Şimdi Ara

Piyasadaki araçlarda benzinin yüzde 94'ü çöpe gidiyor (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
0
Favori
1.187
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sevketmehmet çok güzel anlatmış ve biraz fizik bilgisi olan herkes bilirki virajlarda savrulma olayı ağırlıktan bağımsızdır. savrulmaya etki eden faktörler aracın hızı, yerle araç arasındaki sürtünme, yolun eğimi ve virajın yarı çapıdır.
    yalnız şuda varki araçları çok hafif yaparsanız bu seferde crepassionun yazdığı gibi en ufacık rüzgarlarda araçlar kontrolden çıkmaya başlar.
    düşünün 600-700 kg lık bir araçla viraj alırken yanınızdan geçen bir tırın rüzgarı yüzünden yoldan çıkmak gibi tehlikeler söz konusu olabilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sevketmehmet

    Ya aracın ön tarafı yere doğru sivri arka tarafı yüksek. bi çocuk bile bu sayede rüzgarın aracı yere doğru iteceğini bilir. O spor arabalar çok daha fazla yere yapışsın diye spoiler konuyor. Uçak değil bu alltan rüzgar vurdukça havalansın :) viyadüklerde yandan darbeler geliyor alttan darbe gelse bile fazla etkisi olmaz.

    virajlardada yana savrulma olayında aracın ağırlığının (kütlesinin) ile bi alakası yoktur. Fizik formülleri ile bilimsel olarak hesaplayalım :

    F : Kuvvet,
    M: Kütle,
    V: Hız, V2: Hızın Karesi
    R : Dönüş yarıçapı
    G :yerçekimi ivmesi
    K : Yolun sürtünme katsayısı
    A ise virajda araca uygulanan merkezkaç kuvveti olsun.

    Arac dönüşlerde yana savuran kuvvet Fa = M x (V2 /R)

    Aracın yere turunmasını sağlayan kuvvet Fb=M x G x K

    Burada aravın savrulmaması için yere tutan kuvvetin savrulma kuvvetinden büyük olması lazım dimi.

    ozaman Fb > Fa olmalı.
    Yani; M x G x K > M x (V2 /R)

    Buradan zaten M ler karşılıklı olarak yok edilir. dolayısıyşla arkadaşlar aracın yol tutusu sadece Yerçekimi ve Lastiklerin yol tutuğu ile ilgili oluyo. Ağırlık (kütle) ile değil.

    Gene Fren yaparkende aynı şekilde aracın ağırlığı ile bi ilgisi olmadığını bilimsel olarak kanıtlarız. Bunun üstüne lütfen bilimsel olmayan kafadan sallama verilerle yorum yapmayalım arkadaşlar. Nekada hafif araba o kadar az enerji sarfiyatı





    quote:

    Orjinalden alıntı: mRcOLL

    quote:

    Orjinalden alıntı: sevketmehmet

    dostum araç giderken aerodinamik yapıdan dolayı zaten hava yastığından yola yapışıyo. ne kadar hızlı gidersen o kadar yola yapışır. aracın ağır olması benzin ve enerji masrafından başka bişi değildir. gideceğin yere yüksüz gitmek var, birde sırtında yüzlerce kilo taşla gitmek var. Kiloca ağır araba ya oturaklı araba diyen zatlar benzine bolcana para döksünler...




    quote:

    Orjinalden alıntı: attractivegipsy


    quote:

    Orjinalden alıntı: Rouvax

    hafifliği anladıkta, peki yolda nasıl tutacaz aleti ?



    Tam Cevapla dedim senin postunu gordum.
    Ağzına saglık





    sen hic vuyadukden gecmedinsanirim..

    mercedes E serisini bile saLLiyan bir ruzgar oLuyor buyuk viyaduklerde bu arac ne olur bilmem..

    ucurtma misali ucmasinda

    (klavyem ingilizce noktali harfleri yazamiyorum)





    hepimiz bööyle bütün teknisyenler mühendisler çocuk olduk haa. kafandan kural uydurma. internetin var madem araştırmayı öğren. hemen her araba hızlandıkça yukarı doğru çekilir. audi TT yi hatırlayan var mı? yüksek hızda uçup içindekileri öldürmüştü. hemmen geri çağırdılar, arkaya otomatik spoyler taktılar. yukarı kaldırma kuvvetini nötrlesin diye. hatırlayan bilir.




