Şimdi Ara

Polo BlueMotion (1.2 TDI, 6R) (341. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7.881
Cevap
53
Favori
652.821
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 339340341342343
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu günkü güzel havayı değerlendirip arabamı yıkadım ve hızlı sıvı cila ile cilaladım. Resimleri sizlerle paylaşmak istedim.








    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mmnder16 -- 22 Şubat 2015; 18:57:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mmnder16

    Bu günkü güzel havayı değerlendirip arabamı yıkadım ve hızlı sıvı cila ile cilaladım. Resimleri sizlerle paylaşmak istedim.









    Kazasız belasız güle güle kullan İnşallah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar günaydın bişey sorucam şimdi benim araç 2013 model 25.500Km de araçta son 1.5 yada 2 aydır heleki yağmurlu havalarda tümseklerde yada bi çukura girince sol ön teker çamurluk bölümünden darç diye yada hafif bi gıcırtı gibi bir ses geliyor
    Rahatsız edici dikkatlice dinleyince normal güneşli havalarda az gelirken yağmurlu yada ıslak zeminlerde o gıcırtı sesi çok geliyor Sizce Nedir takozlardanmı gelir bilmiyorumm ne yapıcam şaştım kaldım... Yardım lütfen...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi altinbas07 -- 24 Şubat 2015; 9:31:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altinbas07

    Arkadaşlar günaydın bişey sorucam şimdi benim araç 2013 model 25.500Km de araçta son 1.5 yada 2 aydır heleki yağmurlu havalarda tümseklerde yada bi çukura girince sol ön teker çamurluk bölümünden darç diye yada hafif bi gıcırtı gibi bir ses geliyor
    Rahatsız edici dikkatlice dinleyince normal güneşli havalarda az gelirken yağmurlu yada ıslak zeminlerde o gıcırtı sesi çok geliyor Sizce Nedir takozlardanmı gelir bilmiyorumm ne yapıcam şaştım kaldım... Yardım lütfen...

    Benim de benzer bir şikayetten aracım serviste şuanda. Benimkinde de tümseklerde ve çukurlarda tıkırtı yapıyordu bazen. Ön takımda salıncaklardaki bir parça özelliğini yitirmiş, salıncakları değiştiriyorlar(ya da sadece o parçayı tam olarak bilemiyorum). Yere yakınlığı sebebiyle çukurlarda aracın altının sürtmesini ve zamanla alt takım parçalarının aşınmasını sebep olarak gösterdiler. E bir de malum Türkiye'de yaşıyoruz, çukuru tümseği bol yollarımızın.

    Siz de servise götürüp ustayla bir tecrübeye çıkın mutlaka, onlar bizlerin duyamadığı sesleri de duyup problemi teşhis ediyorlar. Sonuçta servisten para kazanıyorlar amaçları bir noktada size masraf çıkartmak. Benimki için şuanda acil olarak değişmesine gerek yokmuş. Güvenlik açısından da problem çıkartmaz dedi servis danışmanı ancak yakın gelecekte bağlantılı olduğu diğer parçalara da sirayet edermiş problem.

    Belki doğrudur belki değildir ancak daha önceki tecrübelerimden de çok iyi biliyorum, alt takım arızaları hatta ve hatta mekanik aksam arızalarının tümü diş çürüğü gibi oluyor, önce küçücük bir siyah noktayken zamanla bütün dişi öldürüyor. O yüzden çok emin olmamama rağmen yapın dedim.

    Benim aracımın garantisi bitti iyi niyet garantisinden(%70) yardımcı oldular, 330 TL tuttu. Sizinkinin garantisi devam ediyordur muhtemelen, ücretsiz yardımcı olurlar diye düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan_gazi

    Bugün gittim servise. Bilgisayara bağladılar. Benim bulduğum hata orada da çıktı, Türkçe olarak. Ama servisteki arkadaş Türkçe Yakıt Sistemi Basıncı Çok Düşük hatasını yakıt seviyesi düşük olarak yorumladı. Ben düzelttim tekrar. Daha sonra internetten araştırmak üzere servis bölümüne indirdi aracı. Yaklaşık bir saat bekledikten sonra aracın yazılımının güncellendiğini, eski yazılımın böyle bir hataya sebep olduğunu, kendi sistemlerinde hata kodunu arattıklarında parça değişimi değil de yazılım güncellemesi yapılması gerektiği yazdığını söylediler. Tabi ben bütün bunlardan tatmin olmadım. Bu nedenle her hafta aracı VAG-COM ile tarayarak aynı hatanın tekrar edip etmediğini takip edeceğim.
    Fren konusunda da balatalara bir sprey sıkarak temizlik yaptıklarını söylediler. Şu anda fren sesinden şikayetçi değilim.

    Bu arada serviste kullanılan program VAG-COM'un birebir aynısı olmasa da VAG-COM'un özelliklerini barındıran bir program. Bir de bluetooth ile haberleşiyor tahminim.

    @burak11

    VAG-COM'da motor ile ilgili verilere motor(engine) bölümünde sol altta Meas. Block'tan erişilebiliyor hocam yanlış hatırlamıyorsam. Orası değilse yarın tekrar bakar yazarım. Araç 66000 km'de. Şimdilik gayet normal çalışıyor çok şükür.


    Sıkıntı devam etti mi hocam..?

    Bu arada, madem yazılım güncellemesi varmış, yapmak için illa ki aracın arıza vermesini mi bekliyorlar, anlamadım doğrusu..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aracı VAG-COM ile tarama fırsatım olmadı ama görünürde bir problem yok hocam çok şükür.
    Servisin işine benim pek aklım ermiyor hocam. Sorduğum sorulara zaten tatmin edici, kendilerinden emin bir cevap veremiyorlar. Çoğu zaman kendileri de bilmiyor ve bir şekilde geçiştirmeye çalışıyorlarmış gibi bir izlenim bırakıyorlar bende.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kardeşim cevapların için çok teşekkür ederim dediğim gibi gıcırtı gibi sürtme gibi bir ses tümseklerde birde aracım 2017 kadar uzatılmış garanti acaba 1 Kuruş ödemeden değiştirirlermi.?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altinbas07

    Kardeşim cevapların için çok teşekkür ederim dediğim gibi gıcırtı gibi sürtme gibi bir ses tümseklerde birde aracım 2017 kadar uzatılmış garanti acaba 1 Kuruş ödemeden değiştirirlermi.?

    Hocam soyle soyleyeyim,
    - Salincaklarda ses vardi salincak burclari degisti %70'i garantiden karsilandi(isciligi ben odedim). Parcanin fiyati 200 lira civari
    - Start stop saglikli calismiyordu aku komple degisti, sadece ufak bir iscilik odedim. Akunun fiyati 700 lira.
    - Yakit filtresi ucretsiz degisti, iscilik de odemedim, toplamda 80 lira civari.
    - 60.000 bakimi yapildi, 660 lira tuttu.

