Şimdi Ara

Piyasadaki araçlarda benzinin yüzde 94'ü çöpe gidiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
0
Favori
1.187
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Günümüzde kullanılan benzinli otomobillerle bu trende dur demek mümkün değil. Çünkü bu araçlar tam bir enerji canavarı. Otomobil teknolojisindeki 119 yıllık çalışmaya rağmen araçlar depodaki benzin sayesinde açığa çıkan enerjinin sadece yüzde 13'ünü yol almak için kullanıyor.

    Diğer yüzde 87 ise ısı ve ses olarak açığa çıkıyor. Tekerleklere varan bu yüzde 13'lük kısmın yarısı yolu, lastikleri ve havayı ısıtıyor. Yani aracı hızlandıran toplam enerjinin sadece yüzde 6'lık kısmı. Ortada bu kadar büyük bir enerji israfı ve atık varken ne çevre kirliliğine ne de küresel ısınmaya dur demek mümkün görülüyor.


    100 KİLOMETRE HIZA 8.3 SANİYEDE ÇIKIYOR

    Enerjinin boşa gitmesini engellemek için bilim dünyasının en önemli önerisi araçların biraz daha hafifletilmesi. Bunun için öncelikle motor ağırlığının düşürülmesi gerekiyor. Süper hafif araçların 10 yıl içerisinde piyasada olacağını belirten uzmanlar hidrojen enerjisiyle çalışan hibrit araçlar sayesinde enerjinin 2 kat daha etkin olarak kullanılabileceğini savunuyor.

    Karbon fiber gövdeye sahip bu araçlar hem hafif hem de güvenli olacak. Hidrojen ile üretilen 35 kilowatt'lık enerji hibrit otomobil tanklarında stok edilen 3.4 kilo hidrojen ile 530 kilometre yol alabilecek. 100 kilometreye çıkma hızı da 8.3 saniye.







  • süper..

    özellikle günümüzde litresi 3milyon sınırına yanaşmışken bir an önce gelsin hidrojen olayları...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi infinite -- 25 Eylül 2005, 15:54:19 >
  • hafifliği anladıkta, peki yolda nasıl tutacaz aleti ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Rouvax

    hafifliği anladıkta, peki yolda nasıl tutacaz aleti ?



    Tam Cevapla dedim senin postunu gordum.
    Ağzına saglık
  • benim bildiğim kadarıyla benzinli motorun verimi %30 dizelin ki ise %40.hatta yeni teknolojilerle dahada yükseltilmiştir de bilgilerim çok güncel değil :)
  • Hocam o hesaplar cok gorecelidir ve genelde tutarsizdir. Ben bu %94 un bosa gittigini soyleyen hesaba katilmiyorum. Bu hesap cok teorik duzeyde yapiliyor. Mesela teorik olarak bir aracin sabit hizda gitmesi enerji gerektirmiyor. Yani bu hesaba gore 90 km sabit hizda giden bir aracin yaktigi tum yakit bosa harcaniyor. Benzer sekilde duran bir cismi tutup yuksekligi ayni baska bir noktaya goturmek icin de sifir enerji harcaniyor. Ancak gercek hayatta hava direnci, surtunme vs seyler var. Araci 0 kalinlikta yapamadiginiz surece hava direncini yok edemezsiniz. Ayrica hareketli kisimlardaki surtunme yi de pratikte sifira indirmek mumkun degil. Bu tarz seyleri optimize ederek yakit tuketimi dusurulur. Ama teorik hesap hicbir zaman tutmaz.

    Icten yanmali motor dizaynininda getirdigi limitasyonlar var. Temel prensip, silindire gonderilen yakit hava karisiminin yanma sonucu molekul sayisi ve isi artisi sonucu basincinin artmasi ve pistonu itmesi ile guc elde etmek. Ancak bu sistem kesinlikle aciga cikan tum enerjiyi aracin kullanimina sunamaz. Termodinamikten biraz anlayan birisi bunu rahatlikla gorebilir.

    Velhasil bu tarz hesaplar hem mantikli hemde objectif degil.

    Hidrojen yakitinin esasi, simdiki motorlar gibi degil, dusuk sicaklikta, daha yuksek verimde gerceklesen bir reaksiyon sonucu elektrik uretmesi. Dolayisiyla israf daha az oluyor. Ayrica belirtilen agirlik azaltmaya dair onlemler herturlu arac icin gecerlidir. Agirlik hem performansi oldurur hemde yakit tuketimini arttirir.

    Ayrica fizik kurallarina gore aracin yolda durabilme kapasitesi agirligiyla ters orantilidir. Yani mesela esdeger 2 araba olsun, birisi bos olsun, digerine extra yuk konulsun. virajlarda agir aracin viraji cok daha zor aldigi rahatca gorulur. Duz yolda giderken ise zaten yolda kalmak gibi bir sorunu olmaz ikisininde.




