Şimdi Ara

proton niye tutulmadı???? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
2
Favori
14.119
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kürsad

    quote:

    Orjinalden alıntı: süpürman

    5x5 ilk otomobil olarak tanıdık belki isiminden tutmamıştır



    bu 5 yıl garanti ve 5 yıl ücretsiz yedek parça demekmiş

    Alıntıları Göster
    Benim bildiğim 5x5 o dönemin araçlarının (kuş serisi, reno 9) standart donanımında bulunmayıp protonlarda bulunan 5 adet özelliğe deniliyordu. Bu 5 özellik de şu: Sağ dikiz aynası, kartel muhafazası, teyp, paspas ve arka koltuklarda emniyet kemeri. Yanlış biliyorsam düzeltin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musetea -- 18 Nisan 2021; 18:58:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zamanında dedem Broadway alacaktı sonra ne olduysa proton aldı.O zamanlar lüks duruyordu araba

    Resimdekinin aynısı

  • Arabanin reklamini teroristle yaparsan tutmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu an 415 kullanıyorum ilk aracım 416 ydı. Yılına göre oldukça kaliteli araçlar bir kaç kronik problemi çözünce sorun kalmıyor.
    Yedek parça sıkıntısı ile kesinlikle yok.
    Neden tutmadı konusu için ise araçların kaliteli olup olmaması ile ilgisi yok pek fazla. O markanın piyasada kendisini kabul ettirmesi lazım
    Ayrıca aşağıdaki durumda sebep vermiş olabilir. Avrupa emisyon standartlarında motor geliştiremediler ve çekilmek zorunda kaldılar sanırım.

    https://paultan.org/2015/10/03/soon-all-proton-cars-will-adhere-to-euro-5-standard-says-tun-mahathir-but-prices-may-go-up/




  • wasted.wastelander W kullanıcısına yanıt
    Kim hocam o ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zamanında JETPA çekilişe dayalı sıra sistemiyle Tofaş'ın Şahin, Doğan Renult'nun Broadway, Spring, Toros vb. araçlarını satıyordu.

    Millet paraları JETPA'ya yatırdı ancak arabalarını alamadı, sırası geçeli aylar oldu ortada araç yok. Sonra Jet Fadıl millete "Tofaş ve Renault bana araba vermiyor" dedi ve distribütörlüğünü aldığı Proton'u milletten birmiktar fark alarak zoraki kaktırdı.
    Şahin yada Spring bekleyenler genellikle 415, Doğan ve Broadway bekleyenler 416 aldı.

    Ülkemize 1997 yılından 2000 yılına kadar gelen Proton araçlar üretimi biten Mitsubishi araçların Malezya'da tekrar üretilmesi ile ortaya çıkmış araçlardı. Yani üretildiği yıl bile eski Japon teknolojisiydi. Araçlar ABS ve bazı diğer donanımlar olarak teknolojinin emekleme aşaması zamanına denk gelen sistemleri barındırdıklarından dolayı sorunludur. Günümüzde hiçbir aracın ABS sistemi sorun yaratmazken Proton'ların 415, 416, 418, 315, 218 gibi hepsinin ABS ve elektronik ateşleme sistemleri sorunludur. ABS'yi devre dışı bırakıp arabayı yürütürsün sonuçta normal fren sistemi olur ancak bu araçların ateşleme sistemleri tam baş belasıdır. Ayrıca havayastığı sistemleri sorunludur. Direksiyondaki korna tetikleyicisi hepsinde bozulmuştur ve bundan dolayı direksiyonun soluna alt kısma elektrikciler tarafından düğme eklenir.

    Otomatik şanzumanları çok eski 3 selenoid teknolojisine sahiptir ve hiçbir şekilde yurt dışı da dahil olmak üzere yedek parçası yoktur. Piyasada bulunacak çıkma parçalarda çok eski, yorgun ve bozuk olduğundan otomatik şanzuman sökülür ve araç düz vitese çevrilir. Ancak bu işlem size en az 5.000 TL'ye patlar ve ederi sorunsuzsa 10.000 olan araç için bu zarar ötesi bir rakamdır.