    Toplamda 2000 tl civari odeyecekken aracimin garantisi bitmesine ragmen iyi niyet garantisi kapsaminda toplamda 1000 lira civari para odedim. Bunun zaten 660 lirasi bakim parasi.

    Yani demem o ki vw musteri memnuniyetine onem veriyor bence. Benim garantisinin bitmesine ragmen durum boyleyse, sizin garantiniz devam ediyor muhtemelen para odemezsiniz. Ya da sembolik bir iscilik ucreti alirlar. Zaten siz goturdugunuzde ariza tespit edildikten sonra herhangi bir ucret cikarsa size mutlaka bilgi veriyorlar. Eger siz yaptirmak istemezseniz ariza tespit ucreti adi altinda cuzzi bir rakam talep ediyorlar o kadar, yaptirmak zorunda degilsiniz yani.

    Daha once Renault kullandim servisi berbat otesiydi hele o mais uzayli gibi davraniyor insana, Kia picanto'muz vardi servis eh isteydi, Chevrolet kullandim ayrica bir de corsa'miz var, servisleri biraz daha hallice ama garantiden parca degistirmek dert resmen.

    VW beni bu anlamda cok sasirtti, satis sonrasi islemler cok onemli. Servis-parcalar pahali falan ama garanti kapsami gercekten cok iyi, cok memnun kaldim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fresher


    quote:

    Orijinalden alıntı: altinbas07

    Kardeşim cevapların için çok teşekkür ederim dediğim gibi gıcırtı gibi sürtme gibi bir ses tümseklerde birde aracım 2017 kadar uzatılmış garanti acaba 1 Kuruş ödemeden değiştirirlermi.?

    Hocam soyle soyleyeyim,
    - Salincaklarda ses vardi salincak burclari degisti %70'i garantiden karsilandi(isciligi ben odedim). Parcanin fiyati 200 lira civari
    - Start stop saglikli calismiyordu aku komple degisti, sadece ufak bir iscilik odedim. Akunun fiyati 700 lira.
    - Yakit filtresi ucretsiz degisti, iscilik de odemedim, toplamda 80 lira civari.
    - 60.000 bakimi yapildi, 660 lira tuttu.

    Toplamda 2000 tl civari odeyecekken aracimin garantisi bitmesine ragmen iyi niyet garantisi kapsaminda toplamda 1000 lira civari para odedim. Bunun zaten 660 lirasi bakim parasi.

    Yani demem o ki vw musteri memnuniyetine onem veriyor bence. Benim garantisinin bitmesine ragmen durum boyleyse, sizin garantiniz devam ediyor muhtemelen para odemezsiniz. Ya da sembolik bir iscilik ucreti alirlar. Zaten siz goturdugunuzde ariza tespit edildikten sonra herhangi bir ucret cikarsa size mutlaka bilgi veriyorlar. Eger siz yaptirmak istemezseniz ariza tespit ucreti adi altinda cuzzi bir rakam talep ediyorlar o kadar, yaptirmak zorunda degilsiniz yani.

    Daha once Renault kullandim servisi berbat otesiydi hele o mais uzayli gibi davraniyor insana, Kia picanto'muz vardi servis eh isteydi, Chevrolet kullandim ayrica bir de corsa'miz var, servisleri biraz daha hallice ama garantiden parca degistirmek dert resmen.

    VW beni bu anlamda cok sasirtti, satis sonrasi islemler cok onemli. Servis-parcalar pahali falan ama garanti kapsami gercekten cok iyi, cok memnun kaldim.

    Hocam, akü olarak hangi marka/model taktıklarını görebildiniz mi..

    Bir de, belki arada yazmışsınızdır ama göremedim, aracınız kaç modeldi.. Benimki 2012 Temmuz trafiğe çıkışlı, acaba akü yakın zamanda ömrünü tamamlayacak mı diye düşünmeye başladım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cat_power -- 25 Şubat 2015; 10:49:23 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cfiliz

    quote:

    Orijinalden alıntı: fresher


    quote:

    Orijinalden alıntı: altinbas07

    Kardeşim cevapların için çok teşekkür ederim dediğim gibi gıcırtı gibi sürtme gibi bir ses tümseklerde birde aracım 2017 kadar uzatılmış garanti acaba 1 Kuruş ödemeden değiştirirlermi.?

    Hocam soyle soyleyeyim,
    - Salincaklarda ses vardi salincak burclari degisti %70'i garantiden karsilandi(isciligi ben odedim). Parcanin fiyati 200 lira civari
    - Start stop saglikli calismiyordu aku komple degisti, sadece ufak bir iscilik odedim. Akunun fiyati 700 lira.
    - Yakit filtresi ucretsiz degisti, iscilik de odemedim, toplamda 80 lira civari.
    - 60.000 bakimi yapildi, 660 lira tuttu.

    Toplamda 2000 tl civari odeyecekken aracimin garantisi bitmesine ragmen iyi niyet garantisi kapsaminda toplamda 1000 lira civari para odedim. Bunun zaten 660 lirasi bakim parasi.

    Yani demem o ki vw musteri memnuniyetine onem veriyor bence. Benim garantisinin bitmesine ragmen durum boyleyse, sizin garantiniz devam ediyor muhtemelen para odemezsiniz. Ya da sembolik bir iscilik ucreti alirlar. Zaten siz goturdugunuzde ariza tespit edildikten sonra herhangi bir ucret cikarsa size mutlaka bilgi veriyorlar. Eger siz yaptirmak istemezseniz ariza tespit ucreti adi altinda cuzzi bir rakam talep ediyorlar o kadar, yaptirmak zorunda degilsiniz yani.

    Daha once Renault kullandim servisi berbat otesiydi hele o mais uzayli gibi davraniyor insana, Kia picanto'muz vardi servis eh isteydi, Chevrolet kullandim ayrica bir de corsa'miz var, servisleri biraz daha hallice ama garantiden parca degistirmek dert resmen.

    VW beni bu anlamda cok sasirtti, satis sonrasi islemler cok onemli. Servis-parcalar pahali falan ama garanti kapsami gercekten cok iyi, cok memnun kaldim.

    Hocam, akü olarak hangi marka/model taktıklarını görebildiniz mi..

    Bir de, belki arada yazmışsınızdır ama göremedim, aracınız kaç modeldi.. Benimki 2012 Temmuz trafiğe çıkışlı, acaba akü yakın zamanda ömrünü tamamlayacak mı diye düşünmeye başladım.

    Hocam aküyü görmedim zaten takılırken serviste de değildim ama sanırım bosch takıyorlar, hatırlamıyorum ama servis danışmanı öyle birşey demişti sanırım.

