Şimdi Ara

Polo BlueMotion (1.2 TDI, 6R) (59. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
7.881
Cevap
53
Favori
652.941
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5758596061
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hehe bumuymuş konu.. Bişi kaçırmamışız yani. Saat 12 gibi aradılar sabah niye gelmediniz diye. Cumartesi komple dolmuş pazara yazalım dediler bende yok dedim işim gücüm var.

    Neyse pek bişey kaçırmamışız, şu anda alacak gücüm yok ama golf bm yi denemek isterdim. Neyse artık 4-5 sene sonraya :)
  • Herkese Selamlar,

    Forumu takip ediyorum uzun süredir. Biz de Polo 1.6 Tdi - Polo Bluemotion arasında karar vermeye çalışıyoruz birkaç zamandır. Okumadığım site, kaynak , kullanıcı yorumu kalmamıştır herhalde. AutoBild, Autozeitung gibi yayınları Almanca takip edip ilgili haberleri kontrol ediyorum sürekli. Merak ettiğim nokta; 1.6 tdi ve 1.2 tdi Bluemotion kullanmış olan var mı aramızda? Varsa yorumunu merakla beklerim :)

    Oku oku nereye kadar diyerek bugün bayinin yolunu tuttum ve Altur - Kasımpaşa' daydım. Test araçları olmadığından (masrafları kıstıklarından mıdır neyse) aracı kullanmadım, çok da ısrarcı olmadım ayrı mesele. İzlenimlerim şöyle;

    Ortak Özellikler

    - İç mekan yeterli ferahlığa sahip, özellikle arka kısım beklentilerimden daha genişti, ön koltuğun arka kısmı, oturunca dizlerin geldiği kısım yani, içeri girinti yaptığı için diz mesafesi yeterliydi, tabi bir Golf kadar değil ancak binenler bilir yeni Renault Megane'dan kesinlikle daha fazla baş mesafesine sahip
    - Çift Airbag güvenlik olarak kesinlikle yeterli değil

    1.6 Tdi Comfortline +++

    - 90 hp - 230 nm 1157 kg ağırlığa yeterli performansı sağlar bence, 0-100 11.5sn
    - Konsol kaplaması kesinlikle daha kaliteli. Almanların "geschaumt" dedikleri süngerimsi yumuşak dokuya sahip.
    - İç döşeme daha kaliteli , özellikle krem döşemeyle klüçük bir araç için iç mekanı olduğundan daha büyük gibi gözüküyor, harika :)
    - RCD 310 ve 6 hoparlör
    - Çift kademeli arka bagaj ve 1/3 2/3 katlanan arka koltuklar

    1.6 Tdi Comfortline ---

    - ESP YOK! Satıcı'ya neden Esp yok, VW gibi bir markaya yakışıyor mu sizce? dediğimde, zaten ufak araba çok da gerek yok tarzından birşeyler söyledi, o zaman hemen Almanya'da satılan araçların hepsinde yasalar gereği ESP'nin standart olmak zorunda olduğunu hatırlattım, "bir defa lazım olur o da hayati derecede önem taşır" dediğimde eh napalım Türkiye burası, opsiyonla getiririz dedi. Ondan sonra daha dikkatli davranmaya başladı. Siz benden daha iyi biliyorsunuz galiba dedi hatta, üstüne gitmedim ben de :)

    Bluemotion +++

    ESP, Hillholder, Cruise Control, 1.5cm azaltılmış yükseklik ve bodykitle daha iyi aerodinamik (cW 0.30 zannedersem), daha az yakıt tüketimi, Rekuperation (frenlemede akünün şarj edilmesi), daha uzun vites oranları, tasarruf lastikleri (gerçi baktığım araçta Dunlop Sp Sport01 vardı, eski Passatımızın üzerinde olan normal lastik)

    Bluemotion ---

    - 75 hp - 180 nm - 1150 kg'a yeterli gelir mi, 0-100 13.9 :(
    - Sert kokpit kaplaması
    - RCD 210 ve 4 hoparlör kötü
    - Tek parça katlanan arka koltuklar
    - Makyaj ışıkları ve arka kısımdaki okuma ışıkları yok

    Sonuç olarak, Bluemotion' a daha yakınım galiba, ama 1.6 tdi Bluemotion tech. getirse doğuş, tercihim kesinlikle o olurdu, zira Bm 3.4lt ort. iken 1.6 tdi Bm tech. 3.7lt ort. ve 90hp, sonuçta daha güçlü motorla benzer tüketime sahip. Ancak şu haliyle karar vermekte biraz zorlanıyorum.