  • Ya Yerle araç arasındaki sürtünme kuvvetine nasıl Yer çekimi etki etmez anlamıyorum, E yer çekimi etki ediyorsa nasıl oluyorda kütle etki etmiyor ? E o da etki ediyorsa Nasıl Ağırlık etki etmiyor bir türkü anlamadım gitti. E arabaları hafifletirsen nasıl sürtünme etkili olmaz. E Rüzgar arabayı yere bastırınca nasıl olurda ağırlığını etkilemez arabanın ?
    Hespi soru valla :)
  • Hocam donuste disa dogru etki eden kuvveti Fa = M x (V2 /R) olarak yani aracin viraj icinde duzgun bir dairesel hareket yaptigini varsayarak hesaplamissin. Fakat araclarin donus dinamikleri bundan farklidir. Arka tekerler on tekerlerin izledigi yolu izlemez, bir miktar kayma olur. Bundan dolayi Fa hesabi integral gerektirir. Ve formuldeki M carpimi degisir. Dolayisiyla Fa ve Fb deki M ler sadelesmez, kutlenin etkisi olur. Bu formulun hesabi bende olandan cok daha fazla fizik bilgisi gerektiriyordu. Bende fizik olimpiyatlarina falan katilmis bir arkadasa sordum. O da zamaninda buna benzer bir soru ile karsilastigini fakat cozemeyip sinir oldugunu falan anlatti. Sonuc olarak kutle yol tutusa olumsuz yonde etki ediyor.

    Zaten benim pratik bilgim de bu yondeydi. Hafifletilmis araclarin cok daha iyi yol tuttuklarini heryerde goruyordum. Fiziksel denklemleri yazip bakmaya hic gereksinim duymamistim. Sen yazinca arastirdim, ve konunu bu sekilde oldugunu gordum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: sevketmehmet

    Ya aracın ön tarafı yere doğru sivri arka tarafı yüksek. bi çocuk bile bu sayede rüzgarın aracı yere doğru iteceğini bilir. O spor arabalar çok daha fazla yere yapışsın diye spoiler konuyor. Uçak değil bu alltan rüzgar vurdukça havalansın :) viyadüklerde yandan darbeler geliyor alttan darbe gelse bile fazla etkisi olmaz.

    virajlardada yana savrulma olayında aracın ağırlığının (kütlesinin) ile bi alakası yoktur. Fizik formülleri ile bilimsel olarak hesaplayalım :

    F : Kuvvet,
    M: Kütle,
    V: Hız, V2: Hızın Karesi
    R : Dönüş yarıçapı
    G :yerçekimi ivmesi
    K : Yolun sürtünme katsayısı
    A ise virajda araca uygulanan merkezkaç kuvveti olsun.

    Arac dönüşlerde yana savuran kuvvet Fa = M x (V2 /R)

    Aracın yere turunmasını sağlayan kuvvet Fb=M x G x K

    Burada aravın savrulmaması için yere tutan kuvvetin savrulma kuvvetinden büyük olması lazım dimi.

    ozaman Fb > Fa olmalı.
    Yani; M x G x K > M x (V2 /R)

    Buradan zaten M ler karşılıklı olarak yok edilir. dolayısıyşla arkadaşlar aracın yol tutusu sadece Yerçekimi ve Lastiklerin yol tutuğu ile ilgili oluyo. Ağırlık (kütle) ile değil.

    Gene Fren yaparkende aynı şekilde aracın ağırlığı ile bi ilgisi olmadığını bilimsel olarak kanıtlarız. Bunun üstüne lütfen bilimsel olmayan kafadan sallama verilerle yorum yapmayalım arkadaşlar. Nekada hafif araba o kadar az enerji sarfiyatı





  • vertexShader kardeşime teşekkür ediyorum. Hafif aracin yol tutusunu artı yonde etkilemesine (ki doğru olabilir) daha cok sevindim. Öyleki ağırlık (yandan gelen çok güçlü hava darbelerine biraz faydası var tabiki) tü kaka. Her bir kilo cepten fazla para gitmesini sağlıyo malesef...Ihtiyac duymasam arabamdaki koltuk döşeme büütün ağırlık yapan şeyleri sökecemde millet nereye oturacak oda sorun
    ah bide ağır arabaya oturaklı araba diyenler varya bitiriyo beni...
  • Kesinlikle haklisin hocam. Her kilo agirlik performanstan ve yakittan kaybetmek demek. Zaten bilen bilir BMW olsun, Porsche olsun, arabalarini alirlar, butun fazla agirliklari atarlar (klima, elektrikli camlar, radyo vs dahil), kapiyi tavani vs daha hafif, hatta dandik plastik malzemeyle degistiriler, ve orjinal arabanin 1.5 katina satarlar. Agirligi azaltmanin cok faydasi var.

