Şimdi Ara

Rakım, Yakıt Tüketimini Etkiler mi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
1
Favori
2.882
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dün gece birisi şehirler arası otobüs şoförü, diğeri uluslarası tır şoförü iki akrabamla muhabbet ediyorduk. Arabistan tarafında araç hiç yakmıyor gibi birşey söyledi, devamında deniz seviyesinde yakıt tüketimi çok fark ediyor gibi bir muhabbet oldu. Acaba bu doğru mu, bana çok enteresan geldi..



    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jowood1

    Dün gece birisi şehirler arası otobüs şoförü, diğeri uluslarası tır şoförü iki akrabamla muhabbet ediyorduk. Arabistan tarafında araç hiç yakmıyor gibi birşey söyledi, devamında deniz seviyesinde yakıt tüketimi çok fark ediyor gibi bir muhabbet oldu. Acaba bu doğru mu, bana çok enteresan geldi..

    Doğru. Deniz seviyesinde oksijen miktarı fazladır. Yükseldikçe azalır. Ne kadar çok oksijen o kadar verimli yanma.

    Tabi sıcaklık da önemli 10-15 santigrat derece en uygunu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    ---BEJ---
  • Arabistan'da yakıt ucuz olduğu için cep yakmadığından demiştir şoför abi:) Ben öyle olduğunu düşünmüyorum.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arabaport

    Arabistan'da yakıt ucuz olduğu için cep yakmadığından demiştir şoför abi:) Ben öyle olduğunu düşünmüyorum.

    yok ben o taraflarda suriye'de fln ucuz, mutlaka fulluyorsunuzdur dedim. orda yakmıyo ki hiç meret fulleyelim dedi :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jowood1 -- 9 Ocak 2014; 0:22:20 >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arabaport

    Arabistan'da yakıt ucuz olduğu için cep yakmadığından demiştir şoför abi:) Ben öyle olduğunu düşünmüyorum.

    _____________________________
    Volkswagen Passat B8 1.4 TSi 150 HP DSG - HIGHLINE -
  • Asıl deniz seviyesinden yukarı çıktıkça oksijen azaldığından motor güçsüzleşir çekmez olur. Bu da sürekli zengin karışım manasına geleceğinden yakıt sarfiyatı artar.

    İlave olarak o bölgede rüzgarla toz bulutu gibi taşınan sarı kum ve toz vardır. O partiküller hava filtrelerinin çabuk tıkanmasına neden olur. Bu da performansı düşürürken tüketimi artırır. Çünkü araç gitmiyor diye daha fazla gaza yüklenirsiniz.

    O kişi fiyatından ötürü yakmıyor demiştir.
    _____________________________
  • bu durumu çok test ettim dedi ama, 60 ülke gezmiş anlattığı yaşantılarını heyecanla dinlerken ben bu konuyu fazla kurcalama fırsatı bulamadım :)
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Hakikaten arabistan da neden tır kafası ile gezen insan yok.. Merak ettim bak şimdi... Ben olsam gezerdim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -alize-


    quote:

    Orijinalden alıntı: jowood1

    Dün gece birisi şehirler arası otobüs şoförü, diğeri uluslarası tır şoförü iki akrabamla muhabbet ediyorduk. Arabistan tarafında araç hiç yakmıyor gibi birşey söyledi, devamında deniz seviyesinde yakıt tüketimi çok fark ediyor gibi bir muhabbet oldu. Acaba bu doğru mu, bana çok enteresan geldi..

    Doğru. Deniz seviyesinde oksijen miktarı fazladır. Yükseldikçe azalır. Ne kadar çok oksijen o kadar verimli yanma.

    Tabi sıcaklık da önemli 10-15 santigrat derece en uygunu.

    Yukseldikce oksijen artar. Bu yuzden arac gitmez. Me kadar az oksijen, o kadar verimli motor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061


    quote:

    Orijinalden alıntı: -alize-


    quote:

    Orijinalden alıntı: jowood1

    Dün gece birisi şehirler arası otobüs şoförü, diğeri uluslarası tır şoförü iki akrabamla muhabbet ediyorduk. Arabistan tarafında araç hiç yakmıyor gibi birşey söyledi, devamında deniz seviyesinde yakıt tüketimi çok fark ediyor gibi bir muhabbet oldu. Acaba bu doğru mu, bana çok enteresan geldi..

    Doğru. Deniz seviyesinde oksijen miktarı fazladır. Yükseldikçe azalır. Ne kadar çok oksijen o kadar verimli yanma.

    Tabi sıcaklık da önemli 10-15 santigrat derece en uygunu.

    Yukseldikce oksijen artar. Bu yuzden arac gitmez. Me kadar az oksijen, o kadar verimli motor.

    Saat geç oldu biraz ama olması gerekenlerin tam tersini yazacak kadar da geç olmadı.

    Dediğinize göre turbo motorlar tersine çalışıyor; silindirlere dışarıdan ilave hava göndererek yanmayı verimsizleştiriyorlar demek ki.

    _____________________________




  • MaTaDoR kullanıcısına yanıt
    Siz hic yaylaya falan cikmadiniz sanirim.