    Ayrıca bir önerim de olacak; benim gibi Aralık ayı içinde almayı düşünenler varsa, bayilere grup olarak beraber gidip pazarlık yaparsak daha uygun fiyat alabiliriz belki? Yorumlara açığım..

    Selam ve Saygılarımla,




  • trafık cezam varmı dıye kontrol ederken mtv 2.taksıdıne bakıyım dedım. borcunuz yoktur yazıyor.1 hafta önce 218 tl idi. yeni araç alanlarda durum nedir
  • @nirvacle

    bm de sis farı, gündüz farı, body kit,alaşımlı jantlarıda var ekstradan.

    Alacağınız zaman park sensörü, kauçuk pas pas, yangın söndürücüsünü isteyin pazarlık konusu olarak, değiştirebilirseniz uygun fiyata yada fabrika çıkışlı yaparlarsa rcd 210 yerine rcd 310 yada 510 taktırın araç çıkmadan. vergileride doğuşa ödettirin :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaeln -- 5 Aralık 2011; 9:06:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nirvacle

    Herkese Selamlar,

    Forumu takip ediyorum uzun süredir. Biz de Polo 1.6 Tdi - Polo Bluemotion arasında karar vermeye çalışıyoruz birkaç zamandır. Okumadığım site, kaynak , kullanıcı yorumu kalmamıştır herhalde. AutoBild, Autozeitung gibi yayınları Almanca takip edip ilgili haberleri kontrol ediyorum sürekli. Merak ettiğim nokta; 1.6 tdi ve 1.2 tdi Bluemotion kullanmış olan var mı aramızda? Varsa yorumunu merakla beklerim :)

    Oku oku nereye kadar diyerek bugün bayinin yolunu tuttum ve Altur - Kasımpaşa' daydım. Test araçları olmadığından (masrafları kıstıklarından mıdır neyse) aracı kullanmadım, çok da ısrarcı olmadım ayrı mesele. İzlenimlerim şöyle;

    Ortak Özellikler

    - İç mekan yeterli ferahlığa sahip, özellikle arka kısım beklentilerimden daha genişti, ön koltuğun arka kısmı, oturunca dizlerin geldiği kısım yani, içeri girinti yaptığı için diz mesafesi yeterliydi, tabi bir Golf kadar değil ancak binenler bilir yeni Renault Megane'dan kesinlikle daha fazla baş mesafesine sahip
    - Çift Airbag güvenlik olarak kesinlikle yeterli değil

    1.6 Tdi Comfortline +++

    - 90 hp - 230 nm 1157 kg ağırlığa yeterli performansı sağlar bence, 0-100 11.5sn
    - Konsol kaplaması kesinlikle daha kaliteli. Almanların "geschaumt" dedikleri süngerimsi yumuşak dokuya sahip.
    - İç döşeme daha kaliteli , özellikle krem döşemeyle klüçük bir araç için iç mekanı olduğundan daha büyük gibi gözüküyor, harika :)
    - RCD 310 ve 6 hoparlör
    - Çift kademeli arka bagaj ve 1/3 2/3 katlanan arka koltuklar
    1.6 Tdi Comfortline ---

    - ESP YOK! Satıcı'ya neden Esp yok, VW gibi bir markaya yakışıyor mu sizce? dediğimde, zaten ufak araba çok da gerek yok tarzından birşeyler söyledi, o zaman hemen Almanya'da satılan araçların hepsinde yasalar gereği ESP'nin standart olmak zorunda olduğunu hatırlattım, "bir defa lazım olur o da hayati derecede önem taşır" dediğimde eh napalım Türkiye burası, opsiyonla getiririz dedi. Ondan sonra daha dikkatli davranmaya başladı. Siz benden daha iyi biliyorsunuz galiba dedi hatta, üstüne gitmedim ben de :)

    Bluemotion +++

    ESP, Hillholder, Cruise Control, 1.5cm azaltılmış yükseklik ve bodykitle daha iyi aerodinamik (cW 0.30 zannedersem), daha az yakıt tüketimi, Rekuperation (frenlemede akünün şarj edilmesi), daha uzun vites oranları, tasarruf lastikleri (gerçi baktığım araçta Dunlop Sp Sport01 vardı, eski Passatımızın üzerinde olan normal lastik)

    Bluemotion ---

    - 75 hp - 180 nm - 1150 kg'a yeterli gelir mi, 0-100 13.9 :(
    - Sert kokpit kaplaması
    - RCD 210 ve 4 hoparlör kötü
    - Tek parça katlanan arka koltuklar
    - Makyaj ışıkları ve arka kısımdaki okuma ışıkları yok

    Sonuç olarak, Bluemotion' a daha yakınım galiba, ama 1.6 tdi Bluemotion tech. getirse doğuş, tercihim kesinlikle o olurdu, zira Bm 3.4lt ort. iken 1.6 tdi Bm tech. 3.7lt ort. ve 90hp, sonuçta daha güçlü motorla benzer tüketime sahip. Ancak şu haliyle karar vermekte biraz zorlanıyorum.