    Ben de senin dedigin gibi aractaki her fazlaligi sokmeyi dusunmedim degil. Ama buna benzer bir uygulamayi eski bir Jaguar a Top Gear programinda denemislerdi. Ama adamlar abartmis, farlara varincaya yaris sirasinda kullanilmayacak herseyi sokmuslerdi. Ama 1.5 ton gelen arabadan 200 kg agirlik azalmamisti. Performans bariz farketti tabii. Ama sen, ben yapmaya kalksak 50kg anca azaltacagiz agirligi. Ona buna dil doktugune degmeyecek.
  • bi de kilo vermeyi deneyin isterseniz...
  • Onu zaten verdim hocam. Gecen sene kilo artmaya basladi. Baktim boyle olmayacak spor yaparak, yedigime dikkat ederek kilo verdim. Bir gorseniz simdi yuruken hicbir yokus tik demiyor. Herkesi yokuslarda solluyorum.
  • Inan onu bende düşündüm. her 100 kg , 100 km de 1 lt fazla benzin demek.



    quote:

    Orjinalden alıntı: aya

    bi de kilo vermeyi deneyin isterseniz...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: doganza


    Enerjinin boşa gitmesini engellemek için bilim dünyasının en önemli önerisi araçların biraz daha hafifletilmesi. Bunun için öncelikle motor ağırlığının düşürülmesi gerekiyor. Süper hafif araçların 10 yıl içerisinde piyasada olacağını belirten uzmanlar hidrojen enerjisiyle çalışan hibrit araçlar sayesinde enerjinin 2 kat daha etkin olarak kullanılabileceğini savunuyor.


    hafiflemesi beklenen bu araçlar yan rüzgarlarda ve yüksek hızlarda ne gibi tepkiler verir acaba?
  • Bu forumu uzun süredir. takip ediyorum. En çok konuşulanın yakıt fiyatları olduğunu gördüm. Bulduğumuz çözümü sizinle paylaşmak için üye oldum.

    Araç:Hyundai Elentra 1996 1.8 16V Benzinli
    Önceki Yakıt: Şehir İçi: 10L./100 Km.(İstanbul İçi)
    Şehir Dışı : 7L./100 Km.

    Elde Ettiğimiz bir karışımı tam dolu depoya ekledik. Depo 55 Litre

    VE SONUÇ....

    Şehir İçi: 6,5 Litre/100 Km. (istanbul)
    Şehir Dışı: 4,8 Litre/100 Km. (İstanbul-İzmir Arası)

    Verim Yaklaşık % 35 daha az benzin...
    Yorumlarınızı Bekliyorum
  • Hocam eklediginiz karisimin icerigi ne, ne kadar eklediniz vs bilgi verde yorum yapalim. Su anki anlattigin kadari hicbir fikir vermiyor.

    klonajinsky, hocam yan ruzgarlardan etkilenmemek icin yapilmasi gereken temelde birkac sensor ve sertligi ayarlanabilir suspansiyon sistemi. Bunlar yapilinca arac yan ruzgar aldiginda ters tarafdaki susansiyonlari sertlestirim etkiyi hissettirmeyebilir. Ama ben yan ruzgarin cok da asiri bir problem oldugunu dusunmuyorum dogrusu.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kesaf

    Bu forumu uzun süredir. takip ediyorum. En çok konuşulanın yakıt fiyatları olduğunu gördüm. Bulduğumuz çözümü sizinle paylaşmak için üye oldum.

    Araç:Hyundai Elentra 1996 1.8 16V Benzinli
    Önceki Yakıt: Şehir İçi: 10L./100 Km.(İstanbul İçi)
    Şehir Dışı : 7L./100 Km.

    Elde Ettiğimiz bir karışımı tam dolu depoya ekledik. Depo 55 Litre

    VE SONUÇ....