  • Karbon fiberi ucuza üretmenin yolunu bulmuşlar mı ki arabaların tum govdesinde kullanıyorlar ?
  • dostum araç giderken aerodinamik yapıdan dolayı zaten hava yastığından yola yapışıyo. ne kadar hızlı gidersen o kadar yola yapışır. aracın ağır olması benzin ve enerji masrafından başka bişi değildir. gideceğin yere yüksüz gitmek var, birde sırtında yüzlerce kilo taşla gitmek var. Kiloca ağır araba ya oturaklı araba diyen zatlar benzine bolcana para döksünler...




    quote:

    Orjinalden alıntı: attractivegipsy


    quote:

    Orjinalden alıntı: Rouvax

    hafifliği anladıkta, peki yolda nasıl tutacaz aleti ?



    Tam Cevapla dedim senin postunu gordum.
    Ağzına saglık
  • E arabayı yere yapıştırırsan hava sayesinde bu da sürtünme sağlamayacak mı ?
  • hava sürtünmesi her zaman vardır. önemli olan ön aerodynamic yapı sayesinde bunu en aza indirmektir. Zaten düz yolda benzinin tamamı hava sürtünmesini yenmek için kullanılıyor. Yani paralar havaya gidiyor hep. arabanın ağır olmasına gerek yok. Zaten hava sana hem önden hem üstten baskı yapıyo aracın üstüne kilolarca yük biniyo hızlı giderken...








    quote:

    Orjinalden alıntı: Rouvax

    E arabayı yere yapıştırırsan hava sayesinde bu da sürtünme sağlamayacak mı ?




  • hızlı giderken hava arabayı kaldırır. bastırmaz. çok özel bazı spor arabalar dışında bu hep böyledir. spoyler vb. de kaldırma kuvveti azalsın, bastırarak dengelesin diye konur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sevketmehmet

    dostum araç giderken aerodinamik yapıdan dolayı zaten hava yastığından yola yapışıyo. ne kadar hızlı gidersen o kadar yola yapışır. aracın ağır olması benzin ve enerji masrafından başka bişi değildir. gideceğin yere yüksüz gitmek var, birde sırtında yüzlerce kilo taşla gitmek var. Kiloca ağır araba ya oturaklı araba diyen zatlar benzine bolcana para döksünler...




    quote:

    Orjinalden alıntı: attractivegipsy


    quote:

    Orjinalden alıntı: Rouvax

    hafifliği anladıkta, peki yolda nasıl tutacaz aleti ?



    Tam Cevapla dedim senin postunu gordum.
    Ağzına saglık





    sen hic vuyadukden gecmedinsanirim..

    mercedes E serisini bile saLLiyan bir ruzgar oLuyor buyuk viyaduklerde bu arac ne olur bilmem..

    ucurtma misali ucmasinda

    (klavyem ingilizce noktali harfleri yazamiyorum)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lazarotti -- 26 Eylül 2005, 13:29:57 >




  • benzinli motorların verimi günm geçtikçe artıyor... 10 yıl öncenin motorlarıyla şimdikileri karşılaştıralım mesela:

    1.6 megane motoru 90 bg üretebilirken şu an 115 bg..yaktıkları yakıt neredeyse aynı..
  • dikey hareketi dairesel harekete ceviriyoruz önce bunu düzeltmek lazım
    hafiflikle yol tutuşunda bi alakası yok
  • Ya arkadaşlar ya bu benzin fiyatı arttıkça Türk mühendislik dehaları daha neler neler bulacaktır buna eminim. Zaten Yüzyıllardan beri ne zaman insanoğlunun başı sıkışmışsa araştırma-geliştirme ve icatlar yapmıştır. Benzin'in litresi 100 bin olsa eminim herkes alem yapar, arabayla dolaşıp dünyayı daha da ısıtırdı. Kimse ulan bu motorları da bi geliştirelim demezdi.
  • Ya aracın ön tarafı yere doğru sivri arka tarafı yüksek. bi çocuk bile bu sayede rüzgarın aracı yere doğru iteceğini bilir. O spor arabalar çok daha fazla yere yapışsın diye spoiler konuyor. Uçak değil bu alltan rüzgar vurdukça havalansın :) viyadüklerde yandan darbeler geliyor alttan darbe gelse bile fazla etkisi olmaz.

    virajlardada yana savrulma olayında aracın ağırlığının (kütlesinin) ile bi alakası yoktur. Fizik formülleri ile bilimsel olarak hesaplayalım :

    F : Kuvvet,
    M: Kütle,
    V: Hız, V2: Hızın Karesi
    R : Dönüş yarıçapı
    G :yerçekimi ivmesi
    K : Yolun sürtünme katsayısı
    A ise virajda araca uygulanan merkezkaç kuvveti olsun.

    Arac dönüşlerde yana savuran kuvvet Fa = M x (V2 /R)

    Aracın yere turunmasını sağlayan kuvvet Fb=M x G x K

    Burada aravın savrulmaması için yere tutan kuvvetin savrulma kuvvetinden büyük olması lazım dimi.

    ozaman Fb > Fa olmalı.
    Yani; M x G x K > M x (V2 /R)

    Buradan zaten M ler karşılıklı olarak yok edilir. dolayısıyşla arkadaşlar aracın yol tutusu sadece Yerçekimi ve Lastiklerin yol tutuğu ile ilgili oluyo. Ağırlık (kütle) ile değil.