    Ayrıca bir önerim de olacak; benim gibi Aralık ayı içinde almayı düşünenler varsa, bayilere grup olarak beraber gidip pazarlık yaparsak daha uygun fiyat alabiliriz belki? Yorumlara açığım..

    Selam ve Saygılarımla,



    selam nirvacle,
    1.6 tdi kullanmadım ama, bir haftadır 1.2 BM aracım var . Dün 4 yetişkin + 2 çocuk bindik arabaya. Rahatça da dolaştık. Şehir içinde veya kısa gezilerde hiç sorun yok. Araç ferah. ARaç böyle yüklü iken de ( insan ağırlığı yaklaşık toplam 350 kg) hiç çekiş kaybetmedi, yokuşta da hiç hissetmedik, hızlanmada da sorun yaşanmıyor. Ben de 1.2 motordan bu performansı alacağımı düşünmedim, ama şu an çok mutluyum. Ayrıca 50 TL'lik mazot ile 290 km yaptık, şehir içi ama sakin yollarda. İleride bu yakıtın da düşeceğini farzediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaeln

    @nirvacle

    bm de sis farı, gündüz farı, body kit,alaşımlı jantlarıda var ekstradan.

    Alacağınız zaman park sensörü, kauçuk pas pas, yangın söndürücüsünü isteyin pazarlık konusu olarak, değiştirebilirseniz uygun fiyata yada fabrika çıkışlı yaparlarsa rcd 210 yerine rcd 310 yada 510 taktırın araç çıkmadan. vergileride doğuşa ödettirin :)


    Satıcı Park Sensörü 300 tl, size 100'e takarız dedi, güldüm içimden :) Çünkü son pazarlık değildi zaten..

    Bu arada plakayı ben çıkartırım dedim, verdikleri son fiyat 39.000 oldu.. Çok da fazla uğraşmadan verdiler bu fiyatı, biraz daha aşağı düşebilirler gibi geldi sanki

    Paspas da mı vermiyor doğuş :) Rcd 310 taktırtsam hoş olur aslında, ama 200tl lik sistemi 1000 liste fiyatı verdikleri için pazarlık daha makul gibi geldi bana :)

    Selamlar,




  • @batlanc

    Selamlar,

    Öncelikle yeni aracınız hayırlı olsun, Allah güle güle binmek nasip etsin.

    50 tl'lik mazotla 290 km --> 4.6lt gibi bir değer yapıyor, motorun da ilk km' lerde fazla yaktığı gözönüne alındığında, oldukça iyi bir tüketim :)

    Doluyken de çekişten düşmedi demişssiniz, oldukça sevindirici :) Zira 350 kg ağırlıkla toplam 1150+350= 1500 kg Biz zaten hanımla henüz iki kişiyiz :)

    Boşken 180 nm torku çok fazla hissedemezsiniz herhalde

    Bilgilendirme için teşekkür ediyorum

    Saygılarımla,
  • motor performans genel olarak gayet sorunsuz diyebilirim tek detay alışkanlık isteyen bir araç. 2000 li yılların başındaki 1.6-1.8lt benzinli araçlar ve son 5 yılın 1.4 turbo dizel araçlarına denk performans verdiğini düşünüyorum.. tabiki performans beklentisi görece kavram

    mesela şahsi tercihim olsa ciddi teknik modifiyesi olan 1000 beygir civarına dayanmış hatta geçmiş 160 - 170 km hızlarda bile gaz verince patinaja kalkabilme riski olan,torktan kanımı çekip başımı döndüren gazına basmaya korkacağım arkadan itiş bir aracı kullanmak isterim ne yakacağı da umrumda olmaz..

    ancak günümüzün malum kriterleri göz önüne alınıp fayda/maliyet kriteri demlenince bluemotion şahane bir alternatif olarak karşımıza çıktı...