    Şehir İçi: 6,5 Litre/100 Km. (istanbul)
    Şehir Dışı: 4,8 Litre/100 Km. (İstanbul-İzmir Arası)

    Verim Yaklaşık % 35 daha az benzin...
    Yorumlarınızı Bekliyorum



    o karışım nedir bilmiyorum ama lpg ile aynı tasarrufu sağlıyor + -
    fakat o nedir söylemez isen bedava versen kullanmam valla




  • bu benzin olayı çok problem oluyor litresi 3 milyon nerdeyse artık başka bir sistem olmalı ne biliyim h
    hidrojren olayı falan or daha az gıden birsey bılen varmı acaba bı yardım lutfewn[simage][/simage]
  • Hocam değişik alternatifler var tabi.www.magnetizer.com gibi bunlar zararsız şeyler. Ama iş yakıt vs ye gelince açıkçası tırsıyo insan. 3 kuruş tararruf yapalım derken bikaç bin km sonra motoru elimize alabiliriz. Üstelik garanti kapsamı dışında kalıyo. Sonrada intihar... Içeriği biraz açıklarsan yorum yapalım. Ama geyik olsun torba dolsun diye yazdıysan yanlış yerdesin...


    Ha bu arada evdeki doğalgazı araçtaki LPG tankına doldursabilseler aynı işi görürmü. Ben duyumlar aldım. Evdeki doğalgazla araba çalıştırıyolarmış ve bir depo 6 YTL ye falan geliyomuş????




    quote:

    Orjinalden alıntı: kesaf

    Bu forumu uzun süredir. takip ediyorum. En çok konuşulanın yakıt fiyatları olduğunu gördüm. Bulduğumuz çözümü sizinle paylaşmak için üye oldum.

    Araç:Hyundai Elentra 1996 1.8 16V Benzinli
    Önceki Yakıt: Şehir İçi: 10L./100 Km.(İstanbul İçi)
    Şehir Dışı : 7L./100 Km.

    Elde Ettiğimiz bir karışımı tam dolu depoya ekledik. Depo 55 Litre

    VE SONUÇ....

    Şehir İçi: 6,5 Litre/100 Km. (istanbul)
    Şehir Dışı: 4,8 Litre/100 Km. (İstanbul-İzmir Arası)

    Verim Yaklaşık % 35 daha az benzin...
    Yorumlarınızı Bekliyorum





  • Yanma için oksijen gerekir. Oksijenin temiz havadaki oranı %21 dir. Yanma veriminin yüksekliği oksijenin çok olmasına bağlıdır. Kolay parçalanabilen ve oksijeni bol bir madde yakıta eklendiğinde yanma odasındaki verimi yükseltir. Oksijeni gaz veya sıvı halde yanma odasına direk veremezsiniz. Bir Bileşiğin içinde vermeniz gerekir. Su da da bol bol oksijen var ama ayrıştırmak zor. Deneyenler oldu. Yok hidrojenle oksijeni ayrıştırıp manifolttan yanma odasına veren cihaz ürettik diyenler oldu. Ama yanlış tespit. Keşke o kadar kolay olsaydı. Bu bulduğumuz sıvı da bileşiklerden birindeki osijen atomu çok kolay o sıvıdan ayrılarak yanma verimini yükseltiyor. Mantık basit. Düşünün sizde bulbilrsiniz. Tork artışı var. Hararet problemi yok. Yağ temiz. Kurumlaşma (Buji başları) yok. Eminim enjektörlerde temizdir. Deneme Km. 2000!!! SONUÇ: Ben buldum. Ama Paylaşırım...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kesaf

    Yanma için oksijen gerekir. Oksijenin temiz havadaki oranı %21 dir. Yanma veriminin yüksekliği oksijenin çok olmasına bağlıdır. Kolay parçalanabilen ve oksijeni bol bir madde yakıta eklendiğinde yanma odasındaki verimi yükseltir. Oksijeni gaz veya sıvı halde yanma odasına direk veremezsiniz. Bir Bileşiğin içinde vermeniz gerekir. Su da da bol bol oksijen var ama ayrıştırmak zor. Deneyenler oldu. Yok hidrojenle oksijeni ayrıştırıp manifolttan yanma odasına veren cihaz ürettik diyenler oldu. Ama yanlış tespit. Keşke o kadar kolay olsaydı. Bu bulduğumuz sıvı da bileşiklerden birindeki osijen atomu çok kolay o sıvıdan ayrılarak yanma verimini yükseltiyor. Mantık basit. Düşünün sizde bulbilrsiniz. Tork artışı var. Hararet problemi yok. Yağ temiz. Kurumlaşma (Buji başları) yok. Eminim enjektörlerde temizdir. Deneme Km. 2000!!! SONUÇ: Ben buldum. Ama Paylaşırım...