    Benim de aracım 2012 model, nisan 2012 trafiğe çıkışlı. Benim aküde de aslında ciddi bir problem yoktu, sadece start-stop'u düzgün çalıştırmıyordu(sanırım amperi azalmış ya da benzer birşey).

    Bildiğim kadarıyla normal şartlar altında akü 5 sene gibi bir ömre sahip ancak start-stop'lu araçlarda akü normal akülerden daha farklı, sanırım daha kısa kullanım ömrü sunuyor.

    Eğer start-stop'un çalışmasında bir sorun görmüyorsanız akünüz sağlamdır, eğer eskisi gibi çalışmıyorsa muhtemelen eskimiştir. İnternette fiyatlarına baktım biraz varta, inci akü ve bosch'un start-stop aküleri var, fiyatları da 450-700 lira aralığında değişiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fresher

    quote:

    Orijinalden alıntı: cfiliz

    quote:

    Orijinalden alıntı: fresher


    quote:

    Orijinalden alıntı: altinbas07

    Kardeşim cevapların için çok teşekkür ederim dediğim gibi gıcırtı gibi sürtme gibi bir ses tümseklerde birde aracım 2017 kadar uzatılmış garanti acaba 1 Kuruş ödemeden değiştirirlermi.?

    Hocam soyle soyleyeyim,
    - Salincaklarda ses vardi salincak burclari degisti %70'i garantiden karsilandi(isciligi ben odedim). Parcanin fiyati 200 lira civari
    - Start stop saglikli calismiyordu aku komple degisti, sadece ufak bir iscilik odedim. Akunun fiyati 700 lira.
    - Yakit filtresi ucretsiz degisti, iscilik de odemedim, toplamda 80 lira civari.
    - 60.000 bakimi yapildi, 660 lira tuttu.

    Toplamda 2000 tl civari odeyecekken aracimin garantisi bitmesine ragmen iyi niyet garantisi kapsaminda toplamda 1000 lira civari para odedim. Bunun zaten 660 lirasi bakim parasi.

    Yani demem o ki vw musteri memnuniyetine onem veriyor bence. Benim garantisinin bitmesine ragmen durum boyleyse, sizin garantiniz devam ediyor muhtemelen para odemezsiniz. Ya da sembolik bir iscilik ucreti alirlar. Zaten siz goturdugunuzde ariza tespit edildikten sonra herhangi bir ucret cikarsa size mutlaka bilgi veriyorlar. Eger siz yaptirmak istemezseniz ariza tespit ucreti adi altinda cuzzi bir rakam talep ediyorlar o kadar, yaptirmak zorunda degilsiniz yani.

    Daha once Renault kullandim servisi berbat otesiydi hele o mais uzayli gibi davraniyor insana, Kia picanto'muz vardi servis eh isteydi, Chevrolet kullandim ayrica bir de corsa'miz var, servisleri biraz daha hallice ama garantiden parca degistirmek dert resmen.

    VW beni bu anlamda cok sasirtti, satis sonrasi islemler cok onemli. Servis-parcalar pahali falan ama garanti kapsami gercekten cok iyi, cok memnun kaldim.

    Hocam, akü olarak hangi marka/model taktıklarını görebildiniz mi..

    Bir de, belki arada yazmışsınızdır ama göremedim, aracınız kaç modeldi.. Benimki 2012 Temmuz trafiğe çıkışlı, acaba akü yakın zamanda ömrünü tamamlayacak mı diye düşünmeye başladım.

    Hocam aküyü görmedim zaten takılırken serviste de değildim ama sanırım bosch takıyorlar, hatırlamıyorum ama servis danışmanı öyle birşey demişti sanırım.

    Benim de aracım 2012 model, nisan 2012 trafiğe çıkışlı. Benim aküde de aslında ciddi bir problem yoktu, sadece start-stop'u düzgün çalıştırmıyordu(sanırım amperi azalmış ya da benzer birşey).

    Bildiğim kadarıyla normal şartlar altında akü 5 sene gibi bir ömre sahip ancak start-stop'lu araçlarda akü normal akülerden daha farklı, sanırım daha kısa kullanım ömrü sunuyor.

    Eğer start-stop'un çalışmasında bir sorun görmüyorsanız akünüz sağlamdır, eğer eskisi gibi çalışmıyorsa muhtemelen eskimiştir. İnternette fiyatlarına baktım biraz varta, inci akü ve bosch'un start-stop aküleri var, fiyatları da 450-700 lira aralığında değişiyor.

    Benim de yakın zamanda karşılaşmam olası görünüyor, onun için sormak istemiştim. Start/stop sistemi haricinde bir arıza/sıkıntı yaratmış mıydı? Marş almama, vs?

    Son bir soru daha sorsam, eski ve/veya yeni akünün kaç amper olduğunu biliyor musunuz.. Belki faturada vardır..? Start/stop ve fren geri kazanımına uygun aküler netten gördüğüm kadarı ile yüksek amperlere (70~80) sahip, ama standart Polo için genelde tavsiye edilen standart aküler daha düşük değerlerde (45A civarı). O açıdan merak ettim..

    Bildiğim kadarıyla, sadece amper yüksekliği değil, içindeki kimyasalı da farklı oluyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cat_power -- 25 Şubat 2015; 11:35:27 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cfiliz

    quote:

    Orijinalden alıntı: fresher

    quote:

    Orijinalden alıntı: cfiliz

    quote:

    Orijinalden alıntı: fresher


    quote:

    Orijinalden alıntı: altinbas07

    Kardeşim cevapların için çok teşekkür ederim dediğim gibi gıcırtı gibi sürtme gibi bir ses tümseklerde birde aracım 2017 kadar uzatılmış garanti acaba 1 Kuruş ödemeden değiştirirlermi.?

    Hocam soyle soyleyeyim,
    - Salincaklarda ses vardi salincak burclari degisti %70'i garantiden karsilandi(isciligi ben odedim). Parcanin fiyati 200 lira civari
    - Start stop saglikli calismiyordu aku komple degisti, sadece ufak bir iscilik odedim. Akunun fiyati 700 lira.
    - Yakit filtresi ucretsiz degisti, iscilik de odemedim, toplamda 80 lira civari.
    - 60.000 bakimi yapildi, 660 lira tuttu.

    Toplamda 2000 tl civari odeyecekken aracimin garantisi bitmesine ragmen iyi niyet garantisi kapsaminda toplamda 1000 lira civari para odedim. Bunun zaten 660 lirasi bakim parasi.

    Yani demem o ki vw musteri memnuniyetine onem veriyor bence. Benim garantisinin bitmesine ragmen durum boyleyse, sizin garantiniz devam ediyor muhtemelen para odemezsiniz. Ya da sembolik bir iscilik ucreti alirlar. Zaten siz goturdugunuzde ariza tespit edildikten sonra herhangi bir ucret cikarsa size mutlaka bilgi veriyorlar. Eger siz yaptirmak istemezseniz ariza tespit ucreti adi altinda cuzzi bir rakam talep ediyorlar o kadar, yaptirmak zorunda degilsiniz yani.