    ancak araçta alt devir yok bu bir gerçek, doğru vitesi seçemezseniz turbo lag mı desek nedir hissediliyor. Araca alışmak lazım, her seferinde düzgün vitesi takmanız lazım,mesela trafik ışığı kırmızı yandı yavaşlıyorsunuz vitesi boşa çıkardınız kısmetten tekrar yeşil yandı o anda gereken vitesi seçemezseniz 2-3 saniye verim alamıyorsunuz. Bunun baş sebebi vites oranlarının uzun olması 3-4-5 gayet uzun. Özellikle 2 ile 3 geçişinde oluyor bu olay 2 çok 3 az gelebiliyor.Araca alışınca hangi hızda hangi vitesde devir nerde kalır diye öğrenince lokum gibi vites düşürüp yükseltebilirisniz
    özetle adaptasyon isteyen müthiş sevimli bir araç bu


    donanım konusundaki beklentilerde işin sonu olmadığından bu araçtaki donanımlar bizim için fazlasıyla yeterli , Donanımdaki detay işler boş işler vesselam, yok yastığı azmış sert plastikmiş bence boş iş.. (şüphesiz kendi düşüncem beni bağlar)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rockinger -- 5 Aralık 2011; 18:05:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rockinger

    motor performans genel olarak gayet sorunsuz diyebilirim tek detay alışkanlık isteyen bir araç. 2000 li yılların başındaki 1.6-1.8lt benzinli araçlar ve son 5 yılın 1.4 turbo dizel araçlarına denk performans verdiğini düşünüyorum.. tabiki performans beklentisi görece kavram

    mesela şahsi tercihim olsa ciddi teknik modifiyesi olan 1000 beygir civarına dayanmış hatta geçmiş 160 - 170 km hızlarda bile gaz verince patinaja kalkabilme riski olan,torktan kanımı çekip başımı döndüren gazına basmaya korkacağım arkadan itiş bir aracı kullanmak isterim ne yakacağı da umrumda olmaz..

    ancak günümüzün malum kriterleri göz önüne alınıp fayda/maliyet kriteri demlenince bluemotion şahane bir alternatif olarak karşımıza çıktı...

    ancak araçta alt devir yok bu bir gerçek, doğru vitesi seçemezseniz turbo lag mı desek nedir hissediliyor. Araca alışmak lazım, her seferinde düzgün vitesi takmanız lazım,mesela trafik ışığı kırmızı yandı yavaşlıyorsunuz vitesi boşa çıkardınız kısmetten tekrar yeşil yandı o anda gereken vitesi seçemezseniz 2-3 saniye verim alamıyorsunuz. Bunun baş sebebi vites oranlarının uzun olması 3-4-5 gayet uzun. Özellikle 2 ile 3 geçişinde oluyor bu olay 2 çok 3 az gelebiliyor.Araca alışınca hangi hızda hangi vitesde devir nerde kalır diye öğrenince lokum gibi vites düşürüp yükseltebilirisniz
    özetle adaptasyon isteyen müthiş sevimli bir araç bu


    donanım konusundaki beklentilerde işin sonu olmadığından bu araçtaki donanımlar bizim için fazlasıyla yeterli , Donanımdaki detay işler boş işler vesselam, yok yastığı azmış sert plastikmiş bence boş iş.. (şüphesiz kendi düşüncem beni bağlar)


    6 aylık bir bm kullanıcısı olarak tüm söylediklerinize katılıyorum. Donanım konusundaki anlayamadığım eksikleri; 3/1 katlanabilen koltuklar, torpido ve arka koltuk tavan aydınlatmasının olmayışı. Bunların dışında sınıfına göre normal herşey.




  • 50 liralık mazotu nerden aldınız acaba?250 km de bıtıyor bızım mazot
  • quote:

    Orijinalden alıntı: makelonur

    50 liralık mazotu nerden aldınız acaba?250 km de bıtıyor bızım mazot

    Aracı teslim aldığımda en yakın yer OPET'ti, oradan almıştım. Malum aracı boş depo teslim ediyorlar. Ancak kullanımıza göre değişiyor. Kısa mesafede iki araç geçeyim, bir makas atayım deyince hemen ortalama 6-7 lt'ye çıkıyor. Şimdi Shel'den depoyu doldurdum, 40 lt 160 TL, bakalım, bu seferki tüketim ne kadar olacak.Onun bilgisini de yazarım.
    Ayrıca Rockinger arkadaşıma katılıyorum, araca alıştıkça, huyunu suyunu öğrendikçe daha sevimli oluyor. Çünkü alt viteste toplamadığında 1-2 saniye tepkisiz kalıyor, ancak sonrada zıpkkın gibi fırlıyor. Doğru viteslere alışmak lazım.
  • Yarın teslim alıyorum aracımı inşallah.
    Alınca ilk bilgiler gelecek.