    Ben oksijenden bahsediyorum siz silindirlere gonderilen havadan bahsediyorsunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Bu sene Artvine gittim 3500 rakım'a çıktım araba gitmiyor 3.vitesin üzerine cikamiyorsunuz resmen istanbula döner dinmez ilk isim bu arabayı satcam dedim kendi kendime. Ama istanbula dönünce arabada yakıt tüketimi de normole döndü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2011 Toyota Corolla 1.33 Comfort.
  • Hiç yakmıyor falan yalan dolan, çok çok az bir şey etki eder tabi..Fark edemeyeceğin kadar az belki.Meseleyi de şuradan çıkartabilirsin, rakımı yüksek yerde kullanılacak arazi araçları turbo destekli olur, turbosuz olanlar oksijensizlikten ciddi performans düşüklüğü yaşar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Derin Mavi -- 9 Ocak 2014; 9:30:11 >
    _____________________________
    YZF R6
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    Siz hic yaylaya falan cikmadiniz sanirim.

    Ben oksijenden bahsediyorum siz silindirlere gonderilen havadan bahsediyorsunuz

    Dostum biraz daha araştırmalısın bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    ---BEJ---
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061


    quote:

    Orijinalden alıntı: -alize-


    quote:

    Orijinalden alıntı: jowood1

    Dün gece birisi şehirler arası otobüs şoförü, diğeri uluslarası tır şoförü iki akrabamla muhabbet ediyorduk. Arabistan tarafında araç hiç yakmıyor gibi birşey söyledi, devamında deniz seviyesinde yakıt tüketimi çok fark ediyor gibi bir muhabbet oldu. Acaba bu doğru mu, bana çok enteresan geldi..

    Doğru. Deniz seviyesinde oksijen miktarı fazladır. Yükseldikçe azalır. Ne kadar çok oksijen o kadar verimli yanma.

    Tabi sıcaklık da önemli 10-15 santigrat derece en uygunu.

    Yukseldikce oksijen artar. Bu yuzden arac gitmez. Me kadar az oksijen, o kadar verimli motor.

    Ovvv orta okul terk :) dostum deniz seviyesinden yükseldikce oksijen azalır. Bu yuzdendir ki uzaya cıkarken 0 hava var :) ne kadar cok hava o kadar cok motor verimliliği demek. Buna performans hava filtrelerinden örnek verebiliriz. Boruyla uzatilip motorun en ucuna , far takımının oraya yerlestirilir ki cok daha fazla hava girisi olsun diye. Sevgiler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O


    quote:

    Orijinalden alıntı: nk061


    quote:

    Orijinalden alıntı: -alize-


    quote:

    Orijinalden alıntı: jowood1

    Dün gece birisi şehirler arası otobüs şoförü, diğeri uluslarası tır şoförü iki akrabamla muhabbet ediyorduk. Arabistan tarafında araç hiç yakmıyor gibi birşey söyledi, devamında deniz seviyesinde yakıt tüketimi çok fark ediyor gibi bir muhabbet oldu. Acaba bu doğru mu, bana çok enteresan geldi..

    Doğru. Deniz seviyesinde oksijen miktarı fazladır. Yükseldikçe azalır. Ne kadar çok oksijen o kadar verimli yanma.

    Tabi sıcaklık da önemli 10-15 santigrat derece en uygunu.

    Yukseldikce oksijen artar. Bu yuzden arac gitmez. Me kadar az oksijen, o kadar verimli motor.

    Ovvv orta okul terk :) dostum deniz seviyesinden yükseldikce oksijen azalır. Bu yuzdendir ki uzaya cıkarken 0 hava var :) ne kadar cok hava o kadar cok motor verimliliği demek. Buna performans hava filtrelerinden örnek verebiliriz. Boruyla uzatilip motorun en ucuna , far takımının oraya yerlestirilir ki cok daha fazla hava girisi olsun diye. Sevgiler.

    Yukseldikce Oksijen artar. Bence siz ders kitaplarini degil de bilimsel arastirmalari dikkate alin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Rakım yükseldikçe oksijen azalır. Oksijen azaldığı için verimli yanma olmaz. Dolayısıyla güç kaybı oluşur. Bu durum atmosferik motorlu araçlarda turbo motorlu araçlara göre daha bariz şekilde kendini hissettirir. Yaylaya da yazları giderim gidenlerde bilir zaten bunu
    _____________________________
    Karadeniz Fırtınası
  • Kimse yapmamis ben yapayim bari.

    Beni rakim degilde daha cok votkam etkilitore

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • mazot ucuz olduğu için arkadaşa yakmıyor gibi gelmiştir :)

    buyur bu da new york'ta et fiyatları

     Rakım, Yakıt Tüketimini Etkiler mi ?
    _____________________________
    DH FOSİL GRUBU:2001-2005 ÜYELERİ
    Ford Focus HB 1.6 TDCI Collection
    GENÇLERBİRLİĞİ

  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrtslm

    Rakım yükseldikçe oksijen azalır. Oksijen azaldığı için verimli yanma olmaz. Dolayısıyla güç kaybı oluşur. Bu durum atmosferik motorlu araçlarda turbo motorlu araçlara göre daha bariz şekilde kendini hissettirir. Yaylaya da yazları giderim gidenlerde bilir zaten bunu

    + olarak atmosfer basıncı azaldığıı için atmosferik araçlarda emiş sorunları başlar...Deniz seviyesinden 4000 mt yukarıda stop ettirdiği bir aracı çalıştırma mak gibi bir ihtimaliniz de var. .rakim yükseldikçe sorunlar daha da artacaktır. .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi falken34 -- 9 Ocak 2014; 16:01:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.