    Daha once Renault kullandim servisi berbat otesiydi hele o mais uzayli gibi davraniyor insana, Kia picanto'muz vardi servis eh isteydi, Chevrolet kullandim ayrica bir de corsa'miz var, servisleri biraz daha hallice ama garantiden parca degistirmek dert resmen.

    VW beni bu anlamda cok sasirtti, satis sonrasi islemler cok onemli. Servis-parcalar pahali falan ama garanti kapsami gercekten cok iyi, cok memnun kaldim.

    Hocam, akü olarak hangi marka/model taktıklarını görebildiniz mi..

    Bir de, belki arada yazmışsınızdır ama göremedim, aracınız kaç modeldi.. Benimki 2012 Temmuz trafiğe çıkışlı, acaba akü yakın zamanda ömrünü tamamlayacak mı diye düşünmeye başladım.

    Hocam aküyü görmedim zaten takılırken serviste de değildim ama sanırım bosch takıyorlar, hatırlamıyorum ama servis danışmanı öyle birşey demişti sanırım.

    Benim de aracım 2012 model, nisan 2012 trafiğe çıkışlı. Benim aküde de aslında ciddi bir problem yoktu, sadece start-stop'u düzgün çalıştırmıyordu(sanırım amperi azalmış ya da benzer birşey).

    Bildiğim kadarıyla normal şartlar altında akü 5 sene gibi bir ömre sahip ancak start-stop'lu araçlarda akü normal akülerden daha farklı, sanırım daha kısa kullanım ömrü sunuyor.

    Eğer start-stop'un çalışmasında bir sorun görmüyorsanız akünüz sağlamdır, eğer eskisi gibi çalışmıyorsa muhtemelen eskimiştir. İnternette fiyatlarına baktım biraz varta, inci akü ve bosch'un start-stop aküleri var, fiyatları da 450-700 lira aralığında değişiyor.

    Benim de yakın zamanda karşılaşmam olası görünüyor, onun için sormak istemiştim. Start/stop sistemi haricinde bir arıza/sıkıntı yaratmış mıydı? Marş almama, vs?

    Son bir soru daha sorsam, eski ve/veya yeni akünün kaç amper olduğunu biliyor musunuz.. Belki faturada vardır..? Start/stop ve fren geri kazanımına uygun aküler netten gördüğüm kadarı ile yüksek amperlere (70~80) sahip, ama standart Polo için genelde tavsiye edilen standart aküler daha düşük değerlerde (45A civarı). O açıdan merak ettim..

    Bildiğim kadarıyla, sadece amper yüksekliği değil, içindeki kimyasalı da farklı oluyor.



    Rica ederim, müsait oldukça cevap veririm tabi ki

    Start-stop haricinde herhangi bir problem yoktu, sadece start-stop eskisine göre daha az devreye giriyordu.

    Amperini tam bilemiyorum, fatura da yanımda değil, akşam eve geçince bakabilirim ancak.

    Aşağıdaki linkten biraz inceleyebilirsiniz,

    http://www.akusepeti.com/Start-Stop-Aku-12-Volt-95-Amper-Bosch-S6,PR-175.html

    Linteki akü 95 amper gözüküyor örneğin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cfiliz

    quote:

    Orijinalden alıntı: fresher

    quote:

    Orijinalden alıntı: cfiliz

    quote:

    Orijinalden alıntı: fresher


    quote:

    Orijinalden alıntı: altinbas07

    Kardeşim cevapların için çok teşekkür ederim dediğim gibi gıcırtı gibi sürtme gibi bir ses tümseklerde birde aracım 2017 kadar uzatılmış garanti acaba 1 Kuruş ödemeden değiştirirlermi.?

    Hocam soyle soyleyeyim,
    - Salincaklarda ses vardi salincak burclari degisti %70'i garantiden karsilandi(isciligi ben odedim). Parcanin fiyati 200 lira civari
    - Start stop saglikli calismiyordu aku komple degisti, sadece ufak bir iscilik odedim. Akunun fiyati 700 lira.
    - Yakit filtresi ucretsiz degisti, iscilik de odemedim, toplamda 80 lira civari.
    - 60.000 bakimi yapildi, 660 lira tuttu.

    Toplamda 2000 tl civari odeyecekken aracimin garantisi bitmesine ragmen iyi niyet garantisi kapsaminda toplamda 1000 lira civari para odedim. Bunun zaten 660 lirasi bakim parasi.

    Yani demem o ki vw musteri memnuniyetine onem veriyor bence. Benim garantisinin bitmesine ragmen durum boyleyse, sizin garantiniz devam ediyor muhtemelen para odemezsiniz. Ya da sembolik bir iscilik ucreti alirlar. Zaten siz goturdugunuzde ariza tespit edildikten sonra herhangi bir ucret cikarsa size mutlaka bilgi veriyorlar. Eger siz yaptirmak istemezseniz ariza tespit ucreti adi altinda cuzzi bir rakam talep ediyorlar o kadar, yaptirmak zorunda degilsiniz yani.

    Daha once Renault kullandim servisi berbat otesiydi hele o mais uzayli gibi davraniyor insana, Kia picanto'muz vardi servis eh isteydi, Chevrolet kullandim ayrica bir de corsa'miz var, servisleri biraz daha hallice ama garantiden parca degistirmek dert resmen.

    VW beni bu anlamda cok sasirtti, satis sonrasi islemler cok onemli. Servis-parcalar pahali falan ama garanti kapsami gercekten cok iyi, cok memnun kaldim.

    Hocam, akü olarak hangi marka/model taktıklarını görebildiniz mi..

    Bir de, belki arada yazmışsınızdır ama göremedim, aracınız kaç modeldi.. Benimki 2012 Temmuz trafiğe çıkışlı, acaba akü yakın zamanda ömrünü tamamlayacak mı diye düşünmeye başladım.

    Hocam aküyü görmedim zaten takılırken serviste de değildim ama sanırım bosch takıyorlar, hatırlamıyorum ama servis danışmanı öyle birşey demişti sanırım.

    Benim de aracım 2012 model, nisan 2012 trafiğe çıkışlı. Benim aküde de aslında ciddi bir problem yoktu, sadece start-stop'u düzgün çalıştırmıyordu(sanırım amperi azalmış ya da benzer birşey).

    Bildiğim kadarıyla normal şartlar altında akü 5 sene gibi bir ömre sahip ancak start-stop'lu araçlarda akü normal akülerden daha farklı, sanırım daha kısa kullanım ömrü sunuyor.