    Bu araçta triger durumu nedir bilen var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: monsera

    Yarın teslim alıyorum aracımı inşallah.
    Alınca ilk bilgiler gelecek.

    Bu araçta triger durumu nedir bilen var mı?

    trigeri 250 000 km de değiştiriliyor.. hayırlı olsun yeni aracınız..
  • Arkadaşlar tüm POLO BM kullanıcılarına merhaba,
    Artık bende bir Polo BM kullanıcısıyım.
    Birkaç cümle ile yaklaşık 400 km kullandığım araç için ilk izlenimlerimi paylaşmak ve bazı hususlarda görüşlerinizi almak istedim.
    Araç genel olarak zaten satın almak istediğim araçtı. Yani isteyerek aldım. Bu yüzden tercihimden dolayı şikayetçi olamam, fakat kafamı kurcalayan birkaç husus var:
    Yakıt tüketimi:
    Bu aracı almamda en fazla role sahip unsur düşük yakıt tüketimiydi. Hele VW tarafından verilen 3,0 lt/100 km gibi şehir dışı tüketim verileri benim için çok cazipti. Benim, istanbul trafiğinde günlük kullanımla elde ettiğim ortalama değer 4lt-5lt arasında. Kesinlikle agresif kullanmıyorum. Bilakis, olabildiğince yumuşak ve sakin kullanıyorum. ilk hızlanmalara dikkat ediyorum. Gösterge panelinde anlık tüketim değerleri açık. Bir yandan kullanıp, diğer yandan tüketimi ne kadar düşürebilirim diye izliyorum. Şu ana kadar en düşük 3,5 lt/100 km yi görebildim. O da, uzun ve eğimli düz bir yolda hızlanmış olan araçta seyrederken. Sizde de durum bu şekilde mi ? Yakıt tüketimi normal mi ? Yeni araçlarda genellikle "motor açılması"ndan bahsedilir. Sizce, bu yakıt tüketiminde etken midir ?
    hillholder fonksiyonu
    Açıkçası bu özelliğe alışmam kolay olmadı. Zira, daha önce kullandığım araçların hiçbirisinde bu özellik yoktu. 5 sn kadar araç yokuşlarda tutuluyor, fakat sanki bana öyle geliyor ki, hillholder düz yolda da aktif gibi Düz yolda, trafikte, ilk kalkmak istediğinizde debriyajdan ayağınızı hafifçe kaldırıyorsunuz, fakat aracın gitmediğini görüyorsunuz. Ya, 4-5 sn bekleyeceksiniz, ya da gaza dokunacaksınız ki, araç beklemeden hareketlensin...Doğrumudur ?
    auto start/stop fonksiyonu
    Bu fonksiyona alışmam nispeten daha kolay oldu. Ancak, şehir trafiğinde dur/kalk işlemini çok tekrar edince ister istemez şu soru zihnimde oluştu; ateşleme sistemi çabuk arıza vermez mi ??? Hatta bazen, sıkça dur/kalk yapıca insan OFF tuşuna basarak bu özelliği pasif hale getirmek istiyor.
    Koltuk ergonomisi
    Benim için çok önemli bir husus. Koltukların beli boşluksuz sıkıca kavraması. Bu konuda tam tatmin olamadım. Şimdi, bir takviye koltuk pedi arıyorum.
    Motor gürültüsü izolasyonu
    Daha önce benzinli bir araç kullandığımdanmıdır bilemiyorum, fakat aracın titreşiminin biraz fazla olduğunu düşünüyorum, özellikle düşük devirdeyken. Daha iyi olabilirdi diye düşünüyorum.
    Çekiş gücü/Hızlanma
    Aynı şekilde bu konuda da aracı biraz yetersiz buldum. Tamam, kabul ediyorum, bir performans arabasından bahsetmiyoruz. POLO BM. Araç tamamen yakıt ekonomisi düşüncesi üzerine kurulmuş gibi.
    Dolayısıyla, gaza yükenmedikçe çabuk hızlanmıyor ve tam hızlanmadıkça da, düşük viteslerde istediğiniz çekiş gücünü vermiyor sanki.
    RNS-210
    Birçok polo kullanıcısı gibi, bende bunu araç için yetersiz ve basit buluyorum. Çok basic bir sistem ve araç maliyetinden kısmak için konulduğu çok bariz. Adeta, radyo-teyp varmı ? var demek için konulmuş. Sonuçta, 30 TL lik sade polo almıyorsunuz. 41 TL verince biraz daha fazlasını bekliyorsunuz doğal olarak!
    Bu noktada, RNS 510 almak ve taktırmak için sizden tavsiye istiyorum. istanbulda en uygun nereden alabilirim ve taktırabilirim ??? Taktıran arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MACH25

