Şimdi Ara

Rakım, Yakıt Tüketimini Etkiler mi ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
1
Favori
2.882
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061


    quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O


    quote:

    Orijinalden alıntı: nk061


    quote:

    Orijinalden alıntı: -alize-


    quote:

    Orijinalden alıntı: jowood1

    Dün gece birisi şehirler arası otobüs şoförü, diğeri uluslarası tır şoförü iki akrabamla muhabbet ediyorduk. Arabistan tarafında araç hiç yakmıyor gibi birşey söyledi, devamında deniz seviyesinde yakıt tüketimi çok fark ediyor gibi bir muhabbet oldu. Acaba bu doğru mu, bana çok enteresan geldi..

    Doğru. Deniz seviyesinde oksijen miktarı fazladır. Yükseldikçe azalır. Ne kadar çok oksijen o kadar verimli yanma.

    Tabi sıcaklık da önemli 10-15 santigrat derece en uygunu.

    Yukseldikce oksijen artar. Bu yuzden arac gitmez. Me kadar az oksijen, o kadar verimli motor.

    Ovvv orta okul terk :) dostum deniz seviyesinden yükseldikce oksijen azalır. Bu yuzdendir ki uzaya cıkarken 0 hava var :) ne kadar cok hava o kadar cok motor verimliliği demek. Buna performans hava filtrelerinden örnek verebiliriz. Boruyla uzatilip motorun en ucuna , far takımının oraya yerlestirilir ki cok daha fazla hava girisi olsun diye. Sevgiler.

    Yukseldikce Oksijen artar. Bence siz ders kitaplarini degil de bilimsel arastirmalari dikkate alin.

    Kardeş yaylanin temiz havasi ile oksijeni karistiriyorsun sanirim. Yuksekte O2 daha azdir. Hatta futbolcular bu yuzden yuksek yerlerde kamp yaparlar , O2 ihtiyacını karsilamak icin vucut daha fazla kan hucresi uretir. Boylece normal seviyelere inince ekstra performans elde edilir.
    Uzun sure deniz sseviysinde yaşayanlar aniden yuksek daglara çıkınca bogulacak gibi olurlar mesela...
    Rakima gelince bunun arabadaki durumunu bilemem ama yol ne kadar inisli cikisli ve virajliysa tuketim de artiyor. Arabistan da yollarin virajsiz ve duz olmasi da etkiliyordur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Bazı insanlar onları dinlemediğim için bana kızıyorlarmış galiba , ya da öyle bir şeydi tam dinlemedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34


    quote:

    Orijinalden alıntı: mrtslm

    Rakım yükseldikçe oksijen azalır. Oksijen azaldığı için verimli yanma olmaz. Dolayısıyla güç kaybı oluşur. Bu durum atmosferik motorlu araçlarda turbo motorlu araçlara göre daha bariz şekilde kendini hissettirir. Yaylaya da yazları giderim gidenlerde bilir zaten bunu

    + olarak atmosfer basıncı arttığı için atmosferik araçlarda emiş sorunları başlar...Deniz seviyesinden 4000 mt yukarıda stop ettirdiği bir aracı çalıştırma mak gibi bir ihtimaliniz de var. .rakim yükseldikçe sorunlar daha da artacaktır. .

    Rakım yükseldikçe atmosfer basıncı azalır.

    Örnek olarak deniz seviyesindeki atmosfer basıncı 765 mmHg civarındayken, 1500 metre rakımda ise 620 mmHg civarına düşer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • tubrolu araba pek farkettirmez çekiş
    _____________________________
  • Eger 5-10 bin rakımlı bir dağa,arabayla çıkma girişiminde bulunursanız; 4*4 jeepinizin cekmiyeceğini, her 500 metrede bir tekerlerin havasını azaltmak gerektiğini, hatta arabanızın kapıları ve hava filtresine varasaya kadar bir cok aksamını sökmek zorunda kalabileceğinizi bilmelisiniz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shintai


    quote:

    Orijinalden alıntı: falken34


    quote:

    Orijinalden alıntı: mrtslm

    Rakım yükseldikçe oksijen azalır. Oksijen azaldığı için verimli yanma olmaz. Dolayısıyla güç kaybı oluşur. Bu durum atmosferik motorlu araçlarda turbo motorlu araçlara göre daha bariz şekilde kendini hissettirir. Yaylaya da yazları giderim gidenlerde bilir zaten bunu

    + olarak atmosfer basıncı arttığı için atmosferik araçlarda emiş sorunları başlar...Deniz seviyesinden 4000 mt yukarıda stop ettirdiği bir aracı çalıştırma mak gibi bir ihtimaliniz de var. .rakim yükseldikçe sorunlar daha da artacaktır. .