    Eğer start-stop'un çalışmasında bir sorun görmüyorsanız akünüz sağlamdır, eğer eskisi gibi çalışmıyorsa muhtemelen eskimiştir. İnternette fiyatlarına baktım biraz varta, inci akü ve bosch'un start-stop aküleri var, fiyatları da 450-700 lira aralığında değişiyor.

    Benim de yakın zamanda karşılaşmam olası görünüyor, onun için sormak istemiştim. Start/stop sistemi haricinde bir arıza/sıkıntı yaratmış mıydı? Marş almama, vs?

    Son bir soru daha sorsam, eski ve/veya yeni akünün kaç amper olduğunu biliyor musunuz.. Belki faturada vardır..? Start/stop ve fren geri kazanımına uygun aküler netten gördüğüm kadarı ile yüksek amperlere (70~80) sahip, ama standart Polo için genelde tavsiye edilen standart aküler daha düşük değerlerde (45A civarı). O açıdan merak ettim..

    Bildiğim kadarıyla, sadece amper yüksekliği değil, içindeki kimyasalı da farklı oluyor.



    Faturada marka yazmiyor ancak parca kodu:915105cc. Google'dan arattigim kadariyla markasi bosch ancak amper bilgisine ulasamadim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fresher


    quote:

    Orijinalden alıntı: cfiliz

    quote:

    Orijinalden alıntı: fresher

    quote:

    Orijinalden alıntı: cfiliz

    quote:

    Orijinalden alıntı: fresher


    quote:

    Orijinalden alıntı: altinbas07

    Kardeşim cevapların için çok teşekkür ederim dediğim gibi gıcırtı gibi sürtme gibi bir ses tümseklerde birde aracım 2017 kadar uzatılmış garanti acaba 1 Kuruş ödemeden değiştirirlermi.?

    Hocam soyle soyleyeyim,
    - Salincaklarda ses vardi salincak burclari degisti %70'i garantiden karsilandi(isciligi ben odedim). Parcanin fiyati 200 lira civari
    - Start stop saglikli calismiyordu aku komple degisti, sadece ufak bir iscilik odedim. Akunun fiyati 700 lira.
    - Yakit filtresi ucretsiz degisti, iscilik de odemedim, toplamda 80 lira civari.
    - 60.000 bakimi yapildi, 660 lira tuttu.

    Toplamda 2000 tl civari odeyecekken aracimin garantisi bitmesine ragmen iyi niyet garantisi kapsaminda toplamda 1000 lira civari para odedim. Bunun zaten 660 lirasi bakim parasi.

    Yani demem o ki vw musteri memnuniyetine onem veriyor bence. Benim garantisinin bitmesine ragmen durum boyleyse, sizin garantiniz devam ediyor muhtemelen para odemezsiniz. Ya da sembolik bir iscilik ucreti alirlar. Zaten siz goturdugunuzde ariza tespit edildikten sonra herhangi bir ucret cikarsa size mutlaka bilgi veriyorlar. Eger siz yaptirmak istemezseniz ariza tespit ucreti adi altinda cuzzi bir rakam talep ediyorlar o kadar, yaptirmak zorunda degilsiniz yani.

    Daha once Renault kullandim servisi berbat otesiydi hele o mais uzayli gibi davraniyor insana, Kia picanto'muz vardi servis eh isteydi, Chevrolet kullandim ayrica bir de corsa'miz var, servisleri biraz daha hallice ama garantiden parca degistirmek dert resmen.

    VW beni bu anlamda cok sasirtti, satis sonrasi islemler cok onemli. Servis-parcalar pahali falan ama garanti kapsami gercekten cok iyi, cok memnun kaldim.

    Hocam, akü olarak hangi marka/model taktıklarını görebildiniz mi..

    Bir de, belki arada yazmışsınızdır ama göremedim, aracınız kaç modeldi.. Benimki 2012 Temmuz trafiğe çıkışlı, acaba akü yakın zamanda ömrünü tamamlayacak mı diye düşünmeye başladım.

    Hocam aküyü görmedim zaten takılırken serviste de değildim ama sanırım bosch takıyorlar, hatırlamıyorum ama servis danışmanı öyle birşey demişti sanırım.

    Benim de aracım 2012 model, nisan 2012 trafiğe çıkışlı. Benim aküde de aslında ciddi bir problem yoktu, sadece start-stop'u düzgün çalıştırmıyordu(sanırım amperi azalmış ya da benzer birşey).

    Bildiğim kadarıyla normal şartlar altında akü 5 sene gibi bir ömre sahip ancak start-stop'lu araçlarda akü normal akülerden daha farklı, sanırım daha kısa kullanım ömrü sunuyor.

    Eğer start-stop'un çalışmasında bir sorun görmüyorsanız akünüz sağlamdır, eğer eskisi gibi çalışmıyorsa muhtemelen eskimiştir. İnternette fiyatlarına baktım biraz varta, inci akü ve bosch'un start-stop aküleri var, fiyatları da 450-700 lira aralığında değişiyor.

    Benim de yakın zamanda karşılaşmam olası görünüyor, onun için sormak istemiştim. Start/stop sistemi haricinde bir arıza/sıkıntı yaratmış mıydı? Marş almama, vs?

    Son bir soru daha sorsam, eski ve/veya yeni akünün kaç amper olduğunu biliyor musunuz.. Belki faturada vardır..? Start/stop ve fren geri kazanımına uygun aküler netten gördüğüm kadarı ile yüksek amperlere (70~80) sahip, ama standart Polo için genelde tavsiye edilen standart aküler daha düşük değerlerde (45A civarı). O açıdan merak ettim..

    Bildiğim kadarıyla, sadece amper yüksekliği değil, içindeki kimyasalı da farklı oluyor.



    Faturada marka yazmiyor ancak parca kodu:915105cc. Google'dan arattigim kadariyla markasi bosch ancak amper bilgisine ulasamadim.

    Bilgi için teşekkür ederim. Her halükarda üst seri ve fren geri kazanımı ile uyumlu olan S6 AGM (Absorbent Glass Mat) tipi olduğu anlaşılıyor. Standart akülere göre değişken yüklere daha uygun çalıştığı söyleniyor.

    Sormak istediğim son nokta; aracı kullandığınız güzergahın belirli bir özelliği var mıydı? Ör; her gün 5km ev iş arası gidip gelme gibi. Özellikle 15-20'dan kısa süreli sürüşlerin akü ömrü için uzun vadede iyi olmadığını okumuştum geçtiğimiz günlerde bir yerde.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cfiliz


    quote:

    Orijinalden alıntı: fresher


    quote:

    Orijinalden alıntı: cfiliz

    quote:

    Orijinalden alıntı: fresher

    quote:

    Orijinalden alıntı: cfiliz

    quote:

    Orijinalden alıntı: fresher


    quote:

    Orijinalden alıntı: altinbas07

    Kardeşim cevapların için çok teşekkür ederim dediğim gibi gıcırtı gibi sürtme gibi bir ses tümseklerde birde aracım 2017 kadar uzatılmış garanti acaba 1 Kuruş ödemeden değiştirirlermi.?