    Arkadaşlar tüm POLO BM kullanıcılarına merhaba,
    Artık bende bir Polo BM kullanıcısıyım.
    Birkaç cümle ile yaklaşık 400 km kullandığım araç için ilk izlenimlerimi paylaşmak ve bazı hususlarda görüşlerinizi almak istedim.
    Araç genel olarak zaten satın almak istediğim araçtı. Yani isteyerek aldım. Bu yüzden tercihimden dolayı şikayetçi olamam, fakat kafamı kurcalayan birkaç husus var:
    Yakıt tüketimi:
    Bu aracı almamda en fazla role sahip unsur düşük yakıt tüketimiydi. Hele VW tarafından verilen 3,0 lt/100 km gibi şehir dışı tüketim verileri benim için çok cazipti. Benim, istanbul trafiğinde günlük kullanımla elde ettiğim ortalama değer 4lt-5lt arasında. Kesinlikle agresif kullanmıyorum. Bilakis, olabildiğince yumuşak ve sakin kullanıyorum. ilk hızlanmalara dikkat ediyorum. Gösterge panelinde anlık tüketim değerleri açık. Bir yandan kullanıp, diğer yandan tüketimi ne kadar düşürebilirim diye izliyorum. Şu ana kadar en düşük 3,5 lt/100 km yi görebildim. O da, uzun ve eğimli düz bir yolda hızlanmış olan araçta seyrederken. Sizde de durum bu şekilde mi ? Yakıt tüketimi normal mi ? Yeni araçlarda genellikle "motor açılması"ndan bahsedilir. Sizce, bu yakıt tüketiminde etken midir ?
    hillholder fonksiyonu
    Açıkçası bu özelliğe alışmam kolay olmadı. Zira, daha önce kullandığım araçların hiçbirisinde bu özellik yoktu. 5 sn kadar araç yokuşlarda tutuluyor, fakat sanki bana öyle geliyor ki, hillholder düz yolda da aktif gibi Düz yolda, trafikte, ilk kalkmak istediğinizde debriyajdan ayağınızı hafifçe kaldırıyorsunuz, fakat aracın gitmediğini görüyorsunuz. Ya, 4-5 sn bekleyeceksiniz, ya da gaza dokunacaksınız ki, araç beklemeden hareketlensin...Doğrumudur ?
    auto start/stop fonksiyonu
    Bu fonksiyona alışmam nispeten daha kolay oldu. Ancak, şehir trafiğinde dur/kalk işlemini çok tekrar edince ister istemez şu soru zihnimde oluştu; ateşleme sistemi çabuk arıza vermez mi ??? Hatta bazen, sıkça dur/kalk yapıca insan OFF tuşuna basarak bu özelliği pasif hale getirmek istiyor.
    Koltuk ergonomisi
    Benim için çok önemli bir husus. Koltukların beli boşluksuz sıkıca kavraması. Bu konuda tam tatmin olamadım. Şimdi, bir takviye koltuk pedi arıyorum.
    Motor gürültüsü izolasyonu
    Daha önce benzinli bir araç kullandığımdanmıdır bilemiyorum, fakat aracın titreşiminin biraz fazla olduğunu düşünüyorum, özellikle düşük devirdeyken. Daha iyi olabilirdi diye düşünüyorum.
    Çekiş gücü/Hızlanma
    Aynı şekilde bu konuda da aracı biraz yetersiz buldum. Tamam, kabul ediyorum, bir performans arabasından bahsetmiyoruz. POLO BM. Araç tamamen yakıt ekonomisi düşüncesi üzerine kurulmuş gibi.
    Dolayısıyla, gaza yükenmedikçe çabuk hızlanmıyor ve tam hızlanmadıkça da, düşük viteslerde istediğiniz çekiş gücünü vermiyor sanki.
    RNS-210
    Birçok polo kullanıcısı gibi, bende bunu araç için yetersiz ve basit buluyorum. Çok basic bir sistem ve araç maliyetinden kısmak için konulduğu çok bariz. Adeta, radyo-teyp varmı ? var demek için konulmuş. Sonuçta, 30 TL lik sade polo almıyorsunuz. 41 TL verince biraz daha fazlasını bekliyorsunuz doğal olarak!
    Bu noktada, RNS 510 almak ve taktırmak için sizden tavsiye istiyorum. istanbulda en uygun nereden alabilirim ve taktırabilirim ??? Taktıran arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum.