    Rakım yükseldikçe atmosfer basıncı azalır.

    Örnek olarak deniz seviyesindeki atmosfer basıncı 765 mmHg civarındayken, 1500 metre rakımda ise 620 mmHg civarına düşer.



    pardon azalır yerine artar yazmışım...mobilde yazaken zorlanıyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi falken34 -- 9 Ocak 2014; 16:02:48 >
    _____________________________




  • Bolu Abant'a giderken araclarin cekmedigi bir bolum var.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Rakım arttıkça performans düşer, tüketim artar. Fabrika verileri hep deniz seviyesi değerinden verilir.
    _____________________________
  • senersongur kullanıcısına yanıt
    Bu söylediğinin aynısı geçen sene aynı model aynı araçta gerçekleşti. Göcek'ten dönerken dik bir rampada başımıza gelmişti. Araç birden devirden düştü sanki aracı bişey tutuyormuş gibi oldu. 300-400 mt sonra herşey normale dönmüştü. Sebebi sanırım oksijenle alakalı bir durum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HARD -- 9 Ocak 2014; 17:27:25 >
    _____________________________
    Sen, bu elmanın içindeki bir kurda benzersin; ağaçtan da haberin yok, bahçıvandan da
  • tartışılmaya değer bir konu olduğunu tahmin etmiştim. Ama kırgınlağa sebep olamayayım lütfen açtığım başlıkla, istanbulda yaşayanlar olarak biraz şanslıyız öyleyse, lakin burada da mevcut olan nem, bizi de araçları da biraz yıpratıyor sanırım :)
    _____________________________
  • Şimdiki araçlarda otomatik debimetre yok muydu yaw? Bu düzenek sisteme vereceği havayı rakıma göre ayarlayıp yanma verimini ve avansını ayarlıyor diye biliyorum. yani yeni nesil araçlarda tüketim değişmez diye biliyorum..
    Yüksek rakımlı şehirlerde fazla tüketimin asıl sebebi ideal motor sıcaklığına biraz daha geç ulaşılması değil mi?
    _____________________________
    Âyînesi iştir kişinin lâfa bakılmaz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    quote:

    Orijinalden alıntı: shintai


    quote:

    Orijinalden alıntı: falken34


    quote:

    Orijinalden alıntı: mrtslm

    Rakım yükseldikçe oksijen azalır. Oksijen azaldığı için verimli yanma olmaz. Dolayısıyla güç kaybı oluşur. Bu durum atmosferik motorlu araçlarda turbo motorlu araçlara göre daha bariz şekilde kendini hissettirir. Yaylaya da yazları giderim gidenlerde bilir zaten bunu

    + olarak atmosfer basıncı arttığı için atmosferik araçlarda emiş sorunları başlar...Deniz seviyesinden 4000 mt yukarıda stop ettirdiği bir aracı çalıştırma mak gibi bir ihtimaliniz de var. .rakim yükseldikçe sorunlar daha da artacaktır. .

    Rakım yükseldikçe atmosfer basıncı azalır.

    Örnek olarak deniz seviyesindeki atmosfer basıncı 765 mmHg civarındayken, 1500 metre rakımda ise 620 mmHg civarına düşer.



    pardon azalır yerine artar yazmışım...mobilde yazaken zorlanıyorum...

    Estağfurullah, oluyor bazen. İnsanız sonuçta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • nk061 kullanıcısına yanıt
    1.429 g/lt Oksijenin özkütlesi
    1.225g/lt Havanın özkütlesi (ort)

    oksijen daha ağır gaz olduğu için hava karışımında dibe çöker.
    rakım arttıkça havadaki O2 oranı azalır
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.