    yahu niye lafı dolandırıyorsun arkadaşım. ben bi şey buldum diyorsun, yorum istiyorsun. nedir anlat diye soruyoruz. parça parça anlatıyorsun. ben buldum paylaşırım diyorsun. ya paylaşsana o zaman. ne söyleyeceksen niye taksit taksit söylüyorsun. nabız mı ölçmeye çalışıyorsun. nedir yani anlamadım. ağzından lafı bize niye cımbızla çektiriyorsun. saklamaya çalıştığın bi şey varmış da sanki samimi değilmişsin gibi bi intiba uyandırıyorsun bu tutumunla insanların gözünde. bi sonraki mesajında neyin ne olduğunu adam gibi anlatacaksan ve formülünü ya da nereden nasıl temin edileceğini (ki sen bunu para ile satıp ticaretini yapıyor da olabilirsin farketmez. neyse parası işe yaradığı sürece öder, alır ve kullanırız) söyleyeceksen eyvallah. ama yok yine böyle bize bulmaca çözdürmeye çalışıyormuş da ipucu veriyormuş gibi ucunu gösterip gerisini vermeyeceksen uğraştırma insanları derim arkadaşım. zamanımızı ve iyi niyetimizi çalma.

    çocuk oyunu gibi yaaaa :
    "düşünün siz de bulabilirsiniz" ne demek. düşündüm ve bulamadım. hadi söyle o zaman nedir? nedir, nedir?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gizli_hızlı

    bu benzin olayı çok problem oluyor litresi 3 milyon nerdeyse artık başka bir sistem olmalı ne biliyim h
    hidrojren olayı falan or daha az gıden birsey bılen varmı acaba bı yardım lutfewn[simage][/simage]


    hocam "or" ne yaa? bunun türkçesi yok mu arkadaşım. "ya da" olmadı "veya" yazmak çok mu zor. hayırdır? "or" muş. Allah allah...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kesaf

    Yanma için oksijen gerekir. Oksijenin temiz havadaki oranı %21 dir. Yanma veriminin yüksekliği oksijenin çok olmasına bağlıdır. Kolay parçalanabilen ve oksijeni bol bir madde yakıta eklendiğinde yanma odasındaki verimi yükseltir. Oksijeni gaz veya sıvı halde yanma odasına direk veremezsiniz. Bir Bileşiğin içinde vermeniz gerekir. Su da da bol bol oksijen var ama ayrıştırmak zor. Deneyenler oldu. Yok hidrojenle oksijeni ayrıştırıp manifolttan yanma odasına veren cihaz ürettik diyenler oldu. Ama yanlış tespit. Keşke o kadar kolay olsaydı. Bu bulduğumuz sıvı da bileşiklerden birindeki osijen atomu çok kolay o sıvıdan ayrılarak yanma verimini yükseltiyor. Mantık basit. Düşünün sizde bulbilrsiniz. Tork artışı var. Hararet problemi yok. Yağ temiz. Kurumlaşma (Buji başları) yok. Eminim enjektörlerde temizdir. Deneme Km. 2000!!! SONUÇ: Ben buldum. Ama Paylaşırım...

    kullandığımız araçların çoğu 95 oktan benzine göre ayarlı ve yanma odası 95 oktanın ısısına ayarlı sen şimdi bu yanma odasındaki ısıyı oksijen ile artırırsan motordaki elemanlar buna nasıl dayanacak?




  • Aya adlı arkadaşa:
    Formül Gizli Ama biraz kimyadan anlıyorsan organik bileşiklerden bir kaçını belirli oranlarda karıştırdık. İçinde bir tanesi çok kolay parçalanabiliyor. Bir molekülünde bir oksijen atomu var. Yanma odasına benzin veya mazotla gidiyor. Yanma verimini yükseltiyor. Ama belirli bir oranda bunu yapıyor. Daha çok koyunca verim düşüyor.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.