    Gene Fren yaparkende aynı şekilde aracın ağırlığı ile bi ilgisi olmadığını bilimsel olarak kanıtlarız. Bunun üstüne lütfen bilimsel olmayan kafadan sallama verilerle yorum yapmayalım arkadaşlar. Nekada hafif araba o kadar az enerji sarfiyatı





    quote:

    Orjinalden alıntı: mRcOLL

    quote:

    Orjinalden alıntı: sevketmehmet

    dostum araç giderken aerodinamik yapıdan dolayı zaten hava yastığından yola yapışıyo. ne kadar hızlı gidersen o kadar yola yapışır. aracın ağır olması benzin ve enerji masrafından başka bişi değildir. gideceğin yere yüksüz gitmek var, birde sırtında yüzlerce kilo taşla gitmek var. Kiloca ağır araba ya oturaklı araba diyen zatlar benzine bolcana para döksünler...




    quote:

    Orjinalden alıntı: attractivegipsy


    quote:

    Orjinalden alıntı: Rouvax

    hafifliği anladıkta, peki yolda nasıl tutacaz aleti ?



    Tam Cevapla dedim senin postunu gordum.
    Ağzına saglık





    sen hic vuyadukden gecmedinsanirim..

    mercedes E serisini bile saLLiyan bir ruzgar oLuyor buyuk viyaduklerde bu arac ne olur bilmem..

    ucurtma misali ucmasinda

    (klavyem ingilizce noktali harfleri yazamiyorum)






  • peki neden yerden yüksek araçlar hız yapmak için ideal değildir?
  • yüksek olduğu için viyadüklerde falan altan rüzgar yiyo bu yüzden risk taşıyo araç yere nekadar yakın olursa okadar iyi olur ama türkiye yollarında bu nekadar geçerli bilmem. yada rüzgar yere doğru eserse yola çarpıp araca alttan kaldırma uygulayabilir. buda tutunmayı azaltır.


    quote:

    Orjinalden alıntı: vasago

    peki neden yerden yüksek araçlar hız yapmak için ideal değildir?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: attractivegipsy


    quote:

    Orjinalden alıntı: Rouvax

    hafifliği anladıkta, peki yolda nasıl tutacaz aleti ?



    Tam Cevapla dedim senin postunu gordum.
    Ağzına saglık

    yaklaşık 15 yıl önce idi reno fabrikasında çalışan bir arkadaşım anlatmıştı reno toros 100 km.hızla test edildiğinde yaklaşık 39,5 kğ geldiğini söylemişti. ne derece doğru bilemiyorum ama araç hızlandıkca hafifleyeceği kesin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi engin_er_26 -- 26 Eylül 2005, 17:33:51 >
  • Orjinalden alıntı: sevketmehmet

    Ya aracın ön tarafı yere doğru sivri arka tarafı yüksek. bi çocuk bile bu sayede rüzgarın aracı yere doğru iteceğini bilir. O spor arabalar çok daha fazla yere yapışsın diye spoiler konuyor. Uçak değil bu alltan rüzgar vurdukça havalansın :) viyadüklerde yandan darbeler geliyor alttan darbe gelse bile fazla etkisi olmaz.

    virajlardada yana savrulma olayında aracın ağırlığının (kütlesinin) ile bi alakası yoktur. Fizik formülleri ile bilimsel olarak hesaplayalım :

    F : Kuvvet,
    M: Kütle,
    V: Hız, V2: Hızın Karesi
    R : Dönüş yarıçapı
    G :yerçekimi ivmesi
    K : Yolun sürtünme katsayısı
    A ise virajda araca uygulanan merkezkaç kuvveti olsun.

    Arac dönüşlerde yana savuran kuvvet Fa = M x (V2 /R)

    Aracın yere turunmasını sağlayan kuvvet Fb=M x G x K

    Burada aravın savrulmaması için yere tutan kuvvetin savrulma kuvvetinden büyük olması lazım dimi.

    ozaman Fb > Fa olmalı.
    Yani; M x G x K > M x (V2 /R)

    Buradan zaten M ler karşılıklı olarak yok edilir. dolayısıyşla arkadaşlar aracın yol tutusu sadece Yerçekimi ve Lastiklerin yol tutuğu ile ilgili oluyo. Ağırlık (kütle) ile değil.

    Gene Fren yaparkende aynı şekilde aracın ağırlığı ile bi ilgisi olmadığını bilimsel olarak kanıtlarız. Bunun üstüne lütfen bilimsel olmayan kafadan sallama verilerle yorum yapmayalım arkadaşlar. Nekada hafif araba o kadar az enerji sarfiyatı






    helal walla
    tüm fiziksel verileri koymuşsun..

    bugüne kadar bunu mühendisler niye düşünemediler acaba ??

    şaka yapıom ha kızma

    ama ben yine de çok hafif arabanın pek sağlıklı olmadığını düşünüorum..
    benim fiesta ile bazen yanımdan süratli bi tır geçtiğinde hissediorum bunu direksiyonda..




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.