    Hocam soyle soyleyeyim,
    - Salincaklarda ses vardi salincak burclari degisti %70'i garantiden karsilandi(isciligi ben odedim). Parcanin fiyati 200 lira civari
    - Start stop saglikli calismiyordu aku komple degisti, sadece ufak bir iscilik odedim. Akunun fiyati 700 lira.
    - Yakit filtresi ucretsiz degisti, iscilik de odemedim, toplamda 80 lira civari.
    - 60.000 bakimi yapildi, 660 lira tuttu.

    Toplamda 2000 tl civari odeyecekken aracimin garantisi bitmesine ragmen iyi niyet garantisi kapsaminda toplamda 1000 lira civari para odedim. Bunun zaten 660 lirasi bakim parasi.

    Yani demem o ki vw musteri memnuniyetine onem veriyor bence. Benim garantisinin bitmesine ragmen durum boyleyse, sizin garantiniz devam ediyor muhtemelen para odemezsiniz. Ya da sembolik bir iscilik ucreti alirlar. Zaten siz goturdugunuzde ariza tespit edildikten sonra herhangi bir ucret cikarsa size mutlaka bilgi veriyorlar. Eger siz yaptirmak istemezseniz ariza tespit ucreti adi altinda cuzzi bir rakam talep ediyorlar o kadar, yaptirmak zorunda degilsiniz yani.

    Daha once Renault kullandim servisi berbat otesiydi hele o mais uzayli gibi davraniyor insana, Kia picanto'muz vardi servis eh isteydi, Chevrolet kullandim ayrica bir de corsa'miz var, servisleri biraz daha hallice ama garantiden parca degistirmek dert resmen.

    VW beni bu anlamda cok sasirtti, satis sonrasi islemler cok onemli. Servis-parcalar pahali falan ama garanti kapsami gercekten cok iyi, cok memnun kaldim.

    Hocam, akü olarak hangi marka/model taktıklarını görebildiniz mi..

    Bir de, belki arada yazmışsınızdır ama göremedim, aracınız kaç modeldi.. Benimki 2012 Temmuz trafiğe çıkışlı, acaba akü yakın zamanda ömrünü tamamlayacak mı diye düşünmeye başladım.

    Hocam aküyü görmedim zaten takılırken serviste de değildim ama sanırım bosch takıyorlar, hatırlamıyorum ama servis danışmanı öyle birşey demişti sanırım.

    Benim de aracım 2012 model, nisan 2012 trafiğe çıkışlı. Benim aküde de aslında ciddi bir problem yoktu, sadece start-stop'u düzgün çalıştırmıyordu(sanırım amperi azalmış ya da benzer birşey).

    Bildiğim kadarıyla normal şartlar altında akü 5 sene gibi bir ömre sahip ancak start-stop'lu araçlarda akü normal akülerden daha farklı, sanırım daha kısa kullanım ömrü sunuyor.

    Eğer start-stop'un çalışmasında bir sorun görmüyorsanız akünüz sağlamdır, eğer eskisi gibi çalışmıyorsa muhtemelen eskimiştir. İnternette fiyatlarına baktım biraz varta, inci akü ve bosch'un start-stop aküleri var, fiyatları da 450-700 lira aralığında değişiyor.

    Benim de yakın zamanda karşılaşmam olası görünüyor, onun için sormak istemiştim. Start/stop sistemi haricinde bir arıza/sıkıntı yaratmış mıydı? Marş almama, vs?

    Son bir soru daha sorsam, eski ve/veya yeni akünün kaç amper olduğunu biliyor musunuz.. Belki faturada vardır..? Start/stop ve fren geri kazanımına uygun aküler netten gördüğüm kadarı ile yüksek amperlere (70~80) sahip, ama standart Polo için genelde tavsiye edilen standart aküler daha düşük değerlerde (45A civarı). O açıdan merak ettim..

    Bildiğim kadarıyla, sadece amper yüksekliği değil, içindeki kimyasalı da farklı oluyor.



    Faturada marka yazmiyor ancak parca kodu:915105cc. Google'dan arattigim kadariyla markasi bosch ancak amper bilgisine ulasamadim.

    Bilgi için teşekkür ederim. Her halükarda üst seri ve fren geri kazanımı ile uyumlu olan S6 AGM (Absorbent Glass Mat) tipi olduğu anlaşılıyor. Standart akülere göre değişken yüklere daha uygun çalıştığı söyleniyor.

    Sormak istediğim son nokta; aracı kullandığınız güzergahın belirli bir özelliği var mıydı? Ör; her gün 5km ev iş arası gidip gelme gibi. Özellikle 15-20'dan kısa süreli sürüşlerin akü ömrü için uzun vadede iyi olmadığını okumuştum geçtiğimiz günlerde bir yerde.

    Aracımı haftaiçi her gün servise gidip gelmek için kullanıyorum, yaklaşık 2 km kadar. Kışın haftasonları ise ortalama 200 km kadar kullanıyorum, yazın bu rakam 400-500'e kadar çıkıyor.

    Dediğiniz gibi haftaiçi kullanımım kısa süreli oluyor ancak akünün ömrüne bu denli etki eder mi bilemiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fresher

    quote:

    Orijinalden alıntı: cfiliz


    quote:

    Orijinalden alıntı: fresher


    quote:

    Orijinalden alıntı: cfiliz

    quote:

    Orijinalden alıntı: fresher

    quote:

    Orijinalden alıntı: cfiliz

    quote:

    Orijinalden alıntı: fresher


    quote:

    Orijinalden alıntı: altinbas07

    Kardeşim cevapların için çok teşekkür ederim dediğim gibi gıcırtı gibi sürtme gibi bir ses tümseklerde birde aracım 2017 kadar uzatılmış garanti acaba 1 Kuruş ödemeden değiştirirlermi.?

    Hocam soyle soyleyeyim,
    - Salincaklarda ses vardi salincak burclari degisti %70'i garantiden karsilandi(isciligi ben odedim). Parcanin fiyati 200 lira civari
    - Start stop saglikli calismiyordu aku komple degisti, sadece ufak bir iscilik odedim. Akunun fiyati 700 lira.
    - Yakit filtresi ucretsiz degisti, iscilik de odemedim, toplamda 80 lira civari.
    - 60.000 bakimi yapildi, 660 lira tuttu.

    Toplamda 2000 tl civari odeyecekken aracimin garantisi bitmesine ragmen iyi niyet garantisi kapsaminda toplamda 1000 lira civari para odedim. Bunun zaten 660 lirasi bakim parasi.

