ve 2. viteste daha çok hissediliyor 2.000 devirdeyken ayağımı gazdan çektiğimde öne yığılma yapıyor. Çok sert bi şekilde yapıyor hatta. 2 kez fren yapıp bırakıyormuş gibi hissediyorum resmen. Daha öncesinde hiç böyle bi sıkıntı yoktu.


    Bu mevzuyu sanayide motoru yapan elemanlara götürdüğümde ise 'Citroen Peugeot grubu araçlar bu silkelemeyi yapıyor. Gayet normal.' şeklinde bi geri dönüş aldım. Ancak söylediğim gibi conta yakmadan önce aracın motorunu dağıtmadan önce hiç bir sıkıntısı yoktu. Gayet de severek kullanıyordum. Bu mevzu hakkında bilgisi olan, MCP şanzımandan anlayan usta tanıdığı olan var mı acaba? Özellikle Antalya civarı olursa çok iyi olur.


    İyi forumlar diliyorum.





  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.