    Yedek parçası sıkıntılıdır. Çünkü orjinal parçaları çok çok pahalıdır ve bulunmaz. Piyasada bulunan parçaları uydurma ve taklit Çin malı parçalardır ve verim almak pek mümkün değildir. Bir kaza yapsanız çıkma kapısını 1000 TL'den aşağı alamazsınız. Aks bilyası uydurma Çin yan sanayisi bile 400 TLdir.

    Yazmaya kalkarsam çok uzar gider. Zaten piyasada doğru düzgün yürüyeni neredeyse kalmadı. Satılıktakilerin hemen hepsi bitik, alan alıyor sonra arabanın yarısı kadar para harcıyor bir umut bunuda yaparsam kullanırım misali ama araç yine doğru düzgün yürümüyor.

    Fiyatları yerlerde sürünse de kesinlikle alınıp binilecek bir araba değil. Millet kısıtlı bütçesiyle Tofaş alacağına en azından kliması var, enjeksiyonlu vs diyip alıyor ama araba değil başına dert almış oluyor.

    Proton sadece çıkma parça satan esnafını mutlu eder. Sanayide gideceğiniz işinin erbabı hemen hiçbir usta Proton'a el sürmek istemez.




  • bu proton üretime devam ediyor mu halen kapandımı firma

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 10 yıl önce tutmamış halen tutmuyor demekki tutacağı yok hortlatmayın konuyu

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • protonu muhterem insanlar tercih ediyo hep
  • Tamamen distribütör ve servis + yedek parça ile alakalı. Güçlü distribütörler ile ülkemize giren markalar yaygın servis ağı kurunca ülke genelinde de yan sanayi parça ve özel servisler bollaşıyor. Böyle olunca da marka ülkede tutuluyor. Tersi durumda ise zayıf distribütörle çalışan markalar yaygın servis ağı kuramıyor ve böylece servis ile yedek parça kıtlığı baş gösteriyor.

    Bu bahsettiğimiz süreç tamamen distribütörle alakalı olup ülkeye giren markanın kalitesi ile hiç bir bağı yoktur. Bu konu açıldığında hep hayıflandığım nokta ise Subaru'nun ülkeye böyle güçlü bir distribütörle gelmemiş olmasıdır.
  • mbulur M kullanıcısına yanıt
    Sayın hocam peki bu 2000 den sonra gelen yani Gen2 ler persona ve sawa modelleri hakkında düşünceleriniz nedir? Özellikle Gen2 ler hoşuma gidiyor. Fiyat olarak ta uygunlar.



    Sonraki yıllarda kalite kronik sorunlar parça durumu nasıl acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Coldplay3517 kullanıcısına yanıt
    o dönem jetpa ahmet kaya'ya sponsor olmuştu. onu kastediyor büyük ihtimalle. ama o dönem ahmet kaya müthiş popülerdi ve henüz radikalleşmemişti. ahmet kayanın kliplerinde konserlerinde hep jetpa ve proton vardı ve o dönem sokaklarda epeyce proton vardı. bir de ahmet kaya o dönem sol kesimle sürtüşme yaşadığı için sağ kesime yanaştı. sonuç olarak daha büyük tepki gördü. sağ kesimle yakınlık da uzun sürmedi haliyle. ondan sonra siyaseten yanlız kalınca kürtlüğünü öne çıkarıp radikalleşti. özetle o zamanlar ahmet kayanın her kesimden sevildiği zamanlardı baya da iyi tanıtım olmuştu. protonun tutmaması ahmetten değil fadıldan oldu
  • c.ozan C kullanıcısına yanıt
    Hm anladim hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • musetea M kullanıcısına yanıt
    elektrondur o dönen, nötron olsa dur(dur)amazsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: liberty_15

    Sayın hocam peki bu 2000 den sonra gelen yani Gen2 ler persona ve sawa modelleri hakkında düşünceleriniz nedir? Özellikle Gen2 ler hoşuma gidiyor. Fiyat olarak ta uygunlar.