    Yani demem o ki vw musteri memnuniyetine onem veriyor bence. Benim garantisinin bitmesine ragmen durum boyleyse, sizin garantiniz devam ediyor muhtemelen para odemezsiniz. Ya da sembolik bir iscilik ucreti alirlar. Zaten siz goturdugunuzde ariza tespit edildikten sonra herhangi bir ucret cikarsa size mutlaka bilgi veriyorlar. Eger siz yaptirmak istemezseniz ariza tespit ucreti adi altinda cuzzi bir rakam talep ediyorlar o kadar, yaptirmak zorunda degilsiniz yani.

    Daha once Renault kullandim servisi berbat otesiydi hele o mais uzayli gibi davraniyor insana, Kia picanto'muz vardi servis eh isteydi, Chevrolet kullandim ayrica bir de corsa'miz var, servisleri biraz daha hallice ama garantiden parca degistirmek dert resmen.

    VW beni bu anlamda cok sasirtti, satis sonrasi islemler cok onemli. Servis-parcalar pahali falan ama garanti kapsami gercekten cok iyi, cok memnun kaldim.

    Hocam, akü olarak hangi marka/model taktıklarını görebildiniz mi..

    Bir de, belki arada yazmışsınızdır ama göremedim, aracınız kaç modeldi.. Benimki 2012 Temmuz trafiğe çıkışlı, acaba akü yakın zamanda ömrünü tamamlayacak mı diye düşünmeye başladım.

    Hocam aküyü görmedim zaten takılırken serviste de değildim ama sanırım bosch takıyorlar, hatırlamıyorum ama servis danışmanı öyle birşey demişti sanırım.

    Benim de aracım 2012 model, nisan 2012 trafiğe çıkışlı. Benim aküde de aslında ciddi bir problem yoktu, sadece start-stop'u düzgün çalıştırmıyordu(sanırım amperi azalmış ya da benzer birşey).

    Bildiğim kadarıyla normal şartlar altında akü 5 sene gibi bir ömre sahip ancak start-stop'lu araçlarda akü normal akülerden daha farklı, sanırım daha kısa kullanım ömrü sunuyor.

    Eğer start-stop'un çalışmasında bir sorun görmüyorsanız akünüz sağlamdır, eğer eskisi gibi çalışmıyorsa muhtemelen eskimiştir. İnternette fiyatlarına baktım biraz varta, inci akü ve bosch'un start-stop aküleri var, fiyatları da 450-700 lira aralığında değişiyor.

    Benim de yakın zamanda karşılaşmam olası görünüyor, onun için sormak istemiştim. Start/stop sistemi haricinde bir arıza/sıkıntı yaratmış mıydı? Marş almama, vs?

    Son bir soru daha sorsam, eski ve/veya yeni akünün kaç amper olduğunu biliyor musunuz.. Belki faturada vardır..? Start/stop ve fren geri kazanımına uygun aküler netten gördüğüm kadarı ile yüksek amperlere (70~80) sahip, ama standart Polo için genelde tavsiye edilen standart aküler daha düşük değerlerde (45A civarı). O açıdan merak ettim..

    Bildiğim kadarıyla, sadece amper yüksekliği değil, içindeki kimyasalı da farklı oluyor.



    Faturada marka yazmiyor ancak parca kodu:915105cc. Google'dan arattigim kadariyla markasi bosch ancak amper bilgisine ulasamadim.

    Bilgi için teşekkür ederim. Her halükarda üst seri ve fren geri kazanımı ile uyumlu olan S6 AGM (Absorbent Glass Mat) tipi olduğu anlaşılıyor. Standart akülere göre değişken yüklere daha uygun çalıştığı söyleniyor.

    Sormak istediğim son nokta; aracı kullandığınız güzergahın belirli bir özelliği var mıydı? Ör; her gün 5km ev iş arası gidip gelme gibi. Özellikle 15-20'dan kısa süreli sürüşlerin akü ömrü için uzun vadede iyi olmadığını okumuştum geçtiğimiz günlerde bir yerde.

    Aracımı haftaiçi her gün servise gidip gelmek için kullanıyorum, yaklaşık 2 km kadar. Kışın haftasonları ise ortalama 200 km kadar kullanıyorum, yazın bu rakam 400-500'e kadar çıkıyor.

    Dediğiniz gibi haftaiçi kullanımım kısa süreli oluyor ancak akünün ömrüne bu denli etki eder mi bilemiyorum.

    Sanırım mesafenin etkisi olabilir, çünkü benim aracım da 2012 temmuz çıkışlı hemen hemen aynı yaşta sizinkilerle ama her gün gidip geldiğim mesafe sadece iş için 60 km (bazı günler artabiliyor) haftasonu da genelde 100 km civarında. Akü de ya da start stop her hangi bir zayıflama hissetmedim. Start stop süresi hala benzer sayılır ilk zamanlarla. Ama benim de aklıma takılan bir şey var start stop devreye girdiğinde normal de süre de sıkıntı yok ama kapıyı açmak zorunda kaldığım günlerde start stop mümkün değil yazıyor, bekleme süreleri benzer kapı açık olsa da olmasa da. Bu durum başkalarının da dikkatini çekti mi acaba, yoksa ben mi abartıyorum :)
    Edit: yani sürücü kapısını açıp kapamanın start stop süresine etkisi var mı acaba ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtl_lgn -- 26 Şubat 2015; 18:45:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtl_lgn

    quote:

    Orijinalden alıntı: fresher

    quote:

    Orijinalden alıntı: cfiliz


    quote:

    Orijinalden alıntı: fresher


    quote:

    Orijinalden alıntı: cfiliz

    quote:

    Orijinalden alıntı: fresher

    quote:

    Orijinalden alıntı: cfiliz

    quote:

    Orijinalden alıntı: fresher


    quote:

    Orijinalden alıntı: altinbas07

    Kardeşim cevapların için çok teşekkür ederim dediğim gibi gıcırtı gibi sürtme gibi bir ses tümseklerde birde aracım 2017 kadar uzatılmış garanti acaba 1 Kuruş ödemeden değiştirirlermi.?

    Hocam soyle soyleyeyim,
    - Salincaklarda ses vardi salincak burclari degisti %70'i garantiden karsilandi(isciligi ben odedim). Parcanin fiyati 200 lira civari
    - Start stop saglikli calismiyordu aku komple degisti, sadece ufak bir iscilik odedim. Akunun fiyati 700 lira.
    - Yakit filtresi ucretsiz degisti, iscilik de odemedim, toplamda 80 lira civari.
    - 60.000 bakimi yapildi, 660 lira tuttu.

    Toplamda 2000 tl civari odeyecekken aracimin garantisi bitmesine ragmen iyi niyet garantisi kapsaminda toplamda 1000 lira civari para odedim. Bunun zaten 660 lirasi bakim parasi.