    öncelikle hayırlı olsun. dediklerinizin tamamına katılıyorum. araç az yaksın diye aldık 1500 km ye geldım tuketmler karmanında üstünde ki genelde uzun yol yapıyorum. Acaba araç test edilirken insansız 1150 kg olarak mı test edilmişte 3.0 lt/100km değeri hesaplanmış...araçta fazladan ağırlık olmasın diye aldıgım benzınde 20 tl lık. Sürekli Sarı ışık Yanıyor :D
    *start stop arızası benımde aklımda olan bir soru. 2 sene için garantıde ama ya sonra?
    *arac eğimde start stopla durmus halde tekrar harekete gecırırken arac gerı kaçırıyor. yanı eğimde kaldığında gerı kaçmasını istemıyosan off yapcan. bırde duz yolda da dediğiniz gibi aracı tutan bisi var. az gaza yuklendıgınde arkadakı araclarla fark katlanıyor

    güncel yakıt tüketim değerlerini paylaşalım arkadaşlar




  • İlk depom 160 TL ve 800 km. Şehir içi şehirler arası karışık. yarıyarıya nerdeyse. Km'de 20 kuruş. Şimdiden çok iyi. Rodaj bitince inşallah daha iyi olcak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MACH25

    Arkadaşlar tüm POLO BM kullanıcılarına merhaba,
    Artık bende bir Polo BM kullanıcısıyım.
    Birkaç cümle ile yaklaşık 400 km kullandığım araç için ilk izlenimlerimi paylaşmak ve bazı hususlarda görüşlerinizi almak istedim.
    Araç genel olarak zaten satın almak istediğim araçtı. Yani isteyerek aldım. Bu yüzden tercihimden dolayı şikayetçi olamam, fakat kafamı kurcalayan birkaç husus var:
    Yakıt tüketimi:
    Bu aracı almamda en fazla role sahip unsur düşük yakıt tüketimiydi. Hele VW tarafından verilen 3,0 lt/100 km gibi şehir dışı tüketim verileri benim için çok cazipti. Benim, istanbul trafiğinde günlük kullanımla elde ettiğim ortalama değer 4lt-5lt arasında. Kesinlikle agresif kullanmıyorum. Bilakis, olabildiğince yumuşak ve sakin kullanıyorum. ilk hızlanmalara dikkat ediyorum. Gösterge panelinde anlık tüketim değerleri açık. Bir yandan kullanıp, diğer yandan tüketimi ne kadar düşürebilirim diye izliyorum. Şu ana kadar en düşük 3,5 lt/100 km yi görebildim. O da, uzun ve eğimli düz bir yolda hızlanmış olan araçta seyrederken. Sizde de durum bu şekilde mi ? Yakıt tüketimi normal mi ? Yeni araçlarda genellikle "motor açılması"ndan bahsedilir. Sizce, bu yakıt tüketiminde etken midir ?
    hillholder fonksiyonu
    Açıkçası bu özelliğe alışmam kolay olmadı. Zira, daha önce kullandığım araçların hiçbirisinde bu özellik yoktu. 5 sn kadar araç yokuşlarda tutuluyor, fakat sanki bana öyle geliyor ki, hillholder düz yolda da aktif gibi Düz yolda, trafikte, ilk kalkmak istediğinizde debriyajdan ayağınızı hafifçe kaldırıyorsunuz, fakat aracın gitmediğini görüyorsunuz. Ya, 4-5 sn bekleyeceksiniz, ya da gaza dokunacaksınız ki, araç beklemeden hareketlensin...Doğrumudur ?
    auto start/stop fonksiyonu
    Bu fonksiyona alışmam nispeten daha kolay oldu. Ancak, şehir trafiğinde dur/kalk işlemini çok tekrar edince ister istemez şu soru zihnimde oluştu; ateşleme sistemi çabuk arıza vermez mi ??? Hatta bazen, sıkça dur/kalk yapıca insan OFF tuşuna basarak bu özelliği pasif hale getirmek istiyor.
    Koltuk ergonomisi
    Benim için çok önemli bir husus. Koltukların beli boşluksuz sıkıca kavraması. Bu konuda tam tatmin olamadım. Şimdi, bir takviye koltuk pedi arıyorum.
    Motor gürültüsü izolasyonu
    Daha önce benzinli bir araç kullandığımdanmıdır bilemiyorum, fakat aracın titreşiminin biraz fazla olduğunu düşünüyorum, özellikle düşük devirdeyken. Daha iyi olabilirdi diye düşünüyorum.
    Çekiş gücü/Hızlanma
    Aynı şekilde bu konuda da aracı biraz yetersiz buldum. Tamam, kabul ediyorum, bir performans arabasından bahsetmiyoruz. POLO BM. Araç tamamen yakıt ekonomisi düşüncesi üzerine kurulmuş gibi.
    Dolayısıyla, gaza yükenmedikçe çabuk hızlanmıyor ve tam hızlanmadıkça da, düşük viteslerde istediğiniz çekiş gücünü vermiyor sanki.
    RNS-210
    Birçok polo kullanıcısı gibi, bende bunu araç için yetersiz ve basit buluyorum. Çok basic bir sistem ve araç maliyetinden kısmak için konulduğu çok bariz. Adeta, radyo-teyp varmı ? var demek için konulmuş. Sonuçta, 30 TL lik sade polo almıyorsunuz. 41 TL verince biraz daha fazlasını bekliyorsunuz doğal olarak!
    Bu noktada, RNS 510 almak ve taktırmak için sizden tavsiye istiyorum. istanbulda en uygun nereden alabilirim ve taktırabilirim ??? Taktıran arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum.