    Sonraki yıllarda kalite kronik sorunlar parça durumu nasıl acaba?
    Sawy'nin parçası yok, çok az geldi hurdacılarda da çıkma parçası bulunmuyor. Geri kalan Waja olsun Gen2 olsun onlarda da belirli parçalarda sıkıntı var.

    Araçların sıkıntısı ikinci elleri para etmediğinden dolayı çok kısıtlı bütçesi olan kullanıcılar tarafından alındı ve bakımsız kaldılar. Hararet yapmaya meyilli olan motorları bakımsız kalma ve LPG kullanımıyla birleşince hararet olayı hemen hepsinde kaçınılmaz oldu. En iyi ihtimalle silindir kapak contası yaktılar. Yine sahiplerinin çok kıstlı bütçeye sahip olması buradada sıkıntıya neden oldu ve çoğu araca yan sanay, uydurma parçalarla onarım yapıldı.

    Bu araçların orjinal parçaları pahalıdır ve genellikle bulunmaz, piyasada yan sanayisini bulursunuz onlarda uyduruk Çin malı parçalar ve doğru düzgün iş görmüyorlar. Aracın kaporta parçası gerek olursa çok zorlanırsınız, hem bulma hemde bulsanız fiyatı açısından.

    Ulu motor en son 2012 yılında araç getirdi, ondan sonra getirmedi. Doğru düzgün parça getirmiyor, neyi sorsanız yok cevabını alıyorsunuz.

    Proton'un doğru düzgün yetkili servisi kalmadı gibi. Bugün itibariyle Türkiye çapında İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Antalya, Bursa, Konya (kapandı diye biliyorum), Kayseri, Giresun, Malatya ve Batman olmak üzere 11 şehirde yetkili servisi var. Bu servislerde hemen hepsi ortalama tamirhane olarak değerlendirilecek atölyelerdir, yani aklınıza diğer markaların servisleri gibi bir yer gelmesin. Servislerde bile orjinal parça yok gibi, ya uydurma Çin malı parça kullanıyorlar, yada ellerinde ağır kazalı araçlardan söktükleri parçalar var onları kullanıyorlar.




  • Diğer bir çok aracında kaporta parçaları ucuz değil. 3 yıl kullanımda far dışında parçaya ihtiyacım olmadı. Motor parçaları , bir çok kaporta parçası int.de var. Google yazın sitelerde fiyatları var.
    Bakımlı araç bulunca sorun çıkma olasılığı az .
    Üretime devam ediyor baktım biraz. Gelly almış yarısını ve aşağıdaki araç üretilecek sanırım diğer mevcut modellerin yanında.

    https://paultan.org/2017/06/05/proton-bayu-a-geely-based-suv-design-by-mimos/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: münzevii

    Tamamen distribütör ve servis + yedek parça ile alakalı. Güçlü distribütörler ile ülkemize giren markalar yaygın servis ağı kurunca ülke genelinde de yan sanayi parça ve özel servisler bollaşıyor. Böyle olunca da marka ülkede tutuluyor. Tersi durumda ise zayıf distribütörle çalışan markalar yaygın servis ağı kuramıyor ve böylece servis ile yedek parça kıtlığı baş gösteriyor.

    Bu bahsettiğimiz süreç tamamen distribütörle alakalı olup ülkeye giren markanın kalitesi ile hiç bir bağı yoktur. Bu konu açıldığında hep hayıflandığım nokta ise Subaru'nun ülkeye böyle güçlü bir distribütörle gelmemiş olmasıdır.
    Çok doğru sayılmaz. Proton krizde ve kendine müşteri arıyor. Bulamazsa batacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • eski mitsubishi modellerini üreten bir firmaydı zaten, mitsubishi bile renault-nissan ile ortaklığa giderek kendini zor kurtardı. protondan bir halt olmaz
  • Turuncu Gen2 ler güzel duruyordu be

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.