    Yani demem o ki vw musteri memnuniyetine onem veriyor bence. Benim garantisinin bitmesine ragmen durum boyleyse, sizin garantiniz devam ediyor muhtemelen para odemezsiniz. Ya da sembolik bir iscilik ucreti alirlar. Zaten siz goturdugunuzde ariza tespit edildikten sonra herhangi bir ucret cikarsa size mutlaka bilgi veriyorlar. Eger siz yaptirmak istemezseniz ariza tespit ucreti adi altinda cuzzi bir rakam talep ediyorlar o kadar, yaptirmak zorunda degilsiniz yani.

    Daha once Renault kullandim servisi berbat otesiydi hele o mais uzayli gibi davraniyor insana, Kia picanto'muz vardi servis eh isteydi, Chevrolet kullandim ayrica bir de corsa'miz var, servisleri biraz daha hallice ama garantiden parca degistirmek dert resmen.

    VW beni bu anlamda cok sasirtti, satis sonrasi islemler cok onemli. Servis-parcalar pahali falan ama garanti kapsami gercekten cok iyi, cok memnun kaldim.

    Hocam, akü olarak hangi marka/model taktıklarını görebildiniz mi..

    Bir de, belki arada yazmışsınızdır ama göremedim, aracınız kaç modeldi.. Benimki 2012 Temmuz trafiğe çıkışlı, acaba akü yakın zamanda ömrünü tamamlayacak mı diye düşünmeye başladım.

    Hocam aküyü görmedim zaten takılırken serviste de değildim ama sanırım bosch takıyorlar, hatırlamıyorum ama servis danışmanı öyle birşey demişti sanırım.

    Benim de aracım 2012 model, nisan 2012 trafiğe çıkışlı. Benim aküde de aslında ciddi bir problem yoktu, sadece start-stop'u düzgün çalıştırmıyordu(sanırım amperi azalmış ya da benzer birşey).

    Bildiğim kadarıyla normal şartlar altında akü 5 sene gibi bir ömre sahip ancak start-stop'lu araçlarda akü normal akülerden daha farklı, sanırım daha kısa kullanım ömrü sunuyor.

    Eğer start-stop'un çalışmasında bir sorun görmüyorsanız akünüz sağlamdır, eğer eskisi gibi çalışmıyorsa muhtemelen eskimiştir. İnternette fiyatlarına baktım biraz varta, inci akü ve bosch'un start-stop aküleri var, fiyatları da 450-700 lira aralığında değişiyor.

    Benim de yakın zamanda karşılaşmam olası görünüyor, onun için sormak istemiştim. Start/stop sistemi haricinde bir arıza/sıkıntı yaratmış mıydı? Marş almama, vs?

    Son bir soru daha sorsam, eski ve/veya yeni akünün kaç amper olduğunu biliyor musunuz.. Belki faturada vardır..? Start/stop ve fren geri kazanımına uygun aküler netten gördüğüm kadarı ile yüksek amperlere (70~80) sahip, ama standart Polo için genelde tavsiye edilen standart aküler daha düşük değerlerde (45A civarı). O açıdan merak ettim..

    Bildiğim kadarıyla, sadece amper yüksekliği değil, içindeki kimyasalı da farklı oluyor.



    Faturada marka yazmiyor ancak parca kodu:915105cc. Google'dan arattigim kadariyla markasi bosch ancak amper bilgisine ulasamadim.

    Bilgi için teşekkür ederim. Her halükarda üst seri ve fren geri kazanımı ile uyumlu olan S6 AGM (Absorbent Glass Mat) tipi olduğu anlaşılıyor. Standart akülere göre değişken yüklere daha uygun çalıştığı söyleniyor.

    Sormak istediğim son nokta; aracı kullandığınız güzergahın belirli bir özelliği var mıydı? Ör; her gün 5km ev iş arası gidip gelme gibi. Özellikle 15-20'dan kısa süreli sürüşlerin akü ömrü için uzun vadede iyi olmadığını okumuştum geçtiğimiz günlerde bir yerde.

    Aracımı haftaiçi her gün servise gidip gelmek için kullanıyorum, yaklaşık 2 km kadar. Kışın haftasonları ise ortalama 200 km kadar kullanıyorum, yazın bu rakam 400-500'e kadar çıkıyor.

    Dediğiniz gibi haftaiçi kullanımım kısa süreli oluyor ancak akünün ömrüne bu denli etki eder mi bilemiyorum.

    Sanırım mesafenin etkisi olabilir, çünkü benim aracım da 2012 temmuz çıkışlı hemen hemen aynı yaşta sizinkilerle ama her gün gidip geldiğim mesafe sadece iş için 60 km (bazı günler artabiliyor) haftasonu da genelde 100 km civarında. Akü de ya da start stop her hangi bir zayıflama hissetmedim. Start stop süresi hala benzer sayılır ilk zamanlarla. Ama benim de aklıma takılan bir şey var start stop devreye girdiğinde normal de süre de sıkıntı yok ama kapıyı açmak zorunda kaldığım günlerde start stop mümkün değil yazıyor, bekleme süreleri benzer kapı açık olsa da olmasa da. Bu durum başkalarının da dikkatini çekti mi acaba, yoksa ben mi abartıyorum :)
    Edit: yani sürücü kapısını açıp kapamanın start stop süresine etkisi var mı acaba ?

    Ne yalan soyleyeyim hic bir fikrim yok, kapiyi acinca yanan ic aydinlatma lambasi etkiliyordur belki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 700tl akü fiyatini duyunca bana birseyler oldu :( 2011 aralik cikisli aracimin akusu orjinal, bugun rölantide farlari acinca farlar göz kirpmasi vardi dahada artmis. Acaba akü mefta mi oluyor ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burak11

    700tl akü fiyatini duyunca bana birseyler oldu :( 2011 aralik cikisli aracimin akusu orjinal, bugun rölantide farlari acinca farlar göz kirpmasi vardi dahada artmis. Acaba akü mefta mi oluyor ?

    Bir elektrikciye akuyu olcturun olmadi, hem iciniz rahat etmis olur. Belki sorun halojen farlardadir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: neco59

    Arkadaslar sağ on taraftan gelen sesin kaynağını sanırım buldum. Motor kaputunu açınca sağ tarafta yakıt boruları var. Mavi ve siyah olan ve Kanal içine doğru giden 2 ayrı boru var. mavı boru titreşim yapıyor ve bu titreşim sanki toridodanmis gibi geliyor. Bugün o mavi boruyu sabitledim ve ses kesildi. Araçla fazla gezemedim ama sanırım kaynağı bu. Aynı sorunu yaşayan varsa ayrıntılı tarif edebilirim.

    Aynı sorun bende de çıktı hocam yarın sabitleme olayına bakacağım :) 3000 devire yaklaşınca torpido içinden zırıltı geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 339340341342343
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.