    hillholder nasıl 4-5 saniye tutyor? Benimki çok kısa sürüyo. Ama bugün şunu farkettim: Eğime göre zamanlama yapıyor. Çok dik bi yamaçta denemek lazım.

    Start stop özelliğinde şehir içi kısa süreli dur kalklar için ayağımızı devrajdan kaldırmamak yeterli. BEn bu özleliğini çok sevdim




  • az yakıt için her koşulda hız sabitleme diyorum

    20km/s li hızlardan itibaren her viteste devreye alabiliyorsunuz.
    Araç benzinli olmadığından ve turbo olduğundan gaz pedalının en hassas en az yakan konumunu bulmak çok zor olabilir. Ancak sıkışık trafikte bile 3 lü ortalama tüketim değerleri görebilirsiniz. Bu mümkün.
    hız sabitlemeye alışmaya çalışın..

    Hill holdun bir şekilde "hill" i algıladığını düşünüyorum çünkü geri viteste öne kaçmadan yokuşta tutan birinci viteste tutmayan bir araç, bana denk geldi sistem nasıl işliyor bilmiyorum... sanırım akıllı telefonların içindeki eğim ölçer gibi bir sistem var.

    zamanla gürültünün düşebilceğini düşünüyorum..

    Bel/baldır desteği konusunda haklısınız süper bir ergonomi yok ancak en iş gören konum bulunabiliyor.

    start stop için sanırım bir mühendislik söz konusu araç dizel olduğundan ateşleme sistemi yok en kötü ihtimal marş motorunun kömürü biter ancak biz bunu akıl ediyorsak heralde onlarda birşey düşünmüştür.


    Rcd 210 u ise orta vadede Necvox 939HD yada RNS510 ile değiştirmeyi düşünüyorum ancak hala beklemedeyim..

    elbet ilerde konu hakkında detayları tartışırız sonuçta 2000TL civarında bir yatırım aceleye gelmez




  • Nisan 2011'den ve 17500 kmdir Polo BM kullanıyorun; 1.2 olmasının tek dezavatanjını Ankara'nın dik yokuşlarında motor soğukken kalkışlarda yaşadım. Birisinde aracım yüklü idi + 3 kişi diğerinde de araç soğuk idi. Aracım şimdi o tip yokuşlarda daha rahat kalkıyor. Ancak 1.6 TDI Golf 105'lik kullandım. Alt devirlerde belirgin bir şekilde daha kuvvetli. Polo TDI da aynı şekildedir.
  • arkadaşlar bugün lastiğim patladı ve runonflat olduğunu düşündüğümüm lastiğim (dunlop sp port 01) tamamen janta oturmuş haldeydi ve lastikçiye gidene kadar en ufak çukurda bile jantı direksiyonda hissettim...runonflat de yanakların daha sert ve en azından biraz diri durması gerekmezmiydi. lastikçiye sordum bu runonflat mi diye değil dedi. acaba dunlop sp 01 de runonflat özelliği standartmı yoksa bizdekiler runonflat olmayanlarmı...bilgisi veya benzer tecrübesi olan oldumu acaba...
  • 
Sayfa: önceki 5758596061
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.